Brann Klubbtråd.

Svar
dani07

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av dani07 »

Vil drite meg til å være enig med @Lew_Ashby her. Selv om KK muligens ikke rettet kritikken sin personlig mot Ola, så er det jo vanskelig å se hva annet enn spilleren han kritiserer.
Det er jo kun spilleren som kan signere ny kontrakt, og det ville han ikke. KK skjønner jo at han ikke signerer ny kontrakt i november 2022, men de prøvde jo å få han til å signere allerede i november 2021, men da hadde Ola allerede spilt kjempebra mot Roma og så muligheten til å ta en JP.

Synes det er helt urimelig å kritisere bosmanspillere, spesielt når man henter spillere på bosman selv.
Og spesielt når de da også valgte å takke nei til bud både i januar og juli 2022. Da får man det man fortjener, dvs null i overgang og en spiller som spiller ut sesongen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

dani07 skrev: tir jan 24, 2023 12:47 pm Vil drite meg til å være enig med @Lew_Ashby her. Selv om KK muligens ikke rettet kritikken sin personlig mot Ola, så er det jo vanskelig å se hva annet enn spilleren han kritiserer.
Det er jo kun spilleren som kan signere ny kontrakt, og det ville han ikke. KK skjønner jo at han ikke signerer ny kontrakt i november 2022, men de prøvde jo å få han til å signere allerede i november 2021, men da hadde Ola allerede spilt kjempebra mot Roma og så muligheten til å ta en JP.

Synes det er helt urimelig å kritisere bosmanspillere, spesielt når man henter spillere på bosman selv.
Og spesielt når de da også valgte å takke nei til bud både i januar og juli 2022. Da får man det man fortjener, dvs null i overgang og en spiller som spiller ut sesongen.
Nå er jo ikke det jeg sier helt seriøst, og BG bryr seg selvsagt om spillerne sine. Akkurat den der fra Knutsen, som vi vet kan være litt løs kanon noen ganger, irriterte meg imidlertid litt.

Nå ble jeg også litt usikker på om Solbakken kom gratis fra Ranheim, ser ikke at det isåfall står noen steder. Husker noen påsto det, mulig det er feil da.

Uansett - fortsatt ikke kjempekult av Knutsen.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jan 24, 2023 12:52 pm, redigert 2 ganger totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Brann skal ikke satse på Kolskogen altså? Noen spesiell grunn til det?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

janco skrev: tir jan 24, 2023 12:42 pm
Lew_Ashby skrev: tir jan 24, 2023 12:36 pm
Wallez skrev: tir jan 24, 2023 12:30 pm Solbakken har på ingen måte vært fremstilt som urimelig. Man visste at kontrakten ville gå ut, og han fikk likevel spille fast helt til kontrakten gikk ut. Men vi har et særdeles dårlig forhold til Roma, og jeg skjønner veldig godt at Glimt ikke ønsket å slippe han gratis til dem før kontraktstiden i Glimt var over.
Knutsen kritiserte Ola Solbakken, som for øvrig kom gratis til Glimt, for at han forlot klubben gratis etter at BG tidligere hadde avslått bud på flere titalls millioner for ham. Akkurat som ikke spiller står fritt til å gjøre de valgene som er best for ham, i likhet med klubb.
Tror du glatt overså at det var en kommentar på generelt grunnlag, og ikke kritikk rettet mot Ola.
Er vel ingen som tror at KK forventet at Ola S skulle bråsnu og skrive ny kontrakt!
https://www.eurosport.no/fotball/solbak ... ideo.shtml

Dette var ikke spesielt generelt. Ganske absurd å uttale seg på den måten om en spiller man har avvist bud på, og som har gitt beskjed om at han ikke ville forlenge langt i forveien.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 12:35 pm Jeg tror det er greit at du skriver jeg og ikke vi. Det er en uting å snakke på vegne av alle Glimt-supportere, med mindre de har valgt deg som talsperson. Jeg har sett og hørt flere Glimt-supportere som har håpt at Larsen skal satses på i år, og som vil ha ham foran både Lode og Moe i køen. Noen er sågar veldig kritisk til at Lode ble hentet tilbake i det hele tatt. Så det er nok mer delte meninger også i nord enn det du gir uttrykk for.

