Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Tap hjemme mot Buffalo


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Faktisk litt krisestemning etter tapet mot Buffalo. Det var så langt unna standarden som kan forventes. Nesten ikke skudd på mål på hjemmeis. Havner under 0-3 og er sjanseløse. Taper nesten alt av dropper. Pipekonsert og en Bowness som var ekstremt misfornøyd.

Spillerne har fått høre det på pressekonferansen etterpå


Det kan for meg virke som om spillerne har sluttet å gjøre jobben når alle spillerne er tilbake. Jets leverte jo bedre når halve laget var skadet. Da gjorde alle jobben sin. Nå er det mange som ikke gjør jobben og da går det galt.

Samtidig liker jeg ikke tendensen. Morrissey spiller nå 26 minutter eller mer. Andre backer langt bak. Noen backer under 15 minutter. Der det var jevnt fordelt tidligere i sesongen er det nå som under Maurice. Litt panisk oppsett synes jeg.

Offensivt har det også være en slik tendens. Jonsson-Fjällby og Maenalanen bare litt over 6 minutter istid mot Buffalo.
Rokkering på rekker fra kamp til kamp også i topp 6.

Det er noe som ikke er som det burde være. Bowness får ikke responsen fra spillerne og Bowness famler litt i blinde med å sette samme laget så sterkt som mulig når alle er tilgjengelige. Nå er ikke Appleton tilgjengelig ennå, men det nærmer seg.

Jets må slå hardt tilbake nå. Sesongen er ikke over og man kan ennå havne utenfor sluttspill. En ting er å tape kamper. Men måten de tapes på er ikke bra. Det lover ikke godt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ei kanon rekke hvor Perfetti var god. De spiller ikke sammen akkurat nå lenger


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lucius våknet i U20 VM
Han har fortsatt etterpå. Noe for Jets neste sesong? Lov å håpe


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Forferdelig. 0-4 mot Flyers. Nedturen fortsetter. Noe er riv ruskende galt. Spillerne gjør ikke jobben og de framstår ikke som er lag

Det positive. Chaz Lucius fortsetter å kose seg i WHL


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bowness nådeløs mot de antatt beste
Vi får responsen fra de vi forventer skal jobbe hardt
Vi får ikke responsen fra de vi trenger skal stå fram
Akkurat nå er det ikke noe team effort
Publikum hadde all rett til å pipe og bue. De kommer og forventer 60 minutter med hardt arbeid. Det fikk de ikke idag. Da har de all rett til å bue
Vi korrigerte feilene fra forrige sesong og det ble bra. Nå spiller vi som ifjor igjen. Så nå må vi korrigere oss tilbake en gang til.

Bowness ikke nådig. Men han peker på de riktige tingene. Maurice hadde svart at det var for lite fart gjennom sonene. Det var standard svaret hans når ting ikke gikk veien. Jeg likte Maurice. Fantastisk å høre på han snakke. Men det var tid med skifte. Bowness har en krevende spillestil men han er dønn ærlig og den funker. Nå er det snart All-Star pause og den kommer meget beleilig for Jets som må restarte litt.
En kamp til på mandag så er det pause i 10 dager.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rutger McGroarty - 26 kamper og 22 poeng i NCAA
7 kamper og 7 poeng i U20 VM for USA
18 år gammel. Power forward

Brad Lambert - 2 kamper og 2 poeng i WHL etter U20 VM
19 år. Fantastisk på skøyter, men må jobbe med det mentale. Få selvtilliten tilbake.

Elias Salomonsson - 18 kamper og 5 poeng i SHL
2.runde valg som var skadet og ikke var med i U20 VM. 18 år gammel. Meget spennende back som spiller på et bra nivå.

Danny Zhilkin - 36 kamper og 36 poeng i OHL
19-år gammel som skrev kontrakt med Jets for ikke lenge siden. En outsider som kan bli veldig bra

Fabian Wagner - 18 kamper og 0 poeng i SHL.
Men i U20 VM sto han fram for Sverige. Var omtrent sistemann som fikk være med til VM. Startet i 4.rekka. Avsluttet i 2.rekka og en av de som spilte mest når det virkelig gjaldt. 7 kamper og 6 poeng i U20 VM
18 år gammel. Spiller i SHL. Når det løsner i poengfangsten så vil han ta store steg. En outsider som har en potensiell stor oppside.

