Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Moist

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 10:48 pm
Gunder skrev: tir jan 24, 2023 10:21 pm
Klang skrev: tir jan 24, 2023 9:09 pm Kraftig overpris for Berisha. Ser ikke helt hva som gjør ham til en 20M+ spiller, i hvert fall ikke mtp det mislykkede oppholdet i Hammarby og at han er 28.
37 millioner er pris på spillere Celtic kjøper.
Og Molde.

Jeg håper forøvrig du får rett i at Molde betaler 37 millioner for Berisha. Da blir det et fint år.
Og Bodø Glimt

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moist skrev: ons jan 25, 2023 12:25 am
PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 10:48 pm
Gunder skrev: tir jan 24, 2023 10:21 pm

37 millioner er pris på spillere Celtic kjøper.
Og Molde.

Jeg håper forøvrig du får rett i at Molde betaler 37 millioner for Berisha. Da blir det et fint år.
Og Bodø Glimt
Og hvilke to lag har topp 2 de siste 3 årene?

Spiller vi kortene våre rett nå så greier vi sammen med Glimt å distansere resten. Fordelen med å ha et lag som ikke er fryktelig ungt er jo at vi slipper å bli ribba og satt 3 år tilbake.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Visa skrev: tir jan 24, 2023 7:48 pm – Det har vært interesse fra Molde tidligere. Hvorfor ble det en overgang først nå?

– Jeg vil ikke gå for mye inn på hvorfor det ikke ble en overgang til Molde i tidligere vinduer. Som de fleste forstår, er det ulike grunner til det. Men jeg har kjent til denne interessen over lang tid. Det gjør meg bare enda tryggere på at det var et riktig valg å komme til Molde nå. Jeg har ønsket å komme til Molde tidligere også, men av ulike grunner har ikke det vært mulig.

Her tar Berisha feil. Han har da aldri ønsket seg til Molde før nå.
Har sikre kilder på at Neerland sto med pistol bak ryggen på Veton under intervjuet. Veton likte det ikke, men fikk en 500-lapp etter. Ryktene sier så at han trippet bort til sin lamborghini-formede sparebøsse og putta pengene ned i den med et stort glis. Som sakt, sikre kilder som jeg stoler på.

Skjønner propagandamaskineriet i Romsdalen er i full vigør.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Mr_Sjokomelk skrev: ons jan 25, 2023 12:51 am
Har sikre kilder på at Neerland sto med pistol bak ryggen på Veton under intervjuet. Veton likte det ikke, men fikk en 500-lapp etter. Ryktene sier så at han trippet bort til sin lamborghini-formede sparebøsse og putta pengene ned i den med et stort glis. Som sakt, sikre kilder som jeg stoler på.

Skjønner propagandamaskineriet i Romsdalen er i full vigør.
Ngl det så faktisk litt ut som han ble truet med pistol i den videoen der han sier hei til fansen hahahaha


Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Jeg lo så jeg nesten begynte å grine av innslaget på TV2 Sporten.
Erling Moe i kanonform og en bitter tulling fra Stavanger.. Kvelden er fullkommen!

Veton er i sin beste alder og har kommet til den største klubben i løpet av sin karriere.
Dette kan kun gå bra.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Havrebukken skrev: ons jan 25, 2023 1:37 am Jeg lo så jeg nesten begynte å grine av innslaget på TV2 Sporten.
Erling Moe i kanonform og en bitter tulling fra Stavanger.. Kvelden er fullkommen!

Veton er i sin beste alder og har kommet til den største klubben i løpet av sin karriere.
Ja, Greuther Furth, Hammarby, Viking, Brann, Egersund. Mulig du har rett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har småhumret hele kvelden etter påstandene om at Molde la en slu plan i samråd med Hammarby om å lure Viking til å selge til Molde via omveier.

Den var fin.

Skal ikke se bort fra at det var Berisha som var Lee Harvey Oswalds medsammensvorne og at han designet studioet der man filmet «månelandingen» også.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: ons jan 25, 2023 1:44 am Jeg har småhumret hele kvelden etter påstandene om at Molde la en slu plan i samråd med Hammarby om å lure Viking til å selge til Molde via omveier.

