Manchester United

Svar
TrueTopRed

Re: Manchester United

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: ons jan 25, 2023 2:31 pm Det jeg stusset på var delen i det første innlegget hvor du skrev vi like gjerne kunne hente Oshimen «fordi Maguire/AWB» (satt på spissen).
Det handler om det samme der jeg ikke helt kunne forstå at noe var sikrere enn det andre, og der jeg dro frem en gammel kjenning som i at "engelsk/kan ligaen", alltid vil trumfe usikkerheten med afrikansk spiller, selv om det noker veldig blandede resultater i hvordan det funker idag. Jeg tror alt handler om god scouting mot hva man behøver, og senere god oppfølging er veien å gå. Dette gjelder selvsagt alle, men jeg tror det skaper sikkerheten og ikke om man er det ene eller andre.
Jeg er ambivalent ift Kane. En Harry Kane som leverer på det nivået han har i år tror jeg kunne gitt EtH (og dermed klubben) litt ro minimum de neste tre årene (fem år yngre enn to av de beste spissene i verden). Siden jeg har voldsomt tro på EtH er det noe jeg setter relativt høyt.
Jeg kjøper den fult ut at Kane ville vært en sollid oppgradring og ville gjort det bra en stund. Samtidig har vi i united havnet i en mellomsesongen noen ganger nå. Der spiss synger på siste verset, men har en kontrakt som gjør at han må spille, er i stort sett uselgbar,, samt hindrer sjansen til å hente nytt. Det blir fort som en sesong tapt, og jeg skal innrømme at jeg er litt trøtt på det og alltid ligger i bakhodet et sted. Er litt fan av unge energiske spillere, også i lyset av Eriksen anskaffelsen. Rutinen til Kane er uvurderlig, men samtidig tror jeg man kan kompensere mye med pågangsmot og iver som man får i unge spillere. Men det viktigste, spilleren må ha kvalitet nok til å backe det opp selvsagt.
På en annen side er jeg generelt sett ikke fan av å bruke store summer på spillere med den type profil (Varane, Casemiro, Kane). Det er dyrt og burde være unødvendig.
Ja jeg tror at Ten Hag er bra for den billigere varianten å gjøre det på, som i at han er flink til å få frem en bedre version av spilleren.
Sist redigert av TrueTopRed den ons jan 25, 2023 3:12 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Bongis skrev: tir jan 24, 2023 6:21 pm
InsVerderben skrev: tir jan 24, 2023 2:46 pm
Lezah skrev: tir jan 24, 2023 2:33 pm

Chong er jo ikke i klubben, han ble solgt i fjor. DVB ble ikke hentet av ETH, og har ikke blitt en kjæledegge pga forhistorien. Weghorst er på lån og vil tippe det ikke forlenges på noe vis her. mao vil vi mest sannsynlig når 23-24 stå igjen med en argentiner og en brasse (Antony) som har spilt for Ajax, en antakelgi skadet nederlender som kom hit høsten 2020 (og av mange sett på som et salgsobjekt), og en nederlender som har spilt for en annen nederlandsk klubb. At dtete skal være et problem, om så en spilelr til med Ajax-link kommer inn, kan jeg egentlig ikke tro på.

MvB anbefaler i linken din Luuk de Jong, så hvor jævlig reddd han er for nederlendere på ETHs vegne gidder jeg ikke spekulere så mye i. Vi er milevis unna å bli f.eks Wolves med sin Portugal-link.
På min kappe selvfølgelig og godt at MvB fikk litt oppmerksomhet, delt sin "bekymring" og lettet sitt hjerte...! ;)
Ikke spør meg hvorfor jeg tenkte Marvin van Bissaka, og jeg har heller ikke peiling hvor jeg fikk navnet fra :p
:lol:

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Per definisjon er jo absolutt alle spillerkjøp forbundet med risiko. Derfor synes jeg vi fremover burde prioritere å kjøpe så billige spillere som overhodet mulig, nettopp for å redusere risiko. Kvaliteten på spilleren ikke det vesentlige, så lenge vi kan holde risikoen for tape penger så lav som mulig. Det er slik vi bygger et nytt vinnerlag.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

La oss bruke alle pengene på en spiller, så er vi sikker på at vi får den beste. Når humor og forståelse møtes og drar hverandre ned til havets bunn.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: ons jan 25, 2023 1:51 pm
TrueTopRed skrev: ons jan 25, 2023 1:32 pm
tbb skrev: ons jan 25, 2023 6:51 am Vanskelig å forstå hva Maguire og AWB har med Kane å gjøre.
Det har noe med det som stod i innlegget jeg sitterte å gjøre. "sikrere valg". Hva er sikkert idag egentlig? Det handler i hvertfall om langt mer enn at han kan liga og er engelsk.

