Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
JonSnow

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av JonSnow »

Marcus Andersen inn som Keeper utsetter slaget til Hødd, Bjørkan, Mwuka og Faris inn som de 3 nye.

https://www.an.no/stjernesignering-utel ... -4-1716898

Wallez

Legg inn av Wallez »

Herlig at man fikk inn Marcus Andersen, som jeg spekulerte i tidligere. Det virker som om Knutsen er veldig gira på Faris, spennende å se hvilken rolle han får. Dersom Espejord ikke kommer i kampform kan han jo faktisk få en del spilletid allerede i første kamp.

Som nevnt tidligere er jeg ganske sikker på at Ask også kan registreres på B-lista, noe som vil hjelpe veldig på midtbanesituasjonen.

dani07

Legg inn av dani07 »

Jeg må si at jeg synes det er et godt stykke arbeid om det som står der stemmer, men jeg får det ikke til å gå opp.

Magnus var B spiller i forrige vindu. https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/c ... imt/squad/ <- her står han som B spiller

https://documents.uefa.com/r/Regulation ... sts-Online
Her er reglene. Som det tydelig står:

45.12
Each club must include at least two goalkeepers on List A and at least three in total (List A and List B combined).

Så dette tror jeg faktisk ikke stemmer at kan gå. Marcus Andersen må registreres som A spiller, og da må enten Joel, Bjørkan eller Faris vrakes.

Eller?

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Veldig god tillitserklæring til Faye at panikken brer seg når det virker som de må stole på han. Når det er sagt blir Faye aldri en toppkeeper da han mangler litt rekkevidde samt at han ikke er god med beina og slett ikke veldig god i feltet

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Tobbis1 skrev: tor feb 02, 2023 2:38 pm Veldig god tillitserklæring til Faye at panikken brer seg når det virker som de må stole på han. Når det er sagt blir Faye aldri en toppkeeper da han mangler litt rekkevidde samt at han ikke er god med beina og slett ikke veldig god i feltet
Bla, bla,bla.... at dere aldri blir lei.
Oinadø værre forkynning (les: mas) enn Pinsemenigheten og Jehovas tilsammen....

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Kalle73 bare å legge RBK supporterne og andre brønnpissere som uvenner så slipper du å se alle de idiotiske kommentarene de kommer med, er ekstremt befriende.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

dani07 skrev: tor feb 02, 2023 2:09 pm Jeg må si at jeg synes det er et godt stykke arbeid om det som står der stemmer, men jeg får det ikke til å gå opp.

Magnus var B spiller i forrige vindu. https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/c ... imt/squad/ <- her står han som B spiller

https://documents.uefa.com/r/Regulation ... sts-Online
Her er reglene. Som det tydelig står:

45.12
Each club must include at least two goalkeepers on List A and at least three in total (List A and List B combined).

Så dette tror jeg faktisk ikke stemmer at kan gå. Marcus Andersen må registreres som A spiller, og da må enten Joel, Bjørkan eller Faris vrakes.

Eller?
Stusser også på den der, men om det går så er det herlig. Synes også det er rart at Mwuka må omregistreres da jeg ikke har sett noe i reglene som tilsier det. Da skulle mannha heller fått overgang i stand etter ecup sesongen 2022/2023.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

dani07 skrev: tor feb 02, 2023 2:09 pm Marcus Andersen må registreres som A spiller, og da må enten Joel, Bjørkan eller Faris vrakes.

Eller?
Hater å lese regelverk, så har ikke prøvd å forstå dette. Kan det tenkes at B-spillere som omregistreres til A-lista omgår registreringsbegrensninga?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Er helt egentlig idioti at det bare kan registreres tre spillere. Uefa må endre dette, burde ikke være noe restriksjoner på dette.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JonSnow skrev: tor feb 02, 2023 1:58 pm Marcus Andersen inn som Keeper utsetter slaget til Hødd, Bjørkan, Mwuka og Faris inn som de 3 nye.

https://www.an.no/stjernesignering-utel ... -4-1716898
Men hvorfor må Mvuka registreres på nytt, når ikke Andersen må det?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Ser ikke helt poenget med denne regelen heller. Hva er grunnen til at det er innført en slik restriksjon?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Har ikke peling på hvorfor det er slik, kan ikke se det i reglementet overhode, men er sikkert der for de er sykt kronglete hele greia. Typisk grei laget av og for regelryttere/byråkrater.

Taururu

Legg inn av Taururu »

FranciscoM skrev: tor feb 02, 2023 3:16 pm Ser ikke helt poenget med denne regelen heller. Hva er grunnen til at det er innført en slik restriksjon?
Det spørsmålet må du nok stille til UEFA. Sannsynligvis vil spørsmålet blir borte i alle emailene om hotell-, buffet- og andre bestillinger.

dani07

Legg inn av dani07 »

Det med Marcus vs Joel ifht til registrering handler vel om at Glimt og Lyon har sluttført overgangen, mens Glimt og Hødd ikke har det.

Når man gjennomfører en overgang, så sendes det melding i enten UEFA eller FIFA sitt system som overfører spillerlisensen. Dette må jo ha skjedd i overgangen til Mvuka, men ikke i Marcus sin, åpenbart.

