Junior-/U23-VM i langrenn 2023, Whistler (28/1-4/2)

Svar
daktari

Re: Junior-/U23-VM i langrenn 2023, Whistler (28/1-4/2)

Legg inn av daktari »

CrazyHorse skrev: tor feb 02, 2023 7:12 pm
daktari skrev: tor feb 02, 2023 6:55 pm Hvem har vunnet jrVM med 2 år igjen i jr klassen? Det kan jo fort skje for både gutter og jenter i dag.
Grosberghaugen vant jo på mandag , og har 2 år igjen i juniorklassen .
Etter et kjapt søk på nettet fant jeg 2 jenter som har vunnet individuellt gull med 2 år igjen som junior , Julija Tsjepalova og Lina Andersson . Blant gutta fant jeg ingen , men sjekket kun fra 90-t og fremover , Tar du med stafetter blir det flere på denne listen
Er selvfølgelig klar over Milla. Jeg tenkte egentlig på distanse (regnet med det var noen på sprint da det kanskje er lettere å vinne når man er ung). Tsjepalova er født i 76 så hun vant altså i 94? Når vant Lina Andersson?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

CrazyHorse skrev: tor feb 02, 2023 7:12 pm
daktari skrev: tor feb 02, 2023 6:55 pm Hvem har vunnet jrVM med 2 år igjen i jr klassen? Det kan jo fort skje for både gutter og jenter i dag.
Grosberghaugen vant jo på mandag , og har 2 år igjen i juniorklassen .
Etter et kjapt søk på nettet fant jeg 2 jenter som har vunnet individuellt gull med 2 år igjen som junior , Julija Tsjepalova og Lina Andersson . Blant gutta fant jeg ingen , men sjekket kun fra 90-t og fremover , Tar du med stafetter blir det flere på denne listen
Gabriele Hess vant jvm-gull som førsteårs junior i 1988. Vant riktignok ikke som andreårs junior i 1989, men vant igjen i 1990 og 1991.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Morsomt å se at Tabitha Williams er med i teten så tidlig i rennet. Møtte henne og Sophia Wilson, som også går for Storbritannia, under verdenscupen på Lillehammer.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Hvor ser dere på?

janesaj

Legg inn av janesaj »

Sportsidiot skrev: tor feb 02, 2023 7:28 pm Hvor ser dere på?
Jeg ser på SVT Play via VPN, men finnes også en livestream som ikke er geoblokket.
Sist redigert av janesaj den tor feb 02, 2023 7:30 pm, redigert 1 gang totalt.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Sportsidiot skrev: tor feb 02, 2023 7:28 pm Hvor ser dere på?
Arrangørens livestream

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

daktari skrev: tor feb 02, 2023 7:17 pm Når vant Lina Andersson?
1999. Hun er født i 81.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

daktari skrev: tor feb 02, 2023 7:17 pm
CrazyHorse skrev: tor feb 02, 2023 7:12 pm
daktari skrev: tor feb 02, 2023 6:55 pm Hvem har vunnet jrVM med 2 år igjen i jr klassen? Det kan jo fort skje for både gutter og jenter i dag.
Grosberghaugen vant jo på mandag , og har 2 år igjen i juniorklassen .
Etter et kjapt søk på nettet fant jeg 2 jenter som har vunnet individuellt gull med 2 år igjen som junior , Julija Tsjepalova og Lina Andersson . Blant gutta fant jeg ingen , men sjekket kun fra 90-t og fremover , Tar du med stafetter blir det flere på denne listen
Er selvfølgelig klar over Milla. Jeg tenkte egentlig på distanse (regnet med det var noen på sprint da det kanskje er lettere å vinne når man er ung). Tsjepalova er født i 76 så hun vant altså i 94? Når vant Lina Andersson?
Tsjepalova vant individuelt i 94 , og tok også gull i stafett i 93. Andersson vant individuelt i 99 og 01

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

God start på Vestad. Klar ledelse ved 4,7 km.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

daktari skrev: tor feb 02, 2023 6:55 pm Hvem har vunnet jrVM med 2 år igjen i jr klassen? Det kan jo fort skje for både gutter og jenter i dag.
Victoria Carl vant 5-kilometeren i 2013 med 2 år igjen i juniorklassen.

Malinovskyj

Legg inn av Malinovskyj »

Hvor finner dere live resultater?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Lisa Eriksson 6 sekunder foran Milla ved 2,5 km

janesaj

Legg inn av janesaj »

På det første passeringspunktet ved 2,5 km har Lisa Eriksson tatt ledelsen med seks sekunder foran Milla. Spenner bågen, som svenskene pleier å si.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Malinovskyj skrev: tor feb 02, 2023 7:41 pm Hvor finner dere live resultater?
Her

janesaj

Legg inn av janesaj »

Malinovskyj skrev: tor feb 02, 2023 7:41 pm Hvor finner dere live resultater?
Her

Malinovskyj

Legg inn av Malinovskyj »

tartaglia2 skrev: tor feb 02, 2023 7:42 pm
Malinovskyj skrev: tor feb 02, 2023 7:41 pm Hvor finner dere live resultater?
Her
Tusen takk!

janesaj

Legg inn av janesaj »

Milla har tatt inn to sekunder til 2,8.

daktari

Legg inn av daktari »

Eriksson så litt kjørt ut

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

Trur fort svensken har opna hardt. Ser godt ut for Milla.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Vestad kan fort ta medalje her også. Har tatt inn 3 sekunder på Milla. Svenskene virker å kjøre Dæhlie-åpningen. Helsprekk.
Sist redigert av e-lectron den tor feb 02, 2023 7:48 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Vestad tar fort medalje her.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Eriksson plutselig 20 sekunder bak Milla på 4,7. Dobbelt norsk der, i og med at Vestad ligger seks sekunder bak på andreplass. Hun har en fin trend i løpet.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Hatleking skrev: tor feb 02, 2023 7:45 pm Trur fort svensken har opna hardt. Ser godt ut for Milla.
Hun er 20 sekunder bak ved 4,7 km.

daktari

Legg inn av daktari »

Sprukket allerede ja svenske jenta

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Vestad har gått likt med Brewster fra 5 til 7,5. Merkelige utslag i dag.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Kan bli norsk trippel det her. Brusveen-Jensen bare sekundet bak tredjeplassen ved 5 km.

lund

Legg inn av lund »

Kollaps på svensken. Men mest nedover, så må da ha falt.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

e-lectron skrev: tor feb 02, 2023 7:49 pm Vestad har gått likt med Brewster fra 5 til 7,5. Merkelige utslag i dag.
Brewster har gått veldig bra sammenlignet med alle andre mellom 5 og 7,5. Kan hende hun fikk en god rygg i det partiet.

dorian

Legg inn av dorian »

lund skrev: tor feb 02, 2023 7:50 pm Kollaps på svensken. Men mest nedover, så må da ha falt.
Ja, om hun har tapt nesten et halvminutt på 1900 meter nedoverbakke så må jo det være grunnen?

janesaj

Legg inn av janesaj »

Vestad øker mye til de nærmeste fra 7,5 til 7,8, så dette ser meget bra ut for henne.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»