Rosenborg - Klubbtråd

Svar
trønderen

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av trønderen »

Sier alle trenere i verden hvert eneste år i oppkjøringen til ny sesong. Slår aldri feil.

qbah

Legg inn av qbah »

trønderen skrev: tor jan 26, 2023 10:27 pm Sier alle trenere i verden hvert eneste år i oppkjøringen til ny sesong. Slår aldri feil.

Det er sant. Samme leksa hvert år. Og samme fokuset hvert år disse ukene.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: tor jan 26, 2023 9:08 pm «I år skal vi løpe ekstra masse og trøkke til i duellene!»
.......... men skal vi spille ball?

trønderen

Legg inn av trønderen »

qbah skrev: tor jan 26, 2023 10:36 pm
trønderen skrev: tor jan 26, 2023 10:27 pm Sier alle trenere i verden hvert eneste år i oppkjøringen til ny sesong. Slår aldri feil.

Det er sant. Samme leksa hvert år. Og samme fokuset hvert år disse ukene.
Jepp. Og det er sikkert ikke feil å fokuserer mye på det fysiske heller (selvfølgelig må man ha fokus på mye annet også). Men jeg tror sjeldent på en trener som sier at de har blitt så mye bedre fysisk, før jeg faktisk ser det i kamp.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I år skal vi trøkke til og vi skal ta gull. I år må vi bli bedre en Molde. Må ha trua på at Rekdal greier jobben.

qbah

Legg inn av qbah »

bønna1/2 skrev: tor jan 26, 2023 10:37 pm
qbah skrev: tor jan 26, 2023 9:08 pm «I år skal vi løpe ekstra masse og trøkke til i duellene!»
.......... men skal vi spille ball?
Ja det regner jeg da men vi fortsetter med selv om vi er over i nytt år ;)

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Men så har det jo vært en gjennomgangsmelodi at ny trener sier vi skal bli bedre fysisk, og så blir det med praten. Tror Rekdal er ærgjerrig nok til at det er ingen nåde der hvor Kåre ville være kompis, Hareide ikke gadd å svinge pisken og Horneland kastet alt av analyseverktøy i søpla og mente han kunne se hvem det var som la ned ordentlig innsats.

Om man faktisk får orden på den ene biten hvor vi kan (nesten) matche Real Madrid og resten av gigantene -nemlig fysisk trening- så har man jo i alle fall fått orden på noe.

qbah

Legg inn av qbah »

Tror ikke Reka og Frigård er typene til å sluntre unna når de sier laget skal i form nei.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

bønna1/2 skrev: tor jan 26, 2023 10:37 pm
qbah skrev: tor jan 26, 2023 9:08 pm «I år skal vi løpe ekstra masse og trøkke til i duellene!»
.......... men skal vi spille ball?
Men faen, det må da holde å være best uten ball.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Dette sier Rekdal om laget som starter mot Tromsø:

– Sander står. Så kommer Ulrik til å spille. Adrian, Leo, Markus. Siste stopperplassen er ikke helt klar ennå. Håkon, Erlend, litt avhengig hvordan laget blir utover i andre omgang, så vi ikke blir helt snudd på hodet. Santeri og Bjørlo kommer til å starte. Sistemann der er sannsynligvis Sverre. Så får vi se hvordan det blir på topp. Vi har fem spisser. Seks kanskje. Men muligens det er for tidlig med Holthe, tror jeg. Så kan hende vi sparer han til neste kamp.

Sander Tangvik
Røsten/Reitan- Markus Henriksen - Ulrik Y. Jenssen
Sverre Nypan - Santeri- Morten Bjørlo
Leo Cornic- Adrian Pereira
Spisser ikke oppgitt.
Sist redigert av Gunder den fre jan 27, 2023 9:48 am, redigert 1 gang totalt.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Gunder skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am Dette sier Rekdal om laget som starter mot Tromsø:

– Sander står. Så kommer Ulrik til å spille. Adrian, Leo, Markus. Siste stopperplassen er ikke helt klar ennå. Håkon, Erlend, litt avhengig hvordan laget blir utover i andre omgang, så vi ikke blir helt snudd på hodet. Santeri og Bjørlo kommer til å starte. Sistemann der er sannsynligvis Sverre. Så får vi se hvordan det blir på topp. Vi har fem spisser. Seks kanskje. Men muligens det er for tidlig med Holthe, tror jeg. Så kan hende vi sparer han til neste kamp.

Sander Tangvik
Røsten/Reitan- Markus Henriksen - Ulrik Y. Jenssen
Sverre Nypan - Santeri- Morten Bjøro
Leo Cornic- Adrian Pereira
Spisser ikke oppgitt.
Virker som fokus er å teste de nye (og gamle) utfordrerne i kamp.

Gunder

Legg inn av Gunder »

TomBrady12 skrev: fre jan 27, 2023 9:43 am
Gunder skrev: fre jan 27, 2023 9:39 am Dette sier Rekdal om laget som starter mot Tromsø:

– Sander står. Så kommer Ulrik til å spille. Adrian, Leo, Markus. Siste stopperplassen er ikke helt klar ennå. Håkon, Erlend, litt avhengig hvordan laget blir utover i andre omgang, så vi ikke blir helt snudd på hodet. Santeri og Bjørlo kommer til å starte. Sistemann der er sannsynligvis Sverre. Så får vi se hvordan det blir på topp. Vi har fem spisser. Seks kanskje. Men muligens det er for tidlig med Holthe, tror jeg. Så kan hende vi sparer han til neste kamp.

