Aston Villa - Klubbtråd

Svar
MentalM

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av MentalM »

Keepere: Martinez, Olsen, Steer, Sinisalo
Forsvar: Mings, Konsa, Young, Digne, og Cash + Carlos (skadet) og Chambers (på vei ut?)
Midtbane: Ramsey, Buendia, Coutinho, Luiz, Kamara, Dendoncker, Bailey + McGinn (skadet) og Nakamba (på vei ut)
Spiss: Watkins og Duran

16 utespillere er jo ikke voldsomt for resten av sesongen? McGinn kommer kanskje tilbake snart, da er vi på 17. Carlos regner jeg ikke med før neste sesong.

Videre er Digne, Cash, Coutinho og Bailey kjent for å bli skadet ofte, så kan bli nervepirrende...

MentalM

Legg inn av MentalM »

Nakamba på medical hos Luton

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Noen rykter her og der om Osorio - Milan dealen har kollapset. Og Gallagher - ikke overraskende.
Men det er mange Twitter kontoer som er umulig og verifisere. Så foreløpig er det ingenting med substans.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Lukter tynn suppe for oss i dag. Noe som er helt greit så lenge vi ikke får til en bra deal med spillere vi ønsker. Orker ikke noe 3-4 valg.

MentalM

Legg inn av MentalM »



Trodde han var skadet, men av det jeg kan finne er han visst tilbake i februar. Så da kan vi glede oss til å se blandingen av Messi/Baston ila samme sekvens i siste halvdel av sesongen!

MentalM

Legg inn av MentalM »

Gleder meg da forøvrig til å ha Bailey, Traore, Watkins og Buendia på banen samtidig. 4 stk som alle gjør de merkeligste valgene man kan gjøre på en fotballbane offensivt sett, legg til Coutinho inn i den mixen og vi har i det minste et interessant oppsett offensivt 😂

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Siden dette er fra John Percy tyder ting på at klubben har gitt en form for hint om hva status på transfer strategien er.



@MentalM Ja. Ser den. Egentlig et potensielt top 6 angrep der, men spillere som omtrent ikke klarer å finne hverandre med en pasning og løper i sirkler. Men har et håp om at Emery klarer å få disse spillerne til å fungere sammen.

Traore på benk er ikke så galt. Hadde også gitt mening og beholdt Sanson som innbytter på midtbanen. Men forstår at han har fått nok av Villa for en stund.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Marerittet nå er en skade på hvem som helst. Vi har jo nesten ikke backup

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: tir jan 31, 2023 3:52 pm Marerittet nå er en skade på hvem som helst. Vi har jo nesten ikke backup
Heldigvis mye allsidige spillere i posisjoner. Så vi kan dekke opp det meste. En skade på Watkins er definitivt det verste pdd, da får vi håpe Duran tar nivået fort

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Var kanskje ikke akkurat det vi ville høre nå. Men gies det full gass til sommeren - hvilket gir mening på mange måter - så ser jeg optimistisk på det.

Interessant å høre hvilke spillere Emery hadde på listen. Han er jo mannen som kjøpte Neymar til PSG ( og Pepe til Arsenal), jeg regner med at han setter listen høyt. Og det, skal man. Vi er historisk sett en klubb som skal kunne matche i alle fall halvparten av top 6 klubbene økonomisk. Vårt rekordkjøp ( Buendia) er dog lovlig lavt. Wolves og West Ham har handlet spillere i 45/ 50 mill pund klassen.

Anwyay…vekk meg om det skjer noe i kveld!

MentalM

Legg inn av MentalM »

Aaron Ramsey på lån til Middlesbrough også.



Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Går rykter om Houssem Aouar.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Bogarde på lån til Bristol Rovers

MentalM

Legg inn av MentalM »

Summere overgangsvinduet:

Inn:
Jhon Duran
Alex Moreno
Traore (tilbake fra lån)

Ut:
Ings
Bednarek
Augustinsson
Archer (lån)
Sanson (lån)
Nakamba (lån)

Aaron Ramsey (lån)
Bogarde (lån)
Guilbert
Vassilev
Wright

Spillere uthevet var a-lagsspillere, synes vi har gjort en meget god jobb i å få redusert lønnsutgiftene (og mye penger ved salget av Ings). Det er like viktig å få spillere ut som det er å få spillere inn. Dette gir oss enda større muligheter til å få styrket troppen ordentlig til sommeren, og vi har mye penger som kan brukes nå. Tror klubben rett og slett synes hva man fikk for pengene ble for dyrt. Det har vært noen elleville overganger mtp pris. Chelsea verstingen i det jeg mener å overbetale (River Plate fikk £41m for overganger til Enzo Fernandes, £10m mer enn overgangsrekorden vår), men når også spillere som Gordon blir kjøpt for £45m sier det seg selv at januar ikke er tiden å hente mange nye fjes. Gallagher som ble ryktet til £40m er enda en overgang jeg synes er langt over hva klubber burde gi for spillere, så VELDIG glad for at klubben heller velger å vente til sommeren. Selv om det kan være smålig frustrerende når man er med i kampen om Europaspill.

