Klimaforskere: Verden blir IKKE ubeboelig.

Svar
Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Klimaforskere: Verden blir IKKE ubeboelig.

Legg inn av Xpoolman »

Som kjent er det ganske mange blant våre unge håpefulle (?) som går aldeles av skaftet grunnet frykten for klimaendringene.

Nå går noen av "verdens beste" (?) klimaforskere ut og ber ungdommene om ikke å bekymre seg så mye.
https://www.nrk.no/norge/klimaforskerne ... 1.16203813

En ting jeg imidlertid reagerer på er Bjørn Samsets uttalelse:
"Han bekrefter at vi er forbi noen vippepunkter, som smelting av is i Antarktis"

Som kjent har temperaturen i Antarktis sunket jevnt og trutt de siste 40+ åra, så dersom det smelter is der nede har det nok helt andre årsaker enn "Den katastrofale menneskeskapte globale oppvarminga" :-)

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Xpoolman skrev: fre des 02, 2022 12:52 pm Som kjent er det ganske mange blant våre unge håpefulle (?) som går aldeles av skaftet grunnet frykten for klimaendringene.

Nå går noen av "verdens beste" (?) klimaforskere ut og ber ungdommene om ikke å bekymre seg så mye.
https://www.nrk.no/norge/klimaforskerne ... 1.16203813

En ting jeg imidlertid reagerer på er Bjørn Samsets uttalelse:
"Han bekrefter at vi er forbi noen vippepunkter, som smelting av is i Antarktis"

Som kjent har temperaturen i Antarktis sunket jevnt og trutt de siste 40+ åra, så dersom det smelter is der nede har det nok helt andre årsaker enn "Den katastrofale menneskeskapte globale oppvarminga" :-)
Klart det. Mine 2 barnebarn 19 og 20 må man forklare at vi har olje og gass for hundrevis av år, og klima spetakklet er rent politisk økonomisk vinning i avgifter fra politikerene. de vei jo fra skolen at klima har endret seg i millioner av år...ofte sykluser på tusener av år...100 vis av år og ned mor svingninger på 30-60 år. den ene visste ikke hva dynamikk var (hun)..en geleklump, sa jeg.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Xpoolman skrev: fre des 02, 2022 12:52 pm Som kjent er det ganske mange blant våre unge håpefulle (?) som går aldeles av skaftet grunnet frykten for klimaendringene.

Nå går noen av "verdens beste" (?) klimaforskere ut og ber ungdommene om ikke å bekymre seg så mye.
https://www.nrk.no/norge/klimaforskerne ... 1.16203813

En ting jeg imidlertid reagerer på er Bjørn Samsets uttalelse:
"Han bekrefter at vi er forbi noen vippepunkter, som smelting av is i Antarktis"

Som kjent har temperaturen i Antarktis sunket jevnt og trutt de siste 40+ åra, så dersom det smelter is der nede har det nok helt andre årsaker enn "Den katastrofale menneskeskapte globale oppvarminga" :-)
Klart det. Mine 2 barnebarn 19 og 20 må man forklare at vi har olje og gass for hundrevis av år, og klima spetakklet er rent politisk økonomisk vinning i avgifter fra politikerene. de vei jo fra skolen at klima har endret seg i millioner av år...ofte sykluser på tusener av år...100 vis av år og ned mor svingninger på 30-60 år. den ene visste ikke hva dynamikk var (hun)..en geleklump, sa jeg.

ingenkanvite

Legg inn av ingenkanvite »

Det har nå vært over 200 år med bedring av klimaet, og det kan fortsette noen tiår til
Svante Arrhenius er CO2-hypotesens opphavsmann:

"Faktisk spådde Svante Arrhenius et bedre klima, takket være stigende CO2-nivåer , for mer enn et århundre siden.

Han var på den tiden en av verdens mest fremtredende vitenskapsmenn, etter å ha vunnet Nobelprisen i kjemi fem år tidligere. Han spådde at økende atmosfæriske CO2-nivåer (" karbonsyre i atmosfæren ") på grunn av forbrenning av kull ville være svært gunstig for både menneskeheten og jordens klima. Han skrev:

«Ved påvirkning av den økende prosentandelen karbonsyre i atmosfæren, kan vi håpe å nyte tider med jevnere og bedre klima, spesielt når det gjelder de kaldere områdene på jorden, tider når jorden vil frembringe mye mer rikelige avlinger enn for tiden, til fordel for raskt forplantning av menneskeheten.»"
https://sealevel.info/learnmore.html?0= ... #arrhenius

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Miljø og Klima»