Tjaaahrnolds treningsleir.

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Tjaaahrnolds treningsleir.

Legg inn av Tjaaah »

Gjør en liten innsats for å kickstarte dette underforumet. Var ikke så aktiv her på gamle vgd selv, men tror det var noen som brukte det litt, så vi kan gi det et forsøk.

I denne tråden kan man:

- Skryte uhemmet av seg selv
- Skryte uhemmet av meg, dersom man ikke er meg
- Spørre om tips
- Gi uønskede tips ingen spurte om
- Sikkert mye mer

Det er også sikkert en del som har sittet litt for mye i ro det siste halvannet året, så hvis man skal prøve å bevege seg igjen, kan du også få kjeft av andre brukere hvis/når du feiler. Gratis motivasjon, med andre ord.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Fint initiativ.

Kan mod, dersom han leser dette, flytte min tråd fra mat&drikke forumet over hit, hvor det er mer relevant? Jeg orker ikke selv, siden jeg er så sliten av å trene. 💪🏻

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Starter med en liten dagens trening:

Ble litt volum på meg i dag, så etter en kort oppvarming gjorde man følgende:

4x5 pullups med vektvest
4x5 chinup
4x5 pullup nøytralt grep

4x15 stående hammer curls
4x15 stående roing med dumbbels

Trening hjemme og på treningsrom på jobben er som oftest veldig forskjellige økter for meg. Blir mest volumfokus hjemme, mens jeg går for tyngre økter på treningsrom.

Så får vi se om noen av dere andre også ønsker å være like kule og sterke som meg.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SlimWhitman skrev: tir jul 20, 2021 5:14 pm Fint initiativ.

Kan mod, dersom han leser dette, flytte min tråd fra mat&drikke forumet over hit, hvor det er mer relevant? Jeg orker ikke selv, siden jeg er så sliten av å trene. 💪🏻
Kostholdstråd ifht trening passer bra her ja.

Hyggelig å se at det er andre som er interessert i temaet.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Siden mange nå sliter med ettervirkningene av potetgullkorona, så lanserer jeg herved appen Pai Health som forslag her inne hos Tjaahcjob Ingebrigtsen's løpetråd.

Denne er laget av Rosenborg's fysiske trener og NTNU forsker Ulrik Wisløff, og hjelper deg å senke fysisk alder. Det man trenger er en smartwatch ala fitbit etc som måler puls.

Du får da poeng kalt Pai (ikke den typer du spiser, fokus nå!) for hver gang pulsen din kommer over et punkt regnet ut av alder, vekt og hvilepuls. Målet er 100 pai i uka (igjen, ikke den i frysedisken) som da vil senke din fysiske alder kontinuerlig. 100 pai i uka over tid (...) er bevist å gi deg 5 år lengre levetid.

Siden dette er puls vil gåturer, løpeturer, vekt-trening, sykling, moderering av dette forum.. Ja alt vil hjelpe.
Den finnes på appstore og der du finner apper.

Så kom igjen, sett igang med pai'ene! (ikke daiene, Tjaaah det er et annet forum)

Hvis ikke kommer Gjert og tar deg.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Tjaaah skrev: tir jul 20, 2021 5:15 pm Starter med en liten dagens trening:

Ble litt volum på meg i dag, så etter en kort oppvarming gjorde man følgende:

4x5 pullups med vektvest
4x5 chinup
4x5 pullup nøytralt grep

4x15 stående hammer curls
4x15 stående roing med dumbbels

Trening hjemme og på treningsrom på jobben er som oftest veldig forskjellige økter for meg. Blir mest volumfokus hjemme, mens jeg går for tyngre økter på treningsrom.

Så får vi se om noen av dere andre også ønsker å være like kule og sterke som meg.
Kult.

