Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Inbetweener
Innlegg: 1325

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Inbetweener »

InsVerderben skrev: ons feb 01, 2023 4:25 pm Så, det er "dagen derpå!"
Noen Chelsea-fans som etter enda en kjøpefest er bekymret i forhold til kontinuiteten, lojaliteten, tilhørigheten, identiteten, og selve sjela til klubben...?!
Det er jo så klart dumt å bite, men det er en del sjel i at vi kommer til å spille relativt fast med minst tre spillere som har vært i klubben siden de var «kan telle på to hender»-år gamle.

Men forstår at det er provoserende å se på at vi henter dyre spillere.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Branntomten lever i beste velgående.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Inbetweener skrev: ons feb 01, 2023 4:32 pm
InsVerderben skrev: ons feb 01, 2023 4:25 pm Så, det er "dagen derpå!"
Noen Chelsea-fans som etter enda en kjøpefest er bekymret i forhold til kontinuiteten, lojaliteten, tilhørigheten, identiteten, og selve sjela til klubben...?!
Det er jo så klart dumt å bite, men det er en del sjel i at vi kommer til å spille relativt fast med minst tre spillere som har vært i klubben siden de var «kan telle på to hender»-år gamle.

Men forstår at det er provoserende å se på at vi henter dyre spillere.
Jeg er "gammel"&"old school", liker at man henter fra akademi/local lads og ikke bare prøver å kjøpe seg til suksess.
De tider er vel forlengst forbi og jeg mener ikke å "disse" Chelsea i dette overgangsvinduet eller å framstå som misunnelig, bare lurer på om fansen gjør seg noen tanker utover hvor fett det er å hente spillere utenifra og sette overgangsrekord i PL, og dét i januar...?

Heier selv på en klubb der identiteten, tilhørigheten og tradisjonen stadig har blitt svekket av div signeringer av spillere (men er i bedring og under konstruktiv oppbygning), og det er vel bare realiteten og lurer på om Chelsea-fansen føler noe tilsvarende...!?
Sist redigert av InsVerderben den ons feb 01, 2023 5:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

InsVerderben skrev: ons feb 01, 2023 4:25 pm Så, det er "dagen derpå!"
Noen Chelsea-fans som etter enda en kjøpefest er bekymret i forhold til kontinuiteten, lojaliteten, tilhørigheten, identiteten, og selve sjela til klubben...?!
Bakrusen er for sterk til noen bekymring i denne tråden. Man festet vilt til langt på natt med forgiftet bourbon og nå er det tømmermenn, langhåret tunge, men ingen selverkjennelse eller anger. "Jo-ho, den smalt - dette må vi gjenta til sommeren gitt!"

For en gjeng cowboyer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tydeligvis en god start av Humphreys i Tyskland.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Trolljegeren skrev: ons feb 01, 2023 4:16 pm
Folk_flesk skrev: ons feb 01, 2023 4:02 pm Takk for at dere ødelegger det lille som er igjen å ødelegge.
Hvorfor kjefter du på folk som sitter på et norsk forum, for tingene et amerikansk investeringsselskap har besluttet å gjøre, sånn egentlig?
Jeg kjefter ikke. Men flesker stundom til for å få folk til å få opp gluggene. Tror neppe det fungerer her. Pengedoping korrumperer fotballfolk som vil vinne for enhver pris. Det er merkelig at man kan føle glede over eventuell sportslig suksess når det blir oppnådd på en slik måte.

trønderen

Legg inn av trønderen »

En ting er å ha en god og bred stall, men det Chelsea nå har er jo trippel dekning på alle posisjoner (bortsett fra høyreback?). Får dere i det hele tatt registrert alle til spill i PL? Dere får i alle fall ikke registrert alle til CL.

Jeg synes Tjernås hadde et godt poeng på DLD-sendingen i går, der han sa at Potter er en god lagbygger, men nå blir han mer en lagvelger. Han trakk frem at Potter har rullert ekstremt mye i som Chelsea-manager, og at han ikke får satt en stamme i laget. Og setter han en stamme i laget vil det bli så mange gode høyt lønnede spillere som nesten ikke får spille, ja, kanskje til og med ikke får bli med på benken, noe som igjen vil skape stor misnøye. Så på en måte misunnet Tjernås Potter for å ha så mange gode spillere, men på den andre siden er det også vanskelig for han å få så mange nye spillere og en så stor tropp.

