Grov hets - tidenes lavmål!

Svar
Crazy Horse

Re: Grov hets - tidenes lavmål!

Legg inn av Crazy Horse »

alseboy skrev: tor feb 02, 2023 7:30 pm
Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 7:24 pm

Ja mange av de er syke, subjektivt sett, men de burde ikke ha vært det. Det er ikke disse unge menneskenes feil, men oppveksten i et sykt feminisert samfunn styrt av feminister.
Likefullt viser de eneste dataene vi har på dette, at FrP-velgere har høyest andel trygdede. Vil du si at denne gruppen er mer feminiserte enn befolkningen generelt? Eller er det motsatt - lider de bare mer av feminiseringen - i den grad at en større andel enn befolkningen generelt, ender opp i uføre?
Hva i all verden har frp med dette å gjøre ? Man er vel ikke etlet til å stemme FrP som 10 åring, med mindre den sosiale arv spiller inn. Det er mulig dette spørsmålet har gått deg hus forbi, men det er faktisk et svært stort problem at så mange unge under 30 år faller utenfor arbeidslivet. Både for de det gjelder, da de må leve på minimumstandarder for å overleve, og for samfunnet som trenger arbeidskraft de neste 10-20 årene med eldrebølgen. Både varme hender og personell i de bedriftene som finansierer velferdsstaten og lønnen til sykepleiere og pleiemedhjelpere.

Jeg har mange med på at en årsak til psykiske lidelser er at barn av idag pakkes inn i bomull og i et tåkedekke preget av woke, angst for å krenke, ROS analyser i barnehager og barneskoler med EU sand og fjerning av snøballkrig og boltrelek styrt av feminister i en kvinnedominert grunnskole. Jeg nærmer meg 50 år. Folk på min alder og eldre er stort sett enig i det jeg skriver, og du ? 22 år ?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 7:24 pm
Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 3:11 pm
Corvus skrev: tor feb 02, 2023 3:02 pm

Nå er det mange som er navere også i Norge da, folk som slett ikke er syke, men som ikke gidder å jobbe. Det er synd at disse snylterne skal ødelegge for alle dem som faktisk sliter med diverse ting og er uføretrygdet.
Forøvrig synes jeg det er på tide å gå ned fra 100% til 90-95% i sykepenger, da får man redusert sykefraværet noe enormt med alle de som skulker jobb, det skal ikke lønne seg å være syk/borte fra jobb.
Dummeste innlegget jeg har lest her inne på en stund. Du hadde glidd rett inn i denne neandertalergruppen på facebook med slike holdninger.

Denne påstanden din om at det er MANGE navere som slett ikke er syk, men som ikke gidder å jobbe er jo bare noe du og medlemmene i denne facebookgruppa innbiller dere. Har dere ingen bevis for. Men når mange innbiller seg det samme og sprer fantasiene sine videre, så blir det liksom en en sannhet for dere. Gud bedre.

Selvsagt er det ingen som velger å leve på fattigdomsgrensa frivillig fordi de liksom er lat. Det er en fullstendig håpløs og idiotisk påstand. Men som sagt. Du finner likesinnede i denne gruppa på facebook og de kjøper og sluker disse fantasiene ukritisk og rått.
Ja mange av de er syke, subjektivt sett, men de burde ikke ha vært det. Det er ikke disse unge menneskenes feil, men oppveksten i et sykt feminisert samfunn styrt av feminister.
Ja, kjerringene har som vanlig skylda. Var bedre i gode gamle maskuline dager da man som 10-åring ble sendt ut i 20 minus for å hogge ved etter en omgang juling. Og det ble gode anti-feministiske FrPere av dem.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Solvgutt1 skrev: tor feb 02, 2023 7:53 pm
Neptun skrev: tor feb 02, 2023 6:27 pm
Solvgutt1 skrev: tor feb 02, 2023 4:56 pm
Gammel artikkel, skal sies, men en undersøkelse i 2011 viste i alle fall at FrP har flest trygdede velgere. De hadde faktisk dobbelt så mange trygdene velgere som AP.
https://www.aftenposten.no/norge/i/16Pp ... de-velgere

Vil anta at en høy andel av uføretrygdede som hater andre uføretrygdede stemmer FrP eller partier lengre til høyre også.
Om trygdede hetser andre trygdede, så er det i så fall et selvskudd av dimensjoner.
Høres merkelig ut.
De mener at de har rett på trygd , men at andre trygdede bare lurer seg til det, og sørger for at de selv får mindre.
Er det noe du med sikkerhet vet?
Vi har en stor gruppe som er av den formening at alle som er uenige med dem bor i kjellerleiligheter og lever av trygd.
Kan vi ut i fra dette slå fast at cabal og slike folk egentlig stemmer FrP eller lengre til høyre - og er trygdet?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: tor feb 02, 2023 4:53 pm
Kan det være fordi Norge har en sterkere velferdsstat enn andre land?
Men hvordan forklarer man at Frp har flest trygdede velgere da?

