Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av SirJames »

Taboo er klasse, må nok ta et gjensyn før sesong 2 her også

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Sesong 2 av Taboo tror jeg ikke på før jeg ser den ligger ute på en streamingtjeneste :lol:

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

SirJames skrev: fre jan 27, 2023 8:05 pm
TheBaseline skrev: fre jan 27, 2023 5:14 pm Snøjenta på Netflix.
Var den severdig?
Bare sett to episoder, men syntes de var bra.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

ElGuaje skrev: fre jan 27, 2023 11:42 pm The White Lotus sesong 2

Synes dette var en god sesong, og likte denne bedre enn den første sesongen.

Helt motsatt her. Synes spesielt karakterene var mer spennende i sesong 1. Mer fokus på selve hotellet og de ansatte der, i samspill med gjestene. Mens sesong 2 følte jeg kun handlet om gjestene, og attpåtil storyen rundt Stiflers Mom fikk jeg mer enn nok av i førstesesongen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

qbah skrev: lør jan 28, 2023 9:29 am
ElGuaje skrev: fre jan 27, 2023 11:42 pm The White Lotus sesong 2

Synes dette var en god sesong, og likte denne bedre enn den første sesongen.

Helt motsatt her. Synes spesielt karakterene var mer spennende i sesong 1. Mer fokus på selve hotellet og de ansatte der, i samspill med gjestene. Mens sesong 2 følte jeg kun handlet om gjestene, og attpåtil storyen rundt Stiflers Mom fikk jeg mer enn nok av i førstesesongen.
Ser det er litt splitt her ja om hvilken sesong folk liker best. Får kanskje se sesong 1 på nytt ved en senere anledning, da den ikke traff meg helt da jeg så den i fjor.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

ElGuaje skrev: lør jan 28, 2023 11:07 am
qbah skrev: lør jan 28, 2023 9:29 am
ElGuaje skrev: fre jan 27, 2023 11:42 pm The White Lotus sesong 2

Synes dette var en god sesong, og likte denne bedre enn den første sesongen.

Helt motsatt her. Synes spesielt karakterene var mer spennende i sesong 1. Mer fokus på selve hotellet og de ansatte der, i samspill med gjestene. Mens sesong 2 følte jeg kun handlet om gjestene, og attpåtil storyen rundt Stiflers Mom fikk jeg mer enn nok av i førstesesongen.
Ser det er litt splitt her ja om hvilken sesong folk liker best. Får kanskje se sesong 1 på nytt ved en senere anledning, da den ikke traff meg helt da jeg så den i fjor.
Sesong 1 var meget bra, dette er stor underholdning og gode skuespillere. Har ikke sett sesong 2, veldig spent på om den er like bra. Noe av det beste på lenge.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Fauda, sesong 4. Alltid bra.

Pågående 1923, litt skuffet og frykter dette blir teit. For mye tidsepokefjas, nå skal Afrika og jakt med, irske sauebønder og slemme baptistiske kirker og overgrep mot indianerne og snart kommer det vel inn noen overkaraktererte italienere inn i spritforbud-temaet også. Kunne vi ikke bare fått noen cowboyer og en og annen T-Ford?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

B.O.B. skrev: lør jan 28, 2023 12:51 pm Fauda, sesong 4. Alltid bra.

Pågående 1923, litt skuffet og frykter dette blir teit. For mye tidsepokefjas, nå skal Afrika og jakt med, irske sauebønder og slemme baptistiske kirker og overgrep mot indianerne og snart kommer det vel inn noen overkaraktererte italienere inn i spritforbud-temaet også. Kunne vi ikke bare fått noen cowboyer og en og annen T-Ford?
Litt enig angående 1923. 1883 seiler foreløpig opp som en soleklar vinner av de tre seriene som er sammenkoblet.

eppaen

Legg inn av eppaen »

B.O.B. skrev: lør jan 28, 2023 12:51 pm Fauda, sesong 4. Alltid bra.

Pågående 1923, litt skuffet og frykter dette blir teit. For mye tidsepokefjas, nå skal Afrika og jakt med, irske sauebønder og slemme baptistiske kirker og overgrep mot indianerne og snart kommer det vel inn noen overkaraktererte italienere inn i spritforbud-temaet også. Kunne vi ikke bare fått noen cowboyer og en og annen T-Ford?
Pokker jeg må hive meg på Fauda igjen. Glemt litt ut.

