Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Kaizen

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:11 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am Dersom vi selger Brynhildsen nå, blir erstatteren Zekhnini, Grødem, Ødegård, Kitolano eller Eriksen.
Tviler sterkt på at vi rekker å hente en erstatter i markedet med tanke på Moldes historikk på spissoverganger. Det pleier jo å ta litt tid, med sommervinduet som en mer reell tid for å få hentet en ny spiss.
2 måneder jo ganske lang tid. Så jeg tror man vil forsterke om Brynhildsen drar. Kanskje med en yngre og mer talentfull spiller.

Ingen av de du nevner holder mål som 9'er i den sesongen vi går inn i. De kan selvsagt vikariere der i kortere perioder, men får Berisha den sedvanlige velkomstgaven i form av at akillesen rykter så er vi fucked.
Ja, enig. Vil være en for stor gambling og en gave til Glimt, RBK og LSK. Det beste er om Brynhildsen blir til sommeren. Liker ikke at man skifter to spillere i samme ledd i samme vindu. Er noe useriøst over det, som går utover kontinuiteten. Må nesten bli en svekkelse uansett.

Men jeg har tidligere ergret meg grønn over at Molde har hentet spisserstattere for sent, så forbereder meg på Erling Moe og hans frase: "at vi ser i markedet, men det må være den rette. Og døra står åpen for Mame og Gulbrandsen selvfølgelig" 8-)

HarryH

Legg inn av HarryH »

Heldigvis har vi Erling Knudtzon.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

HarryH skrev: tir jan 31, 2023 10:25 am Heldigvis har vi Erling Knudtzon.
Han har vel blitt brukt over alt utenom keeperplassen?

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:54 am
MoldeMoldeMolde skrev: tir jan 31, 2023 9:48 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am
Glemte forresten Knudtzon, som også kan gå inn der framme. Så jeg heller mot at Moe satser på de vi har dersom Brynhildsen går.
Går mot en ny travel sesong for Knudtzon ser det ut til ja:):)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am
PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:11 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 9:45 am Dersom vi selger Brynhildsen nå, blir erstatteren Zekhnini, Grødem, Ødegård, Kitolano eller Eriksen.
Tviler sterkt på at vi rekker å hente en erstatter i markedet med tanke på Moldes historikk på spissoverganger. Det pleier jo å ta litt tid, med sommervinduet som en mer reell tid for å få hentet en ny spiss.
2 måneder jo ganske lang tid. Så jeg tror man vil forsterke om Brynhildsen drar. Kanskje med en yngre og mer talentfull spiller.

Ingen av de du nevner holder mål som 9'er i den sesongen vi går inn i. De kan selvsagt vikariere der i kortere perioder, men får Berisha den sedvanlige velkomstgaven i form av at akillesen rykter så er vi fucked.
Ja, enig. Vil være en for stor gambling og en gave til Glimt, RBK og LSK. Det beste er om Brynhildsen blir til sommeren. Liker ikke at man skifter to spillere i samme ledd i samme vindu. Er noe useriøst over det, som går utover kontinuiteten. Må nesten bli en svekkelse uansett.

Men jeg har tidligere ergret meg grønn over at Molde har hentet spisserstattere for sent, så forbereder meg på Erling Moe og hans frase: "at vi ser i markedet, men det må være den rette. Og døra står åpen for Mame og Gulbrandsen selvfølgelig" 8-)
Jeg har gitt opp å si at Mame er for gammel. Nå har jeg sagt det i 3 år og han slutter ikke å score.

Gulbrandsen derimot, han scorer alt for lite mål. 34 mål på 109 kamper mens han var i Red Bull Salzburg og 21 mål på 109 kamper i Tyrkia. Med det samme scoringssnittet i Norge ville han ha scora 7-8 mål i serien.

Berisha og han er tilnærmet identiske spillere. Jeg hadde likt at vi hentet en litt annen spillertype om Ola drar. Gjerne en litt tyngre spiller som er god på hodet og som kan lage litt furore inne i boksen.

Federin

Legg inn av Federin »

GunnarBull skrev: tir jan 31, 2023 10:44 am
HarryH skrev: tir jan 31, 2023 10:25 am Heldigvis har vi Erling Knudtzon.
Han har vel blitt brukt over alt utenom keeperplassen?
Nå må du ikke gi trenerteamet noen idéer! :-P

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:47 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am
PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:11 am

2 måneder jo ganske lang tid. Så jeg tror man vil forsterke om Brynhildsen drar. Kanskje med en yngre og mer talentfull spiller.