Det er egentlig bare to stoppere i Glimt jeg kunne tenkt meg til Brann og det er Sery Larsen og Amundsen. Så er det største behovet på stopperplass hurtighet og ballkontroll, og der er Sery Larsen bedre enn Amundsen. Moe er veldig skadeplaget, Lode en skygge av seg selv(og også litt skadeplaget) og Bjørtuft er først og fremst en duellspiller.
Jeg snakker åpenbart ikke som en formell talsmann på vegne av alle Glimt-supportere. Men jeg bor i Bodø og er tett inne i supportermiljøet, og jeg har ikke hørt en eneste supporter som har ment at Sery Larsen burde være en av våre to foretrukne stoppere verken i fjor eller i kommende sesong. Vet ikke hvem du har snakket med, men her i Bodø har jeg aldri hørt det. En del er kritiske til at Lode ble hentet tilbake, men det er fordi Amundsen da ble satt ut av laget.

Til det siste: Sery Larsen er hurtigere og mer bevegelig enn Amundsen, men pasningsfoten og teknikken er ikke i nærheten på noen som helst måte.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Wallez skrev: tir jan 24, 2023 12:58 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 12:35 pm Jeg tror det er greit at du skriver jeg og ikke vi. Det er en uting å snakke på vegne av alle Glimt-supportere, med mindre de har valgt deg som talsperson. Jeg har sett og hørt flere Glimt-supportere som har håpt at Larsen skal satses på i år, og som vil ha ham foran både Lode og Moe i køen. Noen er sågar veldig kritisk til at Lode ble hentet tilbake i det hele tatt. Så det er nok mer delte meninger også i nord enn det du gir uttrykk for.

Det er egentlig bare to stoppere i Glimt jeg kunne tenkt meg til Brann og det er Sery Larsen og Amundsen. Så er det største behovet på stopperplass hurtighet og ballkontroll, og der er Sery Larsen bedre enn Amundsen. Moe er veldig skadeplaget, Lode en skygge av seg selv(og også litt skadeplaget) og Bjørtuft er først og fremst en duellspiller.
Jeg snakker åpenbart ikke som en formell talsmann på vegne av alle Glimt-supportere. Men jeg bor i Bodø og er tett inne i supportermiljøet, og jeg har ikke hørt en eneste supporter som har ment at Sery Larsen burde være en av våre to foretrukne stoppere verken i fjor eller i kommende sesong. Vet ikke hvem du har snakket med, men her i Bodø har jeg aldri hørt det. En del er kritiske til at Lode ble hentet tilbake, men det er fordi Amundsen da ble satt ut av laget.

Til det siste: Sery Larsen er hurtigere og mer bevegelig enn Amundsen, men pasningsfoten og teknikken er ikke i nærheten på noen som helst måte.
Jeg har ikke sagt at de ville hatt Sery som en av de foretrukne to, men jeg har sett flere som har rangert ham foran Lode og Moe og så for seg Høibråten og Amundsen som førstevalg, med Sery Larsen som tredjevalg. Der Bjørtuft erstattet Høibråten når han ble solgt.

Jeg så Sery Larsen i Brann og Amundsen i Glimt og Sery Larsen er tryggere med ball enn Amundsen. I Glimt var Sery Larsen aldri i nærheten av noe toppnivå grunnet skader og uregelmessig spilletid.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Skaanes bestod ikke den medisinske testen, og forblir Brannspiller likevel.

https://www.bt.no/fotball/i/Q7jmJA/skaa ... ke-sjekken

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

KongOlav2 skrev: tir jan 24, 2023 12:48 pm Brann skal ikke satse på Kolskogen altså? Noen spesiell grunn til det?
Jeg tror man savner litt fight fra Kolskogen. At han tar seg selv i nakken og kjemper seg inn på laget etter et par litt skuffende sesonger. Han har noen gode grunnleggende ferdigheter, ikke minst en voldsom fart, men virker litt puslete både fysisk og mentalt. Jeg tror også Horneland ble skuffet over at han "ga opp" kampen om en plass på laget og heller presset gjennom et utlån med spilletidsgarantier i fjor. Da ønsker man ikke satse på ham i den forstand at man gir ham en sikker plass på laget, og Brann må ha en god og hurtig stopper.

