Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Svar
Bone8

Re: Januarvinduet 23 - Arsenal FC

Legg inn av Bone8 »

Snellman skrev: tir jan 31, 2023 12:53 pm
Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 12:35 pm Må være lov å være uenige uten å bli ufine?
Joda, signeringen gir muligens litt Källström-vibber akkurat nå, men vent nå i det minste til Jørgen har fått spille noen kamper før han latterliggjøres helt!
Helt enig, og jeg har forsvart overgangen her. Det er langt fra en Källström, med brukket rygg uten erfaring i PL til Jorginho.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 1:15 pm
Snellman skrev: tir jan 31, 2023 12:53 pm
Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 12:35 pm Må være lov å være uenige uten å bli ufine?
Joda, signeringen gir muligens litt Källström-vibber akkurat nå, men vent nå i det minste til Jørgen har fått spille noen kamper før han latterliggjøres helt!
Helt enig, og jeg har forsvart overgangen her. Det er langt fra en Källström, med brukket rygg uten erfaring i PL til Jorginho.
Hvis det er noen som har gjort en Källström-signeringen denne sesongen så er det Liverpool. Hvor mange minutter er det Melo har fått hos dem?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 1:18 pm
Bone8 skrev: tir jan 31, 2023 1:15 pm
Snellman skrev: tir jan 31, 2023 12:53 pm
Joda, signeringen gir muligens litt Källström-vibber akkurat nå, men vent nå i det minste til Jørgen har fått spille noen kamper før han latterliggjøres helt!
Helt enig, og jeg har forsvart overgangen her. Det er langt fra en Källström, med brukket rygg uten erfaring i PL til Jorginho.
Hvis det er noen som har gjort en Källström-signeringen denne sesongen så er det Liverpool. Hvor mange minutter er det Melo har fått hos dem?
Han har totalt 166 minutter for dem, hvis man tar med rekruttlaget.

13 minutter i CL for førstelaget.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Arteta har tryllet med Xhaka denne sesongen.

Jeg skal selvsagt gi ham sjansen til å vise at det ikke var flaks, men at han faktisk er en trollmann. Da får han Jorginho også til å funke i spille-systemet.

#Wizarteta

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ser ut som om det er midlertidig stillstand i Enzo til C overgangen. Lurer på om det er en Djemba Ba risiko her, slik noen nevnte tidligere i tråden.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 1:48 pm Ser ut som om det er midlertidig stillstand i Enzo til C overgangen. Lurer på om det er en Djemba Ba risiko her, slik noen nevnte tidligere i tråden.
I dette tilfellet vil det jo isåfall ikke være fordi de har intensjon å kødde med oss. Vi er totalt irrellevant for Chelsea denne sesongen.

I tillegg så trenger de jo penger for å balansere regnskapet. De pengene som kommer inn for denne overgangen kan "finansiere" en spiller til £100m og 8-årskontrakt

Wellé

Legg inn av Wellé »

Faen as, må slutte og vingle så fælt og heller bare stå på hva jeg initielt trodde. Desperasjonen etter en ny midtbanespiller er på grunn av skade på Elneny og ikke fordi Lokonga var en tufs:


Tipper at Jorg nesten må ha signert alle papirene siden man går ut med dette nå.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 2:00 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 1:48 pm Ser ut som om det er midlertidig stillstand i Enzo til C overgangen. Lurer på om det er en Djemba Ba risiko her, slik noen nevnte tidligere i tråden.
I dette tilfellet vil det jo isåfall ikke være fordi de har intensjon å kødde med oss. Vi er totalt irrellevant for Chelsea denne sesongen.

I tillegg så trenger de jo penger for å balansere regnskapet. De pengene som kommer inn for denne overgangen kan "finansiere" en spiller til £100m og 8-årskontrakt
Da kan de i tillegg til Enzo gå all in for Caicedo idag, med pengene forJorge.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Jorginho er god synes jeg. Taktikken vår kan dekke endel av svakhetene hans, for han er jo ganske treig, men i det store og hele er jeg veldig positiv til han inn, gitt at ikke kontrakten er for lang.

Vi har vår beste mulighet til PL noensinne. Jeg tror det kan ta 10-15 år til den kommer igjen. Gjør alt for å forsterke nå - jeg tror ikke vi tåler mange kamper med Lambi.

