Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Onv95 »

For meg var dette bortimot optimalt.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Enzino skrev: fre jan 27, 2023 11:00 pm Super happy med kampen. Vi klarer oss veldig bra i store deler av tiden, og jeg trodde vi skulle slite mye mer med et såpass svakt lag.

Det blir gøy å ta i mot City på Emirates med toppet lag fra start. Der har vi god mulighet til poeng.

Tror det er veldig bra for sjansene i ligaen å ikke henge i for mange turneringer.

Kan ikke huske sist jeg var så fornøyd etter et tap. Mye positivt å ta med seg.

Noen som vet hvor man kan finne xG for FA-cupen?
0.3-0.3

DennisB

Legg inn av DennisB »

Da ble det snipp snapp snute,
helt greit at vi er ute.
Mye bra i dag,
steike for et lag,
vi er så godt i rute.
Sist redigert av DennisB den fre jan 27, 2023 11:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: fre jan 27, 2023 11:03 pm
Enzino skrev: fre jan 27, 2023 11:00 pm Super happy med kampen. Vi klarer oss veldig bra i store deler av tiden, og jeg trodde vi skulle slite mye mer med et såpass svakt lag.

Det blir gøy å ta i mot City på Emirates med toppet lag fra start. Der har vi god mulighet til poeng.

Tror det er veldig bra for sjansene i ligaen å ikke henge i for mange turneringer.

Kan ikke huske sist jeg var så fornøyd etter et tap. Mye positivt å ta med seg.

Noen som vet hvor man kan finne xG for FA-cupen?
0.3-0.3
Det er sterkt på Ethiad, særlig med såpass mange spillere byttet ut fra fra start, sammenlignet med forrige match.

Pires2002

Legg inn av Pires2002 »

Vi har ikke stor nok stall til å kjempe på flere fronter, så dette var et usedvanlig greit tap å ta. Vi spiller ok, og er helt på høyde med Oljesjeikene. Ser ingenting som skremmer meg. Med toppet lag i PL, så tror jeg vi har muligheter til å kunne sanke noen poeng mot Oljesjeikene. Sambi og Viera kan muligens bli, men pr. nå, så holder de ikke nivået.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Fremdeles nerxøs for Partey og om han fikk en skade idag.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Enzino skrev: fre jan 27, 2023 11:02 pm Om man skal finne noe positivt med innhoppet til Sambi, så var 2. omgangen her et ekstremt godt argument for å pushe gjennom et kjøp av en midtbanespiller før vinduet stenger.
Bare legg merke til posisjoneringen han fra i det Alvares mottar ballen til Ake setter ballen i mål. Er helt forbauset over hvor dårlig han er til å lese spillet også er han helt elendig på å gjøre seg spillbar når vi har ball. Han har vært i klubben i 1.5 sesong nå og jeg kan ikke se hva han er blitt bedre på.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: fre jan 27, 2023 11:09 pm
Enzino skrev: fre jan 27, 2023 11:02 pm Om man skal finne noe positivt med innhoppet til Sambi, så var 2. omgangen her et ekstremt godt argument for å pushe gjennom et kjøp av en midtbanespiller før vinduet stenger.
Bare legg merke til posisjoneringen han fra i det Alvares mottar ballen til Ake setter ballen i mål. Er helt forbauset over hvor dårlig han er til å lese spillet også er han helt elendig på å gjøre seg spillbar når vi har ball. Han har vært i klubben i 1.5 sesong nå og jeg kan ikke se hva han er blitt bedre på.
De lagde en analyse av et par situasjoner i andre omgang inklusive den der, på itv.

Den ene av programlederne mente at det var "a Partey-sized whole in the Arsenal midfield". Haha... Bedre kan det vel ikke sies.

startelver

Legg inn av startelver »

Kanskje nedturen begynner nå ?

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Se Caicedo på insta🤷‍♂️

DennisB

Legg inn av DennisB »

Dagbladet gjør et stort poeng av at Roy Keane slakter Arsenal. Med gigantisk overskrift.
Og ikke et ord om laguttaket, bare dette:

- Jeg forventet mer av Arsenal. Men de var skuffende, sier fotballekspert og tidligere Manchester United-spiller Keane på Sky Sports i England.

Det var hovedfokuset til Dagbladet. For en søppelavis.

https://www.dagbladet.no/sport/slakter-arsenal/78342385

Er det noe som ikke gir mening etter denne kampen, så er det å slakte Arsenal-laget som spilte. Man kan kritisere uttaket, det er noe annet. Men laget som var utpå der, gjorde det da helt greit.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: lør jan 28, 2023 6:37 am Dagbladet gjør et stort poeng av at Roy Keane slakter Arsenal. Med gigantisk overskrift.
Og ikke et ord om laguttaket, bare dette:

- Jeg forventet mer av Arsenal. Men de var skuffende, sier fotballekspert og tidligere Manchester United-spiller Keane på Sky Sports i England.