Utnytter disse seg av velferdsstaten?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ordlyden rundt uføretrygdede er per i dag slik at alle omtrent fremstår som snyltere.
Prøv å bli uføretrygdet selv. Det er et helvetes slit... noe som passer sjuke folk bra. Man blir som kjent friskere av slikt.
Når man til slutt sender søknad på ufør, med attestester fra lege og spesialist, men likevel får avslag fra en lege man aldri har møtt... da tygger man greit på angst. Noe som også passer fint for sjuke mennesker. Man blir som kjent også friskere av en dose angst.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Guttorm123 skrev: tor feb 02, 2023 9:11 pm
Solvgutt1 skrev: tor feb 02, 2023 4:53 pm
Kan det være fordi Norge har en sterkere velferdsstat enn andre land?
Men hvordan forklarer man at Frp har flest trygdede velgere da?

Utnytter disse seg av velferdsstaten?
Mange av dem har intellektet til en kålrabi. De stemmer Frp kun pga fremmedhat.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: tor feb 02, 2023 7:53 pm
Neptun skrev: tor feb 02, 2023 6:27 pm
Solvgutt1 skrev: tor feb 02, 2023 4:56 pm
Gammel artikkel, skal sies, men en undersøkelse i 2011 viste i alle fall at FrP har flest trygdede velgere. De hadde faktisk dobbelt så mange trygdene velgere som AP.
https://www.aftenposten.no/norge/i/16Pp ... de-velgere

Vil anta at en høy andel av uføretrygdede som hater andre uføretrygdede stemmer FrP eller partier lengre til høyre også.
Om trygdede hetser andre trygdede, så er det i så fall et selvskudd av dimensjoner.
Høres merkelig ut.
Er det slik at om det er eks 50% færre trygdede så får resterende dobbelt så mye utbetalt?
De mener at de har rett på trygd , men at andre trygdede bare lurer seg til det, og sørger for at de selv får mindre.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Folk_flesk skrev: tor feb 02, 2023 8:51 pm
Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 7:24 pm
Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 3:11 pm

Dummeste innlegget jeg har lest her inne på en stund. Du hadde glidd rett inn i denne neandertalergruppen på facebook med slike holdninger.

Denne påstanden din om at det er MANGE navere som slett ikke er syk, men som ikke gidder å jobbe er jo bare noe du og medlemmene i denne facebookgruppa innbiller dere. Har dere ingen bevis for. Men når mange innbiller seg det samme og sprer fantasiene sine videre, så blir det liksom en en sannhet for dere. Gud bedre.

Selvsagt er det ingen som velger å leve på fattigdomsgrensa frivillig fordi de liksom er lat. Det er en fullstendig håpløs og idiotisk påstand. Men som sagt. Du finner likesinnede i denne gruppa på facebook og de kjøper og sluker disse fantasiene ukritisk og rått.
Ja mange av de er syke, subjektivt sett, men de burde ikke ha vært det. Det er ikke disse unge menneskenes feil, men oppveksten i et sykt feminisert samfunn styrt av feminister.
Ja, kjerringene har som vanlig skylda. Var bedre i gode gamle maskuline dager da man som 10-åring ble sendt ut i 20 minus for å hogge ved etter en omgang juling. Og det ble gode anti-feministiske FrPere av dem.
Morsomt. Du er åpenbart ikke smart nok til å forstå hva jeg skriver. Jeg synes faktisk at det er tragikomisk at personer på over 20 år eksempelvis blir kastet ut av idol audition fordi de ikke kan synge rent, uten at et ærlig voksent menneske har fortalt «stakkaren» at han bør finne seg bedre ting å bruke tiden på i frykt for å krenke fyren. NAV neste.

Jeg husker en episode for ca 10 år siden hvor jeg ble oppringt midt i et møte fra en lærerinne på skolen. Hun kunne fortelle at sønnen min hadde vært innblandet i en slosskamp. Jeg svarte ved ironisk å stille spørsmålet : «Hvem vant ?», hvorpå lærinnen ble potte sur og begynte å messe om barnevern. Han var vel 10-11 år. Han brøt ned en kamerat i snøen på en fotballbane. Thats all. Han verken slo eller sparket gutten som lå nede. I ettertid ; aldri borti politiet, fullført videregående med middels gode karakter, fullført førstegangstjenesten, ligger i hardtrening for opptak til marinejegerkommandoen (MJK), hvis ikke inntak så studier innen mitt fag. Gutter har sloss i tusenvis av år, og vi har overlevd som rase. I dag er det å leke krig forbudt. Kongen på Haugen, boltrelek, snøballkrig forbudt forbudt osv osv.. Vi syr puter under armene på barn og polstrer de inn i bomull. Minste motstands vei. I tillegg bidrar det folk her som mener at det ikke er forskjell på kjønn og at barn ikke skal lære at menn ikke kan føde. Slike folk må leve sine liv. Jeg lærer mine barn at de skal tolerere ulikheter og vise toleranse. De lærer også mitt mantra. Respekter, tolerer og ikke mobb, men se bort. Det er en menneskerett og ikke like alle. Noe sier meg at du er i den kategorien for meg, selv på et anonymt nettfora. Svar/kommuniser derfor med andre enn meg. Ok !?!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 9:23 pm
Folk_flesk skrev: tor feb 02, 2023 8:51 pm
Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 7:24 pm

Ja mange av de er syke, subjektivt sett, men de burde ikke ha vært det. Det er ikke disse unge menneskenes feil, men oppveksten i et sykt feminisert samfunn styrt av feminister.
Ja, kjerringene har som vanlig skylda. Var bedre i gode gamle maskuline dager da man som 10-åring ble sendt ut i 20 minus for å hogge ved etter en omgang juling. Og det ble gode anti-feministiske FrPere av dem.
Morsomt. Du er åpenbart ikke smart nok til å forstå hva jeg skriver. Jeg synes faktisk at det er tragikomisk at personer på over 20 år eksempelvis blir kastet ut av idol audition fordi de ikke kan synge rent, uten at et ærlig voksent menneske har fortalt «stakkaren» at han bør finne seg bedre ting å bruke tiden på i frykt for å krenke fyren. NAV neste.

