EFL ligacup 22-23

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Re: EFL ligacup 22-23

Legg inn av GiPazzini_85 »

I denne runden ryker Chelsea, Everton, Leeds, West Ham, Tottenham, Arsenal og Brentford. Man Utd- Villa i morgen. Så vidt jeg kan se har London bare Charlton igjen i turneringen. Akkurat dét er gledelig, men så får en håpe at Man City, Man Utd (om de går videre) og Liverpool går på snørra også i neste runde.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ny runde denne uken:

I kveld:
Milton Keynes Dons- Leicester City 20.45
Newcastle Utd- AFC Bournemouth 20.45
Southampton- Lincoln City 20.45
Wolverhampton- Gillingham 20.45

Onsdag:
Blackburn Rovers- Nottingham Forest 20.45
Charlton Athletic- Brighton & Hove Albion 20.45
Manchester United- Burnley 21.00

Torsdag:
Manchester City- Liverpool 21.00

Viasat sender alt.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Lincoln tar ledelsen borte mot Southampton. Rundens mål hittil. Ingen tvil om det.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Charlton vippet ut Brighton på The Valley etter en helt grusom straffekonk.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Artig med Charlton videre, men i kvarten er det altså sju PL-lag.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Forest til semifinale!

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

For noen år siden kunneman tenkt at det er flott at Newcastle ligger an til å spille en finale igjen, men med disse saudijævlene på plass så ønsker jeg dem ingenting godt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: ons jan 25, 2023 10:36 am For noen år siden kunneman tenkt at det er flott at Newcastle ligger an til å spille en finale igjen, men med disse saudijævlene på plass så ønsker jeg dem ingenting godt.
Enig, en supporter-gruppering som hadde fortjent en liten opptur etter mange mildt sagt kjipe år. Nå er det verre, og det sier jeg ikke fordi det potensielt står mellom dem og oss her.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Litt artig at det faktisk i år er fire klubber som virkelig ønsker å vinne ligacupen som er igjen i semifinalene. 3 av dem sulteforet på trofeer og United som gjerne vil ha en bøtte å vise fram som starten på det som kan bli Ten Hag æraen, litt som Fergusons FA cupseier i 1990 selv om forskjellen ligger i at uten den hadde Fergie meget mulig fått tuppen.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Tar gjerne en Newcastle-triumf i ligacupen. Eddie Howe ftw.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Guimarães er en kødd, forstår jeg, så da er det fint at han vil være kvitt suspensjonen sin til finalen. Der vil Newcastle trenge alt de har av krefter, både destruktive og kreative, for å skaffe til veie klubbens første pokal siden '69, da de vant messebycupen, UEFA-cupens forgjenger. Hjemme i England vant de sist et trofé av betydning i '55 (FA-cupen), og for en klubb av slike dimensjoner som Newcastle er det egentlig uhørt. Fint å se at Howe er i ferd med å bygge vinnerkultur, så kan han ta skrittet fullt ut siste søndag i februar og skaffe til veie en svært etterlengtet pokal, noe som samtidig vil være en solid banebryter for Newcastle United etter så mange års tørke (med mindre vi skal regne med serietitler på andre nivå) ?

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: ons feb 01, 2023 10:06 am Guimarães er en kødd, forstår jeg, så da er det fint at han vil være kvitt suspensjonen sin til finalen. Der vil Newcastle trenge alt de har av krefter, både destruktive og kreative, for å skaffe til veie klubbens første pokal siden '69, da de vant messebycupen, UEFA-cupens forgjenger. Hjemme i England vant de sist et trofé av betydning i '55 (FA-cupen), og for en klubb av slike dimensjoner som Newcastle er det egentlig uhørt. Fint å se at Howe er i ferd med å bygge vinnerkultur, så kan han ta skrittet fullt ut siste søndag i februar og skaffe til veie en svært etterlengtet pokal, noe som samtidig vil være en solid banebryter for Newcastle United etter så mange års tørke (med mindre vi skal regne med serietitler på andre nivå) ?
Kan dette bli startskuddet for et herlig saudi-arabisk hegemoni i engelsk fotball?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

