Manchester United

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Manchester United

Legg inn av greyserpent »

Bongis skrev: tir jan 31, 2023 9:10 pm
greyserpent skrev: tir jan 31, 2023 9:07 pm
Bongis skrev: tir jan 31, 2023 9:06 pm 1-0 til Newcastle, nå er nok finalemotstander bestemt.
Bortemål-regel? Lov å håpe? ;)
Er den fremdeles eksisterende i carabao cup?

Southampton må uansett score to. Men større ting har skjedd enn akkurat det.
Hope in hanging snore.
Ikke at jeg ikke tror vi kan ta Newcastle. Djevlene har bekjempet ondskap før.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Må innrømme at jeg frykter for united karrieren til Eriksen. Man vet ikke hvor god Eriksen er neste sesong, mtp alder og en mulig nedadgående kurve. I tillegg til at skaden kan fremskynde den kurven. Håper virkelig jeg tar feil.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Bongis skrev: ons feb 01, 2023 1:00 am Må innrømme at jeg frykter for united karrieren til Eriksen. Man vet ikke hvor god Eriksen er neste sesong, mtp alder og en mulig nedadgående kurve. I tillegg til at skaden kan fremskynde den kurven. Håper virkelig jeg tar feil.
Vil nok uansett være ein fin backup spiller neste sesong. Ein god spiller som har vært med å gjøre midtbanen sterkere. Ett yngre alternativ blir fort ein realitet i sommer, da er det deilig å ha Eriksen i bakgrunnen. Både som mentor og alternativ. Ett mye bedre alternativ enn Scott McT.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Er litt bekymret for nivået til Sabitzer. Har ikke fått det til i Bayern etter overgangen fra Leipzig. Mye benkesliting.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Downlight skrev: ons feb 01, 2023 3:31 am Er litt bekymret for nivået til Sabitzer. Har ikke fått det til i Bayern etter overgangen fra Leipzig. Mye benkesliting.
Er ikke slik at man trenger å utkonkurrere Kimmich, Goretzka eller Musiala for å være god nok til å gjøre en brukbar jobb på midtbanen til United i 3-4 mnd.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

https://www.bbc.com/sport/football/64467160

Skal bli "spennende" å se hva FA gjør her.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 7:37 am https://www.bbc.com/sport/football/64467160

Skal bli "spennende" å se hva FA gjør her.
De bør jo ikke gjøre en dritt, men blir ikke overrasket hvis de kommer med en ganske lang utestengelse på ham.

Det han gjorde var altså at han sang eller leste av en sang fra en kjent rapper ved navn Lil Baby på tik tok. I denne teksten brukes det berømte N-ordet, som da også var med i det som Mudryk sang eller leste opp.
Fysj og fy, søren dytte, æsj og bæsj, jeg vet, men så lenge det lages sangtekster med slike ord så kan man strengt tatt ikke nekte fans av ham å si disse ordene når man synger sangene hans heller. Eller kan man det?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Og for de av dere som orker å lide dere gjennom 3 minutter og 46 sekunder av denne gørra, så er altså dette sangen som er i fokus.


Saliph

Legg inn av Saliph »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:01 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 7:37 am https://www.bbc.com/sport/football/64467160

Skal bli "spennende" å se hva FA gjør her.
De bør jo ikke gjøre en dritt, men blir ikke overrasket hvis de kommer med en ganske lang utestengelse på ham.

Det han gjorde var altså at han sang eller leste av en sang fra en kjent rapper ved navn Lil Baby på tik tok. I denne teksten brukes det berømte N-ordet, som da også var med i det som Mudryk sang eller leste opp.
Fysj og fy, søren dytte, æsj og bæsj, jeg vet, men så lenge det lages sangtekster med slike ord så kan man strengt tatt ikke nekte fans av ham å si disse ordene når man synger sangene hans heller. Eller kan man det?
Cavani ble utestengt for mindre, da kan ikke FA la være å utestenge Aaron Carter Mk II for dette. Eller, de kan jo selvsagt det (og jeg forventer vel egentlig at de gjør det), men da vil de jo samtidig innrømme at de forskjellsbehandler klubber/spillere.

