Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
B.O.B.

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av B.O.B. »

Vil bare informere om at jeg avsluttet måltidet med tre halve hermetiske pærer, ekte krem og hakket melkesjokolade. Onsdag er som kjent lillelørdag og man må kunne kose seg litt.

startelver

Legg inn av startelver »

Ble lasagne i dag.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Taco.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Blir Toro Meksikansk gryte. Men Nan-brød til. Det er utrolig godt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pasta med kylling, fløte, spinat, hvitløk, løk, cherrytomater og sjampinjong.

Someone

Legg inn av Someone »

Skreiloin med en blanding av persille, sitron, olje og pinjekjerner over. Servert med søtpotetstappe, brokkoli og chilibrent smør

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Ristet grovbrød med makrell.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det ble en lobster roll på Burger & Lobster her i Cape Town - det er første torsdag i måneden, og derfor fullt opp med folk, ifølge de lokale.... Men fikk plass i baren. Jaja, bra sak - hummerkjøtt i smørstekt brød, salat, saus og pommes frites. Til dette en bedre flaske hvitvin. Totalt kom det på nær 300 kroner...

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble Peppes Square Soho i aften

Someone

Legg inn av Someone »

Blir en slags hjemmelaget tapas kveld, dog er det jo mer ikke-spansk enn spansk, så kanskje feil navn

Det som er planlagt er:
Skinker og annen spekemak
Foccacia
Aoili
Pesto
Ost: Manchego og Gruyere
Spicy scampi
Caprese

Ikke umulig det blir noe bobler i glasset, men slikt kan jo bestemmer tett opptil så lenge man ikke skal ha noe som trengs å dekanteres

SirJames

Legg inn av SirJames »

Blir nok rester av taco

startelver

Legg inn av startelver »

Var innom Iceland i dag. Det betyr kjøttpai til middag. Nam nam.

Selv om de er ferdig preparert er de svært gode og minner meg om studietiden min i England. Når du kutter paien i to og ser sausen renne ut er det en ren nytelse.

Bilde

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I dag blir det nok Grandiosa Pepperoni, enkelt og godt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Pasta og kjøttboller.

Skulle vært skalldyr, får prøve igjen i morgen. Min lokale
Meny hadde fantastiske sjøkreps og flott krabbe, dro ens ærend for å kjøpe det. Men, en 30m lang disk med fisk, kjøtt og varmmat blir altså betjent av én jente, åpenbart en ekstrahjelp. Brukte rundt 5 min på å skjære ut to biffer til en i køen. Med minst 10 foran meg forsvant tålmodigheten. Håpløst på en fredag ettermiddag.

EverLast

Legg inn av EverLast »

Gyrosgryte med salat og et glass vin.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Alt-i-ett-gryte med kylling, wokgrønnsaker, ris, kokosmelk og peanøttsaus. Servert med nanbrød og iskald pepsi max.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I dag tror jeg det blir koteletter og surkål. Gele til dessert. Gleder meg.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Ale skrev: lør feb 04, 2023 11:06 am Hjemmelaget pepperonipizza og iskald cola.
Det har vært en tung uke med mye kjøtt. Må skrubbe litt og spise litt lite et par dager, kjenner jeg.
I dag kan det nok passe med en grandis kjøtt&løk fra bufferlageret i fryseren.
Senere. Som vanlig bare noe frukt og kaffe tidlig, det vil bli noe brødmat og skinke og sånt til lunsj.
Jeg drikker aldri brus.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

I dag dro jeg på Mega, det var lurt. Kjapp service og i tillegg 30% avslag, det kommer godt med når det er snakk om sjøkreps. Så det blir ferske reker og sjøkreps, med loff, majones, dill og sitron. Har lagt en champagne på kjøl, første siden julaften, det er jo nesten uhørt.😅
Og så skal jeg ha Amarone til dessert.😋

God mathelg!

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Stekt brosme med kokte morenepoteter og tomatsalat.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Puttemans skrev: lør feb 04, 2023 4:26 pm Stekt brosme med kokte morenepoteter og tomatsalat.
Brosme ja, det tror jeg aldri når fiskediskene i Oslo, har aldri sett det. Hva kan den sammenliknes med?