For meg er det ikke svart/hvit eller natt/dag og ikke noe midt i mellom. Kane er god han, og en soleklar oppgradering fra det man har, men det tror jeg også at flere andre er. Og et spm jeg lurer på er om det ikke faktisk er mulig å kunne gjøre en bedre deal et annet sted, og med en en helt annen spiller, enn 1 av de 2 som koster opp mot eller over milliarden.
Alltid plenty av usikkerhet ved å hente spillere. Et c-moment, som feks skader, har en feks aldri kontroll over. Det blir litt det samme enten en henter Oshimen eller Kane. Men selv om en ikke liker profilen til Harry Kane trenger en ikke gjøre seg vanskelig. Dersom man ikke vet hva man får når en henter Harry Kane har en enten ikke sett nok fotball eller forstått det passe dårlig.

Jeg tror han ville vært en veldig mye bedre match for EtH-ball og resten av laget enn Oshimen (som nok også blir veldig mye dyrere enn mange later til å tro).

At Kane ikke skulle lykkes fordi AWB ikke har lykkes i Man Utd? Det vet du også er et fullstendig latterlig argument.
Støtter deg 100% på at EtH trolig ser på Kane som en innertier. Har jo diskutert disse spissløsningene tidligere. Tror også Toney ville vært en særdeles godt "fit" og at Oshimen holder høy klasse. Oshimen selvsagt bringer selvsagt noe annet til bordet enn Kane, med sin eksplosivitet. Kane er jo en minst like god tilrettelegger som avslutter. Pur kvalitet som krysser av i alle bokser. Så var det dette med priser. Ser for meg at Oshimen vil koste nærmere 120m, Kane kanskje 80m (med ett år igjen av kontrakten) og Toney fort i overkant av 60m (kontrakt går ut i '25). Da mener jeg Kane bør være førstepri. Men jeg støtter selvsagt helhjertet de valg EtH tar, han virker å ha grei peiling ;)

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

DuncanE skrev: ons jan 25, 2023 5:07 pm
tbb skrev: ons jan 25, 2023 1:51 pm
TrueTopRed skrev: ons jan 25, 2023 1:32 pm

Det har noe med det som stod i innlegget jeg sitterte å gjøre. "sikrere valg". Hva er sikkert idag egentlig? Det handler i hvertfall om langt mer enn at han kan liga og er engelsk.

For meg er det ikke svart/hvit eller natt/dag og ikke noe midt i mellom. Kane er god han, og en soleklar oppgradering fra det man har, men det tror jeg også at flere andre er. Og et spm jeg lurer på er om det ikke faktisk er mulig å kunne gjøre en bedre deal et annet sted, og med en en helt annen spiller, enn 1 av de 2 som koster opp mot eller over milliarden.
Alltid plenty av usikkerhet ved å hente spillere. Et c-moment, som feks skader, har en feks aldri kontroll over. Det blir litt det samme enten en henter Oshimen eller Kane. Men selv om en ikke liker profilen til Harry Kane trenger en ikke gjøre seg vanskelig. Dersom man ikke vet hva man får når en henter Harry Kane har en enten ikke sett nok fotball eller forstått det passe dårlig.

Jeg tror han ville vært en veldig mye bedre match for EtH-ball og resten av laget enn Oshimen (som nok også blir veldig mye dyrere enn mange later til å tro).