Ingen av de burde selvsagt ha blitt utestengt, men FA har malt seg inn i et hjørne her.
Sist redigert av Saliph den ons feb 01, 2023 8:12 am, redigert 1 gang totalt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:01 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 7:37 am https://www.bbc.com/sport/football/64467160

Skal bli "spennende" å se hva FA gjør her.
De bør jo ikke gjøre en dritt, men blir ikke overrasket hvis de kommer med en ganske lang utestengelse på ham.

Det han gjorde var altså at han sang eller leste av en sang fra en kjent rapper ved navn Lil Baby på tik tok. I denne teksten brukes det berømte N-ordet, som da også var med i det som Mudryk sang eller leste opp.
Fysj og fy, søren dytte, æsj og bæsj, jeg vet, men så lenge det lages sangtekster med slike ord så kan man strengt tatt ikke nekte fans av ham å si disse ordene når man synger sangene hans heller. Eller kan man det?
https://www.espn.com/soccer/manchester- ... agram-post

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jeg er jo fullstendig klar over at Cavani ble straffet av FA for å skrive en hilsen til en kamerat på sosiale medier.
Men jeg mente da at FA ikke burde ha gitt ham noen straff (det var rett og slett latterlig at de gjorde det, spesielt når Cavani kom med en veldig fornuftig og logisk forklaring og beviselig ikke brukte ordet negrito i en nedsettende sammenheng), og jeg mener da også at de heller ikke bør gå inn og straffe her heller.

Selv om de gjør feil en gang så trenger de ikke fortsette med å gjøre de samme feilene. Man kan jo håpe at de faktisk lærer av tidligere feil, selv om man ikke tror det.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:21 am Jeg er jo fullstendig klar over at Cavani ble straffet av FA for å skrive en hilsen til en kamerat på sosiale medier.
Men jeg mente da at FA ikke burde ha gitt ham noen straff (det var rett og slett latterlig at de gjorde det, spesielt når Cavani kom med en veldig fornuftig og logisk forklaring og beviselig ikke brukte ordet negrito i en nedsettende sammenheng), og jeg mener da også at de heller ikke bør gå inn og straffe her heller.

Selv om de gjør feil en gang så trenger de ikke fortsette med å gjøre de samme feilene. Man kan jo håpe at de faktisk lærer av tidligere feil, selv om man ikke tror det.
De strammet jo inn regelverket i forkant av det forferdelige utbruddet til Cavani, så det vil jo være smått absurd hvis de nå kjører helomvending. At det er idiotisk får så være, men greit å være konsekvent.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:21 am Jeg er jo fullstendig klar over at Cavani ble straffet av FA for å skrive en hilsen til en kamerat på sosiale medier.
Men jeg mente da at FA ikke burde ha gitt ham noen straff (det var rett og slett latterlig at de gjorde det, spesielt når Cavani kom med en veldig fornuftig og logisk forklaring og beviselig ikke brukte ordet negrito i en nedsettende sammenheng), og jeg mener da også at de heller ikke bør gå inn og straffe her heller.

Selv om de gjør feil en gang så trenger de ikke fortsette med å gjøre de samme feilene. Man kan jo håpe at de faktisk lærer av tidligere feil, selv om man ikke tror det.
Spesielt å mene at egen klubb burde forskjellsbehandles negativt.

Hadde FA gjort det klart i forkant at denne type ting ikke skulle straffes lenger så greit nok. Men det har de ikke gjort. Og da skal selvfølgelig Mudryk også straffes.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Saliph skrev: ons feb 01, 2023 8:27 am
Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:21 am Jeg er jo fullstendig klar over at Cavani ble straffet av FA for å skrive en hilsen til en kamerat på sosiale medier.
Men jeg mente da at FA ikke burde ha gitt ham noen straff (det var rett og slett latterlig at de gjorde det, spesielt når Cavani kom med en veldig fornuftig og logisk forklaring og beviselig ikke brukte ordet negrito i en nedsettende sammenheng), og jeg mener da også at de heller ikke bør gå inn og straffe her heller.

