Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Leoparden

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Leoparden »

Dritt IOC… bare å ikke stille for resten av verden….
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Leoparden skrev: ons jan 25, 2023 7:48 pm Dritt IOC… bare å ikke stille for resten av verden….
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg
Hmm...

I uttalelsen hevder IOC at «det store flertallet» ønsker at Russland og Belarus skal få lov til å returnere til internasjonale konkurranser.

Kanskje på tide for oss i vesten å innse at resten av verden har et helt annet syn på denne krigen enn det vi har.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Leoparden skrev: ons jan 25, 2023 7:48 pm Dritt IOC… bare å ikke stille for resten av verden….
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg
Ja, da får alle andre finne på noe annet. Lage et nytt konsept uten korrupsjon.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

nometalhorse skrev: ons jan 25, 2023 7:57 pm
Leoparden skrev: ons jan 25, 2023 7:48 pm Dritt IOC… bare å ikke stille for resten av verden….
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg
Ja, da får alle andre finne på noe annet. Lage et nytt konsept uten korrupsjon.
Det kalles EM :lol:

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 7:56 pm
Leoparden skrev: ons jan 25, 2023 7:48 pm Dritt IOC… bare å ikke stille for resten av verden….
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg
Hmm...

I uttalelsen hevder IOC at «det store flertallet» ønsker at Russland og Belarus skal få lov til å returnere til internasjonale konkurranser.

Kanskje på tide for oss i vesten å innse at resten av verden har et helt annet syn på denne krigen enn det vi har.
Vi?

b0lle

Legg inn av b0lle »

Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:01 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 7:56 pm
Leoparden skrev: ons jan 25, 2023 7:48 pm Dritt IOC… bare å ikke stille for resten av verden….
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg
Hmm...

I uttalelsen hevder IOC at «det store flertallet» ønsker at Russland og Belarus skal få lov til å returnere til internasjonale konkurranser.

Kanskje på tide for oss i vesten å innse at resten av verden har et helt annet syn på denne krigen enn det vi har.
Vi?
Helt sykt. Suger ****n til Putler og omtaler seg selv som vestlig samtidig.

Jack

Legg inn av Jack »

b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:01 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 7:56 pm
Hmm...

I uttalelsen hevder IOC at «det store flertallet» ønsker at Russland og Belarus skal få lov til å returnere til internasjonale konkurranser.

Kanskje på tide for oss i vesten å innse at resten av verden har et helt annet syn på denne krigen enn det vi har.
Vi?
Helt sykt. Suger ****n til Putler med en hånd og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
I en annen tråd hintet denne figuren til at han hadde vært interessert i å overgi norsk territorium til russland, om de skulle ha funnet på invadere oss.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

Gaute65 skrev: ons jan 25, 2023 3:37 pm
Kakebart skrev: ons jan 25, 2023 3:10 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 2:35 pm
Pussig hvordan det i forrige uke ble avfeid å sende Abrams på grunn av at høye krav til logistikk og opplæring gjorde den uegnet i Ukraina. At de nå vil sende Abrams likevel viser jo bare at dette argumentet var bullshit. :lol:
Er vel ikke noe bevis på at det var bullshit. KAn være mange forklaringer her. Kanskje sendes de for å blidgjøre Tyskland, men holdes i vestukraina der forsyningslinjene er kortere og kjøre opplæring og sikre grensene mot Belarus f.eks, mens Leopard 2 er mer praktisk å kjøre til fronten, da det går raskere å opplære mannskap og oppretholde forsyningslinjer.

JEg har ikke peiling, men at Abrams sendes betyr ikke nødvendigvis at de er et like godt alternativ og fyller samme rolle som Leo 2.
En behøver ikke være en rakettforsker for å skjønne at det er bedre mer 300 tanks av samme type enn 300 tanks av fem forskjellige typer der hver type har forskjellige typer deler. Det er ett logistikk maretitt. Det er bare å håpe at de klarer å samle seg om samme modell av Leopard2, men det tviler jeg på.

