Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Jack

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Jack »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 11:24 pm @Jack_Daniels bare kjapt - hvilke hull i regelverket tenker du Chelsea har brukt? Disse lange kontraktene eller noe annet?

Om noe er "jukset" at Chelsea fikk slettet lånet til Roman uten at det fikk konsekvenser for FFP. Vet ikke om det var mangel på hjemmel, men nesten uforståelig at ikke det fikk noen form for konsekvenser mtp hva man kunne bruke i kommende vinduer
Du har nok sikkert helt rett i at klubben ikke har brutt noen krystallklare regler som er skrevet ned i den store regelboken, men når UEFA "scrambler" for å tette disse hullene som Boly har utnyttet er det klart at dette nok er godt over kanten for hva som er god skikk, etikk og moral osv. Resultatet av dette blir at Chelsea innhenter en helt enorm konkurransefordel som INGEN andre klubber får benytte seg av i fremtiden. Fuck rettferdighet.

Kombinerer man dette med et lån på klubben som bare forsvinner over natten begynner ting å se veldig surt ut for folk som meg.

Når man i tillegg fra før vet (fra regnskapene under Roman-tiden) at klubben ikke klarer å drive seg selv uten direkte kapitalinnsprøytninger fra et morselskap blir det hele bare latterlig.

Igjen - sett fra mine "utenforstående" øyne, selvsagt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jack_Daniels skrev: tir jan 31, 2023 11:32 pm
Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 11:24 pm @Jack_Daniels bare kjapt - hvilke hull i regelverket tenker du Chelsea har brukt? Disse lange kontraktene eller noe annet?

Om noe er "jukset" at Chelsea fikk slettet lånet til Roman uten at det fikk konsekvenser for FFP. Vet ikke om det var mangel på hjemmel, men nesten uforståelig at ikke det fikk noen form for konsekvenser mtp hva man kunne bruke i kommende vinduer
Du har nok sikkert helt rett i at klubben ikke har brutt noen krystallklare regler som er skrevet ned i den store regelboken, men når UEFA "scrambler" for å tette disse hullene som Boly har utnyttet er det klart at dette nok er godt over kanten for hva som er god skikk, etikk og moral osv. Resultatet av dette blir at Chelsea innhenter en helt enorm konkurransefordel som INGEN andre klubber får benytte seg av i fremtiden. Fuck rettferdighet.

Kombinerer man dette med et lån på klubben som bare forsvinner over natten begynner ting å se veldig surt ut for folk som meg.

Når man i tillegg fra før vet (fra regnskapene under Roman-tiden) at klubben ikke klarer å drive seg selv uten direkte kapitalinnsprøytninger fra et morselskap blir det bare latterlig igjen - selvsagt sett fra mine øyne.
Dette med lange kontrakter er jo ikke noe nytt, det er ikke triksing eller noen kløktig måte å komme seg unna FFP. Det er jo en viss risiko knyttet til dette også. Det handler ikke om urettferdighet at Chelsea bruker en strategi som alle andre visste om og var i sin fulle rett til å bruke.

At ikke UEFA har gjort noe med det tidligere viser hvor lite motivert man er for å få regelverket til å faktisk fungere.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Bra.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: tir jan 31, 2023 11:31 pm
Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 11:24 pm I den grad man har "jukset" så er det at Chelsea fikk slettet lånet til Roman uten at det fikk konsekvenser for FFP. Vet ikke om det var mangel på hjemmel, men nesten uforståelig at ikke det fikk noen form for konsekvenser mtp hva man kunne bruke i kommende vinduer
Hvorfor skulle de ha noen betydning? FFP setter grenser for kostnader, men legger seg ikke bort i finansieringen.
Vet ikke, har vel ikke noe med FFP å gjøre. Sånn for å frigjøre seg fra selve regelverket så føles det rart at man bare kan bruke penger slik at man har £15 milliarder i ubetalt lån, som deretter slettes og man kan bruke så mye man vil igjen like etter.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Noen som ønsker å sette opp et toppet lag a la februar og ett a la august?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ferdig.
Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 10:45 am Oppdaterer denne, i det som må være tidenes mest hektiske sesong for Chelsea mtp overganger.
Lew_Ashby skrev: tor sep 01, 2022 11:32 pm
Inn

