Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av netrebske »

JonSnow skrev: tor feb 02, 2023 10:18 pm
Sørensen, Mwuka og Faris vi tar med
Det ville være en skikkelig høyoddser for en uke siden, all den tid vi trodde nesten helt til det siste at de 3 ville bli Bjørkan, Omar og en ny kéeper. Omar så vi vel etter hvert kunne ryke ut.
Synd med Bjørkan, men Sørensen har vært frisk. Faris har ikke overbevist meg i særlig grad, og meget synd at man måtte reregistrere Mvuka på nytt, men selvsagt et udiskutabelt valg.
Igjen veldig synd Sjøvold ikke er registrert og Bjørtuft fremstår mye bedre enn Lode som venstre stopper.

Tenkt litt på det her med bakdelen til Glimt og andre lag som har sommerseosong (vår -høst) istedet for høst-vår sesong.
De burde fått erstattet de som er dratt fordi kontrakten gikk ut midt i E-cupsesongen utenom de 3, for det rammer jo ikke de andre klubbene.
Da ville Glimt kunne erstattet Haikin, Sampted, A Konradsen og Solbakken med f.eks. Sjøvold, Bjørtuft, Kjær og enten Omar, Bjørkan eller Skau, i tillegg til de 3 og selvfølgelig best om ikke Mvuka måtte være blant disse.

Et helt lag med spillere som ikke registrert: Brøndbo; Omar, Kvile, Bjørtuft, Bjørkan; Sjøvold, Vetti Skau; Kjær, Nordås, Koomson. Hadde hevdet seg godt i Eliteserien disse.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Pondus69 skrev: tor feb 02, 2023 11:48 pm
dani07 skrev: tor feb 02, 2023 9:07 pm Føler det tidvis er slitsomt å være Glimtsupporter :D

Kampen i seg selv er helt grei. Elendig førsteomgang, kjempebra andre omgang.
Står for det jeg har sagt tidligere, Lode og Moe har ikke spilt bra sammen eller individuelt på lang lang tid, og laget er mye bedre med en gang de går ut. Det er synd, men det har vært slik i såpass mange kamper nå, at det overrasker meg at konklusjonen til trenerteamet er noe annet.

Så kommer det et bud på 65 millioner for Hugo som vi sier nei til.
Det er så krise. Vi vet vi må selge han i dette vinduet for å få noe særlig penger, vi vet at Hugo vil dra, og vi vet at vi potensielt har kun 2 kamper Hugo kan spille i før 10.04.

Da er det helt bak mål. Det er en kjempesum, vi har allerede kjøpt erstatteren, og Sjøvold har vist seg å være veldig patent i Ulrik/Fet sitt fravær.

Vi har også brukt 3 måneder på å ikke hente en keeper, som gir oss en veldig spesiell situasjon.
Synes ikke nødvendigvis Faye Lund er helt krise, men jeg er enig med de som sier han ser veldig lite atletisk ut. Det forsøket han gjør på en redning på 4-1 målet er veldig rart å se på.

Så bruker vi 1 av 3 av de tilgjengelige UECL plassene på å hente inn Faris Pemi? Hvorfor det?
Vi har jo 2 spisser som er registert! Ser vi ikke hvor åpenbare store mangler vi har andre plasser?

Til første kamp så er Hugo ute, Fet, Konradsen. Av de som er i troppen, så kan vi stille med Berg, Grønbæk og MÅK om han ikke er skadet. Om MÅK er skadet, så har vi faktisk ingen på midten å sette inn, da må vi bruke Mvuka eller Amundsen som midtbanespiller. Og alt det for å få inn en tredje spiss i laget?