Jeg husker en episode for ca 10 år siden hvor jeg ble oppringt midt i et møte fra en lærerinne på skolen. Hun kunne fortelle at sønnen min hadde vært innblandet i en slosskamp. Jeg svarte ved ironisk å stille spørsmålet : «Hvem vant ?», hvorpå lærinnen ble potte sur og begynte å messe om barnevern. Han var vel 10-11 år. Han brøt ned en kamerat i snøen på en fotballbane. Thats all. Han verken slo eller sparket gutten som lå nede. I ettertid ; aldri borti politiet, fullført videregående med middels gode karakter, fullført førstegangstjenesten, ligger i hardtrening for opptak til marinejegerkommandoen (MJK), hvis ikke inntak så studier innen mitt fag. Gutter har sloss i tusenvis av år, og vi har overlevd som rase. I dag er det å leke krig forbudt. Kongen på Haugen, boltrelek, snøballkrig forbudt forbudt osv osv.. Vi syr puter under armene på barn og polstrer de inn i bomull. Minste motstands vei. I tillegg bidrar det folk her som mener at det ikke er forskjell på kjønn og at barn ikke skal lære at menn ikke kan føde. Slike folk må leve sine liv. Jeg lærer mine barn at de skal tolerere ulikheter og vise toleranse. De lærer også mitt mantra. Respekter, tolerer og ikke mobb, men se bort. Det er en menneskerett og ikke like alle. Noe sier meg at du er i den kategorien for meg, selv på et anonymt nettfora. Svar/kommuniser derfor med andre enn meg. Ok !?!
I stor grad enig.. men hva mener du med "se bort"? Skal man ignorere om folk blir mobbet? Det er jeg uenig med.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

greyserpent skrev: tor feb 02, 2023 9:18 pm

Mange av dem har intellektet til en kålrabi.
Er det derfor de blir trygdet, fordi de kan sammenlignes med grønnsaker?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

greyserpent skrev: tor feb 02, 2023 9:33 pm
Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 9:23 pm
Folk_flesk skrev: tor feb 02, 2023 8:51 pm

Ja, kjerringene har som vanlig skylda. Var bedre i gode gamle maskuline dager da man som 10-åring ble sendt ut i 20 minus for å hogge ved etter en omgang juling. Og det ble gode anti-feministiske FrPere av dem.
Morsomt. Du er åpenbart ikke smart nok til å forstå hva jeg skriver. Jeg synes faktisk at det er tragikomisk at personer på over 20 år eksempelvis blir kastet ut av idol audition fordi de ikke kan synge rent, uten at et ærlig voksent menneske har fortalt «stakkaren» at han bør finne seg bedre ting å bruke tiden på i frykt for å krenke fyren. NAV neste.

Jeg husker en episode for ca 10 år siden hvor jeg ble oppringt midt i et møte fra en lærerinne på skolen. Hun kunne fortelle at sønnen min hadde vært innblandet i en slosskamp. Jeg svarte ved ironisk å stille spørsmålet : «Hvem vant ?», hvorpå lærinnen ble potte sur og begynte å messe om barnevern. Han var vel 10-11 år. Han brøt ned en kamerat i snøen på en fotballbane. Thats all. Han verken slo eller sparket gutten som lå nede. I ettertid ; aldri borti politiet, fullført videregående med middels gode karakter, fullført førstegangstjenesten, ligger i hardtrening for opptak til marinejegerkommandoen (MJK), hvis ikke inntak så studier innen mitt fag. Gutter har sloss i tusenvis av år, og vi har overlevd som rase. I dag er det å leke krig forbudt. Kongen på Haugen, boltrelek, snøballkrig forbudt forbudt osv osv.. Vi syr puter under armene på barn og polstrer de inn i bomull. Minste motstands vei. I tillegg bidrar det folk her som mener at det ikke er forskjell på kjønn og at barn ikke skal lære at menn ikke kan føde. Slike folk må leve sine liv. Jeg lærer mine barn at de skal tolerere ulikheter og vise toleranse. De lærer også mitt mantra. Respekter, tolerer og ikke mobb, men se bort. Det er en menneskerett og ikke like alle. Noe sier meg at du er i den kategorien for meg, selv på et anonymt nettfora. Svar/kommuniser derfor med andre enn meg. Ok !?!
I stor grad enig.. men hva mener du med "se bort"? Skal man ignorere om folk blir mobbet? Det er jeg uenig med.
Jeg prøver å lære mine barn at de skal akseptere, tolerere og ikke mobbe personer som er litt annerledes. Håndknekk homofile, transer, personer som vil skifte kjønn, mørke, muslimer osv.. Vi er alle mennesker med egenverdi uavhengig av legning, hudfarge, religion osv.. Med «å se bort» så mente jeg ikke å ignorere, bare det å akseptere at man liker noen bedre enn andre og at det er noen man av ulike grunner pga forskjeller ikke blir nære venner med, men, så lenge mennesker oppfører seg bra prøver jeg å lære bort dette med respekt og toleranse. Jeg har et par muslimske venner, men de er moderate. Hadde de vært ekstremt religiøse ville jeg ikke hatt mye med disse å gjøre. Dette er noe av det bedre med det norske samfunnet. Jeg respekterer personer som mener at det ikke er forskjell på kjønn og at vi ikke skal lære barn at menn ikke kan føde, men jeg drar neppe på fotballkamper eller på fjellturer med slike. En form for å ignorere kanskje, men forskjellene vil være så store i verdisyn at vi neppe finner kjemien, som med kvinner og kjærlighet for en heterofil mann.

