Langrennssesongen 2022/23

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av netrebske »

tartaglia2 skrev: man jan 23, 2023 1:19 pm Uttaket til Les Rousses

Ingen Kalvå eller Iversen.
Veldig så lenge denne koronaen skulle sitte i ktoppen hennes. Vil nå alle fall tro hun er sikker på skiathlon, spessielt siden tvillingene trolig står over denne for å konsentrere seg om sprintene som er rett før og rett etter.
VM-laget tas vel ut etter den kommende helgen, men hva kommer dem til å bruke helgen etter i Livigno til?
Blir det VM-laget som går der, eller blir det dem som ikke kommer til VM, eller en kombo av de to?
Er jo sagt at rennet på fredag er siste av 4 muligheter til å gå seg inn på fristillaget i VM og er jo en 10 fri i Toblach også.

Blir vel bare femmil på Iversen i VM, dersom han ikke sikrer at klippekortet på stafetten blir fornyet gjennom stafetten i Livigno...

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

netrebske skrev: man jan 23, 2023 3:53 pm VM-laget tas vel ut etter den kommende helgen, men hva kommer dem til å bruke helgen etter i Livigno til?
Blir det VM-laget som går der, eller blir det dem som ikke kommer til VM, eller en kombo av de to?
Er sagt at VM-uttatte løpere prioriteres til helgen i Toblach. Aner ikke om prestasjonene der får betydning for laget på noen av VM-øvelsene. Er bare troppen som tas ut etter Les Rousses, fordelingen av løpere til ulike distanser kan gjøres senere selv om det ikke er tradisjon for det i langrenn.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Lurer litt på hva Iversen tenker om resten av sesongen og landslagsfremtiden sin. Er ute av laget til Les Rousses og vil neppe få gå 10 km fristil i Toblach. Selv om han har 4 og 6 som sine beste WC-plasseringer i år er det neppe godt nok til å beholde landslagsplassen når alle de andre distanseløperne på elitelaget har pallplasser og Tildheim Andersen er på vei inn på laget etter seieren sin på Lillehammer og ellers ok resultater.

Etter Toblach gjenstår det 3 distanserenn i WC, 50 km fristil i Kollen, 10 km klassisk i Falun og 20 km klassisk fellesstart i Lahti. De to siste øvelsene burde passe Iversen bra, men når han ikke er på laget til Les Rousses er han nok per nå også ute av laget til de distansene. Tror Iversen trenger pallplass på 5-mila i VM for å beholde landslagsplassen sin. Mulig han kan gå seg inn på WC-laget med et litt svakere resultat. Er ellers få muligheter for det. Siste ScanCup-helg er samtidig som 5-mila i VM og dermed er NC Åsen 17.02-19.02 (samtidig som VM-oppkjøringa) og NC MjøsSki 10.03-12.03 (samtidig som 5-mila i Kollen) eneste aktuelle renn på lavere nivå. Ingen av NC-rennene gir "friplass" til WC i Faun og Lahti siden NSF prioriterer løpere i red group til sesongens siste WC-renn.

Blir ikke enkelt for Iversen å beholde landslagsplassen sin til neste sesong.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Tipper Iversen legger opp etter årets sesong selv om han fikser OK resultat på femmila i VM og i de avsluttende WC-rennene.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

tartaglia2 skrev: man jan 23, 2023 9:14 pm Lurer litt på hva Iversen tenker om resten av sesongen og landslagsfremtiden sin. Er ute av laget til Les Rousses og vil neppe få gå 10 km fristil i Toblach. Selv om han har 4 og 6 som sine beste WC-plasseringer i år er det neppe godt nok til å beholde landslagsplassen når alle de andre distanseløperne på elitelaget har pallplasser og Tildheim Andersen er på vei inn på laget etter seieren sin på Lillehammer og ellers ok resultater.