Av og til har jeg lyst å rope høyt i stua av hvor mange små, men desto mer åpenbare, dumme valg Glimt gjør.
Spot on. Av og til er det slitsomt å være Glimtsupporter.
Sytpeiser. Forskjell på Glimt med og uten Vetlesen kan fort være 2 NM-Gull, seriemesterskap og suksess i Europa både i vår og høst, mot 0 gull og 0 gruppespill. Da blir 50 millioner bare småpenger, for å ikke snakk all glede et slikt scenario kan føre til. Men for noen sytpeiser, så vil dette overskygges av surmuling om hvorfor i farsken hain Ask, Fredrik å hain Isak ikke får spæl all kampan ;)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@netrebske Faris har ikke briljert, men man ser hva man kan få med han:

1. Mye større bakromstrussel.
2. Spiss som er bedre enn Salvesen i linkup-spillet.
3. Den spissen sammen med Nordås som kan gjøre mest på egenhånd.

Flere i ganger han tverrvendte i mottaket og serverte Sørli eller Zugelj på sidene. Kan bli et svært giftig kontringsvåpen. Eneste umiddelbare aberet jeg ser er at han ikke virker som den giftigste spissen.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Det med målteften til Faris viste vi om før vi hentet han, men at han ikke kommer til sjangser er værre for da er det mye som må jobbes med. Stor sterk og bra fart og et smart fotballhode men målteften mangelr, det viktigste av alt for en spiss!

Håper egentlig at Nordås skulle få plassen, gi han tillit over tid sammens med Feris og bli kvitt den sprø kjeksen Espejord! Salvesen har vel KK avskiltet så han blir det ikke spilletid på. Bare å selge han også når han havner i fryseboksen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det er vel strengt tatt ingen av spissene vi har nå som er spesielt giftige. Espejord scoret en del mål i fjor, men han var jo også spiss på Glimt.

Tipper Salvesen blir solgt i mars hvis noen byr nok penger.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Det er det som et problemet med spissene våre, litt for lite mål produksjon på dem, med det spillet vi har bør en spiss hos oss være rundt 20 mål. Men det er også nie i hvertfall de yngste kan gjøre noe med.

dani07

Legg inn av dani07 »

@netrebske Njaei. Syting er det så absolutt ikke.
Det finnes helt klart positive ting rundt Glimt, som at vi f.eks har den sterkeste stallen vi noen gang har hatt osv.

Men hver kamp, trening eller ikke, er jo det nærmeste vi kommer en status på hvordan ting ligger an. Og når det viser seg å være ganske dårlig, så er det vel ikke rart at man stiller spørsmålstegn med hvordan vi får til det :D

Og ja, selvfølgelig kan Hugo gi den suksessen du sikter til. Men det kan like gjerne være at han blir kjempeskuffa og ikke leverer.
Uansett, så vil det jo være nærliggende å tro at om man selger Hugo, så ville man funnet en ny spiller i hans posisjon, som kommer til Glimt med andre forutsetninger.

Realiteten er jo at Hugo er under 11 måneder å være ferdig i Glimt uansett, og rent forvaltningsmessig, så kan det ikke være tvil om at det vil være bedre å ta pengene, reinvestere i 1-2 erstattere, fortsatt ha penger på bok, og dermed ha den eller de vi hentet inn innspilt ila våren 2023, slik at de kan være klare til europa høst 2023, og vinter 2024.

F.eks hadde jo Ola Solbakken minimal påvirkning på om vi hadde en god eller dårlig sesong i 2022.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Tipper på god stemning i garderoben fremover med Hugo og Salvesen som vil blø for drakta

Champis

Legg inn av Champis »

Taururu skrev: tor feb 02, 2023 4:33 pm
rdzzl skrev: tor feb 02, 2023 4:30 pm Dere som peker på Faye etter disse 3 målene skriver jeg ned på lista mi over potensielle troll.
Bare sett tredje målet og der er Faye passiv. Var noen cornere der hvor ballen lander på 5 meter og han blir stående, også da til slutt på målet er det egentlig et lompeinnlegg som lander på spissen av 5 metern. Der skal keeper ut å bokse/plukke. Såpass radius må man forvente på dette nivået

