Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
startelver

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av startelver »

Jeg tror at NATO kan bli involvert ufrivillig, hvis de faktisk må inn for eksempel for å redde en situasjon som kan true verden, som at et kjernekraftverk blir angrepet. Eller at det faktisk avfyres kjernevåpen med begrenset rekkevidde.

Det kan også være hemmelige NATO-styrker inne i Ukraina allerede.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Nå tipper jeg Putin må bytte truse igjen når han får denne nyheten. ;-)

USA øker produksjonen av artilleriammunisjon med 500 prosent.

Før Russland invaderte Ukraina var USAs årlige produksjon av artilleriammunisjon på rundt 14.000 granater i måneden.
Derfor er det tatt en beslutning om å oppskalere våpenfabrikkenes produksjonskapasitet. Ikke bare litt, men mye. Alarmen har gått i Det hvite hus. Nå skrus tempoet opp til krigsmodus.

Pentagon varsler nå at det månedlige volumet skal seksdobles til 90.000 artillerigranater per måned. Ikke siden Korea-krigen på 1950-tallet har USA produsert mer ammunisjon, skriver New York Times.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... 00-prosent

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

nometalhorse skrev: tor jan 26, 2023 9:54 pm Nå tipper jeg Putin må bytte truse igjen når han får denne nyheten. ;-)

USA øker produksjonen av artilleriammunisjon med 500 prosent.

Før Russland invaderte Ukraina var USAs årlige produksjon av artilleriammunisjon på rundt 14.000 granater i måneden.
Derfor er det tatt en beslutning om å oppskalere våpenfabrikkenes produksjonskapasitet. Ikke bare litt, men mye. Alarmen har gått i Det hvite hus. Nå skrus tempoet opp til krigsmodus.

Pentagon varsler nå at det månedlige volumet skal seksdobles til 90.000 artillerigranater per måned. Ikke siden Korea-krigen på 1950-tallet har USA produsert mer ammunisjon, skriver New York Times.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... 00-prosent
Nå begynner vi å snakke, jaggu på tide. Få inn jagerfly og opplæring på det asap også så blir dette meget bra.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Verden rigger seg. Skumle tider.

Men vi må stå i det. Russland skal slås.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Garindan skrev: tor jan 26, 2023 5:28 am Litt kamper i skogen sør for Kreminna med russisk Terminator tank support BMPT.
► Show Spoiler
Nesten morsom ettersom den må være flere måneder gammel, men det er kanskje det eneste positive gjøkene kan komme opp med? Vi får ta med litt mer nær oppdatering fra forrige dag.

Det ser ut til at Russland forsøkte en panseroffensiv, og de russiske tapene var skyhøye i går. 780 drepte er i tråd med de siste ukene, men 14 ødelagte stridsvogner, 27 utslåtte pansrede personellvogner eller motorkjøretøyer er uvanlig høye tall og lik en hel bataljons gruppe. Russland mistet også femten haubitser, og nitten myke transportkjøretøyer.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

PapaSmurf skrev: tor jan 26, 2023 10:04 pm Verden rigger seg. Skumle tider.

Men vi må stå i det. Russland skal slås.
Tiden er inne for å la seg styre av følelser, NATO må inn i Ukraina med alt av forsvarsmateriell man kan for å unngå flere massakrer på folket i Ukraina.
Når jeg ser nyheter og dokumentarer som viser bombing av barnehager, sykehus og at mange små barn blir bombet til døde, DA fyrer det skikkelig opp inni meg.

Kjør en forsvarsmur, la Ukraina fortsette offensiven for å ta det landet som er tatt og gjør alt for å ta Putin og gjengen i spesialoperasjoner.

Gjør noe. Nok er nok.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Troygirl skrev: tor jan 26, 2023 5:50 pm
Koffer skrev: tor jan 26, 2023 5:12 pm
startelver skrev: tor jan 26, 2023 12:25 pm
Ingenting hadde gledet meg mer om de slår tilbake imperialistene og terroristene tilbake der de hører hjemme, men jeg er skeptisk / pessimist. Dessverre.
Kjære deg, Koffer. Hvor mange ganger skal du skrive akkurat det samme uten å underbygge eller begrunne påstandene dine? Vi har lest alt dette maaaange ganger før. Det blir slitsomt når det er så til de grader hakk i plata.
Registrerer at du ikke har fått noe svar, men her er nok det rette tallet UENDELIG.

Det er klipp og lim, med noen små variasjoner.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

seriemester2013 skrev: ons jan 25, 2023 11:17 pm Den franske fremmedlegionen, er den nedlagt?
Ville da vært bra å kjørt den mot Wagner om den fremdeles eksisterer
Fremmedlegionen lever i beste velgående, men den er som kjent en del av den franske hæren og dermed også en del av NATO.

