Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Svar
Vike4

Re: Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Legg inn av Vike4 »

Canucks skrev: lør jan 28, 2023 12:11 am Ønsker meg ikke Caicedo med slik oppførsel, hva hindrer han fra å begynne å oppføre seg slik om f.eks RM eller Barcelona ønsker han i fremtiden om han kommer til oss?
Den tid den sorg. Lite sannsynlig han signerer for oss i januar uansett. Stenger tirsdag, så tiden renner ut.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: lør jan 28, 2023 12:31 am
Canucks skrev: lør jan 28, 2023 12:11 am Ønsker meg ikke Caicedo med slik oppførsel, hva hindrer han fra å begynne å oppføre seg slik om f.eks RM eller Barcelona ønsker han i fremtiden om han kommer til oss?
Den tid den sorg. Lite sannsynlig han signerer for oss i januar uansett. Stenger tirsdag, så tiden renner ut.
Tror heller ikke han signerer, men spillere som oppfører seg slik ønsker jeg ikke.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Møtte ikke opp til trening i dag heller.

Håper han ikke blir solgt nå av prinsipp...

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

MentalM skrev: lør jan 28, 2023 10:52 am Møtte ikke opp til trening i dag heller.

Håper han ikke blir solgt nå av prinsipp...
Enig, og Arsenal burde holde seg langt unna også, dette er en tikkende bombe i garderoben, la Chelsea ta det problemet om ikke annet.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Slik som han oppfører seg så passer han best i Chelsea. Han havner nok der da fluer tiltrekkes av møkk.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Onv95 skrev: lør jan 28, 2023 11:21 am Slik som han oppfører seg så passer han best i Chelsea. Han havner nok der da fluer tiltrekkes av møkk.
:o

Han gjør iallefall ingenting som presser prisen høyere, med slike stunt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

GatlingGun skrev: lør jan 28, 2023 11:29 am
Onv95 skrev: lør jan 28, 2023 11:21 am Slik som han oppfører seg så passer han best i Chelsea. Han havner nok der da fluer tiltrekkes av møkk.
:o

Han gjør iallefall ingenting som presser prisen høyere, med slike stunt.
Enig, hverken Chelsea eller Arsenal burde røre i dette med lldtang. Burde gå videre til andre alternativer fort.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hvis Thomas Partey er småskadet, eller dere føler for å hente inn en backup/erstatter så synes jeg at dere bør se på Cheick Doucouré og de to karene til Monaco - Youssouf Fofana og Mohamed Camara - som aktuelle kandidater.

Både Doucouré og Y Fofana er spillere som kan minne om Thomas Partey mens han var i Atlético. De mangler skuddbeinet og den samme spinnville forseringsevnen som han hadde i de siste sesongene sine (altså når Thomas var 25-26), men er fullt på høyde og gjerne bedre enn det Partey var på samme alder. Mohamed Camara er en mer forsiktig og dypere type, men veldig tight defensivt og med Zinchenko som allikevel er ballsentralen til Arsenal ved sin side så kan det være et vel så godt valg.

Ellers ville Salvatore Esposito eller André (fra Fluminense) vært litt spenstige valg. Alex Scott driver jo også på og har en veldig god sesong for Bristol City i Championship, men hvis jeg går ned på det nivået så bør jeg jo også nevne Alan Varela og deres egen Charlie Patino som kandidater.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Syntes vi skal teste vannet med Rice jeg, hvis det ikke allerede er gjort da.

Dundersalt

Legg inn av Dundersalt »

Jeg får være den ene som håper på Caicedo jeg da.

God spiller, ung, egnet som backup for Partey og PL-proven.

Han er nå på en kontrakt med £182.000 i året.

En god lønn for folk flest det, men helt naturlig at han higer etter mer med en stor familie som avhenger av han i hjemlandet. Kan fort få 5-10 ganger det med klubbskifte


Skal folk være så motstandere av at spillere spiller for penger må man begynne å se 5. divisjon. Klubblojalitet er noe som tilhører fortiden. Mange blir hvis de er fornøyd med klubben og har en god lønn, men 49 av 50 toppspillerne ville gått hvis de får muligheten til 10-dobbel lønn og mulighet for trofeer.