Det var hovedfokuset til Dagbladet. For en søppelavis.

https://www.dagbladet.no/sport/slakter-arsenal/78342385

Er det noe som ikke gir mening etter denne kampen, så er det å slakte Arsenal-laget som spilte. Man kan kritisere uttaket, det er noe annet. Men laget som var utpå der, gjorde det da helt greit.
Det stemmer jo ikke engang med virkeligheten. Roy Keane skrøt hemningsløst av Arsenal i pausen.

Det eneste som stemmer der, er at Keane etter andre omgang mente at Citys erfaring fra sånne tette kamper de senere årene var det som tippet Kampen i deres favør. Og der er han ikke langt unna sannheten (til ham å være).

Jeg som har hørt mye Keane, var overrasket over hvor mye pent han sa om Arsenal i løpet av den sendingen.

Hvorfor skal vi egentlig gidde å bry oss om en avis, som har journalister som kan så lite fotball at de ikke skjønte hvorfor Ødegaard startet kampen på benken?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: lør jan 28, 2023 7:11 am
DennisB skrev: lør jan 28, 2023 6:37 am Dagbladet gjør et stort poeng av at Roy Keane slakter Arsenal. Med gigantisk overskrift.
Og ikke et ord om laguttaket, bare dette:

- Jeg forventet mer av Arsenal. Men de var skuffende, sier fotballekspert og tidligere Manchester United-spiller Keane på Sky Sports i England.

Det var hovedfokuset til Dagbladet. For en søppelavis.

https://www.dagbladet.no/sport/slakter-arsenal/78342385

Er det noe som ikke gir mening etter denne kampen, så er det å slakte Arsenal-laget som spilte. Man kan kritisere uttaket, det er noe annet. Men laget som var utpå der, gjorde det da helt greit.
Det stemmer jo ikke engang med virkeligheten. Roy Keane skrøt hemningsløst av Arsenal i pausen.

Det eneste som stemmer der, er at Keane etter andre omgang mente at Citys erfaring fra sånne tette kamper de senere årene var det som tippet Kampen i deres favør. Og der er han ikke langt unna sannheten (til ham å være).

Jeg som har hørt mye Keane, var overrasket over hvor mye pent han sa om Arsenal i løpet av den sendingen.

Hvorfor skal vi egentlig gidde å bry oss om en avis, som har journalister som kan så lite fotball at de ikke skjønte hvorfor Ødegaard startet kampen på benken?
Nei, det er ingen vits å bruke tid på slikt, og jeg bryr meg filla. Men det skinner så igjennom at disse sportsjournalistene de bruker, har sin bias, og agenda. Om man skal skrive nøytrale artikler om en klubb eller kamp, så kan man ikke skrive som om man er supporter av et annet lag. Synes klokkeklart her.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: fre jan 27, 2023 11:03 pm
Enzino skrev: fre jan 27, 2023 11:00 pm Super happy med kampen. Vi klarer oss veldig bra i store deler av tiden, og jeg trodde vi skulle slite mye mer med et såpass svakt lag.

Det blir gøy å ta i mot City på Emirates med toppet lag fra start. Der har vi god mulighet til poeng.

Tror det er veldig bra for sjansene i ligaen å ikke henge i for mange turneringer.

Kan ikke huske sist jeg var så fornøyd etter et tap. Mye positivt å ta med seg.

Noen som vet hvor man kan finne xG for FA-cupen?
0.3-0.3
Hvor fikk du de tallene fra?

Jeg synes de var lave, men valgte å stole på at du ikke postet bare tøys.

Her:
https://footystats.org/england/arsenal- ... ts#5095349

Har de 1,05 - 0,95, som basert på observasjon virker mye riktigere.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Partey måtte av pga. smerter og skal gjennomføre en MRI scan i dag. Man vet ikke hvor seriøst det er før resultatene kommer.

Betyr vel at man intensiverer jakten på en midtbanespiller de siste dagene i vinduet, om ikke annet.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: lør jan 28, 2023 10:42 am Partey måtte av pga. smerter og skal gjennomføre en MRI scan i dag. Man vet ikke hvor seriøst det er før resultatene kommer.

Betyr vel at man intensiverer jakten på en midtbanespiller de siste dagene i vinduet, om ikke annet.
Det var det jeg var redd for ja. Helt krise at ikke erstatter for Partey var prio 1 og burde vært på plass tidlig i januar.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Enzino skrev: lør jan 28, 2023 10:42 am Partey måtte av pga. smerter og skal gjennomføre en MRI scan i dag. Man vet ikke hvor seriøst det er før resultatene kommer.