DennisB

Legg inn av DennisB »

kytec skrev: tor jan 26, 2023 11:02 pm
Troygirl skrev: tor jan 26, 2023 5:50 pm
Koffer skrev: tor jan 26, 2023 5:12 pm
Ingenting hadde gledet meg mer om de slår tilbake imperialistene og terroristene tilbake der de hører hjemme, men jeg er skeptisk / pessimist. Dessverre.
Kjære deg, Koffer. Hvor mange ganger skal du skrive akkurat det samme uten å underbygge eller begrunne påstandene dine? Vi har lest alt dette maaaange ganger før. Det blir slitsomt når det er så til de grader hakk i plata.
Registrerer at du ikke har fått noe svar, men her er nok det rette tallet UENDELIG.

Det er klipp og lim, med noen små variasjoner.
Ja, det er fryktelig slitsomt med de hundrevis av samme ubegrunnede og nesegruse beundringene for hvor sterkt og stort og enormt og farlig Russland er. De er skjempesterke, skal vite. Og hele 144 millioner mennesker, hører vi. Og minst to millioner dels trente reserver til, som er villige til å dø for Russlands frihet! Krigen vil vare i mange, mange år til, minst!

Jeg bor i et land med ca. dobbelt så mange innbyggere jeg. Lar meg ikke skremme av slike tall. Dessuten har NATO-landene ca. 950 millioner mennesker. Som betyr like lite som disse 144 mill. Det er ikke disse menneskene som skal vinne krigen. Man har ikke flere soldater enn det man har utstyr og opplæring nok til å forsyne. Ukraina har nok i realiteten også et svært stort antall reserver de kan dytte inn i krigen, men som kan stille mye bedre utstyrt, og også til dels trent. De har nok også en del krigere utenfra, som frivillig kjemper på ukrainsk side.
Fordelen er at disse er desidert bedre motivert.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

nometalhorse skrev: tor jan 26, 2023 10:10 pm
Garindan skrev: tor jan 26, 2023 5:28 am Litt kamper i skogen sør for Kreminna med russisk Terminator tank support BMPT.
► Show Spoiler
Nesten morsom ettersom den må være flere måneder gammel, men det er kanskje det eneste positive gjøkene kan komme opp med? Vi får ta med litt mer nær oppdatering fra forrige dag.

Det ser ut til at Russland forsøkte en panseroffensiv, og de russiske tapene var skyhøye i går. 780 drepte er i tråd med de siste ukene, men 14 ødelagte stridsvogner, 27 utslåtte pansrede personellvogner eller motorkjøretøyer er uvanlig høye tall og lik en hel bataljons gruppe. Russland mistet også femten haubitser, og nitten myke transportkjøretøyer.
Pansertapene skjedde nok rundt Vuhledar hvor klovnene prøvde seg på et gjennombrudd, men ble møtt med Javelins. Ser ikke ut som de lyktes. Forventer flere desperate og knallharde forsøk på landgrabbing av russerne før de vestlige stridsvognene blir operative. Jeg er helt sikker på at Ukrainerne holder på å bygge opp styrker som vil slå russerne ut av krigen. Alt som skjer nå rundt Bakhmut og andre steder er støy som er irrelevant for krigen. Det er bare årelating av russerne i det store bildet.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

DennisB skrev: tor jan 26, 2023 11:40 pm
kytec skrev: tor jan 26, 2023 11:02 pm
Troygirl skrev: tor jan 26, 2023 5:50 pm
Kjære deg, Koffer. Hvor mange ganger skal du skrive akkurat det samme uten å underbygge eller begrunne påstandene dine? Vi har lest alt dette maaaange ganger før. Det blir slitsomt når det er så til de grader hakk i plata.
Registrerer at du ikke har fått noe svar, men her er nok det rette tallet UENDELIG.

Det er klipp og lim, med noen små variasjoner.
Ja, det er fryktelig slitsomt med de hundrevis av samme ubegrunnede og nesegruse beundringene for hvor sterkt og stort og enormt og farlig Russland er. De er skjempesterke, skal vite. Og hele 144 millioner mennesker, hører vi. Og minst to millioner dels trente reserver til, som er villige til å dø for Russlands frihet! Krigen vil vare i mange, mange år til, minst!

