Viking FK

Svar
Villevesten

Re: Viking FK

Legg inn av Villevesten »

Vikingen skrev: tir jan 31, 2023 6:02 pm
Gandsen skrev: tir jan 31, 2023 5:13 pm
Fotballidiot skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am

Ser en da på det større bildet:

ca 20 millioner mindre i inntekt for Berisha, 15 millioner mindre for Karlsbakk - ca 10 millioner i økte kostnader på Bersha.
Så kan en trekke fra de ca 8 det kostet å hente Daggi

Ville det vært verdt en "kostnad" på ca 37 millioner for å beholde Berisha?
Får håpe Daggi ikke viser seg å være 37 millioner dårligere enn Berisha :D
Dette er med fasiten i hånd, du snakker nåtid og Daggi, jeg snakket om sommer 2022 og Berisha. Ville et Conf.League gruppespill være verdt 37mill? Gjesp
Når du lager poeng av at vi ikke kvalifiserte oss til conf. League så er vel det også med fasit i hånd? Eller?

Om vi solgte Karlsbakk for 15 millioner i sommer og brukte de pengene på å beholde Veton, så er det da slettes ikke sikkert at vi hadde kommet til gruppespill likevel?
Jeg tipper Veton ville kostet mye mer enn 15 mill om en skulle toppe det han fikk netto i Hammarby. Det er heller ikke automatikk i at en får alle midlene fra et salg på nye spillerkjøp. Syntes denne diskusjonen faller på sin egen urimelighet..

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Karlsbakk bekreftet.

Endelig gjør Viking jobben og ikke gir seg før de får betalt det som er markedsverdi.
Det er håp for de som styrer Viking. Et nydelig stykke arbeid. En god avtale for alle 3 parter.

Som flere er inne på, vi må ikke ha ny spiss. Det hele kommer an på hvor nær Fiksdal er spilletid. Kan han være 3.valget og Kabran 2.valget? Det forutsetter at Fiksdal er så nære nivåmessig.

Men det hadde ikke skadet med en offensiv forsterkning til. Grunnen er at jeg ikke helt stoler på Kabran. Han er så ujevn i prestasjonene som det går an å være. Men enn så lenge, så er vi styrket med D'Agostino inn og Traore og Karlsbakk ut.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Bilvrag skrev: tir jan 31, 2023 2:57 pm Forgaard Paulsen på utlån til KA på Island. Klubben kom på 2. plass i den islandske toppserien i fjor. Fornuftig da han i beste fall er 5. valg på stopperplass.
Regner med alle visste at han er sønn av styreleder i Viking fk, Rune Bertelsen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 7:03 pm
Bilvrag skrev: tir jan 31, 2023 2:57 pm Forgaard Paulsen på utlån til KA på Island. Klubben kom på 2. plass i den islandske toppserien i fjor. Fornuftig da han i beste fall er 5. valg på stopperplass.
Regner med alle visste at han er sønn av styreleder i Viking fk, Rune Bertelsen.
Er spent på han. Debuterte vel for 2 år siden. Men så har det egentlig vært stille rundt han. Stor fysisk spiller. Et utlån borte fra mor og far kan gjøre underverker med en ung spiller. Kan vi ha erstatteren for Brekalo og Stensness i egne rekker? Ja hvorfor ikke.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: tir jan 31, 2023 7:16 pm
Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 7:03 pm
Bilvrag skrev: tir jan 31, 2023 2:57 pm Forgaard Paulsen på utlån til KA på Island. Klubben kom på 2. plass i den islandske toppserien i fjor. Fornuftig da han i beste fall er 5. valg på stopperplass.
Regner med alle visste at han er sønn av styreleder i Viking fk, Rune Bertelsen.
Er spent på han. Debuterte vel for 2 år siden. Men så har det egentlig vært stille rundt han. Stor fysisk spiller. Et utlån borte fra mor og far kan gjøre underverker med en ung spiller. Kan vi ha erstatteren for Brekalo og Stensness i egne rekker? Ja hvorfor ikke.
Spørs om han kan erstatte begge😊. Men ja. Håper han kommer tilbake som fullblods ES spiller.

