Leder i Wagner-gruppen søker asyl

Svar
Cochise
Innlegg: 343

Re: Leder i Wagner-gruppen søker asyl

Legg inn av Cochise »

Texas_John skrev: fre jan 20, 2023 10:52 am
Cochise skrev: fre jan 20, 2023 10:34 am Ja, jeg vil lokke flest mulig russere til å desertere.
En god Wagner er en død Wagner, men nesten like bra
er en desertert Wagner!

Krigen koster, har kostet, kommer til å koste enorme summer.
Asyl og underhold for noen figurer på flukt fra krigstjeneste blir blåbær.
Effekten derimot kan bli meget god!

Russland har ingen rett her - hvis Norge eller andre land innvilger opphold.

cochise-
Det finnes et ord for slike som ønsker å ta flest mulig av fienden inn i landet, og gi disse gratis velferd for resten av livet, men siden det er fredag skal jeg avstå fra å bruke det.


Russland har en folkerettslig rett til å få utlevert borgere de ønsker å straffeforfølge, det eneste som vil kunne stå i veien er dødsstraff/tortur og ikke-rettferdig rettergang.
Eventuelle utleveringer fra Norge er regulert av lov.
Handlingen det kreves utlevering for, må være straffbar også i Norge, med en
strafferamme på minst 1 år,
Utlevering kan ikke skje for en politisk forbrytelse, eller dersom det er alvorlig fare for at vedkommende vil bli utsatt for forfølgelse i det landet han skal utleveres til.

Holder i massevis i tillegg til faren for utenomrettslig "straff" med slegge hos Wagner.

Dine antydninger bør du holde for deg selv samme faen
hvilken dag det er. Desertører fra Russlands mordergjenger er ikke mine
eller Norges fiender.

cochise-

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Burde sidestilles med straff som IS-krigerene fikk. Kan bare putte svinet i fengsel for 8-10 år og deretter får vi ta avgjørelsen om hva som skal skje med han. Retur til et nytt fredelig Russland eller om han skal bli nye Mulla Krekar.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Jeg stemmer for å la han bli, han har nok mer å tilby oss enn samtlige NAV-klienter til sammen.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

fargerik skrev: ons jan 18, 2023 12:25 pm
MRSA skrev: ons jan 18, 2023 12:08 pm
Queenie skrev: tir jan 17, 2023 4:17 pm

Since when ville en elitesoldat angrepet en kvinne?
Når fekk terroristar merkelappen elitesoldat?
Han er ihvertfall nærmest som veteran å kalle. Leste i en av avisene at han har deltatt som ork helt siden Putin startet krigen i 2014.
Kan vel ikke kalles "veteran" akkurat. I 2017 ble han dømt for flere biltyverier ,så han var nok ikke soldat den gangen. Han er jo bare 26 år og tjenestegjorde for Wagner i 4 måneder fra juli i fjor, og nektet å skrive under på ny kontrakt.
Tror nok han er oppskrytt i norsk media hvor "betydningsfull" han egentlig er.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

B.O.B. skrev: fre jan 20, 2023 4:36 pm Burde sidestilles med straff som IS-krigerene fikk. Kan bare putte svinet i fengsel for 8-10 år og deretter får vi ta avgjørelsen om hva som skal skje med han. Retur til et nytt fredelig Russland eller om han skal bli nye Mulla Krekar.
Hva skal du "putte svinet i fengsel" for? I Norge fengsler vi etter
lov og dom (vel, som oftest da).

Nå er fyren under avhør og etterforskning hos Kripos-
Får de historiene hans til å stemme, bør han selvsagt få bli.
Det kan, gjentar kan føre til at flere deserterer slik mange
flyktet fra landet for å unngå mobiliseringen.
Finner de at fyren lyver, at han kan ha deltatt i krigsforbrytelser,
så kan vi stille ham for retten her eller Haag.
Men vi sender ham ikke til Russland for å tjene som eksempel
hvor galt det går med desertører!

cochise-

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Cochise skrev: fre jan 20, 2023 11:09 am
Texas_John skrev: fre jan 20, 2023 10:52 am
Cochise skrev: fre jan 20, 2023 10:34 am Ja, jeg vil lokke flest mulig russere til å desertere.
En god Wagner er en død Wagner, men nesten like bra
er en desertert Wagner!