Jeg bor i et land med ca. dobbelt så mange innbyggere jeg. Lar meg ikke skremme av slike tall. Dessuten har NATO-landene ca. 950 millioner mennesker. Som betyr like lite som disse 144 mill. Det er ikke disse menneskene som skal vinne krigen. Man har ikke flere soldater enn det man har utstyr og opplæring nok til å forsyne. Ukraina har nok i realiteten også et svært stort antall reserver de kan dytte inn i krigen, men som kan stille mye bedre utstyrt, og også til dels trent. De har nok også en del krigere utenfra, som frivillig kjemper på ukrainsk side.
Fordelen er at disse er desidert bedre motivert.
For en gang skyld 100 % enig i det du skriver. Til Koffer: Det bor 144 millioner mennesker i Russland, av disse litt over 100 millioner etniske russere. De ikke etniske er dritt lei hele krigen. Det er ikke mye å hente her på mobilisering. Av de etniske russere er det ca 7-8 millioner menn mellom 20 og 40 år. Mange av disse har rømt landet. Andre igjen har falt eller blitt skadd/savnet på slagmarken. Atter andre er sterkt alkoholiserte eller av ulike grunner uegnet til krig. Endelig har mange nøkkelstillinger de ikke kan forlate i moder/morder landet. Russerne har mange å ta av ja, men kan disse utstyres med våpen og gis nødvendig opplæring, og har de befal og lavere offiserer som kan styre slagmarken ? Njet.

I disse kjøttkverntallene glemmer du våpentyper, teknologi, motivasjon og dyktighet. Krig i dag er mye mer enn kvantitet. Det er like mye høyteknologi i motsetning til dødsmarkene på Vestfronten. Den russiske hær fremstår som lite motiverte - i motsetning til ukrainerne - og pill råtten eller udugelig. Betyr noe det også. Endelig så handler langvarige kriger om økonomi. Tyskerne - kjent for sin arbeidsdisiplin, orden og effektivitet - Raufoss og USA skrur nå opp produksjonen av våpen og ammo. Det å tro at russerne henimot alene skal matche alt dette m.v. er ikke bare naivt. Det er dumt. Ukrainerne vil angripe militære mål inne i Russland fremover. Drømmen hadde vært et angrep på Kola. På fly- og marinebaser. Senke skip og atomubåter.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

ISW melder at russerne har angrepet med små enheter over et stort område. Ukrainas militære ledelse tror det er en avledning for noe større fra russerne.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Ukrainerne ønsker i alt 300 tunge stridsvogner, og onsdag kom bekreftelser på donasjoner fra en rekke land.

Hittil er det bekreftet at 85 stridsvogner skal sendes til Ukraina.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Crazy Horse skrev: fre jan 27, 2023 12:23 am
DennisB skrev: tor jan 26, 2023 11:40 pm Ja, det er fryktelig slitsomt med de hundrevis av samme ubegrunnede og nesegruse beundringene for hvor sterkt og stort og enormt og farlig Russland er. De er skjempesterke, skal vite. Og hele 144 millioner mennesker, hører vi. Og minst to millioner dels trente reserver til, som er villige til å dø for Russlands frihet! Krigen vil vare i mange, mange år til, minst!

Jeg bor i et land med ca. dobbelt så mange innbyggere jeg. Lar meg ikke skremme av slike tall. Dessuten har NATO-landene ca. 950 millioner mennesker. Som betyr like lite som disse 144 mill. Det er ikke disse menneskene som skal vinne krigen. Man har ikke flere soldater enn det man har utstyr og opplæring nok til å forsyne. Ukraina har nok i realiteten også et svært stort antall reserver de kan dytte inn i krigen, men som kan stille mye bedre utstyrt, og også til dels trent. De har nok også en del krigere utenfra, som frivillig kjemper på ukrainsk side.
Fordelen er at disse er desidert bedre motivert.
For en gang skyld 100 % enig i det du skriver. Til Koffer: Det bor 144 millioner mennesker i Russland, av disse litt over 100 millioner etniske russere. De ikke etniske er dritt lei hele krigen. Det er ikke mye å hente her på mobilisering. Av de etniske russere er det ca 7-8 millioner menn mellom 20 og 40 år. Mange av disse har rømt landet. Andre igjen har falt eller blitt skadd/savnet på slagmarken. Atter andre er sterkt alkoholiserte eller av ulike grunner uegnet til krig. Endelig har mange nøkkelstillinger de ikke kan forlate i moder/morder landet. Russerne har mange å ta av ja, men kan disse utstyres med våpen og gis nødvendig opplæring, og har de befal og lavere offiserer som kan styre slagmarken ? Njet.

