Norske fotballspillere i utlandet

Svar
Taururu

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av Taururu »

Intet innhopp på Solbakken for Roma.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Oppegård fikk ca 10 min i dag. Satser på at han spiller 90 min snart.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Taururu skrev: ons feb 01, 2023 10:23 pm Intet innhopp på Solbakken for Roma.
Roma stilte sterkt redusert fra start også. Dette virker å gå rakt åt skogen.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: ons feb 01, 2023 10:34 pm
Taururu skrev: ons feb 01, 2023 10:23 pm Intet innhopp på Solbakken for Roma.
Roma stilte sterkt redusert fra start også. Dette virker å gå rakt åt skogen.
Kun billig stallfyll muligens. Får håpe han tar vare på sjansen når han får den.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ola Solbakken er bare god gammaldags flipping fra Roma sin side. Gi han et par matcher på CVen, så får de et par millioner euro når Lecce eller Genoa henter han om et års tid. Ser fint ut på regnskapet.

benib

Legg inn av benib »

Er glad i lister og rangeringer så forsøkte å liste rangere alle overgangene til norske spillere i vintervinduet fra hvem jeg tror har størst sjanse for å bli en suksess for spilleren og Norge som fotballnasjon til minst. Her er da klubbstørrelse tatt med i betraktningen så selv om jeg tror utlånet til Fredrik Oppegård blir en suksess så veier andre faktorer mer.

1. Andreas Schjelderup (Nordskjælland til Benfica)
2. Julian Ryerson (Union Berlin til Borussia Dortmund)
3. Andreas Hanche-Olsen (Gent til Mainz)
4. Warren Kamanzi (Tromsø til Toulouse)
5. Leo Hjelde (Leeds til Rotherham (lån))
6. Christos Zafeiris (Haugesund til Slavia Praha)
7. Osame Sahraoui (Vålerenga til SC Heerenveen)
8. Johan Hove (Strømsgodset til FC Groningen)
9. Fredrik Oppegård (PSV til Go Ahead Eagles (lån))
10. Daniel Karlsbakk (Viking til SC Heerenveen)
11. Håkon Evjen (AZ til Brøndby)
12. August Mikkelsen (Tromsø til Hammarby)
13. Oliver Berg (Kalmar til Djurgården)
14. Ola Solbakken (Bodø/Glimt til Roma)
15. Elias Hagen (Bodø/Glimt til IFK Gøteborg)
16. Tobias Heintz (Häcken til CSKA Sofia)
17. Simen Bolkan Nordli (Aalesund til Randers)
18. Tobias Christensen (Vålerenga til Fehervar)
19. Bjørn Maars Johnsen (CF Montreal til SC Cambuur)
20. Elias Melkersen (Hibernian til Sparta Rotterdam (lån))
21. Colin Rösler (LSK til Mjällby)
22. Sondre Rossbach (Odd til Degerfors (lån))
23. Sigurd Rosted (Brøndby til Toronto FC)
24. Marius Høibråten (Bodø/Glimt til Urawa Red Diamonds)

Har jeg glemt noen nå? Dette er ihvertfall min mening. Har ikke med Joel Mvuka enda da han skal spille i Norge frem til sommeren. Hadde han vært med ville han antagelig vært på 3. eller 4. plass.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Det med Simen Bolkan Nordlie var nytt for meg.
Men dette er altså et vintervindu og vanligvis skjer det ikke så mye da.
Det skjer veldig mye mer i et sommervindu.
Vil overraske meg om ikke Mannsverk, Holm, Gulliksen, Wassberg, Vetlesen, Nypan blir solgt til sommeren
sammen med en drøss andre.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Big George skrev: tor feb 02, 2023 1:45 pm Det med Simen Bolkan Nordlie var nytt for meg.
Men dette er altså et vintervindu og vanligvis skjer det ikke så mye da.
Det skjer veldig mye mer i et sommervindu.
Vil overraske meg om ikke Mannsverk, Holm, Gulliksen, Wassberg, Vetlesen, Nypan blir solgt til sommeren
sammen med en drøss andre.
Norske klubber er nok mer villig til å selge i januarvinduet. Har god tid på seg til å spille inn nye spillere, i motsetning til i sommervinduet.

