Manchester United

Svar
Mehell

Re: Manchester United

Legg inn av Mehell »

Expekt skrev: tor feb 02, 2023 3:17 pm Sikkert en av få, men jeg hørte aldri lydklippet (lydklippene?) med Mason og dama. Hvor ille var det egentlig?
Meget ille.Og overbevisende. Men hva er greia nå? Er han ikke skyldig likevel? Vi må rett og slett få vite hvorfor denne saken ble henlagt.

Så definitivt ikke denne komme, skal innrømme det. Hva skal skje fremover?
Er det noen som helst mulighet for at Greenwood skal komme tilbake som fotballspiller for oss nå? Og ønsker vi i det? Har den lange pausen fra fotballen ødelagt Greenwoods karriere uavhengig av alt det andre? Og hvis han kan komme tilbake nivåmessig; kan forholdet mellom spiller/klubb og spiller/supportere reddes?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Her har altså media kjørt denne saken noe voldsomt, så ender det med at hele saken droppes.
Denne saken hadde aldri blitt så stor om det ikke var en United spiller. Det er helt sikkert.
Se på Partey saken, som ble et blaff, og han har også aldri blitt suspendert av Arsenal underveis som ble fremstilt som et krav fra diverse organisasjoner jmfr Greenwood. Hva er egentlig staus på Partey saken?

At saken droppes er ikke det samme som at Mason er uskyldig, og har ikke lest meg opp godt nok heller, men politiet finner uansett ikke bevisene sterke nok for domfellelse.

En karriere er ødelagt. Så er spørsmålet om ansvaret er ene og alene på Greenwood eller om media mm. også må ta mye av skylden da de har vært altfor blodtørste.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Koskinen skrev: tor feb 02, 2023 4:39 pm Rimelig sikker på at han er ferdig på toppnivå. Det lydklippet vil følge han på enhver fotballstadion. Og publikum vil nok ikke være tilgivende. Hvem ønsker den uroen han vil sørge for i en spillergruppe?
Ikke sant?
Juridisk ren, men havner allikevel uansett i "gapestokken" og som flere debattanter innrømmer så fant de ham skyldig allerede da lydopptaket kom offentligheten for øre...!
Er dét nok til å avskrive og støte ham ut av klubben?

Tror ikke han vil "sørge for noen uro" i noen spillergrupper, det er å dra det for langt for så skjøre/lettpåvirkelige er ikke de 30-32 andre spillere!

Fristet til å bli "djevelens advokat" her men hva er vitsen? Har ikke alle forlengst bestemt seg og avsagt dom...?!

Tar den allikevel for diskusjonens del, for strengt tatt kan vel MG møte opp til trening på Carrington i morgen den den dag og melde seg til tjeneste for United og Erik ten Hag...!?

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Jeg er Liverpoolsupporter,men på prinsipielt grunnlag håper jeg han får fortsette. Det er vel mere det psykiske aspektet og det eventuelle hatet han vil møte som kan gjøre karrieren død.
Det er ikke tatt ut noe tiltale og saken er henlagt. Han har allerede fått en dom tøffere en tid i fengsel.
Spent på hva United gjør og om han er velkommen i spillergruppa.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

fugletitteren skrev: tor feb 02, 2023 5:04 pm Her har altså media kjørt denne saken noe voldsomt, så ender det med at hele saken droppes.
Denne saken hadde aldri blitt så stor om det ikke var en United spiller. Det er helt sikkert.
Se på Partey saken, som ble et blaff, og han har også aldri blitt suspendert av Arsenal underveis som ble fremstilt som et krav fra diverse organisasjoner jmfr Greenwood. Hva er egentlig staus på Partey saken?

At saken droppes er ikke det samme som at Mason er uskyldig, og har ikke lest meg opp godt nok heller, men politiet finner uansett ikke bevisene sterke nok for domfellelse.

En karriere er ødelagt. Så er spørsmålet om ansvaret er ene og alene på Greenwood eller om media mm. også må ta mye av skylden da de har vært altfor blodtørste.
Absurd take!

