Satans helvetes IOC

Svar
Brezjnev

Re: Satans helvetes IOC

Legg inn av Brezjnev »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 3:01 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 9:47 am
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 9:17 am

Og du virker med dette innlegget like blåst som AUJ, velkommen i gjengen.
Selvsagt er det ikke diskriminerende eller et brudd på menneskerettigheter at en utøver med et gitt pass er utestengt fra å konkurrere i OL - spesielt når det er veldig gode grunner til at utsteder av passet er utestengt fra idrett på bakgrunn av hva de har og fortsatt bedriver.

Det er derfor fullstendig malpassert å begynne å snakke om å slippe til russiske utøvere i konkurranse nå, for absolutt ingenting har endret seg til en mer positiv innstilling til denne type utøvere sett opp mot hva status var i mars 2022. Det var fullt ut forståelig at utøvere med slike pass ble utestengt i 2022 og når det ikke har vært noe endring, og om mulig, bare verre med enda mer vilkårlig terrorbombing fra russiske side - så er det selvsagt at sanksjonene og idrettens verdier liker bomfast.

For det er fullt mulig for disse utøvere å fortsatt konkurrere, de kan melde overgang til andre nasjoner - de trenger ikke å si fra seg pass for å gjøre dett en gang - og de kan også velge å registrere seg som flyktninger og konkurrere under IOCs flyktninglag om de så desperat vil konkurrere. Det man uansett må stå fast ved er at alt som er Russland og kan brukes til styrke Russlands og russiske verdier i idrett ikke må tillates. Forsøket med å konkurrere under nøytralt flagg som tidligere har vi sett Russland misbruke så et slikt forslag er og blir fullstendig dødt.

Prinsippene til AUJ står således ikke til måls, og med hennes argumenter hun nå kommer med så vil det i praksis si at hun hele tiden har vært imot at russiske utøvere skulle vært utestengt - det er å bomme så til de grader på idrettens verdier og meningene til de hun er satt til å representere at det er direkte flaut på hennes vegne...
Jeg er veldig godt fornøyd med å få bli medlem i en klubb hvor man må holde AUJs intellektuelle og etiske nivå for å slippe inn. Takker for det.

På vegne av klubben må jeg nesten får korrigere deg. At russiske utøver eventuelt nå slippes inn i entreen igjen er ikke noe svar på utviklingen i Ukraina, det er ikke noe som gis som noen form for belønning til Russland. Det er en erkjennelse av at man for et lite år siden lot seg rive med av en stemningsbølge og sterke følelser, og glemte noen viktige prinsipper som ligger til grunn for idrettsbevegelsen. De gjorde ganske enkelt feil i 2022, og den feilen ønsker de nå å rette opp.
Og dette viser jo hvor fullstendig i utakt du og AUJ er med resten av verdenen. Selvsagt var det ikke noe feil at russiske atleter ble utestengt i 2022, like lite som det var feil å nekte Russland å delta etter at de ble dømt i CAS. At du begynner å snakke om som at en feil nå må rettes opp vitner bare at du ikke forstår hvorfor man sanksjonerte som man gjorde, og hvorfor nettopp slike sanksjoner er helt i tråd med idrettens verdier.

De russiske og belarussiske atletene kan begynne en prosess til å integreres tilbake i idrettsamfunn den dagen krigen er slutt. Når man overhode ikke har sett noe endring fra russisk siden i dag sett opp mot mars 2022 så er det selvsagt komplett idiotisk å ville starte en debatt om verdier, diskriminering og menneskerettighetsbrudd. Det var idrettens verdier som kastet Russland ut i 2022 og det har ikke vært noe endring fra da til nå. Om man vil begynne en slik diskusjon og slippe til disse atletene igjen så går man altså på tvers av idrettens egne verdier og på tvers av meningene og ønskene til idrettsutøverne de er satt til å representere.
Vi får nå se hvem som er i utakt, verden er ganske mye større enn Norge, Europa eller til og med "Vesten". Det er uansett ikke det vi diskuterer, hvem av oss som har den meningen som er mest mainstream. Så lenge min mening er den fornuftige så ødelegger det ikke dagen om jeg er i mindretall.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

lund skrev: fre jan 27, 2023 3:02 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 11:40 am
PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 10:57 am Denne debatten om menneskerettigheter o.l. syns jeg blir for enkel.

Det er klassisk norsk naivitet.