Dette er de som ble draftet i 2022. Var 2 spillere til som ble draftet, men de er ennå litt bak i køen. Men noen spennende spillere her.
McGroarty som overraskende ble draftet så høyt oppe av Jets er et potensielt smart valg. Ikke den mest flashy spilleren. Men en spiller du vil ha på laget. Hardtarbeidende, tøff og produserer ok med poeng. Sammenlignes med Lowry. Kan McGroarty bli en fast 2-3.rekke spiller så har Jets truffet. De fleste tror han kan nå veldig langt. Men mange trodde også de ville hente noen mer "flashy" på picket sitt. Men spillere som Lowry er uvurderlige for alle lag. Så dette tror jeg er smart.

Lambert er et sjansespill. Får han det mentale på plass så blir han en klassespiller. Ellers havner han i historiebøkene som et stortalent som aldri nådde helt opp. WHL bør være en fin arena å få tilbake selvtilliten på.

Salomonsson har vært endel skadet. Jets liker å hente spillere som har havnet litt i skyggen av de andre pga skader. Salomonsson mener mange er et scoop. Ble hentet i 2.runde. Kunne vært 1.runde. Han har jeg troen på. God fysikk. Veldig god på skøyter og nå 5 poeng i SHL. Lovende

Zhilkin og Wagner er i samme kategori. Har mye bra med seg. Er ennå junior spillere, men kan ta steget opp. Akkurat nå har jeg mer troen på at de blir AHL spillere enn NHL spillere. Men spesielt Wagner har vist at han kan gripe sjansen når han får den.

Så er spørsmålet. Må Jets gi fra seg 1.runde valget i 2023? De kommer til å trade. Meier ønsker visstnok 9M AAV. Er han verdt å sende Lucius, 1.runde valg i 2023 og et back prospect for? Noen mener det kan være prisen. Jeg sier nei takk. Lucius ønsker jeg å beholde. 1.runde valg ønsker jeg å beholde. Gå heller for Toews og ikke gi så mye i retur.

Jets er dårlige på dropper og Toews er NHL's beste dropper sies det.
Ja Jets kan gå langt denne sesongen. Men de har ødelagt så mye med dårlige trades siste 5 årene. Ikke gi for mye bort.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nikita Chibrikov som også er et stort talent, 19 år gammel. Har stoppet litt opp. 25 KHL kamper og 1 poeng denne sesongen. Ikke den utviklingen jeg håpet på.

Dmitry Rashevsky som var så strålende i KHL forrige sesong har en bra sesong nå også. Men litt dårligere poengsnitt. 56 kamper og 30 poeng. Er blitt 22 år gammel. Men fortsatt veldig bra. Bare hans 2.sesong i KHL. En late bloomer

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chaz Lucius


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 3-2 mot Toronto. Toninato matchvinner

Toninato startet sesongen med å være fast for Jets. Er nå langt bak i køen. Ting endrer seg fort. Men Toninato kan plutselig være oppe og bidra igjen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Capobianco inn for Stanley. Jonsson-Fjallby som har vært meget god periodevis i januar er igjen healthy scratch.

Bowness finner ikke vinneroppskriften når han har mange spillere tilgjengelig.
10 dagers pause kommer beleilig nå. Da vil også Appleton være klar etter pausen. Da vil også DeMelo være tilbake.
Fulltallig altså.

Da vil jeg se disse rekkene

Connor-Dubois-Ehlers
Perfetti-Schefiele-Wheeler
Barron-Lowry-Appleton
4.rekka er umulig
Kuhlman, Gustafsson, Gagner, Jonsson-Fjallby, Maenalanen, Stenlund
6 spillere som alle kan spille. Skal jeg velge, så velger jeg med tanke på framtiden også. hvem jeg vil ha med videre
Jonsson-Fjallby-Gustafsson-Maenalanen
Det blir min 4.rekke. Gagner fortjener å spille. Men ser ikke helt at han er hos Jets neste sesong. Kuhlman får masse tillit om dagen. Ble flyttet opp i 1.rekka i 0-4 tapet. Men det var nok mer for å belønne de som jobber godt og sette et eksempel for de som ikke jobber. Stenlund imponerer egentlig og spilte så bra at Gustafsson ble benket. Men Gustafsson er ung, han må få en ny sjanse.

Så har vi Harkins og Toninato hos Moose i tillegg. Så bredden for bunn 6 er enorm. Topp 6 derimot et det veldig tynt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Blues gikk opp til 2-0 tidlig i 3.periode men så responderte Jets og vant til slutt 4-2 etter 4 mål i siste periode.

Denne snuoperasjonen kan fort være avgjørende for hele sesongen. Gir selvtillit inn mot pausen og det å snu en kamp slik bygger karakter.