Selv om de gjør feil en gang så trenger de ikke fortsette med å gjøre de samme feilene. Man kan jo håpe at de faktisk lærer av tidligere feil, selv om man ikke tror det.
Spesielt å mene at egen klubb burde forskjellsbehandles negativt.

Hadde FA gjort det klart i forkant at denne type ting ikke skulle straffes lenger så greit nok. Men det har de ikke gjort. Og da skal selvfølgelig Mudryk også straffes.
Jeg ønsker selvfølgelig ikke at United skal være et offer for negativ forskjellsbehandling, men gjort er gjort i Cavani-saken, og FA dummet seg loddrett ut der.
Man kan vel håpe at folk og forbund utvikler seg og lærer av sine feil? I stedet for å gjenta dem..

MentalM

Legg inn av MentalM »

Vil sette en rimelig drøy presedens om Mudryk straffes for å gjengi en sangtekst. Tror ikke de har mulighet til det.

Den kan ikke sammenlignes med Cavani sin sak (der en utestengelse var idiotisk) ettersom han selv skrev det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:25 am
Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:21 am Jeg er jo fullstendig klar over at Cavani ble straffet av FA for å skrive en hilsen til en kamerat på sosiale medier.
Men jeg mente da at FA ikke burde ha gitt ham noen straff (det var rett og slett latterlig at de gjorde det, spesielt når Cavani kom med en veldig fornuftig og logisk forklaring og beviselig ikke brukte ordet negrito i en nedsettende sammenheng), og jeg mener da også at de heller ikke bør gå inn og straffe her heller.

Selv om de gjør feil en gang så trenger de ikke fortsette med å gjøre de samme feilene. Man kan jo håpe at de faktisk lærer av tidligere feil, selv om man ikke tror det.
De strammet jo inn regelverket i forkant av det forferdelige utbruddet til Cavani, så det vil jo være smått absurd hvis de nå kjører helomvending. At det er idiotisk får så være, men greit å være konsekvent.
Hva sier egentlig regelverket om dette da?
Og hvis de har latterlige regler så bør de endre dem, ikke forholde seg til dem.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:36 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:25 am
Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:21 am Jeg er jo fullstendig klar over at Cavani ble straffet av FA for å skrive en hilsen til en kamerat på sosiale medier.
Men jeg mente da at FA ikke burde ha gitt ham noen straff (det var rett og slett latterlig at de gjorde det, spesielt når Cavani kom med en veldig fornuftig og logisk forklaring og beviselig ikke brukte ordet negrito i en nedsettende sammenheng), og jeg mener da også at de heller ikke bør gå inn og straffe her heller.

Selv om de gjør feil en gang så trenger de ikke fortsette med å gjøre de samme feilene. Man kan jo håpe at de faktisk lærer av tidligere feil, selv om man ikke tror det.
De strammet jo inn regelverket i forkant av det forferdelige utbruddet til Cavani, så det vil jo være smått absurd hvis de nå kjører helomvending. At det er idiotisk får så være, men greit å være konsekvent.
Hva sier egentlig regelverket om dette da?
Og hvis de har latterlige regler så bør de endre dem, ikke forholde seg til dem.
De må gjerne endre dem etter at de har utestengt denne spirrevippen.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:36 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:25 am
Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:21 am Jeg er jo fullstendig klar over at Cavani ble straffet av FA for å skrive en hilsen til en kamerat på sosiale medier.
Men jeg mente da at FA ikke burde ha gitt ham noen straff (det var rett og slett latterlig at de gjorde det, spesielt når Cavani kom med en veldig fornuftig og logisk forklaring og beviselig ikke brukte ordet negrito i en nedsettende sammenheng), og jeg mener da også at de heller ikke bør gå inn og straffe her heller.

Selv om de gjør feil en gang så trenger de ikke fortsette med å gjøre de samme feilene. Man kan jo håpe at de faktisk lærer av tidligere feil, selv om man ikke tror det.
De strammet jo inn regelverket i forkant av det forferdelige utbruddet til Cavani, så det vil jo være smått absurd hvis de nå kjører helomvending. At det er idiotisk får så være, men greit å være konsekvent.
Hva sier egentlig regelverket om dette da?
Og hvis de har latterlige regler så bør de endre dem, ikke forholde seg til dem.
E3 er en sekkepost.