Fernandez £106m
Mudryk £88m
W. Fofana £70m
Cucurella £60m
Sterling £50m
Badiashile £35m
Koulibaly £32m
Madueke £30m
Gusto £31m
Chukwuemeka £15m
Aubameyang £12m + Alonso
Santos £13m
Casadei £12m
D.Fofana £11m
Felix £11m (lån med kjøpsopsjon)
Slonina £10m
Zakaria (lån – kjøpsopsjon £30m – lånesum ikke oppgitt)

Sturge £500k
Mheuka (utdanningskompensasjon?)
Hutchinson £0
Beach (ikke offentligjort, sannsynligvis ikke allverden)

Totalt inn: £592m - ikke nøyaktig mtp at mye er knyttet opp til add ons

Ut
Werner £20m
Emerson £13m
Jorginho £12m
Gilmour £9m
Alonso £8m (ca, han er en del av Auba-dealen)
Lukaku £7m (lån Inter - Serie A)
Bakayoko £2m (lån Milan - Serie A)
Sarr £600k (lån Monaco - L1 - kjøpsplikt om han spiller x antall kamper)
Ziyech (lån PSG - pris ikke offentliggjort)
Soonsup-Bell (Spurs - pris ikke offentliggjort)
Rudiger £0
Christensen £0
Barkley £0
Kenedy £0
Miazga £0
Clark-Salter £0
Drinkwater £0
Musonda £0
Mbuyamba £0
Bradley-Morgan £0
Andersson £0
Saul £0 (lån over)

Hudson-Odoi (lån Leverkusen - Bundesliga)
Ampadu (lån Spezia - Serie A - kjøpsopsjon £12m)
Gusto (lån Lyon - Ligue 1)
Slonina (lån Chicago Fire - MLS)
Colwill (lån Brighton - PL)
Humphreys (lån Paderborn - 2. Bundesliga)
Hutchinson (lån West Brom - Championship)
Casadei (lån Reading - Championship)
Anjorin (lån Huddersfield - Championship)
Maatsen (lån Burnley - Championship)
Rahman (lån Reading - Championship)
Vale (lån Hull – Championship)
Baxter (lån Hull - Championship)
Simons (lån Hull - Championship)
Sterling (lån Stoke - Championship)
Haigh (lån Derby - League 1)
Bergstrøm (lån Peterborough - League 1)
Cumming (lån MK Dons - League 1)
Lawrence (lån MK Dons - League 1)
Fiabema (lån Forest Green Rovers – League 1)
McClelland (lån Barrow - League 2)
Wareham (lån Leyton - League 2)
Adegoke (lån Welling - National Division)
Wady (lån Woking - National Division)
Sharman-Lowe (lån Havant and Waterlooville - National Division)
Beach (lån Chelmsford City - National Division)

Totalt ut: £64m+Ziyech
(Alonso trekkes fra Auba-prisen)


- Kenedy permanent til Valladolid (ingen sum oppgitt –ført opp som £0)

- Vale skrevet under ny kontrakt og gått på lån til Hull, det var gledelig. Oppdatering jan 2023: Mislykket opphold, spiller for U21-laget ut sesongen

- Zakharyan var alt på plass, men fikk ikke den på plass pga Russland-sanksjonene. Jan 2023 - skjedde ikke

- Webster ny kontrakt til 2024 mens Soonsup-Bell ble solgt til Spurs. Sannsynligvis ikke høy pris mtp at kontrakten snart gikk ut

- Slonina returnert til Chelsea og såvidt jeg har fått med meg er det ikke planlagt et nytt lån denne sesongen

- Nkunku skal være klar, ikke offisielt. Pris skal være rundt £55m

- D. Fofana blir værende ikke lån

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Ziyech blir.