Hva tenker du (eller andre, for den saks skyld) om restitusjonstid? Jeg får litt blandede resultater når jeg leter etter svar på nettet.
Jeg trener jo minst 5 dager i uken, og det eneste som er felles for de øktene er 20-30 minutter på tredemølla. Etter det pleier jeg å trene enten rygg, ben eller armer. Men hvor langt bør det gå mellom hver gang man trener disse muskelgruppene? Har bena fått nok hviletid hvis jeg trente de på mandag, og igjen på torsdag?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SlimWhitman skrev: tir jul 20, 2021 7:38 pm
Kult.

Hva tenker du (eller andre, for den saks skyld) om restitusjonstid? Jeg får litt blandede resultater når jeg leter etter svar på nettet.
Jeg trener jo minst 5 dager i uken, og det eneste som er felles for de øktene er 20-30 minutter på tredemølla. Etter det pleier jeg å trene enten rygg, ben eller armer. Men hvor langt bør det gå mellom hver gang man trener disse muskelgruppene? Har bena fått nok hviletid hvis jeg trente de på mandag, og igjen på torsdag?
Jeg har rett og slett kommet frem til noe så kjedelig som å ta det på gefylen. Det finnes veldig mange forskjellige råd, fordi det er vanskelig å gi andre råd om hvordan kroppen deres fungerer. Selv har jeg lært min egen kropp så godt å kjenne, at jeg fort merker om jeg er for sliten, og at jeg da tror jeg kan risikere skade.

Så rådet er å prøve seg frem. Om du merker at ytelsen går ned på andre økten, så er du ikke helt restiuert, mest sannsynlig, men det er i seg selv ikke så farlig, så lenge du legger inn lengre restitusjonsperioder med jevne mellomrom.

To hele dager mellom trening bør imidlertid være mer enn bra nok for de fleste, så kan du heller ta en litt lengre pause om du ender opp med å føle deg mer og mer utmattet, tenker jeg.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Tjaaah skrev: tir jul 20, 2021 8:04 pm
SlimWhitman skrev: tir jul 20, 2021 7:38 pm
Kult.

Hva tenker du (eller andre, for den saks skyld) om restitusjonstid? Jeg får litt blandede resultater når jeg leter etter svar på nettet.
Jeg trener jo minst 5 dager i uken, og det eneste som er felles for de øktene er 20-30 minutter på tredemølla. Etter det pleier jeg å trene enten rygg, ben eller armer. Men hvor langt bør det gå mellom hver gang man trener disse muskelgruppene? Har bena fått nok hviletid hvis jeg trente de på mandag, og igjen på torsdag?
Jeg har rett og slett kommet frem til noe så kjedelig som å ta det på gefylen. Det finnes veldig mange forskjellige råd, fordi det er vanskelig å gi andre råd om hvordan kroppen deres fungerer. Selv har jeg lært min egen kropp så godt å kjenne, at jeg fort merker om jeg er for sliten, og at jeg da tror jeg kan risikere skade.

Så rådet er å prøve seg frem. Om du merker at ytelsen går ned på andre økten, så er du ikke helt restiuert, mest sannsynlig, men det er i seg selv ikke så farlig, så lenge du legger inn lengre restitusjonsperioder med jevne mellomrom.

To hele dager mellom trening bør imidlertid være mer enn bra nok for de fleste, så kan du heller ta en litt lengre pause om du ender opp med å føle deg mer og mer utmattet, tenker jeg.
Ok. Dårlig tegn da, at jeg allerede føler meg utmattet til enhver tid. :-/
Men takk for godt svar.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SlimWhitman skrev: tir jul 20, 2021 8:34 pm
Ok. Dårlig tegn da, at jeg allerede føler meg utmattet til enhver tid. :-/
Men takk for godt svar.
Det har ikke nødvendigvis noe med treningsmengden å gjøre. Den vanligste fellen folk går i, er at de undervurderer hvor viktig søvn er, og også nok energi inn. Altså hva og når man spiser.

