Atle Antonsen - en hissig fyr

Svar
12dd

Re: Atle Antonsen - en hissig fyr

Legg inn av 12dd »

oddvar_kjempebra skrev: ons jan 18, 2023 12:51 pm
12dd skrev: ons jan 18, 2023 11:51 am
oddvar_kjempebra skrev: ons jan 18, 2023 8:07 am

Det er noe helt annet. Hva jeg personlig fortetrekker når jeg ansetter noen til å passe mine barn har ikke staten noe med. Jeg ville for eksempel ikke ansatt en som røyker, selv om han/hun ikke røyket når de passet barna mine. Jeg ville ikke ansatt noen som har en kriminell fortid og heller ikke noen som kanskje har hatt en kriminell fortid.

Jeg ville ikke ansatt den Rødt-fyren som stod på TV i går og ville at Russland skulle overkjøre Ukraina. Osv. Det er mange ting jeg som privatperson ville tatt hensyn til, mens om staten Norge ikke skal ta hensyn til.

Og jeg hadde neppe fått vite noe om en etterforskning som endte med henleggelse. Uavhengig av hvilken type kategori henleggelsen var.
Du skrev veldig mye uten å svare på det eneste spørsmålet jeg hadde.
Jo, jeg svarte faktisk på spørsmålet ditt, selv om det ikke hadde noe med denne diskusjonen å gjøre. Ikke bare det, jeg argumenterte med hvorfor jeg ville gjort det slik.
Den er grei

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Atle Antonsen syns veldig synd på seg selv, det er vel det vi fikk ut av Misjonen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GoingKronos skrev: fre jan 20, 2023 10:21 am Atle Antonsen syns veldig synd på seg selv, det er vel det vi fikk ut av Misjonen.
Det er jo en umulig oppgave han står ovenfor da.

Han kommer tilbake på jobb, og da er det naturlig at han ikke later som ingenting. Men han kan jo ikke forklare hva han mente med det han sa, det blir bortforklaring. Han kan ikke snakke så mye om saken for da får offeret mer uønsket oppmerksomhet. Og da står man jo bare igjen med at han skammer seg og at han har hatt det dritt. Og det er galt det og.

Jeg vet ikke hva folk hadde forventet av han. Uansett hva han hadde sagt i dag hadde folk stått klar med øksa.

Samfunnet har blitt ekstremt opptatt av å tyyyyyne de som driter seg ut. Cancel culture heter det vel.

Atle dreit seg loddrett ut, og han har sagt unnskyld. I tillegg har han mista en del jobb og han har fått et varig møkkastempel som kommer til å forfølge han karrieren ut. Jeg syns dette er straff nok for å oppføre seg som en kødd.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

GoingKronos skrev: fre jan 20, 2023 10:21 am Atle Antonsen syns veldig synd på seg selv, det er vel det vi fikk ut av Misjonen.
Sa han det eller er det din tolkning? Slik jeg får referert podcasten sa han at han, forståelig nok, har hatt bedre tider. Du hadde vel reagert dersom han var i fyr og flamme også, vil jeg tro.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

PapaSmurf skrev: fre jan 20, 2023 11:10 am

Samfunnet har blitt ekstremt opptatt av å tyyyyyne de som driter seg ut. Cancel culture heter det vel.
Cancel culture er vel at folk med meninger andre ikke liker blir kansellert. Så dette har ikke noe med det å gjøre, det virker som enkelte mener at handlinger ikke lenger skal få konsekvenser.

Så har jeg ingen sterke meninger om han burde komme tilbake så fort, det var sannsynligvis en god kommersiell avgjørelse av P4.

Men han hadde kommet bedre ut av programmet om han holdt seg til å si at han var en kronidiot og at han har brukt timeouten til sjelegransking. At han var redd for å møte folk og flyktet til Danmark har ikke mye verdi annet enn at det er et forsøk på å få folk til synes synd på seg for hvor tøft det har vært. Kjendiser er over lag narsissistisk anlagt, og tydeligvis ikke noe unntak her.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jeg har ikke hørt episoden, men lest et utdrag fra NRK som omtaler samtalen mellom Golden og Antonsen om saken. Jeg tolker det ikke som at Antonsen synes synd på seg selv, men heller at han har kjent på og sikkert fortsatt kjenner på en skam. Både for det han har sagt og gjort, men også konsekvensene overfor offeret i denne saken og at det han gjorde har ført til at han har fått en status han ikke ønsker i visse miljø.