Selvsagt har folk rettigheter. Men innimellom er det på sin plass å innskrenke disse.
Det er prinsippene som definerer hvem og hva vi er, og det er i møte med de vanskelige sakene at vi får testet dem ut. Det å være prinsippfast når prinsippene ikke utfordres er enkelt. Det å være prinsippfast bare når det er enkelt blir for enkelt.

Så er det innimellom på sin plass å bryte dem, å diskriminere. Som når et underrepresentert kjønn kvoteres inn på et studium, fordi en bedre kjønnsbalanse vil gi et bedre tilbud til dem studentene etter hvert skal betjene. Det er en saklig begrunnelse, som da kan gjøre diskrimineringen av dem som "kvoteres vekk" OK.

Når det gjelder fortsatt diskriminering av russere bare fordi de er russere, så glimrer den saklige begrunnelsen med sitt fravær og erstattes av rene følerier. Tidligere ga jeg en åpen utfordring om å vise konkret til hvilke negative konsekvenser det har at russiske og belarussiske utøvere får delta i tennisturneringer, om ikke det er noen svar jeg har oversett så er det ingen som har tatt utfordringen. Om jeg ikke husker feil så var du vel selv inne og kommenterte under det åpne franske mesterskapet, som jeg antar betød at du så (i hvert fall deler av) mesterskapet, og jeg tror ikke det påvirket ditt syn på konflikten noe særlig?
Nå er det nå en gang sånn at prinsipper gjerne er en blanding av fornuft og følelser. Det trenger som regel ikke være en motsetning.
Fornuft trenger ikke å stå i motsetning til følelser, men i dette tilfellet står de to på hver sin side. Hittil har følelsene hatt overtaket, nå er det på tide at fornuften overtar.

Fakta

Legg inn av Fakta »

Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 3:21 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 3:01 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 9:47 am

Jeg er veldig godt fornøyd med å få bli medlem i en klubb hvor man må holde AUJs intellektuelle og etiske nivå for å slippe inn. Takker for det.

På vegne av klubben må jeg nesten får korrigere deg. At russiske utøver eventuelt nå slippes inn i entreen igjen er ikke noe svar på utviklingen i Ukraina, det er ikke noe som gis som noen form for belønning til Russland. Det er en erkjennelse av at man for et lite år siden lot seg rive med av en stemningsbølge og sterke følelser, og glemte noen viktige prinsipper som ligger til grunn for idrettsbevegelsen. De gjorde ganske enkelt feil i 2022, og den feilen ønsker de nå å rette opp.
Og dette viser jo hvor fullstendig i utakt du og AUJ er med resten av verdenen. Selvsagt var det ikke noe feil at russiske atleter ble utestengt i 2022, like lite som det var feil å nekte Russland å delta etter at de ble dømt i CAS. At du begynner å snakke om som at en feil nå må rettes opp vitner bare at du ikke forstår hvorfor man sanksjonerte som man gjorde, og hvorfor nettopp slike sanksjoner er helt i tråd med idrettens verdier.

De russiske og belarussiske atletene kan begynne en prosess til å integreres tilbake i idrettsamfunn den dagen krigen er slutt. Når man overhode ikke har sett noe endring fra russisk siden i dag sett opp mot mars 2022 så er det selvsagt komplett idiotisk å ville starte en debatt om verdier, diskriminering og menneskerettighetsbrudd. Det var idrettens verdier som kastet Russland ut i 2022 og det har ikke vært noe endring fra da til nå. Om man vil begynne en slik diskusjon og slippe til disse atletene igjen så går man altså på tvers av idrettens egne verdier og på tvers av meningene og ønskene til idrettsutøverne de er satt til å representere.
Vi får nå se hvem som er i utakt, verden er ganske mye større enn Norge, Europa eller til og med "Vesten". Det er uansett ikke det vi diskuterer, hvem av oss som har den meningen som er mest mainstream. Så lenge min mening er den fornuftige så ødelegger det ikke dagen om jeg er i mindretall.
Dette begynner bare å bli mer og mer komisk. Verden er mye større enn Norge, og Europa. Men den er veldig samstemt overfor hvordan Russland skal behandles - Ta bare en titt på hvordan avstemningene går i FN. Samtidig skal du heller ikke glemme at fryktelig mye av pengene og interessen for OL sitter i de vestlige markedene. Å late som Europa da ikke er spesielt viktig blir bare parodisk...

