The Last of Us [HBO]
Re: The Last of Us [HBO]
Nei, dette var ikke en episode på høyde med de to forrige ihvertfall store deler av den.
For en som elsker spillet, hadde jeg hatt null problemer med å kun hatt fokus på Ellie og Joel.
For en som elsker spillet, hadde jeg hatt null problemer med å kun hatt fokus på Ellie og Joel.
Episoden navns Long Long Time stemmer ihvertfall overens. Har 20 minutter igjen og sliter med å fullføre!Justice 97 skrev: ↑man jan 30, 2023 3:04 pm
Veldig enig, utrolig langdryg og skuffende episode. Var forberedt på at det ville komme noe svakt, siden anmelderne har hintet om det, men skuffet likevel. Episoden føltes som en evighet og avviker for mye fra spillet.
Svært lite som er gjenkjennelig med spillet, om noe har de gått helt motsatt retning jf. Bill og Frank. Merkelig.
Dette var visstnok en fantastisk episode ifølge ign(score 10!). Og flere av kommentarene lovpriset episoden. Selv er jeg enig med de som synes episoden var ganske så kjedelig. Men i neste ep. tar det seg opp igjen;
Episode 3 var ikke helt det store. Når de først gikk bort fra spillmanuset, så synes jeg ikke de klarte det så bra. Jeg synes ikke episoden var bånn i bøtta, og den hadde glimtvis gode scener.
-
- Innlegg: 1169
Historien om Bill tar en litt annen vending her enn i spillet ja, litt skuffende men har nok all over ikke så mye å si.
For en som ikke hadde hørt om spillet for inntil noen uker siden, så synes jeg dette også var en meget bra episode. Nick Offerman er en fantastisk skuespiller, tror ikke jeg har sett han gjøre en eneste dårlig rolle.
Vakker episode. En av de beste episodene jeg har sett fra alle serier jeg har sett.
Enig. Lenge siden jeg har blitt så rørt av en TV-serie. Sårbarheten til Nick Offerman var helt nydelig. Murray Bartlett var også god, selv det å ha sett han i en helt annen type karakter i White Lotus ødela ikke opplevelsen.
Kjekt å se at mange likte den. Og jo mer jeg tenker tv, og ikke spill, så liker jeg den bedre. Fint med en bra backstory til karakterene.
► Show Spoiler
Vakker episode. Likte den veldig godt. Fantastisk samspill mellom Nick Offerman og Murray Bartlett. Dette er jo noe som aldri kunne blitt gjort med et spill, og liker at de brukte tid til å fortelle Bill (og Frank) sin historie her, noe de ikke får tid til i spillet.
Ellers er det jo nesten juksekode å bruke On the Nature of Daylight av Max Richter (og generelt Max Richter) under emosjonelle scener. Måten de bruker denne melodien på i Arrival tar jo helt knekken på meg.
Ellers er det jo nesten juksekode å bruke On the Nature of Daylight av Max Richter (og generelt Max Richter) under emosjonelle scener. Måten de bruker denne melodien på i Arrival tar jo helt knekken på meg.
Glem det jeg skrev! Strålende episode. Synes de to første var sånn passe, men dette er den desidert beste til nå.
- greyserpent
- Innlegg: 7240
Det er kanskje en av de vakreste kjærlighetshistoriene jeg har sett fortalt på film eller TV noen gang.
10/10
10/10
Richter er helt fantastisk. Herjer jo vilt i The Leftovers også.
Tenk å klare å skape noe så vakkert midt i en serie om zombier.
Rett og slett ett kunstverk av en episode.
Rett og slett ett kunstverk av en episode.
++Chromeback skrev: ↑man jan 30, 2023 10:13 pm Tenk å klare å skape noe så vakkert midt i en serie om zombier.
Rett og slett ett kunstverk av en episode.
Helt vill samhandling mellom disse karene, 10/10 virkelig.
Helt sikkert en fantastisk episode, isolert sett, men jeg synes dette ble litt langtrekkende og når man i tillegg gjør nok en unødvendig endring på Bill's historie så trekkes det ned enda et hakk for meg.
Aldri skjønt hvorfor man skal drive å endre på historier som allerede fungerer strålende.
