Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Er dere alle ikke bare kjempeglade for at vi droppet å snakke om januarvinduet i en egen tråd?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »



Det kan fort bli den ingen trodde skulle bli en snakkis, som blir en snakkis denne sesongen.

Vanvittig spennende type.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

I tillegg til å sette spørsmålstegn til om den obskøne pengebruken til Chelsea-eierne er godt for fotballen, også i et samfunnsperspektiv, skriver Miguel Delaney om det vi allerede har diskutert her inne. Dette er (selvfølgelig) et forsøk på avkastning i et marked hvor man mener det er stort potensiale for kommersiell utvikling og profitt. Får se om det slår til, håper jo det. Kommersiell suksess vil sannsynligvis tilsi at klubben også har sportslig suksess.


And given the point of the Newcastle project is sportswashing, the obvious question is what the meaning here is? It is obviously pure business, but how much makes business sense?

The foundational argument for all of this is that Chelsea’s owners see fundamental inefficiencies in the football market, and that is what they are seeking to exploit. That explains the emphasis on young players and long contracts, as they aim to build the next great squad in football.

A constant counter-argument has been that these “inefficiencies” exist for a reason and it can be very expensive to have underperforming players anchored to you for long deals.

Sources with knowledge of the Chelsea project say it’s bigger than all of that. They think the club was underpriced when they bought it given football’s burgeoning global popularity, and that it will be worth double that in five to 10 years. They are confident all of their calculations are correct for Financial Fair Play, especially as more players who aren’t being amortised - such as academy graduates - are sold over the next two windows.

That means they are also prepared to spend even more. The willingness to seriously invest in all of this is there, and The Independent has been told that the next two years will see more of the same lavish transfer business as they completely reshape the squad.

That is what they are building, overseen by a different way of looking at the game. It isn’t necessarily good for the wider game.

Just as everyone talks about the end, though, it might be the start.


https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 73249.html

Wellé

Legg inn av Wellé »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wellé skrev: ons feb 01, 2023 11:49 am
Bør legge grunnlag for en strålende motivert Ziyech resten av sesongen. Skjedde her da, tilsynelatende all skyld for feilen ligger hos Chelsea.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »


Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Lezah skrev: ons feb 01, 2023 9:57 am
Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 9:28 am
Hadde du sluttet å holde med klubben din om de brukte £500m i to vinduer? Type 5 Pogbaer?
Tror få har problemer med at en klubb tjener og bruker penger. Det er mer det når man har en sugar daddy som bidrar til å leapfrogge (mitt nye ord, eller, elendig fornorskede ord) klubber som forsøker å drive semi-normalt.

Jeg har to kompiser som holder/holdt med City, og en virkelig god Arsenal-kompis i samme omgangskrets. Vet ikke om det kun er meg som liksom har forskjellige vennekretser...håper det er normalt. Anyyyyways...da den første despoten som eide City ikke strakk til tok sjeiken over og gikk enda mer bananas. Noe av det første de gjorde var å plukke spillere fra Arsenal, en av deres mest umiddelbare utfordrere om topp 4 (Nasri, Ade, Sagna, Toure på kort tid). City-venn nr 1 var i ekstase hele veien til banken, og refererer fremdeles til Arsenal som Citys farmerklubb når han skal irritere Gooneren. Null refleksjon, kjøp dem råaste, Mbappe next, wæwæwæ! Men skal sies han ellers er en veldig bra fyr, så at han her er en idiot får bare være. City-venn nr 2 er en mer lugn, eldre herremann som i tillegg til å ha vært en ildsjel i lokalfotballen er en bereist herremann grunnet jobb. Fra turer i Asia/Midtøsten visste han godt hva slags person Thaksin er/var, og hva eierne som kom etter er, og tok det tungt. I motsetning til City-venn nr 1 syntes han det var kleint å se hvordan klubben hans ble drevet, og hva slags folk som drev den. Han har med årene meldt pass. Skal sies han ikke liker utviklingen i toppfotball generelt og det er vrient å være uenig. Jeg kan fint forstå at folk ikke dropper klubben sin. Selv vil jeg melde pass den dagen vi f.eks blir et leketøy for emiren av...Golan-høyden elns, men det er min egen avgjørelse og jeg har null interesse av om andre tenker likt. MEN, det ser utad litt vel CM/FM/Legacy-ish ut å synge om Roman under støttemarkeringer til Ukrainas forsvarskrig samt juble hemningsløst over et pengeforbruk hinsides det som noensinne er sett og som da ikke er med "tjente penger". Ja, jeg forstår at man kan si at dette er investeringer eierne på sikt (hvor lenge aner jeg ikke) skal ha tilbake. Det bare ser litt kleint ut når voksne folk, etter at eierne allerede har brukt det dobbelte av f.eks Uniteds rekord-vindu, sitter og roper etter flere signeringer. Og nesten virker stolte over overgangsaktiviteten. Gir det litt mening sett innenfra, Lew?

Dette er min take på det. Det er ikke et enormt problem for min del, mer hvordan noen feirer oppførselen som virker litt...rar for min del. Jeg har sagt det før og sier det igjen; dere har noen av forumets beste og mest likanes folk. Pre-Roman var CFC, Spurs og Everton sympatiklubbene mine i PL, Gavin Peacock 4 prez. Så det er ikke noe fundamentalt hat eller sjalusi (i det hele tatt, tvert imot) her.
Gavin Peacock a. Speller. Trist dag for undertegnede da han og min første favorittspiller John Spencer ble solgt til QPR. Ellers er innlegget ditt spot on. Som vanlig fra den kanten, si.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Terry_26 skrev: ons feb 01, 2023 12:43 pm Gavin Peacock a. Speller. Trist dag for undertegnede da han og min første favorittspiller John Spencer ble solgt til QPR. Ellers er innlegget ditt spot on. Som vanlig fra den kanten, si.
Spencer var en nydelig fotballspiller. Glem heller ikke i motsatt ende hvor Kjeldbjerg herjet, mest kjent i ettertid for å ha sterke 0 i pace på CM93 (eller 93?).

Too kind, for øvrig.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Lezah skrev: ons feb 01, 2023 12:53 pm
Terry_26 skrev: ons feb 01, 2023 12:43 pm Gavin Peacock a. Speller. Trist dag for undertegnede da han og min første favorittspiller John Spencer ble solgt til QPR. Ellers er innlegget ditt spot on. Som vanlig fra den kanten, si.
Spencer var en nydelig fotballspiller. Glem heller ikke i motsatt ende hvor Kjeldbjerg herjet, mest kjent i ettertid for å ha sterke 0 i pace på CM93 (eller 93?).

Too kind, for øvrig.
Jakob Kjeldbjerg. Det var en spiller jeg ikke hadde tenkt på på et stund gitt! Alt var bedre på 90-tallet.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Terry_26 skrev: ons feb 01, 2023 1:02 pm
Lezah skrev: ons feb 01, 2023 12:53 pm
Terry_26 skrev: ons feb 01, 2023 12:43 pm Gavin Peacock a. Speller. Trist dag for undertegnede da han og min første favorittspiller John Spencer ble solgt til QPR. Ellers er innlegget ditt spot on. Som vanlig fra den kanten, si.
Spencer var en nydelig fotballspiller. Glem heller ikke i motsatt ende hvor Kjeldbjerg herjet, mest kjent i ettertid for å ha sterke 0 i pace på CM93 (eller 93?).

Too kind, for øvrig.
Jakob Kjeldbjerg. Det var en spiller jeg ikke hadde tenkt på på et stund gitt! Alt var bedre på 90-tallet.
For ikke å snakke om Bjarne Goldbæk, som for meg ennå har det nydeligste målet noensinne scoret mot Spurs:



Ahhh, tider.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Stemmer dette?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ka faen er det Chelsea har rotet igår mtp Ziyech. Fremstår ikke veldig heldig.

Vet ikke om det med Hutchinson stemmer forresten, isåfall er det kjipt.



VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Han satt visstnok på kontorene nede i Paris og kontraktene var signert, men ut i fra hva jeg har skjønt så har ikke advokatene på avtalen klart å sende med signatur på de nødvendige dokumentene. Så jævlig håpløst. Fy faen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 1:34 pm Ka faen er det Chelsea har rotet igår mtp Ziyech. Fremstår ikke veldig heldig.

Vet ikke om det med Hutchinson stemmer forresten, isåfall er det kjipt.


Seinfeld er ALLTID relevant :D

George er Ziyech, Elaine er PSG og Jerry er Chelsea.


KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: ons feb 01, 2023 1:49 pm
Seinfeld er ALLTID relevant :D
Som jeg skulle sagt det selv!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Overgangskoken for sommeren starter snart.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 2:59 pm Overgangskoken for sommeren starter snart.
Sliten.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Det positive er jo at klubben har bestemt seg for sine mål og har en klar plan. De tenker lengre enn et og et vindu, men de ser an tilgjengelighet på målene, hva er mest prekært og "pengebruk" (jeg tror det finnes en grense et sted, men hvor den går vet jeg ikke).

Har ikke sett Raya særlig mye, men vi trenger uansett ny keeper da minst en av Mendy og Kepa trolig blir solgt til sommeren.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »


VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Ikke hørt den selv enda men regner med den er innsiktsfull, som det meste fra The Athletic.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

GatlingGun skrev: ons feb 01, 2023 11:12 am
Det kan fort bli den ingen trodde skulle bli en snakkis, som blir en snakkis denne sesongen.

Vanvittig spennende type.
Absolutt spennende, men er viss nivåforskjell på u20 mesterskap i Sør Amerika og PL. Jeg tipper han leies ut til en annen europeisk liga etterhvert

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Jimmy -Jay Morgan inn også. 17- åring fra Southampton. Stort talent visst nok. Noen som har sett han, hvilken posisjon han spiller i?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ons feb 01, 2023 10:39 am
Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 10:37 am
Rekker ikke å lese hele innlegget ditt pga jobb, det fortjener et bedre svar senere.
Nei, det er bare ramblings.
Det er det slett ikke. Pur kvalitet som alltid fra din kant.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Terry_26 skrev: ons feb 01, 2023 12:43 pm
Ellers er innlegget ditt spot on. Som vanlig fra den kanten, si.
Hey!! Great minds og så videre.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

thewaterfall skrev: ons feb 01, 2023 3:15 pm Det positive er jo at klubben har bestemt seg for sine mål og har en klar plan. De tenker lengre enn et og et vindu, men de ser an tilgjengelighet på målene, hva er mest prekært og "pengebruk" (jeg tror det finnes en grense et sted, men hvor den går vet jeg ikke).
Det er ingen grense med de latterlig ineffektive reglene vi nå har. Hadde 3-4-5 andre klubber drevet på som Chelsea ville hele ligaen blitt fullstendig ødelagt. Det er klubber som Chelsea og eiere som Bøhly som mer enn noe annet dreper fotballinteressen til folk. Ligaen var allerede halvveis allerede i ferd med å bli en vits pga dekadent overkonsum og nye eiere som MBS inn i ligaen. Men dere har nå trolig satt den siste spikeren i kista med denne absurde kjøpefesten i dette overgangsvinduet. Og den eneste responsen er altså: "Det er en klar plan". Hjelpes.

Tror flere nå vurderer sitt forhold til hele ligaen, så får fjortiser og døgnflue-supportere bli værende og bejuble denne faenskapen i fred. Takk for at dere ødelegger det lille som er igjen å ødelegge.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Folk_flesk skrev: ons feb 01, 2023 4:02 pm
thewaterfall skrev: ons feb 01, 2023 3:15 pm Det positive er jo at klubben har bestemt seg for sine mål og har en klar plan. De tenker lengre enn et og et vindu, men de ser an tilgjengelighet på målene, hva er mest prekært og "pengebruk" (jeg tror det finnes en grense et sted, men hvor den går vet jeg ikke).
Det er ingen grense med de latterlig ineffektive reglene vi nå har. Hadde 3-4-5 andre klubber drevet på som Chelsea ville hele ligaen blitt fullstendig ødelagt. Det er klubber som Chelsea og eiere som Bøhly som mer enn noe annet dreper fotballinteressen til folk. Ligaen var allerede halvveis allerede i ferd med å bli en vits pga dekadent overkonsum og nye eiere som MBS inn i ligaen. Men dere har nå trolig satt den siste spikeren i kista med denne absurde kjøpefesten i dette overgangsvinduet. Og den eneste responsen er altså: "Det er en klar plan". Hjelpes.

Tror flere nå vurderer sitt forhold til hele ligaen, så får fjortiser og døgnflue-supportere bli værende og bejuble denne faenskapen i fred. Takk for at dere ødelegger det lille som er igjen å ødelegge.
Takk for et flott bidrag i klubbtråden! :D

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Folk_flesk skrev: ons feb 01, 2023 4:02 pm Takk for at dere ødelegger det lille som er igjen å ødelegge.
Hvorfor kjefter du på folk som sitter på et norsk forum, for tingene et amerikansk investeringsselskap har besluttet å gjøre, sånn egentlig?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ser Folk_flesk har skrevet innlegg i tråden. Som vanlig sterke saker.

Premier League arrangerer offisiell sørgedag for å ha mistet denne mannen som fan og tv-seer.

For øvrig betimelig å spørre seg om denne pengebruken av investorer som kun et ute etter profitt er bra for ligaen. For puristene er svaret definitivt nei. For merkevaren er jeg mer usikker, men PL har vel aldri vært mer populær og bragt inn mer inntekter enn man gjør idag.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Så, det er "dagen derpå!"
Noen Chelsea-fans som etter enda en kjøpefest er bekymret i forhold til kontinuiteten, lojaliteten, tilhørigheten, identiteten, og selve sjela til klubben...?!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»