VG for mye sykehusprat og SE_hør

Svar
perchri
Innlegg: 659

VG for mye sykehusprat og SE_hør

Legg inn av perchri »

Ja.......stadig sykehus, sykdommer og hvor farlig allt er. Disse videosnuttene kan være artige med kanskje noe mer restriktive om innholdet. Nå ser det ut som det hele går i hurtigtogfart. Se og Hør biten er som den har vært de siste åra. Lurer jaggu på hvor mange som kjenner halvparten av de som gifter seg, eller får unger??
VG er jo ingen avis etter europeisk målestokk, en typisk norks selvkomponert måte å lage en avis på. Prøver kanskje å bli verdens beste der også?

William_S

Legg inn av William_S »

Er for mye sånt i VG, men særlig Dagbladet er det verste. Går ikke en dag nærmest uten at det er snakk om flått, kreft, matvarer som fører til kreft, pærer gir kreft, epler gir kreft, ja og så litt sex og B kjendiser som snakker ut om den tunge tiden. Ja også det farlige magefettet man kan bli kvitt på få uker.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

William_S skrev: tir jan 31, 2023 5:45 pm Er for mye sånt i VG, men særlig Dagbladet er det verste. Går ikke en dag nærmest uten at det er snakk om flått, kreft, matvarer som fører til kreft, pærer gir kreft, epler gir kreft, ja og så litt sex og B kjendiser som snakker ut om den tunge tiden. Ja også det farlige magefettet man kan bli kvitt på få uker.
Dagbladet har endt opp som den største klikkhora i Norge.

Det dukker opp artikler med overskriften DØDE BRÅTT. Så viser det seg at det er en australsk bobfører som var med i OL i 2010.

Og ingen skal fortelle meg at denne artikkelen skrives til folkeopplysningens beste. De kommer med en besnærende overskrift på en for 99,95% av den norske befolkningen totalt uinteressant sak og lokker idioter som meg til å klikke. Så tjener de noen øre på annonsen fra Rema 1000. Mens jeg haster videre for å se om Bianca Ingrosso har knekt en negl eller for å se hva slags problemer magefettet gir middelaldrende menn.

William_S

Legg inn av William_S »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 5:54 pm
William_S skrev: tir jan 31, 2023 5:45 pm Er for mye sånt i VG, men særlig Dagbladet er det verste. Går ikke en dag nærmest uten at det er snakk om flått, kreft, matvarer som fører til kreft, pærer gir kreft, epler gir kreft, ja og så litt sex og B kjendiser som snakker ut om den tunge tiden. Ja også det farlige magefettet man kan bli kvitt på få uker.
Dagbladet har endt opp som den største klikkhora i Norge.

Det dukker opp artikler med overskriften DØDE BRÅTT. Så viser det seg at det er en australsk bobfører som var med i OL i 2010.

Og ingen skal fortelle meg at denne artikkelen skrives til folkeopplysningens beste. De kommer med en besnærende overskrift på en for 99,95% av den norske befolkningen totalt uinteressant sak og lokker idioter som meg til å klikke. Så tjener de noen øre på annonsen fra Rema 1000. Mens jeg haster videre for å se om Bianca Ingrosso har knekt en negl eller for å se hva slags problemer magefettet gir middelaldrende menn.
Ja nå som de ikke lenger har covid å skrive om må de ty til dette. Under covid var det jo også mye hvit tekst på svart bakgrunn med AKKURAT AKKURAT NÅ 100 nye smittede! Og så hadde Bjørg Marit Andersen et al fritt talerør inn til Dagbladet for å skape mest mulig hysteriske overskrifter.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

PapaSmurf skrev: tir jan 31, 2023 5:54 pm
William_S skrev: tir jan 31, 2023 5:45 pm Er for mye sånt i VG, men særlig Dagbladet er det verste. Går ikke en dag nærmest uten at det er snakk om flått, kreft, matvarer som fører til kreft, pærer gir kreft, epler gir kreft, ja og så litt sex og B kjendiser som snakker ut om den tunge tiden. Ja også det farlige magefettet man kan bli kvitt på få uker.
Dagbladet har endt opp som den største klikkhora i Norge.

Det dukker opp artikler med overskriften DØDE BRÅTT. Så viser det seg at det er en australsk bobfører som var med i OL i 2010.

Og ingen skal fortelle meg at denne artikkelen skrives til folkeopplysningens beste. De kommer med en besnærende overskrift på en for 99,95% av den norske befolkningen totalt uinteressant sak og lokker idioter som meg til å klikke. Så tjener de noen øre på annonsen fra Rema 1000. Mens jeg haster videre for å se om Bianca Ingrosso har knekt en negl eller for å se hva slags problemer magefettet gir middelaldrende menn.
Jeg sier jo det...det går jævlig fort i svingene. Journalistikken er blitt for hurtig. Ser ikke ut som de undersøker det minste om hva de befordrer. En annen tin g er å bruke allt de har av software som kan, etter dere mening, parfymere et innlegg. Som videor ruller med nyheter og en må vente til det du er intressert på en ny runde. De må lære...gjør de det noe sted?? Om avisen er papir eller datrelatert, bruk ikke allt som glimrer...man går trøtt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Jeg orker ikke lese Dagbladet, det vil si jeg går innom og ser overskriftene etter jeg har lest VG først.
Ofte er det klistret et tryne type Sophie Elise, og overskriften er "Sjokkerende oppdagelse!" så er det for å lese om at SE oppdaget at det ikke fantes dasspapir på farmen eller noe. DET har jeg lært meg å styre unna, så er blitt vesentlig bedre på å se om det er noen nyheter av verdi på kombinasjonen bilde og overskrift.

Det er stort sett Nrknyheter jeg leser mest av, noen utenlandske og endel lokalaviser jeg betaler for.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Lol Dagbladet. Drittavis - og alt er feil.

Bilde

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Generelt plagsomt med 'slik, derfor, sjokk- og 'dette må du vite' i toskete overskrofter som ofte IKKE sier hva det handler om.

Smått fascinerende at dagsaviser på papir fortsatt finnes.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Dette innslaget..

https://www.dagbladet.no/video/meter-un ... t/kWaNuvCN

Er det ikke en regel om at man alltid skal klare å stoppe på syns varsel?? Eller er det noe jeg misforstår her? Fyren må da få brøyte?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Vet ikke om det er helt riktig tråd men en merkelig artikkel fra VG, er det reklame for TV2 sine sendinger fra skiskytings-VM?

https://www.vg.no/sport/i/y6mvKe/petter ... servepappa

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

5-6 år siden jeg kikket på vg og blabladet sist. Har ikke gått glipp av noe skjønner jeg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»