Stavanger Oilers

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av TAdams6 »

AllElite skrev: fre jan 20, 2023 6:49 pm
TAdams6 skrev: fre jan 20, 2023 6:22 pm Bjorkstrand ferdig etter sesongen.

Oilers må ut på trener jakt.

Mitt ønske er en trener med mye morsommere hockey. Bjorkstrand sin hockey er solid men kjedelig synes jeg. Vil ha mye mer fart inn i spillet. Det er mye å gå på offensivt for Oilers.

Bjorkstrand har gjort en bra jobb for Oilers. Han fikk Oilers tilbake etter at Gulbrandsen tok en mageplask.
Jeg vet ikke, synd at Bjørkstrand er ferdig. Han fikk Oilers til å se ut som Oilers igjen. Kan vi spille en annen type hockey?
Vi må holde på Oilers DNA’et. Men vi kan ta det et hakk videre med å både være solide defensivt som vi er og enda morsommere framover. Mer trøkk og fart. Det er mulig men det krever endel

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: fre jan 20, 2023 6:58 pm
AllElite skrev: fre jan 20, 2023 6:49 pm
TAdams6 skrev: fre jan 20, 2023 6:22 pm Bjorkstrand ferdig etter sesongen.

Oilers må ut på trener jakt.

Mitt ønske er en trener med mye morsommere hockey. Bjorkstrand sin hockey er solid men kjedelig synes jeg. Vil ha mye mer fart inn i spillet. Det er mye å gå på offensivt for Oilers.

Bjorkstrand har gjort en bra jobb for Oilers. Han fikk Oilers tilbake etter at Gulbrandsen tok en mageplask.
Jeg vet ikke, synd at Bjørkstrand er ferdig. Han fikk Oilers til å se ut som Oilers igjen. Kan vi spille en annen type hockey?
Vi må holde på Oilers DNA’et. Men vi kan ta det et hakk videre med å både være solide defensivt som vi er og enda morsommere framover. Mer trøkk og fart. Det er mulig men det krever endel
Tanken din er hvertfall positiv. Da må vi bruke litt mer på kvaliteten på importene.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: fre jan 20, 2023 6:22 pm Bjorkstrand ferdig etter sesongen.

Oilers må ut på trener jakt.

Mitt ønske er en trener med mye morsommere hockey. Bjorkstrand sin hockey er solid men kjedelig synes jeg. Vil ha mye mer fart inn i spillet. Det er mye å gå på offensivt for Oilers.

Bjorkstrand har gjort en bra jobb for Oilers. Han fikk Oilers tilbake etter at Gulbrandsen tok en mageplask.
Hva mener du med mye mer fart inn i spillet, angrepene går jo så det suser.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: fre jan 20, 2023 7:08 pm
TAdams6 skrev: fre jan 20, 2023 6:22 pm Bjorkstrand ferdig etter sesongen.

Oilers må ut på trener jakt.

Mitt ønske er en trener med mye morsommere hockey. Bjorkstrand sin hockey er solid men kjedelig synes jeg. Vil ha mye mer fart inn i spillet. Det er mye å gå på offensivt for Oilers.

Bjorkstrand har gjort en bra jobb for Oilers. Han fikk Oilers tilbake etter at Gulbrandsen tok en mageplask.
Hva mener du med mye mer fart inn i spillet, angrepene går jo så det suser.
Jeg synes det er litt traust og forutsigbar hockey vi spiller. Syntes vi spilte mer underholdende under Thoresen. Jeg tror dette er med og påvirker interessen rundt Oilers. Jeg ønsker mer trøkk og fart

CliffC

Legg inn av CliffC »

Åpenbart at det er klubben som ønsker dette skiftet. Mulig det også er fornuftig, all den tid det er sunt med nye impulser, og ingenting varer evig. Resultatmessig er det ikke noen grunn til et slik skifte ihvertfall. Laget har klart å framstå som et LAG til tross for at de har bommet på de fleste importene, og enkeltspillere har også tatt store steg under ham.

Jeg synes også at de spiller "underholdende i den forstand at seiersprosenten er bra, og de vinner de fleste skuddstatistikkene. Jeg vet egentlig ikke hva mer man skal forlange. Det siste jeg ønsker er ihvertfall en trener som skal spillere mer "underholdende", men som transformerer laget til å bli et taperlag istedet for et lag som vet hvordan man vinner kamper. Dette kommer jeg ihvertfall ikke til å synes at er videre "underholdende".