Krigen koster, har kostet, kommer til å koste enorme summer.
Asyl og underhold for noen figurer på flukt fra krigstjeneste blir blåbær.
Effekten derimot kan bli meget god!

Russland har ingen rett her - hvis Norge eller andre land innvilger opphold.

cochise-
Det finnes et ord for slike som ønsker å ta flest mulig av fienden inn i landet, og gi disse gratis velferd for resten av livet, men siden det er fredag skal jeg avstå fra å bruke det.


Russland har en folkerettslig rett til å få utlevert borgere de ønsker å straffeforfølge, det eneste som vil kunne stå i veien er dødsstraff/tortur og ikke-rettferdig rettergang.
Eventuelle utleveringer fra Norge er regulert av lov.
Handlingen det kreves utlevering for, må være straffbar også i Norge, med en
strafferamme på minst 1 år,
Utlevering kan ikke skje for en politisk forbrytelse, eller dersom det er alvorlig fare for at vedkommende vil bli utsatt for forfølgelse i det landet han skal utleveres til.

Holder i massevis i tillegg til faren for utenomrettslig "straff" med slegge hos Wagner.

Dine antydninger bør du holde for deg selv samme faen
hvilken dag det er. Desertører fra Russlands mordergjenger er ikke mine
eller Norges fiender.

cochise-
Selvsagt er dette en fiende av landet. Ellers er det feil det du sier, Russland har i henhold til folkeretten rett til å straffeforfølge egne borgere for krigsforbrytelser, herunder denne personen, herunder å få denne personen utlevert.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

Texas_John skrev: lør jan 21, 2023 11:42 pm
Cochise skrev: fre jan 20, 2023 11:09 am
Texas_John skrev: fre jan 20, 2023 10:52 am
Det finnes et ord for slike som ønsker å ta flest mulig av fienden inn i landet, og gi disse gratis velferd for resten av livet, men siden det er fredag skal jeg avstå fra å bruke det.


Russland har en folkerettslig rett til å få utlevert borgere de ønsker å straffeforfølge, det eneste som vil kunne stå i veien er dødsstraff/tortur og ikke-rettferdig rettergang.
Eventuelle utleveringer fra Norge er regulert av lov.
Handlingen det kreves utlevering for, må være straffbar også i Norge, med en
strafferamme på minst 1 år,
Utlevering kan ikke skje for en politisk forbrytelse, eller dersom det er alvorlig fare for at vedkommende vil bli utsatt for forfølgelse i det landet han skal utleveres til.

Holder i massevis i tillegg til faren for utenomrettslig "straff" med slegge hos Wagner.

Dine antydninger bør du holde for deg selv samme faen
hvilken dag det er. Desertører fra Russlands mordergjenger er ikke mine
eller Norges fiender.

cochise-
Selvsagt er dette en fiende av landet. Ellers er det feil det du sier, Russland har i henhold til folkeretten rett til å straffeforfølge egne borgere for krigsforbrytelser, herunder denne personen, herunder å få denne personen utlevert.
Hva i "folkeretten" er det du påberoper deg?
Russland er selvsagt i sin fulle rett til å begjære fyren utlevert.
Men Norge avgjør om vi vil følge begjæringen!

cochise-

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1718

Legg inn av JauKaninen »

Cochise skrev: fre jan 20, 2023 5:43 pm
Hva skal du "putte svinet i fengsel" for? I Norge fengsler vi etter
lov og dom (vel, som oftest da).