Fordelen med Leopard er at Polen har erfaring i å bruke dem, kompetanse på vedlikehold og har reservedeler. For Arbrams må alt dette bygges opp i Polen. Det vil ta tid.
Hva gjelder vedlikehold og reservedeler til Abrams så trenger ikke det å bli et stort problem. Amerikanerne har allerede panserbrigader med haugevis av Abrams på plass og flere blir det for hver uke som går. Disse avdelingene har reservedeler og alt som trengs for vedlikehold. Hvis man bare klarer å organisere nok med transportkapasitet mellom øst og vest Ukraina så vil det nok gå bra.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:01 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 7:56 pm
Hmm...

I uttalelsen hevder IOC at «det store flertallet» ønsker at Russland og Belarus skal få lov til å returnere til internasjonale konkurranser.

Kanskje på tide for oss i vesten å innse at resten av verden har et helt annet syn på denne krigen enn det vi har.
Vi?
Helt sykt. Suger ****n til Putler og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
Idiot. At jeg er kritisk til noe av det vi foretar oss betyr ikke at jeg heier på Putin.

Hmm

Legg inn av Hmm »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 7:56 pm
Leoparden skrev: ons jan 25, 2023 7:48 pm Dritt IOC… bare å ikke stille for resten av verden….
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg
Hmm...

I uttalelsen hevder IOC at «det store flertallet» ønsker at Russland og Belarus skal få lov til å returnere til internasjonale konkurranser.

Kanskje på tide for oss i vesten å innse at resten av verden har et helt annet syn på denne krigen enn det vi har.
Det tror jeg egentlig ikke de har, men de er ikke så nøye på det.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Jack_Daniels skrev: ons jan 25, 2023 8:20 pm
b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:01 pm

Vi?
Helt sykt. Suger ****n til Putler med en hånd og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
I en annen tråd hintet denne figuren til at han hadde vært interessert i å overgi norsk territorium til russland, om de skulle ha funnet på invadere oss.
Hahaha, du er mester i å være uredelig.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm
b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:01 pm

Vi?
Helt sykt. Suger ****n til Putler og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
Idiot. At jeg er kritisk til noe av det vi foretar oss betyr ikke at jeg heier på Putin.
Heier resten av verden på Putin?

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Hmm skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 7:56 pm
Leoparden skrev: ons jan 25, 2023 7:48 pm Dritt IOC… bare å ikke stille for resten av verden….
https://www.vg.no/sport/i/JQBOlX/ioc-oe ... ralt-flagg
Hmm...

I uttalelsen hevder IOC at «det store flertallet» ønsker at Russland og Belarus skal få lov til å returnere til internasjonale konkurranser.

Kanskje på tide for oss i vesten å innse at resten av verden har et helt annet syn på denne krigen enn det vi har.
Det tror jeg egentlig ikke de har, men de er ikke så nøye på det.
Ja, jeg tror vi i vesten ser på det som noe altoppslukende som hele verden fordømmer, mens resten av verden bare ser på det som "nok en krig". Og vanligvis får utøvere delta i OL selv om hjemlandet har gått i krig.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:36 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:31 pm
b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm

Helt sykt. Suger ****n til Putler og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
Idiot. At jeg er kritisk til noe av det vi foretar oss betyr ikke at jeg heier på Putin.
Heier resten av verden på Putin?
Har jeg sagt det?

Jack

Legg inn av Jack »

Vuhledar:


Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:32 pm
Jack_Daniels skrev: ons jan 25, 2023 8:20 pm
b0lle skrev: ons jan 25, 2023 8:19 pm

Helt sykt. Suger ****n til Putler med en hånd og omtaler seg selv som vestlig samtidig.
I en annen tråd hintet denne figuren til at han hadde vært interessert i å overgi norsk territorium til russland, om de skulle ha funnet på invadere oss.
Hahaha, du er mester i å være uredelig.
Du sier resten av verden har et annet syn på krigen enn «vi». Hva skiller ditt syn fra resten av verden?

