The Last of Us [HBO]

Svar
Centrist

Re: The Last of Us [HBO]

Legg inn av Centrist »

Nei, dette var ikke en episode på høyde med de to forrige ihvertfall store deler av den.

For en som elsker spillet, hadde jeg hatt null problemer med å kun hatt fokus på Ellie og Joel.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Justice 97 skrev: man jan 30, 2023 3:04 pm
Veldig enig, utrolig langdryg og skuffende episode. Var forberedt på at det ville komme noe svakt, siden anmelderne har hintet om det, men skuffet likevel. Episoden føltes som en evighet og avviker for mye fra spillet.
Episoden navns Long Long Time stemmer ihvertfall overens. Har 20 minutter igjen og sliter med å fullføre!

Svært lite som er gjenkjennelig med spillet, om noe har de gått helt motsatt retning jf. Bill og Frank. Merkelig.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Dette var visstnok en fantastisk episode ifølge ign(score 10!). Og flere av kommentarene lovpriset episoden. Selv er jeg enig med de som synes episoden var ganske så kjedelig. Men i neste ep. tar det seg opp igjen;


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Javel..
► Show Spoiler
Er det i spillet?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kjempeskuffet, mer er det ikke å si om ep.3

Bongis

Legg inn av Bongis »

Episode 3 var ikke helt det store. Når de først gikk bort fra spillmanuset, så synes jeg ikke de klarte det så bra. Jeg synes ikke episoden var bånn i bøtta, og den hadde glimtvis gode scener.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Historien om Bill tar en litt annen vending her enn i spillet ja, litt skuffende men har nok all over ikke så mye å si.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Likte episoden.

Tormund

Legg inn av Tormund »

For en som ikke hadde hørt om spillet for inntil noen uker siden, så synes jeg dette også var en meget bra episode. Nick Offerman er en fantastisk skuespiller, tror ikke jeg har sett han gjøre en eneste dårlig rolle.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Vakker episode. En av de beste episodene jeg har sett fra alle serier jeg har sett.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jeg elsket dagens episode. Dæven det var emosjonelle greier. Suverent.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Lilleborg skrev: man jan 30, 2023 8:51 pm Jeg elsket dagens episode. Dæven det var emosjonelle greier. Suverent.
Enig. Lenge siden jeg har blitt så rørt av en TV-serie. Sårbarheten til Nick Offerman var helt nydelig. Murray Bartlett var også god, selv det å ha sett han i en helt annen type karakter i White Lotus ødela ikke opplevelsen.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Kjekt å se at mange likte den.
► Show Spoiler
Og jo mer jeg tenker tv, og ikke spill, så liker jeg den bedre. Fint med en bra backstory til karakterene.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Vakker episode. Likte den veldig godt. Fantastisk samspill mellom Nick Offerman og Murray Bartlett. Dette er jo noe som aldri kunne blitt gjort med et spill, og liker at de brukte tid til å fortelle Bill (og Frank) sin historie her, noe de ikke får tid til i spillet.

Ellers er det jo nesten juksekode å bruke On the Nature of Daylight av Max Richter (og generelt Max Richter) under emosjonelle scener. Måten de bruker denne melodien på i Arrival tar jo helt knekken på meg.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Glem det jeg skrev! Strålende episode. Synes de to første var sånn passe, men dette er den desidert beste til nå.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Wow for en episode. Vakkert.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Det er kanskje en av de vakreste kjærlighetshistoriene jeg har sett fortalt på film eller TV noen gang.

10/10

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

ElGuaje skrev: man jan 30, 2023 9:24 pm Ellers er det jo nesten juksekode å bruke On the Nature of Daylight av Max Richter (og generelt Max Richter) under emosjonelle scener. Måten de bruker denne melodien på i Arrival tar jo helt knekken på meg.
Richter er helt fantastisk. Herjer jo vilt i The Leftovers også.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

LeCoq skrev: man jan 30, 2023 9:55 pm
ElGuaje skrev: man jan 30, 2023 9:24 pm Ellers er det jo nesten juksekode å bruke On the Nature of Daylight av Max Richter (og generelt Max Richter) under emosjonelle scener. Måten de bruker denne melodien på i Arrival tar jo helt knekken på meg.
Richter er helt fantastisk. Herjer jo vilt i The Leftovers også.
Jepp.

Noen helt ekstreme soundtracks der. Får gåsehud bare av å tenke på "November".

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tenk å klare å skape noe så vakkert midt i en serie om zombier.