At Traore hentes tilbake fra lån er veldig lurt. Han er en spiller som kan bidra, han hadde trossalt 7 mål og 7 assists i første sesongen for oss, så det bor en habil spiller der. Noe uryddig og ustrukturert, men kanskje detaljtrening med Emery kan ordne opp i det? Og ikke minst har vi nå både Traore og Bailey som kan finte både VVD, Saliba og Martinez på ræva, før de skyter meningsløst ut mot cornerflagget. Vi kommer til å bli tynne i håret i siste halvdel av sesongen.

Må også si at Ramsey og Archer på lån til Middlesbrough er VELDIG spennende. Begge to har allerede vist at de tar det nivået meget bra. De kjemper om playoff i Championship (de var opprinnelig storfavoritt til å vinne ligaen), ligger på 3. plass for øyeblikket, men er 12 poeng opp til 3. plass med en kamp mer spilt. Tror ikke det kan hentes inn, men kanskje vi får se dem begge i en playoff-finale i mai? Skal i hvert fall se så mange av kampene deres som mulig framover.

Rater overgangsvinduet 8/10 (10/10 om jeg skal ta med økonomiske vurderinger).

Verdt å merke seg at Kesler-Hayden og Brad Young ikke dro ut på lån igjen, noe overraskende. Er det tiltenkt spilletid på dem?

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Jeg er fornøyd med overgangsvinduet. For mange inn på en gang kan også bli surr og ikke minst jævlig kostbart (ser spent på Chelsea). Hadde selvfølgelig vært gøy med en signering til, men kun til riktig pris.

Sommeren blir morsom.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Alt tyder på at det var midler til rådighet, men spillerne som Emery ville ha, enten ikke var tilgjengelig eller de var overpriset - «januar priser». Chelsea har overbetalt så til de grader for Enzo F, men de har nå også så mange spillere, at de vel knapt vil merke om han kun leverer middels. Så er vi likevel på samme sted på tabellen for øyeblikket.

Forventer at både Chelsea og Liverpool drar i fra på tabellen etterhvert, og Brighton tror jeg skal klare seg godt med den drive de har nå. Fulham har en god manager og en spiss som scorer. Brentford, oss og Palace som må kjempe om plassene 8- 12 - og da tenker jeg at et av lagene som ligger mot nedrykk, seiler opp igjen ( tipper West Ham) og blir med i den kampen. Jeg tippet Villa som nr 8 før sesongen.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 4:40 pm Alt tyder på at det var midler til rådighet, men spillerne som Emery ville ha, enten ikke var tilgjengelig eller de var overpriset - «januar priser». Chelsea har overbetalt så til de grader for Enzo F, men de har nå også så mange spillere, at de vel knapt vil merke om han kun leverer middels. Så er vi likevel på samme sted på tabellen for øyeblikket.

Forventer at både Chelsea og Liverpool drar i fra på tabellen etterhvert, og Brighton tror jeg skal klare seg godt med den drive de har nå. Fulham har en god manager og en spiss som scorer. Brentford, oss og Palace som må kjempe om plassene 8- 12 - og da tenker jeg at et av lagene som ligger mot nedrykk, seiler opp igjen ( tipper West Ham) og blir med i den kampen. Jeg tippet Villa som nr 8 før sesongen.
Sier jo sitt når River Plate sprenger overgangsrekorden på et videresalg med 25%.
29 kamper i Benfica.
Helt sykt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 4:40 pm Alt tyder på at det var midler til rådighet, men spillerne som Emery ville ha, enten ikke var tilgjengelig eller de var overpriset - «januar priser». Chelsea har overbetalt så til de grader for Enzo F, men de har nå også så mange spillere, at de vel knapt vil merke om han kun leverer middels. Så er vi likevel på samme sted på tabellen for øyeblikket.