Caicedo er god han, men han er ingen Declan Rice. Det er speller det.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Kanskje Edu spiller 4D sjakk. Kjøper Jorginho slik at Chelsea kan hente flere kanonen på midten, slik at de ikke har plass til D.Rice i sommer, slik at Edu får kjøpt ham, slik at vi vinner CL 2026.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Tipper at den svake 2.-omgangen hans mot City er fort det siste vi har sett av Lokonga i en Arsenal-drakt. Får håpe han kan få et godt halvår under Vieira og spille opp verdien sin.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 2:08 pm Faen as, må slutte og vingle så fælt og heller bare stå på hva jeg initielt trodde. Desperasjonen etter en ny midtbanespiller er på grunn av skade på Elneny og ikke fordi Lokonga var en tufs:


Tipper at Jorg nesten må ha signert alle papirene siden man går ut med dette nå.
Jeg forstår ikke helt hva klubben driver med informasjonsmessig om dagen.

Hvorfor går de ut med statement på Elneny, mens vi fortsatt ikke har fått vite resultatet fra MRI scan som Partey hadde på lørdag?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 3:29 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 2:08 pm Faen as, må slutte og vingle så fælt og heller bare stå på hva jeg initielt trodde. Desperasjonen etter en ny midtbanespiller er på grunn av skade på Elneny og ikke fordi Lokonga var en tufs:
► Show Spoiler
Tipper at Jorg nesten må ha signert alle papirene siden man går ut med dette nå.
Jeg forstår ikke helt hva klubben driver med informasjonsmessig om dagen.

Hvorfor går de ut med statement på Elneny, mens vi fortsatt ikke har fått vite resultatet fra MRI scan som Partey hadde på lørdag?
Que?

Denne informasjonen vil jeg tippe de slapp når de slapp den som en slags forklaring for signeringen av Jorginho. Den ble heller ikke offentliggjort tidligere for å svekke vår forhandlingsposisjon.

Alt av rykter tilsier at Partey IKKE er skadet. Jeg tipper man ikke har valgt å bekrefte det er på samme måte som at man ikke bekreftet at Saka ikke var skadet før Man Utd-kampen. Rett og slett litt mindgames for Everton for om de må forberede seg på Partey eller noen andre.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 3:29 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 2:08 pm Faen as, må slutte og vingle så fælt og heller bare stå på hva jeg initielt trodde. Desperasjonen etter en ny midtbanespiller er på grunn av skade på Elneny og ikke fordi Lokonga var en tufs:


Tipper at Jorg nesten må ha signert alle papirene siden man går ut med dette nå.
Jeg forstår ikke helt hva klubben driver med informasjonsmessig om dagen.

Hvorfor går de ut med statement på Elneny, mens vi fortsatt ikke har fått vite resultatet fra MRI scan som Partey hadde på lørdag?
Fordi alle journalister som har skrevet om det har bekreftet at MRI ikke viste noe, og at det derfor antagelig ikke er noe heller. Hva skal klubben si? De har ikke meldt han skadet offentlig, så skal de liksom sende ut en uttalelse hvor de siter: "Hei, spilleren vi aldri har sagt var skadet, vel, han er ikke skadet heller!"?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: tir jan 31, 2023 3:33 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 3:29 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 2:08 pm Faen as, må slutte og vingle så fælt og heller bare stå på hva jeg initielt trodde. Desperasjonen etter en ny midtbanespiller er på grunn av skade på Elneny og ikke fordi Lokonga var en tufs:


Tipper at Jorg nesten må ha signert alle papirene siden man går ut med dette nå.
Jeg forstår ikke helt hva klubben driver med informasjonsmessig om dagen.

Hvorfor går de ut med statement på Elneny, mens vi fortsatt ikke har fått vite resultatet fra MRI scan som Partey hadde på lørdag?
Fordi alle journalister som har skrevet om det har bekreftet at MRI ikke viste noe, og at det derfor antagelig ikke er noe heller. Hva skal klubben si? De har ikke meldt han skadet offentlig, så skal de liksom sende ut en uttalelse hvor de siter: "Hei, spilleren vi aldri har sagt var skadet, vel, han er ikke skadet heller!"?
Har du en eneste troverdig kilde som har skrevet om det? For det har ikke jeg funnet. Masse i the Sun, the Mirror, Goal.com og London.Football selvsagt.

Når Arteta går ut offentlig med at han skal gjøre en MRI-scan og så får vi se, så kunne man fint gått ut med hva den scan'en faktisk gav av resultat.

Partey står for øvrig fortsatt skadet på premierinjuries.com som pleier å ha ganske god kontroll.

Så jeg kjøper ikke helt hvordan dere kan være sikre på at han er spilleklar. Men jeg håper dere har rett.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 3:42 pm Har du en eneste troverdig kilde som har skrevet om det? For det har ikke jeg funnet. Masse i the Sun, the Mirror, Goal.com og London.Football selvsagt.

Når Arteta går ut offentlig med at han skal gjøre en MRI-scan og så får vi se, så kunne man fint gått ut med hva den scan'en faktisk gav av resultat.