I disse kjøttkverntallene glemmer du våpentyper, teknologi, motivasjon og dyktighet. Krig i dag er mye mer enn kvantitet. Det er like mye høyteknologi i motsetning til dødsmarkene på Vestfronten. Den russiske hær fremstår som lite motiverte - i motsetning til ukrainerne - og pill råtten eller udugelig. Betyr noe det også. Endelig så handler langvarige kriger om økonomi. Tyskerne - kjent for sin arbeidsdisiplin, orden og effektivitet - Raufoss og USA skrur nå opp produksjonen av våpen og ammo. Det å tro at russerne henimot alene skal matche alt dette m.v. er ikke bare naivt. Det er dumt. Ukrainerne vil angripe militære mål inne i Russland fremover. Drømmen hadde vært et angrep på Kola. På fly- og marinebaser. Senke skip og atomubåter.
For en gangs skyld du.. Og vi som har vært stort sett på linje under hele denne krigen... ;)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Det som er den ukjente størrelsen her er den indre dynamikken i Russland nå som "spesialoperasjonen" i Ukraina går så dårlig. Putin tigger hjelp fra sine diktatorvenner rundt om i verden. Nye soldater skal hentes blant unge russere og det er i denne gruppen Putin ikke er like beundret. Den eldre generasjon liker Putin og svelger propagandaen, men grensa hos mange av disse går ved tvangsinnkalling av deres familie-medlemmer.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Dette synes jeg veldig lite om, vurderer boikott.

"NRK har gjort et stort intervju med Aleksandr Bolsjunov i forkant av VM i Planica".

DennisB

Legg inn av DennisB »

kytec skrev: fre jan 27, 2023 8:12 am Dette synes jeg veldig lite om, vurderer boikott.

"NRK har gjort et stort intervju med Aleksandr Bolsjunov i forkant av VM i Planica".
Boikott fordi han ble intervjuet av NRK?
Russland er jo utestengt fra VM, så her er vel alt innafor.

Synes det er betydelig verre hvor Astrid Uhrenholdt Jacobsen tilsynelatende står i forhold til å bringe Russland tilbake til OL i 2024. Uavhengig av om krigen fortsatt pågår.
Det synes jeg svært lite om, Astrid.
Sist redigert av DennisB den fre jan 27, 2023 9:39 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:35 am
kytec skrev: fre jan 27, 2023 8:12 am Dette synes jeg veldig lite om, vurderer boikott.

"NRK har gjort et stort intervju med Aleksandr Bolsjunov i forkant av VM i Planica".
Boikott fordi han ble intervjuet av NRK?
Russland er jo utestengt fra VM, så her er vel alt innafor.
Jeg tror han vurderer å boikotte NRK.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:35 am
kytec skrev: fre jan 27, 2023 8:12 am Dette synes jeg veldig lite om, vurderer boikott.

"NRK har gjort et stort intervju med Aleksandr Bolsjunov i forkant av VM i Planica".
Boikott fordi han ble intervjuet av NRK?
Russland er jo utestengt fra VM, så her er vel alt innafor.
Jeg tror han vurderer å boikotte NRK.
Ja? NRK sender vel fra VM antar jeg.
Jeg tar ikke stilling til hva han boikotter, annet enn at jeg ikke helt forstår hvorfor, siden russiske utøvere ikke skal delta i VM uansett.
Sist redigert av DennisB den fre jan 27, 2023 9:46 am, redigert 2 ganger totalt.

William_S

Legg inn av William_S »

kytec skrev: fre jan 27, 2023 8:12 am Dette synes jeg veldig lite om, vurderer boikott.

"NRK har gjort et stort intervju med Aleksandr Bolsjunov i forkant av VM i Planica".
Tja NRK har jo en korrespondent i Moskva og har hatt det siden 1968, altså også under den kalde krigen. Synes det er viktig at NRK fortsetter å ha korrespondent i Moskva faktisk selv i dagens situasjon.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:40 am
Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:35 am
Boikott fordi han ble intervjuet av NRK?
Russland er jo utestengt fra VM, så her er vel alt innafor.
Jeg tror han vurderer å boikotte NRK.
Ja? NRK sender vel fra VM antar jeg.
Jo, men Russland er jo utestengt fra VM.

Jeg tror debattanten mener å si at han vurderer å boikotte NRK fordi NRK publiserte et intervju med Bolsjunov.

Om det er det han mener, kan han selv forklare.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:45 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:40 am
Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am

Jeg tror han vurderer å boikotte NRK.
Ja? NRK sender vel fra VM antar jeg.
Jo, men Russland er jo utestengt fra VM.

Jeg tror debattanten mener å si at han vurderer å boikotte NRK fordi NRK publiserte et intervju med Bolsjunov.