Jeg tenker at hvis Potter selv fikk bestemme så hadde man ikke handlet alle disse spillerne.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

trønderen skrev: ons feb 01, 2023 5:35 pm En ting er å ha en god og bred stall, men det Chelsea nå har er jo trippel dekning på alle posisjoner (bortsett fra høyreback?). Får dere i det hele tatt registrert alle til spill i PL? Dere får i alle fall ikke registrert alle til CL.

Jeg synes Tjernås hadde et godt poeng på DLD-sendingen i går, der han sa at Potter er en god lagbygger, men nå blir han mer en lagvelger. Han trakk frem at Potter har rullert ekstremt mye i som Chelsea-manager, og at han ikke får satt en stamme i laget. Og setter han en stamme i laget vil det bli så mange gode høyt lønnede spillere som nesten ikke får spille, ja, kanskje til og med ikke får bli med på benken, noe som igjen vil skape stor misnøye. Så på en måte misunnet Tjernås Potter for å ha så mange gode spillere, men på den andre siden er det også vanskelig for han å få så mange nye spillere og en så stor tropp.

Jeg tenker at hvis Potter selv fikk bestemme så hadde man ikke handlet alle disse spillerne.
Å tro at Potter ikke var veldig godt kjent med planene man hadde de kommende vinduene før han takket ja er litt spesielt. Det er ikke sånn at han sitter på kontoret nå og bare tenker at "shit, hva skjedde her" 5 måneder etter han ble ansatt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Folk_flesk skrev: ons feb 01, 2023 5:13 pm Bakrusen er for sterk til noen bekymring i denne tråden. Man festet vilt til langt på natt med forgiftet bourbon og nå er det tømmermenn, langhåret tunge, men ingen selverkjennelse eller anger. "Jo-ho, den smalt - dette må vi gjenta til sommeren gitt!"

For en gjeng cowboyer.
Flott at du innrømmer at du ikke leser tråden da, men bare slenger ut hva du tror skrives her 🙃

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Potter hadde ifølge Ornstein en samtale med en ny spiller mot slutten av vinduet. Spilleren var veldig imponert over planene. RJPJournalism mener at det var Romeo Lavia i andre enden av røret. Litt rart hvis Potter ikke skal ønske seg Mudryk, Badiashile, Madueke og Enzo (som er de som skal gå rett inn på laget), men så ta en telefon til Lavia.

Håper Southampton rykker ned og at Lavia blir mulig å skaffe seg. Med mindre City bare aktiverer buy-back klausulen sin, da. Lavia er dritbra. Joe Shields og Lavia-reunion?

Men aller først må halve troppen selges. Spent på hvordan det vil gå, når vi ikke en gang klarte å sende Ziyech på lån.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Hvor mange er det realistisk å offloade til sommeren da?

Drømmescenario: En av Kepa/Mendy, Kouli, Azpi, Kova (usikker på denne), RLC, Puli, Ziyech, Sterling og Auba. Der er det mye lønn!

Usikker på om jeg er for å resignere Kanté også forresten.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Jolla skrev: ons feb 01, 2023 3:42 pm
Terry_26 skrev: ons feb 01, 2023 12:43 pm
Ellers er innlegget ditt spot on. Som vanlig fra den kanten, si.
Hey!! Great minds og så videre.
Haha, indeed!

MentalM

Legg inn av MentalM »

InsVerderben skrev: ons feb 01, 2023 5:12 pm
Inbetweener skrev: ons feb 01, 2023 4:32 pm
InsVerderben skrev: ons feb 01, 2023 4:25 pm Så, det er "dagen derpå!"
Noen Chelsea-fans som etter enda en kjøpefest er bekymret i forhold til kontinuiteten, lojaliteten, tilhørigheten, identiteten, og selve sjela til klubben...?!
Det er jo så klart dumt å bite, men det er en del sjel i at vi kommer til å spille relativt fast med minst tre spillere som har vært i klubben siden de var «kan telle på to hender»-år gamle.

Men forstår at det er provoserende å se på at vi henter dyre spillere.
Jeg er "gammel"&"old school", liker at man henter fra akademi/local lads og ikke bare prøver å kjøpe seg til suksess.
De tider er vel forlengst forbi og jeg mener ikke å "disse" Chelsea i dette overgangsvinduet eller å framstå som misunnelig, bare lurer på om fansen gjør seg noen tanker utover hvor fett det er å hente spillere utenifra og sette overgangsrekord i PL, og dét i januar...?

