Hva spiller dere?

Svar
Lezah

Re: Hva spiller dere?

Legg inn av Lezah »

trønderen skrev: søn jan 08, 2023 12:33 am
Lezah skrev: lør jan 07, 2023 9:54 pm Jeg liker Fallout, og da Fallout 76 nå ble gratis lastet jeg det ned. Mye fordi det angivelig er cirka 500 ganger bedre enn ved launch, som igjen var en av spillhistoriens største fiaskoer. Det skal visstnok være ganske bra nå. Vel, aldri motstander av nye open world-spill, så kommet litt i gang nå. Også spilt noen minutter av Mass Effect som også var gratis via PS + nylig. Går jo for å vre en smått legendarisk spill-serie men aldri prøvd, så det blir interessant.. Alle tre spillene er med så starter kronologisk.
Fallout er en av mine favoritt spillserier, men Fallout 76 har jeg holdt meg langt unna. Spent på hva du synes om det.
Førsteinntrykket mitt er at dette er en enorm forbedring kontra tilstanden det ble sluppet i. Sikkert vært mye morsommere å spille sammen med noen, men enn så lenge har jeg det ganske gøy på egenhånd mens jeg vaser rundt. Det virker som en enorm verden, et er masse lore og NPCer og oppdrag. Ikke satt meg helt inn i alt enda for det er mye greier her. Bygge-mekanismen fra FO4 er tatt med videre, samtidig som en må reparere utstyr slik som iFO3, så for en hoarder som meg er det mye looting og forging på gang.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Ble en busy start på året. Platet både Crash 2, Miles Morales og Batman - Telltale Series.

Crash bjudet på nostalgi og frustrasjon, Morales var ren kos mens Batman sitter man igjen med en følelse at det er synd spillet var så bugd.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Bloodborne. Havnet på From Software-kjøret etter Elden Ring,og Demon`s Souls.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Sparklehorse og litt sol seppy, greske bassisten som var med på et par av skivene.
Slow fuzz...

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Manor Lords blir kjekt når det endelig slippes.

Demoen som var i oktober var kjempeimponerende, jeg synes det er litt trist at jeg ikke har mulighet til å bare spille den demoen igjen.

Hadde to-tre fine kvelder hvor jeg bare bygde opp en vakker landsby og følte meg fornøyd med det, selv om det ikke var noen lagre-funksjon.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hedning skrev: man jan 09, 2023 5:42 pm Bloodborne. Havnet på From Software-kjøret etter Elden Ring,og Demon`s Souls.
Kanskje det estetisk kuleste spillet jeg har prøvd. Fantastisk spill, for øvrig.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Spiller gjennom the witcher 3 etter ps5 patchen. Det er mye bra med det spillet. En av mine favoritter. Men det aller beste de har fikset på i denne utgaven er fall damage! Det er så deilig å ikke dø av å falle ned fra et gresstrå..

Hedning

Legg inn av Hedning »

Lezah skrev: tir jan 17, 2023 11:21 am
Hedning skrev: man jan 09, 2023 5:42 pm Bloodborne. Havnet på From Software-kjøret etter Elden Ring,og Demon`s Souls.
Kanskje det estetisk kuleste spillet jeg har prøvd. Fantastisk spill, for øvrig.
Jeg liker det veldig godt. Begynner å bli ganske vanskelig etterhvert merker jeg,men det er jo noe av greia. Liker det bedre enn Demon`s Souls (som jeg kanskje hadde likt litt bedre hvis de hadde plassert ut en lampe/site of grace her,og der). Tror dette er på høyde med Elden Ring for meg. Dvs rett under Sekiro.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hedning skrev: tir jan 17, 2023 6:31 pm
Lezah skrev: tir jan 17, 2023 11:21 am
Hedning skrev: man jan 09, 2023 5:42 pm Bloodborne. Havnet på From Software-kjøret etter Elden Ring,og Demon`s Souls.
Kanskje det estetisk kuleste spillet jeg har prøvd. Fantastisk spill, for øvrig.
Jeg liker det veldig godt. Begynner å bli ganske vanskelig etterhvert merker jeg,men det er jo noe av greia. Liker det bedre enn Demon`s Souls (som jeg kanskje hadde likt litt bedre hvis de hadde plassert ut en lampe/site of grace her,og der). Tror dette er på høyde med Elden Ring for meg. Dvs rett under Sekiro.
Hvor langt har du kommet/hvilken boss har du kommet til sist?