Det var rare rekker i denne kampen. Ehlers i 4.rekka. Kuhlman nok engang i 1.rekka. Barron i 2.rekka og Perfetti og Wheeler i 3.rekka. Spesielt Wheeler passer bra i den rekka. Når det kommer en trade for en topp 6 forward så ser jeg for meg at det er Wheeler som må vike


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bare et tidsspørsmål før Morrissey får C på drakta si


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ja det er WHL
Men har Winnipeg Jets skutt gullfuglen?
Chaz Lucius var skadet året før draften. Dermed falt han mye lenger ned enn hva man trodde før året startet. Mange mente Jets gamblet siden han hadde vært skadet. Han var sett på som en skikkelig målscorer.

I AHL har det gått trått egentlig. Lite produksjon.
Men i U20 VM løsnet det. Han startet VM rolig. Lite produksjon. Men det ble mer og mer og han avsluttet VM med stil.
Så ble han sendt til WHL for å finne selvtilliten og bygge videre. Det har gått bra, veldig bra


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

All Star pause. Den kommer beleilig.
Hellebuyck og Morrissey reiser for Jets
Resten får hvilt og pleid kroppene

Trade kan også komme om ikke lenge vil jeg tro.
Timo Meier nevnes. 9M AAV
Dubois ryktene til Montreal har kommet fram igjen. Mye som tyder på at han reiser dit etter sesongen. Han er RFA etter sesongen. Blir en trade vil jeg tro. Men ikke så god som den burde vært, siden Dubois vil til Montreal og de risikerer å miste han uten noenting året etterpå.
Derfor vil en trade nå også være med i den langsiktige planen vil jeg tro.
Det er ikke så mange tunge kontrakter som skal fornyes. Dubois er den store.
Barron skal ha ny kontrakt og får nok ca 3M vil jeg tro

Det blir betraktelig tøffere om 1 år.
Scheifele blir UFA, Hellebuyck blir UFA, Dillon blir UFA, DeMelo blir UFA, Wheeler blir UFA
5 av de viktigeste spillerne på laget.

Akkurat nå så er kontraktene til Wheeler og Pionk de dårligste hos Jets. Pionk har hatt en veldig svak sesong. Ikke meg imot om han går i en trade mot Meier.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Perfetti og Samberg gjør det bra blant rookiene


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ville Heinola. Det er store spørsmålstegn med han.
Egenskaper få andre backer har
Veldig god med puck
Ikke like god defensivt selv om han har kommet seg.
"herjer" i AHL
Varierer i NHL

Er det bare det å få nok kamper på rad i NHL som skal til? Jeg tror det. Jeg tror han er god nok til å være fast starter og at han vil vokse inn i rollen med tillit over tid.

Moose kamp natt til igår. Moose tapte 2-3 etter straffer. Heinola med mål og assist. Ingen spillere hadde flere skudd på mål enn Heinola. Tenker da på begge lag. Noen hadde like mange. Men Heinola er back som er for god for AHL.

Spent på hva Jets finner på med trades nå. For en trade eller to kommer. Jets har mange prospects på backen. Heinola kan både trades bort, men han kan også bli oppgradert til Jets på permanent basis hvis Samberg eller Stanley blir tradet bort.

Jeg ønsker å beholde både Samberg og Heinola. Stanley har en fysisk tilstedeværelse som få andre har. Men han er ikke fantastisk med pucken.
En eller to av disse backene blir tradet bort, det føler jeg meg sikker på. Spørsmålet er hvem.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Etter å ha vært skadet i noen uker er Brad Lambert tilbake i WHL


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose taper mer enn de vinner om dagen.
2 strake tap mot på 2 dager mot Admirals.

Som enormt mange ganger leser Moose komfortabelt når siste periode starter men rakner.
Tapte 4-5 inatt etter OT etter å ha sluppet inn 3 mål på rad

Reichel med 2 mål og Heinola med 2 assist. Men det hjelper så lite. Jeg savner ungdommelig mot offensivt. Så er det kanskje rutine de egentlig mangler. Zach Sanford med et par mål mot Moose blant annet vinnermålet. Rutinert spiller som spilte litt for Jets forrige sesong. Så egentlig er det nok rutine de mangler. Se har vel ingen som er i nærheten av 30 år hos Moose

Toninato og Sautner de eldste med 28 år. Oligny eldste i troppen, han er kaptein og født i 93. Men vært skadet omtrent hele sesongen.

Veldig ungt lag.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 nye år for Rashevsky i Russland. Vet ikke helt hva jeg mener om det. Trodde han skulle til Winnipeg snart


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Forferdelig nytt. Chaz Lucius skadet igjen. Nå var han virkelig på gang. Utrolig kjipt


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Skade på skade på skade. Nå var han brennhet


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig lang pause for Jets. Spiller ikke før natt til søndag. Men det kommer nok godt med etter en litt tøff periode før All-Star uka.