Det er et råtips fra min side, men en blanding av rene spekulasjoner, tolking av det som har blitt sagt i media og Kolskogens prestasjoner på banen.

Hvis Sery Larsen holder seg skadefri og tar de rette stegene blir han fort solgt innen et par år, og da kan Kolskogen være en naturlig arvtaker hvis han utvikler seg på de nødvendige områdene.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Lew_Ashby skrev: tir jan 24, 2023 12:36 pm
Wallez skrev: tir jan 24, 2023 12:30 pm Solbakken har på ingen måte vært fremstilt som urimelig. Man visste at kontrakten ville gå ut, og han fikk likevel spille fast helt til kontrakten gikk ut. Men vi har et særdeles dårlig forhold til Roma, og jeg skjønner veldig godt at Glimt ikke ønsket å slippe han gratis til dem før kontraktstiden i Glimt var over.
Knutsen kritiserte Ola Solbakken, som for øvrig kom gratis til Glimt, for at han forlot klubben gratis etter at BG tidligere hadde avslått bud på flere titalls millioner for ham. Akkurat som ikke spiller står fritt til å gjøre de valgene som er best for ham, i likhet med klubb.
Feil B/G betalte Ranheim for han sån ca. 750K som var en del i 2019 for B/G

https://www.transfermarkt.com/ola-solba ... ler/431811

Og for det andre så var ikke dette myntet på Ola direkte men spillere generelt. Bergenseren vår liker ikke at klubber sitter igjenn med nada på generell basis.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

JonSnow skrev: tir jan 24, 2023 3:23 pm
Lew_Ashby skrev: tir jan 24, 2023 12:36 pm Feil B/G betalte Ranheim for han sån ca. 750K som var en del i 2019 for B/G

https://www.transfermarkt.com/ola-solba ... ler/431811

Og for det andre så var ikke dette myntet på Ola direkte men spillere generelt. Bergenseren vår liker ikke at klubber sitter igjenn med nada på generell basis.
Rettet feilen under.

Og det er godt gjort å tolke Knutsen som at kritikken ikke rettes mot Solbakken når han spesifikt uttaler seg om spilleren. Også godt gjort å mene at utsagnet er rimelig.

opplett

Legg inn av opplett »

Surpompen Berisha til Molde for 35–40 millioner totalt er småsykt når den eneste klubben han har vært god for er Viking. Skal bli interessant å følge med Brann-øyne :lol:

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

opplett skrev: ons jan 25, 2023 5:00 pm Surpompen Berisha til Molde for 35–40 millioner totalt er småsykt når den eneste klubben han har vært god for er Viking. Skal bli interessant å følge med Brann-øyne :lol:
Det er så konge av Stavrum og co å kritisere norske klubber for å kreve for mye for spillerne sine, for så å hente en 28-åring som har levert ok i Allsvenskan for noe i nærheten av norgesrekord i overgangspris.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »




Godt å komme hjem

Lyslugg

Legg inn av Lyslugg »

opplett skrev: ons jan 25, 2023 5:00 pm Surpompen Berisha til Molde for 35–40 millioner totalt er småsykt når den eneste klubben han har vært god for er Viking. Skal bli interessant å følge med Brann-øyne :lol:
Det kan vel fort fortelle noe om hvordan han ble forvaltet i Brann..