tokk

Legg inn av tokk »

TAdams6 skrev: tir jan 31, 2023 8:47 am
Fotballidiot skrev: tir jan 31, 2023 8:25 am Da var Viking muntlig enige og Karlsbakk på vei til Nederland for medisinsk

https://www.aftenbladet.no/sport/i/Knjk ... -rekordsum

25 nå og over 5 ved forskjellige milepæler de neste årene.
Har tror på Karlsbakk, men dette kunne ikke Viking si nei til
Viking kan ikke si nei til dette.
Kjekt for Karlsbakk og dette gir Viking trygghet i forbindelse med budsjett og penger til rådighet for forsterkninger.
Veldig greit å starte året med å være på forskudd økonomisk selv om vi har hentet en dyr spiss.
Selvfølgelig kan vi sitte om 1 år eller 2 og irritere oss over at Karlsbakk er solgt for 150 millioner til Spania. Men vi vet ikke hva som vil skje. Akkurat nå er dette det eneste fornuftige av Viking.

Endelig får Viking også betalt slik andre klubber har fått i mange år.
Om han så blir solgt for 150, så får vel Viking nærmere 50 mill totalt for Karlsbakk, veldig bra overgang.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Noen som har sett endel treninger og toerkamper med Fiksdal som kan si noe om han? Om det kan være greit å la han være en av tre alternativ på topp.
18 år han er?

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Nevi skrev: tir jan 31, 2023 8:01 pm Noen som har sett endel treninger og toerkamper med Fiksdal som kan si noe om han? Om det kan være greit å la han være en av tre alternativ på topp.
18 år han er?
Jeg så samtlige hjemmekamper G19 i fjor, han er en OK+ spiller på nivået, med målteft, fysikk og skuddfot. Med det sagt dominerte både Auklend, HNT og spesielt Austbø, i langt større grad enn Fiksdal var i nærheten av, på det nivået. Sistnevnte trenger ikke ha all verden å si, men jeg tror at det blir vel tynn suppe å ha han som tredjevalg på topp. Noen her på FD har vel vært treneren hans også?

Faren til gutten er en elsk/hat Rekdal-type for øvrig, gammel traver fra breddefotballen, fra Sunnmøre-ish, som ungdommen hjemme ville sagt det :lol: Han har alltid meninger og mye på hjertet ovenfor Jr.trenerne og sønnen.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Jesper er mer enn ok+, men er ikke klar enda. Med hans vilje til å trene og å bli bedre så kan han bli god. Fiksdal senior er beryktet men også en flink mann.
Jeg har blitt imponert av Robert Undheim på Bryne de kampene jeg har sett. Sikkert noen som vet mer en meg o.m han
1992 model, rask, driblesterk, 185, kaster veldig langt. Er han fornøyd med å være andrelag. Kanskje han hater oss?

CliffC

Legg inn av CliffC »

Får ikke håpe at Viking her gjør samme tabbe som Bryne, som solgte Haaland rett før prisen på ham eskalerte.

AllElite

Legg inn av AllElite »

leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 9:40 pm Jesper er mer enn ok+, men er ikke klar enda. Med hans vilje til å trene og å bli bedre så kan han bli god. Fiksdal senior er beryktet men også en flink mann.
Jeg har blitt imponert av Robert Undheim på Bryne de kampene jeg har sett. Sikkert noen som vet mer en meg o.m han
1992 model, rask, driblesterk, 185, kaster veldig langt. Er han fornøyd med å være andrelag. Kanskje han hater oss?
Robert var et veldig stort talent og samme årgang som Yanni. Yanni var uten tvil den beste 92'eren lokalt. Gabriel Høyland valgte å ikke ta han ut på Jr.elite laget og da valgte han å reise hjem til Undheim i 6 div før han gikk til Frøyland og imponerte stort der. Pleide å være ganske liten og null muskler i beina. Det førte til konstante skader hver sesong, tror fjoråret var den første hele sesongen hans faktisk. Som du sier rask og teknisk. Potensiale hans var utvilsomt Eliteserien, men skadene har stoppet han fra høyere nivå enn Bryne.
Jeg tror han avslutter karrieren sin i Bryne.