Passiv på tredje målet? Han kan ikke lastes i det hele tatt på den!

janco

Legg inn av janco »

dani07 skrev: fre feb 03, 2023 9:31 am Realiteten er jo at Hugo er under 11 måneder å være ferdig i Glimt uansett, og rent forvaltningsmessig, så kan det ikke være tvil om at det vil være bedre å ta pengene
Jeg regner med at ledelsen i FK B/G har vel så gode forutsetninger som deg til å vurdere dette ;)

Champis

Legg inn av Champis »

Kalle73 skrev: tor feb 02, 2023 4:57 pm Merkelige greier. På sistemålet til Viborg dupper skuddet, men ikke så voldsomt som jeg først trodde . Ser nesten ut som Faye først tror den går over og reagerer for seint. Den er absolutt mulig å ta. Tredjemålet er jo borti helt sikkert offside.

Langt fra offside når ballen går.

dani07

Legg inn av dani07 »

janco skrev: fre feb 03, 2023 10:22 am
dani07 skrev: fre feb 03, 2023 9:31 am Realiteten er jo at Hugo er under 11 måneder å være ferdig i Glimt uansett, og rent forvaltningsmessig, så kan det ikke være tvil om at det vil være bedre å ta pengene
Jeg regner med at ledelsen i FK B/G har vel så gode forutsetninger som deg til å vurdere dette ;)
Selvfølgelig har de ekstremt mye bedre forutsetninger til å vurdere noe slikt enn jeg. Men det betyr jo ikke at de kun gjør gode vurderinger, eller hva?
Jeg vet ikke med deg, men i de 30 årene jeg har fulgt Glimt, så har de faktisk gjort en dårlig vurdering eller to. Til og med de siste 4 årene.
Sist redigert av dani07 den fre feb 03, 2023 10:33 am, redigert 1 gang totalt.

janco

Legg inn av janco »

dani07 - Poenget her var at jeg tar det 100% for gitt at Glimt har vurdert, og konkludert, før de avslo budet.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Noen som vet når billetter til Lech Poznan - Bodø/Glimt legges ut? Det er jo ren og skjær tortur å sitte på flybilletter, hotell osv - også ikke vite før tett før kampen om man faktisk får billett.
Elendig system for alle involverte parter.

Champis

Legg inn av Champis »

netrebske skrev: fre feb 03, 2023 12:14 am
Pondus69 skrev: tor feb 02, 2023 11:48 pm
dani07 skrev: tor feb 02, 2023 9:07 pm Føler det tidvis er slitsomt å være Glimtsupporter :D

Kampen i seg selv er helt grei. Elendig førsteomgang, kjempebra andre omgang.
Står for det jeg har sagt tidligere, Lode og Moe har ikke spilt bra sammen eller individuelt på lang lang tid, og laget er mye bedre med en gang de går ut. Det er synd, men det har vært slik i såpass mange kamper nå, at det overrasker meg at konklusjonen til trenerteamet er noe annet.

Så kommer det et bud på 65 millioner for Hugo som vi sier nei til.
Det er så krise. Vi vet vi må selge han i dette vinduet for å få noe særlig penger, vi vet at Hugo vil dra, og vi vet at vi potensielt har kun 2 kamper Hugo kan spille i før 10.04.

Da er det helt bak mål. Det er en kjempesum, vi har allerede kjøpt erstatteren, og Sjøvold har vist seg å være veldig patent i Ulrik/Fet sitt fravær.

Vi har også brukt 3 måneder på å ikke hente en keeper, som gir oss en veldig spesiell situasjon.
Synes ikke nødvendigvis Faye Lund er helt krise, men jeg er enig med de som sier han ser veldig lite atletisk ut. Det forsøket han gjør på en redning på 4-1 målet er veldig rart å se på.