Heier selv på en klubb der identiteten, tilhørigheten og tradisjonen stadig har blitt svekket av div signeringer av spillere (men er i bedring og under konstruktiv oppbygning), og det er vel bare realiteten og lurer på om Chelsea-fansen føler noe tilsvarende...!?
Er ikke Chelsea en av klubbene som har flest lokale/egne spillere fortsatt?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 6:00 pm
trønderen skrev: ons feb 01, 2023 5:35 pm En ting er å ha en god og bred stall, men det Chelsea nå har er jo trippel dekning på alle posisjoner (bortsett fra høyreback?). Får dere i det hele tatt registrert alle til spill i PL? Dere får i alle fall ikke registrert alle til CL.

Jeg synes Tjernås hadde et godt poeng på DLD-sendingen i går, der han sa at Potter er en god lagbygger, men nå blir han mer en lagvelger. Han trakk frem at Potter har rullert ekstremt mye i som Chelsea-manager, og at han ikke får satt en stamme i laget. Og setter han en stamme i laget vil det bli så mange gode høyt lønnede spillere som nesten ikke får spille, ja, kanskje til og med ikke får bli med på benken, noe som igjen vil skape stor misnøye. Så på en måte misunnet Tjernås Potter for å ha så mange gode spillere, men på den andre siden er det også vanskelig for han å få så mange nye spillere og en så stor tropp.

Jeg tenker at hvis Potter selv fikk bestemme så hadde man ikke handlet alle disse spillerne.
Å tro at Potter ikke var veldig godt kjent med planene man hadde de kommende vinduene før han takket ja er litt spesielt. Det er ikke sånn at han sitter på kontoret nå og bare tenker at "shit, hva skjedde her" 5 måneder etter han ble ansatt.
Det tror ikke jeg heller, og det var heller ikke mitt poeng. Men at alle disse spillerne er hentet etter ønske fra Potter tviler jeg på.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

trønderen skrev: ons feb 01, 2023 6:51 pm Det tror ikke jeg heller, og det var heller ikke mitt poeng. Men at alle disse spillerne er hentet etter ønske fra Potter tviler jeg på.
Det var rimelig enkelt å tolke innlegget ditt som at Potter på en eller annen måte var satt i en situasjon han ikke forventet eller ønsket. Men greit, du mener han er bedre som lagbygger. Har vi egentlig sett ham som noe annet?

Han kunne sikkert sagt nei til å bli manager for Chelsea da Boehly og co la frem planene sine. Og går ut ifra at han har så stor på seg selv av han ikke tenkte at han helst skulle ønske at Chelsea kulte an med pengebruken så han kunne få brukt sine flotte egenskaper som lagbygger.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

MentalM skrev: ons feb 01, 2023 6:49 pm
InsVerderben skrev: ons feb 01, 2023 5:12 pm
Inbetweener skrev: ons feb 01, 2023 4:32 pm

Det er jo så klart dumt å bite, men det er en del sjel i at vi kommer til å spille relativt fast med minst tre spillere som har vært i klubben siden de var «kan telle på to hender»-år gamle.

Men forstår at det er provoserende å se på at vi henter dyre spillere.
Jeg er "gammel"&"old school", liker at man henter fra akademi/local lads og ikke bare prøver å kjøpe seg til suksess.
De tider er vel forlengst forbi og jeg mener ikke å "disse" Chelsea i dette overgangsvinduet eller å framstå som misunnelig, bare lurer på om fansen gjør seg noen tanker utover hvor fett det er å hente spillere utenifra og sette overgangsrekord i PL, og dét i januar...?

Heier selv på en klubb der identiteten, tilhørigheten og tradisjonen stadig har blitt svekket av div signeringer av spillere (men er i bedring og under konstruktiv oppbygning), og det er vel bare realiteten og lurer på om Chelsea-fansen føler noe tilsvarende...!?
Er ikke Chelsea en av klubbene som har flest lokale/egne spillere fortsatt?
Tror jeg "elegant" videresender problemstillingen og at Chelsea-fansen heller svarer på dette!
Mest rettferdig dét, og jeg med mine påstander får heller stå skolerett om nødvendig! ;)

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Terry_26 skrev: ons feb 01, 2023 6:42 pm Hvor mange er det realistisk å offloade til sommeren da?

Drømmescenario: En av Kepa/Mendy, Kouli, Azpi, Kova (usikker på denne), RLC, Puli, Ziyech, Sterling og Auba. Der er det mye lønn!