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Lyslugg skrev: tor jan 26, 2023 8:55 am
opplett skrev: ons jan 25, 2023 5:00 pm Surpompen Berisha til Molde for 35–40 millioner totalt er småsykt når den eneste klubben han har vært god for er Viking. Skal bli interessant å følge med Brann-øyne :lol:
Det kan vel fort fortelle noe om hvordan han ble forvaltet i Brann..
Hvis Brann hadde vært den eneste klubben han hadde floppet i og sutret seg vekk fra, så hadde det vel det.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Solvgutt1 skrev: tor jan 26, 2023 8:23 am


Godt å komme hjem
Dersom dette ikke gir alle og enhver en boost og god følelse, er det ingenting som gjør det. :)

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

GatlingGun skrev: tor jan 26, 2023 10:11 am
Dersom dette ikke gir alle og enhver en boost og god følelse, er det ingenting som gjør det. :)
Litt småsutring fra Pamer idag. Skadeforfulgt, etc.

lund

Legg inn av lund »

Liker at Brann hører på meg :) Jaggu ikke helt sikker på at vi trenger å forsterke oss noe mer nå heller (med utgangspunkt i at målet er øvre halvdel). Det er jo høyrekanten, men Blomberg er det et veldig stort potensial i (og også den på laget med høyest fart, så det hjelper jo litt på tempoproblemene vi delvis har) og vi har jo også Wassberg vi kan sette der. Stemmer for å vente til sommeren og se an først før vi gjør noe der.

TWU

Legg inn av TWU »

Er denne Thore Pedersen tiltenkt noe annet enn stallfyll? Hvordan er nivået?

Mehell

Legg inn av Mehell »

TWU skrev: fre jan 27, 2023 8:32 am Er denne Thore Pedersen tiltenkt noe annet enn stallfyll? Hvordan er nivået?
Kvalitet.
God på begge backer, men lider litt av at han ikke har noe særlig til venstrefot hvis han spiller på venstresiden.
Var midtbanespiller før han kom til FKH, og kan også gjøre en god jobb både som defensiv midtbane og indreløper.

Løpssterk, pasningssikker, trygg med ballen, lagspiller. Minuset er at han er veldig lite målfarlig, og så vidt jeg husker så har han vel bare scoret et eneste mål for oss.
En spiller som jeg allerede savner i FKH, men som jeg unner absolutt alt godt videre i karrieren.
Ble brukt lite første halvdel av forrige sesong. Litt pga skader, og litt pga at han ikke ønsket å signere ny kontrakt og FKH valgte dermed å prøve en annen spiller på høyrebacken samtidig som de hadde handlet inn en ny venstreback.
Andre halvdel spilte han fast og gjorde en god jobb.

Undervurdert spiller.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TWU skrev: fre jan 27, 2023 8:32 am Er denne Thore Pedersen tiltenkt noe annet enn stallfyll? Hvordan er nivået?
Aner ikke nivået, men siden Blomberg nå er kantspiller, så skader det vel ikke om man har en utfordrer til Crone. Gratis, og neppe ekstremt dyr i drift.

Satser på at de vet hva de driver med her.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Savner fortsatt en ny spiss, stoler ikke helt på Heggebø/Finne på øverste nivå. Hadde vært kjekt med en ny Preben Elkjær e.l.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Tjaaah skrev: fre jan 27, 2023 8:49 am
TWU skrev: fre jan 27, 2023 8:32 am Er denne Thore Pedersen tiltenkt noe annet enn stallfyll? Hvordan er nivået?
Aner ikke nivået, men siden Blomberg nå er kantspiller, så skader det vel ikke om man har en utfordrer til Crone. Gratis, og neppe ekstremt dyr i drift.

Satser på at de vet hva de driver med her.
Horneland hentet ham til FKH. Horneland tok ham ut på G-19 landslaget.
Pedersen vil gjøre en god jobb uansett hvor dere bruker ham. Begge backene, begge kantene, eller i flere roller sentralt på midtbanen. Kan også brukes som en "nød"løsning på stopperplass.
Solid spiller, seriøs i treningsarbeidet, og kjent som en sympatisk og fin fyr som du skal være i overkant kynisk for å kunne si noe stygt om.

Kan vel også nevne at bl.a B/G forhørte seg om spilleren for 2 sesonger siden, og Vålerenga fikk avslått et bud i millionklassen før forrige sesong.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Boccherini skrev: fre jan 27, 2023 8:52 am Savner fortsatt en ny spiss, stoler ikke helt på Heggebø/Finne på øverste nivå. Hadde vært kjekt med en ny Preben Elkjær e.l.
Enda mer konkurranse på spissplass vil bare ødelegge harmonien som har vært. En av dem må forsvinne dersom vi skal hente inn en ny spiss. Tiden for dette er ikke nå, mener nå jeg.