Det at noen snakker om at de skammer seg eller har skammet seg, betyr ikke at de sier dette for å få sympati eller synes synd på seg selv. Det er vel heller en innrømmelse over at det har vært tøft for de å erkjenne at egen oppførsel har vært mye verre enn de selv trodde man var i stand til, særlig når man nok selv har sett på seg selv som en "god" person i all hovedsak. Når man snakker om egen opplevelse av vanskelige situasjoner hvor man selv ikke er offer, men den "skyldige" så er det umulig å ikke fremstå "feil" med mindre man er drittsekk og sier rett ut at jeg står for den type oppførsel og jeg ville gjort det samme igjen.

Som smurfen skriver over, uansett hva Atle sier i en sånn situasjon så blir det feil hos enkelte. Og hadde han holdt kjeft og latet som ingenting hadde det blitt feil det også.

Jeg er fortsatt blant de som mener at det Antonsen sa var rasistisk, men rettsvesenet/påtalemyndigheten har vurdert det til at det ikke kan bevises at det var rasistisk på en straffbar måte (intensjonen med utsagnet var ikke rasistisk, men feilslått satire/humor) og den vurderingen respekterer jeg. Jeg er for at Antonsen skal merke at slik oppførsel har konsekvenser, og det har han merket også. Jeg leste noen kommentarer i NRK og VG som sier at kansellering og yrkesforbud ikke har noe for seg og det er jeg helt enig i. Å "kansellere" folk som åpenbart har gjort noe feil, men angrer gjør at terskelen for å si ifra bare blir større og ikke at kulturen endres til det bedre. Når det er riktig å returnere finnes det ikke noe svar på, men det er to forutsetninger som må være tilstede. 1) Potensielle arbeidsgivere må være villig til å tilby oppdrag/jobb og 2) i underholdningsbransjen må det være publikum som er villig til å gi sin oppmerksomhet til vedkommende.

Jeg har ingen formening om det er riktig av Antonsen å returnere allerede eller om han skulle ventet. Det jeg har blitt mer og mer sikker på er at han angrer og at han ikke ønsker oppmerksomhet av hensyn til Ali. Hadde han tenkt på seg selv så hadde han melket oppmerksomheten ved å "åpne opp om den tøffe tiden" i større grad. Så langt har han bare belyst sin egen skam og adressert saken for å unngå "elefanten i rommet"-situasjon.

Legger ved link til de kommentarene jeg henviser til forøvrig:
https://www.nrk.no/ytring/det-var-bare- ... 1.16261722
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ve ... t-i-f-atle

Nissen

Legg inn av Nissen »

GoingKronos skrev: fre jan 20, 2023 10:21 am Atle Antonsen syns veldig synd på seg selv, det er vel det vi fikk ut av Misjonen.
...hilsen vranglesningsforeningen

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

MurderOnZidanesFloor skrev: fre jan 20, 2023 11:19 am
GoingKronos skrev: fre jan 20, 2023 10:21 am Atle Antonsen syns veldig synd på seg selv, det er vel det vi fikk ut av Misjonen.
Sa han det eller er det din tolkning? Slik jeg får referert podcasten sa han at han, forståelig nok, har hatt bedre tider. Du hadde vel reagert dersom han var i fyr og flamme også, vil jeg tro.
Antonsen: "Det har vært tøffe tider" - HYYL Antonsen syns synd på seg selv og mener han er offeret her !!!
Antonsen: "Det går helt fint med meg " - HYYL Antonsen angrer ikke, han bryr seg ikke !!!!

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

At han var redd for å møte folk og flyktet til Danmark har ikke mye verdi annet enn at det er et forsøk på å få folk til synes synd på seg for hvor tøft det har vært. Kjendiser er over lag narsissistisk anlagt, og tydeligvis ikke noe unntak her.
Eventuelt det gir folk litt innsikt i at det er en stor forskjell å dumme seg ut som kjendis og dumme seg ut som privatperson. Antonsen vet hver gang han går inn i en dagligvarebutikk uansett hvor han er i landet at dersom ingen gjenkjenner han så er det et mirakel. Det samme gjelder stort sett overalt. Setter han seg på en kafe så er sjansen stor for at noen ser og legger merke til han, Drar han på ferie så blir han observert på flyplassen, på flyet og mest sannsynlig dersom han drar et sted mange nordmenn drar til så blir han gjenkjent der og.

