Lave og høye priser

Svar
startelver

Re: Lave og høye priser

Legg inn av startelver »

Dette tullet med økte matpriser 1. februar og at folk hamstrer vilt, er bare tull.

Kjedene er smarte og vil ha samme priser på en del varer, så kan de sette opp andre mindre populære varer.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

startelver skrev: søn jan 29, 2023 12:30 pm Dette tullet med økte matpriser 1. februar og at folk hamstrer vilt, er bare tull.

Kjedene er smarte og vil ha samme priser på en del varer, så kan de sette opp andre mindre populære varer.
Ja, det er i alle fall kraftig opphausset. Og ettersom det er så mye omtalt, så venter de nok litt med å sette opp prisen også. Og tilbudsavisene varer jo 1-2 uker fram i tid, f.eks. Rema sin.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

TheBaseline skrev: lør jan 28, 2023 11:51 am Noen som har hamstret i dag, siden prisene går opp 1. Februar? Det gjorde ikke jeg. Så i kjøleskapet hva jeg trengte og kjøpte det.
Ingen hamstring her i gården heller.

startelver

Legg inn av startelver »

VG prøver å melke enda mere drama ut av dette.

Dette er vilt dyrt - og verre skal det bli
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Q7 ... al-det-bli

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

"Prispresserne" Kiwi med ENORM prisøkning på mange varer.
https://www.nettavisen.no/okonomi/kiwi- ... -95-884358

Kvalmende useriøst og grådig av Norgesgruppen som eier Kiwi.
Nå handler jeg aldri der, men det blir sikkert like ille hos de andre mafiafamiliene (Rema og Coop)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

99 kroner for 6x1.5 liter Cola på Kiwi i går. Det er jo veldig billig..., i hvert fall her på Vestlandet.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jeg har 2 ubrukte flasker Zalo stående. Føler jeg sitter på gull!

SirJames

Legg inn av SirJames »

rosmebraad skrev: fre feb 03, 2023 1:04 am Jeg har 2 ubrukte flasker Zalo stående. Føler jeg sitter på gull!
Legg de ut på Finn, blir muligens like ettertraktet som Fun Light Julebrus saften ble det første året :lol:

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

SirJames skrev: fre feb 03, 2023 1:07 am
rosmebraad skrev: fre feb 03, 2023 1:04 am Jeg har 2 ubrukte flasker Zalo stående. Føler jeg sitter på gull!
Legg de ut på Finn, blir muligens like ettertraktet som Fun Light Julebrus saften ble det første året :lol:

Det er nok Orkla som 'scorer' best på begge de to.

(OT: 'Morsomt' at Orkla-Nidar sier i reklamen at de ikke reiser til Sveits mens Orkla-eieren Hagen nettopp omtales for å sende penger til Sveits.)

fargerik

Legg inn av fargerik »

rosmebraad skrev: fre feb 03, 2023 1:04 am Jeg har 2 ubrukte flasker Zalo stående. Føler jeg sitter på gull!
Kjøp et par til, det skal jeg gjøre. Etter at Kiwi erklærte at prisene ikke skal øke, har jo både Rema og Coop Extra lynkjapt satt ned prisene til det de var før 1. februar.
Men de kommer nok til å snikøke prisene litt etterhvert, når media blir ferdige med krigstyper i alle aviser hver dag.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

fargerik skrev: fre feb 03, 2023 11:10 am
rosmebraad skrev: fre feb 03, 2023 1:04 am Jeg har 2 ubrukte flasker Zalo stående. Føler jeg sitter på gull!
Kjøp et par til, det skal jeg gjøre. Etter at Kiwi erklærte at prisene ikke skal øke, har jo både Rema og Coop Extra lynkjapt satt ned prisene til det de var før 1. februar.
Men de kommer nok til å snikøke prisene litt etterhvert, når media blir ferdige med krigstyper i alle aviser hver dag.
Zalo til 26,90 på oda.no.
Syns ellers at vanlig Zalo er et bra produkt. Og økonomisk til denne prisen.