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: fre jan 20, 2023 7:56 pm Åpenbart at det er klubben som ønsker dette skiftet. Mulig det også er fornuftig, all den tid det er sunt med nye impulser, og ingenting varer evig. Resultatmessig er det ikke noen grunn til et slik skifte ihvertfall. Laget har klart å framstå som et LAG til tross for at de har bommet på de fleste importene, og enkeltspillere har også tatt store steg under ham.

Jeg synes også at de spiller "underholdende i den forstand at seiersprosenten er bra, og de vinner de fleste skuddstatistikkene. Jeg vet egentlig ikke hva mer man skal forlange. Det siste jeg ønsker er ihvertfall en trener som skal spillere mer "underholdende", men som transformerer laget til å bli et taperlag istedet for et lag som vet hvordan man vinner kamper. Dette kommer jeg ihvertfall ikke til å synes at er videre "underholdende".
Det ene utelukker ikke det andre hvis du får en dyktig nok trener. Men resultatene må alltid ligge i bunn.

Men det et veldig forskjell på trenere. I Sverige er de ofte mer defensivt orientert. Finske er det mer fart og action rundt. Finsk hockey er mye morsommere å se på enn svensk i mine øyne. Bare for å gi eksempel på ulike stiler.

Vi går nok for en fra USA eller Canada, noe som er fornuftig. Blir spennende å se hvilke kandidater dom dukker opp.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: fre jan 20, 2023 7:29 pm
MacanT skrev: fre jan 20, 2023 7:08 pm
TAdams6 skrev: fre jan 20, 2023 6:22 pm Bjorkstrand ferdig etter sesongen.

Oilers må ut på trener jakt.

Mitt ønske er en trener med mye morsommere hockey. Bjorkstrand sin hockey er solid men kjedelig synes jeg. Vil ha mye mer fart inn i spillet. Det er mye å gå på offensivt for Oilers.

Bjorkstrand har gjort en bra jobb for Oilers. Han fikk Oilers tilbake etter at Gulbrandsen tok en mageplask.
Hva mener du med mye mer fart inn i spillet, angrepene går jo så det suser.
Jeg synes det er litt traust og forutsigbar hockey vi spiller. Syntes vi spilte mer underholdende under Thoresen. Jeg tror dette er med og påvirker interessen rundt Oilers. Jeg ønsker mer trøkk og fart
Alle jeg snakker med i arenaen er fornøyde med underholdningen. Mulig det oppleves annerledes når man følger kampene hjemme på TV.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: lør jan 21, 2023 12:34 pm
TAdams6 skrev: fre jan 20, 2023 7:29 pm
MacanT skrev: fre jan 20, 2023 7:08 pm
Hva mener du med mye mer fart inn i spillet, angrepene går jo så det suser.
Jeg synes det er litt traust og forutsigbar hockey vi spiller. Syntes vi spilte mer underholdende under Thoresen. Jeg tror dette er med og påvirker interessen rundt Oilers. Jeg ønsker mer trøkk og fart
Alle jeg snakker med i arenaen er fornøyde med underholdningen. Mulig det oppleves annerledes når man følger kampene hjemme på TV.
Mulig. Kan godt være.

Strider

Legg inn av Strider »

Hurrød var forward før men nå plutselig er han fast back? Hvordan ble det slik?

Ellers ser Oilers ut å ha bra form for tiden. Minner om forrige sesong

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: lør jan 28, 2023 8:41 pm Hurrød var forward før men nå plutselig er han fast back? Hvordan ble det slik?
Ingen tvil om at Oilers har for få backer, og da passer det bra at en forward som sannsynligvis vil havne utenfor topp 12 om alle er tilgjengelig tar denne jobben. Jeg synes Hurrød gjør det bra i posisjonen, og dette kan gjerne gjøres permanent om hovedpersonen selv ønsker det. Ut sesongen kommer han nok uansett til å være back, og dette gjør at han får en langt større rolle i laget enn han ellers ville hatt.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: lør jan 28, 2023 11:29 pm
TylerDurdenNorway skrev: lør jan 28, 2023 8:41 pm Hurrød var forward før men nå plutselig er han fast back? Hvordan ble det slik?
Ingen tvil om at Oilers har for få backer, og da passer det bra at en forward som sannsynligvis vil havne utenfor topp 12 om alle er tilgjengelig tar denne jobben. Jeg synes Hurrød gjør det bra i posisjonen, og dette kan gjerne gjøres permanent om hovedpersonen selv ønsker det. Ut sesongen kommer han nok uansett til å være back, og dette gjør at han får en langt større rolle i laget enn han ellers ville hatt.
Har Higson vært inhabil denne gang ang å hente en back eller to da han helst vil at sønnen skal spille back? Nå er han vel 7. back aka reserve ofte?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lagmaskineriet har våknet skikkelig.
Bjorkstrand ønsker å avslutte med stil virker det som.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ny kontrakt for Strandborg. 2 nye år
Veldig gledelig at det ble 2 år og ikke bare 1.