At Kane ikke skulle lykkes fordi AWB ikke har lykkes i Man Utd? Det vet du også er et fullstendig latterlig argument.
Støtter deg 100% på at EtH trolig ser på Kane som en innertier. Har jo diskutert disse spissløsningene tidligere. Tror også Toney ville vært en særdeles godt "fit" og at Oshimen holder høy klasse. Oshimen selvsagt bringer selvsagt noe annet til bordet enn Kane, med sin eksplosivitet. Kane er jo en minst like god tilrettelegger som avslutter. Pur kvalitet som krysser av i alle bokser. Så var det dette med priser. Ser for meg at Oshimen vil koste nærmere 120m, Kane kanskje 80m (med ett år igjen av kontrakten) og Toney fort i overkant av 60m (kontrakt går ut i '25). Da mener jeg Kane bør være førstepri. Men jeg støtter selvsagt helhjertet de valg EtH tar, han virker å ha grei peiling ;)
Ja, som du skriver; "pur kvalitet som krysser av i alle bokser", og synes Kane trumfer det meste og framstår som det tryggeste!
Et valg som gir mest igjen for pengene, har "alt", sklir rett inn på laget og om, så blir han ikke nødvendigvis mye dyrere enn alternativene som er nevnt.

Andre har nevnt at Levy ikke vil selge til andre PL-lag/utfordrere men Kane har vel sitt å si..!?
Så "kontroversen" og følgene i ettertid, da Kane ikke ble sluppet til City og tror ikke Levy kan sette seg på bakbeina én gang til..!

Toney vil jeg jeg helt enkelt ikke ha, for mye bråk rundt ham (systematisk brutt FA sine regler gjennom 4 år + andre ting), ferdig med sånt skit og vi trenger spillere på treningsfeltet&i kamp, ikke i suspensjon eller i rettssalen....!
Oshimen blir garantert svindyr og virker som noe av en gambling, men for all del, om ETH går for ham stoler vi selvfølgelig på det.

Bongis

Legg inn av Bongis »


rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Deilig med en kamp der man føler man har kontroll, og ikke har 120 i puls. Martinez helt enorm i dag. Artig med Weghorst, da er han i gang.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Frykter et heltent Newcastle i en finale men dette skal vi faen meg ta. Deilig med Wembley, da. Ble gira på tur over nå.

Bongis

Legg inn av Bongis »

En helt tilfeldig tanke, men det er vanvittig deilig å slippe alt dramaet utenfor banen. Ikke en eneste episode jeg har hørt om som skaper splid i garderoben, media eller fans etter vm pausen. Det å bli kvitt Pogba og Ronaldo har vært en velsignelse. Ikke i forkledning, for alle visste om det, men nydelig alikevel!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Denne Brennan Johnson på Forest. Absolutt ikke noe ferdig produkt, men 21 år og så ut til å ha noen spennende kvaliteter. Noe som kunne passet oss som en sommertransfer?

Mehell

Legg inn av Mehell »

rommegrot skrev: ons jan 25, 2023 11:01 pm Deilig med en kamp der man føler man har kontroll, og ikke har 120 i puls. Martinez helt enorm i dag. Artig med Weghorst, da er han i gang.
Og Antony. Så plutselig mer direkte ut. I hvert fall det inntrykket jeg fikk etter å ha sett deler av kampen.
Var på jobb, så fikk dessverre ikke sett alt da.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Svensken syns jeg var bra i går.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Mehell skrev: tor jan 26, 2023 8:01 am
rommegrot skrev: ons jan 25, 2023 11:01 pm Deilig med en kamp der man føler man har kontroll, og ikke har 120 i puls. Martinez helt enorm i dag. Artig med Weghorst, da er han i gang.
Og Antony. Så plutselig mer direkte ut. I hvert fall det inntrykket jeg fikk etter å ha sett deler av kampen.
Var på jobb, så fikk dessverre ikke sett alt da.
Jepp, enig. Ten Hag sa at de ønsket ham mer direkte, noe jeg tror alle her støtter. Så tendenser til det i går.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Ale skrev: tor jan 26, 2023 10:02 am Lindelöf var god i går, ja. Støtter den. En god nummer tre. Lugn midtstopper som aldri klager og som som regel gjør jobben sin. Å ha han som backup for Varane og Shaw som backup for Martinez er bra. Tiden hvor man bruker stoppere som Smalling og Maguire går mot slutten. Det er et bra tegn.
Ja, med spillestilen ETH ønsker så er det vanskelig å ha stoppere som er trege eller har mangler på teknikk/ballbehandling. Blir overrasket om ikke Maguire forsvinner til sommeren, for å si det sånn.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