Edit,: Balotelli var et forfriskende pust i toppfotballen. En av få som var helt ærlig om at han spilte fordi han fikk betalt for det.
Juble når man scorer? Hvorfor det? Jubler du når du gjør jobben sjefen betaler deg for?

Klart - Balo bikket nok over til det ekstreme i dette, men var i alle fall ærlig

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Dundersalt skrev: lør jan 28, 2023 4:49 pm Jeg får være den ene som håper på Caicedo jeg da.
Du er ikke helt alene.

Jeg mistenker at hvis det står mellom oss og Chelsea, så havner han i Chelsea. Men jeg mener vi uansett bør prøve.

Jeg er litt der at det vil være helt sinnsvakt, å ligge der vi gjør etter 19 kamper, så han en så åpenbar svakhet i squaden, og ikke tette det hullet før overgangsfristen går ut.

Caicedo vet vi har nivået for PL, så hvorfor da ikke prøve å få ham til klubben? At en spiller som er god nok for en toppklubb, er villig til å gjøre noe ekstremt for å komme seg dit, betyr ikke det samme som at han er en spiller som forsurer miljøet der. Auba ble kjent for holdningsproblemer. Han gjorde en kjempejobb for oss i mange år før det gikk surt med Arteta helt på slutten og vi kvittet oss med ham. Mener de samme som nå mener at vi ikke skal hente Caicedo, at vi ikke skulle ha hentet Auba den gangen? Går det surt, så få vi selge fyren med tap da. Uansett verdt det, hvis det ender med PL-trofeet.

Men jeg er såpass desp på det, at hvis vi skal finne en langsiktig løsning til sommeren (f.eks. Rice), så mener jeg vi godt kan ta en som holder nivået på en dyr leiekontrakt akkurat nå. Hvis Partey blir langtidsskadet (og selv om denne skaden ikke hørtes så veldig ille ut, så vet man aldri og han er uansett skadeforfulgt) og vi ikke handler inn en backup, så kan man virkelig snakke om å gi vekk en gylden mulighet og gi City gullet uten kamp.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



Nå koker det.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Gi 80 da. Få det unna.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Ingen andre enn mail som har meldt om bud nr 2 som jeg kan se i farten, så ikke akkurat noen god kilde. Så lenge ikke Romano eller Ornstein melder noe, så biter ikke jeg på. Vi ender nok opp med å krysse fingrene for at Partey holder ut neste halvdel også. Vært heldige med skader så lang, så kanskje det holder. Vi har for så vidt et ganske likt problem om Ødegaard blir skadet. Værken Lokonga eller Vieira er i nærheten av det nivået vi ser etter.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Enzino skrev: lør jan 28, 2023 5:08 pm
Dundersalt skrev: lør jan 28, 2023 4:49 pm Jeg får være den ene som håper på Caicedo jeg da.
Du er ikke helt alene.

Jeg mistenker at hvis det står mellom oss og Chelsea, så havner han i Chelsea. Men jeg mener vi uansett bør prøve.

Jeg er litt der at det vil være helt sinnsvakt, å ligge der vi gjør etter 19 kamper, så han en så åpenbar svakhet i squaden, og ikke tette det hullet før overgangsfristen går ut.

Caicedo vet vi har nivået for PL, så hvorfor da ikke prøve å få ham til klubben? At en spiller som er god nok for en toppklubb, er villig til å gjøre noe ekstremt for å komme seg dit, betyr ikke det samme som at han er en spiller som forsurer miljøet der. Auba ble kjent for holdningsproblemer. Han gjorde en kjempejobb for oss i mange år før det gikk surt med Arteta helt på slutten og vi kvittet oss med ham. Mener de samme som nå mener at vi ikke skal hente Caicedo, at vi ikke skulle ha hentet Auba den gangen? Går det surt, så få vi selge fyren med tap da. Uansett verdt det, hvis det ender med PL-trofeet.