@Lezah: Ja, det tror jeg fort det kan bli.
I januar var det 14 år siden Eddie Howe tok sine første, famlende managersteg, da han trådte inn i manesjen, ganske brydd over viraken og med både flakkende og vikende blikk, først som caretaker og deretter som permanent innslag i hotsetet i Bournemouth. Han gjorde seg raskt bemerket gjennom sin ekstreme detaljterping, og innførte en grundig treningskultur i det konkursboet han var gal nok til å overta det sportslige ansvaret for. En kan jo si det gikk "greit" (men det vil være å kraftig devaluere fyrens betydning for AFC Bournemouth og dens påfølgende enorme suksess), så at fyren fortjener å befinne seg så å si øverst i næringskjeden i dag synes jeg er ganske rimelig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: ons feb 01, 2023 1:42 pm @Lezah: Ja, det tror jeg fort det kan bli.
I januar var det 14 år siden Eddie Howe tok sine første, famlende managersteg, da han trådte inn i manesjen, ganske brydd over viraken og med både flakkende og vikende blikk, først som caretaker og deretter som permanent innslag i hotsetet i Bournemouth. Han gjorde seg raskt bemerket gjennom sin ekstreme detaljterping, og innførte en grundig treningskultur i det konkursboet han var gal nok til å overta det sportslige ansvaret for. En kan jo si det gikk "greit" (men det vil være å kraftig devaluere fyrens betydning for AFC Bournemouth og dens påfølgende enorme suksess), så at fyren fortjener å befinne seg så å si øverst i næringskjeden i dag synes jeg er ganske rimelig.
Ja, jeg vet hvem det er. Jeg liker fyren. Veldig, attpåtil. Men jeg liker ikke drap, krigsforbrytelser og brudd på menneskerettigheter (noe jeg tolker avataren din som at du heller ikke gjør). At han og en klubb som Newcastle nå blir SAs gallionsfigur / City-kloning liker jeg heller ikke. Ellers hadde jeg virkelig unnet dem og Howe mest mulig godt (ikke nødvendigvis på vår bekostning men sånn ellers).

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Lezah skrev: ons feb 01, 2023 1:55 pm (noe jeg tolker avataren din som at du heller ikke gjør)
Nei, her er vi nok ganske så på bølgelengde.
Jeg har ingen spesiell agenda i forhold til å framsnakke Newcastle United. Jeg likte klubben en gang i tiden, og etter en solid dose besøk i regionen har jeg fått et visst innblikk i dens betydning for lokalbefolkningen, men det er klart at eierskapet er en, for å si det mildt, solid skamplett på rullebladet. Ikke at alt var rosenrødt under forrige eier, men Ashley var i alle fall ingen notorisk drapsmann (ikke meg bekjent, i hvert fall). For meg betyr det ikke all verden lenger hvordan toppen i engelsk fotball ser ut, men jeg skal nok greie å la være å flåse for mye rundt teamet Newcastle United, Eddie Howe eller ei, likevel. I hvert fall holde det for meg selv at jeg uansett vil ha dem som personlig favoritt i finalen (med mindre N Forest skulle utrette mirakler i returen av semifinale #2).

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: ons feb 01, 2023 2:05 pm
Lezah skrev: ons feb 01, 2023 1:55 pm (noe jeg tolker avataren din som at du heller ikke gjør)
Nei, her er vi nok ganske så på bølgelengde.
Jeg har ingen spesiell agenda i forhold til å framsnakke Newcastle United. Jeg likte klubben en gang i tiden, og etter en solid dose besøk i regionen har jeg fått et visst innblikk i dens betydning for lokalbefolkningen, men det er klart at eierskapet er en, for å si det mildt, solid skamplett på rullebladet. Ikke at alt var rosenrødt under forrige eier, men Ashley var i alle fall ingen notorisk drapsmann (ikke meg bekjent, i hvert fall). For meg betyr det ikke all verden lenger hvordan toppen i engelsk fotball ser ut, men jeg skal nok greie å la være å flåse for mye rundt teamet Newcastle United, Eddie Howe eller ei, likevel. I hvert fall holde det for meg selv at jeg uansett vil ha dem som personlig favoritt i finalen (med mindre N Forest skulle utrette mirakler i semifinale #2).
For all del: Desto lengre nord man kommer, desto mer liker jeg klubbene og folkene. 90% av turene mine over har vært til områder nærmere Hadrians mur enn Londinium. Newcastle er en dritartig by, lidenskapen for klubben er genuin, og jeg unner dem sånn vanligvis mye. Særlig pga vanstyret fra før av. Nå unner jeg dem kolera, ikke hver bidige supporter, men klubben. Jaja, dem om det, de får ha lykke til med investeringer og bombinger, det er nok dritt i verden til at en kan bry seg om alt, antar jeg. Så får jeg, mine medsupportere, saudiarabiske kvinner, homofile og jemenitter konse på å heie på oss dersom vi kommer til finalen, og leve med at andre ikke gjør det. Egentlig en ganske interessant gjeng, kunne blitt en livat pre-match fest.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»