LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
TerryMcDermott

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av TerryMcDermott »

Ministeren skrev: man jan 30, 2023 1:04 am Må ærlig innrømme at jeg var såpass naiv pre VM, at jeg trodde vi nå ville være godt innenfor topp 4 og videre i cupene. Dette kan jo faktisk bli en skikkelig møkkasesong, da jeg nesten tar det for gitt at vi ryker ut av CL også.

Det er litt urovekkende at Klopp går ut mot kroppsspråket til noen av spillerne. Jeg fikk ikke sett dagens kamp mer enn med et halvt øye, så jeg kan ikke sette fingeren på det. Men av alle ting så burde "godt kroppsspråk" (hva nå enn det er) og innsats være et absolutt minimum av hva vi kan forvente. Jeg liker at Robbo slakter lagets prestasjoner.

Jeg mistenker at Fabinho også er ute til sommeren. Dette fordi han ikke virker å ha veldig tillit hos Klopp nå, og at han er en av få unnværlige med en markedsverdi som monner til nye kjøp. Dersom det er noe i at Klopp er misfornøyd med hans holdning, jf. spekulasjon på .no, virker det enda mer sannsynlig. Da står vi igjen med Thiago og Henderson på midtbanen, samt noen kids og en pensjonistpotet. Spennende.
--- Tenker Thiago og Hendo også blir faset ut nå,i hvert fall ut på benk fra start. Jeg tror vi får se en ganske så nykomponert midtbane til start neste sesong.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: man jan 30, 2023 7:53 am
Ministeren skrev: man jan 30, 2023 1:04 am Må ærlig innrømme at jeg var såpass naiv pre VM, at jeg trodde vi nå ville være godt innenfor topp 4 og videre i cupene. Dette kan jo faktisk bli en skikkelig møkkasesong, da jeg nesten tar det for gitt at vi ryker ut av CL også.

Det er litt urovekkende at Klopp går ut mot kroppsspråket til noen av spillerne. Jeg fikk ikke sett dagens kamp mer enn med et halvt øye, så jeg kan ikke sette fingeren på det. Men av alle ting så burde "godt kroppsspråk" (hva nå enn det er) og innsats være et absolutt minimum av hva vi kan forvente. Jeg liker at Robbo slakter lagets prestasjoner.

Jeg mistenker at Fabinho også er ute til sommeren. Dette fordi han ikke virker å ha veldig tillit hos Klopp nå, og at han er en av få unnværlige med en markedsverdi som monner til nye kjøp. Dersom det er noe i at Klopp er misfornøyd med hans holdning, jf. spekulasjon på .no, virker det enda mer sannsynlig. Da står vi igjen med Thiago og Henderson på midtbanen, samt noen kids og en pensjonistpotet. Spennende.
--- Tenker Thiago og Hendo også blir faset ut nå,i hvert fall ut på benk fra start. Jeg tror vi får se en ganske så nykomponert midtbane til start neste sesong.
Hendo har jo vært forsøkt faset ut i flere sesonger allerede. Ingen tvil om at en foretrukket midtbane for Klopp de siste par sesongene har vært Keita, Fab og Thiago. Men... Det endte med at Hendo var en av de som spilte mest i tidenes sterkeste sesong.