rommegrot skrev: tor jan 26, 2023 9:35 am
Mehell skrev: tor jan 26, 2023 8:01 am
rommegrot skrev: ons jan 25, 2023 11:01 pm Deilig med en kamp der man føler man har kontroll, og ikke har 120 i puls. Martinez helt enorm i dag. Artig med Weghorst, da er han i gang.
Og Antony. Så plutselig mer direkte ut. I hvert fall det inntrykket jeg fikk etter å ha sett deler av kampen.
Var på jobb, så fikk dessverre ikke sett alt da.
Jepp, enig. Ten Hag sa at de ønsket ham mer direkte, noe jeg tror alle her støtter. Så tendenser til det i går.
Enig, fint at han trekker litt mer inn i banen også og får brukt teknikken sin på små flater effektivt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Mjordan23 skrev: tor jan 26, 2023 11:48 am
rommegrot skrev: tor jan 26, 2023 9:35 am
Mehell skrev: tor jan 26, 2023 8:01 am

Og Antony. Så plutselig mer direkte ut. I hvert fall det inntrykket jeg fikk etter å ha sett deler av kampen.
Var på jobb, så fikk dessverre ikke sett alt da.
Jepp, enig. Ten Hag sa at de ønsket ham mer direkte, noe jeg tror alle her støtter. Så tendenser til det i går.
Enig, fint at han trekker litt mer inn i banen også og får brukt teknikken sin på små flater effektivt.
Absolutt.
Var en sekvens der, hvor ballen gikk tre fire ganger raskt på en touch mellom Antony og Bruno(?) med mye trafikk, som gjorde at førstnevnte plutselig var alene med keeper. Dessverre gjorde keeper en god redning, hadde vært et herlig mål.

Nærteknikken til Antony er vidunderlig, så er det å finne en balanse som gjør han mer direkte og effektiv. Det vil nok ta noe tid, men man så en bedring i går.
Synes egentlig han var ganske positiv mot Arsenal også, selvom han fikk kritikk fra noen av punditsene der borte.


Lezah

Legg inn av Lezah »

Sancho og Antony som spiller tilsvarende potensialene sine er noe jeg liker tanken på.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Bongis skrev: tor jan 26, 2023 12:03 am En helt tilfeldig tanke, men det er vanvittig deilig å slippe alt dramaet utenfor banen. Ikke en eneste episode jeg har hørt om som skaper splid i garderoben, media eller fans etter vm pausen. Det å bli kvitt Pogba og Ronaldo har vært en velsignelse. Ikke i forkledning, for alle visste om det, men nydelig alikevel!
Jepp, godt med arbeidsro og riktig fokus! Uten å forhåndsdømme er akkurat dét grunnen til at jeg er skeptisk til f.eks Toney, og har videre inntrykk av at EtH vurderer spillere ikke minst ut ifra innstilling/personlighet/karakter og aldri ville signet en spiller som f.eks Ronaldo.

Vet ikke hvilket press (om noe) tidligere managere har vært under for å signere visse "store" navn, men tror uansett at slikt ikke vil skje under EtH.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Mail sier vi forsøker å se oss om etter ytterligere en låne-deal i januar, angriper. Elanga og Pellistri vurderes fortløpende for utlån, antar det henger sammen.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: tor jan 26, 2023 1:12 pm Mail sier vi forsøker å se oss om etter ytterligere en låne-deal i januar, angriper. Elanga og Pellistri vurderes fortløpende for utlån, antar det henger sammen.
Førstnevnte kan vel forstås, men trodde Pellistri hadde vist nok til å bli og ikke minst ut ifra hva han viste i VM...?!
Kun synsing, klubben vet selvfølgelig bedre og som du skriver henger det vel i såfall sammen...!