Sander Tangvik
Røsten/Reitan- Markus Henriksen - Ulrik Y. Jenssen
Sverre Nypan - Santeri- Morten Bjørlo
Leo Cornic- Adrian Pereira
Spisser ikke oppgitt.
Virker som fokus er å teste de nye (og gamle) utfordrerne i kamp.
Blir trolig mer testing i andre omgang. Blir et helt annet lag som avslutter kampen. Stort sett alle tilgjengelige spillere skal få spilletid. Kan bli endel 16 og 17 åringer på banen. Røsten som er 17. Kan hende starter.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Rosenborg starter med 16 åring på midtbanen og 17 åring som stopper. Sverre Nypan og Håkon Røsten er unge men gode.
Ellers er det fem i alderen 20-23.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Thecokeman skrev: lør jul 17, 2021 7:44 pm De fleste er bedre enn oss akkurat nå, unntaket er vel Brann :o
Ja er de det?

MadBum

Legg inn av MadBum »

Tromsø leder. Reka OUT?!

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Elendig første 15. Yttergård Jenssen ballwatching og Tangvik kanskje ikke helt patent på 0-1.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Bjørlo har visst nok vært god på trening, men her ser han ut som en 6. divisjonsspiller. Treffer ikke på noe.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Er vi på vei inn i en ny glimrende pre-season?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Vinner vi serien i år? Jeg har tro på det. Og får vi beholde Sæter? Det er mange spørsmål, og har vi en sterk nok stall.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Som kanskje den største kritikeren til Rekdal her inne, har jeg null tro på at det blir gull. Jeg tror vi igjen havner på tredjeplass, bak Glimt og Molde. Et cupgull tror jeg derimot at vi kan klare. I Europa vil vi som vanlig være avhengig av litt flaks med trekningen.

Jeg tror spillet vil være litt bedre i år, spesielt defensivt. Vi vil nok få satt forsvaret bedre, med tanke på at Henriksen har fått mer erfaring som stopper, vi har blitt mer vandt til å spille med 3 bak, og vi har fått på plass UYJ. Offensivt er jeg mer skeptisk. Det kan bli tøft å erstatte både Tengstedt og Sæther. Mulig det kollektivet blir litt bedre offensivt, men jeg tror langt i fra at det blir så bra som man skal forvente i Rosenborg. Altså, det blir nok fortsatt kjedelig å se oss spille.

Når det gjelder treningskampene, så bryr jeg meg lite om hvordan vi gjør det i dag og de de neste par treningskampene. Jeg mener de først og fremst er til for å komme i litt kampform. Derfor mener jeg at man alltid skal gi flest mulig spilletid i disse. Så kan man begynne å forvente litt mer nærvær de siste treningskampene før seriestart.

Lyslugg

Legg inn av Lyslugg »

izzet2015 skrev: fre jan 27, 2023 1:38 pm Vinner vi serien i år? Jeg har tro på det. Og får vi beholde Sæter? Det er mange spørsmål, og har vi en sterk nok stall.
Ja RBK seiler opp som den store favoritten nå! Gratulerer på forhånd🙏🏻

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Lyslugg skrev: fre jan 27, 2023 2:31 pm
izzet2015 skrev: fre jan 27, 2023 1:38 pm Vinner vi serien i år? Jeg har tro på det. Og får vi beholde Sæter? Det er mange spørsmål, og har vi en sterk nok stall.
Ja RBK seiler opp som den store favoritten nå! Gratulerer på forhånd🙏🏻
Ja de er store favoritter. Tror det blir en knallsesong. Hvis vi får beholde våre beste spillere. Hvordan går det med sagaen rundt Viktor Jensen?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

God 2. omgang, men usikker på hvor god motstanden var med alle TIL-byttene.

Sæter god og man skal ha en solid erstatter klar for at salg skal gi mening.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Prisen er nå økt til 20 mill, Hammarby.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

til og med jeg kan greit score på straffe

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

DuncanE skrev: ons jan 25, 2023 6:29 pm Kanskje du kan bryste litt av din ekstreme ekspertise på oss på glade amatører og forklare hvorfor dette prosjektet bør karakteriseres som et luftslott?
ah samme opplegget her inne ja. greit ser tegningen.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TrueTopRed skrev: fre jan 27, 2023 4:52 pm
DuncanE skrev: ons jan 25, 2023 6:29 pm Kanskje du kan bryste litt av din ekstreme ekspertise på oss på glade amatører og forklare hvorfor dette prosjektet bør karakteriseres som et luftslott?
ah samme opplegget her inne ja. greit ser tegningen.
Du ville ikke vært i stand til å ense tegningen om den var innsvøpt i betong og traff deg midt i panna.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

izzet2015 skrev: fre jan 27, 2023 1:38 pm Vinner vi serien i år? Jeg har tro på det. Og får vi beholde Sæter? Det er mange spørsmål, og har vi en sterk nok stall.
Velkommen til FD, JOlsen!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ballee skrev: fre jan 27, 2023 4:47 pm til og med jeg kan greit score på straffe
Til og med Molde betaler ikke 20 millioner for deg.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

LeSorcier skrev: fre jan 27, 2023 6:24 pm
izzet2015 skrev: fre jan 27, 2023 1:38 pm Vinner vi serien i år? Jeg har tro på det. Og får vi beholde Sæter? Det er mange spørsmål, og har vi en sterk nok stall.
Velkommen til FD, JOlsen!
J.Olsen??? Hvem er det? Og hvem er du som driver med tipping. Jeg har nok et annet navn. Så der bommet du stygt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»