The Last of Us [HBO]

Svar
Machine_Head

Re: The Last of Us [HBO]

Legg inn av Machine_Head »

Denne serien er FANTASTISK!! Vet ikke om det også er fordi jeg har spilt spesielt part I flere ganger og kjenner det ut og inn, eller om det bare er pacingen og alt annet som er så utrolig bra, men det føltes som at siste episode varte i typ ti minutter. Den var seriøst over på et blunk, det sier sitt om hvor oppslukt jeg blir og hvor opprømt jeg blir over å se alle små og store detaljer som blir nailet hele veien.

Svært kritisk at Neil Druckmann er så involvert som han er, og det var fullstendig genialt å ta med Craig Mazin på reisen. Får vibber av Chernobyl ofte, spesielt i åpningene som er helt briljante. Tenk at han har skrevet Scary Movie 3!

Alle endringer som blir gjort er til det bedre også, med tanke på å få ting til å flyte mer inn i en tv-kontekst, mens sjelen av spillet og karakterene definitivt er tilstede. Dette kunne ikke vært noe bedre, og jeg er så takknemlig for å få noen av mine favorittspill i en innpakning som tilsier at det kan bli til en av mine favorittserier i tillegg. Det er himmel, men det er helvete å måtte vente helt til mandag på episode 3!

Cabal

Legg inn av Cabal »

Så en youtube-video der noen sammenlignet spillet og serien (episode 2 i dette tilfellet). Var jo egentlig slående likt det de hadde plukket ut der. Det er jo kult at de ikke bare har tatt ideen bak spillet og laget en egen greie, men faktisk tilsynelatende følger historien ganske så tett. Jeg har ikke spilt eller sett spillet, men det betyr vel da at det er begrenset med historie som er laget? Eller kan de få ut mange sesonger, uten at de got'er det? Uansett, synes dette er en av de bedre seriestartene jeg har sett.

Moist

Legg inn av Moist »

Blir overrasket om de får mer enn 5 sesonger ut av nåværende materiale

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Regner egentlig med at de ikke kommer til å skvise serien ut noe mer enn det historien tillater. TLU er jo ett relativt stort «varemerke», og jeg kan ikke helt se for meg at de ønsker en ny The Walking Dead eller at HBO mister omtrent en hel franchise som med GoT (uten sammenligning for øvrig).

Men her kan man jo selvsagt bomme, Discovery er jo sultne på peng, men håper at Naughty Dog setter ned foten hvis det motsatte skulle skje.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Vil tro 2 max 3 sesonger.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Cabal skrev: ons jan 25, 2023 3:53 pm Så en youtube-video der noen sammenlignet spillet og serien (episode 2 i dette tilfellet). Var jo egentlig slående likt det de hadde plukket ut der. Det er jo kult at de ikke bare har tatt ideen bak spillet og laget en egen greie, men faktisk tilsynelatende følger historien ganske så tett. Jeg har ikke spilt eller sett spillet, men det betyr vel da at det er begrenset med historie som er laget? Eller kan de få ut mange sesonger, uten at de got'er det? Uansett, synes dette er en av de bedre seriestartene jeg har sett.
Kommer ann på om det blir en part 3 eller ikke, og det er noen år frem i tid uansett..

Strider

Legg inn av Strider »

Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Blir å vente noen uker før jeg begynner å se. En episode i uka blir for 80-90 talls for meg.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain
Hvor mange er det som egentlig har sett "endeløst med sesonger av Walking Dead"? Føler "alle" falt av for mange år siden, og hvis man falt av etter f.eks 7 sesonger, så er det 6 år siden det ble sendt. Hvis du er lei av zombie surival-greiene så er jo det kjipt, da dette mest sannsynlig blir en strålende serie.