Det er en ganske grei ting å ha klart for seg når folk snakker om at han "slepper unna" - Vi vanlige slepper unna. Vi kan gjøre langt langt verre ting og bor vi et sted med mer enn 1000 innbyggere vil vi stort sett kunne gå hvor vi vil uten at folk gjenkjenner oss. Det kan ikke Antonsen eller andre kjente mennesker.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Antonsen angrer nok på oppførselen hans, men han overdriver en smule med ord som "noe voldsomt selvfølgelig" når nivået av skam skal beskrives. Samt andre "voldsomme" ord. Men han er nok nødt til det. Greit for meg at han er tilbake. Aldri vært noen storfan uansett.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Knaberaps skrev: fre jan 20, 2023 12:39 pm Antonsen angrer nok på oppførselen hans, men han overdriver en smule med ord som "noe voldsomt selvfølgelig" når nivået av skam skal beskrives. Samt andre "voldsomme" ord. Men han er nok nødt til det. Greit for meg at han er tilbake. Aldri vært noen storfan uansett.
Er ikke hele podcasten 2 timer med språklige overdrivelser og tro på egen språklig/humoristisk fortreffelighet? Slitsomt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

EspenLie skrev: fre jan 20, 2023 12:51 pm Er ikke hele podcasten 2 timer med språklige overdrivelser og tro på egen språklig/humoristisk fortreffelighet? Slitsomt.
Aldri hørt på, så det aner jeg ikke. Men tror så gjerne du har rett.

H.E. Pennypacker

Legg inn av H.E. Pennypacker »

Bra at Antonsen nå er tilbake. Håper Sumaya Jirde Ali også klarer å legge saken bak seg.

Kampen mot rasisme er viktig, men kampen mot dårlig humor og satire er mindre viktig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Det er skrevet litt om saken i nettavisen
https://www.nettavisen.no/livsstil/atle ... -95-866163

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Han ville ikke prate om saken siden muslimen var den som fikk all dritten hvis han fortalte historien. Ja jøss, snakk om sleip manøver.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Evt. kan det være at han vil unngå at rasist-tullingene begynner å spamme Sumaiya igjen.

Og han fikk masse støtte av disse folka i tiden som har vært..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Man skal lese mye...

"I stedet for å fokusere på hennes opplevelse av frykt den kvelden, fokuserer vi på at hans intensjon den kvelden kun var å være morsom.
Det i seg selv er rasistisk.

Vi velger den hvite manns intensjoner over den svarte kvinnens opplevelser."....

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/su ... /15450060/

H.E. Pennypacker

Legg inn av H.E. Pennypacker »

DoktorS skrev: tir jan 24, 2023 5:54 pm Man skal lese mye...

"I stedet for å fokusere på hennes opplevelse av frykt den kvelden, fokuserer vi på at hans intensjon den kvelden kun var å være morsom.
Det i seg selv er rasistisk.

Vi velger den hvite manns intensjoner over den svarte kvinnens opplevelser."....

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/su ... /15450060/
Påtalemyndigheten må avnazifiseres.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: tir jan 24, 2023 5:54 pm Man skal lese mye...

"I stedet for å fokusere på hennes opplevelse av frykt den kvelden, fokuserer vi på at hans intensjon den kvelden kun var å være morsom.
Det i seg selv er rasistisk.

Vi velger den hvite manns intensjoner over den svarte kvinnens opplevelser."....

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/su ... /15450060/
Haha, "det i seg selv er rasistisk"....give me a break...kanskje kronikkforfatter vil anmelde statsadvokaten for "rasisme"..?

All, og da mener jeg absolutt all humor som involverer folk med andre pigmenter i huden enn den som ytrer humoren, er dermed rasistisk. Det må jo være konklusjonen basert på kronikken jeg nettopp leste. Eller er det reaksjonen til mottager det kommer an på? Vel, isåfall er vi på ville veier, all den tid samfunnet kryr av lettkrenkede snowflakes i alle farger.

Samt litt mer fornuftige folk som ikke legger seg i fosterstilling hver gang det blåser litt.

Dermed er det selvsagt intensjonen rettsapparatet må vurdere. Alt annet blir jo bare bingo, og setter isåfall en presedens som gir begrepet justismord en helt ny dimensjon. Men det bryr vel ikke kronikkforfatteren seg om i nevneverdig grad.