Aldri skjønt hvorfor man skal drive å endre på historier som allerede fungerer strålende.
Det er jo ikke vanskelig å forstå. Som fans ønsker man at alt skal være som man selv kjenner det.SuperGunners10 skrev: ↑man jan 30, 2023 10:29 pm
Aldri skjønt hvorfor man skal drive å endre på historier som allerede fungerer strålende.
Som skaper ønsker man å kunne skape noe annet, som gjør at serien skiller seg fra spillene, av flere årsaker. Enkelte ting funker ikke i en serie som i ett spill, andre ganger må man ta ett valg seriens del videre og hva man ønsker å bygge videre på.
Nå er det ganske tydelig at man med The Last of Us ønsker å følge spillet tett, men så tar man valg som i denne episoden for å skape sin egen identitet.
Ja, man mistet en relasjon mellom to karakterer her. Samtidig fikk man to helt andre relasjoner, to relasjoner som gir verden en mye større bredde og dybde. Tror jeg aldri har vært borti en katastrofeserie som har klart å bygge universet sitt bredere på en så effektiv måte i løpet av en episode. Verdenen føles plutselig mye mer levende, det er sånn det ville vært hvis det skulle skje i virkeligheten. En eller annen sær prepper der ute som er klar for alt.
Jeg har full forståelse for at fans ønsker at serien og spillet skal være 1:1, men jeg forstår veldig godt hvorfor de gjør endringen de gjør. Og jeg mener at de traff meget godt på episoden, selv om den naturlig nok er mer kontroversiell enn de to første episodene.
Fra en lang bok eller serie med bøker til en tv-serie eller en serie av filmer er nå en ting, men det går ikke å adaptere 100 % til live-action fra et spill eller overdrevne tegneserie-univers som Marvel og DC hvertfall.Chromeback skrev: ↑man jan 30, 2023 10:37 pm Det er jo ikke vanskelig å forstå. Som fans ønsker man at alt skal være som man selv kjenner det.
Som skaper ønsker man å kunne skape noe annet, som gjør at serien skiller seg fra spillene, av flere årsaker. Enkelte ting funker ikke i en serie som i ett spill, andre ganger må man ta ett valg seriens del videre og hva man ønsker å bygge videre på.
Nå er det ganske tydelig at man med The Last of Us ønsker å følge spillet tett, men så tar man valg som i denne episoden for å skape sin egen identitet.
Ja, man mistet en relasjon mellom to karakterer her. Samtidig fikk man to helt andre relasjoner, to relasjoner som gir verden en mye større bredde og dybde. Tror jeg aldri har vært borti en katastrofeserie som har klart å bygge universet sitt bredere på en så effektiv måte i løpet av en episode. Verdenen føles plutselig mye mer levende, det er sånn det ville vært hvis det skulle skje i virkeligheten. En eller annen sær prepper der ute som er klar for alt.
Noe må man endre på, og man får også muligheten til mer karakterbygging her siden man har mer tid i en mini-serie også.
Sist redigert av Hetfield den man jan 30, 2023 10:45 pm, redigert 2 ganger totalt.
Ja, dette var flotte greier! Veldig interessant å se hvordan hverdagen til en prepper KUNNE vært. Synes det fremstod realistisk og skapte en god forståelse og innblikk i den verden serien foregår i. En vel verdt "omvei" i historien!Chromeback skrev: ↑man jan 30, 2023 10:13 pm Tenk å klare å skape noe så vakkert midt i en serie om zombier.
For de som har spilt spillet. I den siste scenen med Bill og Frank, etter at de hadde drukket opp vinen og Bil triller Frank til senga, så brukte de soundtracket fra spillet fra den fantastiske scenen
► Show Spoiler
Men er det å bruke en hel episode på "karakterbygging" av to karakterer som ikke er tilstede i serien mer enn denne ene episoden egentlig nødvendig? Jeg tenker også at om jeg ikke hadde spilt spillet så ville jeg kanskje sittet med spørsmålet; Hvorfor tok egentlig disse to fyrene en hel episode?Hetfield skrev: ↑man jan 30, 2023 10:41 pmFra en lang bok eller serie med bøker til en tv-serie eller en serie av filmer er nå en ting, men det går ikke å adaptere 100 % fra et spill eller tegneserie-blad som Marvel og DC hvertfall.Chromeback skrev: ↑man jan 30, 2023 10:37 pm Det er jo ikke vanskelig å forstå. Som fans ønsker man at alt skal være som man selv kjenner det.
