Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
MentalM

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av MentalM »

Jolla skrev: man jan 30, 2023 9:29 am God spiller da, denne Patino. Av unge sentrale midtbanespillere i Championship så synes jeg det kun er Alex Scott som har fremstått bedre.
Synes Neil har vært bedre og.

Mest pga Patino (og Iroegbugnam) er jojo i prestasjoner. Selvfølgelig litt påvirket av klubbenes jojoprestasjoner... Dog kun Scott jeg tror kunne konkurrert i et PL lag neste sesong.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Jokkemedkniven skrev: søn jan 29, 2023 4:27 pm
Wengerist skrev: søn jan 29, 2023 3:09 pm Så Partey skadet i cupkampen. Kan det bli mer forutsigbart.
Han fikk en liten smell i ribbeinet, han blir nok klar til helgen igjen.
Kanskje, men da skal vi møte et Sean Dyche-lag, og jeg er rimelig sikker på at Everton-spillerne får ordre om å tråkke ekstra hardt inn i duellene med Partey og spesielt i overkroppen. Vil derfor ikke overraske meg om Arteta velger å spare Partey til den kampen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

MentalM skrev: man jan 30, 2023 10:25 am
Jolla skrev: man jan 30, 2023 9:29 am God spiller da, denne Patino. Av unge sentrale midtbanespillere i Championship så synes jeg det kun er Alex Scott som har fremstått bedre.
Synes Neil har vært bedre og.

Mest pga Patino (og Iroegbugnam) er jojo i prestasjoner. Selvfølgelig litt påvirket av klubbenes jojoprestasjoner... Dog kun Scott jeg tror kunne konkurrert i et PL lag neste sesong.
Tror jeg gikk litt i fellen med å snakke om talent/potensial som ferdigheter. Neil er i en litt annen aldersgruppe, og kommer dårlig ut av en sammenligning med andre midtbanespillere født i 2001. Jeg synes Patino ser langt bedre ut enn slik Dan Neil fremstod for to år siden. Men selv i en ren ferdighetsduell så synes jeg ikke at Patino står noe særlig bak Dan Neil. Patino er veldig uryddig i taklingsstilen sin, sliter med å vite når han skal holde seg på beina kontra slenge seg og å vurdere når det er håpløst å involvere seg i en duell og han heller bør falle av. Pasningsmessig derimot så føler jeg at Patino sine "problemer" kommer av Blackpool og Appleton. Han har ikke ballspillende midtstoppere bak seg, noe Alex Scott har. Han har ikke Jack Clarke og Amad Diallo/Alex Pritchard som dropper ned for å ta over jobben i det oppbyggende spillet, noe Daniel Neil drar nytte av. Det virket som om Patino (under Appleton) hadde klare instrukser om å bare kælke ballen fremover og håpe på det beste, noe som gjør at pasningsfoten som man så i PL2 forrige sesong ikke kommer til sin rett.

Jeg tror ikke Patino er klar for noen stor rolle i Arsenal med det første, men jeg synes at han neste sesong bør kunne ha den samme typen rolle som Nketiah eksempelvis hadde i 20/21-sesongen, hvor han er på benken, får noen minutter her og der, spiller cupkamper og i EL (etter at Arsenal ryker i CL-gruppespillet, lol) og i det minst få en reell mulighet til å vise seg som et alternativ til Thomas Partey / Zinchenko hvis de trenger hvile.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Jolla skrev: man jan 30, 2023 1:42 pm Tror jeg gikk litt i fellen med å snakke om talent/potensial som ferdigheter. Neil er i en litt annen aldersgruppe, og kommer dårlig ut av en sammenligning med andre midtbanespillere født i 2001. Jeg synes Patino ser langt bedre ut enn slik Dan Neil fremstod for to år siden. Men selv i en ren ferdighetsduell så synes jeg ikke at Patino står noe særlig bak Dan Neil. Patino er veldig uryddig i taklingsstilen sin, sliter med å vite når han skal holde seg på beina kontra slenge seg og å vurdere når det er håpløst å involvere seg i en duell og han heller bør falle av. Pasningsmessig derimot så føler jeg at Patino sine "problemer" kommer av Blackpool og Appleton. Han har ikke ballspillende midtstoppere bak seg, noe Alex Scott har. Han har ikke Jack Clarke og Amad Diallo/Alex Pritchard som dropper ned for å ta over jobben i det oppbyggende spillet, noe Daniel Neil drar nytte av. Det virket som om Patino (under Appleton) hadde klare instrukser om å bare kælke ballen fremover og håpe på det beste, noe som gjør at pasningsfoten som man så i PL2 forrige sesong ikke kommer til sin rett.