Bongis

Legg inn av Bongis »

Ziyech av. Chelsea har bare klar kjøpspapirer, og har null kontroll på salgspapirer.

Digger Kasper Wikestad til tider! :D

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Bongis skrev: ons feb 01, 2023 12:41 am Ziyech av. Chelsea har bare klar kjøpspapirer, og har null kontroll på salgspapirer.

Digger Kasper Wikestad til tider! :D
Det var en låneavtale.

Bongis

Legg inn av Bongis »

GatlingGun skrev: ons feb 01, 2023 12:45 am
Bongis skrev: ons feb 01, 2023 12:41 am Ziyech av. Chelsea har bare klar kjøpspapirer, og har null kontroll på salgspapirer.

Digger Kasper Wikestad til tider! :D
Det var en låneavtale.
Lånepapirer da :D de har ikke klar de heller.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Helt sykt det som skjer hos dere.
Hvilke spillere skal nå få bli registrert I CL-troppen? Er vel så at dere kan registrere max 3 nye for sluttspillet?
Og det er vel noen store navn som ikke får komme i PL-troppen heller vil jeg anta.

Klang

Legg inn av Klang »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 12:52 am Helt sykt det som skjer hos dere.
Hvilke spillere skal nå få bli registrert I CL-troppen? Er vel så at dere kan registrere max 3 nye for sluttspillet?
Og det er vel noen store navn som ikke får komme i PL-troppen heller vil jeg anta.
Bare rot, blir spennende å se hvordan de vil håndtere denne mengden med spillere. Mulig at Fofana angrer litt fra et sportslig perspektiv når det hentes inn en haug med spillere.

Latterlig høy sum for Enzo Fernandez, kanskje han er verdt halvparten, men ser man på Mudryk og hvor mye Brighton har bedt om for Caicedo, så er transfermarkedet helt sirkus. Er nok enkelte klubber som vil ta store tap på kraftig overprisede spillere.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Dette var litt av noen greier å våkne opp til, for en saga. Kudos til Eghbali, han skal ha vært top dog det siste døgnet av vinduet. Denne tråden her blir nok mindre hyggelig i tiden fremover, bare å stålsette seg på litt diverse.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 12:52 am Hvilke spillere skal nå få bli registrert I CL-troppen?
Enzo, Mudryk og Felix, men skulle gjerne hatt med Badiashile også.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

VisionQuest skrev: ons feb 01, 2023 5:03 am Dette var litt av noen greier å våkne opp til, for en saga. Kudos til Eghbali, han skal ha vært top dog det siste døgnet av vinduet. Denne tråden her blir nok mindre hyggelig i tiden fremover, bare å stålsette seg på litt diverse.
Vel, jeg får vel være den første til å melde at det ikke vil komme noe bitre misunnelses oppgulp herfra ihvertfall. Det er bare å gratulere dere, så gjenstår det å se om det leveres for investeringene.
Men på generelt grunnlag vil jeg si at pengebruken i PL har gått fullstendig over skaftet og på et sånt nivå at det ikke er gøy lengre, samtidig som jeg smertelig er klar over at det er dette markedet vi visstnok skal konkurrere i.

Det som derimot blir interessant å spørre seg de kommende vinduene er ; hvor mange penger er det mulig å bruke før noen griper inn ? Hvor mange milliarder er nok ?