Men jeg er såpass desp på det, at hvis vi skal finne en langsiktig løsning til sommeren (f.eks. Rice), så mener jeg vi godt kan ta en som holder nivået på en dyr leiekontrakt akkurat nå. Hvis Partey blir langtidsskadet (og selv om denne skaden ikke hørtes så veldig ille ut, så vet man aldri og han er uansett skadeforfulgt) og vi ikke handler inn en backup, så kan man virkelig snakke om å gi vekk en gylden mulighet og gi City gullet uten kamp.
Jeg tror Rice er tiltenkt å konkurrere/erstatte Xhaka.
Han er god der, men vi kan bli enda bedre der.
Tror også Rice «drømmer» litt om å få være med enda mer framover enn nå.

Ps. Beklager svarte feil person, er for tidlig her enda.
To små unger som syntes det er greit å vekke sola og ikke fullført første koppen med kaffe…

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Rice ja...



Med hensyn til hvor mye vekt dere la på de 10 dagene Mudryk var "Arsenal-fan" kan dette bli interessant fra et "møte-seg-selv-i-døra"-perspektiv.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Orakelet skrev: søn jan 29, 2023 9:17 am Rice ja...



Med hensyn til hvor mye vekt dere la på de 10 dagene Mudryk var "Arsenal-fan" kan dette bli interessant fra et "møte-seg-selv-i-døra"-perspektiv.
Må vel først og fremst presisere hvem disse "dere" er, var først og fremst folk på Twitter, selv var jeg forøvrig glad for at vi ikke fikk Mudryk, noe jeg sa lenge før dere var inne i bildet også, og var mer fornøyd med Trossard inn, og at det betyr flere forsterkninger nå, og mer dybde nå for vår del.

Når det gjelder spillere, enten det er Mudryk,Rice, eller andre som er fan av lag, så går de i stor grad dit de får betalt, og hvor de kan utvikle seg sportslig.

Likte heller ikke oppførselen som Mudryk viste ovenfor Shakhar når Arsenal var interessert, en annen grunn til at jeg var ganske lunken til han, syntes det var respektløst ovenfor Shakhtar Donetsk, og syntes det samme om Caceido nå, som trekker strikken enda lengre. Noe jeg personlig ikke liker, for Rice virker det i alle fall om ikke annet som han har latt agenter og annet ta seg av ting, og fokusere på jobben han har. Slik burde det være. Mulig jeg har misset at han har gått ut og krevd overganger, og holdt på slik som Mudryk, og nå senest Caceido.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Vi burde se på noen midlertidige lån. Tiden løper litt fra oss, og det hadde vært en fiasko om vi ikke henter en midtbanespiller før vinduet stenger. Elneny er ute resten av sesongen sies det, så vi er alt for tynt besatt der. 2 dager igjen så glem Caicedo.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Blir vel Zin som erstatter Partey når han blir skadet, tenker jeg. Da er vi svekket på to plasser, men i sum bedre enn den enorme svekkelsen Sambi gir oss.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Onv95 skrev: søn jan 29, 2023 2:00 pm Blir vel Zin som erstatter Partey når han blir skadet, tenker jeg. Da er vi svekket på to plasser, men i sum bedre enn den enorme svekkelsen Sambi gir oss.
Kunne ikke denne polakken også spille i Partey-rollen?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: søn jan 29, 2023 2:00 pm Blir vel Zin som erstatter Partey når han blir skadet, tenker jeg. Da er vi svekket på to plasser, men i sum bedre enn den enorme svekkelsen Sambi gir oss.
Hvorfor skulle Arteta plutselig bruke Zinchenko der i ligaen, når han valgte Sambi i FA-cupen og tidligere i år i ligaen på OT (eller var ukraineren også skadet da, husker ikke helt i farten)?