Usikker på om jeg er for å resignere Kanté også forresten.
offlode fotballmessig: Kepa, KK, Lukaku, Ziyech, Puli, Auba og RLC
Økonomisk: Gallagher, Odoi og kanskje Maatsen (hadde personlig solgt hårete spanjolen og behold Maatsen)
5050/ Sterling (vi trenger å beholde noe om 2 kanter selges)

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: ons feb 01, 2023 8:08 am Førstelag neste sesong:

Slonina
W Fofana - T Silva - Shile
R James - Rice - Enzo - Maatsen
Nkunku(fri rolle) - Mudryk
Osimhen

Andrelag neste sesong:

Kepa
Gusto - KK - Colwill - Cucurella
Kanté - Kova - A Santos
Madueke - Mount - Sterling

Tredjelag neste sesong:

Bettinelli
Azpi - Chalobah - Ampadu - Chilwell
Gallagher - RLC - Hall
Ziyech - Lukaku - Pulisic

Spillere jeg fremdeles ikke har fått plass til: CHO, Broja, Aubameyang, DD Fofana, Zakaria, Carney, Hutch, Sarr, Abdul-Rahman, Casadei, Webster ++++
Norges (verdens?) største Maatsen-fan, det er du i hvert fall. Får prøve meg jeg også, da, men uten spillerkjøp og re-signering av Silva og Kante.

James Fofana Badiashile Chilwell
Enzo Kova
Sterling Nkunku Mudryk
Havertz

Chalobah Colwill Cucu
Gusto Hall Santos Maatsen
Madueke Broja Mount

Til overs, som burde spille en viktig rotasjonsrolle på toppen av disse, har vi Chukwu og Datro Fofana. Siden Kante og Silva kommer til å bli forlenget med går Kante inn for Kova på hovedlaget (som tar plass for Hall eller Santos på "reservelaget") og Silva inn for Fofana eller Badiashile på førstelaget (med mindre han "endelig" begynner å falle i prestasjonene sine).

Da får vi Chukwu, Datro, Hall/Santos og Chalobah som rullerende spillere på toppen av de 22 "faste" (A- og B-laget). Har ikke orka å prøve meg på keeperplassen, men vi må vel ha tre keepere i troppen (gjerne de tre du skrev, med mindre man får offloadet Keypah).

Salgslisten blir derfor: K2 (No. 26), Auba, (Zakaria), The Yank, Gallagher (om vi får inn et bud på 40 mill), RLC, CHO, Ziyech (The Wizard), Ampadu og Lukaku (Mentality Monster). Sikkert flere også, men disse jeg husket.

Så får vi selvsagt ikke solgt No. 26 eller The Mentality Monster, men jeg synes de lagene jeg har satt opp er både realistiske og ganske fornuftige. Vi beholder noe kontinuitet fra tidligere år, samtidig som vi fyller stallen med unge, lovende og motiverte spillere. Ganske mange Local Lads også.

Skulle man vært villbasser og provosert andre fans enda mer burde vi skaffe en makker til Enzo (jeg håper på Lavia), en spiss (Oshimen er selvfølgelig beste alternativ, men altfor dyr. Marcus Thuram gratis, kanskje) og en keeper. Jeg håper vi holder oss stille i båten.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Lew_Ashby skrev: ons feb 01, 2023 6:57 pm
trønderen skrev: ons feb 01, 2023 6:51 pm Det tror ikke jeg heller, og det var heller ikke mitt poeng. Men at alle disse spillerne er hentet etter ønske fra Potter tviler jeg på.
Det var rimelig enkelt å tolke innlegget ditt som at Potter på en eller annen måte var satt i en situasjon han ikke forventet eller ønsket. Men greit, du mener han er bedre som lagbygger. Har vi egentlig sett ham som noe annet?

Han kunne sikkert sagt nei til å bli manager for Chelsea da Boehly og co la frem planene sine. Og går ut ifra at han har så stor på seg selv av han ikke tenkte at han helst skulle ønske at Chelsea kulte an med pengebruken så han kunne få brukt sine flotte egenskaper som lagbygger.
Jeg synes Tjernås kom med noen gode poenger ja og tror han har rett i at det ikke nødvendigvis er en så enkel situasjon for Potter å ha en så bred stall med så mange gode og dyre spillere. Hvordan skal han egentlig få brukt hele stallen på en god måte og samtidig få spilt inn gode relasjoner, uten at det blir misnøye? Godt mulig Potter forventet det da han tok over jobben (det burde han i alle fall ha gjort), og som en ambisiøs manager er det selvfølgelig er utfordring han tar. Men da kan da umulig være kontroversielt å mene at en manager sjeldent får akkurat den stallen han ønsker seg. Selvfølgelig vil en manager ha et ord med i laget, men beslutninger om en klubbs spillerlogistikk foregår som regel på nivået over manageren. For å ta Tottenham, så er ikke alle kjøpene Tottenham gjort under perioden med Conte som er Conte "sine" spillere. Akkurat samme tror jeg Chelsea har handlet spillere nå uten å tenke at alt skal passe for Potter. Sånn bør det jo nesten også være og det vet jo de fleste managere.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