Sjikane av uføre er helt på tryne, eller av navere. Hvilken 25 åring vil ikke bidra og føle mestring ? Ingen vil leve på et økonomisk eksistensminimum. Jeg mener oppriktig at det er synd i mange unge idag fordi det ikke settes krav til de før det er for sent. De polstres i oppveksten og beskyttes mot krenking, risiko og nederlag. I møte med voksenlivet, som ikke er for amatører, knekker de sammen. Det er en tragedie for de det gjelder og for samfunnet. At de i tillegg skal sjikaneres som i denne FB gruppen er fullstendig bak mål og fullstendig uakseptabelt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 5:14 pm
Texas_John skrev: tor feb 02, 2023 5:01 pm
Solvgutt1 skrev: tor feb 02, 2023 4:53 pm
Kan det være fordi Norge har en sterkere velferdsstat enn andre land?
Visste ikke at man ble syk av mer velferd, skulle det ikke vært omvendt?
Du skjønte ikke at man i en god velferdsstat er flinkere til å ta av seg de syke enn i en stat hvor man ikke har gode løsninger og systemer for dette?
Vi har mer penger til de syke mener du?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 10:05 pm

Sjikane av uføre er helt på tryne, eller av navere. Hvilken 25 åring vil ikke bidra og føle mestring ? Ingen vil leve på et økonomisk eksistensminimum. Jeg mener oppriktig at det er synd i mange unge idag fordi det ikke settes krav til de før det er for sent. De polstres i oppveksten og beskyttes mot krenking, risiko og nederlag. I møte med voksenlivet, som ikke er for amatører, knekker de sammen. Det er en tragedie for de det gjelder og for samfunnet. At de i tillegg skal sjikaneres som i denne FB gruppen er fullstendig bak mål og fullstendig uakseptabelt.
Det er en grunn til at "naving" ble årets nyord i 2012. Det er mange som ikke gidder å jobbe.
Her en en del av dem, og grunner til at de ikke gidder å jobbe men vil gå på NAV. Du kan ikke mene at en del av disse ikke er snyltere?


https://forskning.no/arbeid/navere-forteller/523624

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Corvus skrev: tor feb 02, 2023 10:32 pm
Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 10:05 pm

Sjikane av uføre er helt på tryne, eller av navere. Hvilken 25 åring vil ikke bidra og føle mestring ? Ingen vil leve på et økonomisk eksistensminimum. Jeg mener oppriktig at det er synd i mange unge idag fordi det ikke settes krav til de før det er for sent. De polstres i oppveksten og beskyttes mot krenking, risiko og nederlag. I møte med voksenlivet, som ikke er for amatører, knekker de sammen. Det er en tragedie for de det gjelder og for samfunnet. At de i tillegg skal sjikaneres som i denne FB gruppen er fullstendig bak mål og fullstendig uakseptabelt.
Det er en grunn til at "naving" ble årets nyord i 2012. Det er mange som ikke gidder å jobbe.
Her en en del av dem, og grunner til at de ikke gidder å jobbe men vil gå på NAV. Du kan ikke mene at en del av disse ikke er snyltere?


https://forskning.no/arbeid/navere-forteller/523624
Ja, det er fordi det heter nettopp NAV, (Ny) Arbeids- og Velferdsforvaltninga. Og alle vil bli NAV-ere en gang; ihvertfall når de blir pensjonister.
Om du opplever så mange rundt deg som ikke vil jobbe, bør du kanskje skifte miljø. Men jeg tror heller du er vokst opp i et miljø der det å rakke ned på andre, gir en dere en følelse av å være litt bedre; Gnålere.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 8:43 pm

Hva i all verden har frp med dette å gjøre ? Man er vel ikke etlet til å stemme FrP som 10 åring, med mindre den sosiale arv spiller inn. Det er mulig dette spørsmålet har gått deg hus forbi, men det er faktisk et svært stort problem at så mange unge under 30 år faller utenfor arbeidslivet. Både for de det gjelder, da de må leve på minimumstandarder for å overleve, og for samfunnet som trenger arbeidskraft de neste 10-20 årene med eldrebølgen. Både varme hender og personell i de bedriftene som finansierer velferdsstaten og lønnen til sykepleiere og pleiemedhjelpere.