fargerik

Legg inn av fargerik »

rosmebraad skrev: fre feb 03, 2023 1:48 pm
fargerik skrev: fre feb 03, 2023 11:10 am
rosmebraad skrev: fre feb 03, 2023 1:04 am Jeg har 2 ubrukte flasker Zalo stående. Føler jeg sitter på gull!
Kjøp et par til, det skal jeg gjøre. Etter at Kiwi erklærte at prisene ikke skal øke, har jo både Rema og Coop Extra lynkjapt satt ned prisene til det de var før 1. februar.
Men de kommer nok til å snikøke prisene litt etterhvert, når media blir ferdige med krigstyper i alle aviser hver dag.
Zalo til 26,90 på oda.no.
Syns ellers at vanlig Zalo er et bra produkt. Og økonomisk til denne prisen.
Vi bruker Zalo her i huset, men det er jævlig lenge siden sist det ble kjøpt inn. Vask i kummen forekommer nesten ikke, etter at vi skiftet ut rubbel og bit med kjøkkentøy som skal vaskes i oppvaskmaskin.
Det går et par dråper et par ganger i uka-ish.
Som alle vet er det mye billigere å vaske i oppvaskmaskin enn med varmtvann fra krana. (i disse sparetips-tider)
Man skyller under kaldt vann, og vips! inn i maskinen.
Bruker det billigste EMV-vaskemiddelet til oppvaskmaskin.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

fargerik skrev: fre feb 03, 2023 1:56 pm
rosmebraad skrev: fre feb 03, 2023 1:48 pm
fargerik skrev: fre feb 03, 2023 11:10 am
Kjøp et par til, det skal jeg gjøre. Etter at Kiwi erklærte at prisene ikke skal øke, har jo både Rema og Coop Extra lynkjapt satt ned prisene til det de var før 1. februar.
Men de kommer nok til å snikøke prisene litt etterhvert, når media blir ferdige med krigstyper i alle aviser hver dag.
Zalo til 26,90 på oda.no.
Syns ellers at vanlig Zalo er et bra produkt. Og økonomisk til denne prisen.
Vi bruker Zalo her i huset, men det er jævlig lenge siden sist det ble kjøpt inn. Vask i kummen forekommer nesten ikke, etter at vi skiftet ut rubbel og bit med kjøkkentøy som skal vaskes i oppvaskmaskin.
Det går et par dråper et par ganger i uka-ish.
Som alle vet er det mye billigere å vaske i oppvaskmaskin enn med varmtvann fra krana. (i disse sparetips-tider)
Man skyller under kaldt vann, og vips! inn i maskinen.
Bruker det billigste EMV-vaskemiddelet til oppvaskmaskin.
Og 'magien' med at nyere oppvaskmaskiner bruker mindre vann er ikke verre enn at rørene inni er tynnere samt evt. at ikke alle 3 (begge) spylearmer går samtidig.

Ellers: En GLEDE å ikke ha kalk i vannet og behøve salt i oppvaskmaskin!

startelver

Legg inn av startelver »

Totenflak var et nytt bekjentskap for meg, fra den lille chipsfabrikken på Toten.

Denne uken har OBS tilbud på 3 poser til 60, som gir deg en posepris på 20 kroner. Og disse smaker veldig odt og er "litt sunnere" enn vanlig chips. Totenflak finnes i 3 varianter. Jeg valgte denne.

Bilde

Moist

Legg inn av Moist »

startelver skrev: fre feb 03, 2023 3:02 pm Totenflak var et nytt bekjentskap for meg, fra den lille chipsfabrikken på Toten.

Denne uken har OBS tilbud på 3 poser til 60, som gir deg en posepris på 20 kroner. Og disse smaker veldig odt og er "litt sunnere" enn vanlig chips. Totenflak finnes i 3 varianter. Jeg valgte denne.

Bilde
Definitivt det beste potetgullet synes jeg

Someone

Legg inn av Someone »

Vi bruker Zalo som såpe på kjøkkenkluter etc

Dessuten er mange av knivene mine såpass dyre at jeg tror jeg ikke hadde spart noe på å ødelegge dem i oppvaskmaskinen :p

fargerik

Legg inn av fargerik »

rosmebraad skrev: fre feb 03, 2023 2:46 pm
fargerik skrev: fre feb 03, 2023 1:56 pm
rosmebraad skrev: fre feb 03, 2023 1:48 pm

Zalo til 26,90 på oda.no.
Syns ellers at vanlig Zalo er et bra produkt. Og økonomisk til denne prisen.
Vi bruker Zalo her i huset, men det er jævlig lenge siden sist det ble kjøpt inn. Vask i kummen forekommer nesten ikke, etter at vi skiftet ut rubbel og bit med kjøkkentøy som skal vaskes i oppvaskmaskin.
Det går et par dråper et par ganger i uka-ish.
Som alle vet er det mye billigere å vaske i oppvaskmaskin enn med varmtvann fra krana. (i disse sparetips-tider)
Man skyller under kaldt vann, og vips! inn i maskinen.
Bruker det billigste EMV-vaskemiddelet til oppvaskmaskin.
Og 'magien' med at nyere oppvaskmaskiner bruker mindre vann er ikke verre enn at rørene inni er tynnere samt evt. at ikke alle 3 (begge) spylearmer går samtidig.

Ellers: En GLEDE å ikke ha kalk i vannet og behøve salt i oppvaskmaskin!
Vel og bra det, men jeg tenkte først og fremst på at det sparer strøm, da.
Det er ganske strømgjerrig å vaske en full oppvaskmaskin sammenlignet med å bruke varmtvann fra krana.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: fre feb 03, 2023 3:05 pm Vi bruker Zalo som såpe på kjøkkenkluter etc

Dessuten er mange av knivene mine såpass dyre at jeg tror jeg ikke hadde spart noe på å ødelegge dem i oppvaskmaskinen :p
Ja. Jeg har også kniver som helst ikke skal i maskinen.
Det samme med støpejerns-stekepanna, som hverken skal i maskin eller vaskes med zalo.....
Kjøkkenkluter kan vel kastes i vaskemaskinen sammen med truser og sokker?

Someone

Legg inn av Someone »

fargerik skrev: fre feb 03, 2023 4:32 pm Kjøkkenkluter kan vel kastes i vaskemaskinen sammen med truser og sokker?
Ja, etterpå, men det trengs gjerne litt såpa på de får å få ting som skal tørke rent

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Tok ukeshandelen på Kiwi og stakk innom nærbutikken Mega for å se på prisene og kjøpe det brødet jeg alltid kjøper der.
Samtlige varer jeg kjøper til vanlig har alle (utenom Pepsi Max av en eller annen grunn) gått opp i alt fra 3-6 kr i pris.
Det utgjør endel på kassalappen skulle jeg ha ukeshandlet der.

Kommer til å følge med om prisene synker igjen der etterhvert..

startelver

Legg inn av startelver »

Winnowill skrev: fre feb 03, 2023 8:11 pm Tok ukeshandelen på Kiwi og stakk innom nærbutikken Mega for å se på prisene og kjøpe det brødet jeg alltid kjøper der.
Samtlige varer jeg kjøper til vanlig har alle (utenom Pepsi Max av en eller annen grunn) gått opp i alt fra 3-6 kr i pris.
Det utgjør endel på kassalappen skulle jeg ha ukeshandlet der.