Nypan har det fint i RBK i flere sesonger til. 16 år og tillit på førstelaget.

startelver

Legg inn av startelver »

LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 7:19 pm
startelver skrev: ons feb 01, 2023 5:58 pm Ørjan Nyland i mål nå for Leipzig, hjemme mot Hoffenheim i cupen.
Det ser ut som han har klart seg i 60 minutter uten tabber som fører til baklengs. Solid.
Han slapp inn et mål, og bortelaget hadde kun et skudd på mål. Aner ikke hvordan han klarte seg, men var visst lite å gjøre.

benib

Legg inn av benib »

startelver skrev: tor feb 02, 2023 3:10 pm
LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 7:19 pm
startelver skrev: ons feb 01, 2023 5:58 pm Ørjan Nyland i mål nå for Leipzig, hjemme mot Hoffenheim i cupen.
Det ser ut som han har klart seg i 60 minutter uten tabber som fører til baklengs. Solid.
Han slapp inn et mål, og bortelaget hadde kun et skudd på mål. Aner ikke hvordan han klarte seg, men var visst lite å gjøre.
Fint lite å gjøre på scoringen i mot. Hadde vært en kjemperedning hadde han tatt den

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ikke mange nordmenn å følge med på i dag, men noen er det. Jonas starter for Adana Demirspor, som møter Kings (benket) Fenerbahce.

Fredrik er ikke i troppen til Demirspor.

Taururu

Legg inn av Taururu »

LeSorcier skrev: tor feb 02, 2023 5:22 pm Ikke mange nordmenn å følge med på i dag, men noen er det. Jonas starter for Adana Demirspor, som møter Kings (benket) Fenerbahce.

Fredrik er ikke i troppen til Demirspor.
Tror King har vært skadet. Vært ute av troppen ihvertfall i de to siste kampene

benib

Legg inn av benib »

Sørloth kåret til månedens spiller i La Liga for januar!

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

benib skrev: tor feb 02, 2023 6:32 pm Sørloth kåret til månedens spiller i La Liga for januar!
Sterkt!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

benib skrev: tor feb 02, 2023 6:32 pm Sørloth kåret til månedens spiller i La Liga for januar!
Håper det fortsetter.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Høyrebacken Jonas spiller mot et benket King lag.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Interessert skrev: tor feb 02, 2023 7:22 pm Høyrebacken Jonas spiller mot et benket King lag.
Jonas leverer varene, men jeg venter fortsatt på at Josh skal bli byttet inn. Brukbar kamp, selv om det fortsatt står 0-0.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Nå kommer Josh inn for Fenerbahce.

Edit: Der skaffer Svensson straffe for Demirspor.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det ble ingen mål på Josh i dag, dessverre.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Sørloth har imponert, ingen tvil om det.
Bare synd han ikke matcher optimalt med Haaland.

Månedens spiller i PL Martin Ødegard
Månedens spiller i La Liga Alexander Sørloth

Joda, det går den rette veien !

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: tor feb 02, 2023 9:39 pm Sørloth har imponert, ingen tvil om det.
Bare synd han ikke matcher optimalt med Haaland.

Månedens spiller i PL Martin Ødegard
Månedens spiller i La Liga Alexander Sørloth

Joda, det går den rette veien !
Solbakken mener han fungerer bra som høyrespiss, jeg er enig så lenge man bruker han riktig.

Kan ikke vrakes nå, så da er det bare å se hvem som kan utfordre Moi og Strandberg frem mot neste samling.

startelver

Legg inn av startelver »

benib skrev: tor feb 02, 2023 6:32 pm Sørloth kåret til månedens spiller i La Liga for januar!
Da joiner han en eksklusiv liste sammen med bl.a Ødegaard.