Partey står for øvrig fortsatt skadet på premierinjuries.com som pleier å ha ganske god kontroll.

Så jeg kjøper ikke helt hvordan dere kan være sikre på at han er spilleklar. Men jeg håper dere har rett.
Mener å ha sett både Charles Watts (Goal) og Simon Collins (Evening Standard) melde at resultatene fra MRI-en var fine, og dette er to som jeg i hvert fall stoler på. De virker å ha gode kilder innad i klubben på slikt. Simon Collins var f.eks den første som meldte om Lokonga til CP hvis jeg har forstått min egen kaotiske TL i dag.

Og som sagt, Arsenal har ingen insentiver for å gi klartekst på hva statusen på Partey er. Vi har gjennomgående vært obskure når det kommer til skadenytt under Arteta og jeg tipper dette bare føyer seg inn i rekken og at det er kun litt mind games frem mot Everton.

Den mest profilerte fra Premierinjuries.com, Ben Dinnery, melder også om gode nyheter om Partey:


(Har ikke sett videoen selv siden jeg ikke er bekymret ref de to første avsnittene)

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Wengerist skrev: tir jan 31, 2023 2:44 pm Kanskje Edu spiller 4D sjakk. Kjøper Jorginho slik at Chelsea kan hente flere kanonen på midten, slik at de ikke har plass til D.Rice i sommer, slik at Edu får kjøpt ham, slik at vi vinner CL 2026.
Edu signere Rice?🤨 Tror Edu har vist nok ganger at han er helt sjanseløs når der er andre toppklubber med i kampen om en spiller, og det er vel ingen fare for at der ikke blir kamp om Rice.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Romano:
Understand Moisés Caicedo deal with Arsenal is now completely off. No further talks will follow. #DeadlineDay

Brighton never changed their stance: no intention to accept £60m or £70m proposals. Plan has always been to keep Caicedo.

Arsenal will announce Jorginho soon.

Vi prøvde om ikke annet. Halve jobben det.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Vike4 skrev: tir jan 31, 2023 5:35 pm Romano:
Understand Moisés Caicedo deal with Arsenal is now completely off. No further talks will follow. #DeadlineDay

Brighton never changed their stance: no intention to accept £60m or £70m proposals. Plan has always been to keep Caicedo.

Arsenal will announce Jorginho soon.

Vi prøvde om ikke annet. Halve jobben det.
Hvis klubben har vurdert at 70m er maksimalt hva vi kunne gi så er det jo egentlig helt greit. Men dette burde vært avklart mye tidligre, slik som at vi burde ha sluttført forhandlingene om Mudryk mye tidligere.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Onv95 skrev: tir jan 31, 2023 5:54 pm
Vike4 skrev: tir jan 31, 2023 5:35 pm Romano:
Understand Moisés Caicedo deal with Arsenal is now completely off. No further talks will follow. #DeadlineDay

Brighton never changed their stance: no intention to accept £60m or £70m proposals. Plan has always been to keep Caicedo.

Arsenal will announce Jorginho soon.

Vi prøvde om ikke annet. Halve jobben det.
Hvis klubben har vurdert at 70m er maksimalt hva vi kunne gi så er det jo egentlig helt greit. Men dette burde vært avklart mye tidligre, slik som at vi burde ha sluttført forhandlingene om Mudryk mye tidligere.
Det som er problemet. Selvfølgelig må vi bestemme en sum for hva en spiller er verdt, nekter klubben å selge er det bare å trekke seg ut med en gang. Det vi gjør er å legge inn et bud, budet blir avslått, bruker 2 uker på å vurdere om vi skal legge inn et nytt bud, legger inn et nytt bud, blir avslått med en gang, og bruker 2 uker til på å vurdere om vi skal legge inn et nytt bud. Det går så forbanna tregt med Edu. Skal vi konkurere med andre toppklubber om de beste spillerne er dette helt nyttesløst. Av og til er du griseheldig og det blir ingen kamp om spilleren, men det er sjeldent.
Penger har vi, men vi har feil folk som forhandler.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 3:48 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 3:42 pm Har du en eneste troverdig kilde som har skrevet om det? For det har ikke jeg funnet. Masse i the Sun, the Mirror, Goal.com og London.Football selvsagt.

Når Arteta går ut offentlig med at han skal gjøre en MRI-scan og så får vi se, så kunne man fint gått ut med hva den scan'en faktisk gav av resultat.

Partey står for øvrig fortsatt skadet på premierinjuries.com som pleier å ha ganske god kontroll.

