Skeid *Klubbtråd*

Svar
Vikingen

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av Vikingen »

LeSorcier skrev: tir des 20, 2022 1:22 pm
Vikingen skrev: man des 19, 2022 9:40 pm
Lilleborg skrev: man des 19, 2022 9:32 pm

Gud bedre, har det derre Rufomaset kommet inn hit også?
Fra samme fyr.
Det er han nok klar over, så neppe noen stor "nyhet" du kom med der.
Det er jeg nok klar over, så neppe noen stor «nyhet» du kom med der.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Det går visst mot Jessheim som hjemmebane for Skeid i siste seriekamp mot KBK.

Fra før av har jeg sett Skeid som hjemmelag på Ullevaal, Bislett, Voldsløkka, Bjølsen, Grorud,Intility og Nordre Åsen, samt i Vallhall og LSK-hallen.

Jessheim blir min 10ende hjemmebane. Sterkt.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Det har visst kommet flere bud på Marcus Melchior og Jakob Napoleon Romsaas i vinter fra Eliteserien, men både Skeid og spilleren venter på det rette budet.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lilleborg skrev: ons jan 11, 2023 10:54 am Det går visst mot Jessheim som hjemmebane for Skeid i siste seriekamp mot KBK.

Fra før av har jeg sett Skeid som hjemmelag på Ullevaal, Bislett, Voldsløkka, Bjølsen, Grorud,Intility og Nordre Åsen, samt i Vallhall og LSK-hallen.

Jessheim blir min 10ende hjemmebane. Sterkt.
Jeg husker en kamp mellom Skeid og Lyn på landskamparenaen vår da de begge var i vår øverste divisjon. Den var uansett altfor stor stadion for begge lagene. Da NRK skulle lage før kampen reportasje en drøy halvtime før kampen så retta de kameraet mot den ene langsiden der hvor de eneste publikummerne satt. Det var 3 personer på hele tribunen som var en kompis av meg, hans sønn og meg selv. Greitt nok det kom noen flere etterhvert men noe særlig over 1000 kan det ikke ha vært. Lyn var hjemmelaget i den kampen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Big George skrev: tir jan 17, 2023 12:28 pm Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart
https://skeid.no/nyheter/vinterens-treningskamper

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Henning Tønsberg Andresen tilbake til Skeid! Over 100 kamper for klubben, masse erfaring til tross for sine 25 år, kan bekle flere posisjoner... liker det!

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Skeid-kaptein Fredrik Berglie har signert for Sandefjord. Fyren er fra Larvik så da kommer han "hjem".

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Hyggelig for han å ta steget opp til Eliteserien, men dette var kjedelige nyheter

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Blir gøy med Skeid - Bryne i neste runde av cupen!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

ElGuaje skrev: tor jan 19, 2023 11:52 am Hyggelig for han å ta steget opp til Eliteserien, men dette var kjedelige nyheter
Kjedelig, men forståelig. Vært en bauta i 4 år, og kunne dratt før, så denne muligheten unner jeg han!

Samtidig har vi hentet Fredrik Flo som en potensiell erstatter, så håper han og Steiring blir et bra midtstopperpar.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Da ble det cupkamp i LSK-hallen. Hvordan NFF klarte å godkjenne den men ikke Vallhall er utenfor min fatteevne.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »


mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ikke veldig imponerende forestilling av Skeid mot Ull/Kisa i dag? Ser voldsomt tafatt ut. Relativt tidlig i preseason men litt bekymringsverdig etter den solide formen på slutten av forrige sesong.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Lilleborg skrev: fre jan 13, 2023 7:46 pm Det har visst kommet flere bud på Marcus Melchior og Jakob Napoleon Romsaas i vinter fra Eliteserien, men både Skeid og spilleren venter på det rette budet.
Hørte noe løst om at Jakob Napoleon Romsaas kanskje var langtidsskadet tidligere i år, er dette bekreftet eller avkreftet enda?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

seriemester2013 skrev: fre feb 10, 2023 1:57 pm Hørte noe løst om at Jakob Napoleon Romsaas kanskje var langtidsskadet tidligere i år, er dette bekreftet eller avkreftet enda?
Det ble avkreftet for lenge siden. Han er skadet, men skal være klar til seriestart 10.april.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Lilleborg skrev: fre feb 10, 2023 2:20 pm
seriemester2013 skrev: fre feb 10, 2023 1:57 pm Hørte noe løst om at Jakob Napoleon Romsaas kanskje var langtidsskadet tidligere i år, er dette bekreftet eller avkreftet enda?
Det ble avkreftet for lenge siden. Han er skadet, men skal være klar til seriestart 10.april.
Takk, tenkte det var lettere å spørre orakelet her inne enn å lete og finne fake news på weben

boombis

Legg inn av boombis »