Nå er fyren under avhør og etterforskning hos Kripos-
Får de historiene hans til å stemme, bør han selvsagt få bli.
Det kan, gjentar kan føre til at flere deserterer slik mange
flyktet fra landet for å unngå mobiliseringen.
Finner de at fyren lyver, at han kan ha deltatt i krigsforbrytelser,
så kan vi stille ham for retten her eller Haag.
Men vi sender ham ikke til Russland for å tjene som eksempel
hvor galt det går med desertører!
Nei, å sende han tilbake til Russland skal vi selvsagt ikke gjøre. Det blir jo den sikre død, antagelig med slegge. For hver russiske soldat som stikker av til vesten så har Ukraina ett problem mindre å håndtere. Kanskje avgir han noe intel også. Ikke minst er det god propaganda mot Russland. Dette er bare en fordel for oss.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Når russere ikke engang får kjøre droner, så bør vel også denne rissikoen holdes unna. Han kan vel søke asyl et annet sted, f.eks Ukraina og gi en hjelpende hånd der.
Tipper at det er noe lureri og plannert manøver fra russerne, og nye mer overbevisende grep for å få noen innenfor grensene. Ville aldri tatt sjansen.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:13 pm
Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 4:12 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:10 pm
Vi får se. Jeg tipper han er siktet innen et par uker. Vedder du mot?
Selvsagt vedder jeg ikke, for i motsetning til deg så holder jeg ALLE muligheter åpne. Du tipper og antar. Det blir for svakt i en debatt. Det å blankt avvise at han kan sitte på verdifull informasjon er etter min mening temmelig forbløffende, men også en smule naivt.
Vi får se om jeg tipper og antar. Om han er siktet innen et par uker, så vet jeg jo tydeligvis litt om hva jeg snakker om.
Gått over en uke nå og fortsatt ikke siktet for krigsforbrytelser. 6 dager igjen nå, så ser vi om du er elendig på tipping :D

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:19 pm
Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 4:18 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 4:13 pm
Vi får se om jeg tipper og antar. Om han er siktet innen et par uker, så vet jeg jo tydeligvis litt om hva jeg snakker om.
Hvis han blir siktet om par uker for krigsforbrytelser, så har du tippet rett. Alle ser at du ikke vet hva du snakker om all den tid du blankt avviser at han kan sitte på verdifull informasjon.
Tiden får vise. Min spådom er at han er siktet innen et par uker. Jeg blir ikke overrasket om det skjer allerede i løpet av denne uken, men det kan ta lengre tid.

En av dine spådommer har vært at han neppe vil bli straffeforfulgt i Norge:
Kul_Djevel skrev: tir jan 17, 2023 12:39 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 17, 2023 12:34 pm

Norge har som sagt mulighet til å straffeforfølge ham selv. Det er ingen grunn til å vente på at andre skal gjøre det. I mellomtiden får han sitte innsperret. I beste fall er han en feig krigsforbryter og terrorister. I verste fall er han en krigsforbryter og terrorist som er sendt hit for skade Norge.
Norge har mulighet, men kommer neppe til å skje. Ihvertfall ikke med det første uansett. Tar du til gatene å protesterer da hvis han blir sendt ut av varetekt og ut i mer friere former med tilsyn? Tenk hvis det skjer og ikke din våte drøm om innsperret i evigheter uten dom? Da danner du protestmarsj og fakkeltog i Oslos gater? :D


Så får viden vise hvem som treffer best.
Ja. Nå løslates han også for internering

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=121570

Ser ut som går dårligere og dårligere med tippingen din :lol:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Må vel sikte eller løslate etter et visst antall timer. De hadde jo åpenbart ikke noe spesifikt på ham bortsett fra at han etter utsagn tilhørte Wagner-gruppen, så var vel ingen bombe at han ble løslatt for nå.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 4:55 pm Må vel sikte eller løslate etter et visst antall timer. De hadde jo åpenbart ikke noe spesifikt på ham bortsett fra at han etter utsagn tilhørte Wagner-gruppen, så var vel ingen bombe at han ble løslatt for nå.
Men vi må huske at Sølvgutt1 har gått hardt ut i denne tråden og skrevet at han er ekspert og har greie på dette. I følge han så ville Wagner.soldaten blir holdt innesperret på ubestemt tid og innen to uker ville han også bli siktet for krigsforbrytelser :lol: :lol:

Jeg må få lov å kose meg litt nå som jeg ser han bommer mest av alle på tippingen

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

«Jeg tror ikke noe særlig på dette, men alt kan skje. Det hadde jo vært kult om det kom leiemordere etter meg. Da skulle jeg tatt dem, sier han selvsikkert.»

Synes jeg ser dette bli brukt mot ham dersom det faktisk skjer og han ender opp som tiltalt fordi politiet mener han har overskredet grensene for nødverge.

Hvor mange heltidsstillinger går det til enhver tid med på å passe på vedkommende døgnet rundt, 3-4 pluss advokat?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Hvis svinet blir min nabo vil jeg legge ut adressen hans på nett, også på russisk.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Vi bør ikke ta imot russiske desertører.

Vi bør avslutte den asyl og innvandringspolitikken som har vært gjeldende de siste tiårene.

De som har stått for denne politikken, fra Rødt til Høyre, bør innrømme at det ikke er holdbart.

Det er fokus på enkelte upålitelige Rødt politikere i dag. Men lite debatt om tusenvis av mennesker, med tilknytning til politisk upålitelige land som har innvandret til Norge.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: tor jan 26, 2023 4:26 pm Hvis svinet blir min nabo vil jeg legge ut adressen hans på nett, også på russisk.
Vis nestekjærlighet B.O.B. !!!!
Ta han med på Munch-museet og Kattehuset på FOD gården.
Da vil han ta inn over seg norske verdier.
og så må du henge opp en stor plakat av Det Norske Arbeiderpartiet.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

B.O.B. skrev: tor jan 26, 2023 4:26 pm Hvis svinet blir min nabo vil jeg legge ut adressen hans på nett, også på russisk.
Du kan nok ta det helt med ro. Han kommer ikke til å bli din nabo. Skal vi tro forumets selvutnevnte ekspert så er det kun 4 dager til han blir arrestert og siktet for krigsforbrytelser.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Tenk hvis alle de russiske Wagner-folkene nå kommer til Norge og søker asyl? Putin kan sende disse for å destabilisere Norge på samme måte som han busset inn asylsøkere gjennom Storskog. Bare for å lage kvalm. Vi burde bare sende de tilbake slik at vi kjapt statuerer et eksempel.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

B.O.B. skrev: fre jan 27, 2023 6:59 am Tenk hvis alle de russiske Wagner-folkene nå kommer til Norge og søker asyl?
Viktig at fantasiene ikke løper løpsk.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 6:52 am
B.O.B. skrev: tor jan 26, 2023 4:26 pm Hvis svinet blir min nabo vil jeg legge ut adressen hans på nett, også på russisk.
Skal vi tro forumets selvutnevnte ekspert så er det kun 4 dager til han blir arrestert og siktet for krigsforbrytelser.
@Solvgutt1 har en meget høy treffprosent når det kommer til slike spørsmål, så vi må nok belage oss på at det skjer noe i løpet av de neste dagene, ja.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 6:52 am
B.O.B. skrev: tor jan 26, 2023 4:26 pm Hvis svinet blir min nabo vil jeg legge ut adressen hans på nett, også på russisk.
Skal vi tro forumets selvutnevnte ekspert så er det kun 4 dager til han blir arrestert og siktet for krigsforbrytelser.
Da kan vi forvente at han blir pågrepet i morgen.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 9:43 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 6:52 am
B.O.B. skrev: tor jan 26, 2023 4:26 pm Hvis svinet blir min nabo vil jeg legge ut adressen hans på nett, også på russisk.
Skal vi tro forumets selvutnevnte ekspert så er det kun 4 dager til han blir arrestert og siktet for krigsforbrytelser.
Da kan vi forvente at han blir pågrepet i morgen.
Vel, Sølvgutt1 har forduftet fra tråden. Medvedev går fri i Oslos gater. Det kom aldri til å skje ifølge Sølvgutt1. Der tippet han feil. Og han sto hardnakket på at dette hadde han greie på og at Medvedev kom til å bli siktet for krigsforbrytelser innen 14 dager. Ingenting tyder på det.