Så bruker vi 1 av 3 av de tilgjengelige UECL plassene på å hente inn Faris Pemi? Hvorfor det?
Vi har jo 2 spisser som er registert! Ser vi ikke hvor åpenbare store mangler vi har andre plasser?

Til første kamp så er Hugo ute, Fet, Konradsen. Av de som er i troppen, så kan vi stille med Berg, Grønbæk og MÅK om han ikke er skadet. Om MÅK er skadet, så har vi faktisk ingen på midten å sette inn, da må vi bruke Mvuka eller Amundsen som midtbanespiller. Og alt det for å få inn en tredje spiss i laget?

Av og til har jeg lyst å rope høyt i stua av hvor mange små, men desto mer åpenbare, dumme valg Glimt gjør.
Spot on. Av og til er det slitsomt å være Glimtsupporter.
Sytpeiser. Forskjell på Glimt med og uten Vetlesen kan fort være 2 NM-Gull, seriemesterskap og suksess i Europa både i vår og høst, mot 0 gull og 0 gruppespill. Da blir 50 millioner bare småpenger, for å ikke snakk all glede et slikt scenario kan føre til. Men for noen sytpeiser, så vil dette overskygges av surmuling om hvorfor i farsken hain Ask, Fredrik å hain Isak ikke får spæl all kampan ;)

Hva hvis man vinner serie og cup, pluss går langt i Europa, PLUSS at man får 65 mill for Vetlesen? Og scenarioet du skisserer kan like godt skje MED Vetlesen på laget.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Lech Poznan spilte sin første tellende kamp på onsdag. Bra tekniske spillere.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Champis skrev: fre feb 03, 2023 10:35 am
netrebske skrev: fre feb 03, 2023 12:14 am
Pondus69 skrev: tor feb 02, 2023 11:48 pm

Spot on. Av og til er det slitsomt å være Glimtsupporter.
Sytpeiser. Forskjell på Glimt med og uten Vetlesen kan fort være 2 NM-Gull, seriemesterskap og suksess i Europa både i vår og høst, mot 0 gull og 0 gruppespill. Da blir 50 millioner bare småpenger, for å ikke snakk all glede et slikt scenario kan føre til. Men for noen sytpeiser, så vil dette overskygges av surmuling om hvorfor i farsken hain Ask, Fredrik å hain Isak ikke får spæl all kampan ;)

Hva hvis man vinner serie og cup, pluss går langt i Europa, PLUSS at man får 65 mill for Vetlesen? Og scenarioet du skisserer kan like godt skje MED Vetlesen på laget.
Så du mener at Glimt ikke hadde blitt svekket om Vetlesen hadde dratt? Skulle dem fått inn en fullverdig erstatter, så hadde det fort kostet halve summen, tatt tid å spilt han inn og heller ikke kunne rukket e-cupen.
Jeg er skeptisk til kjøp som går i stand i siste liten som med Vetlesen til Feyenoord. Hadde dem meldt interesse i forkant så hadde det nok stilt seg annerledes. Nå fremsto det mer som et panikkjøp i siste liten, uten at klubben trolig hadde noe særlig plan for han.
Og hvorfor er alle så bekymret for Glimts økonomi? Dem har jo budsjetert med overskudd uten salg av spillere i 2023, og nå har man fått inn massevis av penger for Mvuka.
Hadde Feyenoord kommet på banen før Lorient, så hadde nok fort ting stilt seg annerledes.
At en spiller blir skuffet der og da betyr heller ikke at det vil være slik over lang tid. Vetlesen fremstår ikke akkurat som en Layounitype.