InsVerderben skrev: ons feb 01, 2023 7:07 pm
MentalM skrev: ons feb 01, 2023 6:49 pm
InsVerderben skrev: ons feb 01, 2023 5:12 pm

Jeg er "gammel"&"old school", liker at man henter fra akademi/local lads og ikke bare prøver å kjøpe seg til suksess.
De tider er vel forlengst forbi og jeg mener ikke å "disse" Chelsea i dette overgangsvinduet eller å framstå som misunnelig, bare lurer på om fansen gjør seg noen tanker utover hvor fett det er å hente spillere utenifra og sette overgangsrekord i PL, og dét i januar...?

Heier selv på en klubb der identiteten, tilhørigheten og tradisjonen stadig har blitt svekket av div signeringer av spillere (men er i bedring og under konstruktiv oppbygning), og det er vel bare realiteten og lurer på om Chelsea-fansen føler noe tilsvarende...!?
Er ikke Chelsea en av klubbene som har flest lokale/egne spillere fortsatt?
Tror jeg "elegant" videresender problemstillingen og at Chelsea-fansen heller svarer på dette!
Mest rettferdig dét, og jeg med mine påstander får heller stå skolerett om nødvendig! ;)
Jeg svarte deg jo på det tidligere?

Mount, Reece James, Chalobah og Colwill har vært i klubben fra før de var ti år. De tre første har vært mer eller mindre faste i flere år, mens sistnevnte kommer til å bli det. Lewis Hall er 18 år og allerede fått flere kamper fra start, mens Broja helt sikkert ville spilt mye hvis han ikke røk korsbåndet sitt. I tillegg har du Maatsen som storspiller på lån i Burnley. Han har vært i klubben siden han var 16.

Du må gjerne komme med eksempler på andre engelske (eller andre lands) toppklubber hvor veien fra akademiet til førstelaget er enklere enn den har vært i Chelsea de siste tre årene. Kanskje vil alt forandre seg nå, men jeg kan garantere deg at James, Colwill og mest sannsynlig Mount kommer til å spille 40+ kamper hvert år for oss i lang tid fremover, såfremt de ikke blir skada (de to første er laget av papp).

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:56 am
KTBFFH skrev: ons feb 01, 2023 8:38 am
Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:28 am

Fantastiske kjøp? Til den prisen dere betaler så skal de vel strengt tatt være veldig gode bare for å bli karakterisert som greie kjøp.
Hva gikk Anthony for? Ikke noe billigere enn Mudryk. Hva kostet Tcho? Hvor mye går Bellingham for? Rice? Det er det man betaler for de beste unge spillerne i dag. Enzo er en statement signering, hadde vi ikke hentet han i går så hadde vi aldri fått han. I sommer hadde City Real Barca PSG vært med i miksen

Jeg meldte om at drømmevinduet var Enzo og Mudryk når Mudryk var på vei til Arsenal. Har ståltro på de to signeringene.
Antony, uten h.
Kostet vel omtrentlig £85 millioner. Så langt har han ikke vist noe i nærheten av å forsvare den overgangssummen.
Tcho?
Bellingham blir svindyr mye fordi han er engelsk, fordi han er veldig ung, og fordi han har bevist sitt store talent over flere år på høyeste nivå allerede. Rice blir vel som alltid priset ut av markedet (hvis da ikke Chelsea bestemmer seg for å kjøpe ham).

