Salgsobjekter Vintervinduet

Svar
benib

Re: Salgsobjekter Vintervinduet

Legg inn av benib »

mogandisu skrev: tir jan 31, 2023 3:10 pm Liten kalddusj for de Eliteserielagene som spekulerte i om de kanskje kunne hente han for 10-15 mill.

Synd, jeg hadde også likt å sett han i Eliteserien kommende sesong. Norsk fotball mister mye av de spennende unge spillerne dette vinduet.
Jepp, vi får håpe det kommer opp noen nye neste sesong for jeg synes det har forsvunnet litt vel mange.

Litt merkelig at de to jeg mente var mest klar for et salg til utlandet: Vetlesen og Brynhildsen fortsatt ser ut til å bli værende.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Enorm verdi i disse afrikanerne som lykkes. Samtlige norske klubber bør egentlig ha en egen scout nede i Vest-Afrika som ser etter disse spillerne. Treffer du på en mann så har du dekt lønnskostnadene til speideren i 20+ år. Bør være en no brainer, enormt ettertaktet på kontinentet også.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Taururu skrev: tir jan 31, 2023 3:12 pm
aderyn skrev: tir jan 31, 2023 3:07 pm Ny bombe. 35 mill for en som kun har spilt i OBOS ja. Så faktisk frem til å se han i Eliteserien.

Spørs om Stabæk skulle hatt litt is i magen og avslått denne. Kan fort gå for det dobbelte til sommeren
En liten klubb som Stabæk kan ikke si nei til slike bud, ingen garantier for at Orban herjer i ES. Hele laget vil få det en god del tøffere enn i OBOS.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ould-Saadas språk er gjennomsyra av engelsk media og fotballtwitter. Eksklusivt?



Denne er enda bedre.

lund

Legg inn av lund »

Taururu skrev: tir jan 31, 2023 3:12 pm
aderyn skrev: tir jan 31, 2023 3:07 pm Ny bombe. 35 mill for en som kun har spilt i OBOS ja. Så faktisk frem til å se han i Eliteserien.

Spørs om Stabæk skulle hatt litt is i magen og avslått denne. Kan fort gå for det dobbelte til sommeren
Kanskje om han hadde gått til Molde (som heller burde kjøpt ham enn Berisha). Usikker på at de hadde fått noe mer om han hadde blitt i Stabæk.
Sist redigert av lund den tir jan 31, 2023 5:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

The Sun skriver at Brentford forbereder et bud på 5 millioner euro for Vetlesen. Vet ikke hvor troverdig det er, men om så er det bare å selge.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Taururu skrev: tir jan 31, 2023 5:05 pm The Sun skriver at Brentford forbereder et bud på 5 millioner euro for Vetlesen. Vet ikke hvor troverdig det er, men om så er det bare å selge.
The Sun er like troverdig som at den ukastrerte nabokatta ikke har seg med alle andre katter i 1 mil omkrets

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Vi satser på at det er fake news. Nokk ut nå fra B/G av antatte første valg, heller selge litt av stallfyllet alla Sørli og Komsoon og en av spissene,

Taururu

Legg inn av Taururu »

JonSnow skrev: tir jan 31, 2023 5:48 pm Vi satser på at det er fake news. Nokk ut nå fra B/G av antatte første valg, heller selge litt av stallfyllet alla Sørli og Komsoon og en av spissene,
Kan vel ikke si nei til 50-60 mill for en på utgående kontrakt?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Kan nok ikke det jeg snakker med supporter hjerte og da vill man nå helst ikke selge så mange

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Jeg kan ikke huske en mer travel deadline-day noensinne !

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Big George skrev: tir jan 31, 2023 6:15 pm Jeg kan ikke huske en mer travel deadline-day noensinne !
Du får passe blodtrykket!