Den var fin.

Skal ikke se bort fra at det var Berisha som var Lee Harvey Oswalds medsammensvorne og at han designet studioet der man filmet «månelandingen» også.
Hahahahaha!!!

Åpenbart at Veton spilte dårlig i Sverige sånn at Hammarby lettere kunne godta bud fra MFK.. Dette ble avtalt mellom Veton og Erling Moe i sommer.

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

Det skal han ha, hordesjefen, de er virkelig gode til å pipe i Stavanger. Men jeg tar heller 90 minutter med piping enn 90 sekunder med Mods.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 1:40 am
Havrebukken skrev: ons jan 25, 2023 1:37 am Jeg lo så jeg nesten begynte å grine av innslaget på TV2 Sporten.
Erling Moe i kanonform og en bitter tulling fra Stavanger.. Kvelden er fullkommen!

Veton er i sin beste alder og har kommet til den største klubben i løpet av sin karriere.
Ja, Greuther Furth, Hammarby, Viking, Brann, Egersund. Mulig du har rett.
Jeg har aldri blitt klok på hva som skaper en stor klubb jeg. Men så lenge Molde fortsetter å hanke inn pokaler og vi får kose oss i Europa lever vi godt med at vi ikke anses som en storklubb av andre lags fans.

Jeg har fulgt norsk fotball siden 1986. Det er 36 år det.

Jeg vedder på at Molde har plukket flere medaljer og pokaler enn de du ramser opp til sammen i den perioden. Og det er neppe langt unna at Molde samlet sett har flere kamper og ikke minst langt mer suksess i Europa.

Men i min verden er ikke Brann og Viking storklubber. De kommer fra byer med flere innbyggere enn f.eks Molde, men Hertha Berlin er vel ikke akkurat Tysklands største klubb de heller.

For å være en storklubb må man ha et snev av stabilitet og litt å vise til sportslig suksess uten å måtte gå tilbake til den tiden publikum gikk med hatt og røyka pipe.

Molde mangler størrelsen og Brann, Viking og Hammarby mangler det sportslige. Og i valget mellom å slite befolkningsmessig og å slite suksessmessig i for å kunne få betegnelsen storklubb er jeg glad vi sliter med det første. Å slite med det andre fremstår fryktelig kjipt.

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

Tror de aller aller fleste tenker titler, økonomi, evnen til å tiltrekke seg de beste spillerne og vært i toppen over lengre tid når man snakker om storklubber. Med andre ord så mener man det sportslige når man snakker om storklubber.

Det er selvfølgelig de som mener størrelsen på byen klubben holder til i når de sier storklubb, men det er nok mest fordi de er ingenting sportslig sett, så det er liksom det eneste de kan skryte av eller ta andre klubber på.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Mange millioner utbetalt. Hvor mye fikk vi? https://www.rbnett.no/sport/i/rldgne/hi ... tsigbarhet

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

[bbvideo][/bbvideo]
Mr_Sjokomelk skrev: ons jan 25, 2023 12:51 am
Visa skrev: tir jan 24, 2023 7:48 pm – Det har vært interesse fra Molde tidligere. Hvorfor ble det en overgang først nå?

– Jeg vil ikke gå for mye inn på hvorfor det ikke ble en overgang til Molde i tidligere vinduer. Som de fleste forstår, er det ulike grunner til det. Men jeg har kjent til denne interessen over lang tid. Det gjør meg bare enda tryggere på at det var et riktig valg å komme til Molde nå. Jeg har ønsket å komme til Molde tidligere også, men av ulike grunner har ikke det vært mulig.

Her tar Berisha feil. Han har da aldri ønsket seg til Molde før nå.
Har sikre kilder på at Neerland sto med pistol bak ryggen på Veton under intervjuet. Veton likte det ikke, men fikk en 500-lapp etter. Ryktene sier så at han trippet bort til sin lamborghini-formede sparebøsse og putta pengene ned i den med et stort glis. Som sakt, sikre kilder som jeg stoler på.