Forventer at både Chelsea og Liverpool drar i fra på tabellen etterhvert, og Brighton tror jeg skal klare seg godt med den drive de har nå. Fulham har en god manager og en spiss som scorer. Brentford, oss og Palace som må kjempe om plassene 8- 12 - og da tenker jeg at et av lagene som ligger mot nedrykk, seiler opp igjen ( tipper West Ham) og blir med i den kampen. Jeg tippet Villa som nr 8 før sesongen.
Ser ikke noe automatikk i at Liverpool og Chelsea skal dra fra oss. Fortsetter vi slik vi har gjort er vi virkelig med i kampen om Europa.
Tror vi tar igjen både Brentford og Fulham, og at vi konkurrerer mot Spurs, Newcastle (tror de faller sammen), Brighton, Liverpool og Chelsea om Europaplass

Emery optimist jeg 😁

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dani_e skrev: ons feb 01, 2023 4:58 pm
VillaForever skrev: ons feb 01, 2023 4:40 pm Alt tyder på at det var midler til rådighet, men spillerne som Emery ville ha, enten ikke var tilgjengelig eller de var overpriset - «januar priser». Chelsea har overbetalt så til de grader for Enzo F, men de har nå også så mange spillere, at de vel knapt vil merke om han kun leverer middels. Så er vi likevel på samme sted på tabellen for øyeblikket.

Forventer at både Chelsea og Liverpool drar i fra på tabellen etterhvert, og Brighton tror jeg skal klare seg godt med den drive de har nå. Fulham har en god manager og en spiss som scorer. Brentford, oss og Palace som må kjempe om plassene 8- 12 - og da tenker jeg at et av lagene som ligger mot nedrykk, seiler opp igjen ( tipper West Ham) og blir med i den kampen. Jeg tippet Villa som nr 8 før sesongen.
Sier jo sitt når River Plate sprenger overgangsrekorden på et videresalg med 25%.
29 kamper i Benfica.
Helt sykt.
Den argentinske serien holder ifølge meg nøyaktig det samme nivået som den portugisiske, således så har han endel flere kamper på det nivået. Men ja, det var først våren 2022 at han virkelig eksploderte og ble blant de aller beste spillerne på det nivået.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Unai Emery calls up Sil Swinkels to first-team training.

Bra unggutta får sjansen til å trene med a-laget.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: tor feb 02, 2023 12:22 pm Unai Emery calls up Sil Swinkels to first-team training.

Bra unggutta får sjansen til å trene med a-laget.
Liker det! Håper neste sesong inkluderer Ramsey, Iroegbugnam og Archer i a-laget også.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Målet var jo at satsningen på akademiet skulle spare oss for enorme utlegg på nye signeringer i fremtiden. Jacob Ramsey har tatt steget. Så det viser at det kan funke. Grealish og Chukwuemeka salgene er også bevis på at satsningen er riktig, selv om Jack sprang ut lenge før nyetableringen.

Om Aron Ramsey, Tim Iroegbunam og Cameron Archer slår til, alle tre har god progresjon og får nå spille i solide klubber, så trenger vi også gjøre færre «squad signeringer». Trenger å kjøpe bare de helt reelle store oppgraderingene.

MentalM

Legg inn av MentalM »

McGinn og Digne tilbake i full trening og skal være klare for morgendagen. Carlos og Traore fortsatt ute.

Tipper vi stiller slik:

Martinez, Young, Konsa, Mings, Moreno, Ramsey, Kamara, Luiz, Buendia, Bailey, Watkins
Benk: Olsen, Chamber, Cash, Digne, Mcginn, Coutinho, Duran, Young, Dendoncker

Evt Swinkels eller KKH istedet for Young på benk

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

McGinn og Digne begge klare for match i morgen. Bertrand Traore begynner trene neste uke.
Jhon Duran er også tilgjengelig for uttak til Leicester kampen.

Ikke så ofte vi spiller kl 16 på en lørdag. Vi kan i teorien klatre opp til 8 plass, men da må Brentford, Liverpool og Chelsea alle tape denne runden.

Dvs holder med uavgjort for Pool og Chelsea og tap for Brentford.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Hvis dere vinner mot Leicester så vil enten Liverpool eller Chelsea ligge på 11.-plass etter denne runden🤯 make it happen Unai

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Dette greier nok Leicester å vinne, må ha trua. Men Aston Villa er et meget godt lag. :)

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Vi har kommet dit at jeg blir skuffa om vi ikke vinner. Det er lenge siden.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Gleder meg til en spennende kamp, med to gode lag. Leicester har nok slitt litt denne sesongen. Skadeplaget som mange andre.

MentalM

Legg inn av MentalM »



Bomma med Digne!

Fortsetter med 2 keepere på benk

MentalM

Legg inn av MentalM »

Skal ikke være lett...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»