Nevi

Legg inn av Nevi »

AllElite skrev: tir jan 31, 2023 9:54 pm
leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 9:40 pm Jesper er mer enn ok+, men er ikke klar enda. Med hans vilje til å trene og å bli bedre så kan han bli god. Fiksdal senior er beryktet men også en flink mann.
Jeg har blitt imponert av Robert Undheim på Bryne de kampene jeg har sett. Sikkert noen som vet mer en meg o.m han
1992 model, rask, driblesterk, 185, kaster veldig langt. Er han fornøyd med å være andrelag. Kanskje han hater oss?
Robert var et veldig stort talent og samme årgang som Yanni. Yanni var uten tvil den beste 92'eren lokalt. Gabriel Høyland valgte å ikke ta han ut på Jr.elite laget og da valgte han å reise hjem til Undheim i 6 div før han gikk til Frøyland og imponerte stort der. Pleide å være ganske liten og null muskler i beina. Det førte til konstante skader hver sesong, tror fjoråret var den første hele sesongen hans faktisk. Som du sier rask og teknisk. Potensiale hans var utvilsomt Eliteserien, men skadene har stoppet han fra høyere nivå enn Bryne.
Jeg tror han avslutter karrieren sin i Bryne.
Trodde ikke Undheim hadde så mye annet enn det ekstremt lange innkastet 😃
Så ofte Obos-direkte. Oddsen for at det var andre situasjoner enn innkast var ganske liten når de satte over til Brynekamper.


Men noterte seg riktignok for endel mål på tampen i fjor.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

CliffC skrev: tir jan 31, 2023 9:42 pm Får ikke håpe at Viking her gjør samme tabbe som Bryne, som solgte Haaland rett før prisen på ham eskalerte.
Jeg kommer aldri til å kritisere Viking for denne overgangen. Mulig Karlsbakk blir en kanonspiss som blir solgt videre for tresifret antall millioner om et par år, men han kan også bli en benkespiller i Viking som lånes ut til Sandnes Ulf om ett år. Slik situasjonen er nå ville det vært nesten galskap å takke nei til 30 millioner. Når Viking i tillegg har sikret seg videresalgsprosenter så er det bare å gi applaus for godt arbeid.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Han var god mot ulf iallefall

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Jeg synes dere er veldig nedpå og avventende etter å nettopp ha solgt den neste Mathias Bringaker for et halvt årsbudsjett.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Yourexperiencemaydif skrev: tir jan 31, 2023 10:33 pm Jeg synes dere er veldig nedpå og avventende etter å nettopp ha solgt den neste Mathias Bringaker for et halvt årsbudsjett.
Vi er livredde for at Brekalo skal bli solgt. Heldigvis tikker klokken mot midtnatt og alt er vel….

AllElite

Legg inn av AllElite »

