Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 4:08 pm
KTBFFH skrev: tir jan 31, 2023 12:26 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 12:21 pm

Jesus Christus. Dette innlegget kommer altså etter at vi har en brande her inne som forsvarer Chelsea-fans sine holdninger i forhold til andre klubbers.

Jeg var en av de første her inne som begynte Fernandez-kjøret. Det var tidlig september. Han har vært min drøm. Men vi har virkelig gjort alt vi kan. Om vi hadde beholdt Jorginho, for så å la han gå gratis til sommeren, ville det vært feil. Pengesekken er ikke utømmelig.

Trist om Fernandez skulle ryke på målstreken, men å holde klubben som gisler på grunn av det forstår jeg ikke. Vi har kjørt tanken i bånn.
12m pund er ingenting hvis det koster oss en kvart i CL og det gjør det fort nå. Ikke Kante skadet mye, Kiva på halv maskin. Det er helt elendig valg av oss og selge Jorginho når situasjonen er som den er. Du kan regne hva en 11 plass og ut mot Dortmund koster vs 7 plass og kvart i CL, tror det regnestykket er langt over de 12m pund

Vi hadde hatt en fair sjanse til å gå komme langt i CL uten Enzo og med Jorgi. Det kan vi bare drite i nå
Borussia Dortmund har brukt £40 millioner på overgangsmarkedet (kjøp minus salg) de siste fem sesongene. Hvis dere ryker mot Dortmund så skal du være grådig frekk hvis du mener det er grunnet manglende satsing fra Chelsea sin side. Da er det andre ting som heller bør kritiseres for å forklare at dette tyske laget slår dere.

Og når jeg stoppet på fem sesonger så var jeg temmelig snill, for i 17/18 så gikk de £150 mill i pluss etter salgene av Ousmane Dembélé og Aubameyang (som forøvrig nok fortsatt hadde vært førstevalg i den klubben hvis han aldri hadde blitt solgt).


(Vil bare presisere at jeg ikke synes at det salg av Jorginho er smart hvis det ikke kommer inn en erstatter. Jeg ser absolutt på Arsenal som vinnerne i denne overgangen. Ville bare si at et tap mot Borussia Dortmund vil være et klart tegn på at den klubben drives mye bedre enn Chelsea (noe jeg forsåvidt er enig i), samtidig som at det å være en selgende klubb er noe som Borussia Dortmund (som jeg igjen mener at drives bedre) er godt vant med å være. Det er ikke synd på dere, og i alle disse innleggene hvor du klager deg over eierskapet så fremstår du litt som denne karakteren man av og til ser i filmer av en 10 år gammel jente fra en velstående familie som skjeller ut foreldrene sine og sier at hun har det så fælt siden de sier at hun ikke kommer til å få en tredje hest som koster 100 000 kroner siden hun ikke bruker noe tid med de to hestene hun allerede har.)
Det er ganske vilt hvor mye bedre Bundesliga topp 10 ser ut enn PL, La Liga og Serie A.
Screenshot_20230131_130357_Chrome.jpg

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tir jan 31, 2023 5:51 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 5:50 pm Jeg er broken. Ruined. Absolutely wrecked. Orker ikke en ny kveld med F5’ing.

Who am I kidding. Bring it on.
Ta med deg laptopen, dra på en penere restaurant. Great food. Lovely atmosphere.
Eller join meg i å lese Skatteutvalgets NOU 2022:20 Et Helhetlig Skattesystem utover kvelden mens du refresher twitter hvert 7.min. Anbefaler kapittel 7.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 6:05 pm
Jolla skrev: tir jan 31, 2023 5:51 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 5:50 pm Jeg er broken. Ruined. Absolutely wrecked. Orker ikke en ny kveld med F5’ing.

Who am I kidding. Bring it on.
Ta med deg laptopen, dra på en penere restaurant. Great food. Lovely atmosphere.
Eller join meg i å lese Skatteutvalgets NOU 2022:20 Et Helhetlig Skattesystem utover kvelden mens du refresher twitter hvert 7.min. Anbefaler kapittel 7.
Nørd

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »




GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jeg graver i twitter og finner meg selv i å finne saker før Sky Sports news finner dem.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:07 pm
Haha. Hva skjer her nå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 6:14 pm
GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:07 pm
► Show Spoiler
Haha. Hva skjer her nå.
Vet ikke. Vet ingenting. Men vet at det var SIC som først publiserte at Enzo var på medical. Men tas med en bøsse med salt.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:07 pm


Hørtes ut som dyr finansiering.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jeg tror Fernandez er en innertier, en surefire signering og et behov for å stabilisere oss som en toppklubb igjen. Kanskje kunne man gjort det med et billigere alternativ, men jeg er veldig glad for at klubben tyner førstevalgene. Vi gikk ikke for Dumphries (The Black Jakob Ingebrigtsen) som vi ville hatt nå, men valgte å vente et halvt år på Gusto. Vi gikk for Mudryk, og vi valgte å gamble på datamonsteret Madueke.

