VW ID.4

Svar
Ribba

Re: VW ID.4

Legg inn av Ribba »

henlie skrev: fre jan 27, 2023 8:38 am
► Show Spoiler
Samme med Q4'n til faren min, men jeg har forstått at dette er noe EU-tull som gjelder alle nyere biler? Glad jeg kun har adaptiv cruisecontrol på min...
På BMW'en min, som ble produsert i 1 kvartal 2021, så er det mulig å sette det opp mot brukerprofilen. På Toyota'en som ble produsert i 3 kvartal samme år, så må det slås av hver gang. Så et slikt regelverk må ha trådd i kraft etter 1 kvartal 2021.

Jan

Legg inn av Jan »

"Hvordan fungerer det? Egen strømmåler/abonnement på hjemmelader? Er der Easee?"

Borettslaget har avtale med Aneo mobility. De har satt opp en haug med ladere, og vi som lader har fast plass. Fakturaen går til sjefen, og ligger på ca kr 1,70/kwh eller 12-1500/mnd. Litt av en besparelse i forhold til diesel for 6-7.000. Siden det er et eksternt selskap som drifter ladingen, får vi ikke strømstøtte.

Jan

Legg inn av Jan »

En liten pussighet som jeg oppdaget i dag. Var inne på VW.de, altså den tyske siden for å sjekke om det var forskjell på utstyrsnivå i forhold til i Norge. Det var det. Stålfelger var standard, men som tilvalg kunne man velge alufelger med eksotiske navn som Hamar, Narvik og Drammen.
Jeg vet at de heter det på det norske markedet, men hadde trodd de het noe annet i bilens hjemland.

Someone

Legg inn av Someone »

Jan skrev: fre mai 05, 2023 9:46 pm En liten pussighet som jeg oppdaget i dag. Var inne på VW.de, altså den tyske siden for å sjekke om det var forskjell på utstyrsnivå i forhold til i Norge. Det var det. Stålfelger var standard, men som tilvalg kunne man velge alufelger med eksotiske navn som Hamar, Narvik og Drammen.
Jeg vet at de heter det på det norske markedet, men hadde trodd de het noe annet i bilens hjemland.
Tror bynavn på felger har blitt en VW-greie. Passeten min hadde Liverpool

Jan

Legg inn av Jan »

Rosmebraad spurte i en annen tråd "Hva er oppdatert status på ID4-kjøringen?"

Jo takk, Den fungerer utmerket som taxi. God plass, gode seter bare noen små bugs, som svart infotainmentskjerm innimellom. Retter seg selv etter restart.
Etter 8 mndr. irriterer jeg meg fortsatt over det som jeg har tatt opp tidligere, men lært meg å leve med det. Rekkeviddeangsten er borte, har stadig til gode å hurtiglade. Lader til 100% hjemme, og da holder det hele dagen.
Sitter fortsatt på gjerdet når det gjelder kjøp av elbil privat. Venter på noe bedre og penere
.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Kom opp noen greier på nett her:

Noen som byttet ratt på Golf 6. TIL et sånt med haptiske knapper. Godt at smaknlg stil er forskjellig!

Jan

Legg inn av Jan »

rosmebraad skrev: tor jun 29, 2023 6:21 pm Kom opp noen greier på nett her:

Noen som byttet ratt på Golf 6. TIL et sånt med haptiske knapper. Godt at smaknlg stil er forskjellig!
Du mener Golf 8 vel. Du hadde Golf 7. Golf 8 har samme knapper på rattet som ID.4

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jan skrev: tor jun 29, 2023 7:11 pm
rosmebraad skrev: tor jun 29, 2023 6:21 pm Kom opp noen greier på nett her:

Noen som byttet ratt på Golf 6. TIL et sånt med haptiske knapper. Godt at smaknlg stil er forskjellig!
Du mener Golf 8 vel. Du hadde Golf 7. Golf 8 har samme knapper på rattet som ID.4
Dessverre.
Jeg mener Golf 6. Altså ca. en 2012-modell. Hvor de tok av det opprinnelige/riktige rattret og satte inn et ratt med haptiskgreier fra ID4-eraen, altså 2022-stil.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jan skrev: tor jun 29, 2023 7:11 pm
rosmebraad skrev: tor jun 29, 2023 6:21 pm Kom opp noen greier på nett her:

Noen som byttet ratt på Golf 6. TIL et sånt med haptiske knapper. Godt at smaknlg stil er forskjellig!
Du mener Golf 8 vel. Du hadde Golf 7. Golf 8 har samme knapper på rattet som ID.4

Nå er 'algoritmen' på hugget her:
Jeg fikk opp en video der halvgammel Audi fikk byttet ratt TIL Q4-stil.
Og så: I lys av at enkelte mener Ionic 5 sliter uten bakrutevisker.
Her var det en med Volvo stv. som demonterte bakviskeren og plugget hullet!

Hver sin smak får'n si.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»