Søvn er jo noe mange ikke får gjort noe med, dessverre. Men for min egen del, så trenger jeg 8 timer når jeg trener mye, ellers blir jeg utmattet og sliten.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Tjaaah skrev: tir jul 20, 2021 8:45 pm
SlimWhitman skrev: tir jul 20, 2021 8:34 pm
Ok. Dårlig tegn da, at jeg allerede føler meg utmattet til enhver tid. :-/
Men takk for godt svar.
Det har ikke nødvendigvis noe med treningsmengden å gjøre. Den vanligste fellen folk går i, er at de undervurderer hvor viktig søvn er, og også nok energi inn. Altså hva og når man spiser.

Søvn er jo noe mange ikke får gjort noe med, dessverre. Men for min egen del, så trenger jeg 8 timer når jeg trener mye, ellers blir jeg utmattet og sliten.
Fascinerende. Selv har jeg en nokså streng døgnrytme, jeg står alltid opp 05:00 og legger meg alltid 22:00. Kanskje litt for lite, men når jeg sier at jeg konstant er utmattet så er det, i tillegg til å være noe overdrevet, ikke på en 'trøtt' måte. Jeg kjenner det mer i musklene.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SlimWhitman skrev: tir jul 20, 2021 9:04 pm
Fascinerende. Selv har jeg en nokså streng døgnrytme, jeg står alltid opp 05:00 og legger meg alltid 22:00. Kanskje litt for lite, men når jeg sier at jeg konstant er utmattet så er det, i tillegg til å være noe overdrevet, ikke på en 'trøtt' måte. Jeg kjenner det mer i musklene.
Sover man for lite, vil man rett og slett trenge lengre tid før musklene får reparert seg. Nå høres det jo ut som om du gjør det ganske bra på søvnfronten da, men selv merker jeg godt forskjellen på 7 og 8, når jeg har perioder hvor jeg trener veldig mye.

Hvis du kjenner at musklene ikke får restituert seg skikkelig, så er jo det enkleste å gi de litt mer tid mellom øktene. Eventuelt kjøre det opplegget du har i noen uker, og ha mer pause i enkelte uker innimellom, for å la alt hente seg inn helt. Det er det jeg pleier å gjøre selv. Kjenner at jeg sliter meg mer og mer ned, og føler da jeg virkelig oppnår noe, før jeg tar en litt lengre pause.

Det er helt herlig å ha en 4-5 dagers pause, og så begynne på an igjen. Da føler man seg ofte ekstremt sterk, siden man er helt restituert.

Kan jo selvsagt også ha med kosthold å gjøre. Men der er jeg ikke noen ekspert akkurat. Bruker ofte shakes for å sørge for at jeg i hvert fall får i meg nok protein. Karbohydrater får jeg alltid nok av. Det går også an å eksperimentere litt med når og hva man spiser, i forhold til når man trener. Man kan stort sett gjøre ting så enkelt eller komplisert som man ønsker/har tid til.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Var inne i en ganske god stim nå frem til ferien kom. Trent styrke en til tre ganger i uken, turer på ski omtrent like ofte og jogget istedet etter at snøen endelig forsvant i mai.

Hvor mye jeg orker å jogge kjenner jeg avhenger av knærne. Begynte å løpe igjen for første gang på ti år nå i våres, og det krever litt tid å få muskulatur på plass. Har en gammel menisk-skade og vonde knær sånn ellers, så er litt usikker på som bare er manglende grunn-muskulatur og når jeg ikke burde pushe mer. Blir derfor litt lengre mellom øktene med løping, men den største bøygen er nok allikevel at jeg syns løping er JÆVLIG kjedelig. Med langrenn går det liksom av seg selv, men løpingen er en kamp mot å gidde å holde på lenger.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

palimpsest skrev: tir jul 20, 2021 10:21 pm Har en gammel menisk-skade og vonde knær sånn ellers
Jeg er også medlem av meniskkameratene. Merker veldig godt forskjell på asfalt og naturlig underlag. Heldigvis bor vi alle rett ved fjellet her i Bergen, så jeg kan kjapt komme meg opp til grus og jordstier.