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

TrondLFC skrev: ons feb 01, 2023 6:49 am
VisionQuest skrev: ons feb 01, 2023 5:03 am Dette var litt av noen greier å våkne opp til, for en saga. Kudos til Eghbali, han skal ha vært top dog det siste døgnet av vinduet. Denne tråden her blir nok mindre hyggelig i tiden fremover, bare å stålsette seg på litt diverse.
Vel, jeg får vel være den første til å melde at det ikke vil komme noe bitre misunnelses oppgulp herfra ihvertfall. Det er bare å gratulere dere, så gjenstår det å se om det leveres for investeringene.
Men på generelt grunnlag vil jeg si at pengebruken i PL har gått fullstendig over skaftet og på et sånt nivå at det ikke er gøy lengre, samtidig som jeg smertelig er klar over at det er dette markedet vi visstnok skal konkurrere i.

Det som derimot blir interessant å spørre seg de kommende vinduene er ; hvor mange penger er det mulig å bruke før noen griper inn ? Hvor mange milliarder er nok ?
Gratulere noen med å drive en fotballklubb på denne måten? Det er jo helt vannvittig det de driver på med. Hvor mange utlånte spillere hadde Chelsea før dette vinduet?

Chelsea folk; hvor mange unge spillere har dere i troppen deres som dere var spent på om kunne ta steget? Tipper det ikke er så få, men sjansen er vel nå minimal for at noen av dem noensinne vil få en kamp for Chelsea. Er det en posisjon som ikke er forsterket dette vinduet?

Sirkus er det rette ordet til å beskrive dette og jeg er redd dette vinduet ikke blir noe spesielt sett litt fram i tid. Dette må jo City svare på til sommeren og våre nye hvite og grønne venner i Newcastle skal ut å vise seg. United med CL og kanskje nye eiere må bestemme seg om de skal være med på racet.

Synes folk seriøst at dette er moro lengre?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 11:48 pm Ferdig.
Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 10:45 am Oppdaterer denne, i det som må være tidenes mest hektiske sesong for Chelsea mtp overganger.
Lew_Ashby skrev: tor sep 01, 2022 11:32 pm
Inn

Fernandez £106m
Mudryk £88m
W. Fofana £70m
Cucurella £60m
Sterling £50m
Badiashile £35m
Koulibaly £32m
Madueke £30m
Gusto £31m
Chukwuemeka £15m
Aubameyang £12m + Alonso
Santos £13m
Casadei £12m
D.Fofana £11m
Felix £11m (lån med kjøpsopsjon)
Slonina £10m
Zakaria (lån – kjøpsopsjon £30m – lånesum ikke oppgitt)

Sturge £500k
Mheuka (utdanningskompensasjon?)
Hutchinson £0
Beach (ikke offentligjort, sannsynligvis ikke allverden)

Totalt inn: £592m - ikke nøyaktig mtp at mye er knyttet opp til add ons

Ut
Werner £20m
Emerson £13m
Jorginho £12m
Gilmour £9m
Alonso £8m (ca, han er en del av Auba-dealen)
Lukaku £7m (lån Inter - Serie A)
Bakayoko £2m (lån Milan - Serie A)
Sarr £600k (lån Monaco - L1 - kjøpsplikt om han spiller x antall kamper)
Ziyech (lån PSG - pris ikke offentliggjort)
Soonsup-Bell (Spurs - pris ikke offentliggjort)
Rudiger £0
Christensen £0
Barkley £0
Kenedy £0
Miazga £0
Clark-Salter £0
Drinkwater £0
Musonda £0
Mbuyamba £0
Bradley-Morgan £0
Andersson £0
Saul £0 (lån over)