Så det er jo sånn sett forståelig. Her burde jo Glimt vært mer proaktiv i det øyeblikket det ble aktuell å låne Mvuka, men slik jeg tolker det, så kom ikke den diskusjonen på bordet før etter overgangen var gjennomført og.

Til syvende og sist får man bare håpe at Glimt har kontroll på dette. Men av det man får av informasjon, og hvordan ting uttales og skrives, så tror jeg de går på en blemme her.
Men jeg håper åpenbart at jeg tar feil.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Tobbis1 skrev: tor feb 02, 2023 2:38 pm Veldig god tillitserklæring til Faye at panikken brer seg når det virker som de må stole på han. Når det er sagt blir Faye aldri en toppkeeper da han mangler litt rekkevidde samt at han ikke er god med beina og slett ikke veldig god i feltet
Det er vel ingen som har fått påvist så mye som en marginal pulsøkning av at Faye Lund blir vår førstekeeper i ECL, problemet er at dersom han er skadet så har vi ingen i bakhånd som har debutert i Eliteserien enda. Mitt tips er at han tar store steg i Glimt og utvikler seg til å bli en meget god spiller i Eliteserien. Dette har vi gjort mange ganger tidligere med spillere vi har hentet fra Trøndelag, bare de siste årene kan vi nevne Sørloth, Reitan, Botheim, Solbakken, Melkersen. Snart kan vi legge til Sjøvold og Faye på den lista. Kanskje Sander Tangvik kan være en passelig erstatter for Faye Lund om et par år etter at RBK har sløst bort nok et talent?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

dani07 skrev: tor feb 02, 2023 3:40 pm så tror jeg de går på en blemme her.
Men jeg håper åpenbart at jeg tar feil.
Hvilken vei mener du de går på en blemme? Med Mvuka, eller Andersen?

Edit. Får tro Stian Høgland tar en redegjørelse av dette under dagens kamp mot Viborg som starter nå.
Sist redigert av netrebske den tor feb 02, 2023 4:02 pm, redigert 1 gang totalt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Wallez skrev: tor feb 02, 2023 3:52 pm
Tobbis1 skrev: tor feb 02, 2023 2:38 pm Veldig god tillitserklæring til Faye at panikken brer seg når det virker som de må stole på han. Når det er sagt blir Faye aldri en toppkeeper da han mangler litt rekkevidde samt at han ikke er god med beina og slett ikke veldig god i feltet
Det er vel ingen som har fått påvist så mye som en marginal pulsøkning av at Faye Lund blir vår førstekeeper i ECL, problemet er at dersom han er skadet så har vi ingen i bakhånd som har debutert i Eliteserien enda. Mitt tips er at han tar store steg i Glimt og utvikler seg til å bli en meget god spiller i Eliteserien. Dette har vi gjort mange ganger tidligere med spillere vi har hentet fra Trøndelag, bare de siste årene kan vi nevne Sørloth, Reitan, Botheim, Solbakken, Melkersen. Snart kan vi legge til Sjøvold og Faye på den lista. Kanskje Sander Tangvik kan være en passelig erstatter for Faye Lund om et par år etter at RBK har sløst bort nok et talent?
Nå er vel tobbis1 en vikingfyr, så tror ikke han blir nevneverdig indignert av rosenborgdissingen din ;)
At Rosenborg har Tangvik, var vel govedgrunnen til at dem slapp Faye til Glimt.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Hugo kaptein for anledningen, veldig kult.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

rdzzl skrev: tor feb 02, 2023 4:03 pm Hugo kaptein for anledningen, veldig kult.
Starter da med 2 mann som ikke kan spille om 2 uker, Sørensen på høyreback, i tillegg til Vetlesen. Forundrer meg noe over den grenseløse tilitten til Sørli på venstre ving.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Sørensen kan utvilsomt være vingreserve. På begge sider

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Sørensen er lynkjapp, og fin nærteknikk. Kan være årets signering for oss, dette.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Og der kom målet. De har sett bedre ut enn oss i de første fem, også henger vi ikke sammen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Viborg ligger på andreplass i Danmark 5 poeng foran FCK på tredje så det er ikke noe skrotlag vi møter.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Lett jogg hjemover av Moe er ikke veldig imponerende....

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Kalle73 skrev: tor feb 02, 2023 4:12 pm Lett jogg hjemover av Moe er ikke veldig imponerende....
Gjenkjennbart problem fra i fjor. Når presset ikke sitter perfekt, blir det mye rom mellom stopperne våre + midtbanen. Akkurat der ballen ble slått inn. God research og utnyttelse av Viborg, og svakt av oss.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Viborg har en del veldig dyktige folk i trenerstaben. Lett å se.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Man kan kritisere Sørli på vingen for mye, men innleggsfoten kan ingen ta fra han.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

DET er faktisk et meget imponerende mål! Nydelig

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Fy faen vi er like dårlige i forsvar som i fjor.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Viborg er imponerende altså. Skjærer rett gjennom oss når de får sjansen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»