Skjønner propagandamaskineriet i Romsdalen er i full vigør.
Tror ikke Veton trenger å bli truet for å smøre på i forsøk på å smiske ovenfor ny klubb og nye fans. Da han kom til Brann påstod han at han kunne fått høyere lønn i utlandet, men at han ofret dette fordi han hadde voldsom tro på Branns sportslige potensiale og ville få en rolle der som passet ham perfekt. Når han gikk til Viking erklærte han at det var klubbens i hans hjerte og egentlig den eneste klubben i Norge han ville spille for.

Berisha er typen som innleder forhold med voldsomme kjærlighetserklæringer, for så å knulle søsteren til damen en uke senere.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

stoodeh skrev: ons jan 25, 2023 1:24 am
Mr_Sjokomelk skrev: ons jan 25, 2023 12:51 am
Har sikre kilder på at Neerland sto med pistol bak ryggen på Veton under intervjuet. Veton likte det ikke, men fikk en 500-lapp etter. Ryktene sier så at han trippet bort til sin lamborghini-formede sparebøsse og putta pengene ned i den med et stort glis. Som sakt, sikre kilder som jeg stoler på.

Skjønner propagandamaskineriet i Romsdalen er i full vigør.
Ngl det så faktisk litt ut som han ble truet med pistol i den videoen der han sier hei til fansen hahahaha

Haha! Det slår jo ikke feil, hvordan 95% av fotballspillere ikke evner å være naturlig foran kameraet.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Mr_Sjokomelk skrev: ons jan 25, 2023 7:58 am ikke evner å være naturlig foran kameraet.
Veton, en av oss.
Sist redigert av HarryH den ons jan 25, 2023 8:44 am, redigert 1 gang totalt.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

At vi stilte i 3-5-2 i forrige treningskamp gir meg ro i sjela, hadde nok peiset på med 3-4-3 sporenstreks i en ubetydelig treningskamp om det var noen som helst ambisjon om å prøve seg på det igjen. Tror nok dog Moe og Co ønsker å være en smule mer dynamiske, så de har nok et sterkt ønske om å kunne ha en 11-er som kan beherske 3-4-3 så det ikke blir sånn at vi er helt låst fast i 3-5-2. Tror nok Moe og Co forventer at hvertfall topplagene har studert vår 3-5-2 til fingerspissene igjennom vinteren for å være klare til dyst. Om kvaliteten er god nok så tror jeg ikke det hjelper så mye, men tipper at trenerteamet er litt nervøs med tanke på det og helst vil ha en litt mer omfattende plan-B annet enn at vi gjør et par tilfeldige bytter i løpet av kampen.

Erling Moe`s Big Toe

Legg inn av Erling Moe`s Big Toe »

mr.anderson skrev: ons jan 25, 2023 4:18 am Tror de aller aller fleste tenker titler, økonomi, evnen til å tiltrekke seg de beste spillerne og vært i toppen over lengre tid når man snakker om storklubber. Med andre ord så mener man det sportslige når man snakker om storklubber.

Det er selvfølgelig de som mener størrelsen på byen klubben holder til i når de sier storklubb, men det er nok mest fordi de er ingenting sportslig sett, så det er liksom det eneste de kan skryte av eller ta andre klubber på.
Det må være legitimt å mene at de siste 50 årene er "lang nok tid".

Bilde

Til og med de siste 10 årene regnes som "ei stund".
Bilde

HarryH

Legg inn av HarryH »

Molde, Rosenborg og Odd. Det er de tre store i moderne tid.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

rapseballe. skrev: ons jan 25, 2023 12:09 am
Kaizen skrev: tir jan 24, 2023 11:55 pm Formasjon 3-5-2 Molde 2023
At Molde jakter Berget er for meg et klart signal om at Molde vil prøve 3-4-3 igjen. Dessverre.
Så kan det hende det ser bedre ut når man nå har Berisha og evt Eriksen i det første pressleddet, samt at midtbanespillerne våre har enda et år med erfaring på baken. Men håper uansett at intuisjonen min tar feil.
Dette trenger vel ikke nødvendigvis å bety noe mer enn at Berget er en allsidig spiller som har spilt vingback i Malmø i det siste, men som også kan bekle flere av de offensive posisjonene i 3-5-2? MFK ønsker jo allsidige spillertyper som ikke er låst til en posisjon slik som også ble sagt med Kito.