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: søn jan 29, 2023 2:19 pm
Onv95 skrev: søn jan 29, 2023 2:00 pm Blir vel Zin som erstatter Partey når han blir skadet, tenker jeg. Da er vi svekket på to plasser, men i sum bedre enn den enorme svekkelsen Sambi gir oss.
Hvorfor skulle Arteta plutselig bruke Zinchenko der i ligaen, når han valgte Sambi i FA-cupen og tidligere i år i ligaen på OT (eller var ukraineren også skadet da, husker ikke helt i farten)?
For å gi Sambi en siste mulighet til å vise seg fram, og en muligheten tok han virkelig ikke.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: søn jan 29, 2023 2:28 pm
Enzino skrev: søn jan 29, 2023 2:19 pm
Onv95 skrev: søn jan 29, 2023 2:00 pm Blir vel Zin som erstatter Partey når han blir skadet, tenker jeg. Da er vi svekket på to plasser, men i sum bedre enn den enorme svekkelsen Sambi gir oss.
Hvorfor skulle Arteta plutselig bruke Zinchenko der i ligaen, når han valgte Sambi i FA-cupen og tidligere i år i ligaen på OT (eller var ukraineren også skadet da, husker ikke helt i farten)?
For å gi Sambi en siste mulighet til å vise seg fram, og en muligheten tok han virkelig ikke.
Deilig å se Ødegaard klikke på Sambi på slutten av kampen, fordi han var på helt feil sted.

Merkelig at det går an å spille fotball på såpass høyt nivå, og så til de grader mangle spilleforståelse.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Enzino skrev: søn jan 29, 2023 2:19 pm
Onv95 skrev: søn jan 29, 2023 2:00 pm Blir vel Zin som erstatter Partey når han blir skadet, tenker jeg. Da er vi svekket på to plasser, men i sum bedre enn den enorme svekkelsen Sambi gir oss.
Hvorfor skulle Arteta plutselig bruke Zinchenko der i ligaen, når han valgte Sambi i FA-cupen og tidligere i år i ligaen på OT (eller var ukraineren også skadet da, husker ikke helt i farten)?
Zinchenko spilte den kampen, men tror at både Tierney og Tomi var skadet da.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: søn jan 29, 2023 4:31 pm
Enzino skrev: søn jan 29, 2023 2:19 pm
Onv95 skrev: søn jan 29, 2023 2:00 pm Blir vel Zin som erstatter Partey når han blir skadet, tenker jeg. Da er vi svekket på to plasser, men i sum bedre enn den enorme svekkelsen Sambi gir oss.
Hvorfor skulle Arteta plutselig bruke Zinchenko der i ligaen, når han valgte Sambi i FA-cupen og tidligere i år i ligaen på OT (eller var ukraineren også skadet da, husker ikke helt i farten)?
Zinchenko spilte den kampen, men tror at både Tierney og Tomi var skadet da.
Tomi var innbytter og kom innpå for White i 80 min (nå ble jeg nødt til å sjekke).

Zinchenko er en minst like god ballsentral som Partey. Men han er ikke i nærheten av like sterk defensivt. Han er nok bedre enn Sambi, men det skal ikke så mye til.

Tviler sterkt på at vi får se ham direkte inn for Partey. Da tror jeg mer på en formasjonsendring.

Men nå sier alle rapporter på nettet at Parteys skade ikke var alvorlig og at man håper at han er klar allerede mot Everton. Har dog tilgode å se det fra en troverdig kilde. Så avventer litt.

Men jeg synes det er veldig typisk oss Arsenal-fans å se spøkelser på lyse dagen og ta sorgene på forskudd. Inkludert meg selv. :lol:

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Romano
Arsenal have not submitted a new bid on Saturday for Moises Caicedo — but understand club discussing internally about new proposal for £70m package with add ons included. 🚨⚪️🔴 #AFC

🔵 Brighton insist on no intention to sell Moises in January — not for that money.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ser ut som om Chelsea går for Enzo Fernandez og at prisen blir høy. Fabrizio Romano som melder det.

De kan vel seriøst ikke kjøpe både Enzo for opp mot EUR 120 mill og Caicedo for opp mot EUR 80 mill oppå alt de har gjort dette vinduet?

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: søn jan 29, 2023 9:21 pm Ser ut som om Chelsea går for Enzo Fernandez og at prisen blir høy. Fabrizio Romano som melder det.

De kan vel seriøst ikke kjøpe både Enzo for opp mot EUR 120 mill og Caicedo for opp mot EUR 80 mill oppå alt de har gjort dette vinduet?
Med å skrive det av over10 års kontrakter er det innafor FFP.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»