SirJames

Legg inn av SirJames »

izzet2015 skrev: lør jan 28, 2023 12:46 pm
ElGuaje skrev: lør jan 28, 2023 11:07 am
qbah skrev: lør jan 28, 2023 9:29 am


Helt motsatt her. Synes spesielt karakterene var mer spennende i sesong 1. Mer fokus på selve hotellet og de ansatte der, i samspill med gjestene. Mens sesong 2 følte jeg kun handlet om gjestene, og attpåtil storyen rundt Stiflers Mom fikk jeg mer enn nok av i førstesesongen.
Ser det er litt splitt her ja om hvilken sesong folk liker best. Får kanskje se sesong 1 på nytt ved en senere anledning, da den ikke traff meg helt da jeg så den i fjor.
Sesong 1 var meget bra, dette er stor underholdning og gode skuespillere. Har ikke sett sesong 2, veldig spent på om den er like bra. Noe av det beste på lenge.
Litt for mye sex og vold i sesong 2, synes jeg

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

:twisted: White Lotus er noe av det rareste jeg har sett på år og dag. Flotte karakterer. Ser noen er opptatt av sex og vold. Ja vi har våre problemer- Gleder meg til fortsettelsen! :twisted:

kibby

Legg inn av kibby »

qbah skrev: lør jan 28, 2023 9:29 am
ElGuaje skrev: fre jan 27, 2023 11:42 pm The White Lotus sesong 2

Synes dette var en god sesong, og likte denne bedre enn den første sesongen.

Helt motsatt her. Synes spesielt karakterene var mer spennende i sesong 1. Mer fokus på selve hotellet og de ansatte der, i samspill med gjestene. Mens sesong 2 følte jeg kun handlet om gjestene, og attpåtil storyen rundt Stiflers Mom fikk jeg mer enn nok av i førstesesongen.
Stiller meg 100 % bak dette.

Men setningen: "These gays are trying to murder me" har blitt ikonisk :lol:

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Ga meg etter to episoder av sesong to av White Lotus. Kjedelige karakterer, kjedelig story. Ser på The Last of Us for tiden, fin-fin serie.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

nottimagiche skrev: lør jan 28, 2023 10:54 pm Ga meg etter to episoder av sesong to av White Lotus. Kjedelige karakterer, kjedelig story. Ser på The Last of Us for tiden, fin-fin serie.

Forståelig nok. Sesong to kom liksom aldri i gang. Og hvis du lurer, den fortsetter i samme spor.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

kibby skrev: lør jan 28, 2023 10:33 pm
qbah skrev: lør jan 28, 2023 9:29 am
ElGuaje skrev: fre jan 27, 2023 11:42 pm The White Lotus sesong 2

Synes dette var en god sesong, og likte denne bedre enn den første sesongen.

Helt motsatt her. Synes spesielt karakterene var mer spennende i sesong 1. Mer fokus på selve hotellet og de ansatte der, i samspill med gjestene. Mens sesong 2 følte jeg kun handlet om gjestene, og attpåtil storyen rundt Stiflers Mom fikk jeg mer enn nok av i førstesesongen.
Stiller meg 100 % bak dette.

Men setningen: "These gays are trying to murder me" har blitt ikonisk :lol:

Haha, sant nok. De scenene der var rimelig episke.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Da har jeg brukt noen timer av dagen til å pløye gjennom hele denne tråden fra start til slutt, og laget meg en liste over alle serier jeg ikke har sett gjennom årenes løp, som har fått god omtale i tråden her. Det er mange legendariske serier jeg aldri har fått tid til å begynne på. Liker serier i neste alle sjangere. Noen favorittserier jeg kommer på i farta er Breaking Bad, Better Call Saul, Bosch, Game of Thrones, Twin Peaks, Papirhuset (spes de første sesongene), Band of Brothers, Prison Break, 24 - får å ta litt blanda drops fra både eldre dager og nyere tid.

Siste serie jeg så var The Playlist (Netflix) som handler om Spotify. Den skal få 7/10 av meg. Er programmerer, så tenkte det kunne være en interessant serie. Miniserie på 6 episoder, så gjorde den ferdig på en halv uke. Som familiefar i full jobb har jeg ikke tid til å binge serier - men når jeg ser på lista som jeg nå har laget meg ved å skumme gjennom denne tråden, så skulle jeg ønske jeg hadde litt mer tid. Etter å ha lest i tråden har jeg plukket opp ting jeg ikke visste eksisterte. Feks 'venteserie'. hehe. Når dere ser lista så skjønner dere at jeg har nok av gode serier og velge i. Etter jeg var ferdig med The Playlist ante jeg ikke hva jeg skulle begynne på, derfor laget jeg denne listen:

TV serier som kan sjekkes ut:
Bosch Legacy
Sopranos
The Leftovers
Boardwalk Empire
The Wire
Line of Duty
Broen
Succession
The Bear (Disney+)
The White Lotus (HBO)
Sons of Anarchy
The Boys
Peacemaker
Taboo
Inbetweens
The Kominsky Method
Estonia
Historiske vendepunkt: 11. september og krigen mot terror
Snabba Cash (Netflix)
Lambs of God (HBO)
Shadow and Bone
Downton Abbey
Ted Lasso
Midnight Mass
Alice in Borderland
Kastanjemannen på Netflix
Animal Kingdom
Billions
The Black List
Brooklyn Nine-Nine
Curb Your Enthusiasm
Yellowstone
1883
Reservation Dogs (Disney+)
Dopesick (Disney+)
Mare of Easttown
Loki
Wheel of Time
Arcane (Netflix)
Love, Death & Robots
The Great (HBO)
Six Feet Under
West Wing
The Shield (Viaplay)
Dexter
Taskmaster (Kongen befaler UK) (Discovery+)
Mayor of Kingstown
Homeland (se ferdig?)
The Book of Boba Fett
The Mandalorian
Obi wan Kenobi
Andor (Disney+)
Archive 81 (Netflix)
After Life (se ferdig)
Yellowjackets
Omgitt av fiender
Reacher (Amazon Prime)
The Equalizer
Bloodline
Seal Team
Furia
All of Us Are Dead (Netflix)
We need to talk about Cosby (Paramount+)
Leonardo
Warrior (HBO, 2019)
Smiling Friends
From
Lost (se mer av denne?)
Pørni
Peaky Blinders (se ferdig)
Haepiniseu
Le Bureau
The Last Kingdom (se ferdig)
Into the west
Mayans MC
Winning Time
Schitts Creek
Killing Eve
The Eightees
The Nineties
Severance (2022 på AppleTV)
Extras (Gervais)
The Dropout
We Own This City
The Tourist(HBO Max).
Slow Horses (2022)
Clark (Netflix)
Tokyo Vice(HBO Max)
Man in the Arena: Tom Brady
Barry
Person of interest (HBO)
The Umbrella Academy
The Old Man
Gangs of London
Banshee
The Terminal List (2022)
Westworld (se ferdig?)
Black Bird (2022) (Apple+)
The Cleaner
For All Mankind
The Expanse
Dark
Joe Pickett (TV2 Play)
Den som dræber - i mørket (NRK)
Under the banner of heaven (Disney +)
The King of Pigs (2022)
Mindhunter
Anatomy of a Scandal
Parks And Recreation
Spies og morgenbolledamerne
A league of their own
Elite
The Haunting of Hill House
Carnivale
The Cry (TV2)
The Devil Next Door (Netflix)
The Chair(Netflix)
The Watcher (Netflix)
Barbarer sesong 1 (Netflix)
The Peripheral (Amazon Prime)
I am a Stalker
The Devil's Hour (2022)
Forbrydelsen
The Trials of Gabriel Fernandez (Netflix)
1899 (Netflix)
Rogue Heroes (Hbo Max)
Tulsa king (Sky Showtime)
Irreverent
The English (Amazon Prime)
Lillyhammer
The Rings of Power
Last: Jøder
Jack Ryan (Amazon Prime)
Shameless US
Welcome to Wrexham
Kaleidoscope (Netflix)
Colin fra regnskap (NRK TV)
Your Honor
Vikings: Valhalla (se ferdig?)
Bad Sisters (2022)

Så hvor begynner jeg?? Hehe. Har lagt noen av de mest opplagte valgene øverst på liste, men for det meste står de mer eller mindre kronologisk utfra når dem er nevnt i tråden her. Men har som sagt ikke så veldig mye dødtid. Kan rekke 10-15 episoder per uke sånn ca. Så noen av disse seriene blir jo veldig lange prosjekter for min del. Har også mange serier som jeg en gang har begynt på, men som ikke er sett ferdig enda. Har jo ikke alle strømmetjenster heller - så mye her jeg ikke har tilgang på per dags dato. Men bare skrevet ned hvor serien går når dere har skrevet det i tråden - ikke så ofte dere gjør det - og mange ser vel torrents, så da er jo ikke det aktuelt. Tenkte kanskje å søke opp alle seriene på imdb også, men vet ikke om det er overkill liksom, for føler jeg har nok å velge i uansett. haha. Er det bare å begynne på Sopranos eller The Wire? Eller noe annet? Har begynt på begge disse to tidligere, men bare sett en episode eller to - skjønner at dette er serier man må først bli kjent med persongalleriet før man blir hektet. Succession og The Bear har også fått mye skryt. Kanskje begynne på en av disse heller? Eller hva med Broen? Sons of Anarchy? Eller The Leftovers kanskje? Fikk også tonnevis med skryt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

For en liste! Har sett mange av disse, er jo nesten umulig å plukke ut enkelte. Vil bare gi et tips siden det meste er internasjonale serier. Sjekk ut Broen, en fantastisk serie som er nærmere hjemmet, med Sofia Helin som spiller bare helt enormt. Kan være greit innimellom alle engelskspråklige.