Jeg har mange med på at en årsak til psykiske lidelser er at barn av idag pakkes inn i bomull og i et tåkedekke preget av woke, angst for å krenke, ROS analyser i barnehager og barneskoler med EU sand og fjerning av snøballkrig og boltrelek styrt av feminister i en kvinnedominert grunnskole. Jeg nærmer meg 50 år. Folk på min alder og eldre er stort sett enig i det jeg skriver, og du ? 22 år ?
FrP ble nevnt på bakgrunn av din analyse av hva som er årsaken til den høye andelen uføre - nemlig feminiseringen av landet. Som vist, så er FrP-velgere over landsgjennomsnittet trygdede.

Derfor lurte jeg på om du mener at FrP-velgere er over gjennomsnittet feminisert, eller om de er ofre for denne feminiseringen.

Jeg ville i min enkle tro tenkt at f.eks Venstre, AP og SV-velgere vil være mer mottakelige for denne feminiseringen av landet enn FrP-velgere er. Men i følge undersøkelsen, så blir de i noe mindre grad uføretrygdet. Tanker om det?

Hvor har du forøvrig din kjennskap til norske barnehager fra? Tyske, britiske og amerikanske barnepedagoger blir jo sjokkert når de får høre at i Norge klatrer barnehagebarn i trær og på store steiner og løper rundt i skogen. Eller sover utendørs i -10C. Mine barn har kommet hjem med brukket arm og utallige kuler i pannen og sår på kne og albuer. Kjenner meg ikke helt igjen i din beskrivelse.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 9:23 pm
Folk_flesk skrev: tor feb 02, 2023 8:51 pm
Crazy Horse skrev: tor feb 02, 2023 7:24 pm

Ja mange av de er syke, subjektivt sett, men de burde ikke ha vært det. Det er ikke disse unge menneskenes feil, men oppveksten i et sykt feminisert samfunn styrt av feminister.
Ja, kjerringene har som vanlig skylda. Var bedre i gode gamle maskuline dager da man som 10-åring ble sendt ut i 20 minus for å hogge ved etter en omgang juling. Og det ble gode anti-feministiske FrPere av dem.
Morsomt. Du er åpenbart ikke smart nok til å forstå hva jeg skriver. Jeg synes faktisk at det er tragikomisk at personer på over 20 år eksempelvis blir kastet ut av idol audition fordi de ikke kan synge rent, uten at et ærlig voksent menneske har fortalt «stakkaren» at han bør finne seg bedre ting å bruke tiden på i frykt for å krenke fyren. NAV neste.

Jeg husker en episode for ca 10 år siden hvor jeg ble oppringt midt i et møte fra en lærerinne på skolen. Hun kunne fortelle at sønnen min hadde vært innblandet i en slosskamp. Jeg svarte ved ironisk å stille spørsmålet : «Hvem vant ?», hvorpå lærinnen ble potte sur og begynte å messe om barnevern. Han var vel 10-11 år. Han brøt ned en kamerat i snøen på en fotballbane. Thats all. Han verken slo eller sparket gutten som lå nede. I ettertid ; aldri borti politiet, fullført videregående med middels gode karakter, fullført førstegangstjenesten, ligger i hardtrening for opptak til marinejegerkommandoen (MJK), hvis ikke inntak så studier innen mitt fag. Gutter har sloss i tusenvis av år, og vi har overlevd som rase. I dag er det å leke krig forbudt. Kongen på Haugen, boltrelek, snøballkrig forbudt forbudt osv osv.. Vi syr puter under armene på barn og polstrer de inn i bomull. Minste motstands vei. I tillegg bidrar det folk her som mener at det ikke er forskjell på kjønn og at barn ikke skal lære at menn ikke kan føde. Slike folk må leve sine liv. Jeg lærer mine barn at de skal tolerere ulikheter og vise toleranse. De lærer også mitt mantra. Respekter, tolerer og ikke mobb, men se bort. Det er en menneskerett og ikke like alle. Noe sier meg at du er i den kategorien for meg, selv på et anonymt nettfora. Svar/kommuniser derfor med andre enn meg. Ok !?!
Prøver stort sett å gjøre det ja. Er noe sur gammel grinegubbe-aura over mye av det du skriver. Hadde Trump vært et norsk fenomen så hadde du virkelig tilhørt målgruppa.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 2:43 pm I en gruppe på Facebook er det flere innlegg som trakasserer syke og uføre.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/he ... /15473772/

Det hele er trist lesning egentlig. Lavmål man sjelden ser maken til. I en større gruppe på Facebook med over 1000 medlemmer, så hetses syke og uføre på det groveste og har en rekke innlegg med stigmatiserende karakteristikker av syke og uføre.

Man kan blant annet lese:

«Navere ligger der på sofaen å gaper som små måkunger med store blodige munner «skal ha, skal ha» mens de hyler i kor om hvor fælt staten behandler dem, så normale mennesker må holde seg for ørene av all skrikingen og løpe derfra for å beskytte seg mot all dritten som spruter fra de trygda måkeungene».

Ja, dette er ikke humor engang.

Hva skjer med menneskeheten. Er empati en egenskap som er i ferd med å utraderes?

En gjeng med tapere ihvertfall som deltar i denne gruppe.
Empati? Den ser ut til å ha utgått på dato. Nå gjelder det ..meg...meg, og er det mer, vil jeg ha det også. Tror disse sosiale mediene har en god del skyld. Måtte disse bli hacket vekk for alltid. La oss begynne å besøke hverandre isteden....kanksje empatien kommer tilbake??

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Henningsen skrev: tor feb 02, 2023 2:59 pm
Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 2:43 pm I en gruppe på Facebook er det flere innlegg som trakasserer syke og uføre.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/he ... /15473772/

Det hele er trist lesning egentlig. Lavmål man sjelden ser maken til. I en større gruppe på Facebook med over 1000 medlemmer, så hetses syke og uføre på det groveste og har en rekke innlegg med stigmatiserende karakteristikker av syke og uføre.

Man kan blant annet lese:

«Navere ligger der på sofaen å gaper som små måkunger med store blodige munner «skal ha, skal ha» mens de hyler i kor om hvor fælt staten behandler dem, så normale mennesker må holde seg for ørene av all skrikingen og løpe derfra for å beskytte seg mot all dritten som spruter fra de trygda måkeungene».

Ja, dette er ikke humor engang.

Hva skjer med menneskeheten. Er empati en egenskap som er i ferd med å utraderes?

En gjeng med tapere ihvertfall som deltar i denne gruppe.
Den var drøy... Mye drit der ute. Facebook er en pøl med dritt i kommentarfeltene sine.
Der står folk frem med det groveste nedrigste hetsen man kan tenke seg, med fullt navn og så hele vennelista kan se.
Slike folk eier ikke skamvett.

Menneskeheten er ikke et gode for denne planeten.
Man kan lure på om vi finner intelligent liv 'der ute' for her nede virker det som det stort sett er ganske mørkt.
Inteligent liv...jo finnes kanskje der ute ..men her er det ikke for tida. Galskapen florerer...Ukraina...Israel som rett ut hiver Palestinerene på gata...ser man likheten?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Hvis man ser på de innleggene med litt forbi den sarkastiske humoren så er alt sant. Trygda folk er ofte slik det beskrives der. 50% av de kunne garantert vært i jobb. Har selv en trygda kompis og han gadd ikke jobbe fordi han hadde høy gjeld så han ble trygdet i stedet. Passert 50 og trives best med TV-spill. :roll:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

perchri skrev: tor feb 02, 2023 11:13 pm
Henningsen skrev: tor feb 02, 2023 2:59 pm
Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 2:43 pm I en gruppe på Facebook er det flere innlegg som trakasserer syke og uføre.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/he ... /15473772/

Det hele er trist lesning egentlig. Lavmål man sjelden ser maken til. I en større gruppe på Facebook med over 1000 medlemmer, så hetses syke og uføre på det groveste og har en rekke innlegg med stigmatiserende karakteristikker av syke og uføre.

Man kan blant annet lese:

«Navere ligger der på sofaen å gaper som små måkunger med store blodige munner «skal ha, skal ha» mens de hyler i kor om hvor fælt staten behandler dem, så normale mennesker må holde seg for ørene av all skrikingen og løpe derfra for å beskytte seg mot all dritten som spruter fra de trygda måkeungene».

Ja, dette er ikke humor engang.

Hva skjer med menneskeheten. Er empati en egenskap som er i ferd med å utraderes?

En gjeng med tapere ihvertfall som deltar i denne gruppe.
Den var drøy... Mye drit der ute. Facebook er en pøl med dritt i kommentarfeltene sine.
Der står folk frem med det groveste nedrigste hetsen man kan tenke seg, med fullt navn og så hele vennelista kan se.
Slike folk eier ikke skamvett.

Menneskeheten er ikke et gode for denne planeten.
Man kan lure på om vi finner intelligent liv 'der ute' for her nede virker det som det stort sett er ganske mørkt.
Inteligent liv...jo finnes kanskje der ute ..men her er det ikke for tida. Galskapen florerer...Ukraina...Israel som rett ut hiver Palestinerene på gata...ser man likheten?
Det er tilsynelatende ingen grenser for hvor ufattelig mye kjipt mennesker får seg til å gjøre mot andre mennesker .
Helt tragisk

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 6:38 pm
alseboy skrev: tor feb 02, 2023 6:13 pm
Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 5:14 pm

Du skjønte ikke at man i en god velferdsstat er flinkere til å ta av seg de syke enn i en stat hvor man ikke har gode løsninger og systemer for dette?
Hets av uføre og syke er virkelig en skam. Samtidig må det være lov å diskutere hvorfor Norge har f.eks langt større andel trygdede og høyere sykefravær enn f.eks våre naboland Sverige og Danmark
Det viktige å tenke på da er at majoriteten og da sikkert flesteparten er nok ufør fordi de faktisk er syk. Derfor blir slike
facebookgrupper en stor skam. Empatiløse fjols hele gjengen.
De som oppretter slike grupper og de som er medlem av disse, kan med rette kalles fjols. Og når de tydeligvis har et behov for å slenge dritt om andre, så har de problemer med seg selv og er misfornøyd med sitt eget liv. Men det skjønner de vel ikke selv engang.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

perchri skrev: tor feb 02, 2023 11:13 pm
Henningsen skrev: tor feb 02, 2023 2:59 pm
Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 2:43 pm I en gruppe på Facebook er det flere innlegg som trakasserer syke og uføre.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/he ... /15473772/

Det hele er trist lesning egentlig. Lavmål man sjelden ser maken til. I en større gruppe på Facebook med over 1000 medlemmer, så hetses syke og uføre på det groveste og har en rekke innlegg med stigmatiserende karakteristikker av syke og uføre.