Betyr vel at man intensiverer jakten på en midtbanespiller de siste dagene i vinduet, om ikke annet.
Han hadde smerter i ribbeina ifølge Arteta.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

DennisB skrev: lør jan 28, 2023 7:16 am
Enzino skrev: lør jan 28, 2023 7:11 am
DennisB skrev: lør jan 28, 2023 6:37 am Dagbladet gjør et stort poeng av at Roy Keane slakter Arsenal. Med gigantisk overskrift.
Og ikke et ord om laguttaket, bare dette:

- Jeg forventet mer av Arsenal. Men de var skuffende, sier fotballekspert og tidligere Manchester United-spiller Keane på Sky Sports i England.

Det var hovedfokuset til Dagbladet. For en søppelavis.

https://www.dagbladet.no/sport/slakter-arsenal/78342385

Er det noe som ikke gir mening etter denne kampen, så er det å slakte Arsenal-laget som spilte. Man kan kritisere uttaket, det er noe annet. Men laget som var utpå der, gjorde det da helt greit.
Det stemmer jo ikke engang med virkeligheten. Roy Keane skrøt hemningsløst av Arsenal i pausen.

Det eneste som stemmer der, er at Keane etter andre omgang mente at Citys erfaring fra sånne tette kamper de senere årene var det som tippet Kampen i deres favør. Og der er han ikke langt unna sannheten (til ham å være).

Jeg som har hørt mye Keane, var overrasket over hvor mye pent han sa om Arsenal i løpet av den sendingen.

Hvorfor skal vi egentlig gidde å bry oss om en avis, som har journalister som kan så lite fotball at de ikke skjønte hvorfor Ødegaard startet kampen på benken?
Nei, det er ingen vits å bruke tid på slikt, og jeg bryr meg filla. Men det skinner så igjennom at disse sportsjournalistene de bruker, har sin bias, og agenda. Om man skal skrive nøytrale artikler om en klubb eller kamp, så kan man ikke skrive som om man er supporter av et annet lag. Synes klokkeklart her.
Spurte en bekjent av journalisten (Oksnes) hvem han holder med. Bolton.
Broren er Arsenal-fan😎

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bjørn skrev: lør jan 28, 2023 3:26 pm
DennisB skrev: lør jan 28, 2023 7:16 am
Enzino skrev: lør jan 28, 2023 7:11 am

Det stemmer jo ikke engang med virkeligheten. Roy Keane skrøt hemningsløst av Arsenal i pausen.

Det eneste som stemmer der, er at Keane etter andre omgang mente at Citys erfaring fra sånne tette kamper de senere årene var det som tippet Kampen i deres favør. Og der er han ikke langt unna sannheten (til ham å være).

Jeg som har hørt mye Keane, var overrasket over hvor mye pent han sa om Arsenal i løpet av den sendingen.

Hvorfor skal vi egentlig gidde å bry oss om en avis, som har journalister som kan så lite fotball at de ikke skjønte hvorfor Ødegaard startet kampen på benken?
Nei, det er ingen vits å bruke tid på slikt, og jeg bryr meg filla. Men det skinner så igjennom at disse sportsjournalistene de bruker, har sin bias, og agenda. Om man skal skrive nøytrale artikler om en klubb eller kamp, så kan man ikke skrive som om man er supporter av et annet lag. Synes klokkeklart her.
Spurte en bekjent av journalisten (Oksnes) hvem han holder med. Bolton.
Broren er Arsenal-fan😎
Okey. Om han ikke misliker broren sin sterkt, så gjenstår det bare èn ting. Han er en elendig journalist ;)

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

DennisB skrev: lør jan 28, 2023 4:19 pm
Bjørn skrev: lør jan 28, 2023 3:26 pm
DennisB skrev: lør jan 28, 2023 7:16 am
Nei, det er ingen vits å bruke tid på slikt, og jeg bryr meg filla. Men det skinner så igjennom at disse sportsjournalistene de bruker, har sin bias, og agenda. Om man skal skrive nøytrale artikler om en klubb eller kamp, så kan man ikke skrive som om man er supporter av et annet lag. Synes klokkeklart her.
Spurte en bekjent av journalisten (Oksnes) hvem han holder med. Bolton.
Broren er Arsenal-fan😎
Okey. Om han ikke misliker broren sin sterkt, så gjenstår det bare èn ting. Han er en elendig journalist ;)
Nå har jo Bolton-fans et anstrengt forhold til Arsenal fra før da.
Deres primitive Gorgene-fotball fra Big Sam mot Wenger sin kunsteriske tilnærmelse av det måtte jo bli bråk av også.