Hudson-Odoi (lån Leverkusen - Bundesliga)
Ampadu (lån Spezia - Serie A - kjøpsopsjon £12m)
Gusto (lån Lyon - Ligue 1)
Slonina (lån Chicago Fire - MLS)
Colwill (lån Brighton - PL)
Humphreys (lån Paderborn - 2. Bundesliga)
Hutchinson (lån West Brom - Championship)
Casadei (lån Reading - Championship)
Anjorin (lån Huddersfield - Championship)
Maatsen (lån Burnley - Championship)
Rahman (lån Reading - Championship)
Vale (lån Hull – Championship)
Baxter (lån Hull - Championship)
Simons (lån Hull - Championship)
Sterling (lån Stoke - Championship)
Haigh (lån Derby - League 1)
Bergstrøm (lån Peterborough - League 1)
Cumming (lån MK Dons - League 1)
Lawrence (lån MK Dons - League 1)
Fiabema (lån Forest Green Rovers – League 1)
McClelland (lån Barrow - League 2)
Wareham (lån Leyton - League 2)
Adegoke (lån Welling - National Division)
Wady (lån Woking - National Division)
Sharman-Lowe (lån Havant and Waterlooville - National Division)
Beach (lån Chelmsford City - National Division)

Totalt ut: £64m+Ziyech
(Alonso trekkes fra Auba-prisen)


- Kenedy permanent til Valladolid (ingen sum oppgitt –ført opp som £0)

- Vale skrevet under ny kontrakt og gått på lån til Hull, det var gledelig. Oppdatering jan 2023: Mislykket opphold, spiller for U21-laget ut sesongen

- Zakharyan var alt på plass, men fikk ikke den på plass pga Russland-sanksjonene. Jan 2023 - skjedde ikke

- Webster ny kontrakt til 2024 mens Soonsup-Bell ble solgt til Spurs. Sannsynligvis ikke høy pris mtp at kontrakten snart gikk ut

- Slonina returnert til Chelsea og såvidt jeg har fått med meg er det ikke planlagt et nytt lån denne sesongen

- Nkunku skal være klar, ikke offisielt. Pris skal være rundt £55m

- D. Fofana blir værende ikke lån
Utrolig hvor mye skrot dere egentlig sitter igjen med etter å ha brukt så mye penger.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: tir jan 31, 2023 11:48 pm Ferdig.
Ikke ferdig.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Kjøttpuck_1977 skrev: ons feb 01, 2023 7:09 am Chelsea folk; hvor mange unge spillere har dere i troppen deres som dere var spent på om kunne ta steget?
Disse unge spillerne er en viktig del som inntektskilde i klubben, selv om de ikke bryter gjennom nåløyet på førstelaget.


Stort av Jorginho å ta 1,5 år i Arsenal for å gjøre plass til Enzo. Arsenal-fansen skal ha strømmet til i går for å få se på CL-medaljen hans 🥇

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

tbb skrev: ons feb 01, 2023 7:09 am Utrolig hvor mye skrot dere egentlig sitter igjen med etter å ha brukt så mye penger.
Hvem tenker du på?

Det er for øvrig meldt tidenes opprydding i sommer. I tillegg er man jo fullt igang med å sette opp flerklubbsmodellen.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Passe sinnssykt vindu, er någet misunnelig på en del av spillerne. Sist gang jeg tenkte det samme var sommeren '20(?) da dere hentet Havertz og co. Får håpe det går like bra denne gang ;)

Ellers er det litt rart at det ikke er hentet en høyreback? Gusto kommer vel til sommeren? Og han er uansett ung og et foreløpig usikkert kort.

Det blir spennende å se hvordan laget komponeres, men det blir vel fremdeles en slags variant av 3-4-3?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg kan i hvert fall erkjenne at på tross av at jeg isolert sett har sansen for flere av spillertypene vi har hentet inn, så liker jeg ikke måten det nye eierskapet har operert på de siste to overgangsvinduene. Jeg sitter igjen med en tom følelse over at jeg kommer til å måtte bedra meg selv når jeg ser Chelsea-kamper i den kommende tiden, for akkurat nå føles det mer som et FM-prosjekt enn fotballklubben min…

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Dette var moro. Klarte faktisk å logge av kl 22.00 i går og følelsen jeg våknet med i dag kan kun beskrives som full benner’n.