The following types of public media comment, including on social networking websites, may be considered to be in breach of FA Rule E3: Comments which are improper, which bring the game into disrepute, which are threatening, abusive, indecent or insulting.


Should the comments include a reference to any one or more of a person or person’s ethnic origin, colour, race, nationality, faith, gender, sexual orientation or disability, these are considered ‘aggravating factors’ and FA Rule E3(2) may apply. This allows for a Regulatory Commission to consider the imposition of a doubled sanction.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

MentalM skrev: ons feb 01, 2023 8:35 am Vil sette en rimelig drøy presedens om Mudryk straffes for å gjengi en sangtekst. Tror ikke de har mulighet til det.

Den kan ikke sammenlignes med Cavani sin sak (der en utestengelse var idiotisk) ettersom han selv skrev det.
Hvorfor vil det sette en drøy presedens i all den tid han har filmet seg selv og publisert videoen på sosiale medier?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Downlight skrev: ons feb 01, 2023 3:31 am Er litt bekymret for nivået til Sabitzer. Har ikke fått det til i Bayern etter overgangen fra Leipzig. Mye benkesliting.
At et nødlån på tampen av januar ikke nødvendigvis blir en stor suksess kan vel neppe kalles et sjokk. Alternativene tatt i betraktning så er dette enda en no-brainer av en avgjørelse, så får vi heller krysse kuken for at han tar overgangen raskt slik at vi slipper å måtte bruke McTominay eller Fred som førstevalg på midtbanen.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:55 am Hvorfor vil det sette en drøy presedens i all den tid han har filmet seg selv og publisert videoen på sosiale medier?
Fordi han gjengir en tekst der ordet blir brukt. Det vil skape en presedens for diskriminering basert på hudfarge. Hva gjør de da om Rashford synger det? Da må de utestenge absolutt alle basert som gjør noe lignende.

Å gjengi en tekst kan ikke sammenlignes med å skrive/synge noe man har laget selv

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

MentalM skrev: ons feb 01, 2023 9:02 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 8:55 am Hvorfor vil det sette en drøy presedens i all den tid han har filmet seg selv og publisert videoen på sosiale medier?
Fordi han gjengir en tekst der ordet blir brukt. Det vil skape en presedens for diskriminering basert på hudfarge. Hva gjør de da om Rashford synger det? Da må de utestenge absolutt alle basert som gjør noe lignende.

Å gjengi en tekst kan ikke sammenlignes med å skrive/synge noe man har laget selv
I all den tid regelverket sier at spillere kan bli straffet bare for å re-tweete innhold, så ser jeg ikke helt hvordan du oppfatter det som "en drøy presedens" å skulle bli utestengt for å legge ut video av seg selv med håpløs språkbruk.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 9:06 am I all den tid regelverket sier at spillere kan bli straffet bare for å re-tweete innhold, så ser jeg ikke helt hvordan du oppfatter det som "en drøy presedens" å skulle bli utestengt for å legge ut video av seg selv med håpløs språkbruk.
Å synge med på en sang som ikke har et snev av rasistiske undertoner kontra det å skrive eller retweete noe som KAN tolkes dithen er vesentlig forskjellig.

Reglene sier KAN føre til straff. Jeg blir veldig overrasket over om dette fører til noe, siden jeg ikke kan se at man har noen sak her.

Ja, jeg synes fortsatt Cavani sin straff var idiotisk. Burde Mudryk ha tenkt seg om, ja. Kan sakene sammenlignes, nei.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

MentalM skrev: ons feb 01, 2023 9:13 am
Harduetforslag skrev: ons feb 01, 2023 9:06 am I all den tid regelverket sier at spillere kan bli straffet bare for å re-tweete innhold, så ser jeg ikke helt hvordan du oppfatter det som "en drøy presedens" å skulle bli utestengt for å legge ut video av seg selv med håpløs språkbruk.
Å synge med på en sang som ikke har et snev av rasistiske undertoner kontra det å skrive eller retweete noe som KAN tolkes dithen er vesentlig forskjellig.