Vår neste proff i utlandet tipper jeg

Strider

Legg inn av Strider »

Utrolig dårlig forsvarsspill av Oilers mot Storhamar. 3 av målene for de stå å pirke inn pucken rett foran sjanseløs Holm.

Paulsen dårlig pasning til Rokseth på det ene målet.

Strandborg taper dropp klart og får så et rask skudd i mål. Burde være mulig at noen blokkerte det skuddet

Oilers ga vekk 5 mål, veldig spesielt slik de spilte defensivt etter en solid god periode

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

TylerDurdenNorway skrev: lør feb 04, 2023 12:38 am Utrolig dårlig forsvarsspill av Oilers mot Storhamar. 3 av målene for de stå å pirke inn pucken rett foran sjanseløs Holm.

Paulsen dårlig pasning til Rokseth på det ene målet.

Strandborg taper dropp klart og får så et rask skudd i mål. Burde være mulig at noen blokkerte det skuddet

Oilers ga vekk 5 mål, veldig spesielt slik de spilte defensivt etter en solid god periode
Det var selvsagt håpløst bakover til tider, men kampen sett under ett, så er jeg egentlig godt fornøyd med de første to periodene. Vi skapte flere gode muligheter, og hadde fire (4!) i metallet i første periode. Kontrollerte hele de første 40 minuttene, mens Storhamar gjorde mål stort sett hver gang de var i Oilers' sone.

Det som var ufattelig skuffende, er hvordan vi kom ut i tredje. Vi hadde fått 1-3 like før 2. pause og skulle ut og fortsette overkjøringen i tredje. Men vi var ikke i nærheten. Blir viktig å slå tilbake mot Vålerenga i ettermiddag, ellers kan det fort bli litt for spennende m.t.p. seriemesterskapet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: lør feb 04, 2023 2:54 pm
TylerDurdenNorway skrev: lør feb 04, 2023 12:38 am Utrolig dårlig forsvarsspill av Oilers mot Storhamar. 3 av målene for de stå å pirke inn pucken rett foran sjanseløs Holm.

Paulsen dårlig pasning til Rokseth på det ene målet.

Strandborg taper dropp klart og får så et rask skudd i mål. Burde være mulig at noen blokkerte det skuddet

Oilers ga vekk 5 mål, veldig spesielt slik de spilte defensivt etter en solid god periode
Det var selvsagt håpløst bakover til tider, men kampen sett under ett, så er jeg egentlig godt fornøyd med de første to periodene. Vi skapte flere gode muligheter, og hadde fire (4!) i metallet i første periode. Kontrollerte hele de første 40 minuttene, mens Storhamar gjorde mål stort sett hver gang de var i Oilers' sone.

Det som var ufattelig skuffende, er hvordan vi kom ut i tredje. Vi hadde fått 1-3 like før 2. pause og skulle ut og fortsette overkjøringen i tredje. Men vi var ikke i nærheten. Blir viktig å slå tilbake mot Vålerenga i ettermiddag, ellers kan det fort bli litt for spennende m.t.p. seriemesterskapet.
I hockey med så mange kamper så kommer slike bommerter. Umulig å holde trykket i alle kamper. Sålenge vi reiser oss mot Vålerenga idag så er det helt greit.

Fint mål av Gervais og 1-0 til Oilers

Strider

Legg inn av Strider »

Oilers fortsetter med å være elendig i forsvar. Hva har skjedd med Rokseth? Han kan ha et bra bytt for så neste bytt å være helt vekke. Han har jo vært stabil i flere år nå men siste ukene har han gjort mye rart ang plassering og pasninger.

Søberg er rask men han trenger jo 10 sjanser for å score et mål.

Det positive er at Oilers skaper mye fremover, men er for ineffektive.
Man må score mer på de store sjansene man skaper.