Jeg tror ikke Patino er klar for noen stor rolle i Arsenal med det første, men jeg synes at han neste sesong bør kunne ha den samme typen rolle som Nketiah eksempelvis hadde i 20/21-sesongen, hvor han er på benken, får noen minutter her og der, spiller cupkamper og i EL (etter at Arsenal ryker i CL-gruppespillet, lol) og i det minst få en reell mulighet til å vise seg som et alternativ til Thomas Partey / Zinchenko hvis de trenger hvile.
tsk tsk... Hvordan kan jeg ta noe av det du sier seriøst med slike uklarheter? :(

Selv synes jeg det er vanskelig å sammenligne hvor langt unna spillere er hverandre i alder 19-21. Det kommer i rykk og napp hvor gode de er.

Tror også Patino har godt av å være i Arsenal neste sesong, ikke minst ettersom de har fått inn McCarthy som manager... Det å bli introdusert til spillestilen er viktig, men om Arsenal går inn med han som første backup sentralt på midtbanen ville jeg vært bekymret... Om han derimot er på benk og får tid i stedet for et evt tredjevalg på benk hvis kampen tillater det tror jeg ville gagnet Arsenal og Patino (Er det samme jeg tenker om Aaron Ramsey og Iroegbugnam). Han må i hvert fall vekk fra McCarthy fotball, så får håpe siste biten av sesongen ikke ødelegger han... Nå gjorde Arsenal det veldig bra med valgene rundt Saliba, så tipper de gjør lurt med både Patino og Balogun neste sesong og, er en helhetlig plan for tiden (virker det som).

Anbefaler i hvert fall alle å se mer på Championship, forelsket meg i den ligaen i de 3 sesongene Villa var der. Er noen virkelig gode spillere som kan ta steget.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Er det noen som følger Ligue 1 og vet hvordan Pepe gjør det i Nice. Er et mulig å få noen kroner for han, eller må vi bare la han gå ut kontrakten.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Med fare for at jeg overtenker dette nå:

- Partey skulle gjennom MRI scan på lørdag.
- Fortsatt finnes det ingen resultater fra den scan'en i noe seriøst medium.
- Vi sitter og forhandler om en overpriset midtbanespiller.

Hvis Partey var ok, ville det jo være enkelt å sende ut en pressemelding på det, og fremstå som mindre desperate på å få signert noen i den posisjonen. Det at klubben ennå ikke har sagt noe offisielt om dette, er i min enkle analyse, virkelig ikke bra.

Håper jeg ser spøkelser på høylys dag her nå. Men er redd at den scan'en ikke kan ha gitt veldig godt resultat.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: man jan 30, 2023 5:40 pm Med fare for at jeg overtenker dette nå:

- Partey skulle gjennom MRI scan på lørdag.
- Fortsatt finnes det ingen resultater fra den scan'en i noe seriøst medium.
- Vi sitter og forhandler om en overpriset midtbanespiller.

Hvis Partey var ok, ville det jo være enkelt å sende ut en pressemelding på det, og fremstå som mindre desperate på å få signert noen i den posisjonen. Det at klubben ennå ikke har sagt noe offisielt om dette, er i min enkle analyse, virkelig ikke bra.

Håper jeg ser spøkelser på høylys dag her nå. Men er redd at den scan'en ikke kan ha gitt veldig godt resultat.
Dette er nok et veldig sannsylig scenario. Noen som vet hvor lenge man er ute med ribbeins-brist.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: man jan 30, 2023 6:20 pm
Enzino skrev: man jan 30, 2023 5:40 pm Med fare for at jeg overtenker dette nå:

- Partey skulle gjennom MRI scan på lørdag.
- Fortsatt finnes det ingen resultater fra den scan'en i noe seriøst medium.
- Vi sitter og forhandler om en overpriset midtbanespiller.

Hvis Partey var ok, ville det jo være enkelt å sende ut en pressemelding på det, og fremstå som mindre desperate på å få signert noen i den posisjonen. Det at klubben ennå ikke har sagt noe offisielt om dette, er i min enkle analyse, virkelig ikke bra.