Om vi skal hente en utfordrer i en posisjon burde det heller være i Sivert sin posisjon.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Hva er egentlig førstelaget slik vi ser det pr nå? Er det venstre stopper med Kristiansen/Skovgaard/Palle som er den mest usikre plassen? Kniklas burde fort spille høyrekant og Horn Myhre indreløper, men laget er vel noe sånt som dette pr nå, kan endre seg en del til april:

------------Dynge-------------
Crone-Japhet-Ruben-Wolfe
------Rass-SHN-Kniklas------
----Børst-Hegge-Castro------

Samlet vekt på 100 kg i midtforsvaret kanskje ikke ideelt, blir vel fort Skov/Palle inn.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Lew_Ashby skrev: fre jan 27, 2023 9:48 am Hva er egentlig førstelaget slik vi ser det pr nå? Er det venstre stopper med Kristiansen/Skovgaard/Palle som er den mest usikre plassen? Kniklas burde fort spille høyrekant og Horn Myhre indreløper, men laget er vel noe sånt som dette pr nå, kan endre seg en del til april:

------------Dynge-------------
Crone-Japhet-Ruben-Wolfe
------Rass-SHN-Kniklas------
----Børst-Hegge-Castro------
Synes det er vanskelig på spissplass. Heggebø god som oppspillspunkt og tar for seg i boks, mens Finne er noe bedre på linkup og har noe mere startfart. Ellers helt enig.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Boccherini skrev: fre jan 27, 2023 9:50 am Synes det er vanskelig på spissplass. Heggebø god som oppspillspunkt og tar for seg i boks, mens Finne er noe bedre på linkup og har noe mere startfart. Ellers helt enig.
Virker som Horne er fan av å bruke Heggebø som midtspiss, og selv om Finne bøttet inn mål så er Brann emm ofte bedre med Heggebø der selv om jeg ikke har ståltro på spilleren (som jeg har sagt tidligere). Men fint å ha to så forskjellige spisstyper som kan startes litt basert på motstander. Finne er også fantastisk å kunne sette inn siste 30 min, selv om Eliteseriemotstandere som oftest holder 90 min, i motsetning til fjorårets motstandere som sprakk som ballonger da Brann kunne sette inn 4 spillere m Eliteserienivå fra minutt 60.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Hvorfor er man i ferd med å signere Thore Pedersen når man har en Andreas Vindheim i Praha som ønsker seg hjem til Bergen? Krever sistnevnte for høy lønn? Ble vel sagt i BT (muligens BA, husker ikke) at man hadde god nok dekning på høyrebacken bare for et par uker siden. Har noe endret seg?
Sist redigert av Linselusa den fre jan 27, 2023 10:31 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: fre jan 27, 2023 9:48 am Hva er egentlig førstelaget slik vi ser det pr nå? Er det venstre stopper med Kristiansen/Skovgaard/Palle som er den mest usikre plassen? Kniklas burde fort spille høyrekant og Horn Myhre indreløper, men laget er vel noe sånt som dette pr nå, kan endre seg en del til april:

------------Dynge-------------
Crone-Japhet-Ruben-Wolfe
------Rass-SHN-Kniklas------
----Børst-Hegge-Castro------

Samlet vekt på 100 kg i midtforsvaret kanskje ikke ideelt, blir vel fort Skov/Palle inn.
Tipper planen er å bruke Japhet sammen med enten Pallesen eller Skovgaard, Ruben er for lik som stopper, da har vi to små, raske stoppere. Gir liten mening.

den12mann

Legg inn av den12mann »

TP har flere kamper på venstreback og -kant for Haugesund og er nok tiltenkt å sikre bredde der siden det ikke er utenkelig at Wolfe forsvinner
Sist redigert av den12mann den fre jan 27, 2023 10:58 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»