Lezah

Legg inn av Lezah »

InsVerderben skrev: tor jan 26, 2023 1:39 pm
Lezah skrev: tor jan 26, 2023 1:12 pm Mail sier vi forsøker å se oss om etter ytterligere en låne-deal i januar, angriper. Elanga og Pellistri vurderes fortløpende for utlån, antar det henger sammen.
Førstnevnte kan vel forstås, men trodde Pellistri hadde vist nok til å bli og ikke minst ut ifra hva han viste i VM...?!
Kun synsing, klubben vet selvfølgelig bedre og som du skriver henger det vel i såfall sammen...!
Elanga er yngre og har vist mer i PL. En av dem bør lånes ut, en beholdes. Utlån med spilletid er uansett bedre enn å være 3valg i MU, sånn for utviklingens skyld. Det vil snart ikke være mange "lette" kamper igjen de kan slippe til i sånn som Reading etc.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: tor jan 26, 2023 1:44 pm
InsVerderben skrev: tor jan 26, 2023 1:39 pm
Lezah skrev: tor jan 26, 2023 1:12 pm Mail sier vi forsøker å se oss om etter ytterligere en låne-deal i januar, angriper. Elanga og Pellistri vurderes fortløpende for utlån, antar det henger sammen.
Førstnevnte kan vel forstås, men trodde Pellistri hadde vist nok til å bli og ikke minst ut ifra hva han viste i VM...?!
Kun synsing, klubben vet selvfølgelig bedre og som du skriver henger det vel i såfall sammen...!
Elanga er yngre og har vist mer i PL. En av dem bør lånes ut, en beholdes. Utlån med spilletid er uansett bedre enn å være 3valg i MU, sånn for utviklingens skyld. Det vil snart ikke være mange "lette" kamper igjen de kan slippe til i sånn som Reading etc.
Skjønner problemstillingen og et tøft valg, ikke minst gitt at ambisjonene har vokst gjennom denne sesongen!
En naturlig følge av den framgangen klubben har hatt så langt og vil like å beholde Pellistri (spennende/større potensiale) og få ham inn før Elanga.

Vi har en rekke kamper foran oss og i 4 turneringer, der spillerne som blir i troppen og får matching utvikler seg og gjør erfaringer som kanskje overgår verdien av et utlån, litt avhengig av?
Dét under oppsyn av vår kjære kontrollfreak men det fordrer jo at EtH gambler litt og er spent på å se i hvilken grad han gjør det!

Synsing, synsing, synsing selvfølgelig, og tillater meg dét..! ;)

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Uklart rundt Luke Shaw og hans situasjon.
Det meldes om "illness" uten at klubben eller EtH vil si stort.

Skal være forsiktig, men det kan virke som om det verken er forkjølelse eller influensa og noen som har mer info..?!

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

InsVerderben skrev: tor jan 26, 2023 4:48 pm Uklart rundt Luke Shaw og hans situasjon.
Det meldes om "illness" uten at klubben eller EtH vil si stort.

Skal være forsiktig, men det kan virke som om det verken er forkjølelse eller influensa og noen som har mer info..?!
Nå begynner frafallene. Snart er vi Nødchester United igjen

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Lezah skrev: tor jan 26, 2023 1:44 pm
InsVerderben skrev: tor jan 26, 2023 1:39 pm
Lezah skrev: tor jan 26, 2023 1:12 pm Mail sier vi forsøker å se oss om etter ytterligere en låne-deal i januar, angriper. Elanga og Pellistri vurderes fortløpende for utlån, antar det henger sammen.
Førstnevnte kan vel forstås, men trodde Pellistri hadde vist nok til å bli og ikke minst ut ifra hva han viste i VM...?!
Kun synsing, klubben vet selvfølgelig bedre og som du skriver henger det vel i såfall sammen...!
Elanga er yngre og har vist mer i PL. En av dem bør lånes ut, en beholdes. Utlån med spilletid er uansett bedre enn å være 3valg i MU, sånn for utviklingens skyld. Det vil snart ikke være mange "lette" kamper igjen de kan slippe til i sånn som Reading etc.
For så vidt enig, og det er litt av grunnen til at jeg har lyst til å beholde Elanga og låne ut Pellistri. Som du sier vil det være mer fordelaktig å få regelmessig spilletid, og det blir ikke så fryktelig mange sjanser som tredjevalg. Elanga har fuck all å skilte til denne sesongen imo, og jeg rater talentet til Pellistri høyere (riktignok på tynt grunnlag), tror jeg klubben tjener mest langsiktig på å låne ut sistnevnte.