SirJames

Legg inn av SirJames »

CrimsonKing skrev: søn jan 29, 2023 12:20 am Da har jeg brukt noen timer av dagen til å pløye gjennom hele denne tråden fra start til slutt, og laget meg en liste over alle serier jeg ikke har sett gjennom årenes løp, som har fått god omtale i tråden her. Det er mange legendariske serier jeg aldri har fått tid til å begynne på. Liker serier i neste alle sjangere. Noen favorittserier jeg kommer på i farta er Breaking Bad, Better Call Saul, Bosch, Game of Thrones, Twin Peaks, Papirhuset (spes de første sesongene), Band of Brothers, Prison Break, 24 - får å ta litt blanda drops fra både eldre dager og nyere tid.

Siste serie jeg så var The Playlist (Netflix) som handler om Spotify. Den skal få 7/10 av meg. Er programmerer, så tenkte det kunne være en interessant serie. Miniserie på 6 episoder, så gjorde den ferdig på en halv uke. Som familiefar i full jobb har jeg ikke tid til å binge serier - men når jeg ser på lista som jeg nå har laget meg ved å skumme gjennom denne tråden, så skulle jeg ønske jeg hadde litt mer tid. Etter å ha lest i tråden har jeg plukket opp ting jeg ikke visste eksisterte. Feks 'venteserie'. hehe. Når dere ser lista så skjønner dere at jeg har nok av gode serier og velge i. Etter jeg var ferdig med The Playlist ante jeg ikke hva jeg skulle begynne på, derfor laget jeg denne listen:

TV serier som kan sjekkes ut:
Bosch Legacy
Sopranos
The Leftovers
Boardwalk Empire
The Wire
Line of Duty
Broen
Succession
The Bear (Disney+)
The White Lotus (HBO)
Sons of Anarchy
The Boys
Peacemaker
Taboo
Inbetweens
The Kominsky Method
Estonia
Historiske vendepunkt: 11. september og krigen mot terror
Snabba Cash (Netflix)
Lambs of God (HBO)
Shadow and Bone
Downton Abbey
Ted Lasso
Midnight Mass
Alice in Borderland
Kastanjemannen på Netflix
Animal Kingdom
Billions
The Black List
Brooklyn Nine-Nine
Curb Your Enthusiasm
Yellowstone
1883
Reservation Dogs (Disney+)
Dopesick (Disney+)
Mare of Easttown
Loki
Wheel of Time
Arcane (Netflix)
Love, Death & Robots
The Great (HBO)
Six Feet Under
West Wing
The Shield (Viaplay)
Dexter
Taskmaster (Kongen befaler UK) (Discovery+)
Mayor of Kingstown
Homeland (se ferdig?)
The Book of Boba Fett
The Mandalorian
Obi wan Kenobi
Andor (Disney+)
Archive 81 (Netflix)
After Life (se ferdig)
Yellowjackets
Omgitt av fiender
Reacher (Amazon Prime)
The Equalizer
Bloodline
Seal Team
Furia
All of Us Are Dead (Netflix)
We need to talk about Cosby (Paramount+)
Leonardo
Warrior (HBO, 2019)
Smiling Friends
From
Lost (se mer av denne?)
Pørni
Peaky Blinders (se ferdig)
Haepiniseu
Le Bureau
The Last Kingdom (se ferdig)
Into the west
Mayans MC
Winning Time
Schitts Creek
Killing Eve
The Eightees
The Nineties
Severance (2022 på AppleTV)
Extras (Gervais)
The Dropout
We Own This City
The Tourist(HBO Max).
Slow Horses (2022)
Clark (Netflix)
Tokyo Vice(HBO Max)
Man in the Arena: Tom Brady
Barry
Person of interest (HBO)
The Umbrella Academy
The Old Man
Gangs of London
Banshee
The Terminal List (2022)
Westworld (se ferdig?)
Black Bird (2022) (Apple+)
The Cleaner
For All Mankind
The Expanse
Dark
Joe Pickett (TV2 Play)
Den som dræber - i mørket (NRK)
Under the banner of heaven (Disney +)
The King of Pigs (2022)
Mindhunter
Anatomy of a Scandal
Parks And Recreation
Spies og morgenbolledamerne
A league of their own
Elite
The Haunting of Hill House
Carnivale
The Cry (TV2)
The Devil Next Door (Netflix)
The Chair(Netflix)
The Watcher (Netflix)
Barbarer sesong 1 (Netflix)
The Peripheral (Amazon Prime)
I am a Stalker
The Devil's Hour (2022)
Forbrydelsen
The Trials of Gabriel Fernandez (Netflix)
1899 (Netflix)
Rogue Heroes (Hbo Max)
Tulsa king (Sky Showtime)
Irreverent
The English (Amazon Prime)
Lillyhammer
The Rings of Power
Last: Jøder
Jack Ryan (Amazon Prime)
Shameless US
Welcome to Wrexham
Kaleidoscope (Netflix)
Colin fra regnskap (NRK TV)
Your Honor
Vikings: Valhalla (se ferdig?)
Bad Sisters (2022)
:shock: :shock: :shock:

Du har MYE god underholdning foran deg....for å si det forsiktig..