Ingenting av det du kommer med i denne tråden er fornuftig, spesielt ikke når du surret deg rundt i hva som var diskriminerende eller ikke, eller ikke forstår hvorfor det var viktig og helt riktig å utestenge russiske atleter i 2022 - og at denne type sanksjoner er nettopp basert på idrettens verdier.
Sist redigert av Fakta den fre jan 27, 2023 3:55 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 3:22 pm
lund skrev: fre jan 27, 2023 3:02 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 11:40 am

Det er prinsippene som definerer hvem og hva vi er, og det er i møte med de vanskelige sakene at vi får testet dem ut. Det å være prinsippfast når prinsippene ikke utfordres er enkelt. Det å være prinsippfast bare når det er enkelt blir for enkelt.

Så er det innimellom på sin plass å bryte dem, å diskriminere. Som når et underrepresentert kjønn kvoteres inn på et studium, fordi en bedre kjønnsbalanse vil gi et bedre tilbud til dem studentene etter hvert skal betjene. Det er en saklig begrunnelse, som da kan gjøre diskrimineringen av dem som "kvoteres vekk" OK.

Når det gjelder fortsatt diskriminering av russere bare fordi de er russere, så glimrer den saklige begrunnelsen med sitt fravær og erstattes av rene følerier. Tidligere ga jeg en åpen utfordring om å vise konkret til hvilke negative konsekvenser det har at russiske og belarussiske utøvere får delta i tennisturneringer, om ikke det er noen svar jeg har oversett så er det ingen som har tatt utfordringen. Om jeg ikke husker feil så var du vel selv inne og kommenterte under det åpne franske mesterskapet, som jeg antar betød at du så (i hvert fall deler av) mesterskapet, og jeg tror ikke det påvirket ditt syn på konflikten noe særlig?
Nå er det nå en gang sånn at prinsipper gjerne er en blanding av fornuft og følelser. Det trenger som regel ikke være en motsetning.
Fornuft trenger ikke å stå i motsetning til følelser, men i dette tilfellet står de to på hver sin side. Hittil har følelsene hatt overtaket, nå er det på tide at fornuften overtar.
Synes dette innlegget var relativt fornuftig jeg:

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/ut ... /15461119/

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 3:49 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 3:21 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 3:01 pm

Og dette viser jo hvor fullstendig i utakt du og AUJ er med resten av verdenen. Selvsagt var det ikke noe feil at russiske atleter ble utestengt i 2022, like lite som det var feil å nekte Russland å delta etter at de ble dømt i CAS. At du begynner å snakke om som at en feil nå må rettes opp vitner bare at du ikke forstår hvorfor man sanksjonerte som man gjorde, og hvorfor nettopp slike sanksjoner er helt i tråd med idrettens verdier.

De russiske og belarussiske atletene kan begynne en prosess til å integreres tilbake i idrettsamfunn den dagen krigen er slutt. Når man overhode ikke har sett noe endring fra russisk siden i dag sett opp mot mars 2022 så er det selvsagt komplett idiotisk å ville starte en debatt om verdier, diskriminering og menneskerettighetsbrudd. Det var idrettens verdier som kastet Russland ut i 2022 og det har ikke vært noe endring fra da til nå. Om man vil begynne en slik diskusjon og slippe til disse atletene igjen så går man altså på tvers av idrettens egne verdier og på tvers av meningene og ønskene til idrettsutøverne de er satt til å representere.
Vi får nå se hvem som er i utakt, verden er ganske mye større enn Norge, Europa eller til og med "Vesten". Det er uansett ikke det vi diskuterer, hvem av oss som har den meningen som er mest mainstream. Så lenge min mening er den fornuftige så ødelegger det ikke dagen om jeg er i mindretall.
Dette begynner bare å bli mer og mer komisk. Verden er mye større enn Norge, og Europa. Men den er veldig samstemt overfor hvordan Russland skal behandles - Ta bare en titt på hvordan avstemningene går i FN. Samtidig skal du heller ikke glemme at fryktelig mye av pengene og interessen for OL sitter i de vestlige markedene. Å late som Europa da ikke er spesielt viktig blir bare parodisk...