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 6:03 pm
Puttemans skrev: lør feb 04, 2023 4:26 pm Stekt brosme med kokte morenepoteter og tomatsalat.
Brosme ja, det tror jeg aldri når fiskediskene i Oslo, har aldri sett det. Hva kan den sammenliknes med?
Vil vel si at den ligger nærmest torsk når det gjelder smak og konsistens. Nokså mild, fast og fin i kjøttet. Har hatt en 3-4 brosmemiddager siste halve året, og neste på menyen vil bli isgalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Puttemans skrev: lør feb 04, 2023 6:36 pm
KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 6:03 pm
Puttemans skrev: lør feb 04, 2023 4:26 pm Stekt brosme med kokte morenepoteter og tomatsalat.
Brosme ja, det tror jeg aldri når fiskediskene i Oslo, har aldri sett det. Hva kan den sammenliknes med?
Vil vel si at den ligger nærmest torsk når det gjelder smak og konsistens. Nokså mild, fast og fin i kjøttet. Har hatt en 3-4 brosmemiddager siste halve året, og neste på menyen vil bli isgalt.
Sjelden å se i Oslo, men har sett - husker ikke når og hvor. Mener brosme har en ganske karakteristisk smak - noen som gjør at noen liker den veldig godt, andre liker det ikke... Min mor har dårlige minner fra barndommen og liker ikke brosme i det hele tatt, men spiser all annen fisk...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det ble en tur nede på hjørnet av hotellet her i Cape Town. Hentet meg en McFeast med tilbehør. Hadde tenkt meg ut å spise i kveld igjen, men så ble jeg bare veldig trøtt og orka ikke manne meg opp til å finne restaurant. Og uansett hadde det blitt en kort kveld. Har blitt en del å drikke de første dagene... Synes burgeren var litt soggy, på sett og vis, men men - det er jo det det er.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

DoktorS skrev: lør feb 04, 2023 7:21 pm
Puttemans skrev: lør feb 04, 2023 6:36 pm
KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 6:03 pm

Brosme ja, det tror jeg aldri når fiskediskene i Oslo, har aldri sett det. Hva kan den sammenliknes med?
Vil vel si at den ligger nærmest torsk når det gjelder smak og konsistens. Nokså mild, fast og fin i kjøttet. Har hatt en 3-4 brosmemiddager siste halve året, og neste på menyen vil bli isgalt.
Sjelden å se i Oslo, men har sett - husker ikke når og hvor. Mener brosme har en ganske karakteristisk smak - noen som gjør at noen liker den veldig godt, andre liker det ikke... Min mor har dårlige minner fra barndommen og liker ikke brosme i det hele tatt, men spiser all annen fisk...
Brosme kan dere bestille på Mega. Ganske billig. Og jævlig godt. Spiser krepsdyr, så litt billigmanns breiflabb. Personlig har jeg sluttet å spise. Drikker bare nå. I kveld er det en billig burgunder fra fam. Pague. Og en nebbiolo.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Hjemmelaget pizza her:

Bilde

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kyllingsalat med litt rømme og sweet chilisaus. Pepsi Max i glasset.

Tidligere i dag; Seks nybakte boller med brunost (selvsagt med smør under), nugatti, peanøttsmør og jordbærsyltetøy. Tror jeg kunne spist seks til, men fornuften slo inn (til slutt).

Someone

Legg inn av Someone »

DoktorS skrev: lør feb 04, 2023 7:21 pm
Puttemans skrev: lør feb 04, 2023 6:36 pm
KingKongHalvor skrev: lør feb 04, 2023 6:03 pm

Brosme ja, det tror jeg aldri når fiskediskene i Oslo, har aldri sett det. Hva kan den sammenliknes med?
Vil vel si at den ligger nærmest torsk når det gjelder smak og konsistens. Nokså mild, fast og fin i kjøttet. Har hatt en 3-4 brosmemiddager siste halve året, og neste på menyen vil bli isgalt.
Sjelden å se i Oslo, men har sett - husker ikke når og hvor. Mener brosme har en ganske karakteristisk smak - noen som gjør at noen liker den veldig godt, andre liker det ikke... Min mor har dårlige minner fra barndommen og liker ikke brosme i det hele tatt, men spiser all annen fisk...
Kjøper brosme i blant fra min lokale fiskehandler her i Asker. Nydelig fisk, spesielt stekt, og den har en slags liten anelse smak av hummer

Someone

Legg inn av Someone »

Pakistansk take away fra Zouq i Sandvika. Lam Achaar og kylling Malai Handi. Begge i sterk versjon. Dog er jeg litt usikker på forskjellen på det pakistanske og indiske kjøkkenet

Ble en Kingfisher øl til

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chiliburgers

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»