Longva

Legg inn av Longva »

Funnet frem gode gamle Heroes III of Might and Magic fra barndommen, med fan-utvidelsen Horn of the Abyss. Nye campaigns og baner, samt en ny borg. Morsomt å spille om igjen, med ny-utgivelse!

Hedning

Legg inn av Hedning »

Lezah skrev: tir jan 17, 2023 7:12 pm
Hedning skrev: tir jan 17, 2023 6:31 pm
Lezah skrev: tir jan 17, 2023 11:21 am

Kanskje det estetisk kuleste spillet jeg har prøvd. Fantastisk spill, for øvrig.
Jeg liker det veldig godt. Begynner å bli ganske vanskelig etterhvert merker jeg,men det er jo noe av greia. Liker det bedre enn Demon`s Souls (som jeg kanskje hadde likt litt bedre hvis de hadde plassert ut en lampe/site of grace her,og der). Tror dette er på høyde med Elden Ring for meg. Dvs rett under Sekiro.
Hvor langt har du kommet/hvilken boss har du kommet til sist?
Tror siste boss var Darkbeast Paarl (eller hva navnet var)
Og jeg ble teleportert til en skole der Patches var. Jeg reiste til Hunters Dream via lampen der uten å utforske noe,så det er vel der jeg skal starte når jeg skal spille igjen. Mulig jeg kunne fortsette etter Witches Of Hemwick også,men det er et annet sted jeg muligens kan gå videre. Vet ikke hvor langt jeg er,men tror ikke jeg er mer enn ca halvveis.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hedning skrev: tir jan 17, 2023 7:35 pm Tror siste boss var Darkbeast Paarl (eller hva navnet var)
Og jeg ble teleportert til en skole der Patches var. Jeg reiste til Hunters Dream via lampen der uten å utforske noe,så det er vel der jeg skal starte når jeg skal spille igjen. Mulig jeg kunne fortsette etter Witches Of Hemwick også,men det er et annet sted jeg muligens kan gå videre. Vet ikke hvor langt jeg er,men tror ikke jeg er mer enn ca halvveis.
Rundt halvveis kan stemme sånn passe, i all fall hvis man tenker main storyline. Mange av bossene kan man komme til i forskjellige faser av sitt playthrough og noen er valgfrie, men jeg er av typen som liker å undersøke hver eneste krik og krok, så endte opp med å finne alle (tror jeg). Det er også noen optional områder man kan komme til hvis-om-men :)

Hedning

Legg inn av Hedning »

Lezah skrev: ons jan 18, 2023 9:09 am
Hedning skrev: tir jan 17, 2023 7:35 pm Tror siste boss var Darkbeast Paarl (eller hva navnet var)
Og jeg ble teleportert til en skole der Patches var. Jeg reiste til Hunters Dream via lampen der uten å utforske noe,så det er vel der jeg skal starte når jeg skal spille igjen. Mulig jeg kunne fortsette etter Witches Of Hemwick også,men det er et annet sted jeg muligens kan gå videre. Vet ikke hvor langt jeg er,men tror ikke jeg er mer enn ca halvveis.
Rundt halvveis kan stemme sånn passe, i all fall hvis man tenker main storyline. Mange av bossene kan man komme til i forskjellige faser av sitt playthrough og noen er valgfrie, men jeg er av typen som liker å undersøke hver eneste krik og krok, så endte opp med å finne alle (tror jeg). Det er også noen optional områder man kan komme til hvis-om-men :)
Prøver å få med meg det meste selv. Men spiller veldig sjelden spill mer enn èn gang,så på From Softwarespill ser jeg ofte noen videoer av områder jeg har vært i spilt av andre (Etter jeg selv føler meg ferdig med området) på Youtube,for å se om de finner noe jeg ikke fant. Jeg orker ikke å stå å fekte med hver bidige vegg,og dør jeg møter for å lete etter illurory walls,eller golv,osv. Men knuser alt jeg kommer over av krukker,og esker,pluss hopper utfor alle hull i gjerder,osv jeg ser. Det er jo halve moroa med disse spillene :D

