Brennpunkt: Omsorg bak lukkede dører

Svar
Texas_John

Re: Brennpunkt: Omsorg bak lukkede dører

Legg inn av Texas_John »

peraleks skrev: tir jan 31, 2023 11:14 am
Texas_John skrev: tir jan 31, 2023 10:53 am
peraleks skrev: tir jan 31, 2023 10:05 am

Afrika har en massiv overproduksjon av barn som ingen andre land greier å matche for øyeblikket, snittet i verden lå på 2,3, dette er helt og holdent pga. Afrika igjen ellers hadde den ligget nede på 1-tallet.

Jeg skrev aldri til deg i utgangspunktet så hva du snakker om er således totalt irrelevant for min del igjen.
Du kommer med opplysninger som ikke stemmer. Om det er fordi du ikke vet bedre eller bevisst lyver av politiske årsaker vet jeg ikke, men det er uansett feil.
Nei jeg skriver om populasjonsøkning/nedgang, ikke fødselstall.

At du ikke vet forskjellen er ikke mitt problem.
Jaha?
Du skrev:
"Dette er strengt talt ikke noe Norsk fenomen men et verdensomspennende fenomen, hvor kun Afrika er unntaket(Noe som igjen ikke er så rart ettersom at dette er igjen den fattigste verdensdelen)."

Og påstår nå at du snakket om befolkningsvekst og ikke fødetall? Hvorfor skriver du da at det ikke bare er et norsk fenomen men verdensomspennende, den norske befolkningen har økt med 10% på 10 år. Den er ikke i nedgang i det hele tatt. Du sier at du ikke skrev til meg, hvem skrev du til? Det var jeg og et par andre som snakket om fødselstall da du skrev innlegget ditt.

William_S

Legg inn av William_S »

Det er nesten som man ikke kan tro det Helsepersonellkommisjonen her sier...
https://www.vg.no/forbruker/i/vewy7B/op ... er-pasient

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Texas_John skrev: man jan 30, 2023 11:01 am
Koskinen skrev: lør jan 28, 2023 10:47 am At det fødes for få personer i Norge er også en skandale. Er endel som kan gjøres politisk her også, men når alt av barnetrygd og stønad stort sett blir stående på stedet hvil i 30 år, og ikke blir indeksregulert, så vil jeg si at politikerne har sin del av skylden for dette også.

Fremtiden vår er at vi blir pleiet av fremmedarbeidere som ikke kan et kløyva ord norsk. Og engelsken vår når vi blir gamle og demente er jeg redd har gått rett ut vinduet.
Folk kommer ikke til å få flere barn selv om barnetrygden økes. Du vet antakelig årsaken til at folk ikke får barn, men er så fryktelig opptatt av å være politisk korrekt at du ikke tør si det?
Første gang i livet jeg har blitt anklaget for å være politisk korrekt. Det er stas 😅. Rimelig sikker på at det hadde blitt født flere barn om barnetrygden hadde vært på 4000 i mnd istedet for den 1000 lappen den har vært på de siste 30 åra.

Kostnadene rundt det å få barn gjør at mange nøyer seg med et barn.

Pernille

Legg inn av Pernille »

William_S skrev: tir jan 31, 2023 5:27 pm Det er nesten som man ikke kan tro det Helsepersonellkommisjonen her sier...
https://www.vg.no/forbruker/i/vewy7B/op ... er-pasient
Jeg tror man bare må belage seg på at velferdsnorge er på hell og at man rett og slett må ta mer ansvar for sin egen helse og alderdom. Rett og slett senke ambisjonsnivået. Et velfungerende offentlig velferdssystem er noe som mer tilhører fortiden hvor samfunnet og aldersstrukturene var annerledes.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Koskinen skrev: ons feb 01, 2023 12:15 am Første gang i livet jeg har blitt anklaget for å være politisk korrekt. Det er stas 😅. Rimelig sikker på at det hadde blitt født flere barn om barnetrygden hadde vært på 4000 i mnd istedet for den 1000 lappen den har vært på de siste 30 åra.

Kostnadene rundt det å få barn gjør at mange nøyer seg med et barn.
Det kan nok hende det hadde blitt født noen flere. Likevel er realiteten slik at hvis man ser på lista over fruktbarhetstall i verden, så er det slik at land med barnetrygd føder langt færre barn enn de uten barnetrygd. I Tyskland som har dobbelt så høy barnetrygd som Norge fødes det enda færre enn i Norge, det samme gjelder Luxemburg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»