Taururu

Legg inn av Taururu »

Big George skrev: tir jan 31, 2023 6:15 pm Jeg kan ikke huske en mer travel deadline-day noensinne !
Helikopter over Valle nå

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Big George skrev: tir jan 31, 2023 6:15 pm Jeg kan ikke huske en mer travel deadline-day noensinne !
Og Tyrkia stenger jo senere. Nesten villig men bare nesten til å vedde venstre ballestein på at en tyrkisk klubb kommer med noe bud på deadline day i Tyrkia.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Big George skrev: tir jan 31, 2023 6:15 pm Jeg kan ikke huske en mer travel deadline-day noensinne !
Blir mye klipp og lim for deg nå Gerorgie.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

lsklars skrev: tir jan 31, 2023 8:35 pm
Big George skrev: tir jan 31, 2023 6:15 pm Jeg kan ikke huske en mer travel deadline-day noensinne !
Blir mye klipp og lim for deg nå Gerorgie.
Du går vel ikke opp i liminga, Lars ?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

https://www.transfermarkt.com/transfers ... s=w&plus=0

Eliteserien inne på topp 10 over salgssummer i vintervindu - solgt for over 500 millioner! Transfermarkt opererer riktig nok med feil sum for Tengstedt, som står solgt til 7 mill euro. Antar det er snakk om summen som kom umiddelbart, og avdrag som kommer på et senere tidspunkt av en eller annen grunn ikke er inkludert. Det samme gjelder for Schjelderup som står solgt til 9 mill euro.

Allsvenskan har til sammenligning solgt spillere for ca 200 millioner.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Siste vending i Vetlesen sagaen


aderyn

Legg inn av aderyn »

Synd ikke Veltesen overgangen gikk i gjennom.

benib

Legg inn av benib »

aderyn skrev: tor feb 02, 2023 5:24 pm Synd ikke Veltesen overgangen gikk i gjennom.
Helt enig! Tror det hadde vært nær perfekt for Vetlesen. Håper de kommer tilbake igjen i sommer.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Her burde Heerenveen vørt tidligere ute, å komme siste dagen da blir det ofte krøll, men skjønner ikke helt hvorfor B/G sier nei når man får sånn ca. det man tror han er verdt, kunne sikker ha fått presset opp 10-20 mil til om man forhandlet.

Taururu

Legg inn av Taururu »

JonSnow skrev: tor feb 02, 2023 9:39 pm Her burde Heerenveen vørt tidligere ute, å komme siste dagen da blir det ofte krøll, men skjønner ikke helt hvorfor B/G sier nei når man får sånn ca. det man tror han er verdt, kunne sikker ha fått presset opp 10-20 mil til om man forhandlet.
Vil tro du mener Feyenoord.
Den prisen for en spiller som er ute av kontrakt om 11 måneder, kan man jo bare ikke si nei til. Når vi vet at han er ute i hjemmekampen mot Lech Poznan er det også en faktor her. Mulig de vil ha han ihvertfall frem til sommeren, mens Saltnes/Fet er på vei tilbake. Uansett, tilbudet var så godt at det er nesten ikke til å tro at de takket nei.

Når vi tenker på hva FCK var villig til å gi for Thiago Holm som attpåtil har en kontrakt som går ut om to år. Skrekk og gru

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Ja Feyenoord var det, Heerenveen var på en annen.

Hugo:
Årets spiller i ES i fjor og utmerket seg i flere kamper i Europa det siste årene og landslagspill som gjør prisen pluss at han er aldri skadet og er sen yngste spilleren i Norge til 100 kampet i ES og har en del til etter det så ekstremt erfaren som 22 åring!
Mange B/G fans blant annet meg som stusser på nei til den dealen. Men det å komme siste dagen når vi akkurat har solgt en for 60-70 mil dagen før samt har problemer med midtbanespillere til ecup er vel hvorfor det blir nei og at hvem skal vi hente istede? De som har i nærheten av det nivået som Hugo har er det ikke mange av som vi kan hente.

Odin er skadeplaget og har ikke fått vist seg så bra fram og spiller cm/cdm som er mindre verdt en offansive spillere. Samt at det er VIF som er en middelhavsfarer i Norge med et snitt på 6.98 plass de siste sesongene uten ecup spill og lite landslagspill. Holder Odin seg skadefri fram til sommeren og spiller bra så tipper jeg det blir bedre bud. Samt får seg litt u-landslagspill. Får han enda en skade(bank i bordet på at det ikke skjer) så går verdien ned.

Taururu

Legg inn av Taururu »

JonSnow skrev: tor feb 02, 2023 10:14 pm Ja Feyenoord var det, Heerenveen var på en annen.

Hugo:
Årets spiller i ES i fjor og utmerket seg i flere kamper i Europa det siste årene og landslagspill som gjør prisen pluss at han er aldri skadet og er sen yngste spilleren i Norge til 100 kampet i ES og har en del til etter det så ekstremt erfaren som 22 åring!
Mange B/G fans blant annet meg som stusser på nei til den dealen. Men det å komme siste dagen når vi akkurat har solgt en for 60-70 mil dagen før samt har problemer med midtbanespillere til ecup er vel hvorfor det blir nei og at hvem skal vi hente istede? De som har i nærheten av det nivået som Hugo har er det ikke mange av som vi kan hente.

Odin er skadeplaget og har ikke fått vist seg så bra fram og spiller cm/cdm som er mindre verdt en offansive spillere. Samt at det er VIF som er en middelhavsfarer i Norge med et snitt på 6.98 plass de siste sesongene uten ecup spill og lite landslagspill. Holder Odin seg skadefri fram til sommeren og spiller bra så tipper jeg det blir bedre bud. Samt får seg litt u-landslagspill. Får han enda en skade(bank i bordet på at det ikke skjer) så går verdien ned.
Joda, enig i resonnementet. Samtidig var budet på Holm under halvparten av Vetlesen sitt, og hvor førstnevnte har dobbelt så lang tid igjen av kontrakten. Det må med i regnestykket. Kunne jo sammenlignet med Sahraoui også.
Klart at Glimt har opparbeidet seg et rennome på bakgrunn av Europaresultatene som også gir bedre priser på spillerne.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Men akkurat nå er prisstigningen helt sinssyk. Norske spillere er noe av det hotteste på markedet, så kan godt hende at i sommervinduet kommer det noen vanvittife bud på mange, spesielt de unge med xfaktor selges på potensialet. Og dem som får spille U21 VM og gjør det bra der kommer det til å bli krig om som vanlig. Håper det blir en del Norske som gjør det bra. Det vill være konge for landslaget i framtiden.

Taururu

Legg inn av Taururu »

JonSnow skrev: tor feb 02, 2023 10:40 pm Men akkurat nå er prisstigningen helt sinssyk. Norske spillere er noe av det hotteste på markedet, så kan godt hende at i sommervinduet kommer det noen vanvittife bud på mange, spesielt de unge med xfaktor selges på potensialet. Og dem som får spille U21 VM og gjør det bra der kommer det til å bli krig om som vanlig. Håper det blir en del Norske som gjør det bra. Det vill være konge for landslaget i framtiden.
Derfor det er viktig at norske lag gjør det bra i Europa. Det vil gjøre sjanse større for alle norske lag gjennom at nasjonsrankigen blir bedre. Vi kan faktisk ha to lag i Clkvalikk og 5 totalt i E-cup etterhvert. Dette vil gjøre at norsk fotball vil bli løftet videre og derav også prissetting på spillere.

Syns det er rart når vi håper andre norske lag snubler i Europa, da spenner vi også bein på mulighetene for egen klubb.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Er helt enig med deg, heier alltids på Norske lag i Europa, da representere de oss, sikker noe jeg har med meg fra håndballen, der heier jeg også på alle norske lag selv når jeg var aktiv selv kunne jeg heie på motstandere. Jo bedre alle gjør det jo bedre blir norsk fotball, jo mere penger får man til å utvikle oss videre og jo flere oppdager at det er gøy å se på norsk fotball som gjør at talentene lettere blir litt lengre i landet og at for utenlandske blir det mere attraktivt. Pila peker oppover for oss og det må vi vare utnytte til det beste.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Norske spillere solgt i januar
Daniel Karlsbakk (19) – cirka 27 millioner kroner.

Johan Hove (22) – cirka 11 millioner kroner

Joel Mvuka (20) – cirka 60 millioner kroner

Osame Sahraoui (21) – cirka 19 millioner

Elias Hagen (23) - cirka 8 millioner

Marius Høibråten (28 – cirka 10 millioner

Tobias Christensen (22) – cirka 9 millioner

August Mikkelsen (22) - cirka 20 millioner

Warren Kamanzi (22) - cirka 7 millioner

Christos Zafeiris (20) - cirka 30 millioner

Summene kan ha en større totalramme, og øke avhengig av hva som skjer i fremtiden.

Kilder: TV 2, Nettavisen, VG, Drammens Tidende, Eurosport, Transfermarkt

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»