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Har så vidt begynt med litt PS2 mimring og da gjennom Killzone (2004), der det gikk mye av i vinter 2005.
Oppgraderte til PS3 utgaven, som også inkludert to andre spill, som en aldri fikk taket på.
Tar ikke lange tiden før en innser hvor ræva man er i skytespill, eller om det bare er brukerkontrollene som er over hele fjøla, for det rister og vibrerer, finner aldri helt rytmen før man er laaangt inni spillet. Er nok karakterene, historien og stemningen jeg liker best, og grunnen til at en alltids returnerer, for nevnte kontroller ødelegger alltids potensialet for en høyere rating.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg spiller TLOU for ente gang :p Men denne gangen så ser jeg først en episode av serien, for så å spille meg så langt de har kommet.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ble ferdig med historien til God of War: Ragnarok for noen dager siden. For et fantastisk spill, som forgjengeren.

Har mange sideoppdrag igjen, så kommer nok til å kose meg videre med spillet, selv om jeg nok aldri kommer til å gjennomføre spillet 100%.

trønderen

Legg inn av trønderen »

ElGuaje skrev: fre feb 10, 2023 8:40 pm Ble ferdig med historien til God of War: Ragnarok for noen dager siden. For et fantastisk spill, som forgjengeren.

Har mange sideoppdrag igjen, så kommer nok til å kose meg videre med spillet, selv om jeg nok aldri kommer til å gjennomføre spillet 100%.
Misunner deg. Det første spillet var konge. Jeg kjøpte meg en Xbox i den nye generasjonen, så det spørs om jeg noen gang får spilt det.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Kjøpte Monkey Island til Switch

Draciger

Legg inn av Draciger »

Ble nylig ferdig med Immortal Fenyx Rising. Overasskende gøy, kjentes som en Assasins Creed / God of War light edition.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Prøvde meg på PS2 spillet av The Thing (1982), der har nærmest identisk omslag som nevnte klassiker, og husker man handlet det inn i ei bruktsjappe for minst et tiår eller mer siden. Dessverre fant en kjapt ut hvorfor det hadde blitt støvet ned i boden, da kamerat og styring var så gjennomført knotete og ødela all lyst til å fortsette. Mulig det vil bedre seg, men etter å ha blitt drept av sine "venner" som står i veien, og når en trykker på feil knapp ved et uhell for mye, så rotter dem seg sammen og skyter deg rett ned.

Dette skal i søpla, og blir nok flere av disse tilsynelatende tøffe PS2 impulskjøpene, som ikke har vært besøkt på evigheter, der går samme veien.
Husker også et Terminator spill til PS2, som så grisetøft ut på coveret, men grafikken og kontroll/kamera og styring var helt umulig, og daua hele tiden, og loadingen tok evigheter, så nei, så hadde man et spill basert på Miami Vice der må være noe av det mest elendige, sikkert utgitt i all hast for å cashe inn på GTA: Vice City (2002) og filmversjonen fra 2004.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Gikk til et innkjøp av Dead Space til PS5 idag, grugleder meg til å begynne med det!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Noen som har spilt Immortality?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg sitter å vurderer å skaffe meg en Switch etter en lengre periode hvor det har stått på kanskje gå til innkjøp-listen min i en god stund nå.

Er det noen spill som virkelig er å anbefale til å starte med?

Er det stor forskjell på den første versjonen, og OLED-versjonen? Er det noe annet man burde ha i bakhodet før man går eventuelt kjøper en Switch?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Chromeback skrev: søn feb 12, 2023 4:20 pm Jeg sitter å vurderer å skaffe meg en Switch etter en lengre periode hvor det har stått på kanskje gå til innkjøp-listen min i en god stund nå.

