Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

Pizzarester... Eller så blir det hat-trick når det gjelder snyltesøndag. Var innom mine foreldre i går og de snakket om viltgryte av et slag. Ser ikke bort fra at det tikker inn en tekstmelding i løpet av et par timer:) Eneste som er sikkert er at det blir kaker/dessert o.l. senere. Bursdagsselskap til en niese.

Queenie

Legg inn av Queenie »

En av de beste biffene jeg har spist, gavmildt stykke kjøtt. Medium rå ca, mulig glasert i Jack Daniels el lignende
76766563.jpeg

Mehell

Legg inn av Mehell »

Queenie skrev: søn jan 29, 2023 5:33 pm En av de beste biffene jeg har spist, gavmildt stykke kjøtt. Medium rå ca, mulig glasert i Jack Daniels el lignende

76766563.jpeg
Så meget god ut.
På meg blir det lasagne, fra italiensk restaurant. Er på jobb, bor på brakke og spiser fra kantine i jobbperioden, men orker ikke kantinemat i dag.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Lasagne på søndag er aldri feil
20230129_203628.jpg

Someone

Legg inn av Someone »

En slags ny panne eller gryte, som ble til litt på slump. To røkte svinekoteletter ble strimlet fikk en tur innom en "lag marinede av ting man tilfeldigvis har". Ble surret i panna, og fikk etterhvert følge av rød og grønn paprika, hvitløk, rødløk, oppkuttet asparges og squash. Etter litt steking helte jeg over marinaderestene og fløte. Rørte inn inn litt creme fraische på slutten og en skvis sitron. Servert med ris og brokkoli, og ble ikke så verst. Kan vel nesten kalle det en restegryte

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Tomatsuppe med asparges og stekte poteter. :)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pizzarester og svensk pizzasalat.

startelver

Legg inn av startelver »

Ale skrev: tir jan 31, 2023 9:55 am Karbonader, ris og peppersaus. Saft til drikke.
Kjøpt i Sverige ?

Someone

Legg inn av Someone »

Utbenet kyllingoverlår, som serveres med søtpotetbåter og en modifisert posebearnaise fra Knorr, ved at den lages med creme fraiche, chili og eple

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Kylling her også - rester etter søndagsmiddag. Blir å gnafse seg rundt skroget, for begge lårene og en del av brystene ble spist da.... Men lider ingen nød. Skal straks ta lunsj - rundstrykker med tomatsild. Fra og med i morgen er det slutt på eget kjøkken for to uker. Semifastingen er også satt på pause. Har faktisk ikke spist før i dag, og jeg var oppe 06 :-D

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ale skrev: tir jan 31, 2023 9:55 am Karbonader
Fra Gilde?

fargerik

Legg inn av fargerik »

I dag blir det rester.
Men jeg har kjøpt får og kål, og i morgen blir det andre boller.
Fårikål!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ble kyllingsalat her i kveld.

Kylling marinert i hjemmelaget pesto, rucculasalat, paprika, tomat, granateple, mango, fetaost, mozarella og fersk oregano. Toppet med litt olje, salt, pepper og chilikrydder.

Snadder i hverdagen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tir jan 31, 2023 7:01 pm Ble kyllingsalat her i kveld.

Kylling marinert i hjemmelaget pesto, rucculasalat, paprika, tomat, granateple, mango, fetaost, mozarella og fersk oregano. Toppet med litt olje, salt, pepper og chilikrydder.

Snadder i hverdagen.
Dette hørtes DIGG ut, rett og slett

Hva annet enn pesto har du i pestomarinaden, og hvor lenge lar du kyllingen marineres?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: tir jan 31, 2023 7:21 pm
Chromeback skrev: tir jan 31, 2023 7:01 pm Ble kyllingsalat her i kveld.

Kylling marinert i hjemmelaget pesto, rucculasalat, paprika, tomat, granateple, mango, fetaost, mozarella og fersk oregano. Toppet med litt olje, salt, pepper og chilikrydder.

Snadder i hverdagen.
Dette hørtes DIGG ut, rett og slett

Hva annet enn pesto har du i pestomarinaden, og hvor lenge lar du kyllingen marineres?
I dag var det noe som rett og slett ble hevet sammen, så det ble bare en time i pestoen for kyllingen. Hadde jeg vært litt lur hadde jeg klargjort dette i går, men da ante vi ikke hva vi hadde lyst på, så dette ble tatt veldig på impulsen etter jobb i dag.

Men holdt faktisk, pestoen rakk vel akkurat å feste seg😅

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kyllingwok med sweet & sour saus, ferdig wokblanding og nudler. Glemte at jeg ikke syns sweet & sour er spesielt godt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Smashburger av entrecôte. Fikk kjøpt en kilo på Rema til 125kr, det er vel billigere enn vanlig kjøttdeig.🥳

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7824

Legg inn av Big George »

Kjøttkaker i brun saus med mandelpoteter.

Someone

Legg inn av Someone »

En batch med bolognesesaus er hentet opp fra fryseren, så da blir det spagetti til middag

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KingKongHalvor skrev: ons feb 01, 2023 12:33 am Smashburger av entrecôte. Fikk kjøpt en kilo på Rema til 125kr, det er vel billigere enn vanlig kjøttdeig.🥳
Det var da en veldig god deal!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Chromeback skrev: ons feb 01, 2023 8:48 am
KingKongHalvor skrev: ons feb 01, 2023 12:33 am Smashburger av entrecôte. Fikk kjøpt en kilo på Rema til 125kr, det er vel billigere enn vanlig kjøttdeig.🥳
Det var da en veldig god deal!
Det var det absolutt. Det var typen Prima, satt ned til halv pris, helt supert til burger.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det blir pannekaker med kylling i dag. Kylling passer til alt. Og så sunt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

KingKongHalvor skrev: ons feb 01, 2023 10:37 am
Chromeback skrev: ons feb 01, 2023 8:48 am
KingKongHalvor skrev: ons feb 01, 2023 12:33 am Smashburger av entrecôte. Fikk kjøpt en kilo på Rema til 125kr, det er vel billigere enn vanlig kjøttdeig.🥳
Det var da en veldig god deal!
Det var det absolutt. Det var typen Prima, satt ned til halv pris, helt supert til burger.
Ofte er de billigentrecôtene veldig bra. Jeg har kjøpt en del First Price.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

PapaSmurf skrev: ons feb 01, 2023 2:19 pm
KingKongHalvor skrev: ons feb 01, 2023 10:37 am
Chromeback skrev: ons feb 01, 2023 8:48 am

Det var da en veldig god deal!
Det var det absolutt. Det var typen Prima, satt ned til halv pris, helt supert til burger.
Ofte er de billigentrecôtene veldig bra. Jeg har kjøpt en del First Price.
Ja, kvaliteten er grei, er vel mer at bitene ikke er så jevne og pene, men når det skal males opp spiller det liten rolle.

SirJames

Legg inn av SirJames »

izzet2015 skrev: ons feb 01, 2023 2:18 pm Det blir pannekaker med kylling i dag.
:shock:

Ble det toppet med sukker og syltetøy?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Onsdagstaco her i aften

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Skreikaker med kokte poteter og råkostsalat.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Sent hjem, godt man har rester. Og lasagne med hvitløksbaguett blir sjelden feil her.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Fiskeboller i hvit saus, en god klump med reker til på siden.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

SirJames skrev: ons feb 01, 2023 7:30 pm
izzet2015 skrev: ons feb 01, 2023 2:18 pm Det blir pannekaker med kylling i dag.
:shock:

Ble det toppet med sukker og syltetøy?
Nei men hadde på Thousand Island :roll:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»