Som skaper ønsker man å kunne skape noe annet, som gjør at serien skiller seg fra spillene, av flere årsaker. Enkelte ting funker ikke i en serie som i ett spill, andre ganger må man ta ett valg seriens del videre og hva man ønsker å bygge videre på.
Nå er det ganske tydelig at man med The Last of Us ønsker å følge spillet tett, men så tar man valg som i denne episoden for å skape sin egen identitet.
Ja, man mistet en relasjon mellom to karakterer her. Samtidig fikk man to helt andre relasjoner, to relasjoner som gir verden en mye større bredde og dybde. Tror jeg aldri har vært borti en katastrofeserie som har klart å bygge universet sitt bredere på en så effektiv måte i løpet av en episode. Verdenen føles plutselig mye mer levende, det er sånn det ville vært hvis det skulle skje i virkeligheten. En eller annen sær prepper der ute som er klar for alt.
Noe må man endre på, og man får også muligheten til mer karakterbygging her siden man har mer tid i en mini-serie også.
Jeg tror man fint kunne bygd historien på samme måte, men likevel valgt lignende død som i spillet og dermed også fått relasjonen mellom Bill og Joel enda et steg videre fra det vi så tidligere i episoden.
Veldig enkelt.SuperGunners10 skrev: ↑man jan 30, 2023 10:47 pmMen er det å bruke en hel episode på "karakterbygging" av to karakterer som ikke er tilstede i serien mer enn denne ene episoden egentlig nødvendig? Jeg tenker også at om jeg ikke hadde spilt spillet så ville jeg kanskje sittet med spørsmålet; Hvorfor tok egentlig disse to fyrene en hel episode?Hetfield skrev: ↑man jan 30, 2023 10:41 pmFra en lang bok eller serie med bøker til en tv-serie eller en serie av filmer er nå en ting, men det går ikke å adaptere 100 % fra et spill eller tegneserie-blad som Marvel og DC hvertfall.Chromeback skrev: ↑man jan 30, 2023 10:37 pm Det er jo ikke vanskelig å forstå. Som fans ønsker man at alt skal være som man selv kjenner det.
Som skaper ønsker man å kunne skape noe annet, som gjør at serien skiller seg fra spillene, av flere årsaker. Enkelte ting funker ikke i en serie som i ett spill, andre ganger må man ta ett valg seriens del videre og hva man ønsker å bygge videre på.
Nå er det ganske tydelig at man med The Last of Us ønsker å følge spillet tett, men så tar man valg som i denne episoden for å skape sin egen identitet.
Ja, man mistet en relasjon mellom to karakterer her. Samtidig fikk man to helt andre relasjoner, to relasjoner som gir verden en mye større bredde og dybde. Tror jeg aldri har vært borti en katastrofeserie som har klart å bygge universet sitt bredere på en så effektiv måte i løpet av en episode. Verdenen føles plutselig mye mer levende, det er sånn det ville vært hvis det skulle skje i virkeligheten. En eller annen sær prepper der ute som er klar for alt.
Noe må man endre på, og man får også muligheten til mer karakterbygging her siden man har mer tid i en mini-serie også.
- De var med på å bygge opp verdenen rundt Ellie og Joel.
- Det var ett deilig avbrekk etter to intense episoder med død, fordervelse og elendighet å se menneskeligheten vokse og ivaretas midt oppi alt.
- De fikk vist verdenen over årene på en utrolig effektiv måte. Der vi gikk fra Joel fra utbruddet til nåværende tidslinje, fikk man nå se verdenen forfalle rundt de som overlevde over tid. Hvordan det sakte, men sikkert gikk fra å leve livet inne i borgen sin, til at man måtte overleve inne i borgen sin. Noe som ble veldig godt illustrert med scenen med jordbærene.
Og sånn kan man fortsette videre gjennom hele episoden.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute