Pendlerboliger - Oppgjørets time

Svar
ms_8

Re: Pendlerboliger - Oppgjørets time

Legg inn av ms_8 »

https://www.dagbladet.no/nyheter/misnoy ... r/78113616

I mellomtida er misnøyen på Stortinget stort blant enkelte politikere. Det kan godt være at desse var innanfor loven, men moralen og etikken desse folkevalde viser er direkte stygt å sjå på. Holdninga er værtfall at vi har ikkje gjort noko galt og Stortinget burde ha fortsette kampen mot denne tilleggskatten.

Er det rart forakten mot dei folkevalde øker med slike oppslag?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

ms_8 skrev: man jan 02, 2023 4:27 pm https://www.dagbladet.no/nyheter/misnoy ... r/78113616

I mellomtida er misnøyen på Stortinget stort blant enkelte politikere. Det kan godt være at desse var innanfor loven, men moralen og etikken desse folkevalde viser er direkte stygt å sjå på. Holdninga er værtfall at vi har ikkje gjort noko galt og Stortinget burde ha fortsette kampen mot denne tilleggskatten.

Er det rart forakten mot dei folkevalde øker med slike oppslag?
"Flere politikere Dagbladet snakker med på Stortinget synes Gharahkhani ikke har vært nok på deres side mens det har stormet. Som stortingspresident er Gharahkhani tillitsvalgt på Løvebakken."

Er det mulig?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

newsflash skrev: man jan 02, 2023 6:06 pm
ms_8 skrev: man jan 02, 2023 4:27 pm https://www.dagbladet.no/nyheter/misnoy ... r/78113616

I mellomtida er misnøyen på Stortinget stort blant enkelte politikere. Det kan godt være at desse var innanfor loven, men moralen og etikken desse folkevalde viser er direkte stygt å sjå på. Holdninga er værtfall at vi har ikkje gjort noko galt og Stortinget burde ha fortsette kampen mot denne tilleggskatten.

Er det rart forakten mot dei folkevalde øker med slike oppslag?
"Flere politikere Dagbladet snakker med på Stortinget synes Gharahkhani ikke har vært nok på deres side mens det har stormet. Som stortingspresident er Gharahkhani tillitsvalgt på Løvebakken."

Er det mulig?
Det lille avsnittet inneholdt mye. For det første har disse anonyme murrende fortsatt ikke forstått hva saken dreier seg om. For det andre forstår de ikke konseptet "tillit", og for det tredje aner de ikke hva en stortingspresident er og gjør. Hen skal ikke forsvare de andre representantene med nebb og klør, og sørge for at de kan grabbe til seg uten utidig mas fra presse og velgere. Hen er ikke leder i Fagrørsla For Stortingsrepresentanter. Noe de nok egentlig vet, dermed står vi igjen med at de fortsatt mener at dette først og fremst er medieskapt.

Og en ting er at de mener det, men de forstår jo ikke engang forstår at de bare gjør vondt verre ved å åpne kjeften.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Brezjnev skrev: man jan 02, 2023 6:18 pm Det lille avsnittet inneholdt mye. For det første har disse anonyme murrende fortsatt ikke forstått hva saken dreier seg om. For det andre forstår de ikke konseptet "tillit", og for det tredje aner de ikke hva en stortingspresident er og gjør. Hen skal ikke forsvare de andre representantene med nebb og klør, og sørge for at de kan grabbe til seg uten utidig mas fra presse og velgere. Hen er ikke leder i Fagrørsla For Stortingsrepresentanter. Noe de nok egentlig vet, dermed står vi igjen med at de fortsatt mener at dette først og fremst er medieskapt.

Og en ting er at de mener det, men de forstår jo ikke engang forstår at de bare gjør vondt verre ved å åpne kjeften.
Og det er betegnende at dette er anonyme representanter.

Dersom de oppriktig mener at Stortingspresidenten tar feil, så stå frem da. Forklar hva som er feil.