Registerer et nytt salg fra Skeid, og dette var jo et uventet salg for min del:

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

boombis skrev: fre feb 10, 2023 5:50 pm Registerer et nytt salg fra Skeid, og dette var jo et uventet salg for min del:
Aktuell en gang den der, godt salg

Theo 66

Legg inn av Theo 66 »

Er Jakob Napoleon Romsås på vei vekk fra Skeid? Ryktes om både Tromsø og Bodø? Hva sier Skeid-folket?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kristoffer Hoven er frigitt av Sogndal og har signert en toårskontrakt med oss. Meget fin signering for oss, han var meget god på lån i fjor høst!

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: ons feb 22, 2023 6:37 pm Kristoffer Hoven er frigitt av Sogndal og har signert en toårskontrakt med oss. Meget fin signering for oss, han var meget god på lån i fjor høst!

Det tror jeg er en bra signering for Skeid, ja. Riktignok en litt spesiell type, men har helt klart kvaliteter og egenskaper som skal styrke Skeid og være mer enn godt nok i OBOS.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: tor feb 23, 2023 1:02 am
Lilleborg skrev: ons feb 22, 2023 6:37 pm Kristoffer Hoven er frigitt av Sogndal og har signert en toårskontrakt med oss. Meget fin signering for oss, han var meget god på lån i fjor høst!

Det tror jeg er en bra signering for Skeid, ja. Riktignok en litt spesiell type, men har helt klart kvaliteter og egenskaper som skal styrke Skeid og være mer enn godt nok i OBOS.
Hva legger du i spesiell type?

Sportslig noe av det bedre Skeid kunne lande innenfor sine rammer.

Champis

Legg inn av Champis »

stc887 skrev: tor feb 23, 2023 2:52 am
Champis skrev: tor feb 23, 2023 1:02 am
Lilleborg skrev: ons feb 22, 2023 6:37 pm Kristoffer Hoven er frigitt av Sogndal og har signert en toårskontrakt med oss. Meget fin signering for oss, han var meget god på lån i fjor høst!

Det tror jeg er en bra signering for Skeid, ja. Riktignok en litt spesiell type, men har helt klart kvaliteter og egenskaper som skal styrke Skeid og være mer enn godt nok i OBOS.
Hva legger du i spesiell type?

Sportslig noe av det bedre Skeid kunne lande innenfor sine rammer.

Har forstått at det er mye rart med han. Ikke den skarpeste, og litt utenomsportslig greier - uten at det har vært noen store problemer altså.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: tor feb 23, 2023 10:53 am
stc887 skrev: tor feb 23, 2023 2:52 am
Champis skrev: tor feb 23, 2023 1:02 am


Det tror jeg er en bra signering for Skeid, ja. Riktignok en litt spesiell type, men har helt klart kvaliteter og egenskaper som skal styrke Skeid og være mer enn godt nok i OBOS.
Hva legger du i spesiell type?

Sportslig noe av det bedre Skeid kunne lande innenfor sine rammer.

Har forstått at det er mye rart med han. Ikke den skarpeste, og litt utenomsportslig greier - uten at det har vært noen store problemer altså.
Aldri sett eller hørt om det når han var i Drammen. Mulig han har lagt til seg unoter i Sogndal ;)

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Torje Naustdal klar for Skeid! Den unge midtbanespilleren kommer fra Haugesund, men var på utlån i Grorud i fjor.

Denne overgangen liker jeg. Ikke fått det til i Haugesund, men har trua på at han blir en fin forsterkning for oss.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lilleborg skrev: tir mar 14, 2023 2:36 pm Torje Naustdal klar for Skeid! Den unge midtbanespilleren kommer fra Haugesund, men var på utlån i Grorud i fjor.

Denne overgangen liker jeg. Ikke fått det til i Haugesund, men har trua på at han blir en fin forsterkning for oss.
Med en Florø-gutt på laget kan Oksene omsider begynne å drømme om spill på øverste nivå igjen! 🙂

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Altfor lenge siden jeg oppdaterte min egen klubbtråd, men nå som det er halvannen uke til seriestart så tenkte jeg å fyre i gang et lite innlegg.

Jeg har tippet Skeid på 12.plass i OBOS-ligaen denne sesongen, og det er en plass høyere enn vi endte på i fjor. Det er en fryktelig vanskelig tabell å tippe i år, men jeg har trua på at vi berger oss uten å måtte spille kvalikk denne sesongen.