Så jeg kjøper ikke helt hvordan dere kan være sikre på at han er spilleklar. Men jeg håper dere har rett.
Mener å ha sett både Charles Watts (Goal) og Simon Collins (Evening Standard) melde at resultatene fra MRI-en var fine, og dette er to som jeg i hvert fall stoler på. De virker å ha gode kilder innad i klubben på slikt. Simon Collins var f.eks den første som meldte om Lokonga til CP hvis jeg har forstått min egen kaotiske TL i dag.

Og som sagt, Arsenal har ingen insentiver for å gi klartekst på hva statusen på Partey er. Vi har gjennomgående vært obskure når det kommer til skadenytt under Arteta og jeg tipper dette bare føyer seg inn i rekken og at det er kun litt mind games frem mot Everton.

Den mest profilerte fra Premierinjuries.com, Ben Dinnery, melder også om gode nyheter om Partey:


(Har ikke sett videoen selv siden jeg ikke er bekymret ref de to første avsnittene)
Jeg må ærlig si at jeg ikke aner hvem i f.eks goal som er troverdig og ikke. Så antar bare at du har rett her, for det pleier du å ha.

Situasjonen her har vært veldig annerledes enn normalt foran en kamp. Hva tror du er viktigst av å ha forhandlingsmakt i transfermarkedet og ikke fremstå som desperate på deadline day, sammelignet mot mind games mot Everton? Jeg tenker det første har vært viktigst. Og da burde klubben gjort et unntak og gått ut med at Partey er spilleklar igjen. Så jeg tillater meg å være uenig i strategien.

PS. Litt rart at nettsiden til premierinjuries ikke er oppdatert med den infoen han har med i videoen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: tir jan 31, 2023 5:35 pm
Wengerist skrev: tir jan 31, 2023 2:44 pm Kanskje Edu spiller 4D sjakk. Kjøper Jorginho slik at Chelsea kan hente flere kanonen på midten, slik at de ikke har plass til D.Rice i sommer, slik at Edu får kjøpt ham, slik at vi vinner CL 2026.
Edu signere Rice?🤨 Tror Edu har vist nok ganger at han er helt sjanseløs når der er andre toppklubber med i kampen om en spiller, og det er vel ingen fare for at der ikke blir kamp om Rice.
Tenk hva vi kunne fått til på PL tabellen med en skikkelig sporting director!

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: tir jan 31, 2023 6:27 pm
:lol: :lol: :lol:

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 6:15 pm
Vike4 skrev: tir jan 31, 2023 5:35 pm
Wengerist skrev: tir jan 31, 2023 2:44 pm Kanskje Edu spiller 4D sjakk. Kjøper Jorginho slik at Chelsea kan hente flere kanonen på midten, slik at de ikke har plass til D.Rice i sommer, slik at Edu får kjøpt ham, slik at vi vinner CL 2026.
Edu signere Rice?🤨 Tror Edu har vist nok ganger at han er helt sjanseløs når der er andre toppklubber med i kampen om en spiller, og det er vel ingen fare for at der ikke blir kamp om Rice.
Tenk hva vi kunne fått til på PL tabellen med en skikkelig sporting director!
Luken hadde vært 15 og ikke 5.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Bellerin solgt for ca 1 mill € og dermed får vi 250k €. Mynt i kassa.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Fulham set to finalise signing of Cedric Soares from Arsenal on straight loan until end of season. It requires one of #FFC’s existing PL loans to be turned permanent. That is likely to be Shane Duffy from Brighton @TheAthleticFC #AFC #BHAFC #DeadlineDay

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: tir jan 31, 2023 7:53 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 6:15 pm
Vike4 skrev: tir jan 31, 2023 5:35 pm

Edu signere Rice?🤨 Tror Edu har vist nok ganger at han er helt sjanseløs når der er andre toppklubber med i kampen om en spiller, og det er vel ingen fare for at der ikke blir kamp om Rice.
Tenk hva vi kunne fått til på PL tabellen med en skikkelig sporting director!
Luken hadde vært 15 og ikke 5.
Med tanke på at vi har avgitt 7 poeng så langt denne sesongen, så er jeg veldig nysgjerrig på hvordan vi skulle ha fått til det.

Men selvsagt bør vi vinne alle kamper i PL. Alt annet er for dårlig og uakseptabelt. Særlig med tanke på hvor fattige lag vi konkurrerer mot, og ingen av dem kan kjøpe gode spillere. :lol:

zweig

Legg inn av zweig »

Synes Jorginho er en grei nok løsning, men sikkert litt for dyr.

Vanskeligere å forstå at vi faktisk ender opp svekket likevel, med to mann ut og en inn. Det vil være syltynt med cover på midten med f eks en skade på Partey. Jorginho er sikkert bedre erstatter enn Lokonga/Elneny, men bak ham nå vil det ikke være sentrale eller defensive midtbanespillere. Det kan komme til å koste oss dyrt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»