Om tre år får vi se hvordan gamblingen gikk.

(Og jeg er igjen tilbake til å snakke om Fernandez som om han kommer. Nei, fy faen.)

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:21 pm
GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:07 pm


Hørtes ut som dyr finansiering.
Enzo på Klarna. Da har man sett det også.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 2:42 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 1:58 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 1:47 pm

Den midtbanen lukter det krutt av, men det er Enzo som er sjelden her. Han er vårt desiderte førstevalg. Han er den vi skulle spilt rundt. Dessuten er 85, mot 100, millioner pund for Caicedo like overpris som det Enzo vil gå for. Jeg vil si langt mer også.
Er han virkelig så sjelden?

Syns det begynner å dukke opp ganske mange av disse spillerne som kan styre spillet fra den dype midtbaneposisjonen i PL. Man har Rodri, Casemiro, Partey, Guimares, Rice, Mac Allister og Fabinho (for old times sake) som er gode spillführers i PL. I tillegg har man Zubimendi for kun £52m til sommeren som også er tilgjengelig, og som faller innunder samme type rolle. Jeg vil tro at det er bedre med en kombinasjon av Caicedo og Zubimendi for £130m til sommeren enn Enzo+Y hvor Y koster £15m.

Men uten å prøve å være for bitter så virker det jo ikke som at alternativkostnad er en reell problemstilling... :P Og hvis penger ikke er en begrensning så skjønner jeg jo at man alltid går for det 100% førstevalget.
Ikke helt sikker på om jeg er enig her. Ja, du har flere spillere som kan sentre ball og holde på ball, men ingen måler seg mot Fernandez sine rene data som pasningsspiller. Eller, Kroos, Kimmich og de aller beste gjør det. Har vært noen radarer ute på Twitter som bekrefter det, men en kjapp titt innom FBRef viser en progressiv pasningsspiller i verdensklasse, som til tross for lav utgangsposisjon på laget skaper sjanser (SCA og GCA) som en offensiv midtbanespiller.

Jeg blir gjerne argumentert ned her, men jeg finner ingen statistiske modeller som viser noen i nærheten av Fernandez, som samtidig er unge og mulig å anskaffe.
Tar de modellene høyde for hvilken liga han spiller i, og justerer for nivået? Darwin Nunez crushet jo fullstendig i portugisisk liga. Ikke at han er dårlig i PL, men han har ikke tatt ligaen helt med storm heller.

Mulig statistikkene fra VM viser noe i samme retning som det du beskriver. Men jeg må si at jeg ikke syntes han skilte seg noe ut der, eller var merkbart bedre enn f.eks MacAllister. Nå skal det selvsagt sies at pasningsspillet i et lag med Messi, blir noe annerledes enn normalen. Og at jeg neppe klarer å observere alt statistikkene plukker opp.

Ikke misforstå. Jeg tror Enzo blir veldig god. Jeg bare klarer ikke å se at han er så unik, sammenlignet mot alternativene.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: tir jan 31, 2023 6:17 pm Vet ikke. Vet ingenting. Men vet at det var SIC som først publiserte at Enzo var på medical. Men tas med en bøsse med salt.
Tenkte mest på finansieringen. Vil ikke dette være en noe uortodoks måte å handle på i fotballen?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 6:30 pm Jeg bare klarer ikke å se at han er så unik, sammenlignet mot alternativene.
Enzino, vennligst ikke gjør dette. I denne tråden har vi en regel om at vi ikke sier noe som kan tolkes negativt om Enzo når @Inbetweener er tilstede.

Om dealen går gjennom skal jeg ta meg en pils til ære for Inbetweener som har drømt om Enzo i 7 måneder og har hatt tidenes emosjonelle berg og dalbane i januar.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Sykt at klubben har bestemt seg for å bruke så mye penger basert på vurderinga til @Inbetweener

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 6:30 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 2:42 pm
Wellé skrev: tir jan 31, 2023 1:58 pm
Er han virkelig så sjelden?