Nevi skrev: tir jan 31, 2023 10:06 pm
AllElite skrev: tir jan 31, 2023 9:54 pm
leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 9:40 pm Jesper er mer enn ok+, men er ikke klar enda. Med hans vilje til å trene og å bli bedre så kan han bli god. Fiksdal senior er beryktet men også en flink mann.
Jeg har blitt imponert av Robert Undheim på Bryne de kampene jeg har sett. Sikkert noen som vet mer en meg o.m han
1992 model, rask, driblesterk, 185, kaster veldig langt. Er han fornøyd med å være andrelag. Kanskje han hater oss?
Robert var et veldig stort talent og samme årgang som Yanni. Yanni var uten tvil den beste 92'eren lokalt. Gabriel Høyland valgte å ikke ta han ut på Jr.elite laget og da valgte han å reise hjem til Undheim i 6 div før han gikk til Frøyland og imponerte stort der. Pleide å være ganske liten og null muskler i beina. Det førte til konstante skader hver sesong, tror fjoråret var den første hele sesongen hans faktisk. Som du sier rask og teknisk. Potensiale hans var utvilsomt Eliteserien, men skadene har stoppet han fra høyere nivå enn Bryne.
Jeg tror han avslutter karrieren sin i Bryne.
Trodde ikke Undheim hadde så mye annet enn det ekstremt lange innkastet 😃
Så ofte Obos-direkte. Oddsen for at det var andre situasjoner enn innkast var ganske liten når de satte over til Brynekamper.


Men noterte seg riktignok for endel mål på tampen i fjor.
Jeg håper vi går for en yngre. Sebulonsen og Oscar Aga inn for litt av pengene? Ikke meg imot.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 10:35 pm
Yourexperiencemaydif skrev: tir jan 31, 2023 10:33 pm Jeg synes dere er veldig nedpå og avventende etter å nettopp ha solgt den neste Mathias Bringaker for et halvt årsbudsjett.
Vi er livredde for at Brekalo skal bli solgt. Heldigvis tikker klokken mot midtnatt og alt er vel….
Fikk nesten hjerteinfarkt når jeg så Brekalo og solgt i samme setning......

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Aga er spennende. Spørs om Sebu vil tilbake..

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 9:40 pm Jesper er mer enn ok+, men er ikke klar enda. Med hans vilje til å trene og å bli bedre så kan han bli god. Fiksdal senior er beryktet men også en flink mann.
Jeg har blitt imponert av Robert Undheim på Bryne de kampene jeg har sett. Sikkert noen som vet mer en meg o.m han
1992 model, rask, driblesterk, 185, kaster veldig langt. Er han fornøyd med å være andrelag. Kanskje han hater oss?
Har sett Robert Undheim mye. Han var veldig god i siste halvdel av fjoråret, men jeg vurderer ham ikke som god nok for en klubb på øvre halvdel i eliteserien. Ganske kjapp, løpssterk generelt, men ikke veldig bra teknisk og ingen typisk målscorer på tross av at det ble noen mål i fjor. Robert Undheim kunne nok ha blitt veldig god dersom han hadde blitt hentet til viking for 10 år siden. Nå er det for sent.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 10:52 pm Aga er spennende. Spørs om Sebu vil tilbake..
Passer egentlig Aga i Vikings spillestil? Er ikke han litt luksusspiller?

tokk

Legg inn av tokk »

Gandsen skrev: tir jan 31, 2023 9:09 pm
Nevi skrev: tir jan 31, 2023 8:01 pm Noen som har sett endel treninger og toerkamper med Fiksdal som kan si noe om han? Om det kan være greit å la han være en av tre alternativ på topp.
18 år han er?

Faren til gutten er en elsk/hat Rekdal-type for øvrig, gammel traver fra breddefotballen, fra Sunnmøre-ish, som ungdommen hjemme ville sagt det :lol:
Vil det si at han ikke er "viking gutt"?

tokk

Legg inn av tokk »

CliffC skrev: tir jan 31, 2023 9:42 pm Får ikke håpe at Viking her gjør samme tabbe som Bryne, som solgte Haaland rett før prisen på ham eskalerte.
Bryne var vel i 2 div på den tiden? ( i hvertfall nesten). Han hadde aldri blitt solgt fra de summene på den tiden.
Prisen på Haaland har vel heller ikke plutselig eksplodert, men heller steget gradvis.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tokk skrev: tir jan 31, 2023 11:55 pm
Gandsen skrev: tir jan 31, 2023 9:09 pm
Nevi skrev: tir jan 31, 2023 8:01 pm Noen som har sett endel treninger og toerkamper med Fiksdal som kan si noe om han? Om det kan være greit å la han være en av tre alternativ på topp.
18 år han er?