Nå venter den viktigste jobben - oppryddingen. Det er altså så mange som må ut. Dessverre ser det ut til at klubben fucket det opp med Ziyech. Det er ganske dårlig gjort. Om han hadde storspilt i PSG ville han sikkert høstet en overgangssum på 20 millioner pund. Mener fortsatt at vi burde se etter klubber for Gallagher til sommeren. 40 millioner pund for en spiller som ikke kan sentre (jada, han kan mye annet) er helt utavdegsjæl-galskap.

Nei, vet du hva. Rekker vi å se Mudryk, James, Felix og Enzo på banen samtidig før Mudryk skal i den moralske kasjotten for å være tøff på nettet?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Trolljegeren skrev: ons feb 01, 2023 7:42 am Jeg kan i hvert fall erkjenne at på tross av at jeg isolert sett har sansen for flere av spillertypene vi har hentet inn, så liker jeg ikke måten det nye eierskapet har operert på de siste to overgangsvinduene. Jeg sitter igjen med en tom følelse over at jeg kommer til å måtte bedra meg selv når jeg ser Chelsea-kamper i den kommende tiden, for akkurat nå føles det mer som et FM-prosjekt enn fotballklubben min…
Abramovitch 2.0 følelse?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Trolljegeren skrev: ons feb 01, 2023 7:42 am Jeg kan i hvert fall erkjenne at på tross av at jeg isolert sett har sansen for flere av spillertypene vi har hentet inn, så liker jeg ikke måten det nye eierskapet har operert på de siste to overgangsvinduene. Jeg sitter igjen med en tom følelse over at jeg kommer til å måtte bedra meg selv når jeg ser Chelsea-kamper i den kommende tiden, for akkurat nå føles det mer som et FM-prosjekt enn fotballklubben min…
Akkurat nå :lol:

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Bare for gøy har jeg satt opp et mulig lag med dekning - hvordan laget ser ut har selvfølgelig dere mer peiling på enn meg, men jeg gjør det mest for å illustrere bredden.

I tillegg til de 21 spillerne som er listet opp i oppstillingen under, har dere Pulisic, Loftus-Cheek, Broja, Ziyech, Chukwuemeka, Hall, Zakaria, Fofana, Madueke, Santos, Bettinelli og Slonina.
De som er markert med fet skrift er nye før denne sesongen - i tillegg er det jo en del nye i oppstillingen under.
► Show Spoiler

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Trolljegeren skrev: ons feb 01, 2023 7:42 am Jeg kan i hvert fall erkjenne at på tross av at jeg isolert sett har sansen for flere av spillertypene vi har hentet inn, så liker jeg ikke måten det nye eierskapet har operert på de siste to overgangsvinduene. Jeg sitter igjen med en tom følelse over at jeg kommer til å måtte bedra meg selv når jeg ser Chelsea-kamper i den kommende tiden, for akkurat nå føles det mer som et FM-prosjekt enn fotballklubben min…
Enig i at det er mye usjarmerende med moderne fotball, men det er vel det som skal til. I hvert fall når vi har hatt brukken rygg så lenge. Så vil jeg nevne at vi til neste år, på ulike tidspunkt av sesongen, kommer til å se minst fire akademispillere på banen samtidig. Tre av disse, Colwill, Mount og James vil spille ganske ofte sammen. Den siste blir mest sannsynlig Hall eller Broja - eller kanskje begge noen ganger.

Vi bruker mye penger nå for å tette sveitserost-hull, men det må telle som en sjarm at vi har et såpass bra akademi at vi kan stille et halvt lag med de og være relativt gode. Så gjelder det bare at vi ikke sparker Potter med en gang og erstatter han med en terrorist.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Bustyvel skrev: ons feb 01, 2023 7:54 am Bare for gøy har jeg satt opp et mulig lag med dekning - hvordan laget ser ut har selvfølgelig dere mer peiling på enn meg, men jeg gjør det mest for å illustrere bredden.