Hater løping selv, men er veldig glad i fjellturer. De bratteste veiene opp på Ulriken her i Bergen gir en slags blanding av utholdenhetstrening og beintrening.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Søvn er nevnt her, og ikke bra om man har underskudd. Men er det noen som vet følgene av å sove for mye?
Hilsen C-menneske

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

lok1 skrev: ons jul 21, 2021 5:06 pm Søvn er nevnt her, og ikke bra om man har underskudd. Men er det noen som vet følgene av å sove for mye?
Hilsen C-menneske
Så vidt jeg vet så kan det være like skadelig som for lite søvn. Leste om dette en gang og husker ikke hvorfor, men jeg har merket selv tidligere når jeg har sovet 11-12 timer hvor “off” jeg har følt meg resten av dagen etter jeg våkna. Det gjør det også vanskeligere å sovne på et fornuftig tidspunkt på kvelden.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Kjenner til off-følelsen. Samtidig så blir det jo gjerne ett minde måltid om dagen, så noen færre kalorier blir det jo.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

SlimWhitman skrev: ons jul 21, 2021 5:19 pm Så vidt jeg vet så kan det være like skadelig som for lite søvn. Leste om dette en gang og husker ikke hvorfor, men jeg har merket selv tidligere når jeg har sovet 11-12 timer hvor “off” jeg har følt meg resten av dagen etter jeg våkna. Det gjør det også vanskeligere å sovne på et fornuftig tidspunkt på kvelden.
Det kan så absolutt være noe i det.
Her er en artikkel fra et seriøst medisinsk nettsted om akkurat dette.
Men om selve forholdet mellom mye søvn og problemet alltid er at søven gir det, og ikke at et problem gir mye søvn er også en sak da.
Men her
https://www.webmd.com/sleep-disorders/p ... ersleeping

Jeg har ikke nidlest artikkelen selv. :|

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

palimpsest skrev: tir jul 20, 2021 10:21 pm Blir derfor litt lengre mellom øktene med løping, men den største bøygen er nok allikevel at jeg syns løping er JÆVLIG kjedelig. Med langrenn går det liksom av seg selv, men løpingen er en kamp mot å gidde å holde på lenger.
Stavgang kan være en fin avveksling eller trening i seg selv.
Ingrid Kristiansen har en fin sak her: og dette er tøft når man legger mye i det.

Ellers kan man jo ha litt mer moderat som her:

Videre er såkalt Power-walk en fin sak:
En mellomting mellom vanlig gåing og kappgang (i kappgang har man jo rette knær og diverse, noe som sliter voldsomt).

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

return_of_drakkar skrev: tor jul 22, 2021 10:53 am
SlimWhitman skrev: ons jul 21, 2021 5:19 pm Så vidt jeg vet så kan det være like skadelig som for lite søvn. Leste om dette en gang og husker ikke hvorfor, men jeg har merket selv tidligere når jeg har sovet 11-12 timer hvor “off” jeg har følt meg resten av dagen etter jeg våkna. Det gjør det også vanskeligere å sovne på et fornuftig tidspunkt på kvelden.
Det kan så absolutt være noe i det.
Her er en artikkel fra et seriøst medisinsk nettsted om akkurat dette.
Men om selve forholdet mellom mye søvn og problemet alltid er at søven gir det, og ikke at et problem gir mye søvn er også en sak da.
Men her
https://www.webmd.com/sleep-disorders/p ... ersleeping

Jeg har ikke nidlest artikkelen selv. :|
Jeg kan gå god for å ha vondt i ryggen og ha hodepine hvertfall, og det etter kun èn natt av å dra seg noen timer ekstra i senga èn natt. Det gjorde jeg ekstremt mye tidligere i livet mitt, i 20-årene, og selv om jeg nå nærmer meg 40 føler jeg meg mye friskere enn den gangen av å være streng med egen døgnrytme nå. Tipper det spiller inn en del når det kommer til psykisk helse også; at rett og slett det å stå tidlig opp og være aktiv, ikke være lat og få mest mulig gjort i løpet av en dag fører til økt produksjon og derav mestringsfølelse og selvtillit.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