Etter Toblach gjenstår det 3 distanserenn i WC, 50 km fristil i Kollen, 10 km klassisk i Falun og 20 km klassisk fellesstart i Lahti. De to siste øvelsene burde passe Iversen bra, men når han ikke er på laget til Les Rousses er han nok per nå også ute av laget til de distansene. Tror Iversen trenger pallplass på 5-mila i VM for å beholde landslagsplassen sin. Mulig han kan gå seg inn på WC-laget med et litt svakere resultat. Er ellers få muligheter for det. Siste ScanCup-helg er samtidig som 5-mila i VM og dermed er NC Åsen 17.02-19.02 (samtidig som VM-oppkjøringa) og NC MjøsSki 10.03-12.03 (samtidig som 5-mila i Kollen) eneste aktuelle renn på lavere nivå. Ingen av NC-rennene gir "friplass" til WC i Faun og Lahti siden NSF prioriterer løpere i red group til sesongens siste WC-renn.

Blir ikke enkelt for Iversen å beholde landslagsplassen sin til neste sesong.
Kjem også an om alle dei andre vil fortsette. Røthe vil være 36 år i 2025 og 37 år i 2026. Holund vil være 35 og 36 år. Blir 37 år rett etter OL i slutten av februar. Golberg er født i 1990. Slik at det er ikkje umulig at nokon av dei kan finne på å legge opp etter sesongen. Spesielt om livet som småbarnfar gjer det vanskeleg å drive med toppidrett?

Slik at slike ting kan være med å sikre Iversen plass på landslaget. Dersom han ikkje får fortsette, så er spørsmålet om han vil fortsette?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

george_hincapie skrev: tir jan 24, 2023 9:40 am Tipper Iversen legger opp etter årets sesong selv om han fikser OK resultat på femmila i VM og i de avsluttende WC-rennene.
Hvorfor skulle han legge opp 2 år før VM i Trondheim? Men ikke akkurat overrasket over at du tror det, da du har spådd at løpere skulle legge opp som fortseter i mange år til :D

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

ms_8 skrev: tir jan 24, 2023 9:50 am
tartaglia2 skrev: man jan 23, 2023 9:14 pm Lurer litt på hva Iversen tenker om resten av sesongen og landslagsfremtiden sin. Er ute av laget til Les Rousses og vil neppe få gå 10 km fristil i Toblach. Selv om han har 4 og 6 som sine beste WC-plasseringer i år er det neppe godt nok til å beholde landslagsplassen når alle de andre distanseløperne på elitelaget har pallplasser og Tildheim Andersen er på vei inn på laget etter seieren sin på Lillehammer og ellers ok resultater.

Etter Toblach gjenstår det 3 distanserenn i WC, 50 km fristil i Kollen, 10 km klassisk i Falun og 20 km klassisk fellesstart i Lahti. De to siste øvelsene burde passe Iversen bra, men når han ikke er på laget til Les Rousses er han nok per nå også ute av laget til de distansene. Tror Iversen trenger pallplass på 5-mila i VM for å beholde landslagsplassen sin. Mulig han kan gå seg inn på WC-laget med et litt svakere resultat. Er ellers få muligheter for det. Siste ScanCup-helg er samtidig som 5-mila i VM og dermed er NC Åsen 17.02-19.02 (samtidig som VM-oppkjøringa) og NC MjøsSki 10.03-12.03 (samtidig som 5-mila i Kollen) eneste aktuelle renn på lavere nivå. Ingen av NC-rennene gir "friplass" til WC i Faun og Lahti siden NSF prioriterer løpere i red group til sesongens siste WC-renn.

Blir ikke enkelt for Iversen å beholde landslagsplassen sin til neste sesong.
Kjem også an om alle dei andre vil fortsette. Røthe vil være 36 år i 2025 og 37 år i 2026. Holund vil være 35 og 36 år. Blir 37 år rett etter OL i slutten av februar. Golberg er født i 1990. Slik at det er ikkje umulig at nokon av dei kan finne på å legge opp etter sesongen. Spesielt om livet som småbarnfar gjer det vanskeleg å drive med toppidrett?

