Viking FK

Svar
Nevi

Re: Viking FK

Legg inn av Nevi »

Jeg tenker at kontrakten i hvertfall må forlenges med ett par år om det ikke skulle bli salg nå.
Karlsbakk vil nok mest spille andrefiolin denne sesongen vil jeg tro. Så regner med at prisen synker endel med kun ett år igjen av kontrakten når vi snakker om dette neste vinter.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Må ærlig si dette i tilfelle vil være en av de mer absurde overgangene jeg har vært med på. 25-30 pluss god klausul(?) for en spiller vi «håper slår til i løpet av de neste par sesonger” er absolutt innfor..

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Villevesten skrev: man jan 30, 2023 8:47 pm Må ærlig si dette i tilfelle vil være en av de mer absurde overgangene jeg har vært med på. 25-30 pluss god klausul(?) for en spiller vi «håper slår til i løpet av de neste par sesonger” er absolutt innfor..
Det er slik det skal være. Det er slik de andre norske klubbene har drevet på med en god stund. FKH sendte en spiller til Tsjekkia for 30 mill igår.
Det er Viking som ikke har vært med på denne leken tidligere. Endelig melder vi oss også på.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Ser på twitter der "profilerte" Viking supportere ikke forstår hva som skjer.
Synes ikke dette er overraskende i det heletatt. Han er et av norges største spisstalent og i Nederland har de hatt stor suksess med å hente store norske spisser.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:53 pm
Villevesten skrev: man jan 30, 2023 8:47 pm Må ærlig si dette i tilfelle vil være en av de mer absurde overgangene jeg har vært med på. 25-30 pluss god klausul(?) for en spiller vi «håper slår til i løpet av de neste par sesonger” er absolutt innfor..
Det er slik det skal være. Det er slik de andre norske klubbene har drevet på med en god stund. FKH sendte en spiller til Tsjekkia for 30 mill igår.
Det er Viking som ikke har vært med på denne leken tidligere. Endelig melder vi oss også på.
Absolutt ikke uenig og godt å se at de endelig kan forhandle uten at spiller sitter og sutrer for å bli solgt…

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jeg har troen på at Karlsbakk kunne vært vårt soleklare førstevalg i løpet av 2025-sesongen, gitt at han forlenget kontrakten. Likevel er det helt spinnvilt å cashe inn 25-30 millioner basert på det han har vist så langt. Men nå tror jeg videresalgsklausuler er viktigere enn penger på bordet her og nå. Ja, takk - begge deler, egentlig. Karlsbakk kan bli en kanongod spiss under de rette forutsetningene, og da snakker vi virkelig voksne summer.

At dette er en spiller som kom gratis for ett år siden er rart å tenke på. En slik fortjeneste som dette hadde nok ikke mange sett for seg så fort. Håper det drypper litt på Bryne også, selv om det kanskje er å banne i kirka.

Nevi

Legg inn av Nevi »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:56 pm Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Ser på twitter der "profilerte" Viking supportere ikke forstår hva som skjer.
Synes ikke dette er overraskende i det heletatt. Han er et av norges største spisstalent og i Nederland har de hatt stor suksess med å hente store norske spisser.
Kjenner selv jeg blir litt matt av det som står i kommentarfeltet i SA f.eks.

To mål i hele fjor skrev en. Her er det bare å selge når budet tidligere i dag stod på 15 mill.

Er mye tull og tøys, fra folk som tror de har peiling.

Har og veldig tro på Karlsbakk. Men kan fort gå ett par sesonger før vi ser det. Og dersom han skulle bli i Viking må kontrakten forlenges.
Sist redigert av Nevi den man jan 30, 2023 9:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:56 pm Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Jeg er litt forundret over at det skjer nå. Men ikke over at det skjer.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Heerenveen har vel rimelig gode erfaringer med nordmenn

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Hvis Vålerenga får 15 mill for Sahraoui er det rimelig ok med 30 for Karlsbakk. Endelig er vi på motsatt ende av Valon/Håvard Nielsen-gate.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

25-30m + % er fantastisk klubbdrift. Hentet for 13mnd siden, for en slikk og ingenting, lav lønn. Nå selges han med en helt vanvittig gevinst. Kjapp oppsummering av vinduet:
UT/Videre%:
Karlsbakk: 25-30m
Ryerson 5-8m
Berisha 1m+

Inn:
Dagger 7-8m
Jost Urbancic-2m

Totalt: 21-29m i pluss! Totalt sett fra fjoråret er vi ikke svekket. Gir mulighet for å hente en virkelig god kant i tillegg til Yazbek

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:56 pm Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Ser på twitter der "profilerte" Viking supportere ikke forstår hva som skjer.
Synes ikke dette er overraskende i det heletatt. Han er et av norges største spisstalent og i Nederland har de hatt stor suksess med å hente store norske spisser.
Drivstoffet blir dyrere, maten blir dyrere, det skulle nesten bare mangle at fotballspillere også blir dyrere. Jeg er litt overrasket av at en spiller som kom gratis før sesongen blir tidenes største salg ett år og elleve starter senere. Så store steg har han ikke tatt i Viking, og potensialet er vel omtrent det samme som for ett år siden. Og da var han gratis. Så er det færre som speider nedover i divisjonene i Norge selvsagt.