Samt forsvarsspillet er helt kaos til tider og her må man skjerpe seg, mye av det er mentalt.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg synes Oilers spilte bra lenge både mot Storhamar og mot VIF, men selvsagt bekymringsfullt at det raknet så radikalt i begge oppgjørene. Jeg velger likevel å se på det som to arbeidsuhell. At de skulle tape to vanskelige bortekamper kommer ikke som noe sjokk.

De siste fem kampene er mot lag som ikke heter VIF, Storhamar eller Sparta, og de bør være i stand til å ta fem strake her. I såfall bør seriegullet være i boks.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

CliffC skrev: søn feb 05, 2023 1:40 pm Jeg synes Oilers spilte bra lenge både mot Storhamar og mot VIF, men selvsagt bekymringsfullt at det raknet så radikalt i begge oppgjørene. Jeg velger likevel å se på det som to arbeidsuhell. At de skulle tape to vanskelige bortekamper kommer ikke som noe sjokk.

De siste fem kampene er mot lag som ikke heter VIF, Storhamar eller Sparta, og de bør være i stand til å ta fem strake her. I såfall bør seriegullet være i boks.
Sparta har jo tapt poeng mot Grüner og Ringerike de siste to matchene, og i dag knoter de nok en gang mot Ringerike (ligger under 1-3 etter to perioder). Hadde de tatt ni poeng der, som de absolutt burde, så hadde de vært à poeng med Oilers, foran på innbyrdes og fremdeles hatt èn kamp til gode. En kjempemulighet for Sparta som de pisset bort mot tøyselag. Heldigvis for oss, for nå styrer vi alt selv (dersom Sparta taper i dag). Selv etter relativt pinlige bortetap mot Vålerenga og Storhamar.

Jeg ser flere skriver at nå er det helt åpent og alt kan skje. Det er forsåvidt sant, men vi er store favoritter fremdeles. Vi har tre tøyselag (Lillehammer, MS, Grüner) samt Frisk hjemme og Stjernen borte igjen. Fem seire sikrer jo biffen, med forbehold om at Sparta taper i dag. Sparta, Storhamar og Vålerenga møtes alle innbyrdes i innspurten også, så vi kan vinne selv med ett tap på de siste. Kjenner meg ganske sikker på at vi tar serien.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: søn feb 05, 2023 1:40 pm Jeg synes Oilers spilte bra lenge både mot Storhamar og mot VIF, men selvsagt bekymringsfullt at det raknet så radikalt i begge oppgjørene. Jeg velger likevel å se på det som to arbeidsuhell. At de skulle tape to vanskelige bortekamper kommer ikke som noe sjokk.

De siste fem kampene er mot lag som ikke heter VIF, Storhamar eller Sparta, og de bør være i stand til å ta fem strake her. I såfall bør seriegullet være i boks.
Ja, Oilers var gode i starten av begge kampene.
Mot Storhamar kunne man nesten punktert kampen i 1per hvis man var like effektiv som man var mot Sparta uken før.

Forhåpentligvis er det mest mentalt det er noe gale med defensivt og ikke ferdigheter. Regner med Kaunismaki tar en alvorsprat med backene, tror det er han som har hovedansvaret for backene

Har noen vunnet the double 2 år på rad før forresten?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: søn feb 05, 2023 8:32 pm Har noen vunnet the double 2 år på rad før forresten?
Oilers vant dobbelt tre år på rad, sesongene 2014/15, 2015/16 og 2016/17.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: man feb 06, 2023 6:47 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn feb 05, 2023 8:32 pm Har noen vunnet the double 2 år på rad før forresten?
Oilers vant dobbelt tre år på rad, sesongene 2014/15, 2015/16 og 2016/17.
Såpass ja. Men uansett kun playoff vinneren så teller i hockey og som vil bli husket

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kissel har signert 1+1 års kontrakt.
Klavestad har signert ny 3-års kontrakt

Fornuftige signeringer dette

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Yes, Nick Dineen blir værende i Oilers også etter inneværende sesong.

Dette var en svært god nyhet, Nick er en meget god spiller som har glidd inn i laget på en imponerende måte.

https://www.oilers.no/nyheter/dineen-fo ... -i-oilers/

Som alle hockeyspillere har jeg ambisjoner om å vinne noe. Oilers er i en posisjon hvor det kjempes om titler hver eneste sesong. Det er det fristende å være med på, sier klubbens siste tilvekst, før han gir ros til alle i og rundt klubben for måten han og familien har blitt ønsket velkommen.