Syns det begynner å dukke opp ganske mange av disse spillerne som kan styre spillet fra den dype midtbaneposisjonen i PL. Man har Rodri, Casemiro, Partey, Guimares, Rice, Mac Allister og Fabinho (for old times sake) som er gode spillführers i PL. I tillegg har man Zubimendi for kun £52m til sommeren som også er tilgjengelig, og som faller innunder samme type rolle. Jeg vil tro at det er bedre med en kombinasjon av Caicedo og Zubimendi for £130m til sommeren enn Enzo+Y hvor Y koster £15m.

Men uten å prøve å være for bitter så virker det jo ikke som at alternativkostnad er en reell problemstilling... :P Og hvis penger ikke er en begrensning så skjønner jeg jo at man alltid går for det 100% førstevalget.
Ikke helt sikker på om jeg er enig her. Ja, du har flere spillere som kan sentre ball og holde på ball, men ingen måler seg mot Fernandez sine rene data som pasningsspiller. Eller, Kroos, Kimmich og de aller beste gjør det. Har vært noen radarer ute på Twitter som bekrefter det, men en kjapp titt innom FBRef viser en progressiv pasningsspiller i verdensklasse, som til tross for lav utgangsposisjon på laget skaper sjanser (SCA og GCA) som en offensiv midtbanespiller.

Jeg blir gjerne argumentert ned her, men jeg finner ingen statistiske modeller som viser noen i nærheten av Fernandez, som samtidig er unge og mulig å anskaffe.
Tar de modellene høyde for hvilken liga han spiller i, og justerer for nivået? Darwin Nunez crushet jo fullstendig i portugisisk liga. Ikke at han er dårlig i PL, men han har ikke tatt ligaen helt med storm heller.

Mulig statistikkene fra VM viser noe i samme retning som det du beskriver. Men jeg må si at jeg ikke syntes han skilte seg noe ut der, eller var merkbart bedre enn f.eks MacAllister. Nå skal det selvsagt sies at pasningsspillet i et lag med Messi, blir noe annerledes enn normalen. Og at jeg neppe klarer å observere alt statistikkene plukker opp.

Ikke misforstå. Jeg tror Enzo blir veldig god. Jeg bare klarer ikke å se at han er så unik, sammenlignet mot alternativene.
Tar høyde for og tar høyde for. Veron kom til PL fra en bedre liga (den gang) og floppet. Det handlet mye om stil og tempo. Jeg tror Enzo kan slite med noe av deg samme.

Ekstremt spennende spiller som jeg har veldig sans for. Men han har knapt spilt en kamp på ett høyt nivå med det tempoet og presspillet som vil møte han i PL. Det nærmeste blir kanskje de to kampene mot PSG og en mot Porto i serien? Hvordan gikk det?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lolzalot skrev: tir jan 31, 2023 6:41 pm Sykt at klubben har bestemt seg for å bruke så mye penger basert på vurderinga til @Inbetweener
Bless up, lads.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 6:38 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 6:30 pm Jeg bare klarer ikke å se at han er så unik, sammenlignet mot alternativene.
Enzino, vennligst ikke gjør dette. I denne tråden har vi en regel om at vi ikke sier noe som kan tolkes negativt om Enzo når @Inbetweener er tilstede.

Om dealen går gjennom skal jeg ta meg en pils til ære for Inbetweener som har drømt om Enzo i 7 måneder og har hatt tidenes emosjonelle berg og dalbane i januar.
Jeg er faktisk ganske åpen for motargumenter. Selv om jeg ikke liker å bli pissa på så går det greit hvis det går redelig for seg. Mange her inne som kan mer om fotball enn meg!

Men Fernandez har jeg mer ståltro på enn noen. Ikke bare ferdighetene, men også profilen. Tenk om Fernandez kunne slått baller mot Mudryk mot det porøse Liverpool-laget vi møtte sist helg? Nei, fy faen.

I will love it - and I think I deserve it.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 6:38 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 6:30 pm Jeg bare klarer ikke å se at han er så unik, sammenlignet mot alternativene.
Enzino, vennligst ikke gjør dette. I denne tråden har vi en regel om at vi ikke sier noe som kan tolkes negativt om Enzo når @Inbetweener er tilstede.