Gunder

Legg inn av Gunder »

netrebske skrev: tor feb 02, 2023 5:57 pm Hvorfor legges det til så lite i treningskamper? Skulle tro lagene ville spille en hel kamp, noe det definitivt ikke ble i dag.
God 2.omgang i alle fall. Noen klippekort er nok i fare nå..
Resultatet av treningskampene har ingen betydning. Utover at klubbene gir flest mulig spillere muligheter til å få spilt kamper utenfor sesong. Alle byttene som skjer i treningskamper, gjør at lag varier mye i prestasjonene i treningskamper. I går spilte Odd en veldig god kamp mot den svenske seriemesteren inntil byttene, etter det var det svenskene som var best. Og de klarte 2-2.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Gunder skrev: fre feb 03, 2023 10:51 am
netrebske skrev: tor feb 02, 2023 5:57 pm Hvorfor legges det til så lite i treningskamper? Skulle tro lagene ville spille en hel kamp, noe det definitivt ikke ble i dag.
God 2.omgang i alle fall. Noen klippekort er nok i fare nå..
Resultatet av treningskampene har ingen betydning. Utover at klubbene gir flest mulig spillere muligheter til å få spilt kamper utenfor sesong. Alle byttene som skjer i treningskamper, gjør at lag varier mye i prestasjonene i treningskamper. I går spilte Odd en veldig god kamp mot den svenske seriemesteren inntil byttene, etter det var det svenskene som var best. Og de klarte 2-2.
Resultatet betyr ikke så meget, men å spille en full kamp betyr noe, ellers kunne dommeren like godt blåst av kampen før det var spilt 90 minutter. Handler vel først og fremst om latskap av dommerne dette. Hadde de fått overtidsbetaling, så skal du nok se det legges til nok.

Champis

Legg inn av Champis »

netrebske skrev: fre feb 03, 2023 10:49 am
Champis skrev: fre feb 03, 2023 10:35 am
netrebske skrev: fre feb 03, 2023 12:14 am

Sytpeiser. Forskjell på Glimt med og uten Vetlesen kan fort være 2 NM-Gull, seriemesterskap og suksess i Europa både i vår og høst, mot 0 gull og 0 gruppespill. Da blir 50 millioner bare småpenger, for å ikke snakk all glede et slikt scenario kan føre til. Men for noen sytpeiser, så vil dette overskygges av surmuling om hvorfor i farsken hain Ask, Fredrik å hain Isak ikke får spæl all kampan ;)

Hva hvis man vinner serie og cup, pluss går langt i Europa, PLUSS at man får 65 mill for Vetlesen? Og scenarioet du skisserer kan like godt skje MED Vetlesen på laget.
Så du mener at Glimt ikke hadde blitt svekket om Vetlesen hadde dratt? Skulle dem fått inn en fullverdig erstatter, så hadde det fort kostet halve summen, tatt tid å spilt han inn og heller ikke kunne rukket e-cupen.
Jeg er skeptisk til kjøp som går i stand i siste liten som med Vetlesen til Feyenoord. Hadde dem meldt interesse i forkant så hadde det nok stilt seg annerledes. Nå fremsto det mer som et panikkjøp i siste liten, uten at klubben trolig hadde noe særlig plan for han.
Og hvorfor er alle så bekymret for Glimts økonomi? Dem har jo budsjetert med overskudd uten salg av spillere i 2023, og nå har man fått inn massevis av penger for Mvuka.
Hadde Feyenoord kommet på banen før Lorient, så hadde nok fort ting stilt seg annerledes.
At en spiller blir skuffet der og da betyr heller ikke at det vil være slik over lang tid. Vetlesen fremstår ikke akkurat som en Layounitype.