Slik at slike ting kan være med å sikre Iversen plass på landslaget. Dersom han ikkje får fortsette, så er spørsmålet om han vil fortsette?
Hollund sa vel at han forlenget karrieren med 1 år siden han hadde friplass i VM, så kan fort være siste sesong.
Røthe kanskje, men Golberg kan jeg ikke se for meg legger opp før OL.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

netrebske skrev: tir jan 24, 2023 10:10 am
ms_8 skrev: tir jan 24, 2023 9:50 am

Kjem også an om alle dei andre vil fortsette. Røthe vil være 36 år i 2025 og 37 år i 2026. Holund vil være 35 og 36 år. Blir 37 år rett etter OL i slutten av februar. Golberg er født i 1990. Slik at det er ikkje umulig at nokon av dei kan finne på å legge opp etter sesongen. Spesielt om livet som småbarnfar gjer det vanskeleg å drive med toppidrett?

Slik at slike ting kan være med å sikre Iversen plass på landslaget. Dersom han ikkje får fortsette, så er spørsmålet om han vil fortsette?
Hollund sa vel at han forlenget karrieren med 1 år siden han hadde friplass i VM, så kan fort være siste sesong.
Røthe kanskje, men Golberg kan jeg ikke se for meg legger opp før OL.
Tror også Holund og Røthe er de to som mest sannsynlig vil legge opp etter årets sesong. Kan ikke tenke meg at Iversen vil legge opp 2 år før VM i Trondheim. Med tanke på sesongen Golberg har hatt tror jeg heller ikke han vil legge opp.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Tiril Udnes Weng står over Les Rousses. Hun trenger mer tid etter sykdommen før hun er konkurranseklar.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Iversen bør ut av landslaget. Enten tar han tak og kommer seg tilbake i toppen (VM på hjemmebane bør være godt motivasjon) eller så legger han opp.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

tartaglia2 skrev: tir jan 24, 2023 12:06 pm Tiril Udnes Weng står over Les Rousses. Hun trenger mer tid etter sykdommen før hun er konkurranseklar.
Går da mot tidenes mest spennende verdenscupavslutning. :D
Stor kontrast til det gamle systemet der max 2 stk hadde mulighegvtil å vinne etter tour de dki var ferdig...

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

netrebske skrev: tir jan 24, 2023 10:05 am
george_hincapie skrev: tir jan 24, 2023 9:40 am Tipper Iversen legger opp etter årets sesong selv om han fikser OK resultat på femmila i VM og i de avsluttende WC-rennene.
Hvorfor skulle han legge opp 2 år før VM i Trondheim? Men ikke akkurat overrasket over at du tror det, da du har spådd at løpere skulle legge opp som fortseter i mange år til :D
Fordi jeg ser for meg at dersom sesongavslutningen ikke gir noen gode opplevelser vil Iversen ha to sesonger som totalt sett har gitt kanskje 4 ok skirenn og utallige skuffelser.
Han ser at nivået på de norske løperne er enormt høyt og at det ikke blir lett å komme inn på laget igjen. Det vil kreve ekstremt mye motivasjon for en 32-åring å fortsette karrieren dersom han blir vraket fra landslag. Det er heller ikke mer enn tre uker siden Iversen i en seriøs intervjusetting sa at han vurderer å legge opp og begrunnelsen han brukte er mye viktigere enn dårlige resultater:
«Jeg har lyst til å gjøre mye i livet. Jeg vil ikke på død og liv holde på med langrenn når det er sånn som det er nå. Før var det bare lek, men nå er det så mye mer hummer og kanari.»
Når de gode opplevelsene uteblir og trening/konkurranser ikke er moro lenger, da snakker vi virkelig en karrieretruende situasjon.

At en mann som Tønseth (siden de er like gamle vil Iversen ved landslagsvraking være to år eldre enn det Tønseth var da han ble vraket fra landslaget) kan komme tilbake viser at det er mulig, men jeg er skeptisk til om Iversen i 2023 har den motivasjonen som kreves. Og når han allerede snakker om at han har lyst til å gjøre andre ting enn langrenn også så lyser varsellampene.