Spillere UT:
Fredrik Berglie (Sandefjord) og Jakob Napoleon Romsaas (Tromsø) er to tap vi kommer til å merke. Førstnevnte var tross alt kaptein, mens Romsaas er et av de største talentene vi har hatt. Vi har også mistet mye rutine med Stian Pettersen som har lagt opp, mens Matarr Kah og Mats Andersen ikke fikk fornyet kontraktene sine etter lengre skader. Når disse to var skadefrie var de bidragsytere på og utenfor banen i hvertfall i 2.div.

Vi har også mistet Simen Kvia-Egeskog som var på lån fra Viking høsten i fjor. Han bidro sterkt til at vi berget oss.

Spillere INN:
Fredrik Berglie er erstattet med Fredrik Flo, som har sett bra ut i oppkjøringen. Vi har også hentet Torje Naustdal (Haugesund) som jeg tror blir bankers på den sentrale midtbanen i år, samtidig som vi har fått Kristoffer Hoven (Sogndal) på fast kontrakt etter et vellykket utlån til oss på høsten i fjor. Jeg er ganske sikker på alle disse tre vil spille fast.
Henning Tønsberg Andresen er tilbake etter to år i eksil i Ull/Kisa, og vil bidra enormt mye i garderoben, samtidig som han vil få regelmessig spilletid. Dette er de viktigste spillerne inn og ut denne sesongen.

KEEPERPLASS - TERNINGKAST 3
Lars Martin Kvarekvål er førstekeeper, og er en keeper som på sitt beste er enorm, spesielt på strek. Har dessverre en tendens til å slippe inn et par altfor lette baklengsmål. Skal først og fremst utfordres av Mats Trige (lån fra Tromsø), men han har blitt skadet så vi er på jakt etter ny keeper. Har Isak Solberg (tidl.Kongsvinger og Tottenham) på prøve i disse dager.

FORSVAR - TERNINGKAST 4
Midtforsvaret med Fredrik Flo og Per-Magnus Steiring har jeg virkelig trua på, med Hayder Altai som en fin førsteutfordrer. Han har tatt steg på dette nivået. Har også Anders Johan Johansen i backup.
På backene blir Sulley Bojang og David Hickson klare førstevalg på høyre og venstre (sistnevnte kan også spille høyere). Morten Renå Olsen leger et lite benbrudd mens Ousmane Diallo Toure er en spennende og ung utfordrer på backplass.

MIDTBANE - TERNINGKAST 5
Vår klart sterkeste lagdel. Sentralt kjemper Torje Naustdal, Marcus Melchior, Bendrik Rise, Ulrich Østigård Ness og Fredrik Vinje om de tre ledige plassene. Felix Anthonessen kjemper seg i disse dager tilbake fra skade, og et ungt talent som Mads Aaserud må kanskje leies ut for å få spilletid som er viktig for utviklingen.

ANGREP - TERNINGKAST 3
Johnny Buduson og Kristoffer Hoven er bankers, men det blir spennende å se hvordan Gard Holme vil bruke disse. Planen er en slags 4-3-3 med Hoven på kant som skyver innover, men disse to fungerte godt sammen i fjor. Backupen er dog tynn. Maxwell Effiom er spennden men svært varierende, og unge Emil Tjøstheim er ikke forventet å spille fast i år. Jeg tror dog Erik Nordengen får et gjennombrudd i år. Sett bra ut i vinter.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Lilleborg skrev: fre mar 31, 2023 11:15 am KEEPERPLASS - TERNINGKAST 3
Lars Martin Kvarekvål er førstekeeper, og er en keeper som på sitt beste er enorm, spesielt på strek. Har dessverre en tendens til å slippe inn et par altfor lette baklengsmål. Skal først og fremst utfordres av Mats Trige (lån fra Tromsø), men han har blitt skadet så vi er på jakt etter ny keeper. Har Isak Solberg (tidl.Kongsvinger og Tottenham) på prøve i disse dager.
Tror jeg oppgraderer denne til en 4er nå, for i dag har det skjedd saker og ting.

- Simen Vidtun Nilsen ny keeper på lån ut sesongen. Spilte 11 Eliteseriekamper for Sarpsborg 08 i fjor.
- Isak Solberg klar.
- Lånet til Mads Trige avsluttes omtrent før det har begynt.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Ousmane Diallo har også gått til Træff på lån. Hva kan du si OL han?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»