Kommer til å følge med om prisene synker igjen der etterhvert..
Coop Mega er vel den verste butikken å handle i prismessig, ved siden av Meny. De har noen få lokketilbud, ellers er det en god del dyrere enn de andre coop-butikkene inkludert OBS.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Kanskje er Zalo og andre vaskemidler billigere hos Europris. De har hatt en Zalo-dunk på 5 liter til salgs. Om de har den ennå og til relativt lav pris, skulle den stilne den verste Zalo-panikken for ei stund. Sparkjøp selger også noen vaskemidler. https://www.sparkjop.no/oppvaskmiddel_980811 - er det mulig for dem som bor veldig usentralt, å bestille det i posten?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg må innrømme at dette prishoppet har truffet meg hardt siden jeg styrter rundt 4 Zalo-flasker til dagen. Har måttet kutte ned forbruket fra mine vanlige 5.

Setter dermed pris på alle som kommer med gode tips om hvordan jeg fortsatt kan få billig Zalo.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

En sann historie fra Sunnmøre: Det kom til diskusjon om vaskemidler. De fleste brukte vel Zalo, men det var også en del brukere av Sunlight.... En kar sa da at Zalo var best, men at han brukte Sunlight, fordi den var billigere. Men, sa han - til jul - da unnet han seg Zalo :-D

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg vil også begynne å kjøpe i store flasker, vaskepulver i store esker, Zalo 5 liters osv. Ingen tvil om at det lønner seg. Og da må man holde seg unna de vanlige kjedene.

Europris, Dollarstore, og andre som selger storpakninger.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

5 liter Zalo? Da tror jeg jeg har for resten av livet. Husker ikke når jeg kjøpte en sist, og den er 2/3 full.

Litt morsomt hvordan slike diskusjoner tar små avstikkere som ikke er veldig viktige egentlig. Brød derimot, det er noe som merkes i lommeboka, koster jo etterhvert en 50-lapp for et skikkelig brød, og det er hos Rema, ikke på bakeri. Der kostet det 70+

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jolla skrev: lør feb 04, 2023 5:23 pm Jeg må innrømme at dette prishoppet har truffet meg hardt siden jeg styrter rundt 4 Zalo-flasker til dagen. Har måttet kutte ned forbruket fra mine vanlige 5.

Setter dermed pris på alle som kommer med gode tips om hvordan jeg fortsatt kan få billig Zalo.
Jeg fikk altså handlet den vanlige Zaloflasken til 26,90 på Rema idag.

Føler med deg for Zalo-greiene, har hatt brekningsrelaterte mareritt om dette!

Skjønt, barske menn bruker angivelig Zalo til alt frå hårvask til bilvask.

Sånn saklig sett så går det vel ca. 20 kr i året til reelt Zaloforbruk.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Som enda en liten trivia:

Zalo til yrkesbruk er gjerne merker Renax eller 'Zalo Renax'. Og de er ofte høyt priseti 'kontorbutikker'
Ser man på 5-litere med Zalo skal det både fin-regnes og ikke minst fin-siktes om man fyller fra 5l dunk til 5dl flasker uten å bruke trakt, riktig trakt.

Konklusjon for de fleste: Kjøp en flaske Zalo i forretningen og vær glad til!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Zalo er åpenbart så effektiv at den har klart å hjernevaske store deler av befolkningen..

startelver

Legg inn av startelver »

KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 7:02 pm 5 liter Zalo? Da tror jeg jeg har for resten av livet. Husker ikke når jeg kjøpte en sist, og den er 2/3 full.

Litt morsomt hvordan slike diskusjoner tar små avstikkere som ikke er veldig viktige egentlig. Brød derimot, det er noe som merkes i lommeboka, koster jo etterhvert en 50-lapp for et skikkelig brød, og det er hos Rema, ikke på bakeri. Der kostet det 70+
Kan anbefale COOP sine Smak-brød. Jeg pleier å kjøpe de på OBS der du får 50% på den ene når du kjøper 2 stk. Det gir en snittpris på 30 kr pr brød. Min favoritt er Odelsbrød.

Pleier å kjøpe 6 brød og fryse de ned.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»