Og la velgerne felle sin dom ved neste valg.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

newsflash skrev: man jan 02, 2023 6:36 pm
Brezjnev skrev: man jan 02, 2023 6:18 pm Det lille avsnittet inneholdt mye. For det første har disse anonyme murrende fortsatt ikke forstått hva saken dreier seg om. For det andre forstår de ikke konseptet "tillit", og for det tredje aner de ikke hva en stortingspresident er og gjør. Hen skal ikke forsvare de andre representantene med nebb og klør, og sørge for at de kan grabbe til seg uten utidig mas fra presse og velgere. Hen er ikke leder i Fagrørsla For Stortingsrepresentanter. Noe de nok egentlig vet, dermed står vi igjen med at de fortsatt mener at dette først og fremst er medieskapt.

Og en ting er at de mener det, men de forstår jo ikke engang forstår at de bare gjør vondt verre ved å åpne kjeften.
Og det er betegnende at dette er anonyme representanter.

Dersom de oppriktig mener at Stortingspresidenten tar feil, så stå frem da. Forklar hva som er feil.

Og la velgerne felle sin dom ved neste valg.
Vær du trygg på at det tør dei ikkje. Tross alt ville det sendt dei i debatt med alle landets aviser og det er ikkje sikker at dei ville komme godt ut av det. Så då er dei anonyme og klager sin nød. For ein gjeng feiginger. Er misfornøgde, men tør absolutt ikkje å stå for det.

Trist at dei ikkje må stå fram

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Da har rapporten om representantenes ordninger kommet, om noen er mer spesielt interesserte enn meg så kan den leses her https://www.stortinget.no/no/Saker-og-p ... 18-202223/

Basert på det som er rapportert så er det egentlig ikke så mye å bemerke. Det foreslås ikke noen sanering av ordningene, noe jeg mener er helt riktig. Brukes de etter intensjonen så er de ikke spesielt lukrative, så for min del vil det være viktigere hva som kommer på plass av regelverk, rutiner og sanksjonsmuligheter. Det jeg har lest av tankene som presenteres av hvordan regelverket skal legges opp synes jeg er positive, men det gjenstår å se hva som kommer når vedtak skal fattes. Som kjent er det stortingsrepresentantene selv som skal vedta dem...

Det samme hva gjelder kontrollrutiner og sanksjonsmuligheter, det er vanskelig å mene noe særlig om dette før de har kommet på plass. Det er dog lit bekymringsfullt at Karin Andersen tilsynelatende ble stående alene om å mene at det skal opplyses om mulige reaksjoner og mulig straffeansvar på dokumentene representantene leverer for å motta de aktuelle ytelsene.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ikke annet enn at det må være ekstremt flaut for alle det gjelder at det er nødvendig å påpeke at stortingspolitikere som "bor" hjemme hos mamma og pappa, ikke skal ha skattefri pendlerbolig.

Det er en presisering av regelverket som ville vært helt unødvendig hvis det var noe integritet blant disse politikerne.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Brezjnev skrev: tir jan 31, 2023 7:34 pm Da har rapporten om representantenes ordninger kommet, om noen er mer spesielt interesserte enn meg så kan den leses her https://www.stortinget.no/no/Saker-og-p ... 18-202223/

Basert på det som er rapportert så er det egentlig ikke så mye å bemerke. Det foreslås ikke noen sanering av ordningene, noe jeg mener er helt riktig. Brukes de etter intensjonen så er de ikke spesielt lukrative, så for min del vil det være viktigere hva som kommer på plass av regelverk, rutiner og sanksjonsmuligheter. Det jeg har lest av tankene som presenteres av hvordan regelverket skal legges opp synes jeg er positive, men det gjenstår å se hva som kommer når vedtak skal fattes. Som kjent er det stortingsrepresentantene selv som skal vedta dem...