Vi har blitt godt behandlet og inkludert fra første dag og trives godt i Stavanger. Det har selvsagt også sitt å si. Nå blir det to nye sesonger i DNB Arena. Jeg gleder meg, avslutter Nick Dineen til oilers.no


Jeg og sikkert alle andre Oilers supportere gleder oss også :D

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Helt nydelig med Dineen.

Liker at Oilers er igang med forlengelser. At det skrives kontrakter på mer enn 1 år liker jeg.

Ser lovende ut. Spent på hvem som blir trener

Lambi_79

Legg inn av Lambi_79 »

TAdams6 skrev: man feb 13, 2023 4:42 pm Helt nydelig med Dineen.

Liker at Oilers er igang med forlengelser. At det skrives kontrakter på mer enn 1 år liker jeg.

Ser lovende ut. Spent på hvem som blir trener
Hmmmmm....
https://www.tv2.no/sport/ishockey/gullt ... /15504308/

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: man feb 13, 2023 4:42 pm Helt nydelig med Dineen.

Liker at Oilers er igang med forlengelser. At det skrives kontrakter på mer enn 1 år liker jeg.

Ser lovende ut. Spent på hvem som blir trener
Har ofte før lurt på hvorfor ikke Oilers ikke kjøper gullhjelm spiller til andre lag etter sesongene.
Ofte går spillerne til utlandet men også mange ganger de kunne ha kjøpt spillere som de vet vil levere fra dag 1.
Kan være gambling å hente spillere som aldri har spilt i Europa før.

Dineen er utrolig god og viktig signeringen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Lambi_79 skrev: man feb 13, 2023 7:44 pm Hmmmmm....
https://www.tv2.no/sport/ishockey/gullt ... /15504308/
Jeg blir veldig skeptisk om dette blir en realitet. Oilers har da gamblet her en gang før, og en skulle tro man hadde lært. Gjøse ville aldri vært aktuell om han ikke var lokal, så hvorfor skulle han være det bare fordi han er nettopp lokal?

De må gå for en kapasitet som har dokumenterte resultater. Gjøse er ikke i denne klassen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man feb 13, 2023 8:41 pm
Lambi_79 skrev: man feb 13, 2023 7:44 pm Hmmmmm....
https://www.tv2.no/sport/ishockey/gullt ... /15504308/
Jeg blir veldig skeptisk om dette blir en realitet. Oilers har da gamblet her en gang før, og en skulle tro man hadde lært. Gjøse ville aldri vært aktuell om han ikke var lokal, så hvorfor skulle han være det bare fordi han er nettopp lokal?

De må gå for en kapasitet som har dokumenterte resultater. Gjøse er ikke i denne klassen.
Jeg er ikke like negativ.
Han har 12 års erfaring som trener nå. Ikke hovedtrener, men ulike roller. Hovedtrener, ass.trener, head coach for diverse landslag.
I Storhamar ledet de serien når Covid19 kom i 20/21 sesongen. Sesongen etter var det ræva i seriespillet, de ble nr 7, men kom til finalen i sluttspillet og tapte mot Oilers.

Ja han er lokal. Samtidig er det en av få spennende trenere i Norge. Han har ikke resultater å vise til, men han er langt mer erfaren enn Gulbrandsen. Det var dømt til å mislykkes. Men Gjøse har mye mer ballast.

Jeg synes det er litt spennende. Gjøse har fått prøve og feile og bør være klar til å prestere.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

CliffC skrev: man feb 13, 2023 8:41 pm
Lambi_79 skrev: man feb 13, 2023 7:44 pm Hmmmmm....
https://www.tv2.no/sport/ishockey/gullt ... /15504308/
Jeg blir veldig skeptisk om dette blir en realitet. Oilers har da gamblet her en gang før, og en skulle tro man hadde lært. Gjøse ville aldri vært aktuell om han ikke var lokal, så hvorfor skulle han være det bare fordi han er nettopp lokal?

De må gå for en kapasitet som har dokumenterte resultater. Gjøse er ikke i denne klassen.
Er også veldig skeptisk, kan fort bli Gulbrandsen eksperimentet påny, det orker jeg ikke.

Nei, vi får håpe det kommer en svenske eller nordamerikaner med skikkelige resultater i bagasjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»