Man kan blant annet lese:

«Navere ligger der på sofaen å gaper som små måkunger med store blodige munner «skal ha, skal ha» mens de hyler i kor om hvor fælt staten behandler dem, så normale mennesker må holde seg for ørene av all skrikingen og løpe derfra for å beskytte seg mot all dritten som spruter fra de trygda måkeungene».

Ja, dette er ikke humor engang.

Hva skjer med menneskeheten. Er empati en egenskap som er i ferd med å utraderes?

En gjeng med tapere ihvertfall som deltar i denne gruppe.
Den var drøy... Mye drit der ute. Facebook er en pøl med dritt i kommentarfeltene sine.
Der står folk frem med det groveste nedrigste hetsen man kan tenke seg, med fullt navn og så hele vennelista kan se.
Slike folk eier ikke skamvett.

Menneskeheten er ikke et gode for denne planeten.
Man kan lure på om vi finner intelligent liv 'der ute' for her nede virker det som det stort sett er ganske mørkt.
Inteligent liv...jo finnes kanskje der ute ..men her er det ikke for tida. Galskapen florerer...Ukraina...Israel som rett ut hiver Palestinerene på gata...ser man likheten?
Nei, israelerne har all rett til å hive ut palestinerne. De tar tilbake landet de engang eide, samt at palestinerne er veldig frekke onde mennesker. Hvis de ikke hadde beriket seg selv på alle milliardene de har fått så kunne palestinerne fått et nytt stort hus og en jobb et annet sted. Jødene kunne beholde steinrøysa og alle kunne vært fornøyd. Men neida, muslimer som i generasjoner bare er avlet på krig og ondskap ser bare en løsning på alt - krangel og krig.

alseboy

Legg inn av alseboy »

B.O.B. skrev: tor feb 02, 2023 11:25 pm Hvis de ikke hadde beriket seg selv på alle milliardene de har fått så kunne palestinerne fått et nytt stort hus og en jobb et annet sted. Jødene kunne beholde steinrøysa og alle kunne vært fornøyd. Men neida, muslimer som i generasjoner bare er avlet på krig og ondskap ser bare en løsning på alt - krangel og krig.
Hvis noen hadde fått seg til å skrive noe tilsvarende stigmatiserende og hetsende svada om jøder, så hadde de blitt plassert der hvor de hører hjemme -blant nazipakk.

Men rettet mot andre religiøse/etniske grupper er det åpenbart andre regler.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Hvor mange milliarder alene tror du ikke Norge har kastet inn i palestina? Hvor mye av det tar palestinerne vare på? Ingenting. Alt gikk til Mercedeser og Arafats kumpaner. Det er et folkeslag lik sigøynerne, selv om du gir de et nytt hus så klarer de rive det på et år. Gir du de en ny campingvogn så er den også herpet etter like lang tid.

Det er din side som er blant nazipakket - ikke glem historien om hvem nazistene var og hva de gjorde og sto for.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

B.O.B. skrev: tor feb 02, 2023 11:25 pm
perchri skrev: tor feb 02, 2023 11:13 pm
Henningsen skrev: tor feb 02, 2023 2:59 pm

Den var drøy... Mye drit der ute. Facebook er en pøl med dritt i kommentarfeltene sine.
Der står folk frem med det groveste nedrigste hetsen man kan tenke seg, med fullt navn og så hele vennelista kan se.
Slike folk eier ikke skamvett.

Menneskeheten er ikke et gode for denne planeten.
Man kan lure på om vi finner intelligent liv 'der ute' for her nede virker det som det stort sett er ganske mørkt.
Inteligent liv...jo finnes kanskje der ute ..men her er det ikke for tida. Galskapen florerer...Ukraina...Israel som rett ut hiver Palestinerene på gata...ser man likheten?
Nei, israelerne har all rett til å hive ut palestinerne. De tar tilbake landet de engang eide, samt at palestinerne er veldig frekke onde mennesker. Hvis de ikke hadde beriket seg selv på alle milliardene de har fått så kunne palestinerne fått et nytt stort hus og en jobb et annet sted. Jødene kunne beholde steinrøysa og alle kunne vært fornøyd. Men neida, muslimer som i generasjoner bare er avlet på krig og ondskap ser bare en løsning på alt - krangel og krig.
Jada, om bare ukrainerne hadde samarbeidet med russerne og ikke så absolutt skulle stå så hardt på at dette er mitt og ikke ditt og maste om at dere å'kke lov å leke i våres gård og alt slikt nasjonalistisk ræl, så hadde det ikke vært krig der og ingen hadde vært drept. Om nordmenn og Europa hadde akseptert det tyske Herrefolket og ikke så absolutt skulle bestemme selv og mas, mas, mas - så .......
Om en ikke bryr seg om at en er okkupert, men istedet forsøker å innordne seg og bruker sine grå for ikke å støte okkupantene kan en sikkert ha greie liv.
Ja, det var selvsagt ironi.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Neptun skrev: tor feb 02, 2023 8:56 pm
Solvgutt1 skrev: tor feb 02, 2023 7:53 pm
Neptun skrev: tor feb 02, 2023 6:27 pm