Faren til gutten er en elsk/hat Rekdal-type for øvrig, gammel traver fra breddefotballen, fra Sunnmøre-ish, som ungdommen hjemme ville sagt det :lol:
Vil det si at han ikke er "viking gutt"?
Far Rolf Arne har jeg spilt fotball mot. Selv om
han er eldre enn meg. Good times. Han kommer fra Romsdal og ikke Sunnmøre. Selv om de bor nært Sunnmøre på feil side av fergeleiet blir de svært fornærmet om man kaller dem sunnmøringer. Som å plassere Stavanger på Haugalandet.

Men guttungen er nok Viking-gutt selv om faren er romsdaling.

tokk

Legg inn av tokk »

Ser det er diverse snakk om lag som endrer shortsfsrge pga kvinnefotballen, håper vi ikke slenger oss på og beholder hvit shorts for herrene.

Champis

Legg inn av Champis »

Ziggi76 skrev: tir jan 31, 2023 11:54 pm
leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 10:52 pm Aga er spennende. Spørs om Sebu vil tilbake..
Passer egentlig Aga i Vikings spillestil? Er ikke han litt luksusspiller?

Luksusspiller er han hvert fall ikke. Veldig hardtarbeidende, ekstremt dedikert og ambisiøs og en meget oppegående type. Teknisk er han strålende, og han er en god avslutter. Så mangler han litt både fysisk tilstedeværelse og litt tempo. Men han har bra tempo i hodet og har en meget god forståelse. God i relasjoner med medspillere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tokk skrev: ons feb 01, 2023 12:49 am Ser det er diverse snakk om lag som endrer shortsfsrge pga kvinnefotballen, håper vi ikke slenger oss på og beholder hvit shorts for herrene.
Jeg har tenkt det samme for MFKs del.

Jeg forstår kvinnene som føler ubehag ved å spille i hvit shorts, og det er ikke noe galt med at de får spille i mørke shorts. Men jeg ser ikke poenget med å fjerne 100+ år med historie for herrelaget. Det er jo ikke slik at de er på banen samtidig.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Champis skrev: ons feb 01, 2023 1:04 am
Ziggi76 skrev: tir jan 31, 2023 11:54 pm
leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 10:52 pm Aga er spennende. Spørs om Sebu vil tilbake..
Passer egentlig Aga i Vikings spillestil? Er ikke han litt luksusspiller?

Luksusspiller er han hvert fall ikke. Veldig hardtarbeidende, ekstremt dedikert og ambisiøs og en meget oppegående type. Teknisk er han strålende, og han er en god avslutter. Så mangler han litt både fysisk tilstedeværelse og litt tempo. Men han har bra tempo i hodet og har en meget god forståelse. God i relasjoner med medspillere.
Man skal ikke legge for mye i ferdighetene på fifa-kort, men han var litt lav på utholdenhet. Det trenger ikke å si mye siden han er rask.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

tokk skrev: ons feb 01, 2023 12:49 am Ser det er diverse snakk om lag som endrer shortsfsrge pga kvinnefotballen, håper vi ikke slenger oss på og beholder hvit shorts for herrene.
Ingen krise for meg om shortsen får samme farge som drakten. Det er tross alt drakten som betyr noe, i alle fall for meg.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: ons feb 01, 2023 8:57 am
tokk skrev: ons feb 01, 2023 12:49 am Ser det er diverse snakk om lag som endrer shortsfsrge pga kvinnefotballen, håper vi ikke slenger oss på og beholder hvit shorts for herrene.
Ingen krise for meg om shortsen får samme farge som drakten. Det er tross alt drakten som betyr noe, i alle fall for meg.
Det var det BB ville innføre. Blå trøye, blå shorts og blå strømper. Ble for mye fokus på drakten med forskjellige farger var grunnen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»