Rett og slett ett kunstverk av en episode.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

ElGuaje skrev: man jan 30, 2023 9:24 pm Fantastisk samspill mellom Nick Offerman og Murray Bartlett.
Ja, dette kan ikke sies for ofte. For en fantastisk kjemi mellom disse to.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: man jan 30, 2023 10:13 pm Tenk å klare å skape noe så vakkert midt i en serie om zombier.

Rett og slett ett kunstverk av en episode.
++
Helt vill samhandling mellom disse karene, 10/10 virkelig.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Helt sikkert en fantastisk episode, isolert sett, men jeg synes dette ble litt langtrekkende og når man i tillegg gjør nok en unødvendig endring på Bill's historie så trekkes det ned enda et hakk for meg.

Aldri skjønt hvorfor man skal drive å endre på historier som allerede fungerer strålende.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SuperGunners10 skrev: man jan 30, 2023 10:29 pm
Aldri skjønt hvorfor man skal drive å endre på historier som allerede fungerer strålende.
Det er jo ikke vanskelig å forstå. Som fans ønsker man at alt skal være som man selv kjenner det.

Som skaper ønsker man å kunne skape noe annet, som gjør at serien skiller seg fra spillene, av flere årsaker. Enkelte ting funker ikke i en serie som i ett spill, andre ganger må man ta ett valg seriens del videre og hva man ønsker å bygge videre på.

Nå er det ganske tydelig at man med The Last of Us ønsker å følge spillet tett, men så tar man valg som i denne episoden for å skape sin egen identitet.

Ja, man mistet en relasjon mellom to karakterer her. Samtidig fikk man to helt andre relasjoner, to relasjoner som gir verden en mye større bredde og dybde. Tror jeg aldri har vært borti en katastrofeserie som har klart å bygge universet sitt bredere på en så effektiv måte i løpet av en episode. Verdenen føles plutselig mye mer levende, det er sånn det ville vært hvis det skulle skje i virkeligheten. En eller annen sær prepper der ute som er klar for alt.

Jeg har full forståelse for at fans ønsker at serien og spillet skal være 1:1, men jeg forstår veldig godt hvorfor de gjør endringen de gjør. Og jeg mener at de traff meget godt på episoden, selv om den naturlig nok er mer kontroversiell enn de to første episodene.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Chromeback skrev: man jan 30, 2023 10:37 pm Det er jo ikke vanskelig å forstå. Som fans ønsker man at alt skal være som man selv kjenner det.

Som skaper ønsker man å kunne skape noe annet, som gjør at serien skiller seg fra spillene, av flere årsaker. Enkelte ting funker ikke i en serie som i ett spill, andre ganger må man ta ett valg seriens del videre og hva man ønsker å bygge videre på.

Nå er det ganske tydelig at man med The Last of Us ønsker å følge spillet tett, men så tar man valg som i denne episoden for å skape sin egen identitet.

Ja, man mistet en relasjon mellom to karakterer her. Samtidig fikk man to helt andre relasjoner, to relasjoner som gir verden en mye større bredde og dybde. Tror jeg aldri har vært borti en katastrofeserie som har klart å bygge universet sitt bredere på en så effektiv måte i løpet av en episode. Verdenen føles plutselig mye mer levende, det er sånn det ville vært hvis det skulle skje i virkeligheten. En eller annen sær prepper der ute som er klar for alt.
Fra en lang bok eller serie med bøker til en tv-serie eller en serie av filmer er nå en ting, men det går ikke å adaptere 100 % til live-action fra et spill eller overdrevne tegneserie-univers som Marvel og DC hvertfall.

Noe må man endre på, og man får også muligheten til mer karakterbygging her siden man har mer tid i en mini-serie også.
Sist redigert av Hetfield den man jan 30, 2023 10:45 pm, redigert 2 ganger totalt.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Chromeback skrev: man jan 30, 2023 10:13 pm Tenk å klare å skape noe så vakkert midt i en serie om zombier.
Ja, dette var flotte greier! Veldig interessant å se hvordan hverdagen til en prepper KUNNE vært. Synes det fremstod realistisk og skapte en god forståelse og innblikk i den verden serien foregår i. En vel verdt "omvei" i historien!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

For de som har spilt spillet. I den siste scenen med Bill og Frank, etter at de hadde drukket opp vinen og Bil triller Frank til senga, så brukte de soundtracket fra spillet fra den fantastiske scenen
► Show Spoiler

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Hetfield skrev: man jan 30, 2023 10:41 pm
Chromeback skrev: man jan 30, 2023 10:37 pm Det er jo ikke vanskelig å forstå. Som fans ønsker man at alt skal være som man selv kjenner det.