Men selvsagt, 1-2 gode renn og oppløftende resultater nå i sesongens siste del kan gjøre en enorm forskjell og plutselig sitter han der med landslagsplass og ny motivasjon.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

netrebske skrev: tir jan 24, 2023 12:54 pm
tartaglia2 skrev: tir jan 24, 2023 12:06 pm Tiril Udnes Weng står over Les Rousses. Hun trenger mer tid etter sykdommen før hun er konkurranseklar.
Går da mot tidenes mest spennende verdenscupavslutning. :D
Stor kontrast til det gamle systemet der max 2 stk hadde mulighegvtil å vinne etter tour de dki var ferdig...
Dessverre vil det nok bli en konkurranse om å komme seg til start i stedet for å gå fort på ski.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

@george_hincapie Disse tomme ordeme fra idrettsutøve som truer med å legge opp hver gang det ikke går som dem håper, det hører vi jo hver eneste helg, så det tar i alle fall ikke jeg særlig seriøst.
Denne sesongen har vel vært opptur for Iversen i forhold til fjoråret. Hvilke nedturer har det vært denne sesongen? At han var uheldig og fikk mye av tour de ski på grunn av et fall? At han ble syk før NM?
Hvilke løpere skal inn hvis Iversen ikke får plass? Tildheim Andersen ligger vel godt an. Moseby? Andre ser jeg ikke. Så hvis Hollund og Røthe legger opp, så kan jeg ikke forstå hvordan han kan miste plassen med ok resultater fremover.
Klart hvis han gjør det helt elendig resten av sesongen så kan det jo skje at gan gir seg, men du mente jo at Iversen kom til å legge opp selv om han gjorde det bra resten av sesongen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

tartaglia2 skrev: tir jan 24, 2023 3:36 pm
netrebske skrev: tir jan 24, 2023 12:54 pm
tartaglia2 skrev: tir jan 24, 2023 12:06 pm Tiril Udnes Weng står over Les Rousses. Hun trenger mer tid etter sykdommen før hun er konkurranseklar.
Går da mot tidenes mest spennende verdenscupavslutning. :D
Stor kontrast til det gamle systemet der max 2 stk hadde mulighegvtil å vinne etter tour de dki var ferdig...
Dessverre vil det nok bli en konkurranse om å komme seg til start i stedet for å gå fort på ski.
Går man ikke skirenn, så fortjener man heller ikke å vinne.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

netrebske skrev: tir jan 24, 2023 12:54 pm
tartaglia2 skrev: tir jan 24, 2023 12:06 pm Tiril Udnes Weng står over Les Rousses. Hun trenger mer tid etter sykdommen før hun er konkurranseklar.
Går da mot tidenes mest spennende verdenscupavslutning. :D
Stor kontrast til det gamle systemet der max 2 stk hadde mulighegvtil å vinne etter tour de dki var ferdig...
Med dagens system blir det heller ikke spennende. Frida går heller ikke til helgen. Og når TUW er tilbake kommer hun til å sanke 5-10 plasser som gir omtrent like mange poeng som seire.
Sist redigert av Iseran2770 den tir jan 24, 2023 5:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

netrebske skrev: man jan 23, 2023 3:53 pm
tartaglia2 skrev: man jan 23, 2023 1:19 pm Uttaket til Les Rousses