Bella Ramsey er vel castet fordi hun er en god skuespiller og gjør en god rolle som Ellie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

TrondLFC skrev: tor jan 26, 2023 9:02 pm Blir å vente noen uker før jeg begynner å se. En episode i uka blir for 80-90 talls for meg.
:lol:

I agree, though, men har ikke tålmodighet denne gangen

Strider

Legg inn av Strider »

ElGuaje skrev: tor jan 26, 2023 9:04 pm
TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain
Hvor mange er det som egentlig har sett "endeløst med sesonger av Walking Dead"? Føler "alle" falt av for mange år siden, og hvis man falt av etter f.eks 7 sesonger, så er det 6 år siden det ble sendt. Hvis du er lei av zombie surival-greiene så er jo det kjipt, da dette mest sannsynlig blir en strålende serie.



Bella Ramsey er vel castet fordi hun er en god skuespiller og gjør en god rolle som Ellie.
Falt av etter 2-3 episoder i s1 walking dead. Veldig bra 1 ep men så ble det mye det samme etterhvert.

Ellers synes jeg åpningen av spillet last of us var bedre enn serien, så walkthrough en gang første 30 min ca av spillet.kanskje det var last of us 2? Ikke sikker. Men starten av viruset vertfall som handling

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 9:38 pm
ElGuaje skrev: tor jan 26, 2023 9:04 pm
TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain
Hvor mange er det som egentlig har sett "endeløst med sesonger av Walking Dead"? Føler "alle" falt av for mange år siden, og hvis man falt av etter f.eks 7 sesonger, så er det 6 år siden det ble sendt. Hvis du er lei av zombie surival-greiene så er jo det kjipt, da dette mest sannsynlig blir en strålende serie.



Bella Ramsey er vel castet fordi hun er en god skuespiller og gjør en god rolle som Ellie.
Ellers synes jeg åpningen av spillet last of us var bedre enn serien, så walkthrough en gang første 30 min ca av spillet.kanskje det var last of us 2? Ikke sikker. Men starten av viruset vertfall som handling
Det er The Last Of Us 1 ja. Denne sesongen her følger det første spillet :)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Last Of Us Episode 2 Sets All Time Viewing Record For HBO


Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain
Har ikke sett noe særlig av The Walking Dead, da alle inntrykk for meg tyder på at det er en drittserie. The Last of Us er pur kvalitet sålangt. Og det handler om uendelig mye mer enn bare «zombier» (selv om det er noe annet enn det i TLoU-verdenen), det er en veldig stor simplifisering.

Bongis

Legg inn av Bongis »

TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain
Du skal selvsagt få lov til å være lei zombier. Jeg falt ut av TWD etter 3 sesonger. Jeg synes konseptet zombier kan være spennende hvis fortalt riktig. Og det er definitivt TLOU. Jeg kan rett og slett ikke få nok av dette universet. Du kan ha i bakhodet for min vurdering, at jeg har spilt spillene 4-5 ganger, og at hver gjennomspilling ble bedre og bedre. Men det er ikke zombie konseptet alene som gjør det spennende. Druckmann som står bak serien (og spillet) er etter mitt syn den beste spillskaperen i industrien. Han er en mester til å lage de beste karakterene som finnes. Rollefigurene i serien og spillet er fantastisk skrevet, og hovedgrunnen til at serien og spillet er så bra som den er. Jeg har ikke sett chernobyl enda, men har hørt mye bra om den også. Det er disse to som står bak serien. og de neste 7 episodene tror jeg ikke kommer til å skuffe heller!

Det som gjør denne serien så engasjerende for min del, er hvor fantastisk adapsjon det er fra spillet. Men kun sett med seriebrillene og ingen spillbriller, så er det kanskje det beste jeg har sett.

Hvis du absolutt ikke gidder å se zombieserier, så er nok kanskje ikke dette noe for deg, men da skjønner jeg heller ikke hvorfor du gadd å se første episode i det hele tatt. Dette er rank 1 i sjangeren. Og det med GOD margin!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

FYI: Neste episode er på 80 minutter

Visa

Legg inn av Visa »