Deila

Legg inn av Deila »

benib skrev: tor feb 02, 2023 6:32 pm Sørloth kåret til månedens spiller i La Liga for januar!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Tenk at Alexander Sørloth, Meling og Thorstvedt måtte skifte klubb for å få spilletid da de gikk fra junior til seniorspillere. Det gjaldt også Pål Andre Helland.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Sørloth slår meg som en som leverer med tillit. Tenker at denne prisen vil sørge for selvtilliten hans ut kvaliken. Så får vi håpe Haaland, Ødegaard, Aursnes og Sørloth holder seg skadefrie.

startelver

Legg inn av startelver »

Skulle ikke forundre meg om han blir plukket opp av en PL-klubb etterhvert. Men håper ikke det, La Liga er en fin liga å leke seg i.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

startelver skrev: fre feb 03, 2023 2:43 pm Skulle ikke forundre meg om han blir plukket opp av en PL-klubb etterhvert. Men håper ikke det, La Liga er en fin liga å leke seg i.
Håper inderlig Sørloth blir værende. I fjor hadde Sociedad en klausul på i overkant av 150 millioner, men Sociedad kjøpte istedet Umar Sadiq for over 200 millioner, og lånte Sørloth på nytt. Satser på at det er permanent overgang på Sørloth som blir prioritert denne gang, og det burde La Real ha råd til om det blir CL.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Zanick skrev: fre feb 03, 2023 3:00 pm
startelver skrev: fre feb 03, 2023 2:43 pm Skulle ikke forundre meg om han blir plukket opp av en PL-klubb etterhvert. Men håper ikke det, La Liga er en fin liga å leke seg i.
Håper inderlig Sørloth blir værende. I fjor hadde Sociedad en klausul på i overkant av 150 millioner, men Sociedad kjøpte istedet Umar Sadiq for over 200 millioner, og lånte Sørloth på nytt. Satser på at det er permanent overgang på Sørloth som blir prioritert denne gang, og det burde La Real ha råd til om det blir CL.
Mange ganger jeg har tenkt at om Sørloth hadde startet oftere og samtidig tatt de løpene han innemellom starter på 100%, så hadde vi hatt to Braut. I tillegg til å jobbe litt med kroppsspråket selvfølgelig.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Taururu skrev: fre feb 03, 2023 4:33 pm
Zanick skrev: fre feb 03, 2023 3:00 pm
startelver skrev: fre feb 03, 2023 2:43 pm Skulle ikke forundre meg om han blir plukket opp av en PL-klubb etterhvert. Men håper ikke det, La Liga er en fin liga å leke seg i.
Håper inderlig Sørloth blir værende. I fjor hadde Sociedad en klausul på i overkant av 150 millioner, men Sociedad kjøpte istedet Umar Sadiq for over 200 millioner, og lånte Sørloth på nytt. Satser på at det er permanent overgang på Sørloth som blir prioritert denne gang, og det burde La Real ha råd til om det blir CL.
Mange ganger jeg har tenkt at om Sørloth hadde startet oftere og samtidig tatt de løpene han innemellom starter på 100%, så hadde vi hatt to Braut. I tillegg til å jobbe litt med kroppsspråket selvfølgelig.
Uenig. Mye mer som skiller dem. Instinkt i boksen og avslutningsteknikk f.eks

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kakebart skrev: fre feb 03, 2023 4:52 pm
Taururu skrev: fre feb 03, 2023 4:33 pm
Zanick skrev: fre feb 03, 2023 3:00 pm
Håper inderlig Sørloth blir værende. I fjor hadde Sociedad en klausul på i overkant av 150 millioner, men Sociedad kjøpte istedet Umar Sadiq for over 200 millioner, og lånte Sørloth på nytt. Satser på at det er permanent overgang på Sørloth som blir prioritert denne gang, og det burde La Real ha råd til om det blir CL.
Mange ganger jeg har tenkt at om Sørloth hadde startet oftere og samtidig tatt de løpene han innemellom starter på 100%, så hadde vi hatt to Braut. I tillegg til å jobbe litt med kroppsspråket selvfølgelig.
Uenig. Mye mer som skiller dem. Instinkt i boksen og avslutningsteknikk f.eks
Joda, du har et poeng der

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»