Men ja. Det blir nok en ny midtbanekonstellasjon fra neste sesong. Akkurat som at angrepet er totalt endret i løpet av bare et par sesonger.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ministeren skrev: man jan 30, 2023 1:04 am Jeg mistenker at Fabinho også er ute til sommeren. Dette fordi han ikke virker å ha veldig tillit hos Klopp nå, og at han er en av få unnværlige med en markedsverdi som monner til nye kjøp. Dersom det er noe i at Klopp er misfornøyd med hans holdning, jf. spekulasjon på .no, virker det enda mer sannsynlig. Da står vi igjen med Thiago og Henderson på midtbanen, samt noen kids og en pensjonistpotet. Spennende.
Hvem skal egentlig kjøpe Fabinho? Mannen har £180k i uka i lønn. Det er ikke særlig mer enn 10 klubber i Europa som kan betale noe i denne størrelsesorden og jeg har per dags dato vanskelig for å se at dette skal skje. Thiago og Hendo blir nok ut inneværende kontrakter, forhåpentligvis uten forlengelse utover hhv. 2024 og 2025, og spesielt Hendo tror jeg vil oppleve en god del redusert spilletid sine to siste sesonger i klubben.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Havner litt i limbo med en gang et lag som har fungert enormt bra over tid - nye kontrakter med større lønninger - så ramler det som her - oooops. Hvem skal ta de som ikke lenger har tillit. Vanskelig mekanisme.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

eppaen skrev: man jan 30, 2023 9:19 am Havner litt i limbo med en gang et lag som har fungert enormt bra over tid - nye kontrakter med større lønninger - så ramler det som her - oooops. Hvem skal ta de som ikke lenger har tillit. Vanskelig mekanisme.
Veldig vanlig ja. Men egentlig synes jeg Liverpool var godt rustet her. At Fabinho skulle bli så svak i løpet av en sommer er vel egentlig det eneste virkelig overraskende. Thiago kom relativt billig og har en kontrakt som går ut der den skal. Hendo har en rimelig kontrakt med tanke på hva han har prestert og den går ut der den skal. Salah, Matip og van Dijk ruller ut der de skal. Ox, Keita og Firmino kan man slippe i sommer om det trengs økonomisk. Milner er på et og et år og tar kutt hver gang. Så dette er ikke noen stor greie, bortsett fra at Fabinho plutselig falt helt sammen.

Klubben har lite å gå på med tanke på plass i troppen til spillere som ikke er HG, det er en åpnebar hindring nå i januar. Og kan bli det framover også. Det er litt klønete håndtert.

startelver

Legg inn av startelver »

Klopp stikker til sommeren ?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

startelver skrev: man jan 30, 2023 6:14 pm Klopp stikker til sommeren ?
De fleste er nok innforstått med det.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Folk_flesk skrev: man jan 30, 2023 6:18 pm
startelver skrev: man jan 30, 2023 6:14 pm Klopp stikker til sommeren ?
De fleste er nok innforstått med det.
Hvem er de fleste?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

eppaen skrev: man jan 30, 2023 8:09 pm
Folk_flesk skrev: man jan 30, 2023 6:18 pm
startelver skrev: man jan 30, 2023 6:14 pm Klopp stikker til sommeren ?
De fleste er nok innforstått med det.
Hvem er de fleste?
De man aldri hører noe fra. Den tause majoritet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Dette er en så shit take. Liverpool har fort 8-10 spillere som underpresterer, og viktige spillere som van Dijk, Diaz, Jota og Firmino ute med skade.

Allikevel er kjøp det eneste som kan gjøre Liverpool betydelig bedre? Har Lynch noe som helst kjennskap til hvordan kjøp fungerer? Eller hvor fort ting faller på plass ved kjøp av spillere? Spesielt i en gruppe som ikke fungerer all verden.

Det er mye større sjanse for at Liverpool finner litt form, og at spillere tilbake fra skade vil ha positiv effekt enn et kjøp. Med mindre kanskje om kjøpet hadde vært Bellingham.
Berge, Nunes, Neves eller hvem man linkes til. Et slikt kjøp ville gjort minimal forskjell. Nunes har vel vært et halvår i en bunnklubb uten å engang være bankers i laget.

Denne blinde troen på kjøp. Helt merkelig. Følger de med på fotball?

https://www.liverpool.no/kommentar/2023 ... /auth.html

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Kommer vi til å være fornøyd når Klopp sørger for CL neste sesong?
Selv om vi ikke kjøpte Connor Gallagher, Sofyan Amrabat eller Sander Berge?