SlimWhitman skrev: tor jul 22, 2021 12:18 pm Tipper det spiller inn en del når det kommer til psykisk helse også; at rett og slett det å stå tidlig opp og være aktiv, ikke være lat og få mest mulig gjort i løpet av en dag fører til økt produksjon og derav mestringsfølelse og selvtillit.
Det er nok mye sant i det du sier her om å få gjort noe og mestring og selvtilit.
Vi er slik skrudd sammen, de fleste av oss, at det å få gjort ting gir noe positivt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SlimWhitman skrev: tor jul 22, 2021 12:18 pm Tipper det spiller inn en del når det kommer til psykisk helse også; at rett og slett det å stå tidlig opp og være aktiv, ikke være lat og få mest mulig gjort i løpet av en dag fører til økt produksjon og derav mestringsfølelse og selvtillit.
Selvtilit og bedre mental helse er nok den største fordelen man kan få av selv moderate treningsmengder. Man kommer inn i en god sirkel hvor man får mer overskudd, føler seg bedre med seg selv og orker mer og mer. Det er også lettere å sove godt når man tar seg ut i løpet av dagen, som igjen bidrar positivt til alt dette.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Første tur på gymmen idag etter fem uker ferie. Ser frem til å være støl og keitete imorgen.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

palimpsest skrev: man jul 26, 2021 10:58 am Første tur på gymmen idag etter fem uker ferie. Ser frem til å være støl og keitete imorgen.
Det hadde jeg også for et par måneders tid siden, siden det var evigheter siden sist jeg hadde trent. Bare at jeg var støl i en uke, og ute av stand til å gjøre noe annet enn å sitte i ro. Tok kanskje litt for hardt i til å begynne med... Da har jeg hvertfall lært det til neste gan! :shock:

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SlimWhitman skrev: man jul 26, 2021 4:31 pm
Det hadde jeg også for et par måneders tid siden, siden det var evigheter siden sist jeg hadde trent. Bare at jeg var støl i en uke, og ute av stand til å gjøre noe annet enn å sitte i ro. Tok kanskje litt for hardt i til å begynne med... Da har jeg hvertfall lært det til neste gan! :shock:
Best å starte rolig, ja. Ekstremt skadepotensiale når man starter opp igjen. Og særlig i vår alder, (sukk).

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Snek inn en liten skulderøkt i dag, før nattjobbing.

Varmer som oftest først opp med noen repitisjoner av øvelsene jeg skal gjøre, veldig sakte og kontrollert, med lette vekter.

4x5 Stående reverse flyes
4x5 Skulderpress, manualer med nøytralt grep
4x5 Lateral raise
4X5 Shrugs

Gjentok så alt, 2x15, med lettere vekter.

Kjapt og enkelt. Når jeg ikke har så mye tid foretrekker jeg å fokusere på å gjøre en muskelgruppe skikkelig, fremfor å bare pløye over alt litt. Jeg pleier å ha rimelig korte pauser mellom settene, så dette tar ikke så fryktelig lang tid.

Rotet litt med det her, men kan legge til at jeg gjør alle øvelser stående, når jeg kan. Da sniker man fort inn litt trening til kjerne, og diverse støttemuskler. Baksiden med dette, er selvsagt at man isolerer litt mindre, hvis det er det man er ute etter.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Klapp på skulderen til deg, Tjaaah.

Selv har jeg alltid «glemt» å trene skuldrene. Jeg er så svak i dem, så det er ikke noe moro å trene dem, så da dropper jeg det, så da blir jeg svak i dem, så da blir det ikke noe moro, så da dropper jeg, ........ Er helt latterlig uproporsjonalt svak i skuldrene i forhold til absolutt alle andre muskelgrupper. :lol:

Når jeg omsider fullfører dørstokkmila igjen så skal jeg kanskje prøve å legge inn en egen skulderdag, da.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Tjaaah skrev: man jul 26, 2021 5:32 pm Snek inn en liten skulderøkt i dag, før nattjobbing.