Ingenting av det du kommer med i denne tråden er fornuftig, spesielt ikke når du surret deg rundt i hva som var diskriminerende eller ikke, eller ikke forstår hvorfor det var viktig og helt riktig å utestenge russiske atleter i 2022 - og at denne type sanksjoner er nettopp basert på idrettens verdier.
Hyggelig at du morer deg, selv begynner jeg å bli litt lei av å korrigere alle misoppfatningene du kommer med. Forsøkene på hersketeknikk er ikke engang det minste underholdende, så da er det ikke så mye å glede seg over.

I fordømmelsen av invasjonen er enigheten stor, i behandlingen av Russland not so much. Altså, når det kommer til å omsette misnøyen i praktisk handling så er det stort sett "Vesten" som er enige, resten av verden er med på å si "fy" men ikke særlig lenger. Å late som at jeg sier at Europa ikke er viktig blir bare dumt, det tror du ikke engang på selv (håper jeg for din skyld). Europa, sammen med USA, Canada og Japan, kan stoppe dette med makt, det er helt riktig. Det innebærer ikke at vi er "resten av verden", som en av oss er i utakt med.

Det siste avsnittet virker å bare være forvirrede forsøk på å trakassere vekk en debattant du er uenig i, om du forsøker å argumentere mer for eget syn og kaste mindre skit så vil det antakeligvis bli mer fruktbart. Det er flere andre her i tråden som er uenige med meg som har klart det.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 3:49 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 3:21 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 3:01 pm

Og dette viser jo hvor fullstendig i utakt du og AUJ er med resten av verdenen. Selvsagt var det ikke noe feil at russiske atleter ble utestengt i 2022, like lite som det var feil å nekte Russland å delta etter at de ble dømt i CAS. At du begynner å snakke om som at en feil nå må rettes opp vitner bare at du ikke forstår hvorfor man sanksjonerte som man gjorde, og hvorfor nettopp slike sanksjoner er helt i tråd med idrettens verdier.

De russiske og belarussiske atletene kan begynne en prosess til å integreres tilbake i idrettsamfunn den dagen krigen er slutt. Når man overhode ikke har sett noe endring fra russisk siden i dag sett opp mot mars 2022 så er det selvsagt komplett idiotisk å ville starte en debatt om verdier, diskriminering og menneskerettighetsbrudd. Det var idrettens verdier som kastet Russland ut i 2022 og det har ikke vært noe endring fra da til nå. Om man vil begynne en slik diskusjon og slippe til disse atletene igjen så går man altså på tvers av idrettens egne verdier og på tvers av meningene og ønskene til idrettsutøverne de er satt til å representere.
Vi får nå se hvem som er i utakt, verden er ganske mye større enn Norge, Europa eller til og med "Vesten". Det er uansett ikke det vi diskuterer, hvem av oss som har den meningen som er mest mainstream. Så lenge min mening er den fornuftige så ødelegger det ikke dagen om jeg er i mindretall.
Dette begynner bare å bli mer og mer komisk. Verden er mye større enn Norge, og Europa. Men den er veldig samstemt overfor hvordan Russland skal behandles - Ta bare en titt på hvordan avstemningene går i FN. Samtidig skal du heller ikke glemme at fryktelig mye av pengene og interessen for OL sitter i de vestlige markedene. Å late som Europa da ikke er spesielt viktig blir bare parodisk...

Ingenting av det du kommer med i denne tråden er fornuftig, spesielt ikke når du surret deg rundt i hva som var diskriminerende eller ikke, eller ikke forstår hvorfor det var viktig og helt riktig å utestenge russiske atleter i 2022 - og at denne type sanksjoner er nettopp basert på idrettens verdier.
Fakta!

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/ab43 ... skremmende

Flere eksempler på at AUJ er helt i utakt med utøverne hun representerer. Denne gangen representert ved de vi kunne forvente at hun snakker mest med, langrennsjentene.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

lund skrev: fre jan 27, 2023 3:50 pm
Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 3:22 pm
lund skrev: fre jan 27, 2023 3:02 pm
Nå er det nå en gang sånn at prinsipper gjerne er en blanding av fornuft og følelser. Det trenger som regel ikke være en motsetning.
Fornuft trenger ikke å stå i motsetning til følelser, men i dette tilfellet står de to på hver sin side. Hittil har følelsene hatt overtaket, nå er det på tide at fornuften overtar.
Synes dette innlegget var relativt fornuftig jeg:

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/ut ... /15461119/
Nå mente jeg mer fornuft i betydningen har en faktisk praktisk betydning. Så selv om innlegget hennes ikke er direkte dumt, langt derifra, så presenterer hun ikke noen gode fornufts-argumenter.