Reglene sier KAN føre til straff. Jeg blir veldig overrasket over om dette fører til noe, siden jeg ikke kan se at man har noen sak her.

Ja, jeg synes fortsatt Cavani sin straff var idiotisk. Burde Mudryk ha tenkt seg om, ja. Kan sakene sammenlignes, nei.
Selvsagt kan sakene sammenlignes. I Cavani sitt tilfelle så trekkes det til det ekstreme at en eller annen snøsokk kan, til tross for at ordbruken er fullstendig uproblematisk i konteksten den er brukt, oppleves som ubehagelig. Da kan selvsagt ikke Mudryk slippe unna med å legge ut video av seg selv på sosiale medier hvor han bruker ord som i seg selv er verre.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Reddington skrev: ons feb 01, 2023 7:16 am
Downlight skrev: ons feb 01, 2023 3:31 am Er litt bekymret for nivået til Sabitzer. Har ikke fått det til i Bayern etter overgangen fra Leipzig. Mye benkesliting.
Er ikke slik at man trenger å utkonkurrere Kimmich, Goretzka eller Musiala for å være god nok til å gjøre en brukbar jobb på midtbanen til United i 3-4 mnd.
Kan sikkert gjøre en grei jobb, men ingen spiller som hever laget.
Nå er vel også Kimmich rimelig oppskrytt.

Jack

Legg inn av Jack »

Det er lett å glemme at det er denne utgaven av Sancho klubben kjøpte fra Dortmund. Vi får håpe han kommer tilbake sterkere enn noensinne.

Sist redigert av Jack den ons feb 01, 2023 9:58 am, redigert 1 gang totalt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jack_Daniels skrev: ons feb 01, 2023 9:52 am Det er lett å glemme at det er denne utgaven av Sancho klubben kjøpte fra Dortmund. Vi får håpe ham komme tilbake sterkere enn noensinne.

Kanskje litt teit å skrive, men jeg har klokketro på fyren fortsatt.
Synes han har vist glimt av hva han kan, selv om han har vært variabel og totalt sett har prestert dårligere enn ønsket og forventet.
På et United som fungerer bedre enn tidligere, og som har et bedre miljø i garderobe og på treningsfelt så tror jeg Sancho også blomstrer etter hvert og viser seg frem som den klassespilleren han strengt tatt er.

Lezah

Legg inn av Lezah »

ETH har antydet at både Sancho og Martial er sånn cirka-klare nå. Det blir ikke feil.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Lezah skrev: ons feb 01, 2023 10:02 am ETH har antydet at både Sancho og Martial er sånn cirka-klare nå. Det blir ikke feil.
Det hadde vært fantastisk å få gang på Sancho. Den mannen har så vanvittig mye fotball i seg at jeg ikke fatter at han ikke allerede har klart å vise det.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 9:57 am
Jack_Daniels skrev: ons feb 01, 2023 9:52 am Det er lett å glemme at det er denne utgaven av Sancho klubben kjøpte fra Dortmund. Vi får håpe ham komme tilbake sterkere enn noensinne.

Kanskje litt teit å skrive, men jeg har klokketro på fyren fortsatt.
Synes han har vist glimt av hva han kan, selv om han har vært variabel og totalt sett har prestert dårligere enn ønsket og forventet.
På et United som fungerer bedre enn tidligere, og som har et bedre miljø i garderobe og på treningsfelt så tror jeg Sancho også blomstrer etter hvert og viser seg frem som den klassespilleren han strengt tatt er.
Overhodet ikke teit å skrive. Selv har jeg hatt klokketro på spillere som har vist seg å floppe tidligere. Jeg tror nok at Sancho kommer til å prestere bedre/jevnere i et lag som har fått drillet et system og fungerer bedre. Samtidig tror jeg ikke at han kommer til å bli et soleklart førstevalg for oss.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»