Her kan du også legge til "Bosch", som kom før "Bosch Legacy"

Jeg ville begynt med de jeg har uthevet, men det blir som å velge godis i verdens største godteributikk;

Whatever you choose, you can't go wrong..

Enjoy 🤩

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Bosch sesong 1-7 ble jeg ferdig med nå i januar. Fantastisk serie - og jeg nevnte den i mitt innlegg som en av mine favorittserier. Digger også åpningsmelodien. Chaught a Ghost - Can't let go. Setter stemningen :) Titus er legende - enkelt og greit.
Takk for tips allerede. Har gjort mange dårlige valg på serievalg også opp gjennom. Har blitt mye tilfeldige valg utfra hva som blir anbefalt i strømmetjenesten. Men nå har jeg et kart så jeg kan gjøre litt bedre valg enn å pine meg gjennom serier som Devs og You :p Hvorfor velge terning 3 når jeg har mange 10ere og velge blant :)

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

ehall skrev: søn jan 29, 2023 12:43 am For en liste! Har sett mange av disse, er jo nesten umulig å plukke ut enkelte. Vil bare gi et tips siden det meste er internasjonale serier. Sjekk ut Broen, en fantastisk serie som er nærmere hjemmet, med Sofia Helin som spiller bare helt enormt. Kan være greit innimellom alle engelskspråklige.
Har hørt mye prat om Broen ja. Den gikk kanskje på NRK eller? Jeg så den i hvert fall aldri på lineær-TV hvorenn den gikk. Men mange skrøt av den da den gikk. Liker godt dansk og svensk krim. Har sett alle Beck og Wallander tror jeg. Og masse annet; men kanskje mest film. Ser Last of Us nå, men lurer på om enten Broen eller The Leftovers blir neste serie jeg starter på, som jeg kan se mens man venter på neste episode av Last of Us.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Det er forøvrig 140 serier på den lista :lol:

eppaen

Legg inn av eppaen »

CrimsonKing skrev: søn jan 29, 2023 2:02 am Det er forøvrig 140 serier på den lista :lol:
Vil også utheve Line of Duty - finnes knapt bedre i sjangeren. Dexter er jo også noe helt eget og var vanvittig populær i sine prime.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

CrimsonKing skrev: søn jan 29, 2023 12:20 am Da har jeg brukt noen timer av dagen til å pløye gjennom hele denne tråden fra start til slutt, og laget meg en liste over alle serier jeg ikke har sett gjennom årenes løp, som har fått god omtale i tråden her. Det er mange legendariske serier jeg aldri har fått tid til å begynne på. Liker serier i neste alle sjangere. Noen favorittserier jeg kommer på i farta er Breaking Bad, Better Call Saul, Bosch, Game of Thrones, Twin Peaks, Papirhuset (spes de første sesongene), Band of Brothers, Prison Break, 24 - får å ta litt blanda drops fra både eldre dager og nyere tid.

Siste serie jeg så var The Playlist (Netflix) som handler om Spotify. Den skal få 7/10 av meg. Er programmerer, så tenkte det kunne være en interessant serie. Miniserie på 6 episoder, så gjorde den ferdig på en halv uke. Som familiefar i full jobb har jeg ikke tid til å binge serier - men når jeg ser på lista som jeg nå har laget meg ved å skumme gjennom denne tråden, så skulle jeg ønske jeg hadde litt mer tid. Etter å ha lest i tråden har jeg plukket opp ting jeg ikke visste eksisterte. Feks 'venteserie'. hehe. Når dere ser lista så skjønner dere at jeg har nok av gode serier og velge i. Etter jeg var ferdig med The Playlist ante jeg ikke hva jeg skulle begynne på, derfor laget jeg denne listen:

TV serier som kan sjekkes ut:
Bosch Legacy
Sopranos
The Leftovers
Boardwalk Empire
The Wire
Line of Duty
Broen
Succession
The Bear (Disney+)
The White Lotus (HBO)
Sons of Anarchy
The Boys
Peacemaker
Taboo
Inbetweens
The Kominsky Method
Estonia
Historiske vendepunkt: 11. september og krigen mot terror
Snabba Cash (Netflix)
Lambs of God (HBO)
Shadow and Bone
Downton Abbey
Ted Lasso
Midnight Mass
Alice in Borderland
Kastanjemannen på Netflix
Animal Kingdom
Billions
The Black List
Brooklyn Nine-Nine
Curb Your Enthusiasm
Yellowstone
1883
Reservation Dogs (Disney+)
Dopesick (Disney+)
Mare of Easttown
Loki
Wheel of Time
Arcane (Netflix)
Love, Death & Robots
The Great (HBO)
Six Feet Under
West Wing
The Shield (Viaplay)
Dexter
Taskmaster (Kongen befaler UK) (Discovery+)
Mayor of Kingstown
Homeland (se ferdig?)
The Book of Boba Fett
The Mandalorian
Obi wan Kenobi
Andor (Disney+)
Archive 81 (Netflix)
After Life (se ferdig)
Yellowjackets
Omgitt av fiender
Reacher (Amazon Prime)
The Equalizer
Bloodline
Seal Team
Furia
All of Us Are Dead (Netflix)
We need to talk about Cosby (Paramount+)
Leonardo
Warrior (HBO, 2019)
Smiling Friends
From
Lost (se mer av denne?)
Pørni
Peaky Blinders (se ferdig)
Haepiniseu
Le Bureau
The Last Kingdom (se ferdig)
Into the west
Mayans MC
Winning Time
Schitts Creek
Killing Eve
The Eightees
The Nineties
Severance (2022 på AppleTV)
Extras (Gervais)
The Dropout
We Own This City
The Tourist(HBO Max).
Slow Horses (2022)
Clark (Netflix)
Tokyo Vice(HBO Max)
Man in the Arena: Tom Brady
Barry
Person of interest (HBO)
The Umbrella Academy
The Old Man
Gangs of London
Banshee
The Terminal List (2022)
Westworld (se ferdig?)
Black Bird (2022) (Apple+)
The Cleaner
For All Mankind
The Expanse
Dark
Joe Pickett (TV2 Play)
Den som dræber - i mørket (NRK)
Under the banner of heaven (Disney +)
The King of Pigs (2022)
Mindhunter
Anatomy of a Scandal
Parks And Recreation
Spies og morgenbolledamerne
A league of their own
Elite
The Haunting of Hill House
Carnivale
The Cry (TV2)
The Devil Next Door (Netflix)
The Chair(Netflix)
The Watcher (Netflix)
Barbarer sesong 1 (Netflix)
The Peripheral (Amazon Prime)
I am a Stalker
The Devil's Hour (2022)
Forbrydelsen
The Trials of Gabriel Fernandez (Netflix)
1899 (Netflix)
Rogue Heroes (Hbo Max)
Tulsa king (Sky Showtime)
Irreverent
The English (Amazon Prime)
Lillyhammer
The Rings of Power
Last: Jøder
Jack Ryan (Amazon Prime)
Shameless US
Welcome to Wrexham
Kaleidoscope (Netflix)
Colin fra regnskap (NRK TV)
Your Honor
Vikings: Valhalla (se ferdig?)
Bad Sisters (2022)

Så hvor begynner jeg?? Hehe. Har lagt noen av de mest opplagte valgene øverst på liste, men for det meste står de mer eller mindre kronologisk utfra når dem er nevnt i tråden her. Men har som sagt ikke så veldig mye dødtid. Kan rekke 10-15 episoder per uke sånn ca. Så noen av disse seriene blir jo veldig lange prosjekter for min del. Har også mange serier som jeg en gang har begynt på, men som ikke er sett ferdig enda. Har jo ikke alle strømmetjenster heller - så mye her jeg ikke har tilgang på per dags dato. Men bare skrevet ned hvor serien går når dere har skrevet det i tråden - ikke så ofte dere gjør det - og mange ser vel torrents, så da er jo ikke det aktuelt. Tenkte kanskje å søke opp alle seriene på imdb også, men vet ikke om det er overkill liksom, for føler jeg har nok å velge i uansett. haha. Er det bare å begynne på Sopranos eller The Wire? Eller noe annet? Har begynt på begge disse to tidligere, men bare sett en episode eller to - skjønner at dette er serier man må først bli kjent med persongalleriet før man blir hektet. Succession og The Bear har også fått mye skryt. Kanskje begynne på en av disse heller? Eller hva med Broen? Sons of Anarchy? Eller The Leftovers kanskje? Fikk også tonnevis med skryt.
Det finnes _kun_ ett valg du skal begynne med her…THE SOPRANOS!!!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

CrimsonKing skrev: søn jan 29, 2023 12:20 am Da har jeg brukt noen timer av dagen til å pløye gjennom hele denne tråden fra start til slutt, og laget meg en liste over alle serier jeg ikke har sett gjennom årenes løp, som har fått god omtale i tråden her. Det er mange legendariske serier jeg aldri har fått tid til å begynne på. Liker serier i neste alle sjangere. Noen favorittserier jeg kommer på i farta er Breaking Bad, Better Call Saul, Bosch, Game of Thrones, Twin Peaks, Papirhuset (spes de første sesongene), Band of Brothers, Prison Break, 24 - får å ta litt blanda drops fra både eldre dager og nyere tid.