Det er også betenkelig det hun skriver. At man skal forlange at utøver må bli politiske aktivister - for et bestemt politisk syn - for å kunne få lov til å delta i et arrangement som har som har som grunnidé at det er upolitisk klinger dårlig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Norges idrettsforbund ønsker ikke russisk og belarusisk deltakelse i internasjonal idrett. Det skriver forbundet i en pressemelding fredag ettermiddag.
_____________

Takk!

Fakta

Legg inn av Fakta »

Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 4:09 pm
Hyggelig at du morer deg, selv begynner jeg å bli litt lei av å korrigere alle misoppfatningene du kommer med. Forsøkene på hersketeknikk er ikke engang det minste underholdende, så da er det ikke så mye å glede seg over.

I fordømmelsen av invasjonen er enigheten stor, i behandlingen av Russland not so much. Altså, når det kommer til å omsette misnøyen i praktisk handling så er det stort sett "Vesten" som er enige, resten av verden er med på å si "fy" men ikke særlig lenger. Å late som at jeg sier at Europa ikke er viktig blir bare dumt, det tror du ikke engang på selv (håper jeg for din skyld). Europa, sammen med USA, Canada og Japan, kan stoppe dette med makt, det er helt riktig. Det innebærer ikke at vi er "resten av verden", som en av oss er i utakt med.

Det siste avsnittet virker å bare være forvirrede forsøk på å trakassere vekk en debattant du er uenig i, om du forsøker å argumentere mer for eget syn og kaste mindre skit så vil det antakeligvis bli mer fruktbart. Det er flere andre her i tråden som er uenige med meg som har klart det.
Det du presentere er dessverre ikke noe i nærheten av å "korrigere misoppfatninger", men mer og mer meningsløs babbel, og jaggu klarer du å komme med enda mer oppgulp atter en gang...

Ja, fordømmelsen er unison, og behandlingen av Russland er veldig lik, det hjelper ikke at du dikter opp at dette er egentlig oppe til diskusjon, uavhengig hvor mye du og enkelte i IOC later som det er tilfelle...

At du oppfatter det som "trakasserende" at dine egne påstander og argumenter blir avkledd og tilbakevist i denne tråden sier utelukkende noe om deg selv. For du må faktisk realitetsorientere deg og ikke late som dette er ting som faktisk er spesielt kontroversielt eller oppe til diskusjon. Vi ser alle hvordan hver eneste utøver som har uttalt seg er i mer eller mindre grad helt uenig med det AUJ har kommet med (og som du visstnok har stor forståelse for, "viktig å rette opp den urett som ble begått russiske utøvere i 2022"...)

Fakta

Legg inn av Fakta »

PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 4:45 pm Norges idrettsforbund ønsker ikke russisk og belarusisk deltakelse i internasjonal idrett. Det skriver forbundet i en pressemelding fredag ettermiddag.
_____________

Takk!
Tipper det samtidig betyr at AUJ er ferdig sin rolle denne våren og ikke kommer tilbake i noe tilsvarende posisjon de neste årene. For det er sjelden man har sett noen som har vært så i utakt med de man sier man skal representere...
Sist redigert av Fakta den fre jan 27, 2023 4:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 4:50 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 4:45 pm Norges idrettsforbund ønsker ikke russisk og belarusisk deltakelse i internasjonal idrett. Det skriver forbundet i en pressemelding fredag ettermiddag.
_____________

Takk!
Tipper det samtidig betyr at AUJ er ferdig sin rolle denne våren og ikke kommer tilbake i noe tilsvarende posisjon de neste årene. For det er sjelden man har sett noen som har vært så i uttakt med de man sier man skal representere...
Moskva-Astrid sitt rykte er nok ødelagt etter dette.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

AUJ representerer ikke idrettsforbundet.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Det store spørsmålet er heller ikke om idrettsforbundet liker det eller ikke. Spørsmålet er hvordan de reagerer når de forstår at russerne er tilbake.
Boikott?