1. Det er ikke noe spørsmål engang. Greenwood har klart å sette seg i denne situasjonen.

2. Den største utfordringen til Greenwood er ikke engang media, men et lydklipp på sosiale medier.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Selvfølgelig må Greenwood få lov til å spille fotball på toppnivå igjen.

Pr nå er det mye enklere å argumentere for at han skal få spille på toppnivå enn at Partey skulle gjort det.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

tbb skrev: tor feb 02, 2023 5:09 pm
fugletitteren skrev: tor feb 02, 2023 5:04 pm Her har altså media kjørt denne saken noe voldsomt, så ender det med at hele saken droppes.
Denne saken hadde aldri blitt så stor om det ikke var en United spiller. Det er helt sikkert.
Se på Partey saken, som ble et blaff, og han har også aldri blitt suspendert av Arsenal underveis som ble fremstilt som et krav fra diverse organisasjoner jmfr Greenwood. Hva er egentlig staus på Partey saken?

At saken droppes er ikke det samme som at Mason er uskyldig, og har ikke lest meg opp godt nok heller, men politiet finner uansett ikke bevisene sterke nok for domfellelse.

En karriere er ødelagt. Så er spørsmålet om ansvaret er ene og alene på Greenwood eller om media mm. også må ta mye av skylden da de har vært altfor blodtørste.
Absurd take!

1. Det er ikke noe spørsmål engang. Greenwood har klart å sette seg i denne situasjonen.

2. Den største utfordringen til Greenwood er ikke engang media, men et lydklipp på sosiale medier.
Synsing fra din side og ikke vær så dramatisk og kalle andres påstander for "absurd take...!"

Du har ingen grunn i ditt innlegg, pkt 1, for å komme med en slik påstand med mindre du selv var tilstede,..!
Til din opplysning er alle siktelser frafalt men du sitter med all relevant informasjon fra vitner, involverte, etc og tror kanskje du vet bedre enn de som har ettetforsket saken..?!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ønsker Mason Greenwood tilbake i klubben, i troppen og på laget når han er klar!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lew_Ashby skrev: tor feb 02, 2023 5:51 pm Selvfølgelig må Greenwood få lov til å spille fotball på toppnivå igjen.

Pr nå er det mye enklere å argumentere for at han skal få spille på toppnivå enn at Partey skulle gjort det.
Rent prinsipielt er jeg enig i dette. Denne kanselleringskulturen er ganske pervers og ikke noe jeg ønsker å bidra til. Særlig når det ikke er en dom engang. Man kan stille spørsmål ved om man ivaretar rettsikkerheten til spillerne ved å gi etter for «mobben» i en slik sak. Og presedens som settes er mildt sagt problematisk.

Samtidig er det veldig mange hensynta som skal tas i en slik sak.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

tbb skrev: tor feb 02, 2023 6:53 pm
Lew_Ashby skrev: tor feb 02, 2023 5:51 pm Selvfølgelig må Greenwood få lov til å spille fotball på toppnivå igjen.

Pr nå er det mye enklere å argumentere for at han skal få spille på toppnivå enn at Partey skulle gjort det.
Rent prinsipielt er jeg enig i dette. Denne kanselleringskulturen er ganske pervers og ikke noe jeg ønsker å bidra til. Særlig når det ikke er en dom engang. Man kan stille spørsmål ved om man ivaretar rettsikkerheten til spillerne ved å gi etter for «mobben» i en slik sak. Og presedens som settes er mildt sagt problematisk.

Samtidig er det veldig mange hensynta som skal tas i en slik sak.
Prinsipielt er man uskyldig inntil det motsatte er bevist og United kunne ha trengt Greenwood. Men på den annen side, så er ikke fravær av dom et bevis på uskyld. Jeg for min del er inntil videre imot at han får spille igjen.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Mehell skrev: tor feb 02, 2023 4:59 pm
Expekt skrev: tor feb 02, 2023 3:17 pm Sikkert en av få, men jeg hørte aldri lydklippet (lydklippene?) med Mason og dama. Hvor ille var det egentlig?
Meget ille.Og overbevisende. Men hva er greia nå? Er han ikke skyldig likevel? Vi må rett og slett få vite hvorfor denne saken ble henlagt.

Så definitivt ikke denne komme, skal innrømme det. Hva skal skje fremover?
Er det noen som helst mulighet for at Greenwood skal komme tilbake som fotballspiller for oss nå? Og ønsker vi i det? Har den lange pausen fra fotballen ødelagt Greenwoods karriere uavhengig av alt det andre? Og hvis han kan komme tilbake nivåmessig; kan forholdet mellom spiller/klubb og spiller/supportere reddes?
1 år borte fra fotball, det er jo ikke som om han har mistet evnene som fotballspiller eller vært utsatt for en alvorlig skade. Har han pittelitt vett så har han vel opprettholdt en del av kondisjonstreningene. I teorien så er det jo ingenting som tilsier at han ikke skulle vært klar fra sommeren av, uavhengig av klubb.

Derimot så er jo dette et vepsebol uten like for Manchester United, PR-mareritt som kan koste oss dyrt. Mendy er langt lettere å inkludere i troppen igjen, da hans eneste forbrytelse tilsynelatende er at han liker å knulle kvinnfolk og at kvinnfolk i England ikke er vanskelig å be når det gjelder rike atleter.

Så lenge det ikke er noe nytt i saken som til de grader frikjenner han, og som setter lydklippet i en helt annen kontekst, så blir det nok å fortsette karrieren i utlandet.


Bongis

Legg inn av Bongis »

Må si United er kjappe i vendingen i det siste. Da tipper jeg det ikke tar mange dagene før vi får fasit på hva som kommer til å skje med MG.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Fryktelig vanskelig sak for klubben. Kan vel ikke annet enn å håpe at klubben gjør gode vurderinger før de kommer frem til avgjørelsen, uansett hva det skulle bli.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

tbb skrev: tor feb 02, 2023 5:09 pm
fugletitteren skrev: tor feb 02, 2023 5:04 pm Her har altså media kjørt denne saken noe voldsomt, så ender det med at hele saken droppes.
Denne saken hadde aldri blitt så stor om det ikke var en United spiller. Det er helt sikkert.
Se på Partey saken, som ble et blaff, og han har også aldri blitt suspendert av Arsenal underveis som ble fremstilt som et krav fra diverse organisasjoner jmfr Greenwood. Hva er egentlig staus på Partey saken?

At saken droppes er ikke det samme som at Mason er uskyldig, og har ikke lest meg opp godt nok heller, men politiet finner uansett ikke bevisene sterke nok for domfellelse.

En karriere er ødelagt. Så er spørsmålet om ansvaret er ene og alene på Greenwood eller om media mm. også må ta mye av skylden da de har vært altfor blodtørste.
Absurd take!

1. Det er ikke noe spørsmål engang. Greenwood har klart å sette seg i denne situasjonen.

2. Den største utfordringen til Greenwood er ikke engang media, men et lydklipp på sosiale medier.
Greenwood har selvsagt satt seg i situasjonen selv. Men media kjørte saken så aggressivt at han mest sannsynlig er ferdig i United og utfallet var gitt uavhengig om saken frafalt, frifinnelse eller domfellelse. Kanskje også på fotball på toppnivå. Nå er saken frafalt.
Mens en sak som Partey, ikke var like interessant for media, og spilleren har heller aldri blitt suspendert fra klubben. Og har bare forsvunnet ut i intet.

Medias rolle er absolutt interessant og verdt å sette spørsmålstegn ved.
Og jeg tar ikke stilling til skyld her, i noen av sakene. Men hvordan sakene er behandlet i media og hvordan det
Ikke vil jeg ha Greenwood tilbake for United heller.

Har ikke hørt på lydfilen heller, men den er åpenbart ikke nok til domfellelse. Muligens det er beklagelig nok, men det er nå fakta.
Og igjen, det jeg settet lys på er hvordan saker dekkes forskjellig og hva det gjør med utfallet.

taknina

Legg inn av taknina »

Hardy-guttene skrev: tor feb 02, 2023 7:01 pm
tbb skrev: tor feb 02, 2023 6:53 pm
Lew_Ashby skrev: tor feb 02, 2023 5:51 pm Selvfølgelig må Greenwood få lov til å spille fotball på toppnivå igjen.