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:42 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:32 pm
Jack_Daniels skrev: ons jan 25, 2023 8:20 pm

I en annen tråd hintet denne figuren til at han hadde vært interessert i å overgi norsk territorium til russland, om de skulle ha funnet på invadere oss.
Hahaha, du er mester i å være uredelig.
Du sier resten av verden har et annet syn på krigen enn «vi». Hva skiller ditt syn fra resten av verden?
Gjør du deg dum nå? Hva er det du ikke skjønner?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:46 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:42 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:32 pm
Hahaha, du er mester i å være uredelig.
Du sier resten av verden har et annet syn på krigen enn «vi». Hva skiller ditt syn fra resten av verden?
Gjør du deg dum nå? Hva er det du ikke skjønner?
Hvorfor du skriver «vi»

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:47 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:46 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:42 pm

Du sier resten av verden har et annet syn på krigen enn «vi». Hva skiller ditt syn fra resten av verden?
Gjør du deg dum nå? Hva er det du ikke skjønner?
Hvorfor du skriver «vi»
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Kan dere ikke bare ignorere kverulanten? Fryktelig lite givende å lese innlegg på innlegg med det samme.


Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:47 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:46 pm
Gjør du deg dum nå? Hva er det du ikke skjønner?
Hvorfor du skriver «vi»
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.
Det skinner gjennom at du ikke akkurat deler «Vestens» syn på denne saken.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Stormshadow og F-16?😁

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:50 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:47 pm

Hvorfor du skriver «vi»
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.
Det skinner gjennom at du ikke akkurat deler «Vestens» syn på denne saken.
Om russere bør ekskluderes fra idrett? Tja, jeg er sannelig ikke sikker, men mener at IOC bør være konsekvente. Dersom russere og hviterussere utestenges bør alle andre nasjoner som går til krig utestenges også.

Poenget er at "vi i vesten" mener at russere bør utestenges. Det betyr selvfølgelig ikke at "vi i vesten" er en homogen gruppe som alle mener det samme, det skjønner du også.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 9:04 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:50 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.
Det skinner gjennom at du ikke akkurat deler «Vestens» syn på denne saken.
Om russere bør ekskluderes fra idrett? Tja, jeg er sannelig ikke sikker, men mener at IOC bør være konsekvente. Dersom russere og hviterussere utestenges bør alle andre nasjoner som går til krig utestenges også.

Poenget er at "vi i vesten" mener at russere bør utestenges. Det betyr selvfølgelig ikke at "vi i vesten" er en homogen gruppe som alle mener det samme, det skjønner du også.
At russiske utøvere skal eksluderes fra idrett, at Russland bør nedkjempes i Ukraina, at krigen skyldes russisk imperialisme og ikke vestlige/ukrainske provokasjoner, at Russlands krav umuliggjør en fredelig løsning. For å nevne noen.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 9:04 pm
Solvgutt1 skrev: ons jan 25, 2023 8:50 pm
OrmenLange skrev: ons jan 25, 2023 8:49 pm
Fordi jeg er norsk, og regner meg dermed som vestlig.
Det skinner gjennom at du ikke akkurat deler «Vestens» syn på denne saken.
Om russere bør ekskluderes fra idrett? Tja, jeg er sannelig ikke sikker, men mener at IOC bør være konsekvente. Dersom russere og hviterussere utestenges bør alle andre nasjoner som går til krig utestenges også.

Poenget er at "vi i vesten" mener at russere bør utestenges. Det betyr selvfølgelig ikke at "vi i vesten" er en homogen gruppe som alle mener det samme, det skjønner du også.
Dersom russere fikk delta i idrett vil det være det samme som å la tyskere delta med hakekors etter angrepet på Polen 1/9 1939 eller før utbruddet av den 2. verdenskrig. Det er ikke fnugg av forskjell på tyskernes angrep på Polen i 1939, Sovjet’s overfall på Finland vinteren 39/40 og russernes angrep på Ukraina for snart ett år siden. Tyskerne var nazister, russerne anno 2023 er fascister. Tyskernes angrep på Polen var en imperialistisk angrepskrig for å legge Polen under seg og overta styringen med en marionettregjering styrt fra Berlin i Warszawa. Russene vil underlegge seg Ukraina, styrte den demokratisk valgte ukrainske president - les drepe ham - og la Ukraina bli et lydrike styrt fra Moskva, som Belarus.