Ingen av de du nevner holder mål som 9'er i den sesongen vi går inn i. De kan selvsagt vikariere der i kortere perioder, men får Berisha den sedvanlige velkomstgaven i form av at akillesen rykter så er vi fucked.
Ja, enig. Vil være en for stor gambling og en gave til Glimt, RBK og LSK. Det beste er om Brynhildsen blir til sommeren. Liker ikke at man skifter to spillere i samme ledd i samme vindu. Er noe useriøst over det, som går utover kontinuiteten. Må nesten bli en svekkelse uansett.

Men jeg har tidligere ergret meg grønn over at Molde har hentet spisserstattere for sent, så forbereder meg på Erling Moe og hans frase: "at vi ser i markedet, men det må være den rette. Og døra står åpen for Mame og Gulbrandsen selvfølgelig" 8-)
Jeg har gitt opp å si at Mame er for gammel. Nå har jeg sagt det i 3 år og han slutter ikke å score.

Gulbrandsen derimot, han scorer alt for lite mål. 34 mål på 109 kamper mens han var i Red Bull Salzburg og 21 mål på 109 kamper i Tyrkia. Med det samme scoringssnittet i Norge ville han ha scora 7-8 mål i serien.

Berisha og han er tilnærmet identiske spillere. Jeg hadde likt at vi hentet en litt annen spillertype om Ola drar. Gjerne en litt tyngre spiller som er god på hodet og som kan lage litt furore inne i boksen.
Ja, bet meg merke i Magnus sin kommentar etter Træff-kampen. Hjelper ikke å lempe baller inn mot lavtliggende forsvar når vi ikke har noen til å omsette dem.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Federin skrev: tir jan 31, 2023 10:55 am
GunnarBull skrev: tir jan 31, 2023 10:44 am
HarryH skrev: tir jan 31, 2023 10:25 am Heldigvis har vi Erling Knudtzon.
Han har vel blitt brukt over alt utenom keeperplassen?
Nå må du ikke gi trenerteamet noen idéer! :-P
Vi vet alle hvem som hadde tatt hanskene om vi hadde brukt opp alle byttene og fått skade/rødt kort på keeper

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: tir jan 31, 2023 10:58 am
PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 10:47 am
Kaizen skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am

Ja, enig. Vil være en for stor gambling og en gave til Glimt, RBK og LSK. Det beste er om Brynhildsen blir til sommeren. Liker ikke at man skifter to spillere i samme ledd i samme vindu. Er noe useriøst over det, som går utover kontinuiteten. Må nesten bli en svekkelse uansett.

Men jeg har tidligere ergret meg grønn over at Molde har hentet spisserstattere for sent, så forbereder meg på Erling Moe og hans frase: "at vi ser i markedet, men det må være den rette. Og døra står åpen for Mame og Gulbrandsen selvfølgelig" 8-)
Jeg har gitt opp å si at Mame er for gammel. Nå har jeg sagt det i 3 år og han slutter ikke å score.

Gulbrandsen derimot, han scorer alt for lite mål. 34 mål på 109 kamper mens han var i Red Bull Salzburg og 21 mål på 109 kamper i Tyrkia. Med det samme scoringssnittet i Norge ville han ha scora 7-8 mål i serien.

Berisha og han er tilnærmet identiske spillere. Jeg hadde likt at vi hentet en litt annen spillertype om Ola drar. Gjerne en litt tyngre spiller som er god på hodet og som kan lage litt furore inne i boksen.
Ja, bet meg merke i Magnus sin kommentar etter Træff-kampen. Hjelper ikke å lempe baller inn mot lavtliggende forsvar når vi ikke har noen til å omsette dem.
I enkelte kamper savner vi en murbrekker. Vi er gode til å komme oss ned på kant og få slått innlegg, men dessverre har vi ikke den store hodestyrken. Grødem er vel den man har brukt i slike situasjoner, men han er ikke spesielt god på hodet.

Visa

Legg inn av Visa »

Alle lag trenger en Daniel Chima Chukwu

FK_Fotball

Legg inn av FK_Fotball »

Det vil overraske meg hvis Brynhildsen ikke forsvinner i dag. Han har ikke trent de siste dagene, og vi vet alle hva det betyr... Her er det nok en som prøver å presse gjennom en overgang. Vi får håper Stavrum ikke lar seg presse til å selge under 60 mill. Men er litt redd for at man fort kan akseptere 45 mill + klausuler.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: tir jan 31, 2023 11:06 am Alle lag trenger en Daniel Chima Chukwu
Ja. Hadde bare Chima vært hodesterk hadde han spilt på toppnivå. Ekstrem fysikk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 11:22 am Det vil overraske meg hvis Brynhildsen ikke forsvinner i dag. Han har ikke trent de siste dagene, og vi vet alle hva det betyr... Her er det nok en som prøver å presse gjennom en overgang. Vi får håper Stavrum ikke lar seg presse til å selge under 60 mill. Men er litt redd for at man fort kan akseptere 45 mill + klausuler.
Skulle vi ikke blitt dritsure og hengt opp et laken med sutring på garasjen hans da?