Så når man bommer så enormt på tippingen som han gjorde, så regner jeg med at han ikke kommer inn her å kommenterer noe mer :D :D

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Intervju med fyren på TV2 nå. Lurer på om han er klar over at han vil bli pågrepet før midnatt.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kul_Djevel skrev: fre jan 27, 2023 7:17 am
B.O.B. skrev: fre jan 27, 2023 6:59 am Tenk hvis alle de russiske Wagner-folkene nå kommer til Norge og søker asyl?
Viktig at fantasiene ikke løper løpsk.
Tror du ikke russiske kriminelle ser verdien av norsk statsborgerskap og trygd? Nå kan de komme som alle andre og dette landet fylles av drittsekker. Svenske tilstander!

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 9:09 pm Intervju med fyren på TV2 nå. Lurer på om han er klar over at han vil bli pågrepet før midnatt.
Han skjønte vel at Sølvgutt1 ikke hadde så mye peiling som han ga uttrykk for, så forsto vel at denne arrestasjonen og siktelsen for krigsforbrytelser ikke ble noe av :D

Det ser heller ut som jeg traff noe bedre som hevdet at Medvedev kom til å bidra med opplysninger overfor Kripos. Og kanskje noe av det faktisk også er av verdi som jeg også spekulerte om.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 7:15 am
LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 9:09 pm Intervju med fyren på TV2 nå. Lurer på om han er klar over at han vil bli pågrepet før midnatt.
Han skjønte vel at Sølvgutt1 ikke hadde så mye peiling som han ga uttrykk for, så forsto vel at denne arrestasjonen og siktelsen for krigsforbrytelser ikke ble noe av :D

Det ser heller ut som jeg traff noe bedre som hevdet at Medvedev kom til å bidra med opplysninger overfor Kripos. Og kanskje noe av det faktisk også er av verdi som jeg også spekulerte om.
Jadda - som du nå har påpekt en del ganger - du "vant" over Sølvgutt(?).
Jeg tror de fleste har fått med seg din formidable, ja knusende seier nå?!?

cochise-

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Medvedev tiltalt for vold utenfor pub: – En misforståelse
26 år gamle Andrej Medvedev er tiltalt for en voldshendelse utenfor Andys pub i Stortingsgata i Oslo natt til onsdag denne uken.
...
Medvedev ble løslatt igjen onsdag, etter at han hadde vært i avhør om hendelsen.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/me ... /15536260/


Sjarmtroll 🙄
Fatter ikke at han får lov å gå fritt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

missChance skrev: fre feb 24, 2023 3:10 pm Medvedev tiltalt for vold utenfor pub: – En misforståelse
26 år gamle Andrej Medvedev er tiltalt for en voldshendelse utenfor Andys pub i Stortingsgata i Oslo natt til onsdag denne uken.
...
Medvedev ble løslatt igjen onsdag, etter at han hadde vært i avhør om hendelsen.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/me ... /15536260/


Sjarmtroll 🙄
Fatter ikke at han får lov å gå fritt.
Slagsmål med en annen ja.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

missChance skrev: fre feb 24, 2023 3:10 pm Sjarmtroll 🙄
Fatter ikke at han får lov å gå fritt.
Bare et tidsspørsmål før han blir forført av en kvinnelig mediapersonlighet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»