1. Selvsagt blir man svekket.

2. Selvsagt er det gode muligehter for å kunne hente en meget god erstatter for godt under 65 millioner kroner

3. Jeg har aldri uttrykt bekymring for Glimts økonomi. Jeg kan heller ikke se hva dette har med diskusjonen å gjøre.

4. Mange supporterne får det ofte for seg i argumentasjonen at noen spillere er avgjørende for ditt eller datt, uten at man har peiling på om det vil bør tilfelle. Glimt KAN vinne både serie og cup, samt gjøre det bra i Europa UTEN Vetlesen. Man kan også bli nummer 3 i serien og ryke ut tidlig i både cup og E-cup MED Vetlesen. Man kan også beholde han, også plutselig blir han skadet. Forskjellen på å beholde han og ikke, er uansett 65 millioner kroner, som ikke er helt ubetydelig. Samtidig KAN det være noen andre minuser med å beholde han, som signalet man gir ut mot andre aktuelle spillere for Glimt, pluss Vetlesen sin egen mentalitet gjennom denne sesongen (uten at jeg tror det blir noe problem). Poenget er at man er veldig, veldig langt fra å kunne sette noe likhetstegn mellom å beholde én enkeltspiller og sportslig suksess, som man ofte gjør i slike diskusjoner.

Champis

Legg inn av Champis »

netrebske skrev: fre feb 03, 2023 11:07 am
Gunder skrev: fre feb 03, 2023 10:51 am
netrebske skrev: tor feb 02, 2023 5:57 pm Hvorfor legges det til så lite i treningskamper? Skulle tro lagene ville spille en hel kamp, noe det definitivt ikke ble i dag.
God 2.omgang i alle fall. Noen klippekort er nok i fare nå..
Resultatet av treningskampene har ingen betydning. Utover at klubbene gir flest mulig spillere muligheter til å få spilt kamper utenfor sesong. Alle byttene som skjer i treningskamper, gjør at lag varier mye i prestasjonene i treningskamper. I går spilte Odd en veldig god kamp mot den svenske seriemesteren inntil byttene, etter det var det svenskene som var best. Og de klarte 2-2.
Resultatet betyr ikke så meget, men å spille en full kamp betyr noe, ellers kunne dommeren like godt blåst av kampen før det var spilt 90 minutter. Handler vel først og fremst om latskap av dommerne dette. Hadde de fått overtidsbetaling, så skal du nok se det legges til nok.

Her tar du feil. Det har absolutt null med dommerne å gjøre. Det er tvert om klubbene som sier fra på forhånd at de vil spille akkurat 90 min, og at det ikke skal spilles overtid.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Paco-ball! Naturlig arvtaker den dagen Kjetil reiser imo.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Jeg ble imponert over Odd i går. De var klart best mot seriemesteren i Sverige. Mest imponert over forsvarspillet, de ga ikke svenskene muligheter til å skyte. Spillet var også mer enn godkjent, inntil byttene ut i andre omgang.

Se høydepunktene

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ekstra imponerende når man ser troppen Odd disponerer. Masse egne unggutter: Jørgensen (2002), Gjengaar (2004), Aas (2004), Tewelde (2006), Skau (2003), Østby (2005), Glenna (2005), Ryste (2005), og "importvarer" som Baccay (2001), Rekdal (2001), og Stensrud (2002).

Kun 10 spillere i A troppen som er eldre enn 2001 modeller.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Champis skrev: fre feb 03, 2023 11:14 am
netrebske skrev: fre feb 03, 2023 11:07 am
Gunder skrev: fre feb 03, 2023 10:51 am

Resultatet av treningskampene har ingen betydning. Utover at klubbene gir flest mulig spillere muligheter til å få spilt kamper utenfor sesong. Alle byttene som skjer i treningskamper, gjør at lag varier mye i prestasjonene i treningskamper. I går spilte Odd en veldig god kamp mot den svenske seriemesteren inntil byttene, etter det var det svenskene som var best. Og de klarte 2-2.
Resultatet betyr ikke så meget, men å spille en full kamp betyr noe, ellers kunne dommeren like godt blåst av kampen før det var spilt 90 minutter. Handler vel først og fremst om latskap av dommerne dette. Hadde de fått overtidsbetaling, så skal du nok se det legges til nok.