Om dealen går gjennom skal jeg ta meg en pils til ære for Inbetweener som har drømt om Enzo i 7 måneder og har hatt tidenes emosjonelle berg og dalbane i januar.
Enzino peker på det som er min bekymring (kalibrering av data mot nivå), men av grunnen du nevner lar jeg det ligge. Vi får krysse fingrene for at han tar nivåforskjellen like godt som Ruben Dias, Bruno Fernandes, Ederson eller Luis Diaz gjorde. Jeg er ikke like imponert over Nunez og håper Enzo vil lykkes bedre enn han har gjort så langt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

tbb skrev: tir jan 31, 2023 6:43 pm
Enzino skrev: tir jan 31, 2023 6:30 pm
Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 2:42 pm

Ikke helt sikker på om jeg er enig her. Ja, du har flere spillere som kan sentre ball og holde på ball, men ingen måler seg mot Fernandez sine rene data som pasningsspiller. Eller, Kroos, Kimmich og de aller beste gjør det. Har vært noen radarer ute på Twitter som bekrefter det, men en kjapp titt innom FBRef viser en progressiv pasningsspiller i verdensklasse, som til tross for lav utgangsposisjon på laget skaper sjanser (SCA og GCA) som en offensiv midtbanespiller.

Jeg blir gjerne argumentert ned her, men jeg finner ingen statistiske modeller som viser noen i nærheten av Fernandez, som samtidig er unge og mulig å anskaffe.
Tar de modellene høyde for hvilken liga han spiller i, og justerer for nivået? Darwin Nunez crushet jo fullstendig i portugisisk liga. Ikke at han er dårlig i PL, men han har ikke tatt ligaen helt med storm heller.

Mulig statistikkene fra VM viser noe i samme retning som det du beskriver. Men jeg må si at jeg ikke syntes han skilte seg noe ut der, eller var merkbart bedre enn f.eks MacAllister. Nå skal det selvsagt sies at pasningsspillet i et lag med Messi, blir noe annerledes enn normalen. Og at jeg neppe klarer å observere alt statistikkene plukker opp.

Ikke misforstå. Jeg tror Enzo blir veldig god. Jeg bare klarer ikke å se at han er så unik, sammenlignet mot alternativene.
Tar høyde for og tar høyde for. Veron kom til PL fra en bedre liga (den gang) og floppet. Det handlet mye om stil og tempo. Jeg tror Enzo kan slite med noe av deg samme.

Ekstremt spennende spiller som jeg har veldig sans for. Men han har knapt spilt en kamp på ett høyt nivå med det tempoet og presspillet som vil møte han i PL. Det nærmeste blir kanskje de to kampene mot PSG og en mot Porto i serien? Hvordan gikk det?
Det hjelper heller ikke at han ev kommer til en klubb som ikke fungerer. De har jo åpenbart ikke peiling på hvordan de skal bruke spillerne de kjøper. Går desperat etter det heteste navnet uansett hvem det er. Koulibaly og Cucurella blir neppe de siste som blir forvandlet til gråstein av denne "high spend, zero performance"-mastodonten.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tir jan 31, 2023 6:50 pm
Mange her inne som kan mer om fotball enn meg!
Ue9.

Xytheon kanskje.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:54 pm Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.
Caicedo ga de bud på £55m, men kom aldri med et bud til. Kan meget mulig være at det har vært flere, men man ikke vet om.

Men det er jo som Inbetweener liker, de går all out for sine førstevalg. Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:54 pm Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.
Når det kommer til Caicedo er det ganske klart at Brightons og vår verdivurdering ikke samsvarte (ikke rart). Tidligere også West Hams og vår vurdering vedrørende Rice (som har vært hinsides galskap). Nathan Ake i fjor sommer er enda et eksempel på en spiller som ville tilbake til oss, men som ble verdsatt for høyt av City. Ellers er jeg enig i det du sier. Håper at vi blew our load nå, og at våre neste kjøp går mer i kategorien "smarte, men veloverveide kjøp". Men du vet aldri, med en Yank som ikke akkurat hater seg selv som øverste hode.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Mudryk etterforskes for rasisme.

https://www.tv2.no/sport/the-athletic-c ... /15471542/

Cavani fikk 3 kampers utestengelse, så han burde vel få minst dèt.
Sist redigert av Saliph den tir jan 31, 2023 7:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:02 pm
Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:54 pm Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.
Caicedo ga de bud på £55m, men kom aldri med et bud til. Kan meget mulig være at det har vært flere, men man ikke vet om.