Må si jeg heller ønsker episoder på 30-40 min. Da er det litt mindre commitment til å sette seg ned en kveld.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Machine_Head skrev: tor jan 26, 2023 11:23 pm
TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain
Har ikke sett noe særlig av The Walking Dead, da alle inntrykk for meg tyder på at det er en drittserie. The Last of Us er pur kvalitet sålangt. Og det handler om uendelig mye mer enn bare «zombier» (selv om det er noe annet enn det i TLoU-verdenen), det er en veldig stor simplifisering.
Har selv ikke sett så mye som en episode av The Walking Dead, alltid hatt inntrykk av at det var temmelig dårlig egentlig.
Men TLOU har virkelig levert så langt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

"HBO har bestilt sesong to av publikumssuksessen “The Last of US”. Det melder Variety. Til tross for at spillet som ble TV-serie kun har publisert to episoder til nå har den rukket å fenge et stort publikum. – Jeg er ydmyk, beæret og helt ærlig overveldet over at så mange har peilet seg inn på vår gjenfortelling av Joel og Ellies reise, sier ansvarlig produsent Neil Druckmann til Variety, som også skrev manus til spillet."

Herlig!

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Får da håpe HBO klarer å binde seg til at serien faktisk blir ferdig om det er flere sesonger, etter Westworld så er jeg meget skeptisk til alle serier på den strømmetjenesten som innebærer mer enn en sesong.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det krever virkelig så store baller å prøve seg på TLoU - at det er nesten ikke til å tro. Så leveres det sånn her?! Jøye.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Sesong 2 er bra, for den finnes allerede i spillet. Mest sannsynligvis sesong 3 også. Men TLOU Part 3 bør virkelig komme før sesong 4 som serie altså!

anbessa

Legg inn av anbessa »

TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain?
:lol: jeg lo litt for høyt av denne.

Strider

Legg inn av Strider »

anbessa skrev: fre jan 27, 2023 8:39 pm
TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain?
:lol: jeg lo litt for høyt av denne.
Mer info om det spesielle utseende:
The ‘Habsburg jaw’ was a biological result from generations of inbreeding. In a bid to keep their power, the Habsburgs kept everything within the family. They relied on ‘consanguine’ marriages that partnered close relatives, such as first cousins, or uncles with their nieces.
https://www.historyextra.com/period/med ... ding-sign/

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Bongis skrev: fre jan 27, 2023 8:39 pm Sesong 2 er bra, for den finnes allerede i spillet. Mest sannsynligvis sesong 3 også. Men TLOU Part 3 bør virkelig komme før sesong 4 som serie altså!
Skal de bli ferdig med spill 1 i sesong 1?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Soccermannen skrev: fre jan 27, 2023 11:52 pm
Bongis skrev: fre jan 27, 2023 8:39 pm Sesong 2 er bra, for den finnes allerede i spillet. Mest sannsynligvis sesong 3 også. Men TLOU Part 3 bør virkelig komme før sesong 4 som serie altså!
Skal de bli ferdig med spill 1 i sesong 1?
Ja

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

NRK har en artikkel om soppen fra serien.
https://www.nrk.no/nordland/soppen-i-_t ... 1.16272326

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Soccermannen skrev: lør jan 28, 2023 11:50 pm NRK har en artikkel om soppen fra serien.
https://www.nrk.no/nordland/soppen-i-_t ... 1.16272326
Stemmer for at Cordyceps blir oversatt til Snylteklubbe i de norske undertekstene heretter..

Bongis

Legg inn av Bongis »

Det er mandag igjen! :D

Helloween

Legg inn av Helloween »

TylerDurdenNorway skrev: tor jan 26, 2023 8:53 pm Er dere ikke lei all zombie greiene etter endeløst med sesonger av the walking dead?
Så gjennom episode 1 av dette og synes det var kjedelig. Har ikke spilt spillet og er lei det zombie survival greiene også.

Hvorfor har de castet hun som ser ut som King Charles 2 of Spain? Hun som var med i GOT
https://www.britannica.com/biography/Ch ... g-of-Spain
Har sett alle 11 sesongene av TWD synes TLU virker mye bedre så langt. En helt annen type serie. Mer realistisk både med zombiene men særlig miljøet de lever i. Livet i Boston quarantine zone er mye mer realistisk enn noe i TWD.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»