Her tar du feil. Det har absolutt null med dommerne å gjøre. Det er tvert om klubbene som sier fra på forhånd at de vil spille akkurat 90 min, og at det ikke skal spilles overtid.
Ja vel, har du link til at dette var tilfelle i går?

boombis

Legg inn av boombis »

dani07 skrev: fre feb 03, 2023 10:25 am
janco skrev: fre feb 03, 2023 10:22 am
dani07 skrev: fre feb 03, 2023 9:31 am Realiteten er jo at Hugo er under 11 måneder å være ferdig i Glimt uansett, og rent forvaltningsmessig, så kan det ikke være tvil om at det vil være bedre å ta pengene
Jeg regner med at ledelsen i FK B/G har vel så gode forutsetninger som deg til å vurdere dette ;)
Selvfølgelig har de ekstremt mye bedre forutsetninger til å vurdere noe slikt enn jeg. Men det betyr jo ikke at de kun gjør gode vurderinger, eller hva?
Jeg vet ikke med deg, men i de 30 årene jeg har fulgt Glimt, så har de faktisk gjort en dårlig vurdering eller to. Til og med de siste 4 årene.
Så lenge Glimt faktisk gjør en ærlig vurdering, så skal i hvert fall jeg tilgi de for at det blir feil.

Av og til er det viktigste at man tar en vurdering og at det blir gjort en beslutning, og så får man se etter hvert om den avgjørelsen var god eller dårlig.

startelver

Legg inn av startelver »

Surt for Vetlesen å gå glipp av en kontrakt med selveste Feyenoord , i siste liten.

Får håpe han kommer over skuffelsen.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Nå kan Vetlesen vente seg til bosman, ingen kan laste ham heller da klubben avslo et godt bud. Akkurat som Solbakken

dani07

Legg inn av dani07 »

boombis skrev: fre feb 03, 2023 2:50 pm
dani07 skrev: fre feb 03, 2023 10:25 am
janco skrev: fre feb 03, 2023 10:22 am

Jeg regner med at ledelsen i FK B/G har vel så gode forutsetninger som deg til å vurdere dette ;)
Selvfølgelig har de ekstremt mye bedre forutsetninger til å vurdere noe slikt enn jeg. Men det betyr jo ikke at de kun gjør gode vurderinger, eller hva?
Jeg vet ikke med deg, men i de 30 årene jeg har fulgt Glimt, så har de faktisk gjort en dårlig vurdering eller to. Til og med de siste 4 årene.
Så lenge Glimt faktisk gjør en ærlig vurdering, så skal i hvert fall jeg tilgi de for at det blir feil.

Av og til er det viktigste at man tar en vurdering og at det blir gjort en beslutning, og så får man se etter hvert om den avgjørelsen var god eller dårlig.
Og det er jeg helt enig i! Utover litt syting på forum, så er de tilgitt på 0.5 sekunder.
Det bare kjedelig når man tror at det bare er å luke bort feil. For om vi hadde luket bort alle feil vi gjorde i 2022, så hadde vi jo vunnet både serien og EL gruppen vår.

Men av en eller annen grunn så er det ikke så enkelt :shock:

Champis

Legg inn av Champis »

netrebske skrev: fre feb 03, 2023 1:54 pm
Champis skrev: fre feb 03, 2023 11:14 am
netrebske skrev: fre feb 03, 2023 11:07 am

Resultatet betyr ikke så meget, men å spille en full kamp betyr noe, ellers kunne dommeren like godt blåst av kampen før det var spilt 90 minutter. Handler vel først og fremst om latskap av dommerne dette. Hadde de fått overtidsbetaling, så skal du nok se det legges til nok.

Her tar du feil. Det har absolutt null med dommerne å gjøre. Det er tvert om klubbene som sier fra på forhånd at de vil spille akkurat 90 min, og at det ikke skal spilles overtid.
Ja vel, har du link til at dette var tilfelle i går?

Nei, men sånn er det i de aller fleste treningskampene. De er som regel enige om å ikke spille overtid

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»