Er det noen spill som virkelig er å anbefale til å starte med?

Er det stor forskjell på den første versjonen, og OLED-versjonen? Er det noe annet man burde ha i bakhodet før man går eventuelt kjøper en Switch?
Jeg kan ikke svare på det du skriver i siste avsnitt, men jeg kjøpte meg en Switch for noen år siden. Nå blir den svært lite brukt, da jeg spiller nesten bare på Xboxen. Men jeg kjøpte med Zelda: Breath of the Wild og Mario Odyssey, og jeg mener de bør du spille hvis du først skaffer deg konsollen. Klassespill. Kommer jo et nytt Zelda om bare noen mnd. også som er oppfølgeren til Breath of the Wild. Ellers er jo Mario Kart, Mario Party og Super Smash morsomme spill å ha for å spille sammen med andre. Jeg vurderer i alle fall å kjøpe meg et av disse for det formålet.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Chromeback skrev: søn feb 12, 2023 4:20 pm Jeg sitter å vurderer å skaffe meg en Switch etter en lengre periode hvor det har stått på kanskje gå til innkjøp-listen min i en god stund nå.

Er det noen spill som virkelig er å anbefale til å starte med?

Er det stor forskjell på den første versjonen, og OLED-versjonen? Er det noe annet man burde ha i bakhodet før man går eventuelt kjøper en Switch?
Hva slags type spill liker du å spille fra før av?

Gå for OLED hvis prisen ikke er et stort hinder for deg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Draciger skrev: man feb 13, 2023 2:02 pm
Chromeback skrev: søn feb 12, 2023 4:20 pm Jeg sitter å vurderer å skaffe meg en Switch etter en lengre periode hvor det har stått på kanskje gå til innkjøp-listen min i en god stund nå.

Er det noen spill som virkelig er å anbefale til å starte med?

Er det stor forskjell på den første versjonen, og OLED-versjonen? Er det noe annet man burde ha i bakhodet før man går eventuelt kjøper en Switch?
Hva slags type spill liker du å spille fra før av?

Gå for OLED hvis prisen ikke er et stort hinder for deg.
Er egentlig glad i det meste, alt for sport- til open world. Nevnte Zelda og Mario er jo kjente og nære spill for så vidt, men er det noen man kanskje ikke tenker på ved første øyeblikk for Switch?

Lander nok på OLED, kommer nok til å spille en del på den bærbare.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Fikk anbefalt "Dysmantle" til PS5 (finnes vel på de fleste konsoller), og det kostet bare en 200-lapp i PS Store så tok sjansen etter å ha sett denne traileren. Er halvannen time inni, og synes dette er ganske så underholdende.


LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Vurderer å kjøpe den nye versjonen av Last of Us. Er det verdt det?

Hedning

Legg inn av Hedning »

LANISTA skrev: tir feb 21, 2023 2:38 pm Vurderer å kjøpe den nye versjonen av Last of Us. Er det verdt det?
Kommer jo an på hvor lenge det er siden du spilte det sist,og hvor mange ganger du har spilt det,og sånn det da.
Hadde jeg ikke spilt det siden Ps3 hadde jeg slått til,men jeg har rundet det så mange ganger nå på fireren at jeg ikke har kjøpt det. Enda.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Hedning skrev: tir feb 21, 2023 8:53 pm
LANISTA skrev: tir feb 21, 2023 2:38 pm Vurderer å kjøpe den nye versjonen av Last of Us. Er det verdt det?
Kommer jo an på hvor lenge det er siden du spilte det sist,og hvor mange ganger du har spilt det,og sånn det da.
Hadde jeg ikke spilt det siden Ps3 hadde jeg slått til,men jeg har rundet det så mange ganger nå på fireren at jeg ikke har kjøpt det. Enda.
Ok, takk.
Har ikke spilt det siden PS3. Da gir jeg det en sjanse.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»