Fakta

Legg inn av Fakta »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:04 pm AUJ representerer ikke idrettsforbundet.
Ingen sier hun gjør det, men hun sitter i utøverkomiteen;
"Formålet til utøverkomitéen er å representere interessene og synspunktene til eliteutøvere som driver idrett organisert av idrettslag og særforbund i NIF.https://olympiatoppen.no/for-stipenduto ... rkomiteen/"

Når hun så startet en debatt som NIF og utøverne hun skal representere er helt uenig skal reises på dette tidspunktet så kan hun selvsagt ikke fortsette å sitte i et slik verv. Når hun viser seg så i utakt med NIF og deres medlemmer, og tilsynelatende virker så lite realitetsorientert at hun ikke forstår at debatten hun selv ønsker å reise ikke er noe resten av Idretts-Norge mener er egnet å diskutere på nåværende tidspunkt så er hun rimelig uaktuell for noe som helst rolle i NIF eller som representant for norske utøvere.
Sist redigert av Fakta den fre jan 27, 2023 5:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Fakta

Legg inn av Fakta »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:11 pm Det store spørsmålet er heller ikke om idrettsforbundet liker det eller ikke. Spørsmålet er hvordan de reagerer når de forstår at russerne er tilbake.
Boikott?
Russise atlerer kommer ikke tilbake i OL 2024 eller OL 2026. Det er et minimum som vesten vil presse IOC på, og velger IOC å åpne døren for slike "nøytrale" utøvere så vil vestlige land og vestlige sponsorer trekke seg og OL legges dødt. Så enkelt er det.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:17 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:11 pm Det store spørsmålet er heller ikke om idrettsforbundet liker det eller ikke. Spørsmålet er hvordan de reagerer når de forstår at russerne er tilbake.
Boikott?
Russise atlerer kommer ikke tilbake i OL 2024 eller OL 2026. Det er et minimum som vesten vil presse IOC på, og velger IOC å åpne døren for slike "nøytrale" utøvere så vil vestlige land og vestlige sponsorer trekke seg og OL legges dødt. Så enkelt er det.
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:17 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:11 pm Det store spørsmålet er heller ikke om idrettsforbundet liker det eller ikke. Spørsmålet er hvordan de reagerer når de forstår at russerne er tilbake.
Boikott?
Russise atlerer kommer ikke tilbake i OL 2024 eller OL 2026. Det er et minimum som vesten vil presse IOC på, og velger IOC å åpne døren for slike "nøytrale" utøvere så vil vestlige land og vestlige sponsorer trekke seg og OL legges dødt. Så enkelt er det.
Sponsorene er nøkkelen. Det er allerede begynt å røre på seg i USA med press på de store. Der må vi i Norge og resten av Europa følge opp.

Fakta

Legg inn av Fakta »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:20 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:17 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:11 pm Det store spørsmålet er heller ikke om idrettsforbundet liker det eller ikke. Spørsmålet er hvordan de reagerer når de forstår at russerne er tilbake.
Boikott?
Russise atlerer kommer ikke tilbake i OL 2024 eller OL 2026. Det er et minimum som vesten vil presse IOC på, og velger IOC å åpne døren for slike "nøytrale" utøvere så vil vestlige land og vestlige sponsorer trekke seg og OL legges dødt. Så enkelt er det.
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.
Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette. Og det aller viktigste er selvsagt at disse to OLene skal etter planen arrangeres i Frankrike og Italia. Å late som de kan presse igjennom et OL med russiske deltaktelse i et EU-land under dagens situasjon er mer en naivt, det er reneste RT-propaganda.
Sist redigert av Fakta den fre jan 27, 2023 5:28 pm, redigert 1 gang totalt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Brezjnev skrev: fre jan 27, 2023 4:24 pm

Det er også betenkelig det hun skriver. At man skal forlange at utøver må bli politiske aktivister - for et bestemt politisk syn - for å kunne få lov til å delta i et arrangement som har som har som grunnidé at det er upolitisk klinger dårlig.
Men da er det jo greit at disse utøverne da hyller Putin og Russland angrepskrig i Ukraina? For vi kan ikke kreve at de er mot den for å delta?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:20 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:17 pm

Russise atlerer kommer ikke tilbake i OL 2024 eller OL 2026. Det er et minimum som vesten vil presse IOC på, og velger IOC å åpne døren for slike "nøytrale" utøvere så vil vestlige land og vestlige sponsorer trekke seg og OL legges dødt. Så enkelt er det.
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.
Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette.
Jeg har fulgt media i USA og Storbritannia de siste dagene. De er i harnisk:

USA Today:

Ukrainians are still dying and suffering since Russia initiated war last year. Yet the spineless International Olympic Committee is clearing a path for Russian athletes to compete at 2024 Olympics.