Siste serie jeg så var The Playlist (Netflix) som handler om Spotify. Den skal få 7/10 av meg. Er programmerer, så tenkte det kunne være en interessant serie. Miniserie på 6 episoder, så gjorde den ferdig på en halv uke. Som familiefar i full jobb har jeg ikke tid til å binge serier - men når jeg ser på lista som jeg nå har laget meg ved å skumme gjennom denne tråden, så skulle jeg ønske jeg hadde litt mer tid. Etter å ha lest i tråden har jeg plukket opp ting jeg ikke visste eksisterte. Feks 'venteserie'. hehe. Når dere ser lista så skjønner dere at jeg har nok av gode serier og velge i. Etter jeg var ferdig med The Playlist ante jeg ikke hva jeg skulle begynne på, derfor laget jeg denne listen:

TV serier som kan sjekkes ut:
Bosch Legacy
Sopranos 1
The Leftovers 3
Boardwalk Empire 14
The Wire 2
Line of Duty
Broen
Succession 17
The Bear (Disney+) 16
The White Lotus (HBO)
Sons of Anarchy
The Boys
Peacemaker
Taboo 15
Inbetweens
The Kominsky Method
Estonia
Historiske vendepunkt: 11. september og krigen mot terror
Snabba Cash (Netflix)
Lambs of God (HBO)
Shadow and Bone
Downton Abbey
Ted Lasso 4
Midnight Mass
Alice in Borderland
Kastanjemannen på Netflix
Animal Kingdom
Billions
The Black List
Brooklyn Nine-Nine
Curb Your Enthusiasm Sees innimellom.
Yellowstone
1883 5
Reservation Dogs (Disney+)
Dopesick (Disney+) 6
Mare of Easttown
Loki
Wheel of Time
Arcane (Netflix)
Love, Death & Robots
The Great (HBO)
Six Feet Under 7
West Wing
The Shield (Viaplay) 8
Dexter
Taskmaster (Kongen befaler UK) (Discovery+)
Mayor of Kingstown
Homeland (se ferdig?)
The Book of Boba Fett
The Mandalorian 9
Obi wan Kenobi
Andor (Disney+)
Archive 81 (Netflix)
After Life (se ferdig) 10
Yellowjackets
Omgitt av fiender
Reacher (Amazon Prime)
The Equalizer
Bloodline
Seal Team
Furia
All of Us Are Dead (Netflix)
We need to talk about Cosby (Paramount+)
Leonardo
Warrior (HBO, 2019)
Smiling Friends
From
Lost (se mer av denne?)
Pørni
Peaky Blinders (se ferdig)
Haepiniseu
Le Bureau
The Last Kingdom (se ferdig)
Into the west
Mayans MC
Winning Time
Schitts Creek
Killing Eve
The Eightees
The Nineties
Severance (2022 på AppleTV) 11
Extras (Gervais)
The Dropout
We Own This City
The Tourist(HBO Max).
Slow Horses (2022)
Clark (Netflix)
Tokyo Vice(HBO Max)
Man in the Arena: Tom Brady
Barry
Person of interest (HBO)
The Umbrella Academy
The Old Man
Gangs of London
Banshee
The Terminal List (2022)
Westworld (se ferdig?)
Black Bird (2022) (Apple+)
The Cleaner
For All Mankind
The Expanse
Dark
Joe Pickett (TV2 Play)
Den som dræber - i mørket (NRK)
Under the banner of heaven (Disney +)
The King of Pigs (2022)
Mindhunter 12
Anatomy of a Scandal
Parks And Recreation
Spies og morgenbolledamerne
A league of their own
Elite
The Haunting of Hill House
Carnivale
The Cry (TV2)
The Devil Next Door (Netflix)
The Chair(Netflix)
The Watcher (Netflix)
Barbarer sesong 1 (Netflix)
The Peripheral (Amazon Prime)
I am a Stalker
The Devil's Hour (2022)
Forbrydelsen
The Trials of Gabriel Fernandez (Netflix)
1899 (Netflix)
Rogue Heroes (Hbo Max)
Tulsa king (Sky Showtime)
Irreverent
The English (Amazon Prime)
Lillyhammer
The Rings of Power
Last: Jøder
Jack Ryan (Amazon Prime)
Shameless US
Welcome to Wrexham
Kaleidoscope (Netflix)
Colin fra regnskap (NRK TV)
Your Honor 13
Vikings: Valhalla (se ferdig?)
Bad Sisters (2022)

