2023 Australian Open

Svar
drazyc

Re: 2023 Australian Open

Legg inn av drazyc »

Å slå Djokovic i night sessions på Rod Laver Arena er ikke spesielt mye enklere enn å slå Rafa på Phillippe Chatrier i solsteken.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Og der var Djokovic videre til kvartfinalen, så lett som bare det. Får nok mer motstand fra Rublev der, men jeg greier ikke å se hvordan russeren skal kunne true Djokovic. Tipper Djokovic vinner greit i tre eller maks fire sett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Helt nederst på tablået har Tommy Paul gledelig tatt seg til kvartfinale etter en halvtøff kamp mot Bautista Agut. Dette er Tommy Pauls første kvartfinale i GS-sammenheng. Er favoritt mot Ben Shelton i semifinalen. Bra turnering for amerikanerne, som har tre stykker inn i kvartfinalene (Korda på øvre halvdel i tillegg til de to nevnte).

startelver

Legg inn av startelver »

Våkner opp til at Rune tapte, men at det var tilfeldigheter som avgjorde til Rublevs fordel.
Burde spilt på sett isteden, lå vel i kortene at dette ville bli en lang kamp.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Er litt lei av denne voldsomme skryten Djokovic får for en kamp som dette. Det var selvsagt et bra nivå fra han, men mot en spiller som De Minaur blir han jo ikke presset noe særlig. Han har ingen våpen å true Novak med. Det er som Federer i Wimbledon i innledende runder mot en grusspiller. Det ser også uslåelig ut.

Novak slo 26 vinnere mot 27 upressede feil. Det er trege forhold, men likevel er jo ikke det i seg selv formidabelt. Å sammenligne dette med semifinalen i 2016 mot Federer (som de gjorde i Tennis Podcast) synes jeg blir bortimot latterlig.

drazyc

Legg inn av drazyc »

drazyc skrev: fre jan 13, 2023 11:42 am Ok, min prediksjon for kvartfinalene og ut:

Nadal - Korda
Tsitsipas - Auger-Aliassime
Kyrgios - Djokovic
Fritz - Berrettini

Semifinaler:

Nadal - Tsitsipas
Djokovic - Berrettini

Finale:

Tsitsipas - Djokovic

Vinner:

Djokovic
Kun 3 av 8 kvartfinalister er vel ikke veldig imponerende, men bortsett fra følgefeilene, tror jeg at jeg vil få rett om resten.

Shelton og Lehecka er de store overraskelsene. Hyggelig med Paul til kvartfinale også, og jeg håper han når semi. Vil neppe ha noen sjanser mot Djokovic, men det kan i det minste bli en underholdende kamp.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Tenker Rune sover dårlig i en mnd fremover. Er nok et jævlig surt tap for han og campen hans. Men kanskje han lærte noe av denne kampen. Heldig seier til Rublev, men det blir nok bom stopp mot Djokovic i kvartn. Tror også på gresk-serbisk finale.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

BioDex skrev: man jan 23, 2023 3:23 pm Tenker Rune sover dårlig i en mnd fremover.
Kommer til å våkne minst en gang pr. natt og rope: "Måhr! Forlæd!!"

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Folk_flesk skrev: man jan 23, 2023 8:08 pm
BioDex skrev: man jan 23, 2023 3:23 pm Tenker Rune sover dårlig i en mnd fremover.
Kommer til å våkne minst en gang pr. natt og rope: "Måhr! Forlæd!!"
Det første kommer han til å rope når han ber om et glass vann når han ikke får sove. Det andre ordet kommer han til å rope etter at han har fått seg en slurk og ikke har bruk for henne mer.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Rybakina, den største favoritten på damesida etter at hun tok ut Swiatek, har slått Ostapenko i natt, og er dermed første kvinne klar for kvartfinale. Hun er virkelig bra, altså.

På herresida har "Hvem er denne Karen med tennissokker på" slått Korda. Sistnevnte måtte trekke seg litt ut i 3. sett, men hadde uansett tapt de to første. Det betyr at russeren med armensk herkomst er klar for sin andre GS-semi på rad. Det er meget imponerende, og han har kvartfinale eller bedre i alle GS-ene. Ikke en spiller det har blitt snakka så mye om de siste sesongene, etter at han slo gjennom med et brak da han knuste all motstand i Paris Masters i 2018.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Skraevadottir skrev: tir jan 24, 2023 8:15 am Rybakina, den største favoritten på damesida etter at hun tok ut Swiatek, har slått Ostapenko i natt, og er dermed første kvinne klar for kvartfinale. Hun er virkelig bra, altså.