Pr nå er det mye enklere å argumentere for at han skal få spille på toppnivå enn at Partey skulle gjort det.
Rent prinsipielt er jeg enig i dette. Denne kanselleringskulturen er ganske pervers og ikke noe jeg ønsker å bidra til. Særlig når det ikke er en dom engang. Man kan stille spørsmål ved om man ivaretar rettsikkerheten til spillerne ved å gi etter for «mobben» i en slik sak. Og presedens som settes er mildt sagt problematisk.

Samtidig er det veldig mange hensynta som skal tas i en slik sak.
Prinsipielt er man uskyldig inntil det motsatte er bevist og United kunne ha trengt Greenwood. Men på den annen side, så er ikke fravær av dom et bevis på uskyld. Jeg for min del er inntil videre imot at han får spille igjen.
SELVSAGT er mann uskyldig til gitt dom men det ble mann jo omtrent hudflettet for å melde i Greenwoodtråden selv om det er ei selvfølge

Han har jo en kontrakt men som med andre så er det manageren som tar ut laget.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Retnuh skrev: tor feb 02, 2023 3:14 pm Viktig ting vi ikke hat snakket nok om :

Phil Jones overlevde sitt 24 overgangsvindu.

Vi hyller overgangskameleonen !
Kan ikke skjønne annet enn at han har godtatt å være prøvekanin på sykestua.

Eventuelt bør United kunne skrive av lønnen på skatten som veldedighet.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Saliph skrev: tor feb 02, 2023 7:17 pm Fryktelig vanskelig sak for klubben. Kan vel ikke annet enn å håpe at klubben gjør gode vurderinger før de kommer frem til avgjørelsen, uansett hva det skulle bli.
Er vel den eneste fornuftige taken man kan ta per nå. All den tid klubben nok sitter på langt mer info enn den gjengse bruker her inne, selvom flere virker å sitte på fasiten, så får man ha tiltro til at rett beslutning treffes.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

fugletitteren skrev: tor feb 02, 2023 8:33 pm
Retnuh skrev: tor feb 02, 2023 3:14 pm Viktig ting vi ikke hat snakket nok om :

Phil Jones overlevde sitt 24 overgangsvindu.

Vi hyller overgangskameleonen !
Kan ikke skjønne annet enn at han har godtatt å være prøvekanin på sykestua.

Eventuelt bør United kunne skrive av lønnen på skatten som veldedighet.
Jones er en fin fyr, og vår helt egen kult-helt.

Må jo være en av de beste uføretrygd-utbetalingene i verden?

Deila

Legg inn av Deila »

Expekt skrev: tor feb 02, 2023 3:17 pm Sikkert en av få, men jeg hørte aldri lydklippet (lydklippene?) med Mason og dama. Hvor ille var det egentlig?
Konebankeren Mason:


Hodor

Legg inn av Hodor »

fugletitteren skrev: tor feb 02, 2023 8:33 pm
Retnuh skrev: tor feb 02, 2023 3:14 pm Viktig ting vi ikke hat snakket nok om :

Phil Jones overlevde sitt 24 overgangsvindu.

Vi hyller overgangskameleonen !
Kan ikke skjønne annet enn at han har godtatt å være prøvekanin på sykestua.

Eventuelt bør United kunne skrive av lønnen på skatten som veldedighet.
Lønnskostnader er vel av natur allerede fradragsberettiget for skatteformål. Man får vel ikke dobbelt skattefradrag for å kalle utbetalingen for både lønn og veldedighet i ett. Tror man må kalle det enten lønn eller veldedighet. Og at skattefradraget blir det samme (gitt at veldedigheten er fradragsberettiget. I beste fall er den det)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Downlight skrev: tor feb 02, 2023 9:32 am
DuncanE skrev: ons feb 01, 2023 11:28 pm
Downlight skrev: ons feb 01, 2023 9:09 pm
Det var du som dro inn Kimmich.
Min mening er at han er på nedadgående kurs.
Det han presterte i VM var ikke verdensklasse.
Nei, feil tråd. Beklager. Men fullstendig enig i Reddingtons vurdering. Kimmich har vært min favorittspiller, absolutely all included, de siste 5 år. En helt vanvittig påstand fra deg.
Det han har prestert på landslaget siste året er ikke i nærheten av det en spiller i verdensklasse skal levere.
Aldeles nydelig argumentasjon. Når har jo det meste klaffet for Lionel Andrés Messi det siste året, med Copa og VM. Med din tilnærming må vi imidlertid kunne fastslå at Messi - Messi altså - definitivt ikke har tilhørt verdenseliten i årene forut for 2022. Bare herlig 8-)