Og Chelsea har vært en pådriver for å presse prisene opp på dette markedet. At Enzo skal bli solgt for over 100 millioner pund er rett og slett helt utrolig, og at en ukjent spiller fra Ukrainsk liga skal koste over 80 millioner pund er bare galskap.
De prisene har vært der lenge og Chelsea er en av de. Pool har noen blodpris kjøp. United det kontinuerlig og City betalte 100m for Grealish for pokker. Arsenal betalte 70-80m for one season wonderen Pepe, så Chelsea er bare med der alle er

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Inbetweener skrev: ons feb 01, 2023 7:18 pm
InsVerderben skrev: ons feb 01, 2023 7:07 pm
MentalM skrev: ons feb 01, 2023 6:49 pm

Er ikke Chelsea en av klubbene som har flest lokale/egne spillere fortsatt?
Tror jeg "elegant" videresender problemstillingen og at Chelsea-fansen heller svarer på dette!
Mest rettferdig dét, og jeg med mine påstander får heller stå skolerett om nødvendig! ;)
Jeg svarte deg jo på det tidligere?

Mount, Reece James, Chalobah og Colwill har vært i klubben fra før de var ti år. De tre første har vært mer eller mindre faste i flere år, mens sistnevnte kommer til å bli det. Lewis Hall er 18 år og allerede fått flere kamper fra start, mens Broja helt sikkert ville spilt mye hvis han ikke røk korsbåndet sitt. I tillegg har du Maatsen som storspiller på lån i Burnley. Han har vært i klubben siden han var 16.

Du må gjerne komme med eksempler på andre engelske (eller andre lands) toppklubber hvor veien fra akademiet til førstelaget er enklere enn den har vært i Chelsea de siste tre årene. Kanskje vil alt forandre seg nå, men jeg kan garantere deg at James, Colwill og mest sannsynlig Mount kommer til å spille 40+ kamper hvert år for oss i lang tid fremover, såfremt de ikke blir skada (de to første er laget av papp).
Joda, bare ikke så utfyllende som i dette, takker for svar og står skolerett! ;)

Hva fansen her inne føler rundt pengebruken i det siste, og om det påvirker følelsen rundt klubben, identiteten og tilhørigheten står imidlertid ubesvart.!

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

tbb skrev: ons feb 01, 2023 8:51 am
KTBFFH skrev: ons feb 01, 2023 8:38 am
Mehell skrev: ons feb 01, 2023 8:28 am

Fantastiske kjøp? Til den prisen dere betaler så skal de vel strengt tatt være veldig gode bare for å bli karakterisert som greie kjøp.
Hva gikk Anthony for? Ikke noe billigere enn Mudryk. Hva kostet Tcho? Hvor mye går Bellingham for? Rice? Det er det man betaler for de beste unge spillerne i dag. Enzo er en statement signering, hadde vi ikke hentet han i går så hadde vi aldri fått han. I sommer hadde City Real Barca PSG vært med i miksen

Jeg meldte om at drømmevinduet var Enzo og Mudryk når Mudryk var på vei til Arsenal. Har ståltro på de to signeringene.
Men alle disse, utenom Antony, hadde bevist mer på et vesentlig høyere nivå enn Enzo og Mudryk. Ser man på de dyreste unge spillerne finner man ett par virkelige suksesser som Mbappe og Neymar. Men man finner også Pogba til Man Utd, Felix til Madrid, Dembele til Barcelona, Sancho til Man Utd, Frenkie til Barcelona, de Ligt til Juve og Havertz og Pulisic til Chelsea. Og alle disse var mer «proven» enn Mudryk og Enzo.

Det er faktisk så mange «flopper» og «ikke-mer-enn-godkjent» på den listen med fantastiske talenter at man undrer seg på om prislappen ofte blir endel av problemet.
Så kan man fortsette Grelish til City Pepe til Arsenal osv. Tcho er Tchomenie elller hvordan navnet skrives. Enzo har visst i kort periode ja, men VMS beste spiller og helt fantastisk sesong for Benfica. Det er mange kjøp der folk presterer maks 1 god sesong før man blir kjøpt også har man eksempler på folk som presterer over tid.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: ons feb 01, 2023 7:13 pm
en spiss (Oshimen er selvfølgelig beste alternativ, men altfor dyr.
Ja, for hvis det er en ting som stopper Chelsea - så er det prisen på spillere. Har null interesse i å være med på denne sinnssyke pengegaloppen.
: )


(Men ja, jeg var ikke 100% alvorlig i innlegget mitt, selv om jeg tror at opprydningen kan være vanskelig å få til. Jeg tror ikke Inter har råd til Lukaku, eller i hvert fall ikke tar seg råd til Lukaku til den prisen som dere ønsker, og tilsvarende problemer er det når det kommer til andre spillere som andre klubber vet at er overflødige i Chelsea. Men jeg tror oppriktig at Chelsea kommer til å gjøre to storkjøp i sommer. Én angriper (spiss) til mer enn €100 millioner, og én mann inn på midtbanen.)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KTBFFH skrev: ons feb 01, 2023 7:35 pm
tbb skrev: ons feb 01, 2023 8:51 am
KTBFFH skrev: ons feb 01, 2023 8:38 am