Men det er jo som Inbetweener liker, de går all out for sine førstevalg. Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.
Det har vel blitt omtalt som et muntlig bud. Så mulig det var mer en avsjekk enn en reell forhandling?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Enzino skrev: tir jan 31, 2023 6:30 pm Tar de modellene høyde for hvilken liga han spiller i, og justerer for nivået? Darwin Nunez crushet jo fullstendig i portugisisk liga. Ikke at han er dårlig i PL, men han har ikke tatt ligaen helt med storm heller.
Vi så litt over suksessrate ved overganger fra forskjellige ligaer til større ligaer for noen uker siden. Dyre overganger fra portugisiske klubber til PL-klubber går ofte veldig bra.

Vanskelig å finne like spillere som Enzo som har gått direkte til PL, men av de spillerne som har gått direkte til PL av de 50 dyreste spillerne fra portugisisk liga (18 spillere), vil jeg si at Bruno (United), Dias (City), Diaz (Liverpool), Jimenez (Wolves) og Ederson (City) har klart seg veldig bra nesten øyeblikkelig etter overgang fra Portugal. Ricardo Pereira (Leicester) også ekstremt god før skadene.

Nunes (Wolves) er ikke lik Enzo i det hele tatt (få pasninger mye driv), men er i hvert fall en midtbanespiller som også klart seg greit selv om jeg trodde han skulle dominere mer (Inbetweener hater spilleren).

Darwin (Liverpool) har tidvis vært en force of nature selv om målene har manglet og han har gjort noen morsomme feil. Hittil kan man jo uansett si at han fremstår som et feilkjøp som ikke er i nærheten av å forsvare prisen. Vieira (Arsenal) er litt vanskelig å bedømme enda mtp situasjonen han kom til. Lindeløf (United) kom seg veldig. Slimani (Leicestre) kjempefail. Markovic (Liverpool) og Mangala (City) slo ikke til. Men der nærmer vi oss 10 år siden så kanskje ikke sammenlignbar til dagens situasjon. Matic (Chelsea) kjempesuksess.

Spillere som Anderson (United), Carvalho (Chelsea), Nani (United), Luiz (Chelsea) og Fabio Silva (Wolves) tar jeg ikke med pga lenge siden + veldig ung.

Uansett - treffraten for dyre PL-kjøp fra Portugal er ganske bra om vi skal ta alle andre faktorer enn pris ut av vurderingen.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jan 31, 2023 7:18 pm, redigert 4 ganger totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Saliph skrev: tir jan 31, 2023 7:05 pm Mudryk etterforskes for rasisme.

https://www.tv2.no/sport/the-athletic-c ... /15471542/

Cavani fikk 3 kampers utestengelse, så han burde vel få minst dèt.
Skulle til å poste om det tidligere idag. Sunget en hiphop-sang med n-ordet. Kjemperasist.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:02 pm
Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 6:54 pm Har det vært noen spillere det siste året hvor Chelsea har vært i forhandlinger og backet ut?

For meg ser det ut som at Chelsea nesten utelukkende har gått med på selgers krav (til en viss grad tilfelle også med Benfica). En skummel presedens å sette for fremtidige overgangsmål.
Caicedo ga de bud på £55m, men kom aldri med et bud til. Kan meget mulig være at det har vært flere, men man ikke vet om.

Men det er jo som Inbetweener liker, de går all out for sine førstevalg. Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.
Blir dyrt i lengden (fremover) om man konsekvent betaler 10%-30% mer enn verdien man i utgangspunktet har regnet hjem.

Er det United har slitt med i lang tid. Skrudd prisene opp umiddelbart fordi man har luktet «desperasjonen»/«viljen for gjennomføring av overgang» de siste årene.
Sist redigert av Mc_Lovin den tir jan 31, 2023 7:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mc_Lovin skrev: tir jan 31, 2023 7:07 pm Blir dyrt i lengden (fremover) om man konsekvent betaler 10%-30% mer enn verdien man i utgangspunktet har regnet hjem.
Poenget er vel at man mener at man ikke har betalt mer enn egen valuering av spilleren for de fleste overgangene.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jan 31, 2023 7:02 pm
Hvis man ikke har noen alternativkostnad ved å betale godt over markedsverdi for førstevalgene sine så er jo det det smarteste.
Chelsea har jo alternativkostnad. Det er ikke sånn at FFP slutter å gjelde fordi man gir 7 og 8 års kontrakter. Man bare strekker grensene til ca. det dobbelte av normalt (jeg vet at du vet dette, men jeg synes det har forsvunnet litt, så greit å påpeke).

Og Chelsea har vært flinke på salg de siste sesongene, så det har gitt dem mye spillerom. Så får vi se hvor enkelt det blir for dem å få gode salg når de har en overbefolket stall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»