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Hodor skrev: tor feb 02, 2023 11:53 pm
fugletitteren skrev: tor feb 02, 2023 8:33 pm
Retnuh skrev: tor feb 02, 2023 3:14 pm Viktig ting vi ikke hat snakket nok om :

Phil Jones overlevde sitt 24 overgangsvindu.

Vi hyller overgangskameleonen !
Kan ikke skjønne annet enn at han har godtatt å være prøvekanin på sykestua.

Eventuelt bør United kunne skrive av lønnen på skatten som veldedighet.
Lønnskostnader er vel av natur allerede fradragsberettiget for skatteformål. Man får vel ikke dobbelt skattefradrag for å kalle utbetalingen for både lønn og veldedighet i ett. Tror man må kalle det enten lønn eller veldedighet. Og at skattefradraget blir det samme (gitt at veldedigheten er fradragsberettiget. I beste fall er den det)
Åpenbart en dårlig spøk fra min side, srlvom det i tilfelle Jones fremstår mer som tidenes uføretrygd enn lønn..
Dog, de får kampene han fikk i fjor eller var det året før, hvor han faktisk ikke var så verst, varmet faktisk all den tid man vet hva han har vært igjennom. Og liker at klubben også har tatt godt vare på ham, selvom den siste forlengelsen fra et sportslig og økonomisk ståsted var helt på jordet.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jones er en av oss. De aller fleste Unitedsupporterne har noen favorittøyeblikk hvor han er involvert, og det er jo ingen tvil om at fyren har blødd for drakta.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Mehell skrev: fre feb 03, 2023 7:35 am Jones er en av oss. De aller fleste Unitedsupporterne har noen favorittøyeblikk hvor han er involvert, og det er jo ingen tvil om at fyren har blødd for drakta.
Han blør av å stå opp om morran også, skal vi være presise.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Retnuh skrev: tor feb 02, 2023 10:28 pm
fugletitteren skrev: tor feb 02, 2023 8:33 pm
Retnuh skrev: tor feb 02, 2023 3:14 pm Viktig ting vi ikke hat snakket nok om :

Phil Jones overlevde sitt 24 overgangsvindu.

Vi hyller overgangskameleonen !
Kan ikke skjønne annet enn at han har godtatt å være prøvekanin på sykestua.

Eventuelt bør United kunne skrive av lønnen på skatten som veldedighet.
Jones er en fin fyr, og vår helt egen kult-helt.

Må jo være en av de beste uføretrygd-utbetalingene i verden?
Hvis mimir kristjansson får høre om dette går han amok og vil komme med krav/lovnader som vil sikre Rødt flertall på Stortinget innen et kvarter.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Fortjent


rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Dalot tilbake i trening i dag.

Ten Hag fortalte at det er sjanser for at Sabizter starter.

startelver

Legg inn av startelver »

Diskusjonsn om Mason Greenwood går høylydt på fotballøya. I dag i en podcast mente halvparten av innringerene at MG kan fortsette å spille fotball.

Men de fleste damene som ringte inn mente at han aldri burde vise seg på toppnivå på banen igjen. Han kan ikke være et forbilde for barn og ungdom.
Med tanke på vold ellers i samfunnet og seksuell utnyttelse av kvinner blir det vanskelig.

Men for all del, vi har flere eksempler på vold blant fotballspillere. George Best levde på en tid da sånne ting ble hysjet ned. Hans samboer ble slått flere ganger, det kom frem mange år senere. Best er fortsatt en stor helt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Tinkler skrev: fre feb 03, 2023 2:21 pm Fortjent

MEGET fortjent!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»