Washington Post:

In the end, having Belarus and Russian athletes back is a lose-lose situation. Fewer athletes - and fewer fans.

BBC:

The UK Government has condemned the plan as a "world away from the reality of war".


Dette er bare noen få jeg kleppa tak i nå for å vise hvordan dette sees på i de to landene.

Hele den vestlige verden støtter Ukraina med midler som vi alle betaler vår skjerv for å bidra til. Så skal IOC motarbeide oss. Selvsagt kommer dette til å skape totalt kaos. Det blir massiv boikott og sponsorflukt.
Sist redigert av PapaSmurf den fre jan 27, 2023 5:32 pm, redigert 1 gang totalt.

Fakta

Legg inn av Fakta »

PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 5:29 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:20 pm
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.
Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette.
Jeg har fulgt media i USA og Storbritannia de siste dagene. De er i harniks:

USA Today:

Ukrainians are still dying and suffering since Russia initiated war last year. Yet the spineless International Olympic Committee is clearing a path for Russian athletes to compete at 2024 Olympics.

Washington Post:

In the end, having Belarus and Russian athletes back is a lose-lose situation. Fewer athletes - and fewer fans.

BBC:
The UK Government has condemned the plan as a "world away from the reality of war".


Dette er bare noen få jeg kleppa tak i nå for å vise hvordan dette sees på i de to landene.
Ja, å late som at vesten er ustødig/på gli i sin posisjon overfor Russland og russisk deltakelse i OL er bare helt virkelighetsfjernt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:20 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:17 pm

Russise atlerer kommer ikke tilbake i OL 2024 eller OL 2026. Det er et minimum som vesten vil presse IOC på, og velger IOC å åpne døren for slike "nøytrale" utøvere så vil vestlige land og vestlige sponsorer trekke seg og OL legges dødt. Så enkelt er det.
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.
Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette. Og det aller viktigste er selvsagt at disse to OLene skal etter planen arrangeres i Frankrike og Italia. Å late som de kan presse igjennom et OL med russiske deltaktelse i et EU-land under dagens situasjon er mer en naivt, det er reneste RT-propaganda.
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...

Fakta

Legg inn av Fakta »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:32 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:20 pm
IOC kommer til å ha med seg USA, Storbritannia og Kina, samt resten av hele Asia, hele Afika og hele Amerika. Norden, samt kanskje Canada er land som kan tenkes å tenke på boikott, men som jeg har nevnt tidligere. Gangen fra misnøye til boikott er lang.
Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette. Og det aller viktigste er selvsagt at disse to OLene skal etter planen arrangeres i Frankrike og Italia. Å late som de kan presse igjennom et OL med russiske deltaktelse i et EU-land under dagens situasjon er mer en naivt, det er reneste RT-propaganda.
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...
Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:35 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:32 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:23 pm

Du må slutte å dikte opp ting. USA, Storbritannia, Canada og EU vil aldri tillatte russiske deltakelse i OL 2024 og 2026. Så enkelt er dette. Og det aller viktigste er selvsagt at disse to OLene skal etter planen arrangeres i Frankrike og Italia. Å late som de kan presse igjennom et OL med russiske deltaktelse i et EU-land under dagens situasjon er mer en naivt, det er reneste RT-propaganda.
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...
Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;
Ja, men her sier hun jo at hun ser problemer, men ikke at de ikke har snudd på erklæringen om at de skulle jobbe med å inkludere russere. Jeg er helt sikker på at IOC har kalkulert hvem og hva som er i russerspørsmålet, så vil tiden vise om det blir boikott eller ikke.

Jeg for min del er helt sikker på at det ikke komme til å bli noen boikott, og at vi ser russiske deltakere under nøytralt flagg i 2024.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 6:03 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:35 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:32 pm
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...
Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;
Ja, men her sier hun jo at hun ser problemer, men ikke at de ikke har snudd på erklæringen om at de skulle jobbe med å inkludere russere. Jeg er helt sikker på at IOC har kalkulert hvem og hva som er i russerspørsmålet, så vil tiden vise om det blir boikott eller ikke.

Jeg for min del er helt sikker på at det ikke komme til å bli noen boikott, og at vi ser russiske deltakere under nøytralt flagg i 2024.
Vent og se. Det korrupte IOC vil sette rublene i halsen når denne tornadoen av raseri møter dem.