Så hvor begynner jeg?? Hehe. Har lagt noen av de mest opplagte valgene øverst på liste, men for det meste står de mer eller mindre kronologisk utfra når dem er nevnt i tråden her. Men har som sagt ikke så veldig mye dødtid. Kan rekke 10-15 episoder per uke sånn ca. Så noen av disse seriene blir jo veldig lange prosjekter for min del. Har også mange serier som jeg en gang har begynt på, men som ikke er sett ferdig enda. Har jo ikke alle strømmetjenster heller - så mye her jeg ikke har tilgang på per dags dato. Men bare skrevet ned hvor serien går når dere har skrevet det i tråden - ikke så ofte dere gjør det - og mange ser vel torrents, så da er jo ikke det aktuelt. Tenkte kanskje å søke opp alle seriene på imdb også, men vet ikke om det er overkill liksom, for føler jeg har nok å velge i uansett. haha. Er det bare å begynne på Sopranos eller The Wire? Eller noe annet? Har begynt på begge disse to tidligere, men bare sett en episode eller to - skjønner at dette er serier man må først bli kjent med persongalleriet før man blir hektet. Succession og The Bear har også fått mye skryt. Kanskje begynne på en av disse heller? Eller hva med Broen? Sons of Anarchy? Eller The Leftovers kanskje? Fikk også tonnevis med skryt.
Rekkefølgen jeg hadde hatt dersom jeg skulle startet på 0 her.

spårt

Legg inn av spårt »

Machine_Head skrev: søn jan 29, 2023 10:17 am Det finnes _kun_ ett valg du skal begynne med her…THE SOPRANOS!!!
Neida, The Wire er jo klart bedre.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Bosch Legacy kan vente litt, siden jeg nettopp er ferdig med Bosch. Kan vente til det er kommet 2-3 sesonger. Tenker jeg starter på et langtidsprosjekt; enten Sopranos eller The Wire. Men tenker jeg vil ha litt å veksle i også så det ikke blir overdose. Kanskje The Leftovers - så trailer og den trigget meg. Så spe på med litt Curb og After Life etc hvis jeg bare har litt tid på tampen før senga.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Det du skal gjøre er å nummerere alle seriene på listen, gå inn på en random number generator (eller hva det heter) og la skjebnen bestemme. Jeg ville i alle fall ikke sett alle de beste seriene først. At det varierer i kvalitet er jo bedre enn å se alle de beste først slik at alt etterpå blir en nedtur.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

CrimsonKing skrev: søn jan 29, 2023 12:20 am
Som familiefar i full jobb har jeg ikke tid til å binge serier - men når jeg ser på lista som jeg nå har laget meg ved å skumme gjennom denne tråden, så skulle jeg ønske jeg hadde litt mer tid.
Er i samme situasjon.

En idè kan være å dele opp listen i to, om du har en annen halvdel som også er interessert i serier.

Jeg kunne f.eks aldri begynt å se Downton Abbey alene (ser den er på listen din), men det var en fin serie å se med dama.

Hva skal du se alene, og hva kan du bruke kvalitetstid med din andre halvdel.

Mine tips til sistnevnte: Downton Abbey, six feet under.

Også har jo man litt mer sesongbaserte/årstidsserier som The Haunting of Hill house til oktober f.eks.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

CrimsonKing skrev: søn jan 29, 2023 1:54 am
ehall skrev: søn jan 29, 2023 12:43 am For en liste! Har sett mange av disse, er jo nesten umulig å plukke ut enkelte. Vil bare gi et tips siden det meste er internasjonale serier. Sjekk ut Broen, en fantastisk serie som er nærmere hjemmet, med Sofia Helin som spiller bare helt enormt. Kan være greit innimellom alle engelskspråklige.
Har hørt mye prat om Broen ja. Den gikk kanskje på NRK eller? Jeg så den i hvert fall aldri på lineær-TV hvorenn den gikk. Men mange skrøt av den da den gikk. Liker godt dansk og svensk krim. Har sett alle Beck og Wallander tror jeg. Og masse annet; men kanskje mest film. Ser Last of Us nå, men lurer på om enten Broen eller The Leftovers blir neste serie jeg starter på, som jeg kan se mens man venter på neste episode av Last of Us.
NRK ja, er der jeg så den. Jeg liker fortsatt å se på serier som går en gang i uka, og er de jeg ser mest på. Dvs. de som produseres i dag og ikke så mange eldre serier (har heller ikke tid). De lagde en kopi av broen i USA, men som de fleste kopier synes jeg den var elendig så hold deg unna den.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Sopranos er en av tidenes beste dramaserier, start med den.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»