Har tilfeldig en del av den fansen i byen jeg bor i, da takket vær et besøk Bolton gjorde tilbake til 50-tallet.
Mener supporterklubben deres er stiftet her, så kjenner litt til dem.
Bøta litt på forholdet en del at de fikk låne Wilshere riktignok.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Så Partey skadet i cupkampen. Kan det bli mer forutsigbart.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wengerist skrev: søn jan 29, 2023 3:09 pm Så Partey skadet i cupkampen. Kan det bli mer forutsigbart.
Han fikk en liten smell i ribbeinet, han blir nok klar til helgen igjen.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

DennisB skrev: fre jan 27, 2023 11:05 pm Da ble det snipp snapp snute,
helt greit at vi er ute.
Mye bra i dag,
steike for et lag,
vi er så godt i rute.
Arteta risket ære,
For prinsippfast å være.
Mot høyde ny,
Mot morgengry,
Der Arsenal blir svære.

En kjenner det på kroppen
De hører til i toppen.
De andre frykter
Skumle rykter
Om kanonlaget i galoppen.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Balogun med mål mot PSG.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jokkemedkniven skrev: søn jan 29, 2023 10:41 pm Balogun med mål mot PSG.
Godt ut i overtid og sikret Reims et poeng. Nydelig bevegelse og viste ro da han rundet Donna

Limpar91

Legg inn av Limpar91 »

Så vi ryktes til Moses Caicedo (fra Brighton), men hva vil det gjøre med f.eks. Patino? Bør man tenke mer på oppadkommende spillere fra ungdomsakademiet i sin transfer-policy?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Limpar91 skrev: man jan 30, 2023 8:46 am Så vi ryktes til Moses Caicedo (fra Brighton), men hva vil det gjøre med f.eks. Patino? Bør man tenke mer på oppadkommende spillere fra ungdomsakademiet i sin transfer-policy?
Nå må du passe deg før Enzino blir sur. Tror han var rimelig frustrert over den tankegangen under Wenger.

Da vi kjempet om å komme oss tilbake til CL så kunne jeg være enig i den tankegangen. Å signere spillere som ville blokkert utviklingen til Martinelli og Saka ville vært som å pisse i buksa for å holde seg varm, men nå som man faktisk kjemper om ligatitler så er nåløyet for egne talenter smalere. Vi har ikke råd til å vente på at Patino skal utvikle seg mer over 2 år når vi er midt i et vindu som kan vinne oss tittelen. Vi vet faktisk ikke om vi vil være i en så bra posisjon som det vi er nå. Til tross for at vi har vært veldig gode, så er det heller ikke til å stikke under en stol at vi har overprestert de underliggende tallene våre ganske mye. Noe av det vil jeg forklare med at vi er spesielt gode i uavgjort game state, noe som gjør at vi stort sett alltid leder, men noe av det er positiv varians for oss også.

Når man da i tillegg har et så tydelig point of failure i Partey så bør klubben hente en spiller som kan dekke opp i den rollen nå og ikke om 2 år, og jeg tror det er 1,5 år før Patino vil være en reell kandidat til førstelagsminutter for oss i PL/CL. Tror han vil ha godt av et utlån til til en PL-klubb eller i Frankrike (siden de er ekstremt dyktige til å utvikle spillere).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

God spiller da, denne Patino. Av unge sentrale midtbanespillere i Championship så synes jeg det kun er Alex Scott som har fremstått bedre.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Jolla skrev: man jan 30, 2023 9:29 am God spiller da, denne Patino. Av unge sentrale midtbanespillere i Championship så synes jeg det kun er Alex Scott som har fremstått bedre.
Wow, det er såpass ja?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jolla skrev: man jan 30, 2023 9:29 am God spiller da, denne Patino. Av unge sentrale midtbanespillere i Championship så synes jeg det kun er Alex Scott som har fremstått bedre.
Tror du han er klar til å være Partey sin backup fra og med neste sommer. Basert på WyScout, youtube og hva andre sier om han så virker det som at det er minimum 1,5 år til at han er klar for den rollen. Blackpool-fansen elsker han, men de har litt andre standarder enn et lag som kommer til å ha PL-tittel som ambisjon (om enn ikke nødvendig så realistisk).

Han er jo en ekstremt strøken teknikker og har gjort en imponerende jobb som ballvinner, men er usikker på om han fortsatt er fysisk klar for den rollen og det taktiske. Jeg ser helst at han tar et år til på utlån, men på et høyere nivå.

PS: Alex Scott var en av hjørnesteinene på FM22-saven min for å etablere Fulham i PL.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»