Håper jeg ser spøkelser på høylys dag her nå. Men er redd at den scan'en ikke kan ha gitt veldig godt resultat.
Dette er nok et veldig sannsylig scenario. Noen som vet hvor lenge man er ute med ribbeins-brist.
Et raskt google-søk viser at et ribbeinsbrudd vokser sammen på 6 uker.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kong Robert hadde seg et ribbeinsbrudd etter å ha blitt løpt ned av et villsvin.

Han døde.

Får håpe dette ikke er like ille.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: man jan 30, 2023 6:30 pm Kong Robert hadde seg et ribbeinsbrudd etter å ha blitt løpt ned av et villsvin.

Han døde.

Får håpe dette ikke er like ille.
Han hadde seg, relativt ofte i hvert fall.

Men Kong Robert var kontroversiell og hadde mange fiender. Fint at Partey ikke har gjort noe kontroversielt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: man jan 30, 2023 6:39 pm
Men Kong Robert var kontroversiell og hadde mange fiender. Fint at Partey ikke har gjort noe kontroversielt.
Enig. Kjernefyr som vet hvordan han skal oppføre seg mot damer.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Blir seriøs meltdown hos «fansen» når Lokonga skal spille de neste 10 kampene og Tottenham puster oss i nakken om noen uker.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ett år gammelt intervju med Wenger, men her avslører han bl.a. sine favorittsigneringer, hva han angrer mest, noen ord om Arteta m.m.

Tres interessant.


bestelaget

Legg inn av bestelaget »


Wellé

Legg inn av Wellé »

Virker som en god match med Chelsea-fansen

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Vi leder ligaen med 5 poeng, og har en kamp mindre spilt.

Ned til 3. er det 11 poeng, og en kamp mindre spilt.

Vi har en startelver som til nå har fungert som en maskin, og har styrket benken på ving og mest sannsynlig på sentral midtbane.

Vi har en nordmann og to akademispillere som styrer showet offensivt, sammen med Martinelli.

Stemningen på tribunen er som aldri før.

Vi trenger 38 av 57 poeng for å være garantert CL, uansett om Spurs får 3 poeng i alle sine siste 17 kamper.

Jeg kan ikke se for meg noe annet enn at dette må gå galt.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 1:57 pm Vi leder ligaen med 5 poeng, og har en kamp mindre spilt.

Ned til 3. er det 11 poeng, og en kamp mindre spilt.

Vi har en startelver som til nå har fungert som en maskin, og har styrket benken på ving og mest sannsynlig på sentral midtbane.

Vi har en nordmann og to akademispillere som styrer showet offensivt, sammen med Martinelli.

Stemningen på tribunen er som aldri før.

Vi trenger 38 av 57 poeng for å være garantert CL, uansett om Spurs får 3 poeng i alle sine siste 17 kamper.

Jeg kan ikke se for meg noe annet enn at dette må gå galt.
Da er vi iallefall to som ikke har trua.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 1:57 pm
Vi har en startelver
som har utropt oss til serievinner allerede.

The force is strong.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Blir forøvrig fascinerende å se en Xhaka-Jorginho dobbel pivote, om det noen gang skjer. Må være fotballhistoriens tregeste midtbaneduo!

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 3:31 pm Blir forøvrig fascinerende å se en Xhaka-Jorginho dobbel pivote, om det noen gang skjer. Må være fotballhistoriens tregeste midtbaneduo!
Heldigvis så tviler jeg på at det er noe vi vil se spesielt mye av, selv med en Partey-skade. Hvis det er noen som spiller i en dobbel pivot med Partey slik vi spiller så er det Zinchenko og ikke Xhaka. Ikke at det er fryktelig mye mer betryggende når jeg tenker meg om :P

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 3:34 pm
Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 3:31 pm Blir forøvrig fascinerende å se en Xhaka-Jorginho dobbel pivote, om det noen gang skjer. Må være fotballhistoriens tregeste midtbaneduo!
Heldigvis så tviler jeg på at det er noe vi vil se spesielt mye av, selv med en Partey-skade. Hvis det er noen som spiller i en dobbel pivot med Partey slik vi spiller så er det Zinchenko og ikke Xhaka. Ikke at det er fryktelig mye mer betryggende når jeg tenker meg om :P
Haha, for så vidt enig i det. Gud, nå fikk jeg helt skjelven av å tenke på en treer med Xhaka-Jorg-Zinchenko. Jeg tror seriøst det er klubbens tre tregeste spillere (eks. keepere, selvsagt).