Etter min mening klarte RR å få mer ut av Elanga enn ETH har klart foreløpig. Elanga er en av få spillere som ikkr har tatt steg under ETH, men det synes jeg taler vel så mye til nederlenderens fordel. Det sier jo sitt når et tosifret antall spillere fremstår markant bedre enn for 6-12 måneder siden. Mulig svensken ikke passer inn slik ten Hag vil spille?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Crynix skrev: fre jan 27, 2023 12:23 am
For så vidt enig, og det er litt av grunnen til at jeg har lyst til å beholde Elanga og låne ut Pellistri. Som du sier vil det være mer fordelaktig å få regelmessig spilletid, og det blir ikke så fryktelig mange sjanser som tredjevalg. Elanga har fuck all å skilte til denne sesongen imo, og jeg rater talentet til Pellistri høyere (riktignok på tynt grunnlag), tror jeg klubben tjener mest langsiktig på å låne ut sistnevnte.

Etter min mening klarte RR å få mer ut av Elanga enn ETH har klart foreløpig. Elanga er en av få spillere som ikkr har tatt steg under ETH, men det synes jeg taler vel så mye til nederlenderens fordel. Det sier jo sitt når et tosifret antall spillere fremstår markant bedre enn for 6-12 måneder siden. Mulig svensken ikke passer inn slik ten Hag vil spille?
Elanga var mye bedre under både OGS og RR enn nå. Abs.

Jeg skal gjenta noe jeg har sagt før og som ikke gjelder deg, men mer generelt en del folk: Enkelte tar fort av når de ser spillere, gjerne nesten for første gang, levere bra. Iqbal skulle jo knive om førstelagsplass pga 1-2 kamper i pre-season ref folk på twitter som tidligere ikke hadde sett ham. Han var i all fall straks bedre enn folk som hadde dominert Championship. Personlig er jeg forsiktig med å dømme folk på for lite grunnlag, og jeg har sett mye mer av han ene enn den andre.

Pellistri står med totalt 25 minutter førstelagsfotball for United. Elanga som er yngre har nesten 50 kamper. Skal sies Pellistri også har 35 kamper for Alaves, hvor han iblant spilte bra etter rapportene, men ikke noterte seg målpoeng (går her etter grove tall fra TFM). Jeg fikk ikke sett så mye av ham der skal jeg innrømme, mitt inntrykk er at ikke veldig mange andre heller så sykt mange Alaves-kamper pga ham, men klart en del fort kan ha sett mye av ham der og dannet seg et inntrykk deretter. I tillegg har han i noen av sine 10 landslagskamper dratt frem noen virkelige godbiter. Personlig er det U21, en håndfull Alaves-kamper og primært høydepunkter fra noen landlagskamper jeg har å dømme etter. Potensialet er der åpenbart. Det er mulig Elanga ikke helt passer inn hos ETH. Pellistri står meg som en bedre pasningsspiller, hvilket jeg tror kan være en stor faktor. Likevel har ETH gitt Elanga sjansen i 19 kamper denne sesongen.

Skal jeg være ærlig og kynisk tror jeg ingen av dem nødvendigvis blir med "hele veien". Vi har Sancho, Antony, Rash og Garnacho som vil være foran dem i køen. I tillegg har vi Diallo som etter enkeltes mening er den beste spilleren i Championship denne sesongen, men han har interessant nok blomstret i en litt mer sentral rolle. Men kan også bekle vingene, som vel var der han spilte i Italia.

Så sjansen er stor for at både Pellsitri og Elanga uansett selges. Selger vi etter markedsverdien på TFM får vi €3 mill for Pellsitri og €25 mill for Elanga :) Nok til å hente et stoppertalent i samme alder som kan moldes til å bli Varanes arvtaker om noen år! Easy peasy!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am
Crynix skrev: fre jan 27, 2023 12:23 am
For så vidt enig, og det er litt av grunnen til at jeg har lyst til å beholde Elanga og låne ut Pellistri. Som du sier vil det være mer fordelaktig å få regelmessig spilletid, og det blir ikke så fryktelig mange sjanser som tredjevalg. Elanga har fuck all å skilte til denne sesongen imo, og jeg rater talentet til Pellistri høyere (riktignok på tynt grunnlag), tror jeg klubben tjener mest langsiktig på å låne ut sistnevnte.