Som skaper ønsker man å kunne skape noe annet, som gjør at serien skiller seg fra spillene, av flere årsaker. Enkelte ting funker ikke i en serie som i ett spill, andre ganger må man ta ett valg seriens del videre og hva man ønsker å bygge videre på.

Nå er det ganske tydelig at man med The Last of Us ønsker å følge spillet tett, men så tar man valg som i denne episoden for å skape sin egen identitet.

Ja, man mistet en relasjon mellom to karakterer her. Samtidig fikk man to helt andre relasjoner, to relasjoner som gir verden en mye større bredde og dybde. Tror jeg aldri har vært borti en katastrofeserie som har klart å bygge universet sitt bredere på en så effektiv måte i løpet av en episode. Verdenen føles plutselig mye mer levende, det er sånn det ville vært hvis det skulle skje i virkeligheten. En eller annen sær prepper der ute som er klar for alt.
Fra en lang bok eller serie med bøker til en tv-serie eller en serie av filmer er nå en ting, men det går ikke å adaptere 100 % fra et spill eller tegneserie-blad som Marvel og DC hvertfall.

Noe må man endre på, og man får også muligheten til mer karakterbygging her siden man har mer tid i en mini-serie også.
Men er det å bruke en hel episode på "karakterbygging" av to karakterer som ikke er tilstede i serien mer enn denne ene episoden egentlig nødvendig? Jeg tenker også at om jeg ikke hadde spilt spillet så ville jeg kanskje sittet med spørsmålet; Hvorfor tok egentlig disse to fyrene en hel episode?

Jeg tror man fint kunne bygd historien på samme måte, men likevel valgt lignende død som i spillet og dermed også fått relasjonen mellom Bill og Joel enda et steg videre fra det vi så tidligere i episoden.

Moist

Legg inn av Moist »

Er det bare jeg som synes Murray Bartlett ser mer ut som Joel enn Pascal?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SuperGunners10 skrev: man jan 30, 2023 10:47 pm
Hetfield skrev: man jan 30, 2023 10:41 pm
Chromeback skrev: man jan 30, 2023 10:37 pm Det er jo ikke vanskelig å forstå. Som fans ønsker man at alt skal være som man selv kjenner det.

Som skaper ønsker man å kunne skape noe annet, som gjør at serien skiller seg fra spillene, av flere årsaker. Enkelte ting funker ikke i en serie som i ett spill, andre ganger må man ta ett valg seriens del videre og hva man ønsker å bygge videre på.

Nå er det ganske tydelig at man med The Last of Us ønsker å følge spillet tett, men så tar man valg som i denne episoden for å skape sin egen identitet.

Ja, man mistet en relasjon mellom to karakterer her. Samtidig fikk man to helt andre relasjoner, to relasjoner som gir verden en mye større bredde og dybde. Tror jeg aldri har vært borti en katastrofeserie som har klart å bygge universet sitt bredere på en så effektiv måte i løpet av en episode. Verdenen føles plutselig mye mer levende, det er sånn det ville vært hvis det skulle skje i virkeligheten. En eller annen sær prepper der ute som er klar for alt.
Fra en lang bok eller serie med bøker til en tv-serie eller en serie av filmer er nå en ting, men det går ikke å adaptere 100 % fra et spill eller tegneserie-blad som Marvel og DC hvertfall.

Noe må man endre på, og man får også muligheten til mer karakterbygging her siden man har mer tid i en mini-serie også.
Men er det å bruke en hel episode på "karakterbygging" av to karakterer som ikke er tilstede i serien mer enn denne ene episoden egentlig nødvendig? Jeg tenker også at om jeg ikke hadde spilt spillet så ville jeg kanskje sittet med spørsmålet; Hvorfor tok egentlig disse to fyrene en hel episode?
Veldig enkelt.

- De var med på å bygge opp verdenen rundt Ellie og Joel.
- Det var ett deilig avbrekk etter to intense episoder med død, fordervelse og elendighet å se menneskeligheten vokse og ivaretas midt oppi alt.
- De fikk vist verdenen over årene på en utrolig effektiv måte. Der vi gikk fra Joel fra utbruddet til nåværende tidslinje, fikk man nå se verdenen forfalle rundt de som overlevde over tid. Hvordan det sakte, men sikkert gikk fra å leve livet inne i borgen sin, til at man måtte overleve inne i borgen sin. Noe som ble veldig godt illustrert med scenen med jordbærene.

Og sånn kan man fortsette videre gjennom hele episoden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»