Om trygdede hetser andre trygdede, så er det i så fall et selvskudd av dimensjoner.
Høres merkelig ut.
De mener at de har rett på trygd , men at andre trygdede bare lurer seg til det, og sørger for at de selv får mindre.
Er det noe du med sikkerhet vet?
Vi har en stor gruppe som er av den formening at alle som er uenige med dem bor i kjellerleiligheter og lever av trygd.
Kan vi ut i fra dette slå fast at cabal og slike folk egentlig stemmer FrP eller lengre til høyre - og er trygdet?
Har du lest saken?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Solvgutt1 skrev: fre feb 03, 2023 8:49 am
Neptun skrev: tor feb 02, 2023 8:56 pm
Solvgutt1 skrev: tor feb 02, 2023 7:53 pm

De mener at de har rett på trygd , men at andre trygdede bare lurer seg til det, og sørger for at de selv får mindre.
Er det noe du med sikkerhet vet?
Vi har en stor gruppe som er av den formening at alle som er uenige med dem bor i kjellerleiligheter og lever av trygd.
Kan vi ut i fra dette slå fast at cabal og slike folk egentlig stemmer FrP eller lengre til høyre - og er trygdet?
Har du lest saken?
Ja. Jég har lest saken.
Den omhandler stygg hets av trygdede. Slik enkelte på venstresiden gjør når de utpeker FrP-velgere.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Neptun skrev: fre feb 03, 2023 9:12 am
Solvgutt1 skrev: fre feb 03, 2023 8:49 am
Neptun skrev: tor feb 02, 2023 8:56 pm

Er det noe du med sikkerhet vet?
Vi har en stor gruppe som er av den formening at alle som er uenige med dem bor i kjellerleiligheter og lever av trygd.
Kan vi ut i fra dette slå fast at cabal og slike folk egentlig stemmer FrP eller lengre til høyre - og er trygdet?
Har du lest saken?
Ja. Jég har lest saken.
Den omhandler stygg hets av trygdede. Slik enkelte på venstresiden gjør når de utpeker FrP-velgere.
Da leste du kanskje at en av administratorene er trygdet selv, og sier dette:
– Jeg liker ikke at folk utnytter systemet. Det gjør at de som faktisk virkelig trenger det kanskje ikke får den hjelpen dem trenger. Derfor ønsker jeg å være med og administrere en gruppe med noe takhøyde hvor folk kan ytre sine meninger på godt og vondt, sier han.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Solvgutt1 skrev: fre feb 03, 2023 9:16 am
Neptun skrev: fre feb 03, 2023 9:12 am
Solvgutt1 skrev: fre feb 03, 2023 8:49 am
Har du lest saken?
Ja. Jég har lest saken.
Den omhandler stygg hets av trygdede. Slik enkelte på venstresiden gjør når de utpeker FrP-velgere.
Da leste du kanskje at en av administratorene er trygdet selv, og sier dette:
– Jeg liker ikke at folk utnytter systemet. Det gjør at de som faktisk virkelig trenger det kanskje ikke får den hjelpen dem trenger. Derfor ønsker jeg å være med og administrere en gruppe med noe takhøyde hvor folk kan ytre sine meninger på godt og vondt, sier han.
Giid, en som misliker at noen utnytter noen/andre - som om noen er uenig i det? Jeg misliker pedofile, at barn blir plaget fysisk og slik også psykisk. Jeg misliker at mennesker mobbes&diskrimineres, krig&terror, vold&overgrep, tyveri&ran, svindel&bedrag osv osv.
Så - da kan jeg bare dure på og bable i vei om trygdemisbruk, trygdemisbrukere, slik mistenkeliggjøre en haug med mennesker og stigmatisere dem - i min egen prektige selvgodhet?! Jeg er ikke rasist, men jeg hater tyskere og utlendinger.

Nissen

Legg inn av Nissen »

Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 2:43 pm I en gruppe på Facebook er det flere innlegg som trakasserer syke og uføre.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/he ... /15473772/

Det hele er trist lesning egentlig. Lavmål man sjelden ser maken til. I en større gruppe på Facebook med over 1000 medlemmer, så hetses syke og uføre på det groveste og har en rekke innlegg med stigmatiserende karakteristikker av syke og uføre.

Man kan blant annet lese:

«Navere ligger der på sofaen å gaper som små måkunger med store blodige munner «skal ha, skal ha» mens de hyler i kor om hvor fælt staten behandler dem, så normale mennesker må holde seg for ørene av all skrikingen og løpe derfra for å beskytte seg mot all dritten som spruter fra de trygda måkeungene».

Ja, dette er ikke humor engang.

Hva skjer med menneskeheten. Er empati en egenskap som er i ferd med å utraderes?

En gjeng med tapere ihvertfall som deltar i denne gruppe.
Dønn enig og bra post! Så utrolig mye avskum i kommentarfeltene

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»