I tillegg til de 21 spillerne som er listet opp i oppstillingen under, har dere Pulisic, Loftus-Cheek, Broja, Ziyech, Chukwuemeka, Hall, Zakaria, Fofana, Madueke, Santos, Bettinelli og Slonina.
De som er markert med fet skrift er nye før denne sesongen - i tillegg er det jo en del nye i oppstillingen under.
► Show Spoiler
Mount skal aldri starte foran Mudryk i en frontrio. Kante starter skadefri og regner med Fofana gjør det samme. Tror vi kommer til å spille en del 4231 med spillermateriale vi har

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: ons feb 01, 2023 7:59 am
Trolljegeren skrev: ons feb 01, 2023 7:42 am Jeg kan i hvert fall erkjenne at på tross av at jeg isolert sett har sansen for flere av spillertypene vi har hentet inn, så liker jeg ikke måten det nye eierskapet har operert på de siste to overgangsvinduene. Jeg sitter igjen med en tom følelse over at jeg kommer til å måtte bedra meg selv når jeg ser Chelsea-kamper i den kommende tiden, for akkurat nå føles det mer som et FM-prosjekt enn fotballklubben min…
Enig i at det er mye usjarmerende med moderne fotball, men det er vel det som skal til. I hvert fall når vi har hatt brukken rygg så lenge. Så vil jeg nevne at vi til neste år, på ulike tidspunkt av sesongen, kommer til å se minst fire akademispillere på banen samtidig. Tre av disse, Colwill, Mount og James vil spille ganske ofte sammen. Den siste blir mest sannsynlig Hall eller Broja - eller kanskje begge noen ganger.

Vi bruker mye penger nå for å tette sveitserost-hull, men det må telle som en sjarm at vi har et såpass bra akademi at vi kan stille et halvt lag med de og være relativt gode. Så gjelder det bare at vi ikke sparker Potter med en gang og erstatter han med en terrorist.

Vi har svidd av sinnsyke summer, men som du nevner så vil våre egen produserte spille mye. Vi står ikke tilbake for noen på det punktet i PL

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 7:24 am
tbb skrev: ons feb 01, 2023 7:09 am Utrolig hvor mye skrot dere egentlig sitter igjen med etter å ha brukt så mye penger.
Hvem tenker du på?

Det er for øvrig meldt tidenes opprydding i sommer. I tillegg er man jo fullt igang med å sette opp flerklubbsmodellen.
Felix har dere ikke kontroll på.

Koulibaly, Sterling, Cucurella og Auba tror jeg ikke er gode nok til å starte fot et lag som skal være topp seks i PL i årene som kommer.

Fernandez, Mudryk, Badiahile og Madueke er det store spørsmålstegn knyttet til. Kun Badiashile har prestert på et ok nivå over tid. Enzo, som jeg har sett ganske mye av, kan fort vise seg å være tre-fire år unna å være klar til å starte for en toppklubb i PL. Hva vil da prislappen og forventningene gjøre med han?

Jeg ser to-tre solide kjøp. Særlig i lys av prislapp. Gusto (som spiller i samme posisjon som deres beste spiller), Fofana og Badiashile (som likevel er langt fra bankers).

Jeg synes også sammensetningen av kjøp er snodig. Det mangler etablerte bærebjelker. Delvis fordi dere har bommet på ett par forsøk og delvis fordi kjøper veldig mange unge. Jeg tror det fort kan gi en litt usunn sammensetning i garderoben og på treningsfeltet. Særlig siden dere allerede har så mange unge, spennende spillere. Disse hadde trengt andre typer inn.

Hva skjer når ett par av disse dyre, unge spillerne flopper? Da sitter man på lange kontrakter på spillere som blir avskrevet seint. Man vil tvines til å velge mellom å sitte med en unødvendig lønnskostnad og ta et større bokført tap. Det svekker også trener/sportslig ledelses innflytelse.

Det er klart dere vil bli å regne med når dere har brukt så mye penger. Men det kunne ikke blitt mye dummere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»