:lol:

Men det kan jo også være naturlige grunner til at han ikke deltar. Vi er jo Skadehyppighetens mekka.

Forøvrig forstår jeg ikke hvordan spillere skal kunne true seg bort fra klubber. La oss si at Molde sier nei. Skal han sutre og sparke småstein de neste to årene? Hvor mange klubber vil ha han da?

Jeg hadde vært en kynisk faen som sportssjef. Hadde krevd 10 millioner mer for hvert påfunn fra en spiller.
Sist redigert av PapaSmurf den tir jan 31, 2023 11:31 am, redigert 1 gang totalt.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 11:22 am Det vil overraske meg hvis Brynhildsen ikke forsvinner i dag. Han har ikke trent de siste dagene, og vi vet alle hva det betyr... Her er det nok en som prøver å presse gjennom en overgang. Vi får håper Stavrum ikke lar seg presse til å selge under 60 mill. Men er litt redd for at man fort kan akseptere 45 mill + klausuler.
At man ikke spiller mot Træff i januar trenger ikke bety streik, det er da bare fornuftig om en mulig overgang er på trappene. Kan også være noe smårusk.

Jeg tror også at han blir solgt, men tror ikke at det er noe streik eller lignende.

FK_Fotball

Legg inn av FK_Fotball »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 11:24 am
Skulle vi ikke blitt dritsure og hengt opp et laken med sutring på garasjen hans da?
:lol:
Jeg er med hvis du stiller med maling.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 11:30 am
PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 11:24 am
Skulle vi ikke blitt dritsure og hengt opp et laken med sutring på garasjen hans da?
:lol:
Jeg er med hvis du stiller med maling.😁
Det kan jo hende noen tar kommentaren din litt for seriøst mer den lille «forglemmelsen» du hadde etter ordet maling.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

MoldeMoldeMolde skrev: tir jan 31, 2023 11:28 am
FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 11:22 am Det vil overraske meg hvis Brynhildsen ikke forsvinner i dag. Han har ikke trent de siste dagene, og vi vet alle hva det betyr... Her er det nok en som prøver å presse gjennom en overgang. Vi får håper Stavrum ikke lar seg presse til å selge under 60 mill. Men er litt redd for at man fort kan akseptere 45 mill + klausuler.
At man ikke spiller mot Træff i januar trenger ikke bety streik, det er da bare fornuftig om en mulig overgang er på trappene. Kan også være noe smårusk.

Jeg tror også at han blir solgt, men tror ikke at det er noe streik eller lignende.
Er vel heller ikke usannsynlig at han er i Oslo for å gjøre det raskere med en eventuell medisinsk sjekk

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jeg har hele tiden tenkt at det er Ola sin tur til å dra dette vinduet. Så da var det jo litt uheldig at vi også hadde en annen talentfull spiss som forsvant tidligere i vinduet.

Tenker at hvis det kommer et bra bud (70+) så er det greit at vi selger. Vil det være kjipt? ja, men det er sånn vi fortsetter å lokke den neste Haaland, Aursnes og Fofana til Molde i fremtiden.

Det er et tøft marked å hente spisser i, men Moe & co har sikkert et talent eller tre de følger med på. Dette er et mye enklere segment å hente i enn f.eks det Berisha var i.

FK_Fotball

Legg inn av FK_Fotball »

Korgutt skrev: tir jan 31, 2023 11:41 am
FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 11:30 am
PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 11:24 am
Skulle vi ikke blitt dritsure og hengt opp et laken med sutring på garasjen hans da?
:lol:
Jeg er med hvis du stiller med maling.😁
Det kan jo hende noen tar kommentaren din litt for seriøst mer den lille «forglemmelsen» du hadde etter ordet maling.
Her henger jeg ikke helt med :P

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 12:19 pm
Korgutt skrev: tir jan 31, 2023 11:41 am
FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 11:30 am

Jeg er med hvis du stiller med maling.😁
Det kan jo hende noen tar kommentaren din litt for seriøst mer den lille «forglemmelsen» du hadde etter ordet maling.
Her henger jeg ikke helt med :P
Jeg tolket PapaSmurf sitt innlegg som åpenbar humor og ikke noe annet. Når du ikke henger på en latteremoji i kommentaren din så kan det sånn sett hende at noen Stabæksupportere tenker at dette var seriøst ment og at noen faktisk vurderte å markere vår misnøye med å hærpe garasjen til Brynhildsen slik de gjorde da han kom til Molde.