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

Erling Moe`s Big Toe skrev: ons jan 25, 2023 8:44 am
mr.anderson skrev: ons jan 25, 2023 4:18 am Tror de aller aller fleste tenker titler, økonomi, evnen til å tiltrekke seg de beste spillerne og vært i toppen over lengre tid når man snakker om storklubber. Med andre ord så mener man det sportslige når man snakker om storklubber.

Det er selvfølgelig de som mener størrelsen på byen klubben holder til i når de sier storklubb, men det er nok mest fordi de er ingenting sportslig sett, så det er liksom det eneste de kan skryte av eller ta andre klubber på.
Det må være legitimt å mene at de siste 50 årene er "lang nok tid".

Bilde

Til og med de siste 10 årene regnes som "ei stund".
Bilde
Vil anbefale nifs.no, masse statistikk der for den som liker det.
Man kan også fordype seg i tilskuertall...Spoiler, MFK ligger ikke på bunnen av tabellen, på tross av 10.000 tomme seter.

Gunder

Legg inn av Gunder »

HarryH skrev: ons jan 25, 2023 8:48 am Molde, Rosenborg og Odd. Det er de tre store i moderne tid.
Moderne tid i fotball. Går etter han som fant opp moderne fotball -Johan Cruyff.

Gunder

Legg inn av Gunder »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 10:48 pm
Gunder skrev: tir jan 24, 2023 10:21 pm
Klang skrev: tir jan 24, 2023 9:09 pm Kraftig overpris for Berisha. Ser ikke helt hva som gjør ham til en 20M+ spiller, i hvert fall ikke mtp det mislykkede oppholdet i Hammarby og at han er 28.
37 millioner er pris på spillere Celtic kjøper.
Og Molde.

Jeg håper forøvrig du får rett i at Molde betaler 37 millioner for Berisha. Da blir det et fint år.
Tallet 37 har gått igjen flere ganger i Sverige. Blant de som har kommentert og diskutert overgangen på svensk TV. Og at Hammarby har fortalt at de kjøpte Berisha for 17 millioner, som da i følge kommentatorer var en monsterovergang.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Gunder skrev: ons jan 25, 2023 10:43 am
HarryH skrev: ons jan 25, 2023 8:48 am Molde, Rosenborg og Odd. Det er de tre store i moderne tid.
Moderne tid i fotball. Går etter han som fant opp moderne fotball -Johan Cruyff.
Hvordan uttaler du Cruyff, Gunder?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gunder skrev: ons jan 25, 2023 10:51 am
PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 10:48 pm
Gunder skrev: tir jan 24, 2023 10:21 pm

37 millioner er pris på spillere Celtic kjøper.
Og Molde.

Jeg håper forøvrig du får rett i at Molde betaler 37 millioner for Berisha. Da blir det et fint år.
Tallet 37 har gått igjen flere ganger i Sverige. Blant de som har kommentert og diskutert overgangen på svensk TV. Og at Hammarby har fortalt at de kjøpte Berisha for 17 millioner, som da i følge kommentatorer var en monsterovergang.
Papa mener nok at det går mot suksess for Molde om beløpet går opp til 37 mill.
Så jeg håper ikke de siste klausulene blir nådd

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Jobs99 skrev: ons jan 25, 2023 7:08 am Mange millioner utbetalt. Hvor mye fikk vi? https://www.rbnett.no/sport/i/rldgne/hi ... tsigbarhet
Slik jeg har forstått det får vi 50 millioner kroner, som vinner av Eliteserien.
Sist redigert av Kaizen den ons jan 25, 2023 11:02 am, redigert 1 gang totalt.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: ons jan 25, 2023 2:09 am
Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 1:40 am
Havrebukken skrev: ons jan 25, 2023 1:37 am Jeg lo så jeg nesten begynte å grine av innslaget på TV2 Sporten.
Erling Moe i kanonform og en bitter tulling fra Stavanger.. Kvelden er fullkommen!

Veton er i sin beste alder og har kommet til den største klubben i løpet av sin karriere.
Ja, Greuther Furth, Hammarby, Viking, Brann, Egersund. Mulig du har rett.
Jeg har aldri blitt klok på hva som skaper en stor klubb jeg. Men så lenge Molde fortsetter å hanke inn pokaler og vi får kose oss i Europa lever vi godt med at vi ikke anses som en storklubb av andre lags fans.

Jeg har fulgt norsk fotball siden 1986. Det er 36 år det.

Jeg vedder på at Molde har plukket flere medaljer og pokaler enn de du ramser opp til sammen i den perioden. Og det er neppe langt unna at Molde samlet sett har flere kamper og ikke minst langt mer suksess i Europa.

Men i min verden er ikke Brann og Viking storklubber. De kommer fra byer med flere innbyggere enn f.eks Molde, men Hertha Berlin er vel ikke akkurat Tysklands største klubb de heller.

For å være en storklubb må man ha et snev av stabilitet og litt å vise til sportslig suksess uten å måtte gå tilbake til den tiden publikum gikk med hatt og røyka pipe.

Molde mangler størrelsen og Brann, Viking og Hammarby mangler det sportslige. Og i valget mellom å slite befolkningsmessig og å slite suksessmessig i for å kunne få betegnelsen storklubb er jeg glad vi sliter med det første. Å slite med det andre fremstår fryktelig kjipt.
Kompetanse, kultur og sportslige resultater er for meg hovedpoengene om man ser stort på det.
Det MFK oppnådde i 2022 er enda til å egentlig klipe seg i armen av og et resultat av ekstremt mye godt arbeid fra alle klubbene i omegnen i tillegg til MFK.
Cupgull for både jenter 19 og gutter 19 i tillegg til herrelagets enorme suksess.
Sånt kan ikke kjøpes over disk.

Jeg er sjeleglad for at jeg kan bo på en "ubetydelig" plass med mye flott natur der jeg kan nyte Kongerikets beste fotballag.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Kaizen skrev: ons jan 25, 2023 11:02 am
Jobs99 skrev: ons jan 25, 2023 7:08 am Mange millioner utbetalt. Hvor mye fikk vi? https://www.rbnett.no/sport/i/rldgne/hi ... tsigbarhet
Slik jeg har forstått det får vi 50 millioner kroner, som vinner av Eliteserien.
Oj, det er jo 40% av budsjettet vårt. Regner med at dette er penger fra TV avtalen? Sist jeg husker tall for den fikk vel vinner ca 28 mill, så det er en kraftig økning. Da har vi råd til en Berisha til

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Jobs99 skrev: ons jan 25, 2023 11:03 am
Kaizen skrev: ons jan 25, 2023 11:02 am
Jobs99 skrev: ons jan 25, 2023 7:08 am Mange millioner utbetalt. Hvor mye fikk vi? https://www.rbnett.no/sport/i/rldgne/hi ... tsigbarhet
Slik jeg har forstått det får vi 50 millioner kroner, som vinner av Eliteserien.
Oj, det er jo 40% av budsjettet vårt. Regner med at dette er penger fra TV avtalen? Sist jeg husker tall for den fikk vel vinner ca 28 mill, så det er en kraftig økning. Da har vi råd til en Berisha til
Ja, voldsom økning! Hehe..Blir Valon da :)
I tillegg skal en kommersiell pott på 30 millioner deles ut, samt 90 millioner til utvikling av unge spillere. Så bør bety ytterligere noen millioner til inn i klubben.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Økonomien til klubben har nok aldri vært bedre enn nå, og vi sitter med store verdier på unge gode spillere i troppen.

På lørdag er det duket for by-derby mot Træff på Aker Stadion kl 14. Der burde de ha gratis inngang og muligheten for en kaffe/vaffel synes jeg.
Får vi debut på nummer 9?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Kanskje vi skulle prøve å restarte karrieren til Besart Berisha? I likhet med Veton har han jo scoret mot oss.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»