Om det er det han mener, kan han selv forklare.
Som skrevet i editen over, jeg tar ikke stilling til hva han boikotter, annet enn at jeg ikke forstår hvorfor, siden russiske utøvere ikke skal delta i VM uansett. Dette intervjuet er ikke provoserende for meg i hvertfall.

Og boikotter han NRK, boikotter han vel i praksis VM-renn, om han ikke skal streame konkurransene..

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:47 am
Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:45 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:40 am
Ja? NRK sender vel fra VM antar jeg.
Jo, men Russland er jo utestengt fra VM.

Jeg tror debattanten mener å si at han vurderer å boikotte NRK fordi NRK publiserte et intervju med Bolsjunov.

Om det er det han mener, kan han selv forklare.
Som skrevet i editen over, jeg tar ikke stilling til hva han boikotter, annet enn at jeg ikke forstår hvorfor, siden russiske utøvere ikke skal delta i VM uansett. Dette intervjuet er ikke provoserende for meg i hvertfall.

Og boikotter han NRK, boikotter han vel i praksis VM, om han ikke skal streame konkurransene..
Jeg personlig gir en god dag i all sport og bruker ikke tid på å følge med på noen form for sport, og for min del kan NRK intervjue hvem de vil.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:45 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 9:40 am
Karatel skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am

Jeg tror han vurderer å boikotte NRK.
Ja? NRK sender vel fra VM antar jeg.
Jo, men Russland er jo utestengt fra VM.

Jeg tror debattanten mener å si at han vurderer å boikotte NRK fordi NRK publiserte et intervju med Bolsjunov.

Om det er det han mener, kan han selv forklare.
Det er korrekt, mulig det er en overreaksjon, men statskanalen skal ikke være mikrofonstativ for putinsupportere som vil utslette Ukraina som nasjon.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.


FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Denne youtube-kanalen har jeg fulgt gjennom hele krigen. Når det gjelder denne spesielle videoen så jeg den i morges. Har ikke fått med meg alt underveis, men det er i alle fall første gang jeg ser at kanalen profilerer en pro-russisk holdning. Kanalen oppfattet jeg tidligere som en av mange Putin-kritiske kanaler. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Heller nesten til å oppfatte stoffet som ironi.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

FjodorDVD skrev: fre jan 27, 2023 10:24 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Denne youtube-kanalen har jeg fulgt gjennom hele krigen. Når det gjelder denne spesielle videoen så jeg den i morges. Har ikke fått med meg alt underveis, men det er i alle fall første gang jeg ser at kanalen profilerer en pro-russisk holdning. Kanalen oppfattet jeg tidligere som en av mange Putin-kritiske kanaler. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Heller nesten til å oppfatte stoffet som ironi.
Det er jo ikke kanalen som er pro-russisk her. Den viser bare for et vestlig publikum hva slags holdninger den jevne russer har.

DennisB

Legg inn av DennisB »

FjodorDVD skrev: fre jan 27, 2023 10:24 am
DennisB skrev: fre jan 27, 2023 10:01 am Steike, snakk om forskrudde svar. De har blitt servert verden største løgn, og svelger det hele med søkke og snøre.
Denne er verdt en titt, de som tror folket i Russland noen gang vil komme i opposisjon til Putin. Ikke rart denne krigen varer, og får støtte av folket i Russland.
Heldigvis er det også noen som forstår hva som skjer.

Denne youtube-kanalen har jeg fulgt gjennom hele krigen. Når det gjelder denne spesielle videoen så jeg den i morges. Har ikke fått med meg alt underveis, men det er i alle fall første gang jeg ser at kanalen profilerer en pro-russisk holdning. Kanalen oppfattet jeg tidligere som en av mange Putin-kritiske kanaler. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Heller nesten til å oppfatte stoffet som ironi.
Mitt inntrykk er at kanalen bare tar temperaturen på krigen. I utgangspunktet er 1420 en kanal med vestlige bånd, og han støtter ikke krigen. Man ser det i kommentarfeltene, det er i "normale" vestlige miljøer han har seerne sine.
Men intervjuobjektene er jo forskjellige hver gang, så videoene blir aldri helt like. Han presenterer helt klart meninger fra "begge" leire, noe som er godt å se. Vi ser trolig det ekte ansiktet av Russland igjennom denne kanalen.

Jack

Legg inn av Jack »

"Lead by example"


DennisB

Legg inn av DennisB »

Jack_Daniels skrev: fre jan 27, 2023 11:16 am "Lead by example"

Polen har vært fantastiske under hele denne krigen.

Så har man prorusserne, som på den andre siden spekulerer i om Polen vil "ta" en del av Vest-Ukraina..
Man blir bare matt. Snakk om reinspikka idioti.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»