Varmer som oftest først opp med noen repitisjoner av øvelsene jeg skal gjøre, veldig sakte og kontrollert, med lette vekter.

4x5 Stående reverse flyes
4x5 Skulderpress, manualer med nøytralt grep
4x5 Lateral raise
4X5 Shrugs

Gjentok så alt, 2x15, med lettere vekter.

Kjapt og enkelt. Når jeg ikke har så mye tid foretrekker jeg å fokusere på å gjøre en muskelgruppe skikkelig, fremfor å bare pløye over alt litt. Jeg pleier å ha rimelig korte pauser mellom settene, så dette tar ikke så fryktelig lang tid.

Rotet litt med det her, men kan legge til at jeg gjør alle øvelser stående, når jeg kan. Da sniker man fort inn litt trening til kjerne, og diverse støttemuskler. Baksiden med dette, er selvsagt at man isolerer litt mindre, hvis det er det man er ute etter.
Flott dette! På en skala fra en til ti; hvor bøs vil du anse deg selv?

MVH :!:

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TheIceman10 skrev: ons jul 28, 2021 4:43 pm Flott dette! På en skala fra en til ti; hvor bøs vil du anse deg selv?

MVH :!:
Veldig vanskelig å svare på, da det finnes mennesker som i tillegg til å langt bedre genetisk grunnlag enn meg, tar noko attåt, som flytter standarden hinsides forbi hva jeg noensinne kan oppnå.

Av hva jeg kan få til naturlig, vil jeg kanskje si en 7 av 10.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Mulig å spørre hva du har i 1RM i forskjellige baseøvelser? F.eks. markløft, knebøy, benkpress, skulderpress, evt pullups (antall/ekstravekt)? Sleng gjerne med høyde og kroppsvekt også :D

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

tomi skrev: ons jul 28, 2021 4:55 pm Mulig å spørre hva du har i 1RM i forskjellige baseøvelser? F.eks. markløft, knebøy, benkpress, skulderpress, evt pullups (antall/ekstravekt)? Sleng gjerne med høyde og kroppsvekt også :D
Veldig enkelt svar. Aner ikke. Tør ikke. Vil ikke. Hehe. Jeg er 35, så det utgår. Jeg trener ellers mye volum, og ser nok sterkere ut enn jeg faktisk er, i hvert fall når det kommer til 1RM. Jeg har mer utholdenhet enn umiddelbar styrke. Jeg er 185cm. Veier 87 kg.

Vektvesten jeg bruker hjemme nå, er på 15 kg, så det er 87+15 når jeg tar 4x5 pullups og samme med dips. Jeg bruker 25kgs manualer til skulderpress. Går jeg høyere enn det, kjenner jeg ubehag i skuldrene, og er redd for det, da jeg også spiller mye gitar. Markløft og knebøy/benpress trener jeg egentlig bare volum på, og mest for at det ikke skal se helt latterlig ut, eller være for svakt til å støtte resten. Går også mye i fjellet, harde oppoverbakker er også rimelig god trening for bein.

Benkpress gjør jeg ikke, trener alltid alene. Farlig. Bruker vektvest hjemme, har sånne håntakgreier, for bedre ROM. Bruker også manualer, liggende på benk, da er dødspotensialet minimert, hehe. På jobben har vi treningsrom hvor jeg bruker diverse maskiner til dette, så blir mer isolering der. Veldig vanskelig å spå hva jeg hadde klart i benkpress, da jeg ikke er vant til øvelsen. Det hadde nok vært en del mindre enn hva folk ville tippet, tror jeg.

Uten ekstra vekt klarte jeg 14 pullups forrige gang jeg prøvde det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»