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 3:31 pm Blir forøvrig fascinerende å se en Xhaka-Jorginho dobbel pivote, om det noen gang skjer. Må være fotballhistoriens tregeste midtbaneduo!
Nå har vel allerede motstanderfansen uttrykt sin frustrasjon over at en treig Arsenal-midtbane dominerer. Var en del ManU-fans som kommenterte dette på twitter etter 3-2 kampen, at Partey, Xhaka og Ødegaard var veldig treige men likevel total-dominerende. Hahaha...

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 3:46 pm
Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 3:31 pm Blir forøvrig fascinerende å se en Xhaka-Jorginho dobbel pivote, om det noen gang skjer. Må være fotballhistoriens tregeste midtbaneduo!
Nå har vel allerede motstanderfansen uttrykt sin frustrasjon over at en treig Arsenal-midtbane dominerer. Var en del ManU-fans som kommenterte dette på twitter etter 3-2 kampen, at Partey, Xhaka og Ødegaard var veldig treige men likevel total-dominerende. Hahaha...
Haha, ja, de skal få se treg midtbane de!

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Synes for øvrig Lokonga til Palace er en nydelig låneavtale. Forhåpentligvis går han rett inn der og spiller fast resten av sesogen, ved siden av Coucoure som har hovedansvaret defensivt.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:52 am Virker som en god match med Chelsea-fansen
Hvilket N-ord er det snakk om her?

Noen som vet?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 3:46 pm
Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 3:31 pm Blir forøvrig fascinerende å se en Xhaka-Jorginho dobbel pivote, om det noen gang skjer. Må være fotballhistoriens tregeste midtbaneduo!
Nå har vel allerede motstanderfansen uttrykt sin frustrasjon over at en treig Arsenal-midtbane dominerer. Var en del ManU-fans som kommenterte dette på twitter etter 3-2 kampen, at Partey, Xhaka og Ødegaard var veldig treige men likevel total-dominerende. Hahaha...
FIFA-generasjonen. Fart er én del av spillet. Helt uvesentlig hvis du er god nok uten det.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Er det noen som sitter på innleggene sine fra VGD-perioden og har noe snacks? Grunnen til at jeg spør er at jeg har et innlegg fra juni 2019 når ryktene om at Arsenal kom til å kjøpe Ben White kom som jeg har litt lyst til å dele, men jeg vet at jeg fremstår så selvforherligende når jeg drar frem slike ting.

Så da hadde det vært bedre for meg hvis andre OGSÅ delte sine eldre innlegg. :laughing:

DennisB

Legg inn av DennisB »

Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 3:36 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 3:34 pm
Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 3:31 pm Blir forøvrig fascinerende å se en Xhaka-Jorginho dobbel pivote, om det noen gang skjer. Må være fotballhistoriens tregeste midtbaneduo!
Heldigvis så tviler jeg på at det er noe vi vil se spesielt mye av, selv med en Partey-skade. Hvis det er noen som spiller i en dobbel pivot med Partey slik vi spiller så er det Zinchenko og ikke Xhaka. Ikke at det er fryktelig mye mer betryggende når jeg tenker meg om :P
Haha, for så vidt enig i det. Gud, nå fikk jeg helt skjelven av å tenke på en treer med Xhaka-Jorg-Zinchenko. Jeg tror seriøst det er klubbens tre tregeste spillere (eks. keepere, selvsagt).
Hvor har du det fra at Zinchenko er treg? Han har vist et veldig bra driv med ballen, og har raske vendinger, så det er langt unna slik jeg ville ha karakterisert han.
Sist redigert av DennisB den tir jan 31, 2023 5:58 pm, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 5:49 pm Er det noen som sitter på innleggene sine fra VGD-perioden og har noe snacks? Grunnen til at jeg spør er at jeg har et innlegg fra juni 2019 når ryktene om at Arsenal kom til å kjøpe Ben White kom som jeg har litt lyst til å dele, men jeg vet at jeg fremstår så selvforherligende når jeg drar frem slike ting.

Så da hadde det vært bedre for meg hvis andre OGSÅ delte sine eldre innlegg. :laughing:
Kom med dem, bare kult å lese slikt ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»