Når supportere av kjøpende klubb synes det er mye penger og supportere av selgende klubb synes det er mye penger, så tyder det på en god handel av selgende klubb. De virkelig store pengene kan ligge i videresalgsklausuler, så jeg håper de er tøffe i forhandlingene.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Håper virkelig vIking henter hjem Heggheim hvis Brekalo blir solgt i sommer.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:56 pm Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Ser på twitter der "profilerte" Viking supportere ikke forstår hva som skjer.
Synes ikke dette er overraskende i det heletatt. Han er et av norges største spisstalent og i Nederland har de hatt stor suksess med å hente store norske spisser.
Overhodet ikke overraskende. Vi var flere som poengterte potensialet hans da folk klaget på ham i fjor sommer. Husker jeg diskuterte med en som lattergjorde Nevland for ikke å selge ham for 15 millioner i fjor.

blåreven

Legg inn av blåreven »

Må vi virkelig erstatte Karlsbakk da?
D'Agostino er klart førstevalg. Sander Svendsen skal vissnok kunne spille spiss. Kabran mener noen kan spille spiss. Jesper Fiksdal kan fort være en joker.

Hva med Napoleon Romsaas i Skeid? Spennende offensiv midtbanespiller - kanskje kan han spille spiss han også

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Vikingen skrev: man jan 30, 2023 9:04 pm Hvis Vålerenga får 15 mill for Sahraoui er det rimelig ok med 30 for Karlsbakk. Endelig er vi på motsatt ende av Valon/Håvard Nielsen-gate.
15 millioner er riktig pris for en svært overvurdert Sahraoui. Ja, han har noen fantastiske dribleferdigheter, men hvor mange mål og assist blir det på ham? Han har kun ett år igjen av kontrakten og blir 22 år i sommer. Ja, han er et sikrere kort enn Karlsbakk, men han er samtidig en spillertype det finnes mange av rundt omkring i Europa. Karlsbakk, med den størrelsen og den farten, har enda ikke blitt 20 år.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

blåreven skrev: man jan 30, 2023 9:26 pm Må vi virkelig erstatte Karlsbakk da?
D'Agostino er klart førstevalg. Sander Svendsen skal vissnok kunne spille spiss. Kabran mener noen kan spille spiss. Jesper Fiksdal kan fort være en joker.

Hva med Napoleon Romsaas i Skeid? Spennende offensiv midtbanespiller - kanskje kan han spille spiss han også
Svendsen fikk 1 kamp der, fungerer ikke i presset hvis vi spiller 4-3-3. Fiksdal har ikke fått ES debut enda, Kabran funker ikke som spiss, aldri gjort det i Viking = Ja vi trenger spiss

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Er Gift Orban i Stabæk helt urealistisk? 16 mål i fjor og en del strålende prestasjoner i løpet av sesongen. Kontrakt ut 2026.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Evertonion skrev: man jan 30, 2023 9:58 pm Er Gift Orban i Stabæk helt urealistisk? 16 mål i fjor og en del strålende prestasjoner i løpet av sesongen. Kontrakt ut 2026.
Med Australieren som snart er klar er utlendingskvoten full.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Gorgi skrev: man jan 30, 2023 9:59 pm
Evertonion skrev: man jan 30, 2023 9:58 pm Er Gift Orban i Stabæk helt urealistisk? 16 mål i fjor og en del strålende prestasjoner i løpet av sesongen. Kontrakt ut 2026.
Med Australieren som snart er klar er utlendingskvoten full.
Det har du selvfølgelig helt rett i!

CliffC

Legg inn av CliffC »

Det som skremmer mest med denne overgangen er kanskje at Viking nå skal på spissjakt igjen. Dette kan erfaringsmessig ta litt tid.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Tinkler skrev: man jan 30, 2023 9:02 pm Heerenveen har vel rimelig gode erfaringer med nordmenn
De husker nok Børre Meinseth, ja. Det var også en eller annen Ødegaard som var innom en kort periode. Kanskje noen husker ham også.

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Nevi skrev: man jan 30, 2023 9:00 pm
Kjenner selv jeg blir litt matt av det som står i kommentarfeltet i SA f.eks.