Helvetes russervennlige pakk av noen idrettspamper.

Fakta

Legg inn av Fakta »

lok1 skrev: fre jan 27, 2023 6:03 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:35 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 5:32 pm
Som jeg sa i går, så var USA en av forkjemperne for at russiske deltakere skal få delta...
Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;
Ja, men her sier hun jo at hun ser problemer, men ikke at de ikke har snudd på erklæringen om at de skulle jobbe med å inkludere russere. Jeg er helt sikker på at IOC har kalkulert hvem og hva som er i russerspørsmålet, så vil tiden vise om det blir boikott eller ikke.

Jeg for min del er helt sikker på at det ikke komme til å bli noen boikott, og at vi ser russiske deltakere under nøytralt flagg i 2024.
Hun påpekte at IOC sin foreløpig løsning (som ble presentert tilbake i desember) var umulig gjennomføre. Så inntil IOC kommer med et opplegg som er mulig å håndheve vil døren være stengt.

Du misforstår noe viktig her, det blir selvsagt ikke noe boikott, fordi IOC ikke vil våge åpne for russiske atleter. Nettopp fordi vertslandet Frankrike, resten av EU, Storbritannia, USA, Canada, Japan, Sør-Korea og store deler av resten av verdenen vil presse IOC til å droppe en slik løsning, spesielt om det er i nærheten av deres løsning med "nøytralt lag" de siste 2 OLene. Som jeg nevnte, løsningen som kan aksepteres er IOC eget flyktninglag som Bach selv har lagt mye prestisje i. De atletene som vil konkurrere i OL må da inngå i dette laget og være underlagt IOC sitt flagg, utstyr, drakter m.m. Bare da kan man sikre noenlunde kontroll over hvordan disse "nøytrale" utøverne skal fremstå, og forhindre at Putin vil misbruke en slik åpning. Da snakker vi prestisjenederlag for Putin, at de russiske atletene er registrert som flyktninger fra det russiske regimet.

Fakta

Legg inn av Fakta »

PapaSmurf skrev: fre jan 27, 2023 6:06 pm
lok1 skrev: fre jan 27, 2023 6:03 pm
Fakta skrev: fre jan 27, 2023 5:35 pm

Du må slutte å dikte opp din egen virkelighet. Det den amerikanskje olympiske komiteen signert på i høst var at IOC skulle arbeid med planer for hvordan russiske atleter skulle etterhvert kunne vende tilbake. De var selv klare på at skillet IOC framsatte ville være umulig å kunne ettergå (at utøvere ikke hadde støttet krigen på noe vis). Det var forøvrig noe den olympiske komiteen fikk sterk kritikk for fra amerikanske myndigheter, utøvere og fans. Å bruke det som et bevis på at USA er på "gli" er direkte falskt.

Her ser du f.eks. hvordan dette ble presentert 12. desember
https://www.voanews.com/a/usopc-sees-im ... 73275.html;
Ja, men her sier hun jo at hun ser problemer, men ikke at de ikke har snudd på erklæringen om at de skulle jobbe med å inkludere russere. Jeg er helt sikker på at IOC har kalkulert hvem og hva som er i russerspørsmålet, så vil tiden vise om det blir boikott eller ikke.

Jeg for min del er helt sikker på at det ikke komme til å bli noen boikott, og at vi ser russiske deltakere under nøytralt flagg i 2024.
Vent og se. Det korrupte IOC vil sette rublene i halsen når denne tornadoen av raseri møter dem.

Helvetes russervennlige pakk av noen idrettspamper.
Ja, det er fullstendig meningsløst å tro at russiske sponsorer og sponsorer som støtter en slik løsning vil være i nærheten av å dekke opp de tunge internasjonale sponsorene som vil droppe IOC på et blunk om de går for en slik løsning.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Russland truer nesten daglig vesten med atomvåpen og utryddelse. De skal bombe Washington, lage flodbølge som oversvømmer Storbritannia, avvikle Ukraina som land osv...

Dette landet vil altså AUH og en del folk ha tilbake på idrettskartet....



Kan heller ikke si jeg har savnet russerne i idretten det siste drøye året. Ikke i det hele tatt faktisk

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Ifølge IOC var det stort flertall for å åpne for de russiske utøverne. Det virker som mange her inne ikke er villige til å ta inn over seg dette.

Vesten er viktig, ja, men resten av verden er sannsynligvis viktigere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»