Deila

Legg inn av Deila »


Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Deila skrev: tir jan 31, 2023 12:29 pm
Herregud…….jeg gir snart opp. Hvem var det som sa vi var cursed etter nummer 6 i CL, Legendag? Kan være noe der…

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Det kan ikke være mulig...

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Vi har vel ikke solgt Nat Phillips enda nei? :?

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Machine_Head skrev: tir jan 31, 2023 12:30 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 12:29 pm
Herregud…….jeg gir snart opp. Hvem var det som sa vi var cursed etter nummer 6 i CL, Legendag? Kan være noe der…
Jeg byttet bort all fremtidig Liverpool lykke mot PL gullet. Så dere kan like gjerne gå over til norsk fotball.

Laban

Legg inn av Laban »

Helsvart. Skade på skade. Blir gomez og nat bak der nå da. Grøss og gru

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Laban skrev: tir jan 31, 2023 1:02 pm Helsvart. Skade på skade. Blir gomez og nat bak der nå da. Grøss og gru
Vi har et forsprang på 12 poeng da. 18 kamper igjen. Skal holde hardt. Men tipper det går akkurat.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Laban skrev: tir jan 31, 2023 1:02 pm Helsvart. Skade på skade. Blir gomez og nat bak der nå da. Grøss og gru
--- Matip er jo ikke skadet,da.....selv om han er en av de som har blitt benket i de siste kampene.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Krysser fingrene for en ny pandemi og null and void. Noe mer spenstig denne gang, kanskje noe ala soppen i TLOU.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Deila skrev: tir jan 31, 2023 12:29 pm
Litt søtt nå om Klopp henter en stopper.

Deila

Legg inn av Deila »

markantovertak skrev: tir jan 31, 2023 1:25 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 12:29 pm
Litt søtt nå om Klopp henter en stopper.
Vi henter vel tilbake Rhys Williams. Like a new signing!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:27 pm
markantovertak skrev: tir jan 31, 2023 1:25 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 12:29 pm
Litt søtt nå om Klopp henter en stopper.
Vi henter vel tilbake Rhys Williams. Like a new signing!
--- Han er allerede hentet tilbake...

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

markantovertak skrev: tir jan 31, 2023 1:25 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 12:29 pm
Litt søtt nå om Klopp henter en stopper.
Trenger ikke det, Gakpo presser fra angrepet!

Deila

Legg inn av Deila »

Machine_Head skrev: tir jan 31, 2023 1:37 pm
markantovertak skrev: tir jan 31, 2023 1:25 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 12:29 pm
► Show Spoiler
Litt søtt nå om Klopp henter en stopper.
Trenger ikke det, Gakpo presser fra angrepet!
:lol:
Sist redigert av Deila den tir jan 31, 2023 1:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

TerryMcDermott skrev: tir jan 31, 2023 1:28 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:27 pm
markantovertak skrev: tir jan 31, 2023 1:25 pm

Litt søtt nå om Klopp henter en stopper.
Vi henter vel tilbake Rhys Williams. Like a new signing!
--- Han er allerede hentet tilbake...
Kanskje Kabak er ledig for et utlån?

Laban

Legg inn av Laban »

Husk å være positive nå da

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Laban skrev: tir jan 31, 2023 1:43 pm Husk å være positive nå da
Ikke noe problem her. Liverpool kjøper kun venstrekanter og nå er det en ny på vei inn. Keito Nakamura. Minst like god som Mitoma.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Er vel litt kjeksete han Konate bak der? Uten å ha sjekket tallene. Kan være likt med Matip.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

eppaen skrev: tir jan 31, 2023 2:01 pm Er vel litt kjeksete han Konate bak der? Uten å ha sjekket tallene. Kan være likt med Matip.
Får bare slenge inn Phillips. Føler meg relativt trygg på ham. En enkel og grei forsvarsspiller. Det trenger vi kanskje til og med.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»