Så lenge man får kappet hodet av så mange "rasister" som mulig.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Helt absurd kommentar. Nesten direkte skremmende. Manglende fundamental kunnskap om hva en rettsstat er. Hva man synes om at Antonsen fortsetter og at det er synd på hun som føler seg tråkket på er jo en annen sak. Det kan jo diskuteres.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Syns verken anklagedes intensjon eller fornærmedes oppfatning bør være avgjørende i strafferettslig betydning.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 9:10 pm Syns verken anklagedes intensjon eller fornærmedes oppfatning bør være avgjørende i strafferettslig betydning.
Det er det da ikke heller.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

DoktorS skrev: tir jan 24, 2023 9:06 pm Helt absurd kommentar. Nesten direkte skremmende. Manglende fundamental kunnskap om hva en rettsstat er. Hva man synes om at Antonsen fortsetter og at det er synd på hun som føler seg tråkket på er jo en annen sak. Det kan jo diskuteres.
Skremmende - at folk er uenig? Suamya Jirde Ali hadde ikke gjort noen fortred; Tvertom var hun ikke negativ da Atle Antonsen trengte seg ned ved bordet med de to damene, der hun var den ene. Men derfra og ut - oppførte Atle antonsen seg som en kødd. Snipp, snapp.....

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Så Atle Antonsen i dag på Hasle i nærheten av der han bor. Gikk kledd i svart og med svart lue og solbriller. Så ut som han hadde en sort bøff også, eller om det bare var halsen hans vet jeg ikke.

Gikk sikkert til bussen, klokke 12:30 omtrent. Lever nok late dager disse millionærene, prater piss en time på formiddagen og ut å drekka etterpå.

SirJames

Legg inn av SirJames »

B.O.B. skrev: tir jan 31, 2023 6:13 pm Så Atle Antonsen i dag på Hasle i nærheten av der han bor. Gikk kledd i svart og med svart lue
Du store alpakka...skandale....det er jo kulturell appropriasjon!

Kan noen ringe VG!!

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

B.O.B. skrev: tir jan 31, 2023 6:13 pm Så Atle Antonsen i dag på Hasle i nærheten av der han bor. Gikk kledd i svart og med svart lue og solbriller. Så ut som han hadde en sort bøff også, eller om det bare var halsen hans vet jeg ikke.

Gikk sikkert til bussen, klokke 12:30 omtrent. Lever nok late dager disse millionærene, prater piss en time på formiddagen og ut å drekka etterpå.
Jeg synes ikke du skal bry deg så mye om andre folk sin døgnrytme.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Fordomsfull skrev: tir jan 31, 2023 7:19 pm
B.O.B. skrev: tir jan 31, 2023 6:13 pm Så Atle Antonsen i dag på Hasle i nærheten av der han bor. Gikk kledd i svart og med svart lue og solbriller. Så ut som han hadde en sort bøff også, eller om det bare var halsen hans vet jeg ikke.

Gikk sikkert til bussen, klokke 12:30 omtrent. Lever nok late dager disse millionærene, prater piss en time på formiddagen og ut å drekka etterpå.
Jeg synes ikke du skal bry deg så mye om andre folk sin døgnrytme.
Høres ut som min døgnrytme omtrent.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Big George skrev: ons feb 01, 2023 2:37 am
Fordomsfull skrev: tir jan 31, 2023 7:19 pm
B.O.B. skrev: tir jan 31, 2023 6:13 pm Så Atle Antonsen i dag på Hasle i nærheten av der han bor. Gikk kledd i svart og med svart lue og solbriller. Så ut som han hadde en sort bøff også, eller om det bare var halsen hans vet jeg ikke.

Gikk sikkert til bussen, klokke 12:30 omtrent. Lever nok late dager disse millionærene, prater piss en time på formiddagen og ut å drekka etterpå.
Jeg synes ikke du skal bry deg så mye om andre folk sin døgnrytme.
Høres ut som min døgnrytme omtrent.
Trygdebeist!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: ons feb 01, 2023 6:37 am
Big George skrev: ons feb 01, 2023 2:37 am
Fordomsfull skrev: tir jan 31, 2023 7:19 pm
Jeg synes ikke du skal bry deg så mye om andre folk sin døgnrytme.
Høres ut som min døgnrytme omtrent.
Trygdebeist!
Ikke no trygd på denne karen litt jobbing man-fre.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Den hissige fyren er så sint at han har klaget til PFU...

https://www.vg.no/rampelys/i/76jdV4/atl ... rk-til-pfu

Vanskelig å vurdere dette - men det er bra at NRK får en sak her, når de løper i den nye folkesporten - stemple folk som rasister.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»