Det samme hva gjelder kontrollrutiner og sanksjonsmuligheter, det er vanskelig å mene noe særlig om dette før de har kommet på plass. Det er dog lit bekymringsfullt at Karin Andersen tilsynelatende ble stående alene om å mene at det skal opplyses om mulige reaksjoner og mulig straffeansvar på dokumentene representantene leverer for å motta de aktuelle ytelsene.
Hadde politikerne forholdt seg til ordningene slik intensjonen er, så hadde ikke dette vært noen sak. Det er mer alle de som har trikset til seg penger og støtte i strid med intensjonene som er problemet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

newsflash skrev: tir jan 31, 2023 9:19 pm
Brezjnev skrev: tir jan 31, 2023 7:34 pm Da har rapporten om representantenes ordninger kommet, om noen er mer spesielt interesserte enn meg så kan den leses her https://www.stortinget.no/no/Saker-og-p ... 18-202223/

Basert på det som er rapportert så er det egentlig ikke så mye å bemerke. Det foreslås ikke noen sanering av ordningene, noe jeg mener er helt riktig. Brukes de etter intensjonen så er de ikke spesielt lukrative, så for min del vil det være viktigere hva som kommer på plass av regelverk, rutiner og sanksjonsmuligheter. Det jeg har lest av tankene som presenteres av hvordan regelverket skal legges opp synes jeg er positive, men det gjenstår å se hva som kommer når vedtak skal fattes. Som kjent er det stortingsrepresentantene selv som skal vedta dem...

Det samme hva gjelder kontrollrutiner og sanksjonsmuligheter, det er vanskelig å mene noe særlig om dette før de har kommet på plass. Det er dog lit bekymringsfullt at Karin Andersen tilsynelatende ble stående alene om å mene at det skal opplyses om mulige reaksjoner og mulig straffeansvar på dokumentene representantene leverer for å motta de aktuelle ytelsene.
Hadde politikerne forholdt seg til ordningene slik intensjonen er, så hadde ikke dette vært noen sak. Det er mer alle de som har trikset til seg penger og støtte i strid med intensjonene som er problemet.
Nettopp. Hadde det vært noen andre enn de folkevalgte som "tolket" regelverket på denne måten hadde det blitt omtalt som et forsøk på å utnytte smutthull i regelverket. Ikke som misforståelser og uklart regelverk.

Så vidt jeg kan huske så har regelverket vært "uklart" og åpent for tolkning med vilje og viten. Begrunnelsen har vært at folkevalgte trenger en viss fleksibilitet og en må ha tillitt til at de ikke utnytter seg av det. Et tillitsbasert system, som ikke gir for mye byråkrati.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

newsflash skrev: tir jan 31, 2023 9:19 pm
Brezjnev skrev: tir jan 31, 2023 7:34 pm Da har rapporten om representantenes ordninger kommet, om noen er mer spesielt interesserte enn meg så kan den leses her https://www.stortinget.no/no/Saker-og-p ... 18-202223/

Basert på det som er rapportert så er det egentlig ikke så mye å bemerke. Det foreslås ikke noen sanering av ordningene, noe jeg mener er helt riktig. Brukes de etter intensjonen så er de ikke spesielt lukrative, så for min del vil det være viktigere hva som kommer på plass av regelverk, rutiner og sanksjonsmuligheter. Det jeg har lest av tankene som presenteres av hvordan regelverket skal legges opp synes jeg er positive, men det gjenstår å se hva som kommer når vedtak skal fattes. Som kjent er det stortingsrepresentantene selv som skal vedta dem...

Det samme hva gjelder kontrollrutiner og sanksjonsmuligheter, det er vanskelig å mene noe særlig om dette før de har kommet på plass. Det er dog lit bekymringsfullt at Karin Andersen tilsynelatende ble stående alene om å mene at det skal opplyses om mulige reaksjoner og mulig straffeansvar på dokumentene representantene leverer for å motta de aktuelle ytelsene.
Hadde politikerne forholdt seg til ordningene slik intensjonen er, så hadde ikke dette vært noen sak. Det er mer alle de som har trikset til seg penger og støtte i strid med intensjonene som er problemet.
Nemlig. Alle skjønner hva ordningene er til for, og alle er enige om at ordningene i seg selv er fornuftige. Jeg kan også forstå de effektivitetsmessige fordeler som ligger i å ikke ha et veldig detaljert regelverk og legge til grunn at folk er til å stole på, men leilighet gjør tyv - også av stortingsrepresentanter viser det seg. Når de viser at de ikke er i stand til å håndtere fleksible regler så må de få strikte regler, på grunn av situasjonen til og med mer strikte regler enn strengt tatt nødvendig.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Justice 97 skrev: tor feb 09, 2023 12:36 pm Enda en snylter avslørt.

Listhaugs tidligere spinndoktor har fått skattekrav for pendlerbolig.Han var Sylvi Listhaugs spinndoktor og profilerte seg som journalist på jakt etter offentlig sløsing. Nå har Espen Teigen fått skattekrav for pendlerboligen han hadde mellom 2016 og 2018.
Enda en som selvfølgelig hadde et reelt leieforhold, men som dessverre ikke har noen form for dokumentasjon på at det var tilfelle. Kan for så vidt skjønne at han ikke har tatt var på kontrakten, og at den døde utleieren ikke kan bekrefte det, men banken hans er da vel ikke død? Det er jo ikke verre enn at han kunne vist at det gikk et fast beløp fra hans konto og til den nå døde vennen månedlig.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... til-vaaren

Etter alt som har skjedd med Tajik. Så skulle man ikkje tru at det var mulig å ville ha henne tilbake som nestleiar så fort. Rogaland AP viser at pendlarbolig saken blir møtt med eit skuldertrekk frå dei. Vi snakker altså om ein politikar som gjentatte ganger er tatt med buksa nede og likevel fortjener tillt i følgje Rogaland AP

Eg er klar over at ho slapp å betale straffeskatt etter kvart, men saken vil alltid markere henne som ein folkevaldt som utnyttet reglene så langt som mulig.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

ms_8 skrev: ons feb 22, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... til-vaaren

Etter alt som har skjedd med Tajik. Så skulle man ikkje tru at det var mulig å ville ha henne tilbake som nestleiar så fort. Rogaland AP viser at pendlarbolig saken blir møtt med eit skuldertrekk frå dei. Vi snakker altså om ein politikar som gjentatte ganger er tatt med buksa nede og likevel fortjener tillt i følgje Rogaland AP

Eg er klar over at ho slapp å betale straffeskatt etter kvart, men saken vil alltid markere henne som ein folkevaldt som utnyttet reglene så langt som mulig.
Altså, det vil være en klar styrke for de som ikke vil ha AP ved roret og ta henne inn igjen som nestleder, mens Giske fremdeles holdes ute i skyggen.
Da vil de falle enda hardere enn det de allerede har gjort. Vinn vinn

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

ms_8 skrev: ons feb 22, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... til-vaaren

Etter alt som har skjedd med Tajik. Så skulle man ikkje tru at det var mulig å ville ha henne tilbake som nestleiar så fort. Rogaland AP viser at pendlarbolig saken blir møtt med eit skuldertrekk frå dei. Vi snakker altså om ein politikar som gjentatte ganger er tatt med buksa nede og likevel fortjener tillt i følgje Rogaland AP

Eg er klar over at ho slapp å betale straffeskatt etter kvart, men saken vil alltid markere henne som ein folkevaldt som utnyttet reglene så langt som mulig.
Jeg ble overrasket da Tajik kort tid etter skandalen ble sendt ut for å fronte AP i en del tunge saker. Det har de fortsatt med, så at det nå er aktuelt at hun kommer helt tilbake som nestleder er ikke overraskende. Jeg er ikke helt sikker på om AP der er helt på linje med grasrot-velgerne rundt om i landet, men jeg har etter hvert fått inntrykk av at hele det politiske miljøet har rasjonalisert bort hele pendlerbolig-saken. At de faktisk tror at det handler om uklare regler, dårlig veiledning og juss.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

seriemester2013 skrev: ons feb 22, 2023 10:39 am
ms_8 skrev: ons feb 22, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... til-vaaren

Etter alt som har skjedd med Tajik. Så skulle man ikkje tru at det var mulig å ville ha henne tilbake som nestleiar så fort. Rogaland AP viser at pendlarbolig saken blir møtt med eit skuldertrekk frå dei. Vi snakker altså om ein politikar som gjentatte ganger er tatt med buksa nede og likevel fortjener tillt i følgje Rogaland AP

Eg er klar over at ho slapp å betale straffeskatt etter kvart, men saken vil alltid markere henne som ein folkevaldt som utnyttet reglene så langt som mulig.
Altså, det vil være en klar styrke for de som ikke vil ha AP ved roret og ta henne inn igjen som nestleder, mens Giske fremdeles holdes ute i skyggen.
Da vil de falle enda hardere enn det de allerede har gjort. Vinn vinn
Eg er enig i dette og stemmer sjølv Høgre, men eg synest likevel det er ganske forkasteleg om ho får eit så sentralt verv. For meg blir det enda eit eksempel på at våre folkevalde lever av og til i ein anna verd ein vi andre.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Brezjnev skrev: ons feb 22, 2023 10:54 am
ms_8 skrev: ons feb 22, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... til-vaaren

Etter alt som har skjedd med Tajik. Så skulle man ikkje tru at det var mulig å ville ha henne tilbake som nestleiar så fort. Rogaland AP viser at pendlarbolig saken blir møtt med eit skuldertrekk frå dei. Vi snakker altså om ein politikar som gjentatte ganger er tatt med buksa nede og likevel fortjener tillt i følgje Rogaland AP

Eg er klar over at ho slapp å betale straffeskatt etter kvart, men saken vil alltid markere henne som ein folkevaldt som utnyttet reglene så langt som mulig.
Jeg ble overrasket da Tajik kort tid etter skandalen ble sendt ut for å fronte AP i en del tunge saker. Det har de fortsatt med, så at det nå er aktuelt at hun kommer helt tilbake som nestleder er ikke overraskende. Jeg er ikke helt sikker på om AP der er helt på linje med grasrot-velgerne rundt om i landet, men jeg har etter hvert fått inntrykk av at hele det politiske miljøet har rasjonalisert bort hele pendlerbolig-saken. At de faktisk tror at det handler om uklare regler, dårlig veiledning og juss.
Helt enig i dette, men det viser kanskje også at dei gir delvis FAEN i dette og synest det var urettferdig at det fekk dei konsekvenser det fekk?

Det framstår værtfall veldig lite tillitsvekkande

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Jeg kommer aldri til å stemme på AP om Tajik får høythengende tillitsverv. Den dama er så slu og utspekulert at jeg blir kvalm bare av tanken på henne.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

ms_8 skrev: ons feb 22, 2023 10:59 am
Brezjnev skrev: ons feb 22, 2023 10:54 am
ms_8 skrev: ons feb 22, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... til-vaaren

Etter alt som har skjedd med Tajik. Så skulle man ikkje tru at det var mulig å ville ha henne tilbake som nestleiar så fort. Rogaland AP viser at pendlarbolig saken blir møtt med eit skuldertrekk frå dei. Vi snakker altså om ein politikar som gjentatte ganger er tatt med buksa nede og likevel fortjener tillt i følgje Rogaland AP

Eg er klar over at ho slapp å betale straffeskatt etter kvart, men saken vil alltid markere henne som ein folkevaldt som utnyttet reglene så langt som mulig.
Jeg ble overrasket da Tajik kort tid etter skandalen ble sendt ut for å fronte AP i en del tunge saker. Det har de fortsatt med, så at det nå er aktuelt at hun kommer helt tilbake som nestleder er ikke overraskende. Jeg er ikke helt sikker på om AP der er helt på linje med grasrot-velgerne rundt om i landet, men jeg har etter hvert fått inntrykk av at hele det politiske miljøet har rasjonalisert bort hele pendlerbolig-saken. At de faktisk tror at det handler om uklare regler, dårlig veiledning og juss.
Helt enig i dette, men det viser kanskje også at dei gir delvis FAEN i dette og synest det var urettferdig at det fekk dei konsekvenser det fekk?

Det framstår værtfall veldig lite tillitsvekkande
Vet ikke om det er fordi de gir faen, jeg heller mer mot at de rett og slett ikke skjønner hvorfor det ble så mye styr. Som igjen skyldes en blanding av dårlig fungerende moralsk kompass, og at de har fungert i miljøer hvor dette har vært helt vanlig. Uten at det eventuelt er det minste mer tillitsvekkende av den grunn.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Problemet er vel at siden halve stortinget har gjort mye -LIGNENDE- , og blitt frikjent, så blir dette en suppe der folk ikke klarer å skille mellom hvem som har gjort hva. Sånn som jeg tolker det politiske bildet nå så finnes det åpning for at Tajik klarer åle seg tilbake til makten uten at media eller andre klarer å ta henne. På samme måte som Lysbakken blant annet. Og er hun først tilbake så kan ikke den saken felle henne på nytt, om ikke Aftenposten eller andre klarer å grave frem noe nytt og sjokkerende

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Brezjnev skrev: ons feb 22, 2023 11:07 am
ms_8 skrev: ons feb 22, 2023 10:59 am
Brezjnev skrev: ons feb 22, 2023 10:54 am

Jeg ble overrasket da Tajik kort tid etter skandalen ble sendt ut for å fronte AP i en del tunge saker. Det har de fortsatt med, så at det nå er aktuelt at hun kommer helt tilbake som nestleder er ikke overraskende. Jeg er ikke helt sikker på om AP der er helt på linje med grasrot-velgerne rundt om i landet, men jeg har etter hvert fått inntrykk av at hele det politiske miljøet har rasjonalisert bort hele pendlerbolig-saken. At de faktisk tror at det handler om uklare regler, dårlig veiledning og juss.
Helt enig i dette, men det viser kanskje også at dei gir delvis FAEN i dette og synest det var urettferdig at det fekk dei konsekvenser det fekk?

Det framstår værtfall veldig lite tillitsvekkande
Vet ikke om det er fordi de gir faen, jeg heller mer mot at de rett og slett ikke skjønner hvorfor det ble så mye styr. Som igjen skyldes en blanding av dårlig fungerende moralsk kompass, og at de har fungert i miljøer hvor dette har vært helt vanlig. Uten at det eventuelt er det minste mer tillitsvekkende av den grunn.
Selv har jeg ikke vært i politikken, men kjenner et par som har vært innom og fortalt om hvordan ting foregår. Og ut fra hva jeg forstår så skal man ha mer enn bare spisse albuer for å havne på toppen. Dårlig fungerende moralsk kompass er nok en god egenskap, evne til å gi faen og være sugen på makt er et par andre gode egenskaper.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

AP kommer til å reise seg fra asken når Tajik og Giske blir nestledere bak tåkefyrsten!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nå er det vanlige svindlere sin tur, akkurat som Ap gikk til valg på.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tajik har jobbet med comebacket helt siden hun gikk av hun. Det har vært helt åpenbart. Det blir jo litt ironisk med tanke på alt oppstyret rundt Giskes comebackforsøk som angivelig var alt for tidlig.

Tajik har enda ikke erkjent hva hun faktisk gjorde, og da burde det i et parti med integritet være uaktuelt med et comeback, men AP er vel desperate.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Solvgutt1 skrev: ons feb 22, 2023 11:41 am Tajik har jobbet med comebacket helt siden hun gikk av hun. Det har vært helt åpenbart. Det blir jo litt ironisk med tanke på alt oppstyret rundt Giskes comebackforsøk som angivelig var alt for tidlig.