Om russerne får delta i Kollen er det Nordmarka med snøballer og ukvemsord. De har ikke en dritt her å gjøre. Like lite som det russiske herrelandslaget i fotball kan få spille på Ullevaal mot Norge. De representer et imperialistisk og fascistisk land med uskyldige menneskers blod på hendene, og kan konkurrere i sitt eget goden selskap med Belarus, Iran og Nord-Korea!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Russland trapper opp kampen om byen Bakhmut i Donetsk i Øst-Ukraina, og ukrainske styrker er underlegne i både antall og våpen, melder regjeringen i Kyiv.

Soledar har som kjent falt. Her er det mange gruer/tunneler som russerne kan lagre våpenet sine beskyttet mot artilleri og HIMARS.

Ukraina har noen av sine beste soldater i Øst, og i disse områdene, og selv med tonnevis med NATO-utstyr og hundretusener av gule og blå soldater, blir de slått tilbake enkelte steder nå.

Derfor jeg hele tiden har advart om å undervurdere russerne. Det er ikke bare en gjeng med fulle bønder med utstyr fra 60-tallet som ruller frem i tusenvis. Dette er relevant å nevne.

Takk og Herre for at stridsvogner ankommer Ukraina snart. Tipper russerne kjører på fra flere kantet ila våren:sommeren for å -spre- disse tanksene mest mulig. Husk at russerne også har anti-tank våpen som ukrainerne har hatt så voldsom suksess med. Det ankommer ikke tusenvis av tanks, og fronten er stor/lang. Her må det til strategier og taktikk av ypperste klasse.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Noen som vet hvor mye penger rottene i IOC har fått av Putler?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Ser forøvrig at hele 910 russere ifølge ukrainerne falt siste døgn. Det er all time high siden jeg begynte å følge disse statistikkene. Gode tall. Med sårede og lemlestede opp mot 2000 soldater på et døgn. Om disse gode tallene holder seg i 100 døgn er det med de som allerede er falt, såret, savnet og tatt til fange ikke mange igjen av den mektige mobiliseringshæren på 300 000 soldater.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

greyserpent skrev: ons jan 25, 2023 12:14 pm
Hmm skrev: ons jan 25, 2023 11:10 am
Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 9:18 pm
Han kritiserer USA og NATO for å ikke involvere seg direkte knuse Russland i Ukraina med en gang. Er det opplagt riktig?
Det er vanskelig å vite hva som til enhver tid er rett å gjøre. Men sett i etteritd så burde NATO absolutt rykket inn høsten/vinter 21, på invitasjon. I etterpåklokskapens lys kan vi anta at krigen da ville vært unngått, minus de allerede okkuperte områdene fra 2014. Kanskje kunne freden da vært forhandlinger som resulterte i varige løsninger.

Jeg tenker at det vil komme til et punkt der NATO muligens må rykke inn, og det må vi alle være forberedt på. Hvis Ukraina ønsker det selvfølgelig. Hva Russland mener er i utgangspunktet mindre viktig, ønsker de å krige mot NATO er det lite vi kan gjøre med det.
Man burde gjort mer i 2014 allerede.
Også burde man gjort mindre i alle mulige islamske land, lett å være etterpåklok.

Kan ikke huske at masser av folk stod og skrek om at NATO skulle angripe russland da.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: ons jan 25, 2023 12:39 pm Sitter på kanten av stolen og holder pusten!

Snakk om å være midt in the thick of it! Skremmende selvsagt, men også fascinerende å se hvor modige de er.

One bullet one kill er ikke lenger gangbart registrerer jeg, russerene har visst sløst enormt med runder.

Blir litt av en oppryddningsjobb når krigen en gang er ferdig.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»