To mål i hele fjor skrev en. Her er det bare å selge når budet tidligere i dag stod på 15 mill.

Er mye tull og tøys, fra folk som tror de har peiling.

Har og veldig tro på Karlsbakk. Men kan fort gå ett par sesonger før vi ser det. Og dersom han skulle bli i Viking må kontrakten forlenges.
Ny utfordring; få inn norsk andreviolin, uten å betale 10mill for en average Joe. Folk som tror de har peiling ja, ikke sånne som deg m.a.o. - for du sitter på fasiten - og har peiling? :lol: Selvsagt reagerer mange, inkl. "profilerte twitter-folk" da gutten har vist fint lite for å rettferdiggjøre tosifret antall mill. Absurd sum, tidenes mest absurde Viking-overgang?

FKH-spilleren, Zafeiris, som gikk for 30mill, var blandt de beste mb spillerne i serien, en maestro - spilte fast og konstant topp 3 prestasjonsmessig for et lag omtrent identisk med Viking på tabellen. Karlsbakk, hva viste han? De er for øvrig like gamle.

Sebulonsen, Berisha, Bell er folk med langt bedre fotballhoder som hadde fremtredende roller på laget - og gikk for halve summen. Karlsbakk har fått ekstremt mye gratis PR i form av lik bakgrunn som Haaland, heldigvis for Viking bet flere på.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Karlsbakk har hatt et internasjonalt navn lenge og har vist nivået på landslaget i flere år der han har vært et beist og scoret. Enig i at han ikke har slått til i eliteserien enda , men her betaler de for potensiale som er skyhøyt. Klart de kan bomme men jeg står på at jeg har stor tro på han. Irriterer meg grønn på at slike som gangsyn vet alt. Vi andre tror og håper. Han vet. Vi får se om 3 sesonger hvem som fikk rett.

tokk

Legg inn av tokk »

Vanskelig å si nei når det kommer bud opp mot 30 mill.
Men kjedelig å miste et så stort spisstalent.
Vanskelig å finne gode spisser, hvertfall fra egne rekker.

Sist gode spiss vi har hatt er Veton.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Strålende salg. Karlsbakk dukker nok opp på en del søk og tikker mange bokser når det kommer til fysikk, fart og innpakning for å kunne bli en toppspiss. Prestasjonene hans i Viking har nok (heldigvis) ikke spilt den store rollen i Heereveens vurderinger. Her betales det for «unik» fysikk, lav alder og at det han er dårlig på kan læres.

Men at dette liksom ikke er oppsiktsvekkende, er bare tull. Viking har ikke for vane å selge verken talenter, råmateriale eller andrevalg for 30 millioner kroner.

tokk

Legg inn av tokk »

Blir spennende hvordan man løser spissplass.
Til sommeren kommer kanskje Mai Traore tilbake, vil vi ha han tilbake? Fyller opp utlendingskboten, men regner med vi selger Brekalo så går det opp i opp. Personlig har jeg ikke troen på Mai Traore, kan nesten stå inni målet uten å score.

Frem til sommeren kan vi kanskje klare oss med Svendsen /Kabran som backup på spiss og et talent?

Noen nevner Bakenga, men han blir dyr, har karrieren på hell, er han motivert nok?
Slike løsninger håper jeg Viking er forbi.

Skal vi ha en backup bør det være en ung og up and comning som kan ta over for Daggi om noen år.

Alkjeks

Legg inn av Alkjeks »

25-30 mill for Karlsbakk er ganske vannvittig, det er bare å selge. Selv om jeg liker Karlsbakk er det slike summer jeg hadde forventet etter han hadde slått skikkelig igjennom i Eliteserien.

Da må vi nok hente en ny (norsk) spiss. Enten et ungt talent, eller en mer etablert som er fornøyd med å være innbytter (alla Even Østensen). Med mindre Jesper Fiksdal er klar?
Bare for å slenge ut noen navn, Emil Tjøstheim på Skeid? 20 år og oppvokst på Ålgard, og kan også spille kant. Eller i den mer etablerte kategorien: Arne Gunnes på Bryne? Nei, ikke lett å vite hva de tenker på Jåttåvågen nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det er nå vi skulle hatt Østensen. Perfekt backup egentlig

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:56 pm Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Ser på twitter der "profilerte" Viking supportere ikke forstår hva som skjer.
Synes ikke dette er overraskende i det heletatt. Han er et av norges største spisstalent og i Nederland har de hatt stor suksess med å hente store norske spisser.
De profilerte på Twitter er vel de samme som mente man burde solgt for 10 millioner i sommer? At det var galskap for Viking å ikke takke ja da :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»