Hva gikk Anthony for? Ikke noe billigere enn Mudryk. Hva kostet Tcho? Hvor mye går Bellingham for? Rice? Det er det man betaler for de beste unge spillerne i dag. Enzo er en statement signering, hadde vi ikke hentet han i går så hadde vi aldri fått han. I sommer hadde City Real Barca PSG vært med i miksen

Jeg meldte om at drømmevinduet var Enzo og Mudryk når Mudryk var på vei til Arsenal. Har ståltro på de to signeringene.
Men alle disse, utenom Antony, hadde bevist mer på et vesentlig høyere nivå enn Enzo og Mudryk. Ser man på de dyreste unge spillerne finner man ett par virkelige suksesser som Mbappe og Neymar. Men man finner også Pogba til Man Utd, Felix til Madrid, Dembele til Barcelona, Sancho til Man Utd, Frenkie til Barcelona, de Ligt til Juve og Havertz og Pulisic til Chelsea. Og alle disse var mer «proven» enn Mudryk og Enzo.

Det er faktisk så mange «flopper» og «ikke-mer-enn-godkjent» på den listen med fantastiske talenter at man undrer seg på om prislappen ofte blir endel av problemet.
Så kan man fortsette Grelish til City Pepe til Arsenal osv. Tcho er Tchomenie elller hvordan navnet skrives. Enzo har visst i kort periode ja, men VMS beste spiller og helt fantastisk sesong for Benfica. Det er mange kjøp der folk presterer maks 1 god sesong før man blir kjøpt også har man eksempler på folk som presterer over tid.
Og alle disse er da spillere som har prestert på et høyere nivå enn Enzo?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

tbb skrev: ons feb 01, 2023 7:43 pm
KTBFFH skrev: ons feb 01, 2023 7:35 pm
tbb skrev: ons feb 01, 2023 8:51 am

Men alle disse, utenom Antony, hadde bevist mer på et vesentlig høyere nivå enn Enzo og Mudryk. Ser man på de dyreste unge spillerne finner man ett par virkelige suksesser som Mbappe og Neymar. Men man finner også Pogba til Man Utd, Felix til Madrid, Dembele til Barcelona, Sancho til Man Utd, Frenkie til Barcelona, de Ligt til Juve og Havertz og Pulisic til Chelsea. Og alle disse var mer «proven» enn Mudryk og Enzo.

Det er faktisk så mange «flopper» og «ikke-mer-enn-godkjent» på den listen med fantastiske talenter at man undrer seg på om prislappen ofte blir endel av problemet.
Så kan man fortsette Grelish til City Pepe til Arsenal osv. Tcho er Tchomenie elller hvordan navnet skrives. Enzo har visst i kort periode ja, men VMS beste spiller og helt fantastisk sesong for Benfica. Det er mange kjøp der folk presterer maks 1 god sesong før man blir kjøpt også har man eksempler på folk som presterer over tid.
Og alle disse er da spillere som har prestert på et høyere nivå enn Enzo?
Høyere nivå har absolutt ikke alle gjort. Være VMs beste midtbanespiller og Argentinas nest viktigste spiller er et skyhøyt nivå. Herjet i CL i år som også er et høyt nivå. Så nei, men er enig i at det er et kort tidsspenn og en risiko der + alder, men jeg har kjempetroen på både han og Mudryk så får vi se om eg tar feil

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Jolla skrev: ons feb 01, 2023 7:43 pm
Inbetweener skrev: ons feb 01, 2023 7:13 pm
en spiss (Oshimen er selvfølgelig beste alternativ, men altfor dyr.
Ja, for hvis det er en ting som stopper Chelsea - så er det prisen på spillere. Har null interesse i å være med på denne sinnssyke pengegaloppen.
: )