Ingen Kalvå eller Iversen.
Veldig så lenge denne koronaen skulle sitte i ktoppen hennes.
Trist med Kalvå, hun lå veldig bra an i TdS før viruset slo til og nå er hun ute for en lengre periode atter en gang.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Iseran2770 skrev: tir jan 24, 2023 5:20 pm
netrebske skrev: tir jan 24, 2023 12:54 pm
tartaglia2 skrev: tir jan 24, 2023 12:06 pm Tiril Udnes Weng står over Les Rousses. Hun trenger mer tid etter sykdommen før hun er konkurranseklar.
Går da mot tidenes mest spennende verdenscupavslutning. :D
Stor kontrast til det gamle systemet der max 2 stk hadde mulighegvtil å vinne etter tour de dki var ferdig...
Med dagens system blir det heller ikke spennende. Frida går heller ikke til helgen. Og når TUW er tilbake kommer hun til å sanke 5-10 plasser som gir omtrent like mange poeng som seire.
Jeg blingset poensumen til Tiril. Men da er det jo flott for henne at hun kan stå over denne helgen og ikke trenger å prese kroppen, slik hun sikkert hadde gjort med det gamle poengsystemet.
Flott at man blir straffet av å oppføre seg svensk ;)

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

netrebske skrev: tir jan 24, 2023 3:49 pm @george_hincapie Disse tomme ordeme fra idrettsutøve som truer med å legge opp hver gang det ikke går som dem håper, det hører vi jo hver eneste helg, så det tar i alle fall ikke jeg særlig seriøst.
Deg om det. Jeg mener det var en stor forskjell på det intervjuet i Val Mustair der han sa at han savner gleden og har lyst til å gjøre andre ting også i livet, kontra de mange gangene der han har truet med å legge opp med «Æ e elændig, Æ bør lægg opp»
Denne sesongen har vel vært opptur for Iversen i forhold til fjoråret. Hvilke nedturer har det vært denne sesongen? At han var uheldig og fikk mye av tour de ski på grunn av et fall? At han ble syk før NM?
Hvilke renn har ikke vært nedturer bortsett fra de to klassiskrennene på Beitostølen?

Ja, han fikk en fin plassering på klassiskrennet på Lillehammer, men når Iversen bare ble nummer 6 i avslutningen av ett sånt koserenn sier det mye om forfallet han har hatt, for i god gammel form hadde han vært på pallen og sannsynligvis vunnet.
Videre har han en del plasseringer mellom 10 og 15 som ser OK ut, men husk at russerne er borte og at han i samtlige renn har blitt slått av de fleste andre norske løperne.

Han er langt unna å få gått noe i VM minus femmila der han har friplass, det oppsummerer en skuffende sesong.

Hvilke løpere skal inn hvis Iversen ikke får plass? Tildheim Andersen ligger vel godt an. Moseby? Andre ser jeg ikke. Så hvis Hollund og Røthe legger opp, så kan jeg ikke forstå hvordan han kan miste plassen med ok resultater fremover.
Tildheim Andersen må inn og Moseby bør inn. Det har gått altfor mange år uten noe særlig påfyll nedenfra. Nå er det kun Østberg Amundsen som er yngre enn Klæbo (som fyller 27 i år) på landslagene.
Med tanke på at kvotene blir stadig mindre og ett par av løperne på sprintlaget er bankers på distanserenn også så kan man spørre seg om det er behov for 7 løpere på allroundlaget (som i prinsipp er distanselaget, mens sprintlaget i prinsipp er mer allroundlag). Og selv om både Røthe og Holund gir seg så betyr ikke det nødvendigvis at det er plass til både Tildheim Andersen, Moseby og Iversen.
Klart hvis han gjør det helt elendig resten av sesongen så kan det jo skje at gan gir seg, men du mente jo at Iversen kom til å legge opp selv om han gjorde det bra resten av sesongen.
For det første sa jeg at jeg tipper at Iversen legger opp, jeg mener ikke at han kommer til å legge opp. Stor forskjell.
For det andre sa jeg «OK resultater» og det er i mitt hode ikke det samme som å «gjøre det bra».
Resultatene er en ting, til slutt er det viktigste hvordan motivasjonen og lysten er. Det virker å være lite gnist i Iversen for tiden og det er snart 2 år siden han sist så ut til å trives i konkurransesituasjon og intervjuene etter løp. Det er grunnen til at jeg tipper det er slutt om ett par måneder.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: tir jan 24, 2023 7:59 pm
Tildheim Andersen må inn og Moseby bør inn. Det har gått altfor mange år uten noe særlig påfyll nedenfra. Nå er det kun Østberg Amundsen som er yngre enn Klæbo (som fyller 27 i år) på landslagene.
Med tanke på at kvotene blir stadig mindre og ett par av løperne på sprintlaget er bankers på distanserenn også så kan man spørre seg om det er behov for 7 løpere på allroundlaget (som i prinsipp er distanselaget, mens sprintlaget i prinsipp er mer allroundlag). Og selv om både Røthe og Holund gir seg så betyr ikke det nødvendigvis at det er plass til både Tildheim Andersen, Moseby og Iversen.
Man byttet faktisk navn på allroundlaget før sesongen og det heter nå "Menn Elite Distanse".

Er ellers enig med deg i at 7 løpere egentlig er for mye på distanselaget. Det bør være 6 og kun unntaksvis være flere. Syns pallplass på distanse i WC bør gi automatisk plass og det bør også være lov med en svak sesong før man ryker ut. Hvertfall for de nye og de som tidligere har prestert veldig bra.

Syns derimot det blir feil å kaste ut Iversen fra laget og ta inn Moseby når Iversens beste resultater i WC (4 og 6) er bedre enn Mosebys (5 og 7).

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

netrebske skrev: man jan 23, 2023 3:53 pm
tartaglia2 skrev: man jan 23, 2023 1:19 pm Uttaket til Les Rousses

Ingen Kalvå eller Iversen.
Veldig så lenge denne koronaen skulle sitte i ktoppen hennes. Vil nå alle fall tro hun er sikker på skiathlon, spessielt siden tvillingene trolig står over denne for å konsentrere seg om sprintene som er rett før og rett etter.
VM-laget tas vel ut etter den kommende helgen, men hva kommer dem til å bruke helgen etter i Livigno til?
Blir det VM-laget som går der, eller blir det dem som ikke kommer til VM, eller en kombo av de to?
Er jo sagt at rennet på fredag er siste av 4 muligheter til å gå seg inn på fristillaget i VM og er jo en 10 fri i Toblach også.

Blir vel bare femmil på Iversen i VM, dersom han ikke sikrer at klippekortet på stafetten blir fornyet gjennom stafetten i Livigno...
Det blir skrevet her: "Veldig så lenge denne koronaen skulle sitte i kroppen hennes." Det er svært varierende hvor lenge corona sitter i kroppen. Jeg vet om to som ble smittet for 3 mnd siden. De har så vidt begynt å trene igjen. Når det gjelder Kalvå så er hun frisk nok til å gå renn i helga, men trener Kveen mener at hun har godt av enda ei helg med trening. Første konkurranse er planlagt neste helg. Dette betyr vel at de betrakter VM som viktigere enn å sanke WC-poenger?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Antitroll skrev: tir jan 24, 2023 10:06 pm
netrebske skrev: man jan 23, 2023 3:53 pm
tartaglia2 skrev: man jan 23, 2023 1:19 pm Uttaket til Les Rousses

Ingen Kalvå eller Iversen.
Veldig så lenge denne koronaen skulle sitte i ktoppen hennes. Vil nå alle fall tro hun er sikker på skiathlon, spessielt siden tvillingene trolig står over denne for å konsentrere seg om sprintene som er rett før og rett etter.
VM-laget tas vel ut etter den kommende helgen, men hva kommer dem til å bruke helgen etter i Livigno til?
Blir det VM-laget som går der, eller blir det dem som ikke kommer til VM, eller en kombo av de to?
Er jo sagt at rennet på fredag er siste av 4 muligheter til å gå seg inn på fristillaget i VM og er jo en 10 fri i Toblach også.

Blir vel bare femmil på Iversen i VM, dersom han ikke sikrer at klippekortet på stafetten blir fornyet gjennom stafetten i Livigno...
Det blir skrevet her: "Veldig så lenge denne koronaen skulle sitte i kroppen hennes." Det er svært varierende hvor lenge corona sitter i kroppen. Jeg vet om to som ble smittet for 3 mnd siden. De har så vidt begynt å trene igjen. Når det gjelder Kalvå så er hun frisk nok til å gå renn i helga, men trener Kveen mener at hun har godt av enda ei helg med trening. Første konkurranse er planlagt neste helg. Dette betyr vel at de betrakter VM som viktigere enn å sanke WC-poenger?
Verdenscupen er jo kjørt for Kalvaa etter at hun måtte hoppe av tour de ski, så nå er det å komme i form til VM som gjelder.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

tartaglia2 skrev: tir jan 24, 2023 12:06 pm Tiril Udnes Weng står over Les Rousses. Hun trenger mer tid etter sykdommen før hun er konkurranseklar.
Blir det tatt ut reserve for henne, eller fyller man bare opp med dem som allerede er der?

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

george_hincapie skrev: tir jan 24, 2023 7:59 pm For det første sa jeg at jeg tipper at Iversen legger opp, jeg mener ikke at han kommer til å legge opp. Stor forskjell.
Dette var finurlig. Du tipper han legger opp, men du mener (tror) han ikke gjør det? Enig i at det er en stor forskjell, om ikke annet.

For min del tror jeg han fortsetter til VM i Trondheim. Media gir ham jo mer spalteplass enn Klæbo og alle andre uansett hvor svakt han går, så han vil neppe ha problemer med å skaffe seg sponsorer og støtte til et eget opplegg utenfor landslaget, om han ryker ut. Ellers blir det Mesternes mester ved første anledning.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

netrebske skrev: ons jan 25, 2023 12:19 am
tartaglia2 skrev: tir jan 24, 2023 12:06 pm Tiril Udnes Weng står over Les Rousses. Hun trenger mer tid etter sykdommen før hun er konkurranseklar.
Blir det tatt ut reserve for henne, eller fyller man bare opp med dem som allerede er der?
Nei. Hun har personlig friplass som wc-leder og ingen andre kan benytte plassen hennes.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Hudsucker skrev: ons jan 25, 2023 12:41 am
george_hincapie skrev: tir jan 24, 2023 7:59 pm For det første sa jeg at jeg tipper at Iversen legger opp, jeg mener ikke at han kommer til å legge opp. Stor forskjell.
Dette var finurlig. Du tipper han legger opp, men du mener (tror) han ikke gjør det? Enig i at det er en stor forskjell, om ikke annet.
Hvis jeg kaster en mynt i luften og skal si hvilken side den lander på, vil det være fornuftig å si at jeg mener (tror) eller vil det være fornuftig å si at jeg tipper?

Hvis jeg hadde tenkt at det var si 80-20 % i favør at han legger opp kunne jeg sagt at jeg mener det er mest trolig at han legger opp. Når jeg synes det virker helt 50-50 og ikke noen klare svar den ene eller andre veien så tipper jeg basert på veldig svake indikasjoner.
Poenget mitt er at jeg selvsagt ikke vet, jeg bare tipper.

Jeg kan godt si at jeg tror Holund og Røthe legger opp, basert på at begge har små barn og de drar på årene og Holund har vært åpen om at han hadde opprinnelig tenkt å legge opp etter OL i Beijing, men valgte å forlenge karrieren siden han vant VM i 2021. Disse føles mer i 80-20 kategorien, med Iversen synes jeg det fremstår helt åpent, der flere små ting tilsier at han kanskje er lei mens en stor ting (VM i Trondheim) tilsier at han kanskje fortsetter.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Bilde

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Junior- og U23-VM starter til helgen. Trenger vi egen tråd for mesterskapet eller skal vi ta diskusjonene i denne?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Petter Soleng Skinstad med kritikk retning NTNUI for deres reaksjoner på at bare halvparten av lagene fikk fullføre herrestafetten.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Helt enig med Skinstad.
Hvis det var opp til meg, hadde ikke de lagene som ble tatt igjen fått kveldsmat heller. Dette er ikke noe klubbrenn der folk kan gå og subbe rundt i løypa uten at det får konsekvenser.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»