Etter min mening klarte RR å få mer ut av Elanga enn ETH har klart foreløpig. Elanga er en av få spillere som ikkr har tatt steg under ETH, men det synes jeg taler vel så mye til nederlenderens fordel. Det sier jo sitt når et tosifret antall spillere fremstår markant bedre enn for 6-12 måneder siden. Mulig svensken ikke passer inn slik ten Hag vil spille?
Elanga var mye bedre under både OGS og RR enn nå. Abs.

Jeg skal gjenta noe jeg har sagt før og som ikke gjelder deg, men mer generelt en del folk: Enkelte tar fort av når de ser spillere, gjerne nesten for første gang, levere bra. Iqbal skulle jo knive om førstelagsplass pga 1-2 kamper i pre-season ref folk på twitter som tidligere ikke hadde sett ham. Han var i all fall straks bedre enn folk som hadde dominert Championship. Personlig er jeg forsiktig med å dømme folk på for lite grunnlag, og jeg har sett mye mer av han ene enn den andre.

Pellistri står med totalt 25 minutter førstelagsfotball for United. Elanga som er yngre har nesten 50 kamper. Skal sies Pellistri også har 35 kamper for Alaves, hvor han iblant spilte bra etter rapportene, men ikke noterte seg målpoeng (går her etter grove tall fra TFM). Jeg fikk ikke sett så mye av ham der skal jeg innrømme, mitt inntrykk er at ikke veldig mange andre heller så sykt mange Alaves-kamper pga ham, men klart en del fort kan ha sett mye av ham der og dannet seg et inntrykk deretter. I tillegg har han i noen av sine 10 landslagskamper dratt frem noen virkelige godbiter. Personlig er det U21, en håndfull Alaves-kamper og primært høydepunkter fra noen landlagskamper jeg har å dømme etter. Potensialet er der åpenbart. Det er mulig Elanga ikke helt passer inn hos ETH. Pellistri står meg som en bedre pasningsspiller, hvilket jeg tror kan være en stor faktor. Likevel har ETH gitt Elanga sjansen i 19 kamper denne sesongen.

Skal jeg være ærlig og kynisk tror jeg ingen av dem nødvendigvis blir med "hele veien". Vi har Sancho, Antony, Rash og Garnacho som vil være foran dem i køen. I tillegg har vi Diallo som etter enkeltes mening er den beste spilleren i Championship denne sesongen, men han har interessant nok blomstret i en litt mer sentral rolle. Men kan også bekle vingene, som vel var der han spilte i Italia.

Så sjansen er stor for at både Pellsitri og Elanga uansett selges. Selger vi etter markedsverdien på TFM får vi €3 mill for Pellsitri og €25 mill for Elanga :) Nok til å hente et stoppertalent i samme alder som kan moldes til å bli Varanes arvtaker om noen år! Easy peasy!
Handler nok om spilletid, tror du ikke?

Og det handler kanskje litt om hvem man ønsker å selge? Tror ett par spillere har fått lite spilletid for å tvinge dem ut.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre jan 27, 2023 9:58 am Handler nok om spilletid, tror du ikke?

Og det handler kanskje litt om hvem man ønsker å selge? Tror ett par spillere har fått lite spilletid for å tvinge dem ut.
Ikke utelukkende, på langt nær. Tror i all fall Elangas spillestil passet bedre med OGS' ...taktikk blir kanskje for raust, men tror ETH vil litt andre typer på vingene. Innbiller meg at Pellistri kan passe litt bedre, men grunnlaget er for tynt og mtp på alternativene vi har blir det jo å knive om hvem av de to som skal få være omtrent tredjevalg på flankene.

Som jeg skrev i sted tror jeg begge kan være salgsobjekter om ikke lenge. De er unge og vil neppe behøves å tvinges ut, å få spille litt fotball er forhåpentligvis av interesse for dem. Så å få noen kamper der de kan vise seg frem vil være fint for oss som selgere og dem mtp nye arbeidsgivere (Elanga har nylig vært linket til Dortmund en del, det er jo virkelig ikke et enormt steg ned for en 20-åring).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»