(Men ja, jeg var ikke 100% alvorlig i innlegget mitt, selv om jeg tror at opprydningen kan være vanskelig å få til. Jeg tror ikke Inter har råd til Lukaku, eller i hvert fall ikke tar seg råd til Lukaku til den prisen som dere ønsker, og tilsvarende problemer er det når det kommer til andre spillere som andre klubber vet at er overflødige i Chelsea. Men jeg tror oppriktig at Chelsea kommer til å gjøre to storkjøp i sommer. Én angriper (spiss) til mer enn €100 millioner, og én mann inn på midtbanen.)
Tror du Atleti og Chelsea kunne fått til en form for byttehandel, Lukaku/Felix? Alltid fått litt vibber for at denne mannen hadde puttet mye for dere.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: ons feb 01, 2023 7:43 pm
Inbetweener skrev: ons feb 01, 2023 7:13 pm
en spiss (Oshimen er selvfølgelig beste alternativ, men altfor dyr.
Ja, for hvis det er en ting som stopper Chelsea - så er det prisen på spillere. Har null interesse i å være med på denne sinnssyke pengegaloppen.
: )


(Men ja, jeg var ikke 100% alvorlig i innlegget mitt, selv om jeg tror at opprydningen kan være vanskelig å få til. Jeg tror ikke Inter har råd til Lukaku, eller i hvert fall ikke tar seg råd til Lukaku til den prisen som dere ønsker, og tilsvarende problemer er det når det kommer til andre spillere som andre klubber vet at er overflødige i Chelsea. Men jeg tror oppriktig at Chelsea kommer til å gjøre to storkjøp i sommer. Én angriper (spiss) til mer enn €100 millioner, og én mann inn på midtbanen.)
Ja, joda. Men jeg skrev jo også at det var ønsketenkning. Jeg vil helt oppriktig at vi gir Havertz en sjanse med mer dynamiske angrepsspillere rundt seg og en midtbanespiller som kan sentre ballen fremover uten å bruke fire touch på ballen. Jeg er skyldig i å være en Havertz-apologet, men jeg mener helt oppriktig at han kan bli en helt utrolig spiss/halvspiss/luring. En rolle som det Firminio hadde, med riktige spillere rundt seg, synes jeg det lukter svidd av. I tillegg har vi Broja i bakhånd som har vist at han kan være en goalgetter, i tillegg til Datro Fofana som kanskje kan bli noe. Oshimen eller en annen (midten av 20-årene, dritdyr og top of his game) setter effektivt en stopper for minst en av disse.

En midtbanemakker til Fernandez mener jeg egentlig at vi trenger, men jeg har altså en så god følelse på både Hall og Santos. Når Santos presterer som han gjør nede i sør-Amerika nå, og visstnok presterte på nivå 2 i hjemlig liga i fjor, tror jeg han kan gå inn med en gang å gjøre en jobb. Er han Lavia-god? Vet ikke, men Lavia inn til 40-50 millioner pund nå vil ikke se bra ut med to så store talenter i banken allerede. I hvert fall hvis vi skal forlenge med Kante, som vi må anta at klubben forventer minst 30 kamper av til neste år.

Men hvis det du sier stemmer, med spiss til over milliarden, ser jeg ingen andre åpenbare kandidater enn Oshimen. Han er faktisk ordentlig god. Har en injury record som går rett inn i klubben også. Godt tilvant massasjebenken og fysioterapi allerede.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KTBFFH skrev: ons feb 01, 2023 7:48 pm
tbb skrev: ons feb 01, 2023 7:43 pm
KTBFFH skrev: ons feb 01, 2023 7:35 pm

Så kan man fortsette Grelish til City Pepe til Arsenal osv. Tcho er Tchomenie elller hvordan navnet skrives. Enzo har visst i kort periode ja, men VMS beste spiller og helt fantastisk sesong for Benfica. Det er mange kjøp der folk presterer maks 1 god sesong før man blir kjøpt også har man eksempler på folk som presterer over tid.
Og alle disse er da spillere som har prestert på et høyere nivå enn Enzo?
Høyere nivå har absolutt ikke alle gjort. Være VMs beste midtbanespiller og Argentinas nest viktigste spiller er et skyhøyt nivå. Herjet i CL i år som også er et høyt nivå. Så nei, men er enig i at det er et kort tidsspenn og en risiko der + alder, men jeg har kjempetroen på både han og Mudryk så får vi se om eg tar feil
VM er veldig prestisjefult, men nivået er definitivt ikke skyhøyt. Det er også delte meninger om hvor god han var i oppgjørene mot PSG (eller egentlig ikke, de fleste ser ut til å mene at han var maks ok). De andre kampene var han kanskje god i CL, men ikke mot allverdens motstand.

Mot Porto, som er et av få lag som spiller med virkelig høy intensitet, ble han tatt av til pause etter en heller svak prestasjon.

taknina

Legg inn av taknina »

feil tread :-(

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»