Tajik har enda ikke erkjent hva hun faktisk gjorde, og da burde det i et parti med integritet være uaktuelt med et comeback, men AP er vel desperate.
Jeg synes media skal gripe tak i dette med begge henda, hvordan partiet fremdeles stopper Giskes politiske karriere, mens henne som gikk i bresjen for å ødelegge han politisk, hun slipper inn igjen ved minste lille smutthull etter å ha stjålet fra fellesskapet

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

ms_8 skrev: ons feb 22, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... til-vaaren

Etter alt som har skjedd med Tajik. Så skulle man ikkje tru at det var mulig å ville ha henne tilbake som nestleiar så fort. Rogaland AP viser at pendlarbolig saken blir møtt med eit skuldertrekk frå dei. Vi snakker altså om ein politikar som gjentatte ganger er tatt med buksa nede og likevel fortjener tillt i følgje Rogaland AP

Eg er klar over at ho slapp å betale straffeskatt etter kvart, men saken vil alltid markere henne som ein folkevaldt som utnyttet reglene så langt som mulig.
Jeg er ikke overrasket, Ap viser seg å være pill råttent.

Nå er jo Ap allerede nede på grunnfjellet, så det påvirker vel ikke meningsmålingene nevneverdig. Men bør jo gjøre det klin umulig å kapre nye velgere.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

newsflash skrev: ons feb 22, 2023 12:54 pm
ms_8 skrev: ons feb 22, 2023 10:31 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K ... til-vaaren

Etter alt som har skjedd med Tajik. Så skulle man ikkje tru at det var mulig å ville ha henne tilbake som nestleiar så fort. Rogaland AP viser at pendlarbolig saken blir møtt med eit skuldertrekk frå dei. Vi snakker altså om ein politikar som gjentatte ganger er tatt med buksa nede og likevel fortjener tillt i følgje Rogaland AP

Eg er klar over at ho slapp å betale straffeskatt etter kvart, men saken vil alltid markere henne som ein folkevaldt som utnyttet reglene så langt som mulig.
Jeg er ikke overrasket, Ap viser seg å være pill råttent.

Nå er jo Ap allerede nede på grunnfjellet, så det påvirker vel ikke meningsmålingene nevneverdig. Men bør jo gjøre det klin umulig å kapre nye velgere.
Helt enig i dette, men likevel utruleg provoserande

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Tajik er en kriminelle, skattesnytende backstabbing bitch. Og passer dermed perfekt til AP! At andre enn AP sitt indre krets vil stemme på henne sier mye de få velgerne som er igjen.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cannabis Connoisseur skrev: tir apr 18, 2023 9:08 am Med sin bakgrunn, bør Støre være uhyre forsiktig med å motta noen som helst fordeler som vanlige folk bare kan drømme om. En ambassaderesidens er ikke en firmahytte for ansatte i staten.
«Støre sier han har kjent ambassadør Wegger Christian Strømmen i mange år.
– Så da han inviterte meg til å bo hjemme hos ham den helgen, var det noe jeg takket ja til.»

Man ler seg jo skakk. Selv om han har det formelle i orden viser det hvor dårlig gangsyn han har. Han fremstår som en onkel Skrue, rik med mer gjerrig enn de fleste.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

ehall skrev: tir apr 18, 2023 6:06 pm
Cannabis Connoisseur skrev: tir apr 18, 2023 9:08 am Med sin bakgrunn, bør Støre være uhyre forsiktig med å motta noen som helst fordeler som vanlige folk bare kan drømme om. En ambassaderesidens er ikke en firmahytte for ansatte i staten.
«Støre sier han har kjent ambassadør Wegger Christian Strømmen i mange år.
– Så da han inviterte meg til å bo hjemme hos ham den helgen, var det noe jeg takket ja til.»

Man ler seg jo skakk. Selv om han har det formelle i orden viser det hvor dårlig gangsyn han har. Han fremstår som en onkel Skrue, rik med mer gjerrig enn de fleste.
Feil,

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

ehall skrev: ons feb 22, 2023 4:39 pm Tajik er en kriminelle, skattesnytende backstabbing bitch. Og passer dermed perfekt til AP! At andre enn AP sitt indre krets vil stemme på henne sier mye de få velgerne som er igjen.
viewtopic.php?p=1406686&hilit=stokke#p1406686

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»