Det går masse trade rykter om dagen. Alle forventer at Jets skal gå all in nå. Cheveldayoff har tidligere sagt at Jets skal gå all in når de har muligheten til det. Så både en og tre trades kan komme. Et navn som går igjen er Meier. Det er også rapportert at Cheveldayoff var tilstede når han scoret 2 mål for 2 dager siden.

Det ryktes om både picks og prospects vil forsvinne. Jeg håper virkelig ikke vi gir fra oss Lucius og Lambert. Ei heller McGroarty. Jeg tror disse 3 kan være faste menn for Jets om bare 1-3 år. Backer er helt greit. Men jeg frykter at vi må se et stort talent forsvinne.

Meier er det store navnet som trekkes fram. Domi og flere andre nevnes også, blant annet Toews som vil være en "billig" spiller å hente. Men er han god nok? Han er beste dropper i NHL denne sesongen. På dropp har Jets vært fryktelig svake den senere tiden. Toews er fra Winnipeg. Vi får se. Håper på Meier og at Jets skriver lang kontrakt med han.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Timo Meier er den spilleren Jets fans virkelig ønsker seg.



9-9,5M på en 7-8 års kontrakt.
Dubois går nok til Montreal. Jets må tenke på framtiden. Det er flere profiler som bare har 1 år igjen, som Scheifele og Hellebuyck. Wheeler vil frigjøre endel cap space om 1 1,5 år.

Spørsmålet er hva Jets kan få for Dubois. Dubois vil til Montreal, det gjør at Jets har dårlige kort på hånd. Men håper de får et stort prospect i retur.

Mye spekulering, lite håndfast. Men Meier vil vi ha til Winnipeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 4-1 etter 2 mål i empty net. Heinola med 1+1 og fortsetter å dominere i AHL


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets vinner 4-1 mot Chicago
Wheeler med 2+1
Appleton tilbake og hadde litt over 15 minutter istid. Perfetti ble benket i 3.periode mens Appleton fikk spille med Connor og Dubois. Hvorfor Perfetti plutselig ble benket aner jeg ikke. Ikke de som fulgte kampen heller. Det kan være ting vi ikke kjenner til.

Samberg og Stanley spilte begge to. Interessant at Samberg spilte flest minutter og var han som fikk ansvar i PK.
DeMelo og Gustafsson ennå skadet.
Gagner og Jonsson-Fjällby healthy scratch. Viser at bredden er bra igjen. Men en trade ligger i kortene. Meier nevnes og rapporter sier at Sharks var og så på Lambert i WHL igår hvor han scoret 2 nye mål. Er Lambert inne i et trade forslag?

Masse spekuklasjoner. Spørsmålet er jo også hva som skjer hvis Meier kommer inn. Hvem blir degradert til 3.rekka? Perfetti eller Wheeler? Vanligvis henter Cheveldayoff masse "drit" som skal være backup for 3-4 rekka. Det trenger han ikke nå. På backen er det også grei dekning. Det er et par spillere som kan løfte laget ytterligere som trengs. Kanskje bare 1?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ny seier for Moose. 5-1 denne gang. 5 forskjellige målscorere. Salminen og Holm fortsetter å stå annenhver kamp. 2 solide AHL keepere. Kan en eller begge ta steget til NHL? Aner ikke. Jets har også Berdin i bakhånd i KHL.

Men hva skjer når Hellebuyck sin kontrakt går ut etter neste sesong? Har liten tro på at Jets har råd til å signere ny kontrakt med han. Han kan cashe inn noe vanvittig hvis han fortsetter å være blant de 2-3 beste keeperne i NHL. Han vil være 31 år gammel når ny kontrakt skal signeres. Blir 31 i mai neste år. 6-8 års kontrakt på 8-10M AAV tipper jeg.

Kan Salminen eller Holm ta over? Uvisst.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig overraskende men Jonsson-Fjallby er plassert på waivers. DeMelo aktiveres igjen og Appleton er tilbake så noen må ned. Jonsson-Fjallby trakk det korteste strået.

Sto mellom han og Kuhlman. Kuhlman er mer fysisk og right shot, det avgjorde.

Washington har førsteretten på waivers. Blir ikke overrasket om de henter han tilbake.

Snakkes om at Jets nå vil ha over 10M i cap space før trade deadline.

Også begynt å gå rykter om backer inn.

Spennende å se hvor Jonsson-Fjallby havner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»