FK_Fotball

Legg inn av FK_Fotball »

Korgutt skrev: tir jan 31, 2023 12:26 pm
FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 12:19 pm
Korgutt skrev: tir jan 31, 2023 11:41 am

Det kan jo hende noen tar kommentaren din litt for seriøst mer den lille «forglemmelsen» du hadde etter ordet maling.

Her henger jeg ikke helt med :P
Jeg tolket PapaSmurf sitt innlegg som åpenbar humor og ikke noe annet. Når du ikke henger på en latteremoji i kommentaren din så kan det sånn sett hende at noen Stabæksupportere tenker at dette var seriøst ment og at noen faktisk vurderte å markere vår misnøye med å hærpe garasjen til Brynhildsen slik de gjorde da han kom til Molde.
Humor fra meg også 8-)

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Er OlaB i Oslo? Tror ikke han er typen til å sutre seg vekk, og Tyrkia kan må da være utelukkende pga av pengene?

Federin

Legg inn av Federin »

FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 12:27 pm
Korgutt skrev: tir jan 31, 2023 12:26 pm
FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 12:19 pm

Her henger jeg ikke helt med :P
Jeg tolket PapaSmurf sitt innlegg som åpenbar humor og ikke noe annet. Når du ikke henger på en latteremoji i kommentaren din så kan det sånn sett hende at noen Stabæksupportere tenker at dette var seriøst ment og at noen faktisk vurderte å markere vår misnøye med å hærpe garasjen til Brynhildsen slik de gjorde da han kom til Molde.
Humor fra meg også 8-)
Man burde henge opp en banner utenfor der han bor. Gjerne med skrift i rødmaling, men med teksten "Ola, vi unner deg dette! :-)"
Sist redigert av Federin den tir jan 31, 2023 2:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Skal man selge Brynhildsen, så ser jeg helst at vi får til en typen Mvuka avtale som Glimt har fått til. At han dermed selges, men lånes tilbake til Molde til sommervinduet åpner, og at vi kan benytte tiden til å hente en fullgod erstatning.

Går Brynhildsen nå er jeg redd vårsesongen ryker. Berisha må få tid til å spille seg inn i Molde-systemet han også. Dette må du fikse Stavrum. Du er ikke banksjef ennå!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: tir jan 31, 2023 2:16 pm
FK_Fotball skrev: tir jan 31, 2023 12:27 pm
Korgutt skrev: tir jan 31, 2023 12:26 pm

Jeg tolket PapaSmurf sitt innlegg som åpenbar humor og ikke noe annet. Når du ikke henger på en latteremoji i kommentaren din så kan det sånn sett hende at noen Stabæksupportere tenker at dette var seriøst ment og at noen faktisk vurderte å markere vår misnøye med å hærpe garasjen til Brynhildsen slik de gjorde da han kom til Molde.
Humor fra meg også 8-)
Man burde henge opp en banner utenfor der han bor. Gjerne med skrift i rødmaling, men med teksten "Ola, vi unner det dette! :-)"
Støttes

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Lilleborg skrev: tir jan 31, 2023 2:41 pm
Kjempegøy.

Det er jo selvsagt fullstendig bakvendtland når hovedstadens 3. beste lag trekker 800 i snitt på kampene sine og de velger å bashe Molde som har et reellt oppmøte på rundt 5000 mennesker.

Men vi bjuder på den.

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 2:51 pm
Lilleborg skrev: tir jan 31, 2023 2:41 pm
Kjempegøy.

Det er jo selvsagt fullstendig bakvendtland når hovedstadens 3. beste lag trekker 800 i snitt på kampene sine og de velger å bashe Molde som har et reellt oppmøte på rundt 5000 mennesker.

Men vi bjuder på den.
Vi må bare godta at småklubbene sparker litt oppover :-)

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Alex Craninx forlater oss. Slo vel aldri skikkelig til, men han har vært et godt forbilde for de yngre spillerne. Alltid først inn på gymmen om morgenen og sist ut om ettermiddagen.

Ønsker han lykke til videre. Håper han finner en klubb som vil satse på han som førstekeeper.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Er jo bare morsomt med litt banter mellom klubbene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»