På herresida har "Hvem er denne Karen med tennissokker på" slått Korda. Sistnevnte måtte trekke seg litt ut i 3. sett, men hadde uansett tapt de to første. Det betyr at russeren med armensk herkomst er klar for sin andre GS-semi på rad. Det er meget imponerende, og han har kvartfinale eller bedre i alle GS-ene. Ikke en spiller det har blitt snakka så mye om de siste sesongene, etter at han slo gjennom med et brak da han knuste all motstand i Paris Masters i 2018.
Khashanov virker å være i bedre slag enn noensinne, selv om denne kampen fikk en uheldig avslutning. Og "alle" tror nå det blir Khashanov-Tsitsipas, der sistnevnte er favoritt. Men grekeren må passe seg. Ikke bare er Khashanov i storform; han har i de siste to kampene bare spilt 5,5 sett og man kan vel nesten bare trekke fra 2 blanke sett i Nishiokas meltdown her. Så får vi se hvor mye krefter Tsitsipas trenger mot tsjekkeren Lehecka. Etter kraftanstrengelsen mot Sinner ville det være uheldig for ham å ende opp i en ny 5-setter nå.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

LittleSteven skrev: tir jan 24, 2023 1:20 pm For en ekkel spiller Tsitsipas er, fysj og fy!
Ikke akkurat min te-kopp heller. Han slapp iallefall unna med en 3-setter her. Får nok tøffere motstand mot Khashanov og blir ikke overrasket om det ender i en 5-setter.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tsitsipas leverte veldig bra i dag, syns jeg. Spiller sin beste tennis siden grussesongen pre-Roland Garros i fjor. Er selvsagt klar favoritt mot Khachanov i semien, noe annet vil være å lyve; samtidig er det ingen walkover, og Tsitsipas har jo ikke gått videre til finale fra de tre tidligere semifinaleopptredenene i Australia.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Paul tar seg til semifinale, det må kalles hans gjennombrudd - og det er utrolig bra for interessen for tennis at amerikanere igjen begynner å prestere. Dette må ha vært den beste grand slam på mange år for de amerikanske spillerne.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Djokovic med kjapt brudd og surfer inn 1.sett - ser helt uslåelig ut.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Nå må kommentator slutte å snakke om denne "skaden", fader megh latterlig å høre på. En lårskade som forsvinner midt i en stressende GS turnering.. Give me a break. Han sklir rundt utpå der som ingen ting.
Han hadde muligens en følelse med noe, men aldri i verden om det var noe mer enn det. Overdrevet og han har blitt avslørt på det. Ble jo ekstremt defensiv når han ble spurt om det i intervju også.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Om det er skuespill så skal man ikke se bort fra at det er for å hjelpe venner på balkan med å tjene penger i oddsmarkedet. Pga skaden så har jo oddsen på Djokovic vært unaturlig høy, som på ingen måte har reflektert mulighetene han har skadefri.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: tir jan 24, 2023 2:37 pm Tsitsipas leverte veldig bra i dag, syns jeg. Spiller sin beste tennis siden grussesongen pre-Roland Garros i fjor. Er selvsagt klar favoritt mot Khachanov i semien, noe annet vil være å lyve; samtidig er det ingen walkover, og Tsitsipas har jo ikke gått videre til finale fra de tre tidligere semifinaleopptredenene i Australia.
Enig. Jeg liker at han har gått over til en mer aggressiv stil igjen. Hver gang han får sjansen med forehand nå, smeller det skikkelig. Slik har det ofte ikke vært. Han har tidligere hatt en uvane ved å gå inn i litt for mange lange dueller. Han er slett ikke dårlig der, men det er ikke der han har sine største styrker sammenlignet med konkurrentene. Etter min mening har Tsitsipas kanskje den aller beste forehanden på touren når han er i slaget. Et fullstendig drepende slag.

Samtidig har jeg blitt oppløftet av det jeg har sett av Khachanov. Virker stødigere enn på lenge og gjør færre enkle feil. Hans andre strake semi i GS dette, og han har nådd minst kvartfinale i alle GS. Han har gått under radaren og kan spille uten det samme presset som Tsitsipas nok føler på. Tror faktisk det kan bli en veldig god semi.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Og som nevnt tidligere: Det hadde vært veldig mye mer spennende med Rune mot Djokovic. Rublev blir alt for endimensjonal til å teste Novak.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Rublev hadde tapt denne kampen før den startet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Er nok bare skadene som kan stoppe Djokovic i dette åpne australske mesterskap.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Djokovic er i slaget. Men tror faktisk at Paul kan teste han mer i semien (hvis ikke anledningen blir for stor). Rent tennismessig har han mye mer variasjon i sitt spill og behersker mange ulike slag. Synes Paul ser veldig sterk ut.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Noe Djokovic gjør veldig bra mot Rublev, som flere burde se på, er hvordan han veldig ofte pusher han mot forehandsiden med god lengde. I den delen av banen er Rublev mye mindre komfortabel enn når han får stå å styre med forehand fra ulikesiden.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jan 25, 2023 11:17 am
Skraevadottir skrev: tir jan 24, 2023 2:37 pm Tsitsipas leverte veldig bra i dag, syns jeg. Spiller sin beste tennis siden grussesongen pre-Roland Garros i fjor. Er selvsagt klar favoritt mot Khachanov i semien, noe annet vil være å lyve; samtidig er det ingen walkover, og Tsitsipas har jo ikke gått videre til finale fra de tre tidligere semifinaleopptredenene i Australia.
Enig. Jeg liker at han har gått over til en mer aggressiv stil igjen. Hver gang han får sjansen med forehand nå, smeller det skikkelig. Slik har det ofte ikke vært. Han har tidligere hatt en uvane ved å gå inn i litt for mange lange dueller. Han er slett ikke dårlig der, men det er ikke der han har sine største styrker sammenlignet med konkurrentene. Etter min mening har Tsitsipas kanskje den aller beste forehanden på touren når han er i slaget. Et fullstendig drepende slag.

Samtidig har jeg blitt oppløftet av det jeg har sett av Khachanov. Virker stødigere enn på lenge og gjør færre enkle feil. Hans andre strake semi i GS dette, og han har nådd minst kvartfinale i alle GS. Han har gått under radaren og kan spille uten det samme presset som Tsitsipas nok føler på. Tror faktisk det kan bli en veldig god semi.
Gode betraktninger her. I likhet med deg er jeg enig i at spillet fra Tsitsipas' forehand er den store forskjellen; ikke bare slår han den hardere, men han tar også ballen ekstremt tidlig, nesten i Federer-stil. Jeg syns også at han tidvis har vist fram en god og lavtsprettende backhand-slice i denne turneringa. Tror også på en bra semi!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jan 25, 2023 11:57 am Djokovic er i slaget. Men tror faktisk at Paul kan teste han mer i semien (hvis ikke anledningen blir for stor). Rent tennismessig har han mye mer variasjon i sitt spill og behersker mange ulike slag. Synes Paul ser veldig sterk ut.
Enig. Han har en kompakt sving og et herlig, reint treff fra begge vinger. Fin teknikk. En spiller helt uten svakheter, egentlig, og som nevnt tidligere en som ikke helt har fått utløp for potensialet. I mi bok en helt åpenbar topp ti-kandidat.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Semifinale for kvinner fra 09:30 i morgen. Doublekamper på dagtid for herrene.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette blir for enkelt , bare å gratulere Djoko med nok en tittel.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

LittleSteven skrev: ons jan 25, 2023 10:17 pm
startelver skrev: ons jan 25, 2023 9:07 pm Dette blir for enkelt , bare å gratulere Djoko med nok en tittel.
Har sagt det i 1 mnd, og står ennå ved det: Nole vinner ikke Australian Open.
Hvem tror du vinner?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Ser ut som Azarenka trenger litt premiepenger. Har jo bare en drakt å ha på seg. Dog ikke meg i mot.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Kan ikke si jeg er nevneverdig overrasket. Føyer seg inn i rekken av tvilsomme uttalelser og atferd fra Novaks far. https://www.bbc.com/sport/tennis/64409618

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»